abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:32:46 #176
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73504449
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:14 schreef rieboet het volgende:

<knip>

Waar het omgaat is dat als je focust op preventie in plaats van symptoom bestrijding de kassa's bij Big Farma in ene een stuk minder vaak gaan rinkelen en bepaalde mensen worden daar niet echt blij van..
Er wordt anders toch best wat onderzoek gedaan ter preventie van diverse kwalen. Hoe is dat volgens jou te rijmen met wat jij hier zegt?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_73504462
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:40 schreef switchboy het volgende:
volgens de bron die jij net aanhaalde zit er sinds 204 ook geen Thiomersal in influenza vaccinaties.
Maar het staat nog altijd in de bijsluiter vermeld, ook in de bijsluiters van de onlangs ontwikkelde vaccins tegen H1N1.

Dat is toch een beetje vreemd...
pi_73504593
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar het staat nog altijd in de bijsluiter vermeld, ook in de bijsluiters van de onlangs ontwikkelde vaccins tegen H1N1.

Dat is toch een beetje vreemd...
ook in de nederlandse bijsluiters?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_73504638
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:36 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

ook in de nederlandse bijsluiters?
Ja, en als je dit topic hebt doorgelezen, zou je die nederlandse bijsluiters al doorgelezen moeten hebben

Ik heb de links vanmorgen gepost.
pi_73504740
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:37 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja, en als je dit topic hebt doorgelezen, zou je die nederlandse bijsluiters al doorgelezen moeten hebben

Ik heb de links vanmorgen gepost.
Ben heel de dag bezig geweest en toen waren er in een keer 7 paginas dus ik kan wat gemist hebben
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_73504911
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:39 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ben heel de dag bezig geweest en toen waren er in een keer 7 paginas dus ik kan wat gemist hebben
Geeft niets

Hier zijn ze nog een keer:

Bijsluiter Pandemrix

Werkzame stof per dosis 0,5 ml injectievloeistof:
A/California/7/2009 (H1N1)v-achtige stam (X-179A) 3,75 microgram

Bijsluiter Focetria

Werkzame stof per dosis 0,5 ml injectievloeistof:
A/California/7/2009 (H1N1)v-achtige stam (X-179A) 7,5 microgram
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:06:40 #182
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73505785
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Er wordt anders toch best wat onderzoek gedaan ter preventie van diverse kwalen. Hoe is dat volgens jou te rijmen met wat jij hier zegt?
Zou best kunnen maar naar mijn gevoel lang niet genoeg, b.v. zover ik weet word er nauwelijks naar het effect van straling onderzoek gedaan, afkomstig van elektriciteitmasten, gsm, wifi of gprs of bluetooth, ook wel elektro-smog genoemd dat in relatie tot klachten als chronische oververmoeidheid, kanker etc, we weten niet wat er precies met H.A.A.R.P. uitgespookt word waarvan er ook een aantal in Rusland staan en Noorwegen overigens.

Maar goed, dat is ongeveer wat ik bedoel eigenlijk, het eten word ook massa geproduceerd en chemicaliën aan toegevoegd, en smaakt vaak nergens meer naar vergeleken met vroeger.

Er zijn vele factoren die een rol zouden kunnen spelen. Maar misschien is er wel zo een griep pandemie hype voor nodig om hopelijk mensen iets bewuster te maken van welke kant dit uit zo kunnen gaan als we niet eens wat meer bij de les blijven.

Dat en met een beetje hoop dat het internet voorlopig nog in de lucht blijft is er nog een kans dat het een keer goed gaat komen..
pi_73505898
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:06 schreef rieboet het volgende:

[..]

Zou best kunnen maar naar mijn gevoel lang niet genoeg, b.v. zover ik weet word er nauwelijks naar het effect van straling onderzoek gedaan, afkomstig van elektriciteitmasten, gsm, wifi of gprs of bluetooth, ook wel elektro-smog genoemd dat in relatie tot klachten als chronische oververmoeidheid, kanker etc, we weten niet wat er precies met H.A.A.R.P. uitgespookt word waarvan er ook een aantal in Rusland staan en Noorwegen overigens.

Maar goed, dat is ongeveer wat ik bedoel eigenlijk, het eten word ook massa geproduceerd en chemicaliën aan toegevoegd, en smaakt vaak nergens meer naar vergeleken met vroeger.

Er zijn vele factoren die een rol zouden kunnen spelen. Maar misschien is er wel zo een griep pandemie hype voor nodig om hopelijk mensen iets bewuster te maken van welke kant dit uit zo kunnen gaan als we niet eens wat meer bij de les blijven.

Dat en met een beetje hoop dat het internet voorlopig nog in de lucht blijft is er nog een kans dat het een keer goed gaat komen..
Hoe relateer je een grieppandemie aan electrosmog of de massaproductie van voedsel?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:21:24 #184
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73506308
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:09 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hoe relateer je een grieppandemie aan electrosmog of de massaproductie van voedsel?
Omdat vroeger de oplossing voor een griep gewoonweg een kwestie was van uitzieken of beter op je gezondheid letten zodat je het kan voorkomen.

Tegenwoordig word je er een jaar lang via het NOS journaal mee doodgegooid met klaarblijkelijk de bedoeling iedereen compleet uit te frieken ofzo

Dan is er wel ineens iets anders aan de hand, een weldenkend mens zou dan wel eens een keertje uit die roes moeten ontwaken anders worden het gehaait allemaal compleet geleefde wezens op den duur die zo dumbed down zijn geraakt dat ze zich van alles zomaar laten welgevallen zonder een kik te geven en zich zonder enkele op of aanmerking met allerlei onbekende chemische bende en gif laten injecteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door rieboet op 09-10-2009 11:30:09 ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:37:38 #185
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73506786
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:21 schreef rieboet het volgende:

[..]

Omdat vroeger de oplossing voor een griep gewoonweg een kwestie was van uitzieken of beter op je gezondheid letten zodat je het kan voorkomen.

...
http://en.wikipedia.org/wiki/1918_flu_pandemic

Vroeger was alles beter he?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_73506892
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:21 schreef rieboet het volgende:

[..]

Tegenwoordig word je er een jaar lang via het NOS journaal mee doodgegooid met klaarblijkelijk de bedoeling iedereen compleet uit te frieken ofzo!

Dan is er wel ineens iets anders aan de hand, een weldenkend mens zou dan wel eens een keertje uit die roes moeten ontwaken anders worden het gehaait allemaal compleet geleefde wezens op den duur die zo dumbed down zijn geraakt dat ze zich van alles zomaar laten welgevallen zonder een kik te geven en zich zonder enkele op of aanmerking met allerlei onbekende chemische bende en gif laten injecteren.
vroeger ging je voornamelijk dood aan de griep, weet je zeker dat je het niet verward met verkoudheid (iets dat veel mensen doen en ook standaard lijkt te zijn in onze spreektaal)
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:46:37 #187
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73507033
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:41 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

vroeger ging je voornamelijk dood aan de griep, weet je zeker dat je het niet verward met verkoudheid (iets dat veel mensen doen en ook standaard lijkt te zijn in onze spreektaal)
Welnee joh, een griep was vroeger gewoon een verkoudheid met een flinke dosis koorts er gratis en voor niets cadeau bij. Best balen en vervelend geef ik toe maar geen rede om allerlij vage vaccin clubs te spekken.

Dan is de dood zelfs te prefereren maar ken geen mens die ooit is overleden aan de griep. Er vallen wel doden 40.000 per jaar in de EU, maar voor die doelgroep zijn jaarlijks nieuwe vaccins verkrijgbaar.

Wat heeft het tot nu toe verholpen? Moment dat je het aantal vaccinaties vergelijkt met voorgaande jaren en je ziet het dodental dalen is het wellicht van belang voor die specifieke doelgroepen maar weet niet of dit ooit is aangetoond.

[ Bericht 9% gewijzigd door rieboet op 08-10-2009 23:56:16 ]
pi_73507249
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:46 schreef rieboet het volgende:

[..]

Welnee joh, een griep was vroeger gewoon een verkoudheid met een flinke dosis koorts er gratis en voor niets cadeau bij. Best balen en vervelend geef ik toe maar geen rede om allerlij vage vaccin clubs te spekken.

Dan is de dood zelfs te prefereren maar ken geen mens die ooit is overleden aan de griep.
wiki:
Echte griep of influenza is een ziekte die door het influenzavirus wordt veroorzaakt. Dit virus infecteert de luchtwegen. Veel mensen zeggen griep te hebben als ze in de winter of de herfst door een verkoudheid-achtige ziekte met wat koorts worden getroffen, maar hierbij gaat het meestal om een gewoon verkoudheidsvirus. Echte influenza leidt bij de meeste mensen tot aanzienlijke ziekteverschijnselen en een niet te verwaarlozen sterfte, vooral bij ouderen. Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood[1][2].

en zoals al eerder gepost zijn tijdens de spaanse griep echt letterlijk miljoenen mensen gestorven.

Ik ken trouwens ook geen mens die ooit(? redelijk overbodig) is overleden aan AIDS, maar dat maakt aids niet minder gevaarlijk.

edit: Honkonggriep in 1968 1 miljoen slachtoffers
aziatische griep 1957 1 miljoen doden
spaanse griep 1918-1920 20-100 miljoen slachtoffers
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:57:58 #189
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73507321
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:54 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

wiki:
Echte griep of influenza is een ziekte die door het influenzavirus wordt veroorzaakt. Dit virus infecteert de luchtwegen. Veel mensen zeggen griep te hebben als ze in de winter of de herfst door een verkoudheid-achtige ziekte met wat koorts worden getroffen, maar hierbij gaat het meestal om een gewoon verkoudheidsvirus. Echte influenza leidt bij de meeste mensen tot aanzienlijke ziekteverschijnselen en een niet te verwaarlozen sterfte, vooral bij ouderen. Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood[1][2].

en zoals al eerder gepost zijn tijdens de spaanse griep echt letterlijk miljoenen mensen gestorven.

Ik ken trouwens ook geen mens die ooit(? redelijk overbodig) is overleden aan AIDS, maar dat maakt aids niet minder gevaarlijk.
Er vallen ongeveer 40.000 doden per jaar in de gehele EU had ik onlangs gelezen, maar voor die doelgroep zijn jaarlijks nieuwe vaccins verkrijgbaar geconfigureerd op veranderde virus varianten en virussen met resistentie.

Wat heeft het tot nu toe verholpen? Moment dat je het aantal vaccinaties vergelijkt met voorgaande jaren en je ziet het dodental dalen is het wellicht van belang voor die specifieke doelgroepen maar weet niet of dit ooit is aangetoond.

Slechte qualiteit voeding en vergrijzing in grotere percentages v/d gehele bevolking zouden ook een factor van betekening kunnen zijn
pi_73507391
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:57 schreef rieboet het volgende:

[..]

Er vallen ongeveer 40.000 doden per jaar in de gehele EU had ik onlangs gelezen, maar voor die doelgroep zijn jaarlijks nieuwe vaccins verkrijgbaar.

Slechte qualiteit voeding en vergrijzing in grotere percentages v/d gehele bevolking zouden ook een factor van betekening kunnen zijn
Ik weet niet of je het verschil tussen 20 tot 100 miljoen en 40.000 ziet?

kwaliteit van voeding zou wel bijgedragen kunnen hebben aan de teruggang aangezien de kwaliteit van voeding nu hoger ligt. Vergrijzing zou juist een verhoogde incidentie van griep moeten betekenen wat er niet gevonden wordt. Daarnaast is al ontelbare mallen aangetoond dat vaccinaties helpen virusinfecties terug te dringen, wil je daar echt over gaan discussieren?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:02:32 #191
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73507440
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het verschil tussen 20 tot 100 miljoen en 40.000 ziet?
je bedoeld? ik zeg toch, je kunt elk jaar een vaccin halen als je wil dus waarom al die doden?
pi_73507471
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:02 schreef rieboet het volgende:

[..]

je bedoeld?
Je zegt: de werking van vaccinaties kan pas aangetoond worden als er een significante daling in de sterftecijfers aan griep aanwezig is. Nou die is er...

edit:
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:02 schreef rieboet het volgende:

[..]

je bedoeld? ik zeg toch, je kunt elk jaar een vaccin halen als je wil dus waarom al die doden?
Omdat nog steeds heel veel mensen zich niet in laten enten om diverse redenen. De incidentie van alllerlei virusinfecties is ook veel groter in communities die zich om religieuze redenen niet in laten enten. Daar liggen de sterftecijfers dus ook veel hoger.

40.000 per jaar op een half biljoen(?) is natuurlijk helemaal niet zo veel. Zeker niet als je het afzet tegen 60 miljoen voordat we van het bestaan van virussen af wisten.

Samengevat:
Je zegt dat men vroeger de griep gewoon lekker uit kon zieken zonder risico, dat was dus niet zo.
Je vraagt om een verband tussen vaccinatie en terugdringing van het aantal doden door de griep en die is er.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:05:00 #193
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73507506
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:03 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Je zegt: de werking van vaccinaties kan pas aangetoond worden als er een significante daling in de sterftecijfers aan griep aanwezig is. Nou die is er...
welke bron refereer je? en dan de prangende vraag, waarom al de ophef dan? als de boel toch al de goede kant uitging?

Eerder in de topic nog een link geplaatst naar de W.H.O. site waar op de 5de nog werd medegedeeld dat de griep mild is gebleken.
pi_73507618
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:05 schreef rieboet het volgende:

[..]

welke bron refereer je? en dan de prangende vraag, waarom al de ophef dan? als de boel toch al de goede kant uitging?

Ik geef dit op, je hebt niet eens een basiskennis van hoe virussen werken en lijkt vastbesloten te zijn ook zelf totaal geen initiatief te nemen om jezelf hierin te verdiepen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:16:12 #195
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73507797
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:03 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

edit:
[..]

Omdat nog steeds heel veel mensen zich niet in laten enten om diverse redenen.
Sinds wanneer is het een ramp als mensen niet voor een vaccin kiezen en dan de pijp uitgaan? als ik bezopen in de auto stap kan ik ook de pijp uitgaan, daar doe je niets tegen.

Iedereen een blaastest laten doen? misschien komt dat nog maar iets inspuiten is en zou altijd moeten blijven een grens te ver wanneer niet uit vrije keuze en/of wanneer niet volledig voorgelicht.
quote:
De incidentie van alllerlei virusinfecties is ook veel groter in communities die zich om religieuze redenen niet in laten enten. Daar liggen de sterftecijfers dus ook veel hoger.

40.000 per jaar op een half biljoen(?) is natuurlijk helemaal niet zo veel. Zeker niet als je het afzet tegen 60 miljoen voordat we van het bestaan van virussen af wisten.
Dat moet je wel aan kunnen tonen
quote:
Samengevat:
Je zegt dat men vroeger de griep gewoon lekker uit kon zieken zonder risico, dat was dus niet zo.
zal wel aan mij liggen maar heb wel 10 tallen keren griep gehad een keer buik griep in het zelfde jaar zat niet meer dan een maand tussen.
quote:
Je vraagt om een verband tussen vaccinatie en terugdringing van het aantal doden door de griep en die is er.
bron nog even
pi_73507949
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:16 schreef rieboet het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het een ramp als mensen niet voor een vaccin kiezen en dan de pijp uitgaan? als ik bezopen in de auto stap kan ik ook de pijp uitgaan, daar doe je niets tegen.

Iedereen een blaastest laten doen? misschien komt dat nog maar iets inspuiten is en zou altijd moeten blijven een grens te ver wanneer niet uit vrije keuze en/of wanneer niet volledig voorgelicht.
[..]
ten eerste heb ik er geen valentie aan gekoppeld, die lees jij er in. Ten tweede is bezopen auto rijden verboden omdat er anderen door jouw gedrag kunnen sterven. Ditzelfde geld voor virussen en het daar niet tegen inenten, dus het is wel degelijk een beslissing die invloed heeft op je omgeving.

Ik heb trouwens ook niet gepleit voor verplicht inenten, dat zijn ook weer woorden die je in mijn mond legt.
quote:
Dat moet je wel aan kunnen tonen
[..]
Herhaaldelijk zijn daar al bronnen voor gegeven maar je kunt ook even de spaanse griep googlen
quote:
zal wel aan mij liggen maar heb wel 10 tallen keren griep gehad een keer buik griep in het zelfde jaar een maand van elkaar.
[..]
Er zijn ook mensen die niet gestorven zijn aan aids, maakt het niet een ongevaarlijke ziekte. Ten tweede heb je hoogstwaarschijnlijk voornamelijk het verkoudheidsvirus gehad.
quote:
bron nog even
Ja dat is dus dezelfde bron als hierboven genoemd. De 40.000 schermde je volgens mij zelf mee
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:29:19 #197
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73508133
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:08 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik geef dit op, je hebt niet eens een basiskennis van hoe virussen werken en lijkt vastbesloten te zijn ook zelf totaal geen initiatief te nemen om jezelf hierin te verdiepen.
Daar zit m dus net het gevaar, nummero uno omdat de realiteit soms het voorstellingsvermogen te boven gaat is dat een ideaal stukje psychologische oorlogsvoering want die rakkers hebben miljoenen geïnvesteerd.

Vervolgens is de volgende stap het biologische wapen dusdanig verpakt en verhuld in een media hype die zijn weerga niet kent waardoor iedereen volledig overtuigd is dat het allemaal zal kloppen.

Alleen als je net zolang doorvraagt dat je door die dikke laag Bullshit (Matrix) heen bent die ze over mensen uitstorten kom je erachter dat er geen ene reet van klopt, en gaat het allemaal alleen maar om een nieuw jacht van een of andere gore patser die ermee naar zijn prive eiland kan varen en tegelijkertijd de wereld van de vergrijzende en overbodige bevolking af moet helpen.
pi_73508160
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:29 schreef rieboet het volgende:

[..]

Daar zit m dus net het gevaar, nummero uno omdat de realiteit soms het voorstellingsvermogen te boven gaat is dat een ideaal stukje psychologische oorlogsvoering want die rakkers hebben miljoenen geïnvesteerd.

Vervolgens is de volgende stap het biologische wapen dusdanig verpakt en verhuld in een media hype die zijn weerga niet kent waardoor iedereen volledig overtuigd is dat het allemaal zal kloppen.

Alleen als je net zolang doorvraagt dat je door die dikke laag Bullshit heen bent die ze over mensen uitstort kom je erachter dat er geen ene reet van klopt, en gaat het allemaal alleen maar om een nieuw jacht van een of andere gore patser die moet verdienen en tegelijkertijd de wereld van de vergrijzing en overbevolking af moet helpen.
Dat is een mogelijke reactie, de andere mogelijkheid was geweest op te zoeken hoe virussen zich gedragen en daarna je te realiseren dat het een hele domme vraag was. Makkelijker anderen de schuld te geven heh?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:32:56 #199
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73508224
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:30 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat is een mogelijke reactie, de andere mogelijkheid was geweest op te zoeken hoe virussen zich gedragen en daarna je te realiseren dat het een hele domme vraag was. Makkelijker anderen de schuld te geven heh?
hoe bedoel je? je gaat ervan uit dat je zeker weten onder de zoden komt zonder die vaccin, dat geloof je toch niet serieus?

Zover ik weet is er niet veel bekend over de ingredientenlijst van die vaccins door wie deze zijn getest en waar die dingen worden gefabriceerd.

[ Bericht 8% gewijzigd door rieboet op 09-10-2009 00:38:39 ]
pi_73508342
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:32 schreef rieboet het volgende:

[..]

hoe bedoel je? je gaat ervan uit dat je zeker weten onder de zoden komt zonder die vaccin, dat geloof je toch niet serieus?
niet alleen biologie maar ook begrijpend lezen geskipt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')