abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73495969
We zitten in Havo 5 en moeten dit jaar een profielwerkstuk maken. We hebben het over de maatschappelijke houding tegenover prostitutie.

De volgende stellingen hebben wij neergezet, graag horen wij of je het er mee eens bent of niet, eventueel met een motivatie.

Eens of oneens
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen.
2. Prostitutie moet weer strafbaar worden.
3. Souteneurschap moet strafbaar gesteld worden.
4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren.
5. Klanten die seks hebben met een minderjarige prostituee of met een duidelijk slachtoffer van mensenhandel moeten vervolgd kunnen worden.
6. Gemeenten moeten op morele gronden een sekshuis kunnen weigeren.

EDIT Adolecens:
TS heeft toestemming van FA's.

[ Bericht 26% gewijzigd door Adolecens op 08-10-2009 21:17:02 ]
pi_73501000
TS heeft dus toestemming, gelieve ontopic te reageren en aan de rest van het forum laten zien dat zoiets ook goed kan hier!
----------

Toevoeging: Souteneurschap kan een loverboy of pooier zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door Adolecens op 08-10-2009 21:31:47 ]
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_73502338
1. Oneens.
2. Eens.
3. Eens.
4. Oneens, want iets dat ik wil verbieden hoef ik ook geen vergunningen voor.
5. Eens.
6. Eens.

Ik geloof er niet in dat prostitutie mogelijk is zonder onvrijwilligheid, criminaliteit en dwang. Dus wat mij betreft jammer voor degenen die er wél zelf voor gekozen hebben, maar ik vind dat het verboden mag worden.
-
pi_73502644
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen. Oneens, een gewoon beroep is het niet en ook zeker niet altijd uit vrije wil.
2. Prostitutie moet weer strafbaar worden. Oneens, maar dan moet wel bewezen kunnen worden dat het geheel uit vrije wil is.
3. Souteneurschap moet strafbaar gesteld worden. Tuurlijk niet.
4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren. Eens. Omdat je het dan (hopelijk) alleen doet als je het écht wilt.
5. Klanten die seks hebben met een minderjarige prostituee of met een duidelijk slachtoffer van mensenhandel moeten vervolgd kunnen worden. Eens, vieze pedo's.
6. Gemeenten moeten op morele gronden een sekshuis kunnen weigeren. Ja, het geeft nogal een naam aan een gebied.
pi_73502658
1. Oneens.
2. Eens.
3. Eens.
5. Eens.
6. Eens.

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2009 22:11:22 ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:02:38 #6
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73503030
1. Eens.
2. Oneens. (zie 4.)
3. Eens.
4. Eens, prostitutie alleen toestaan als de vrouw in kwestie concreet kan aantonen dat zij uit eigen wil handelt en eventueel een aantal, psychologische, tests om te kijken of de vrouw in kwestie het werk wel aankan.
5. Oneens. De klant weet in 99% van de gevallen niks van de situatie van de betreffende prostituee en kan wat mij betreft ook niet schuldig worden bevonden als blijkt dat de prostituee niet uit eigen wil heeft gehandeld.
Weet de klant er wel vanaf, zoals bijvoorbeeld sekstoeristen die naar Thailand gaan voor minderjarige prostituees, dan moet hij natuurlijk wel vervolgd kunnen worden.
6. Eens.

Prostitutie kan best werken mits streng gereguleerd door de (lokale) overheid.

//Edit
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:54 schreef _Loki het volgende:
Jij vind dat pooiers en loverboys kunnen? Dit is in strijd met je andere punten.
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
pi_73503368
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:19 schreef Adolecens het volgende:
Toevoeging: Souteneurschap kan een loverboy of pooier zijn.
Thnx, had al zo'n vermoeden, maar wist het niet zeker

Anyway, om op de OP terug te komen

1 Eens, hoewel het vaak niet zo is. Wil niet zeggen dat geen geen vrij beroep is.
2 Oneens, ik zie oprecht niet in waarom. Illegale prostitutie moet echter wel weer strafbaar worden uiteraard, maar gereguleerde prostitutie moet best kunnen.
3 Eens, laat de gemeente maar de "baas" zijn wat betreft het zorgen voor veiligheid. verder is de prostituee eigen baas
4 Eens, zo heeft de gemeente een beter overzicht op wat er gaande is en of de prostituee ook daadwerkelijk legaal prostituee is en niet gedwongen wordt.
4 Absoluut, geen toevoeging nodig
5 Absoluut, zie hierboven
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_73503505
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen.
Eens

Oneens

Eens

4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren.
Eens

5. Klanten die seks hebben met een minderjarige prostituee of met een duidelijk slachtoffer van mensenhandel moeten vervolgd kunnen worden.
Eens

Eens
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:19:12 #9
3185 Adelante
To let it go now
pi_73503825
Eens of oneens
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen. eens
2. Prostitutie moet weer strafbaar worden. oneens
3. Souteneurschap moet strafbaar gesteld worden. eens
4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren. oneens
5. Klanten die seks hebben met een minderjarige prostituee of met een duidelijk slachtoffer van mensenhandel moeten vervolgd kunnen worden. eens
6. Gemeenten moeten op morele gronden een sekshuis kunnen weigeren. oneens
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  PR/Manusje van alles donderdag 8 oktober 2009 @ 22:27:10 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_73504191
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:19 schreef Adelante het volgende:
Eens of oneens
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen. eens
4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren. oneens
5. Klanten die seks hebben met een minderjarige prostituee of met een duidelijk slachtoffer van mensenhandel moeten vervolgd kunnen worden. eens
6. Gemeenten moeten op morele gronden een sekshuis kunnen weigeren. oneens
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_73505229
Eens of oneens
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen. Eens doch zelden het geval
4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren. eens
eens
pi_73506685
4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren. eens
6. Gemeenten moeten op morele gronden een sekshuis kunnen weigeren. eens
pi_73510379
1. Oneens
2. Oneens
3. Eens
4. Eens
5. Eens
6. Eens
pi_73511574
Eens of oneens
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen.:
eens. (hoewel gedwongen prostitutie niet als beroep mag worden aangemerkt.)
Als beroep (dus vrijwillig) nee. Gedwongen ja
Ja, want dat zou kunnen wijzen op gedwongen prostitutie)
Vergunning niet nodig, echter een meldingsplicht lijkt me wel goed, i.v.m. met controle, net zoals bij andere beroepen.
Ja, maar moet wel worden bewezen dat de klant wist dat zij minderjarig is, en/of gedwongen dit werk doet.

Morele gronden mogen alleen worden toegepast op bepaalde plaatsen. (naast een kerk(hof) / school, winkelcentrum enz.
Gemeente moet wel eisen kunnen stellen aan het interieur/exterieur van het pand waar het sekshuis is.
pi_73513474
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:19 schreef tijger74 het volgende:
Eens of oneens
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen.:
eens. (hoewel gedwongen prostitutie niet als beroep mag worden aangemerkt.)
Als beroep (dus vrijwillig) nee. Gedwongen ja
Ja, want dat zou kunnen wijzen op gedwongen prostitutie)
Vergunning niet nodig, echter een meldingsplicht lijkt me wel goed, i.v.m. met controle, net zoals bij andere beroepen.
Ja, maar moet wel worden bewezen dat de klant wist dat zij minderjarig is, en/of gedwongen dit werk doet.

Morele gronden mogen alleen worden toegepast op bepaalde plaatsen. (naast een kerk(hof) / school, winkelcentrum enz.
Gemeente moet wel eisen kunnen stellen aan het interieur/exterieur van het pand waar het sekshuis is.
Ik kan het zelf nog wel invullen, maar dan lijkt het heel erg op dit. Dus ik quote het maar en zeg. Compleet mee eens.
pi_73513662
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:47 schreef Otis2.0 het volgende:
1. Oneens.
2. Eens.
3. Eens.
5. Eens.
6. Eens.

Ik geloof er niet in dat prostitutie mogelijk is zonder onvrijwilligheid, criminaliteit en dwang. Dus wat mij betreft jammer voor degenen die er wél zelf voor gekozen hebben, maar ik vind dat het verboden mag worden.
Helemaal mee eens, op alle punten.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:54:46 #17
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73513667

Eens.

Oneens. Dan laat je de prostituees aan hun lot over. Het gebeurt toch wel.

Souteneurschap? Weet je zelf wel wat dat betekent? Ik niet namelijk .

Wat valt er te controleren aan de werkomstandigheden, of het bed wel ergonomisch is? Of hebben we het dan over het tegengaan van mensenhandel en minderjarige prostituees? De vraagstellen is niet zo helder, maar als het om mensenhandel en minderjarigheid gaat, ben ik voor.

Eens.

Zolang die morele regels helder zijn, dus geen minderjarige meisjes etc.
Resistance is futile
pi_73514700
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen. Eens

Oneens

pooiers en loverboys dus? Eens

Zeer omslachtig, weet niet of dat gaat werken, ik zou liever gewoon vaste bordelen zien waar netjes gecontroleerd wordt regelmatig.

Heel erg mee eens, de gebruikers moeten strafbaar gesteld worden, zolang de mannen in deze niet gestrafd worden zal dit soort illegale handel altijd blijven bestaan en hoe!

Tja, ligt eraan, een bordeel midden in een woonwijk lijkt me wat lastig, daar zou het moeten kunnen, maar niet teveel bemoeienis door gemeenten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:35:30 #19
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73514884
Eens

Oneens

pooiers en loverboys dus? Eens, in een andere vorm zoals die van beveiliger moet het wel kunnen! Maar dan in andere vormen dan de nu gebruikelijke 'Dit deel ven de opbrengst is voor papa en de rest mag je houden.'

Waarom een werkvergunning? Contact met instanties lijkt me niet verkeerd, maar om nou een werkvergunning verplicht te stellen. Ik zou meer zien in een vergunning en controle voor de mensen die ik noemde onder punt 3.

Mee eens! De 'afnemer' is ook verantwoordelijk.

Nee, niet op morele gronden. Wel op de gebruikelijk APV of andere regels. Niet op grond van onderbuiken.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73528140
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:54 schreef Seven.of.Nine het volgende:

Oneens. Dan laat je de prostituees aan hun lot over. Het gebeurt toch wel.
Dit vind ik altijd zo raar. 'Het gebeurt toch wel dus hoeft het ook niet strafbaar te zijn'. Wat bedoel je daar nou precies mee? Moorden worden ook 'toch wel' gepleegd. Moet dat dan ook gelegaliseerd worden?
-
pi_73528430
Eens of oneens
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen. Eens
2. Prostitutie moet weer strafbaar worden. Oneens
3. Souteneurschap moet strafbaar gesteld worden. Eens
4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren. Eens
5. Klanten die seks hebben met een minderjarige prostituee of met een duidelijk slachtoffer van mensenhandel moeten vervolgd kunnen worden. Eens
6. Gemeenten moeten op morele gronden een sekshuis kunnen weigeren. Oneens
pi_73528623
de topic blijft voorlopig nog open, maar iniedergeval alvast bedankt!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:20:56 #23
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_73528629
Oneens
Eens
Eens
Eens
Eens
Eens
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  † In Memoriam † vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:22:24 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73528683
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:09 schreef xLisa het volgende:
We zitten in Havo 5 en moeten dit jaar een profielwerkstuk maken. We hebben het over de maatschappelijke houding tegenover prostitutie.

De volgende stellingen hebben wij neergezet, graag horen wij of je het er mee eens bent of niet, eventueel met een motivatie.

Eens of oneens

EDIT Adolecens:
1. Als mensen uit vrije wil voor een beroep in de prostitutie kiezen dan is daar niets mis mee
2. Neen.
3. Neen. Sommige mensen zijn niet in staat om zelf een bedrijf te runnen en hebben een manager nodig.
4. Oneens.
5. Lijkt mij erg logisch , overbodige stelling.
6. Als men goede argumenten heeft, ja. (niet midden in een woonwijkje etc, dit i.v.m parkeeroverlast e.d.)
Moreel in de zin van *de kerk en andere kul-argumenten--> Neen.)
pi_73529249
Eens of oneens
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen - oneens
2. Prostitutie moet weer strafbaar worden - oneens
3. Souteneurschap moet strafbaar gesteld worden - oneens
4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren - eens
5. Klanten die seks hebben met een minderjarige prostituee of met een duidelijk slachtoffer van mensenhandel moeten vervolgd kunnen worden - eens
6. Gemeenten moeten op morele gronden een sekshuis kunnen weigeren - eens
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:12:35 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73548294
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen.- eens
2. Prostitutie moet weer strafbaar worden. -oneens
3. Souteneurschap moet strafbaar gesteld worden.- eens
4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren. - eens
5. Klanten die seks hebben met een minderjarige prostituee of met een duidelijk slachtoffer van mensenhandel moeten vervolgd kunnen worden. -eens
6. Gemeenten moeten op morele gronden een sekshuis kunnen weigeren. -eens
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_73548463
Eens of oneens
2. Prostitutie moet weer strafbaar worden. Oneens
3. Souteneurschap moet strafbaar gesteld worden. Eens
4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren. Oneens
5. Klanten die seks hebben met een minderjarige prostituee of met een duidelijk slachtoffer van mensenhandel moeten vervolgd kunnen worden. Eens
6. Gemeenten moeten op morele gronden een sekshuis kunnen weigeren. Oneens
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:12:47 #28
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_73549957
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen.Het antwoord lijkt me wel duidelijk: nee dus. Er zijn niet voor niets pooiers die loverboys genoemd worden.

Nee. Een verbod zal niet voorkomen dat er illegaal geprostitueerd wordt.
Pooiers zouden zich officieel moeten laten erkennen.
Ja.
Ja.
Ja. Ik zou het ook denk ik niet leuk vinden als mijn oude dorpsstraatje ineens in een hoerenlopersgebied verandert.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_73550408
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:07 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Dit vind ik altijd zo raar. 'Het gebeurt toch wel dus hoeft het ook niet strafbaar te zijn'. Wat bedoel je daar nou precies mee? Moorden worden ook 'toch wel' gepleegd. Moet dat dan ook gelegaliseerd worden?
Bij moord is er een partij die benadeeld is. Bij prostitutie (vrijwillige) is er geen benadeelde partij (misschien de portemonnee )
Door het strafbaar te maken werk je juist loverboys en pooiers in de hand. Door het legaal te maken, met vergunningen en de hele handel, zorg je dat er controle over is. Dat in elkaar geramde hoeren ook aangifte durven te doen, dat er gewoon belasting betaald wordt, etc.

Prostitutie met moord vergelijken slaat natuurlijk negrens op.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_73648792

-Eens, met de nadruk op -kunnen-. Niet altijd dus.

-Oneens.

-Soutewat?

-Eens.

-Eens.

-Eens.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_73655086
Oneens
Eens
Eens
Eens
Eens
Eens
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:45:05 #32
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_73657509
ja
2. Prostitutie moet weer strafbaar worden
nee
ik weet niet waar je heb over hebt
jup
hier ben ik neutraal
nee
pi_73691018
Interessante vragen maar wellicht een beetje te eng kader. Prostitue(e) is al jaren erkend als een gewoon beroep, en bijvoorbeeld bij de belastingdienst volledig geaccepteerd. Overheden kunnen allang eisen stellen aan een bordeel want dat is een gewoon (horeca)bedrijf in de zin van de wet. Uiteraard zullen ze een sexhuis niet in de buurt van een school of een goudkust willen hebben maar dat geldt ook voor bv koffieshops. Wat betreft sex met minderjarigen: volgens de wet is sex met iemand van 16 of ouder niet strafbaar. En souteneurschap is al strafbaar alleen durven de slachtoffers meestal geen aangifte te doen vanwege represailles, een vervelend maar veel breder probleem. Verder vraag ik me af hoe je als klant een slachtoffer van mensenhandel in een bordeel kunt herkennen. Mijn advies voor je werkstuk zou zijn iets verder te kijken dan deze vragen
quote:

Eens of oneens

EDIT Adolecens:
nederige man, likt graag vrouwenvoeten
pi_73695976
1: Eens
2: Oneens
3: Oneens
4: Eens
5: Eens
6: Oneens
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:03:15 #35
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_73699058
quote:

Eens of oneens
Eens
Oneens
Eens (indien er de uibater van gedwongen prostitutie in wat voor vorm dan ook onder wordt verstaan)
Oneens (geeft de gemeente teveel macht)
Eens (indien hard gemaakt kan worden dat de klant vooraf op de hoogte was)
Oneens (compleet weigeren is te rigoreus, een bindende stem hebben in vestigingsplaats e.d. a la).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:51:10 #36
269077 Lano
V van Vrouw
pi_73803550
Eens of oneens
1. eens(is geen mening, dus beetje rare stelling?!)
2. oneens
3. Souteneurschap
Meer specifiek: Loverboys. Minder specifiek: Prostitutie.(loverboys eens/pros oneens)
4. eens
5. Als bewezen kan worden dat die klant dat het kunnen weten; eens
6. eens
ฝัน
pi_74010124
Ik heb zelf 2 jaar als prostituee gewerkt om mijn studie te bekostigen. Het is wel een duistere wereld, moet ik zeggen. 95% krijgt te maken met afpersing en pooier praktijken.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:24:35 #38
276724 Devriejtas
stomme kutbelg goes internet..
pi_74011583
Ja, hoemeer je dit ontkend hoe groter het negatieve licht op het beroep, terwijl het het oudste beroep is dat er bestaat,
Verder is het heel normaal is binnen een gezonde samenleving, zonder dictatuur en andere onzin om dit te tolereren.
Nee, de grootste fout die gemaakt kan worden, verkrachtingen en geweld nemen toe door sexuele frustratie, en daarnaast kan niet elke man scoren, dus dit is voor sommige hun enigste uitweg.
Ja, vrouwen zijn meerderjarig en kunnen prima zelf beslissen,
Ja, klant en prostituee worden er beter van, zolang het maar niet teveel kost.
Nee, want vaak zijn deze ook ontwetent, dus dat is niet eerlijk
Ja, als het overlast en spanning veroorzaakt wel ja
If God is watching us, the least we can do is be entertaining.
pi_74020202
Eens het is een markt waar sommige dames en heren geen problemen mee hebben. Ook niet voor niets al t oudste beroep.

Oneens dan gaat het weer de illegaliteit in, wat mensenhandel en andere criminele zaken in de hand werkt.

Twijfel samenwerken met een "beschermer" lijkt me wensenlijk in dit vak, maar die moet de prostituee niet ge/misbruiken afpersen ed.

Oneens dan krijgt bijv. een christelijke gemeenteraad te veel invloed op de markt (wat het de illegaliteit in drukt) zie amsterdam. dat ze onder een bedrijf moeten vallen of ZZPer moeten zijn vind ik wel een goed.

Twijfel wist de klant zeker dat de prostituee minderjarig of slachtoffer was? zo ja, dan zeker vervolgen.

Oneens morele gronden zijn altijd christelijke gronden, laten die hypocrieten nu net vaak de grootste klanten zijn. Feit is dat de markt er is en dat het beschikbaar maken van prostituees seksueel gefrustreerden van hun frustraties af helpt en daarmee aanrandingen/verkrachtingen verminderd.

misschien dat de TS beter een set polletjes (keuzes eens, oneen en twijfel) had kunnen maken, en de rest van het topic als discussie-ruimte?
the chase is as much fun as the catch!!!
pi_74055122
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:54 schreef _Loki het volgende:
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen. Oneens, een gewoon beroep is het niet en ook zeker niet altijd uit vrije wil.
2. Prostitutie moet weer strafbaar worden. Oneens, maar dan moet wel bewezen kunnen worden dat het geheel uit vrije wil is.
4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren. Eens. Omdat je het dan (hopelijk) alleen doet als je het écht wilt.
5. Klanten die seks hebben met een minderjarige prostituee of met een duidelijk slachtoffer van mensenhandel moeten vervolgd kunnen worden. Eens, vieze pedo's.
6. Gemeenten moeten op morele gronden een sekshuis kunnen weigeren. Ja, het geeft nogal een naam aan een gebied.

ik sluit mij hierbij aan
pi_74063824
Eens, wat betreft dat het vrij wil zou moeten zijn en blijken. Om het als gewoon beroep te zien ? Misschien in de toekomst als alles beter geregeld is en het maatschappelijk beter valt.

Oneens, want de handeling ansich is gewoon uitwisselen van dienst.

Eens in de zin dat er een beter en goed systeem moet komen die voorziet in de behoeftes zonder dat daar louche praktijken van komen.

Eens. Een goed registratiesysteem, liefst gekoppeld aan GGD en belastingdienst. Als deze mensen eerlijk willen verdienen, moeten ze ook eerlijk afdragen aan de belastingdienst. Wel dient registratie niet misbruikt te worden

Eh...Ik weet eigenlijk niet of er andere beroepen zijn waarvoor een leeftijd grens nodig is. Als dat zo is vind ik dat er ook bij prostitutie een meerderjarigheidsgrens moet worden gesteld. Anders zouden we kunnen terugvallen op de 'age of consent', in NL dus 16 jaar.
De enige klanten die vervolgd moeten worden, zijn klanten die slachtoffers gebruiken. Dus de prostituee zou een slachtoffer moeten zijn die onvrijwillig meedoet. Wel zal zij dit hebben moeten aangeven aan de klant. Het is niet aan de klant om te bewijzen dat de prostituee danwel meerderjarig is, danwel vrijwillig meedoet. En ja, dat zal niet iedereen met me eens zijn.

Oneens. Gemeenten zouden "de luxe" van moreel niet mogen hebben. Eigenlijk moet er zoieso een landelijk beleid hiervoor komen en daarnaast moet staat en kerk gescheiden blijven/worden. Teringgeloof maakt al genoeg kapot.

God maakt meer kapot dan je lief is!
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')