quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:45 schreef Oblivion het volgende:
Hey! Je hebt het over mij!
Staat als een huis!
Oh zo....quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
nee I was being selfish (ik wil er een die ik weg kan halen
)
Maar die van jou is dus als een muur
Ja het wielenstuk snap ik en dan een overstekend stuk voor over de vensterbank (een heel lage) naar het kozijn waar hij dan op kan rusten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:02 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oh zo....
Denk denk denk....
Nou dat zou best wel kunnen zoals jij het zou willen, moet je gewoon een smalle korte tafel maken met zwenkwielen (industrieel met rem) die helemaal bekleed is met hout en een opklikbare plint met magneten, want je wil nog de wielen op slot doen zodat het niet wegrijdt, die je met haakjes aan de muur kan bevestigen...
Zoiets?
Die combo kan heel goed!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:28 schreef BBQ-kip het volgende:
Oh, nog even een vraag voor jou, omdat ik weet dat je goed kleuren kunt combi-en
We hebben lambrisering gemaakt bij de trap, schrootjes tot aan de trapleuning. De schrootjes en trap zelf worden roomwit en de trapleuning wordt donkerbruin met mat zwarte gietijzeren steunen aan de muur (met dank aan Weijntjes).
Ik wil de muur erboven eigenlijk een kleur als Old White geven. Past dat?
Ik dacht roomwit = een warme kleur en old white = een vrij koele kleur, dus dat kan wel (opposites attract gedoe met kleuren zeg maar).
Bovendien wil ik absoluut geen puur wit daar en ook niet te donker omdat het de donkere kant van het huis is...
Hmm, questions questions...
quote:
Heya Reese!quote:
Yw!quote:Dank voor de plattegrond! Ik begrijp nu eindelijk hoe een en ander in elkaar overloopt. Wat ik op je foto's steeds miste, blijkt er ook niet echt te zijn: een voordeur!
Gaat zowel bezoek als jijzelf door die poort tussen garage en 'aanbouw' zeg maar? En heeft er misschien oorspronkelijk toch een voordeur gezeten in de linkermuur van de woonkamer? Links van waar dat zonnetje hangt zie ik verschillende soorten bakstenen. Het lijkt alsof daar iets dichtgemetseld is.
Gelukkig maar, wil en kan niet sneller...quote:
Ga je ooit, op termijn, in de toekomst, (ik wil je niet pushen namelijk)
We wilde dat eigenlijk bijna zwart/groen maken met off white boeidelen.quote:iets doen met dat bruine houtwerk van de 'aanbouw' noem ik het maar weer? (Ik heb hier op de schuur ecoleum gebruikt, dat spul werkt heel prettig en is de moderne en milieuvriendelijke variant van carboleum) Dat lijkt me wel mooi, maar misschien wordt het dan een te donker vlak.
Dank je wel!quote:Succes met je puzzelwerk/ open haard!!
Ja, behoorlijk lelijk zelfs. En je hebt ramen (lees:licht) genoeg in je woonkamer zo! Ik zou gewoon een plant tegen die buitenmuur zetten, dan hebben die nieuwe ouwe stenen en voegen ook geen haastquote:Op zondag 18 oktober 2009 00:18 schreef Oblivion het volgende:
Iedereen gaat door de poort, dat klopt. Geen voordeur.
Nee, naast dat zonnetje heeft een raam gezeten. Lelijk hè?
Dat gaan we nog mooi laten maken, met nieuwe voegen en nieuwe (oude dan) stenen.
Heel vroeger, zo vlak na de oorlog zat er een deur links naast de lelijke bakstenen dat grote raam, daar zat een dus een deur.
Klinkt mooiquote:We wilde dat eigenlijk bijna zwart/groen maken met off white boeidelen.
Zwarte spatrand van onder. (ook bij de stenen)
Ligt allemaal nog niet vast, maar een idee...
Die staan er al, alleen op de foto niet in volle bloei...quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:02 schreef Reese het volgende:
[..]
Ja, behoorlijk lelijk zelfs. En je hebt ramen (lees:licht) genoeg in je woonkamer zo! Ik zou gewoon een plant tegen die buitenmuur zetten, dan hebben die nieuwe ouwe stenen en voegen ook geen haast![]()
quote:Klinkt mooi. Die witte boeidelen zal het ook een stuk frisser maken. Als je toch voor zwart gaat, moet je (tzt!) dat ecoleum maar eens overwegen. Is echt fijn spul, smeert lekker snel en mooi resultaat. Als je wil, kan ik wel even een fotootje opsnorren van de schuur alhier.
Stenen liggen al in patroon (zie foto), slijpen kan ik ook, is geen probleem....maar...quote:Wat betreft je haard, je kunt toch wel de stenen vast in een patroon leggen, op maat snijden en dergelijke. Of denk ik nu te makkelijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |