quote:Alleen aan details, [..] is te zien dat de foto niet in 1970 is gemaakt.
Het is toch onder andere een "spoorwegtentoonstelling" van nieuw materieel?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:12 schreef Duvel het volgende:
Innotrans is een netwerkbijeenkomst voor vakgenoten. Ik denk dat je daar als hobbyist weinig te zoeken hebt.
Kun je beter naar dit soort dingen gaan:
[ afbeelding ]
Dat is KPD, daar gaat het mestal over rauw open vrouwenvlees. Heb ik van horen zeggenquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:18 schreef NikkelCobalt het volgende:
Of mag je in dat deel niet komen als je daar niks te zoeken hebt
je MAG best. Maar de vraag is of de kosten opwegen tegen de opbrengsten.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:25 schreef trainfreak het volgende:
Innotrans gaat toch ook open voor gewone bezoekers?
Dus waarom zouden wij, hobbyisten, daar dan niet mogen?
21 - 24 September 2010 - Trade Fair
25 - 26 September 2010 - Public Days (tracks and outdoor displays)
Jij gaat hier een berekening neerleggen die aantoont dat de reis- en verblijfskosten voor Innotrans hoger zijn dan de amusementswaarde?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je MAG best. Maar de vraag is of de kosten opwegen tegen de opbrengsten.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is KPD, daar gaat het mestal over rauw open vrouwenvlees. Heb ik van horen zeggen
Nee. Ga.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:40 schreef NikkelCobalt het volgende:
Jij gaat hier een berekening neerleggen die aantoont dat de reis- en verblijfskosten voor Innotrans hoger zijn dan de amusementswaarde?
Mss hd je vandaag wat kunnen fotograferen op L. 123quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:27 schreef trainfreak het volgende:
Ik heb meer interesse in het oude spul.
Maar kben ook eens benieuwd naar het nieuwe materieel dat er zoal is.
We kunnen wel met een Fok delegatie in pak heen gaan en claimen dat we wat nieuw materieel willen afnemen. Misschien laten ze ons wel toe. Helemaal als we een V250 willenquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:00 schreef James1988 het volgende:
Ik heb weinig met kleinspoor en zal ook niet snel op Eurospoor te vinden zijn, ik vind grootspoor veel interessanter en dan lijkt InnoTrans me juist dé beurs bij uitstek daarvoor. Goed, er zijn meer evenementen waar je naar grootspoor kunt maar voor nieuwe meuk moet je toch op InnoTrans zijn gok ik.
Lijkt me leuk om alle dagen te gaan, maar aangezien ik (nog) geen spoorwegbedrijf heb zal ik het maar bij de public days houden
quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:54 schreef knars het volgende:
Dat filmpje is gemaakt rond 17:00. Dat weet ik zeker omdat ik er met Junior op sta :-)
Dank je!quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nette plaat Duuf![]()
Doet me een beetje denken aan een bericht van Nico Spilt op zijn site vandaag![]()
[..]
Nope. Wil je met Fyra, dan mag je iets van ¤ 7 toeslag betalenquote:Op maandag 12 oktober 2009 07:31 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Is het introductietarief van Fyra nog steeds van toepassing? Ik moet vandaag naar Amsterdam...
Ik snap niet dat we er verder niks over te horen krijgen.. Of interesseert het die Eurlings eigenlijk geen ene reet dat er elk uur 2 energiezuipende, lege treinen over een miljardenlijn rijden?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:52 schreef KapiteinT het volgende:
Vandaag op Schiphol eens geteld hoe veel mensen er in de Fyra naar Rotterdam zaten. Op het eind ging het iets te snel om goed te kunnen tellen, maar het waren in elk geval nog geen 30...
quote:DEN HAAG - Als het aan de PvdA en de ChristenUnie in de Tweede Kamer ligt, houdt de Nederlandse Spoorwegen het alleenrecht over het spoornet tot ver na 2015. Pas wanneer de NS zekerheid daarover krijgt, zal het spoorbedrijf voluit blijven investeren in de verdere uitbreiding van het spoorvervoer. Dit stelde PvdA-Kamerlid Diederik Samsom maandag in een debat met verkeersminister Eurlings over de toekomst van het spoor.
Me ouders moesten naar Hilversum vanaf Almelo, die zijn van Deventer naar Zwolle gegaan. Die komen ook gigantisch te laatquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Weer iemand voor de trein gesprongen tussen Apeldoorn-Deventer. Waren bijna bij Apeldoorn-osseveld, mochten we het stukje niet doorrijden en ging de trein terug naar Deventer
Na een maand al? Zo snel gaat en kan dat niet. Er geldt sowieso een ingroeiperiode voor de HSL van een paar jaar. Daarna wordt ook pas de volledige concessie betaald. In die tijd kan een volwaardige dienstregeling opgezet worden. Onder meer met nieuw materieel, nieuwe verbindingen en de internationale treinen die straks ook van de HSL gebruik gaan maken. Ook kan in deze periode de reiziger wennen aan de nieuwe reismogelijkheid en überhaupt de voordelen ervan ontdekken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:11 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap niet dat we er verder niks over te horen krijgen.. Of interesseert het die Eurlings eigenlijk geen ene reet dat er elk uur 2 energiezuipende, lege treinen over een miljardenlijn rijden?
Mooi traject!quote:Nee, ik ga wel weer een keertje Brussel - Luik doen. I11 rijtuigen200km/h
Helling van Ans
Vandaag ook al iemand die het nodig vond om over de Moerdijkbrug te gaan wandelen, fijn 30 minuten vertraging... Nog geluk gehad, want de trein van een halfuur eerder was 50 minuten te laat. Bij het binnenrijden van Rotterdam reed de trein van een halfuur eerder net weg.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Weer iemand voor de trein gesprongen tussen Apeldoorn-Deventer. Waren bijna bij Apeldoorn-osseveld, mochten we het stukje niet doorrijden en ging de trein terug naar Deventer
Ik had laatst een koploper als stoptrein van den haag centraal naar haarlemquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:17 schreef KapiteinT het volgende:
[ afbeelding ]
Deze Koploper was afgelopen zaterdag te gast in Leiden. Gelijk even opgezocht hoe dat kwam. Door werkzaamheden reed de sneltrein van Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal naar Amsterdam Zuid. Om dit te vieren werd blijkbaar een Koploper ingezet.
Helaas moest ik naar Breda, en moest ik het doen met een VIRM.
Koplopers worden wel vaker gebruikt hoor als stopper, maar dan echt in nood. Zoals tussen Enschede en Apeldoorn. Daar rijden alleen maar 2 of 3 stellige SGM(m)quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:36 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Ik had laatst een koploper als stoptrein van den haag centraal naar haarlem
Het is maar 1 stel normaal gesproken hoor, en wel een 3-deligequote:Op maandag 12 oktober 2009 21:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Koplopers worden wel vaker gebruikt hoor als stopper, maar dan echt in nood. Zoals tussen Enschede en Apeldoorn. Daar rijden alleen maar 2 of 3 stellige SGM(m)
Zag vanochtend nog ene 4 deligequote:Op maandag 12 oktober 2009 21:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is maar 1 stel normaal gesproken hoor, en wel een 3-delige
Soms wil er wel eens een tweetje (2-delig) in belanden, of twee stellen als er een verstoring is geweest.
Bij gebrek aan SGMm wordt er inderdaad altijd ICM(m) ingezet
Een 4-delige sprinter? Die zou ik wel eens willen zienquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zag vanochtend nog ene 4 delige
Maar maakt ook verder niet uit:
Soms rijdt er tussen Zwolle en Roosendaal de volgende trein, maar dan blauw-geel:
[ afbeelding ]
En een loc ervoor, wat is de naam van de trein?
Ik dacht dat je het over een ICM hadquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een 4-delige sprinter? Die zou ik wel eens willen zien
SGMm's zijn er in 2- en 3-delige variant, ICM's in 3- en 4-delig.
Tussen Zwolle en Roosendaal rijdt ICRm, en de stuurstand heet BDs (Tweede klas, baggageruimte, stuurstand)
SLTquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een 4-delige sprinter? Die zou ik wel eens willen zien
De zuurstok rijtuigen heten officieel ICRm Prio, maar waarom ze zo heten weet niemand...quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dus de benelux trein is ook een ICRm maar dan met bv een traxx lock?
junior heeft nog wel aan een paar mensen gevraagd of ze Duvel heettenquote:Op maandag 12 oktober 2009 08:20 schreef Duvel het volgende:
[..]Wel jammer dat we elkaar net zijn misgelopen, ik was vrij snel uitgekeken op het depot...
Ze zijn wel ingewikkeld aan het doen bij de NS ofnietquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:28 schreef dennistd het volgende:
Maar het enige verschil tussen Prio en ICRm is dat Prio het interieur van ICMm heeft. Ook zijn de ICRm's later omgebouwd naar drukknoppen voor de deursluiting, maar de ICRm's die in de Benelux rijden (er is één stam met ICRm erin) hebben nog gewoon de oude deursluiting.
Nouja, het is zo dat de deursluiting met knoppen overeenkomt met ander materieel, wat dus handiger is voor de reiziger, maar ook voor het personeel omdat hierdoor ook de groene lamp 'deuren dicht' in de cabine werkt. In het buitenland is deze sluiting alleen niet toegestaan, dus daarvoor zitten er nog de deurhendels in.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ze zijn wel ingewikkeld aan het doen bij de NS ofniet
Volgens mij hebben de Traxx- en 11.8-locs geen groene lamp, waardoor je niet kunt zien of alle deuren goed dicht zitten. Daar zal het dan wel mee te maken hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:42 schreef Fixers het volgende:
Waarom is dat eigenlijk? Dat volgens de uic regels de deuren met een hendel moeten werken. De Belgische M6 rijtuigen hebben ook twee drukknoppen voor de deuren (en nog eentje op de buitenzijde). Het is iig niet iets typisch nederlands.
Getuige de vele incidenten heeft het meerendeel van de Belgische locs geen groene lamp. Dat heeft naar mijn idee weinig te maken met het internationaal voorschrijven of je deuren met een hendeltje of knopje open moet doen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Traxx- en 11.8-locs geen groene lamp, waardoor je niet kunt zien of alle deuren goed dicht zitten. Daar zal het dan wel mee te maken hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |