Samen is misschien wat teveel van het goede, achter elkaar is misschien een betere optie? Evt. parttime als het mogelijk is. Ik ben ook geïnteresseerd in het doen van twee masters maar zeker niet tegelijkertijd.quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:47 schreef Smart-Einstein het volgende:
Ik denk dat ik dan was gebleven bij wat ik nu doe: Technische Natuurkunde (=theoretische natuurkunde + ingenieurs vakken zodat je wat met je theorie kan).
Ben nog bezig met m'n BSc, maar zou graag 2 masters willen doen. Eventueel ook nog econometrie, maar ik kan dat niet samen doen, daarvoor vind ik de studie te zwaar / domweg niet slim genoeg).
Technische natuurkunde omschrijven als "Theoretische natuurkunde + ingenieurs vakken zodat je wat met je theorie kan" lijkt me niet bepaald een omschrijving die hout snijdt.quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:47 schreef Smart-Einstein het volgende:
Ik denk dat ik dan was gebleven bij wat ik nu doe: Technische Natuurkunde (=theoretische natuurkunde + ingenieurs vakken zodat je wat met je theorie kan).
Je hebt gelijk dat het wel zeer oneerbiedig gebracht wordt! Laten we het gewoon op z'n engels, Applied Physics noemen, dat dekt de lading perfectquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Technische natuurkunde omschrijven als "Theoretische natuurkunde + ingenieurs vakken zodat je wat met je theorie kan" lijkt me niet bepaald een omschrijving die hout snijdt.
Econometrie kun je na je natuurkundemaster vrij vlot halen; ikzelf kon het met een theoretische natuurkundemaster en wat statistiekvakken erbij in anderhalf jaar doen (niet gedaan overigens; ben gaan promoveren).
Op z'n Engels lijkt het tenminste nog wat.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:41 schreef Smart-Einstein het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat het wel zeer oneerbiedig gebracht wordt! Laten we het gewoon op z'n engels, Applied Physics noemen, dat dekt de lading perfect
Ja, want natuurkunde zelf stelt niets voor. ;pquote:Op maandag 26 oktober 2009 18:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Op z'n Engels lijkt het tenminste nog wat.
Sommige studies hebben geen blitse engelse titels nodig om toch inhoudelijk te zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Op z'n Engels lijkt het tenminste nog wat.
Dat was ook mijn motivatiequote:Op maandag 26 oktober 2009 19:20 schreef Pavlovje het volgende:
[..]
Ja, want natuurkunde zelf stelt niets voor. ;p
Ik mocht willen dat ik de bèta aanleg had om natuurkunde te studeren, om vervolgens alle grappen van the Big Bang Theory te kunnen begrijpen.
Ik had graag Geneeskunde willen studeren, maar ik behoor niet tot de top van de studentenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:16 schreef Pavlovje het volgende:
Even een stomme vraag omdat we het er gisteren toevallig over hadden met een stel jaargenoten. Nu doe ik al een studie die als redelijk leuk ervaren wordt, maar mijn vraag is; stel je voor dat je een studie mag kiezen in je interessegebied, en je je niet druk hoeft te maken over werkgelegenheid en dergelijke. Gewoon echt de ideale studie. Welke studie zouden jullie dan kiezen? Dat lijkt me ontzettend leuk om te weten, als ik dit vraag aan veel vrienden die de Informatica kant op zijn gegaan, blijkt dat velen diep in hun hart toch wel een studie als geschiedenis of zo hadden willen doen. Daarom ook graag even er bij vermelden wat je nu doet!
The Big Bang Theory is een sitcomquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:26 schreef Haushofer het volgende:
Dat was ook mijn motivatieVooral door boeken als die van Hawking, 't Hooft en Greene.
Klopt. En daarnaast, je moet niet onder je niveau gaan studeren. Het is de bedoeling dat het moeilijk is anders leer je niks of zoveel minder dan had gekund.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:24 schreef Waffle het volgende:
Dat is waar, maar het is wel flink doorbijten. Maar dat zal overal wel zo zijn.
Geneeskunde dan...quote:
Ohjaquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:31 schreef speknek het volgende:
[..]
The Big Bang Theory is een sitcom.
wtfquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:41 schreef solyaris het volgende:
Mijn droomstudie is te volgen aan de McDonalds academy: http://www.mcdonalds.nl/academy
Graag zou ik restaurantmanager worden bij één van deze culinaire eetgelegenheden die Nederland rijk is.
uuhm misschien wel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:28 schreef Florian_ het volgende:
Geneeskunde. Kan nu niet vanwege verkeerde vakkenpakket etc. etc.
Een diertjesstudie op universitair niveauquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:54 schreef thabit het volgende:
En welke studie mag dat wel niet zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:59 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Een diertjesstudie op universitair niveauEn heb je dan ook een paard?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik hoef geen paard. Ze eisen veel te veel geld en aandacht.quote:
En het bedrijfsleven staat te springen om beta's waardoor je met een sterrenkundestudie hoog staat aangeschreven in het bedrijfsleven ghehe.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:43 schreef VinceMega het volgende:
En sterrenkunde: ergens bij een telescoop werken :p, of de NASA ghehe.
Vindt het allemaal niet heel vaag moet ik je eerlijk zeggen ..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:28 schreef Dawwa het volgende:
Ik zou dan gaan voor iets vaags waar geen droog brood mee te verdienden valt zoals culturele antropologie, geschiedenis of een taalkundige studie (Japans, Engels, Spaans etc).![]()
zijn idd vrij concrete studies..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:47 schreef Hap_Slik het volgende:
[..]
Vindt het allemaal niet heel vaag moet ik je eerlijk zeggen ..
stelt ook niet zoveel voor, maar ik heb wel zin in volgend jaar. Maar mischien ga ik stoppen en een minor doenquote:Op donderdag 12 november 2009 19:56 schreef Matthijs- het volgende:
Algemene economie is tof.
Bekeek alleen vandaag het eerstejaarscurriculum aan de UvA en ik was niet bepaald jaloers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |