Jij vind dat pooiers en loverboys kunnen? Dit is in strijd met je andere punten.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:54 schreef _Loki het volgende:
3. Souteneurschap moet strafbaar gesteld worden. Tuurlijk niet.
Thnx, had al zo'n vermoeden, maar wist het niet zekerquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:19 schreef Adolecens het volgende:
Toevoeging: Souteneurschap kan een loverboy of pooier zijn.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:19 schreef Adelante het volgende:
Eens of oneens
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen. eens
2. Prostitutie moet weer strafbaar worden. oneens
3. Souteneurschap moet strafbaar gesteld worden. eens
4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren. oneens
5. Klanten die seks hebben met een minderjarige prostituee of met een duidelijk slachtoffer van mensenhandel moeten vervolgd kunnen worden. eens
6. Gemeenten moeten op morele gronden een sekshuis kunnen weigeren. oneens
Ik kan het zelf nog wel invullen, maar dan lijkt het heel erg op dit. Dus ik quote het maar en zeg. Compleet mee eens.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:19 schreef tijger74 het volgende:
Eens of oneens
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen.:
eens. (hoewel gedwongen prostitutie niet als beroep mag worden aangemerkt.)
2. Prostitutie moet weer strafbaar worden.
Als beroep (dus vrijwillig) nee. Gedwongen ja
3. Souteneurschap moet strafbaar gesteld worden.
Ja, want dat zou kunnen wijzen op gedwongen prostitutie)
4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren.
Vergunning niet nodig, echter een meldingsplicht lijkt me wel goed, i.v.m. met controle, net zoals bij andere beroepen.
5. Klanten die seks hebben met een minderjarige prostituee of met een duidelijk slachtoffer van mensenhandel moeten vervolgd kunnen worden.
Ja, maar moet wel worden bewezen dat de klant wist dat zij minderjarig is, en/of gedwongen dit werk doet.
6. Gemeenten moeten op morele gronden een sekshuis kunnen weigeren.
Morele gronden mogen alleen worden toegepast op bepaalde plaatsen. (naast een kerk(hof) / school, winkelcentrum enz.
Gemeente moet wel eisen kunnen stellen aan het interieur/exterieur van het pand waar het sekshuis is.
Helemaal mee eens, op alle punten.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:47 schreef Otis2.0 het volgende:
1. Oneens.
2. Eens.
3. Eens.
4. Oneens, want iets dat ik wil verbieden hoef ik ook geen vergunningen voor.
5. Eens.
6. Eens.
Ik geloof er niet in dat prostitutie mogelijk is zonder onvrijwilligheid, criminaliteit en dwang. Dus wat mij betreft jammer voor degenen die er wél zelf voor gekozen hebben, maar ik vind dat het verboden mag worden.
Dit vind ik altijd zo raar. 'Het gebeurt toch wel dus hoeft het ook niet strafbaar te zijn'. Wat bedoel je daar nou precies mee? Moorden worden ook 'toch wel' gepleegd. Moet dat dan ook gelegaliseerd worden?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:54 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Oneens. Dan laat je de prostituees aan hun lot over. Het gebeurt toch wel.
1. Als mensen uit vrije wil voor een beroep in de prostitutie kiezen dan is daar niets mis meequote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:09 schreef xLisa het volgende:
We zitten in Havo 5 en moeten dit jaar een profielwerkstuk maken. We hebben het over de maatschappelijke houding tegenover prostitutie.
De volgende stellingen hebben wij neergezet, graag horen wij of je het er mee eens bent of niet, eventueel met een motivatie.
Eens of oneens
1. Prostitutie is een gewoon beroep, waarvoor mensen uit vrije wil kunnen kiezen.
3. Souteneurschap moet strafbaar gesteld worden.
4. Het is goed als prostituees een werkvergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zodat die de werkomstandigheden kan controleren.
5. Klanten die seks hebben met een minderjarige prostituee of met een duidelijk slachtoffer van mensenhandel moeten vervolgd kunnen worden.
6. Gemeenten moeten op morele gronden een sekshuis kunnen weigeren.
EDIT Adolecens:
TS heeft toestemming van FA's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |