abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73766358
Wel goed van je Obli!
Is toch even een rotklus en je doet het toch maar
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_73786350
Nog even verder gegaan vandaag.

De kleppen van de windowseat ligt te drogen in de schuur. Met dank aan de buurman en vriendlief!
En de andere kant van de seat moest nog dicht en weer een andere hoogte bepaald.
Hem 'm toch 7 cm lager kunnen krijgen, dit ging erg moeilijk omdat je dan boven/op de radiator zit en je geen body hebt waar je op kunt zitten, nu is dat wel gelukt!
Netjes een plank aan de bovenkant. Ziet er gelijk een stuk beter uit.

Opfrissertje:

vandaag:

Met flits beter te zien, minder sfeer...

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_73787880
Mooi! maar hij staat wel vast? Je kunt hem niet verschuiven ofzo?
pi_73787942
Hey! Je hebt het over mij!
Staat als een huis!
pi_73788198
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:45 schreef Oblivion het volgende:
Hey! Je hebt het over mij!
Staat als een huis!
nee I was being selfish (ik wil er een die ik weg kan halen )
Maar die van jou is dus als een muur
pi_73788442
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:54 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

nee I was being selfish (ik wil er een die ik weg kan halen )
Maar die van jou is dus als een muur
Oh zo....
Denk denk denk....

Nou dat zou best wel kunnen zoals jij het zou willen, moet je gewoon een smalle korte tafel maken met zwenkwielen (industrieel met rem) die helemaal bekleed is met hout en een opklikbare plint met magneten, want je wil nog de wielen op slot doen zodat het niet wegrijdt, die je met haakjes aan de muur kan bevestigen...

Zoiets?
pi_73789424
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:02 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Oh zo....
Denk denk denk....

Nou dat zou best wel kunnen zoals jij het zou willen, moet je gewoon een smalle korte tafel maken met zwenkwielen (industrieel met rem) die helemaal bekleed is met hout en een opklikbare plint met magneten, want je wil nog de wielen op slot doen zodat het niet wegrijdt, die je met haakjes aan de muur kan bevestigen...

Zoiets?
Ja het wielenstuk snap ik en dan een overstekend stuk voor over de vensterbank (een heel lage) naar het kozijn waar hij dan op kan rusten.

Maar die plint ow bij de wielen? Jij denkt ook overal aan!
Ik zal eens gaan schetsen maar wij zijn geen van beiden handig met hout zijn we achter (wel met schuren, verf, elek, water en lucht ).
pi_73789442
Ow zat te denken ipv de magneet is zo'n scharniertje (een heel kleine) ook mooi.
pi_73789582
Simpel houden en meten is weten!
En anders meet je alles uit en laat je het zagen bij de bouwmarkt, als een bouwpakket.
pi_73790052
dat heeft naailes me wel geleerd ja.
Maar we hebben een mega afkortding staan en de bouwmarkt hier heeft een 16-jarige staan die niet kan/wil zagen helaas.

Komt goed net als die deur..beloof alleen niet wanneer

enne wat heb je verder op de planning?
pi_73790175
De openhaard in elkaar puzzelen...
pi_73790482
Ow oei heb je geen tekening?
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:18:44 #215
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73790524
Ik ben weer enthousiast! Wat kun je toch goed sfeer creëren met vrij simpele dingen, heel knap!

En denk aan MacGuyver he, wat zou hij doen in jouw situatie
Nee serieus, lekker bezig! Als ik zie hoe je bezig bent en denk te weten wat je plannen zijn met al het hout en de kleuren, wortd het überknus!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:28:31 #216
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73790806
Oh, nog even een vraag voor jou, omdat ik weet dat je goed kleuren kunt combi-en
We hebben lambrisering gemaakt bij de trap, schrootjes tot aan de trapleuning. De schrootjes en trap zelf worden roomwit en de trapleuning wordt donkerbruin met mat zwarte gietijzeren steunen aan de muur (met dank aan Weijntjes ).
Ik wil de muur erboven eigenlijk een kleur als Old White geven. Past dat?
Ik dacht roomwit = een warme kleur en old white = een vrij koele kleur, dus dat kan wel (opposites attract gedoe met kleuren zeg maar).
Bovendien wil ik absoluut geen puur wit daar en ook niet te donker omdat het de donkere kant van het huis is...
Hmm, questions questions...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_73791657
Ha Obli, ouwe klussert

Dank voor de plattegrond! Ik begrijp nu eindelijk hoe een en ander in elkaar overloopt. Wat ik op je foto's steeds miste, blijkt er ook niet echt te zijn: een voordeur!

Gaat zowel bezoek als jijzelf door die poort tussen garage en 'aanbouw' zeg maar? En heeft er misschien oorspronkelijk toch een voordeur gezeten in de linkermuur van de woonkamer? Links van waar dat zonnetje hangt zie ik verschillende soorten bakstenen. Het lijkt alsof daar iets dichtgemetseld is.

Ga je ooit, op termijn, in de toekomst, (ik wil je niet pushen namelijk ) iets doen met dat bruine houtwerk van de 'aanbouw' noem ik het maar weer? (Ik heb hier op de schuur ecoleum gebruikt, dat spul werkt heel prettig en is de moderne en milieuvriendelijke variant van carboleum) Dat lijkt me wel mooi, maar misschien wordt het dan een te donker vlak.

Succes met je puzzelwerk/ open haard!!
Eeuwig vijfentwintig
pi_73793519
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:28 schreef BBQ-kip het volgende:
Oh, nog even een vraag voor jou, omdat ik weet dat je goed kleuren kunt combi-en
We hebben lambrisering gemaakt bij de trap, schrootjes tot aan de trapleuning. De schrootjes en trap zelf worden roomwit en de trapleuning wordt donkerbruin met mat zwarte gietijzeren steunen aan de muur (met dank aan Weijntjes ).
Ik wil de muur erboven eigenlijk een kleur als Old White geven. Past dat?
Ik dacht roomwit = een warme kleur en old white = een vrij koele kleur, dus dat kan wel (opposites attract gedoe met kleuren zeg maar).
Bovendien wil ik absoluut geen puur wit daar en ook niet te donker omdat het de donkere kant van het huis is...
Hmm, questions questions...
Die combo kan heel goed!
Wij hebben ook geen wit wit op het plafond.
Dat ging niet want dan zou de bank vloeken...
Dus het plafond is schuim wit van flexa, extra mat.

Alleen heb ik een tic...
Donker beneden en licht boven...
Ik zou dus eerder geneigd te zijn de trap en lambrisering old white maken en daarboven dus roomwit, met een band die breekt... de trapleuning.

Maar dat moet ieder voor zich weten, de combo kan, heel goed zelfs.
pi_73793558
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:17 schreef Ml-etje het volgende:
Ow oei heb je geen tekening?

Moet uit het losse handje, daarom ben ik er ook huiverig voor en ik zit ik er tegen aan te hikken.
pi_73793918
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:57 schreef Reese het volgende:
Ha Obli, ouwe klussert
Heya Reese!
quote:
Dank voor de plattegrond! Ik begrijp nu eindelijk hoe een en ander in elkaar overloopt. Wat ik op je foto's steeds miste, blijkt er ook niet echt te zijn: een voordeur!

Gaat zowel bezoek als jijzelf door die poort tussen garage en 'aanbouw' zeg maar? En heeft er misschien oorspronkelijk toch een voordeur gezeten in de linkermuur van de woonkamer? Links van waar dat zonnetje hangt zie ik verschillende soorten bakstenen. Het lijkt alsof daar iets dichtgemetseld is.
Yw!

Iedereen gaat door de poort, dat klopt. Geen voordeur.
Nee, naast dat zonnetje heeft een raam gezeten. Lelijk hè?
Dat gaan we nog mooi laten maken, met nieuwe voegen en nieuwe (oude dan) stenen.
Heel vroeger, zo vlak na de oorlog zat er een deur links naast de lelijke bakstenen dat grote raam, daar zat een dus een deur.
quote:

Ga je ooit, op termijn, in de toekomst, (ik wil je niet pushen namelijk )
Gelukkig maar, wil en kan niet sneller...
quote:
iets doen met dat bruine houtwerk van de 'aanbouw' noem ik het maar weer? (Ik heb hier op de schuur ecoleum gebruikt, dat spul werkt heel prettig en is de moderne en milieuvriendelijke variant van carboleum) Dat lijkt me wel mooi, maar misschien wordt het dan een te donker vlak.
We wilde dat eigenlijk bijna zwart/groen maken met off white boeidelen.
Zwarte spatrand van onder. (ook bij de stenen)
Ligt allemaal nog niet vast, maar een idee...
quote:
Succes met je puzzelwerk/ open haard!!
Dank je wel!
pi_73803920
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 00:18 schreef Oblivion het volgende:

Iedereen gaat door de poort, dat klopt. Geen voordeur.
Nee, naast dat zonnetje heeft een raam gezeten. Lelijk hè?
Dat gaan we nog mooi laten maken, met nieuwe voegen en nieuwe (oude dan) stenen.
Heel vroeger, zo vlak na de oorlog zat er een deur links naast de lelijke bakstenen dat grote raam, daar zat een dus een deur.
Ja, behoorlijk lelijk zelfs. En je hebt ramen (lees:licht) genoeg in je woonkamer zo! Ik zou gewoon een plant tegen die buitenmuur zetten, dan hebben die nieuwe ouwe stenen en voegen ook geen haast
quote:
We wilde dat eigenlijk bijna zwart/groen maken met off white boeidelen.
Zwarte spatrand van onder. (ook bij de stenen)
Ligt allemaal nog niet vast, maar een idee...
Klinkt mooi . Die witte boeidelen zal het ook een stuk frisser maken. Als je toch voor zwart gaat, moet je (tzt!) dat ecoleum maar eens overwegen. Is echt fijn spul, smeert lekker snel en mooi resultaat. Als je wil, kan ik wel even een fotootje opsnorren van de schuur alhier.

Wat betreft je haard, je kunt toch wel de stenen vast in een patroon leggen, op maat snijden en dergelijke. Of denk ik nu te makkelijk?
Eeuwig vijfentwintig
pi_73804026
@BBQ kip, I'm with Obli voor wat betreft donker beneden en licht boven. Je trap zou je dan alsnog roomwit kunnen schilderen, anders wordt het misschien wel een heel donker vlak. De kleurencombinatie klinkt wel prachtig .

Maar misschien moet ik even naar jouw topic verhuizen om plaatjes te bekijken van de rest van je huis. Linkje?
Eeuwig vijfentwintig
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:28:56 #223
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73808997
Mijn topic is een beetje overleden geloof ik

Ik ben het normaal gesproken ook helemaal eens met de licht boven donker onder theorie. Het maakt de ruimte veel opener natuurlijk.
Hier is echter al het houtwerk roomwit (hoogglans overigens) en het zou heel vreemd zijn ineens over te schakelen op een andere kleur voor de trap incl. lambrisering vind ik.
Bovendien wil ik de schrootjes gewoon roomwit hebben
De muur erboven dan lekker extra mat old white-achtig... ja, ik ga het maar doen denk ik

Vandaag lekker (holle) deuren afkorten, uiteindelijk dus toch maar de cirkelzaag gehuurd, wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrringgggggggggggggggggggggggggggg
pi_73811303
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:02 schreef Reese het volgende:

[..]

Ja, behoorlijk lelijk zelfs. En je hebt ramen (lees:licht) genoeg in je woonkamer zo! Ik zou gewoon een plant tegen die buitenmuur zetten, dan hebben die nieuwe ouwe stenen en voegen ook geen haast
Die staan er al, alleen op de foto niet in volle bloei...
Maar het gaat weg, vind het echt een afbreuk aan het huisje.
quote:
Klinkt mooi . Die witte boeidelen zal het ook een stuk frisser maken. Als je toch voor zwart gaat, moet je (tzt!) dat ecoleum maar eens overwegen. Is echt fijn spul, smeert lekker snel en mooi resultaat. Als je wil, kan ik wel even een fotootje opsnorren van de schuur alhier.

Nee, het wordt geen zwart....
Ken je dat donkere groen wat bijna op zwart lijk?
Dat wordt het hoogstwaarschijnlijk.
quote:
Wat betreft je haard, je kunt toch wel de stenen vast in een patroon leggen, op maat snijden en dergelijke. Of denk ik nu te makkelijk?
Stenen liggen al in patroon (zie foto), slijpen kan ik ook, is geen probleem....maar...
Ik moet over de eikendelen heen metselen en volgens mij gaat dat met cement niet echt werken.
Ik ben overigens bij dat ik het nog niet gedaan heb, wat blijkt: We hebben het gedeelte waar de haard moet komen vol gesmeerd met cement en de vloer is gaan werken, en komt nu dus omhoog.
Snel een stuk weggetikt, maar ja...hoe gaat dit verder?

Over dat plateau waar de haard op moet komen, die is feitelijk te klein.
Dus de stenen komen er "overheen" maar de vloer alhoewel verlijmd en vastgenageld werkt dus nog, minimaal, maar hij werkt...
Nu kan ik wel plompverloren die stenen erop metselen, maar ten eerste houdt dat volgens mij niet en ten tweede als de vloer gaat werken dan komen de stenen los te liggen.
Misschien dat ik de stenen die op het hout terecht komen vast maken met montage kit aan de onderkant, zodat het een beetje flexibel blijft zodat het kan werken.

Dat erop metselen is maar een paar centimeter, dus niet hele stenen.
Baart me zorgen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:03:26 #225
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73812547
Ik snap dat dat ingewikkeld is en je je zorgen maakt... pff, die dingen kunnen je echt achtervolgen in je dromen...
Kun je niet een beetje cheaten en een dun betonplaatje (of gipsbeton, hoe noem je die platen, betocontact/plex ofzo? ik heb ze weleens gezien in ieder geval, lijkt qua kleur op die oude asbestplaten eterniet) neerleggen en daarop metselen?
Hout blijkt naar mijn weten altijd werken en een risico.
Als je op een harde ondergrond die geschikt is voor metselen werkt, kan het hout daaronder lekker door blijven werken. Met eiken zal dit natuurlijk heen centimeter zijn, maar goed, gebroken voegen is iets wat je natuurlijk niet wilt.
De mannen moeten maar even aangeven of dit mogelijk is hoor, maar wellicht een ideetje?
pi_73813857
Welke mannen?

Trouwens, met zo'n plaat ertussen dat lijkt het of de stenen zweven, dat idee staat me niet aan.
Tenzij ik alles inslijp, wat ik ook niet echt zie zitten...
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:53:19 #227
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73814220
Sorry, niet echt duidelijk...
De mannen in K&W die vaker met dit soort werkjes te maken hebben.

Klein eiken plintje geen idee? Of reepje voegsel langs de betonplaat (heel dunne maar he) zodat deze uit het zicht is? Of een reepje steen, weet niet precies hoe je het wilt maken.
pi_73814505
Obli, eigenlijk heb je een metalen plaat nodig waar je op kunt metselen. Ik zou de stenen écht niet direct op je houten vloer leggen, dat is vragen om problemen. Een soort lekbak van metaal dus, opstaand randje is niet eens nodig, plaat zelf kan heel dun zijn, het gaat erom dat je stenen het hout niet raken. Met een dunne plaat gaan je stenen niet zweven. Een plint lijkt me geen gezicht eigenlijk tegen van die grove muurtjes (sorry BBQ-kip )

Of een ander idee, niet gaan gillen, maar wat dacht je van zo'n zelfde constructie als je p(l)oertjes? Zou dat nog kunnen? Paar planken eruit, ijzeren platen/ondergrond erin, metselen, planken op maat zagen en plintloos tegen het gemetselde aanzetten.

Derde optie: je muurtjes metselen waar het wél kan. Er is toch nu al een uitsparing? Of wordt het dan echt te klein?

Edit: oh, wacht, ik lees nu dat het maar om een heel klein stukje gaat. Dan optie 3 dus, want zoveel scheelt het dan toch niet of optie 1 en dan geen hele plaat maar een smal strookje metaal.
Eeuwig vijfentwintig
pi_73814704
Plinten? Dat is juist wat ik ab-so-luut niet wil!
Vandaar deze constructie.

En de mannen? Die hier met grote getallen posten?

Afijn, vandaag heeft de buurman weer even geholpen met de kleppen van de windowseat.
Resultaat:

Het is een klein wondertje, de kussens (ongemeten) passen exact, maar dan ook precies!

Oh, mijn eigen Bob de Bouwer wilde dit met jullie delen:

pi_73816144
SORRY OBLIVION!!
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:28 schreef BBQ-kip het volgende:
Mijn topic is een beetje overleden geloof ik

Ik ben het normaal gesproken ook helemaal eens met de licht boven donker onder theorie. Het maakt de ruimte veel opener natuurlijk.
Hier is echter al het houtwerk roomwit (hoogglans overigens) en het zou heel vreemd zijn ineens over te schakelen op een andere kleur voor de trap incl. lambrisering vind ik.
Bovendien wil ik de schrootjes gewoon roomwit hebben
De muur erboven dan lekker extra mat old white-achtig... ja, ik ga het maar doen denk ik
Je hebt groot gelijk, licht houtwerk, iets donkere kleur daarboven, het is hartstikke mooi, kijk!

Hier nog een mooi plaatje
Eeuwig vijfentwintig
pi_73816172
Gewoon zo'n metalen kachelplaats onder de stenen Obli?
Zijn heel dun en volgens mij goed te krijgen.

Vind je seats mooi!! zei net dat als je dat spul ervoor doet (dat met gaatjes sorry weet eff niet hoe het heet) het een stofnest wordt...
pi_73816231
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:45 schreef Reese het volgende:
SORRY OBLIVION!!
[..]

Je hebt groot gelijk, licht houtwerk, iets donkere kleur daarboven, het is hartstikke mooi, kijk!

[ afbeelding ]

Hier nog een mooi plaatje
Mooi dat plaatje en inderdaad iets donkerder is mooier. Bij ons wordt de trap historical white en de muur clotted cream.
Net even iets donkerder/romiger.
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:56:09 #233
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73816622
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:07 schreef Oblivion het volgende:

Afijn, vandaag heeft de buurman weer even geholpen met de kleppen van de windowseat.
Resultaat:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is een klein wondertje, de kussens (ongemeten) passen exact, maar dan ook precies!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je hebt gelijk, plintjes passen er niet bepaald.
Ik wist niet zeker of een metalen plaat eronder kon, maar als het kan zou het ook een optie zijn. Ik ga met ML-etje mee
Die mannen durven denk ik niet meer te reageren met al die kluswijven

Zijn die windowseats-kleppen en ondersteuning ervan wel sterk genoeg om flink op neer te kunnen ploffen? Ik ben altijd van het 3x zo sterk maken dan nodig is, moet ook wel met mijn dikke reet
Ziet er echt super uit zeg! Welke kleur ga je het verven?
Stofnest = stofzuiger erin, lekker slurpen en klaar

Zeg maar tegen dhr. Bob dat hij zo architect kan worden
pi_73816714
Ik denk ook niet dat het zou misstaan.
Met dat lichtblauw is het erg mooi en fris, en dat zal met old white ook zo zijn.
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:59:29 #235
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73816770
@ Reese: mooi! Laat ze zo ook even aan mijn meneer hier zien

@ ML: clotted cream, dat klinkt zo lekker Neeed some scooooones, waaaaaant them noooooow!
pi_73816794
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:45 schreef Ml-etje het volgende:
Gewoon zo'n metalen kachelplaats onder de stenen Obli?
Zijn heel dun en volgens mij goed te krijgen.

Geen idee, maar cement blijft toch niet zitten op metaal?
Of ben ik nu gek...
quote:
Vind je seats mooi!! zei net dat als je dat spul ervoor doet (dat met gaatjes sorry weet eff niet hoe het heet) het een stofnest wordt...
Ja, daar heb ik de kleppen ook voor, klep omhoog, stofzuigerstang erin en schoon!
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:02:02 #237
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73816883
Bestaan toch wel primers voor?
pi_73816921
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:56 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, plintjes passen er niet bepaald.
Ik wist niet zeker of een metalen plaat eronder kon, maar als het kan zou het ook een optie zijn. Ik ga met ML-etje mee
Die mannen durven denk ik niet meer te reageren met al die kluswijven

Ik zal het eens navragen over dat metalen plaatje, maar dan nog, het blijft een beetje zweven, wat ik dus niet mooi vind...
quote:

Zijn die windowseats-kleppen en ondersteuning ervan wel sterk genoeg om flink op neer te kunnen ploffen? Ik ben altijd van het 3x zo sterk maken dan nodig is, moet ook wel met mijn dikke reet
Ziet er echt super uit zeg! Welke kleur ga je het verven?
Stofnest = stofzuiger erin, lekker slurpen en klaar

Kleur wordt net als de kast, light gray van F&B...
Enne het is sterk hoor, buurman van 100 kilo kan erop dansen!
quote:

Zeg maar tegen dhr. Bob dat hij zo architect kan worden
Je bent lief zegt ie...

Lief poepchineesje is het toch..
pi_73816975
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:02 schreef BBQ-kip het volgende:
Bestaan toch wel primers voor?
Geen idee...
De meeste raden het allemaal af om het zo te doen. (zonder iets dan)
Maar als dit allemaal zou helpen, dan helpt montage kit ook, dat is ook flexibel en dichtbij wat ik graag zou willen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:07:27 #240
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_73817098
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:07 schreef Oblivion het volgende:

Resultaat:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Lego!!!
Lego is tof . Mocht je een keer richting het zuiden komen, neem Bob de B maar mee .

De windowseat vordert aardig! Wat ik me afvroeg, heb je rekening gehouden met het zetten van het hout? Omdat het boven de verwarming komt zal het waarschijnlijk nog wel flink gaan werken. Enne, heb je een goed adresje voor al het hout wat je nodig hebt? Hoe ben je daar aan gekomen? het ziet er namelijk niet uit als regular Praxis hout qua kwaliteit .
pi_73817213
Euhm, ik zal B de B een keer meenemen! Net zon lego freak als jij, zeker nu sinterklaas en kerst weer op de stoep staan.
We horen niks anders dan de hele dag: Oh mam, die, oh nee die!

Het zijn vuren vloer delen met messing en groef, het heeft al gewerkt en het werkt naar behoren.
Wij hebben het gekocht bij de grootste houthandel van Noord Holland.
En daar kan je echt alles krijgen. Alles!

Hoe ik daar aan gekomen ben?
Is de broer van de man die bij ons de cementvloer heeft gelegd, krijg daarom ook altijd 10% korting.
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:12:11 #242
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73817263
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:02 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ik zal het eens navragen over dat metalen plaatje, maar dan nog, het blijft een beetje zweven, wat ik dus niet mooi vind...
[..]

Kleur wordt net als de kast, light gray van F&B...
Enne het is sterk hoor, buurman van 100 kilo kan erop dansen!
[..]

Je bent lief zegt ie...

Lief poepchineesje is het toch..
Als je het niet mooi vindt moet je het gewoon niet doen, don't settle for the second best

Mooie kleur daarvoor wederom

Je mannetje is ook lief toch

Oh ja, kitten kan vrijwel altijd, da's zeker een mogelijkheid
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:13:01 #243
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73817305
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:07 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Lego!!!
Lego is tof . Mocht je een keer richting het zuiden komen, neem Bob de B maar mee .

De windowseat vordert aardig! Wat ik me afvroeg, heb je rekening gehouden met het zetten van het hout? Omdat het boven de verwarming komt zal het waarschijnlijk nog wel flink gaan werken. Enne, heb je een goed adresje voor al het hout wat je nodig hebt? Hoe ben je daar aan gekomen? het ziet er namelijk niet uit als regular Praxis hout qua kwaliteit .
Ze woont nota bene in het sprookjesbos, daar tovert ze zo wat mooie rechte planken zonder hars e.d.

Edit: te laat
pi_73817312
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:59 schreef BBQ-kip het volgende:
@ Reese: mooi! Laat ze zo ook even aan mijn meneer hier zien

@ ML: clotted cream, dat klinkt zo lekker Neeed some scooooones, waaaaaant them noooooow!
Hihihi neeeheee op mijn muren clotted cream en een bakje B&J naast me
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:15:37 #245
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73817431
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:13 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hihihi neeeheee op mijn muren clotted cream en een bakje B&J naast me
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73817613
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:12 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Als je het niet mooi vindt moet je het gewoon niet doen, don't settle for the second best

Mooie kleur daarvoor wederom

Je mannetje is ook lief toch

Oh ja, kitten kan vrijwel altijd, da's zeker een mogelijkheid
Dan ga ik het gewoon kitten op het hout... (kruisje slaat...)
Want ik moet wat!
pi_73817620
Heb nu browniesmaak.tis soms net n echte brownie maar dan koud, met passievrucht/ananas
Zal zo'n mijn topic eens n schop geven ipv dat v Obli te vullen.
pi_73817656
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:19 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Dan ga ik het gewoon kitten op het hout... (kruisje slaat...)
Want ik moet wat!
Duim voor je!
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:28:43 #249
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73817982
ML: die combi lijkt me helemaal niet lekker, hehehe

Obli: gaat goed komen! Extra powerrrrrr montagekit laat alles plakken!
pi_73818232
Ik hoop het, kippie...
Anders heb ik een groot probleem...

Enne B&J IJs, ik heb er echt helemaal niks mee, erg hè?
pi_73818313
Welnee Obli komt goed!

Ik had er ook niets mee maar dit is toch wel
pi_73818476
Obli Heb je mijn post van 19:01 wel gelezen? Ik post niet alleen maar leuke plaatjes
Eeuwig vijfentwintig
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:41:51 #253
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73818637
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:34 schreef Oblivion het volgende:
Ik hoop het, kippie...
Anders heb ik een groot probleem...

Enne B&J IJs, ik heb er echt helemaal niks mee, erg hè?
Gaat lukken, je merkt snel genoeg na uitharden of het stevig is of niet.

B&J is wel erg vettig, heb het een jaar of 8 geleden voor het laatste gegeten bedenk ik me net.
Eet sowieso nauwelijks ijs, vind het allemaal niet lekker genoeg (ben lichtelijk kieskeurig geworden). Maar wel goeie herinneringen van "vroeger" aan dat apenijs
pi_73819035
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:01 schreef Reese het volgende:
Obli, eigenlijk heb je een metalen plaat nodig waar je op kunt metselen. Ik zou de stenen écht niet direct op je houten vloer leggen, dat is vragen om problemen. Een soort lekbak van metaal dus, opstaand randje is niet eens nodig, plaat zelf kan heel dun zijn, het gaat erom dat je stenen het hout niet raken. Met een dunne plaat gaan je stenen niet zweven. Een plint lijkt me geen gezicht eigenlijk tegen van die grove muurtjes (sorry BBQ-kip )

Of een ander idee, niet gaan gillen, maar wat dacht je van zo'n zelfde constructie als je p(l)oertjes? Zou dat nog kunnen? Paar planken eruit, ijzeren platen/ondergrond erin, metselen, planken op maat zagen en plintloos tegen het gemetselde aanzetten.
Hoe krijg je planken eruit die verlijmd zitten en vastgenageld?
Dat kan dus niet.
quote:
Derde optie: je muurtjes metselen waar het wél kan. Er is toch nu al een uitsparing? Of wordt het dan echt te klein?

Edit: oh, wacht, ik lees nu dat het maar om een heel klein stukje gaat. Dan optie 3 dus, want zoveel scheelt het dan toch niet of optie 1 en dan geen hele plaat maar een smal strookje metaal.
Neen, is echt te klein...dan steekt de franklin er aan de voorkant uituit, en dat wil ik pertinent niet.
Het zit nou eenmaal in mijn hoofd dat dat ding "erin" moet.
En niet half ervoor op een plateautje.

En dat strookje dat ga je zien! Het is nu gelijkvloers.
Moet ik alles, dus de hele contour eruit slijpen. no fun..

Sorry Reese dat ik je post over het hoofd heb gezien, was spitsuur hier..
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:50:02 #255
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_73819078
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:13 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ze woont nota bene in het sprookjesbos, daar tovert ze zo wat mooie rechte planken zonder hars e.d.

Edit: te laat
Dan mag ze voor hier nog wel wat balken toveren .
Maareh, Obli, NH is toch te ver weg .
Moet toch maar eens actief hier in de buurt zoeken.
Of SQ in een latexpakje naar Jongeneel sturen om te vragen of ze ook aan particulieren verkopen .
pi_73819165
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:35 schreef Ml-etje het volgende:
Welnee Obli komt goed!

Ik had er ook niets mee maar dit is toch wel
Nooit gehad en zal het niet snel krijgen ook.
IJs met chocolade stukjes erin...
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:54:39 #257
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73819357
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:51 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Nooit gehad en zal het niet snel krijgen ook.
IJs met chocolade stukjes erin...
Je had (hebt?) eerst die vla met chocoladebolletjes erin, Bollino. VIESSSSS
Er hoort niet iets in vla waar je op moet kauwen, tenzij je het er zelf in gedaan hebt, zoals peer.

@ Bleiblei: zal SQ blij mee zijn
pi_73819374
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:41 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Gaat lukken, je merkt snel genoeg na uitharden of het stevig is of niet.

Is het een idee eerst maar eens de contouren erin te maken, en dat gedeelte met montage kit te doen?
En dan de volgende dag eens kijken of het redelijk houdt en of erop te metselen is?
pi_73819514
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dan mag ze voor hier nog wel wat balken toveren .
Maareh, Obli, NH is toch te ver weg .

Ik weet het...maar je vroeg het!
quote:
Moet toch maar eens actief hier in de buurt zoeken.
Of SQ in een latexpakje naar Jongeneel sturen om te vragen of ze ook aan particulieren verkopen .
Gewoon op houthandel googlen bij jullie in de buurt, is dat een idee?
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:58:57 #260
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73819647
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:54 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Is het een idee eerst maar eens de contouren erin te maken, en dat gedeelte met montage kit te doen?
En dan de volgende dag eens kijken of het redelijk houdt en of erop te metselen is?
Hier twijfelen we ook regelmatig of iets wel stevig genoeg is. Meestal kijken we dan eerst met in jouw geval een reststuk eikenhouten vloer en een steen, vastkitten, laten uitharden en dan kijken hoe hard je moet trekken/stampen tot het loslaat.
Duurt iets langer, maar hoef je niet in de zenuwen te zitten of het ok is.

Ik zou het sowieso laten uitharden voor je erop gaat metselen, dan komt er weer vocht langs je kit, da's niet handig als het nog zacht is.
pi_73819856
Goed idee, kip!
Doe ik van de week even!
Ik heb nog wel een stuk eiken over en een steen...
Montage kit is alleen op....
Maar ik weet dat het elastisch kan zijn, heb het vandaag af moeten schrapen...
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:08:02 #262
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73820205
Blijft terugspringen he, net als je denkt dat het loslaat
Bij de Gamma hebben ze voordeelpakken Bison met 3 spuiten erin. Is niet zo gek duur.
Ik heb er hier nog wat staan maar da's duurder en langzamer met opsturen dan wanneer je het zelf haalt.

Als ik hier ga kitten zing/roep ik hier altijd op de maat van Super Mario "kitten kitten kitten....kitten kitten kitten". Nou ja, je had erbij moeten zijn zeg maar

Gaat zeker lukken, succes!
pi_73820430
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:08 schreef BBQ-kip het volgende:
Blijft terugspringen he, net als je denkt dat het loslaat
Bij de Gamma hebben ze voordeelpakken Bison met 3 spuiten erin. Is niet zo gek duur.
Ik heb er hier nog wat staan maar da's duurder en langzamer met opsturen dan wanneer je het zelf haalt.

Ik haal het bij de fixet, daar is lichtblauw en keigoed! En goedkoop..
quote:

Als ik hier ga kitten zing/roep ik hier altijd op de maat van Super Mario "kitten kitten kitten....kitten kitten kitten". Nou ja, je had erbij moeten zijn zeg maar

Zoiets als mijn: WHO IS YOUR MOMMA!!??
quote:
Gaat zeker lukken, succes!
Thanks dear...

Kan alleen niet zoveel foto;s meer plaatsten deze maand, want dan ga ik over mijn limiet heen en dan zijn de andere plaatjes voor een tijd weg
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:14:01 #264
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73820626
Ja, net zoiets, hehe!
Of we roepen als we met zijn tweetjes zijn "effe lekker volblaffen met kit! "

Aha, nou, dan inderdaad maar minder plaatjes, misschien kun je dan meerdere foto's in 1 plaatje stoppen om ze voor de gek te houden
pi_73820765
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:49 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Hoe krijg je planken eruit die verlijmd zitten en vastgenageld?
Dat kan dus niet.
Dawissiknie! Van die lijm en nagels . Ik had van de week nog eens terug zitten bladeren en kon me die mooie p(l)oertjesconstructie herinneren, vandaar! Maar goed, optie afgeschreven dus
quote:
Neen, is echt te klein...dan steekt de franklin er aan de voorkant uituit, en dat wil ik pertinent niet.
Het zit nou eenmaal in mijn hoofd dat dat ding "erin" moet.
En niet half ervoor op een plateautje.
Snap ik . Maar omdat je zei dat het maar om een heel klein stukkie ging dat je steen óver de rand zou hangen, dacht ik dat je het dan net zo goed níet op het hout kon metselen.
quote:
En dat strookje dat ga je zien! Het is nu gelijkvloers.
Moet ik alles, dus de hele contour eruit slijpen. no fun..
No fun inderdaad, maar ik geloof het eerlijk gezegd niet, dat je het gaat zien. Het hoeft toch maar een paar mm te zijn? Montagekit is misschien nog wel dikker! En het vloertje waar je Franklin op komt te staan, ga je ook metselen toch?
quote:
Sorry Reese dat ik je post over het hoofd heb gezien, was spitsuur hier..
Geeft niet k was alleen bang dat jij straks met een kromgetrokken vloer zit omdat je mijn geniale ideeën over het hoofd had gezien
Eeuwig vijfentwintig
pi_73821762
Ehm, wat is een Franklin?
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:40:36 #267
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73822379
Da's de kachel/open haard
pi_73822585
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:31 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ehm, wat is een Franklin?
Een openhaardje van gietijzer...

pi_73823110
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:02 schreef Oblivion het volgende:
Goed idee, kip!
Doe ik van de week even!
Ik heb nog wel een stuk eiken over en een steen...
Montage kit is alleen op....
Maar ik weet dat het elastisch kan zijn, heb het vandaag af moeten schrapen...
Oppassen ermee hé straks lig je ongelukkig.
En ja het is elastisch zo erg zelfs dat de stucadoor het bij ons er af heeft mogen halen na een dag schrapen.
pi_73823143
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:16 schreef Reese het volgende:

[..]

Dawissiknie! Van die lijm en nagels . Ik had van de week nog eens terug zitten bladeren en kon me die mooie p(l)oertjesconstructie herinneren, vandaar! Maar goed, optie afgeschreven dus
[..]

Snap ik . Maar omdat je zei dat het maar om een heel klein stukkie ging dat je steen óver de rand zou hangen, dacht ik dat je het dan net zo goed níet op het hout kon metselen.

Ben er dus achter gekomen dat het aan de voorkant best een stuk is en daar toch wel een halve steen, iets meer...bummer he?
quote:
No fun inderdaad, maar ik geloof het eerlijk gezegd niet, dat je het gaat zien. Het hoeft toch maar een paar mm te zijn? Montagekit is misschien nog wel dikker! En het vloertje waar je Franklin op komt te staan, ga je ook metselen toch?
Montage kit kan ik een beetje indrukken
Hoeft niet (hopelijk) zo dik om toch een basis te hebben, immers de andere kant van de steen zal wel in cement zitten.
quote:
Geeft niet k was alleen bang dat jij straks met een kromgetrokken vloer zit omdat je mijn geniale ideeën over het hoofd had gezien
Dat zou inderdaad zomaar kunnen.
Goed dat je me er nog even aan herinnerde...
pi_73823319
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oppassen ermee hé straks lig je ongelukkig.
En ja het is elastisch zo erg zelfs dat de stucadoor het bij ons er af heeft mogen halen na een dag schrapen.
Goed toch!?
Niet dat afschrspen maar wel dat het zo elastisch is en plakt...
Geeft mij hoop..
pi_73823795
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:55 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Goed toch!?
Niet dat afschrspen maar wel dat het zo elastisch is en plakt...
Geeft mij hoop..
vooral als de achterkant toch in het cement zit dan gaat dat echt niet wandelen.
pi_73824496
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:01 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

vooral als de achterkant toch in het cement zit dan gaat dat echt niet wandelen.
We proberen het gewoon!
Werkt het niet, dan moet ik een andere oplossing vinden.
pi_73836636
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:44 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Een openhaardje van gietijzer...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik wist van de openhaard, had het kacheltje al gezien, maar wist niet dat je al je voorwerpen in huis een naam geeft
pi_73836722
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:12 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

[..]

Ik wist van de openhaard, had het kacheltje al gezien, maar wist niet dat je al je voorwerpen in huis een naam geeft
Hihi die dingen heten volgens mij altijd al zo
pi_73838686
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:58:16 #277
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_73898564
Beetje late reactie maar.... je windowseats
Blijf het leuk vinden.

Succes met Franklin
pi_73901080
Thank u!

Ben aan het spijbelen...
Dus gaat even duren.

woensdag 21 oktober 2009 @ 09:33:57 #279
248562 Rallydame
pi_73905088
Spijbelen mag... sterker nog... moet zo af en toe. Anders houdt je het niet vol hoor..
Tenminste... dat gevoel heb ik dan...
pi_73908368
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 00:11 schreef Oblivion het volgende:
Thank u!

Ben aan het spijbelen...
Dus gaat even duren.

Ach, de boog kan niet altijd gespannen zijn, geniet van het spijbelen en troost je maar met de gedachte dat je een mede-Fok!ker weer hebt geïnspireerd om de klusdraad weer op te pakken!
Eeuwig vijfentwintig
pi_73912309
Dat is mooi, Reese!

Het is hier ook herfstvakantie, kleine bolleboos wil ook aandacht!
pi_74042296
We zijn aan het puzzelen geslagen.

Open fire, here we come...
pi_74060143
We hebben toch maar besloten om de vloer een stuk weg te halen, de kans dat het bol gaat staan en er dan een haard van ruim 250 kilo eraf te moeten halen, is een big no no...

Eerst de kit, die er nu dus op zit en aan het drogen is en dan weer opvullen met beton, dan kan ik gaan metselen.
Buurman heeft even de vloer gezaagd, ik durfde dat niet...
pi_74061282
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:01 schreef Oblivion het volgende:
We hebben toch maar besloten om de vloer een stuk weg te halen, de kans dat het bol gaat staan en er dan een haard van ruim 250 kilo eraf te moeten halen, is een big no no...
Goed idee!
Eeuwig vijfentwintig
pi_74061586
slim! Ben benieuwd.
pi_74061921
Ik ook!
  zondag 25 oktober 2009 @ 22:44:57 #287
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74062393
Ken je die mop van die Duitser:
"Was sagen sie?"
Nederlander:
"Planken"

Ok flauw...

Goed idee om het hout in te korten, hoef je je daar ook geen zorgen mee rom te maken

Obli kan lekker slapen vannacht zonder zorgen
pi_74062556

Tja, buurman even gehaald (andere buurman, buurman Siem!) en die zei, joh zet toch je cirkelzaag op 2 cm en zaag dat even weg, want je kan het beter nu goed doen.
Maar ik durfde het niet.. (Ik kon het niet, een zaag zetten in een 5 mille vloer.. )
Heeft ie het even voor mij gedaan! Lief, lief lief!
  zondag 25 oktober 2009 @ 22:54:30 #289
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74062782
Ah, tof is dat he, leuke buren
Wij hebben ook van die schatjes hier, wel flink bejaard (80-ers), dus niet heel goed in te zetten tijdens het klussen ( ) maar ze komen wel af en toe soep brengen en koekjes enzo
En gelukkig heb je geen buurmannen als in "Buurman en Buurman"

pi_74063177
Wij hebben zeker coole buurmannen!
En buurvrouwen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 07:08:50 #291
248562 Rallydame
pi_74175334
Hoe gaat het met Franklin?
Of heb je een ander project opgepakt?
pi_74179468
Strookje beton is gestort.
En ben bezig met de kleine garage (die inpandige) om die een beetje vrij te krijgen, en dat is al aardig gelukt.
pi_74230104
Vandaag weer een stukje verder met de windowseat:

Achter de gaten komt jute singelbang geweven, die moet ik nog gaan halen.
Ben zeer benieuwd of het wat is.
En dan plint er tegen aan, binnenkant van het rechthoekje afwerken.
Gaatjes vullen, schuren en verven.

En dan krijg je weer een briljant idee voor zoonlief zijn kamer, een radiatorscherm:

Moet nog wel meer gaatjes in...
pi_74230413
Wat gaaf! En wat een werk!
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:53:22 #295
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74230725
Ziet er stoer uit zeg!
Heb uitgebreid zitten googlelen, maar wat is in godesnaam "jute singelbang geweven"?
pi_74230802
Dank jullie wel!

Jute singelband is dit:

En dat weef ik er zelf achter en dan vast nieten.
pi_74232144
Cool dat scherm! Doe je dat uit de losse hand of met sjabloon?
pi_74232260
Ik heb dat grote ding over getrokken op dun papier en dan papier op de plank en dan de lijntjes volgen...
pi_74232306
aha ik dacjht al wooww niet dat het er minder om is hoor
Goed idee gewoon
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:43:05 #300
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74233754
Ah, was een typo, nu snap ik het
Wat vind je kleine mannetje ervan?
pi_74240001
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:43 schreef BBQ-kip het volgende:
Ah, was een typo, nu snap ik het
Wat vind je kleine mannetje ervan?
Ja, die stond te springen...
Gaaf mama!!!

Morgen maak ik wel een nieuw topic aan, nu even geen zin in...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')