abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73446341
Ik heb als huurder een conflict met mijn verhuurder over de wijze van opzegging van mijn huurcontract. Ik heb eind augustus mijn huur per mail opgezegd en ben per 1 oktober vertrokken. In de tussentijd heeft mijn verhuurder een advertentie geplaatst en zelfs een potentiële nieuwe huurder naar mij doorverwezen. Nu krijg ik 29 september een mail van mijn verhuurder dat niet duidelijk is per wanneer ik zou opzeggen (terwijl hier volgens mij 1 betalingstermijn voor staat, dus 1 maand in mijn geval vanaf eind augustus) en dat de wijze waarop ik heb opgezegd (per mail) niet volgens het contract is (per aangetekende brief). Ik heb echter nooit contractueel ingestemd met deze vorm van opzegging.

Ben ik nu verplicht om nog twee extra maanden huur te betalen omdat ik niet per aangetekende brief heb opgezegd? Zelfs al heb ik het contract waarin dit staat vermeld nooit ondertekend en blijkt uit de advertentie en de doorverwijzing van een nieuwe kandidaat dat de verhuurder de opzegging wel degelijk heeft ontvangen en hiernaar heeft gehandeld (hoewel volgens hem niet officieel)?
pi_73446397
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 05:06 schreef Fiyurious het volgende:
Ik heb echter nooit contractueel ingestemd met deze vorm van opzegging.

[..]

Zelfs al heb ik het contract waarin dit staat vermeld nooit ondertekend
Begrijp ik hier uit dat jij het huurcontract dus nooit hebt ondertekend? En ook niet hebt willen ondertekenen?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 06:42:37 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_73446438
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 05:06 schreef Fiyurious het volgende:
In de tussentijd heeft mijn verhuurder een advertentie geplaatst
Daar staat dan toch ook in per wanneer het huis beschikbaar is??

Je moet voor dat soort dingen, opzeggingen, ook altijd een bevestiging krijgen/vragen. Les voor de volgende keer.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:08:24 #4
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_73447716
Je hebt het huurcontract nooit ondertekend
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:22:52 #5
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_73448016
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 06:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Daar staat dan toch ook in per wanneer het huis beschikbaar is??

Je moet voor dat soort dingen, opzeggingen, ook altijd een bevestiging krijgen/vragen. Les voor de volgende keer.
Dit dus. En je zet toch niet in die brief: 'ik zeg de huur op' maar daar zet je toch neer 'ik zeg de huur op per 1 oktober 2009'?
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_73448855
Ben benieuwd waarom je het huurcontract nooit hebt ondertekend. Ik gok luiheid, de zelfde reden waarom je per mail hebt proberen op te zeggen. De inhoud van het mailtje uitprinten, krabbel eronder en naar het postkantoor brengen had dit gedoe kunnen besparen.

Is het contract rechtsgeldig ook zonder handtekening, denk het wel. Jullie hebben namelijk beide gehandeld in de geest van het contract, jij betaalde huur, woont in het gehuurde woning en de verhuurder heeft de woning aan je beschikbaar gesteld. In diezelfde lijn moet je hebben geweten dat je moest opzeggen en dat daar misschien voorwaarden aan zaten. Zeggen dat je er nooit voor getekend hebt is te kort door de bocht. Als je het niet met het contract eens was had je er maar niet moeten gaan wonen.

Aan de andere kant wist de huisbaas ook dat je op had willen zeggen en dat daar een datum aan vast zat, hij heeft een advertentie gezet (daar moet toch een datum in hebben gestaan).

Formeel heeft hij gelijk maar, jij hebt ook een beetje gelijk. Ik zou proberen het op een akkoordje te gooien en er af te komen met 1 maand extra huur. Dat is dan de prijs voor het niet willen sturen van een aangetekende brief.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_73450162
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:58 schreef Karstman het volgende:
Ben benieuwd waarom je het huurcontract nooit hebt ondertekend. Ik gok luiheid, de zelfde reden waarom je per mail hebt proberen op te zeggen. De inhoud van het mailtje uitprinten, krabbel eronder en naar het postkantoor brengen had dit gedoe kunnen besparen.

Is het contract rechtsgeldig ook zonder handtekening, denk het wel. Jullie hebben namelijk beide gehandeld in de geest van het contract, jij betaalde huur, woont in het gehuurde woning en de verhuurder heeft de woning aan je beschikbaar gesteld. In diezelfde lijn moet je hebben geweten dat je moest opzeggen en dat daar misschien voorwaarden aan zaten. Zeggen dat je er nooit voor getekend hebt is te kort door de bocht. Als je het niet met het contract eens was had je er maar niet moeten gaan wonen.

Aan de andere kant wist de huisbaas ook dat je op had willen zeggen en dat daar een datum aan vast zat, hij heeft een advertentie gezet (daar moet toch een datum in hebben gestaan).

Formeel heeft hij gelijk maar, jij hebt ook een beetje gelijk. Ik zou proberen het op een akkoordje te gooien en er af te komen met 1 maand extra huur. Dat is dan de prijs voor het niet willen sturen van een aangetekende brief.
Mocht er in de advertentie van de huisbaas echter hebben gestaan per 1 oktober beschikbaar, zou ik dat niet doen. Dan is het voor de huisbaas toch altijd duidelijk geweest!
Verder helemaal eens!
All management is Strategic Management.
pi_73450738
TS is 'm al weer gepeerd
slash is wel online maar neemt niet de moeite te reageren op vragen
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Vis een optie? woensdag 7 oktober 2009 @ 11:35:02 #9
70532 loveli
N
pi_73451442
Als de huisbaas ergens verwijst naat je mail heb je (een soort van) bewijs dat je hebt opgezegd en hij daarvan op de hoogte is.
crap in = crap out
pi_73453044
Okay, bedankt voor de reacties tot zo ver. Het moge inderdaad duidelijk zijn dat ik een onervaren (en misschien ook wel luie) huurder ben. Ik heb alleen nog niet alles laten weten.

De advertentie is inderdaad geplaatst zonder datum van vrijkomen te noemen ("binnenkort"), maar de advertentie staat al wel sinds 23 juni (!) online. Al die tijd (bijna drie en een halve maand) is het bij de verhuurder dus duidelijk geweest dat ik wou opzeggen zonder mij erop te wijzen dat dit volgens contract nog niet correct was gebeurd. Mijn huisgenoten hebben zelfs van verhuurder te horen gekregen dat eventuele nieuwe kandidaten die zij gevonden hadden voor de kamer moesten worden afgewezen omdat verhuurder dit zelf regelde.

Ook heb ik van verhuurder nooit een servicekostenoverzicht of verrekening hiervan ontvangen, hoewel dit wettelijk verplicht is.
En de kale huurprijs is hoger dan het toegestane maximum aan de hand van het de puntenwaardering.

Ik heb inmiddels een aangetekende brief verstuurd met de opzegging (nogmaals, nu officieel). Hierin heb ik verhuurder ook gewezen op het servicekostenoverzicht en ik heb een verzoek tot huurverlaging bijgesloten mocht ik toch langer huur moeten betalen.

Heb ik hier goed aan gedaan? En heb ik wat betreft de niet officiële opzegging een been om op te staan? Of ben ik alsnog afhankelijk van een eventuele schikking vanuit de verhuurder?
pi_73453182
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:26 schreef Fiyurious het volgende:
Ik heb alleen nog niet alles laten weten.
Dat klopt.

Nog steeds niet alles overigens.
.
pi_73453321
P.s. Mijn verhuurder heeft inmiddels ook mijn e-mailadres geblokkeerd en heeft tot dusver ook niet op andere correspondentie gereageerd.
pi_73453409
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat klopt.

Nog steeds niet alles overigens.
Ik wil hier zo eerlijk mogelijk over zijn, dus als er nog dingen zijn die ontbreken zal ik proberen dat aan te vullen.
pi_73453514
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:40 schreef Fiyurious het volgende:
Ik wil hier zo eerlijk mogelijk over zijn, dus als er nog dingen zijn die ontbreken zal ik proberen dat aan te vullen.
Als je nou eens bovenaan het topic begint met lezen, kom je de nog openstaande vragen vanzelf tegen.
.
pi_73453774
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 06:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Begrijp ik hier uit dat jij het huurcontract dus nooit hebt ondertekend? En ook niet hebt willen ondertekenen?
Ik heb mijn contract zeker wel willen ondertekenen, maar aangezien ik verhuurder nooit persoonlijk heb gezien is er nooit een handtekening van beide op een contract gezet. Ik heb slechts een verouderd document opgestuurd gekregen (stond nog de naam van oude huurder op e.d.).
pi_73454296
1 tip betaal je laatse maand huur niet want waarschijnlijk zul je anders ook een lange weg te gaan hebben om je borg terug te krijgen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:27:15 #17
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_73455016
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:51 schreef Fiyurious het volgende:

[..]

Ik heb mijn contract zeker wel willen ondertekenen, maar aangezien ik verhuurder nooit persoonlijk heb gezien is er nooit een handtekening van beide op een contract gezet. Ik heb slechts een verouderd document opgestuurd gekregen (stond nog de naam van oude huurder op e.d.).
dan lijkt het me dat je uberhaupt tot niks verplicht bent..?
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:06 schreef Basp1 het volgende:
1 tip betaal je laatse maand huur niet want waarschijnlijk zul je anders ook een lange weg te gaan hebben om je borg terug te krijgen.
En dit dus, maar volgens mij is di betaling al geweest want volgens mij is TS de woning al uit..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_73455196
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:51 schreef Fiyurious het volgende:
Dan schrijf voor de gein de verhuurder aan en verzoek om een afschrift van het huurcontract waaruit het door verhuurder gestelde blijkt.
.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:43:40 #19
30443 fris
pure frisheid
pi_73455621
Je zegt dat je eind augustus hebt opgezegd en de adverentie stond al in juni op internet.
Raar?
pi_73456149
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:43 schreef fris het volgende:
Je zegt dat je eind augustus hebt opgezegd en de adverentie stond al in juni op internet.
Raar?
Ja, dat vind ik eigenlijk ook. Het was blijkbaar al eerder bij verhuurder duidelijk dat ik zou willen opzeggen, en de mail van eind augustus zou dan voor verhuurder een bevestiging moeten zijn. Desondanks heeft het tot 29 september geduurd voordat de verhuurder aangaf onvoldoende op de hoogte te zijn van de opzegging.
pi_73456377
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan schrijf voor de gein de verhuurder aan en verzoek om een afschrift van het huurcontract waaruit het door verhuurder gestelde blijkt.
Ik heb een paar dagen geleden hetzelfde verouderde document (met nog steeds de naam van de vorige huurder e.d.) zonder datum of handtekeningen opgestuurd gekregen door de verhuurder om mij eraan te herinneren aan welke contractuele voorwaarden ik mijzelf had gebonden. Wat betreft de verhuurder is dit dus het contract.
pi_73456443
Gewoon weggaan en niet betalen.
So we just called him Fred too
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:13:44 #23
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_73456551
idd gewoon verhuizen...hoeveel borg heb je betaald?
Stand for something or fall for anything
pi_73456664
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:09 schreef Cothen het volgende:
Gewoon weggaan en niet betalen.
Ik ben dan wel mijn borg kwijt en de kans dat mijn voorschot op de servicekosten verrekend wordt is dan ook niet groot. Dit kan voor mij in totaal oplopen tot zo'n E400.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:22:11 #25
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_73456811
dus of je maakt heel misschien nog kans op je borg en een deel van je servicekosten a la 400 euries en betaald twee maanden huur....

of je loopt weg en bent die 400 gewoon kwijt

ik zou het tweede doen
Stand for something or fall for anything
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')