abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 oktober 2009 @ 16:41:16 #151
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_73918939
Mijn droomstudie is te volgen aan de McDonalds academy: http://www.mcdonalds.nl/academy
Graag zou ik restaurantmanager worden bij één van deze culinaire eetgelegenheden die Nederland rijk is.
pi_73968619
Als geld en voorkennis geen rol zouden spelen had ik voor diergeneeskunde gekozen maar dat kon helaas niet omdat ik havo had en ook nog een verkeerd profiel. Wat me ook ontzettend leuk lijkt is dierwetenschappen, sociologie, journalistiek, fotografie of een interne opleiding tot stewardess . Ik wilde ook wel bakker worden, of bij het leger. Nu doe ik hbo-rechten en ik vind het helemaal niks. Ik ga m'n P proberen te halen en dan nog eens kijken wat ik nou echt wil gaan doen.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:44:33 #153
269011 Jussle
It's a hussle.
pi_73976357
Ik zou bij de postcode loterij werken en met het gouden koffertje wegrennen.
x Jussle
pi_74031138
mmm, studeer nu stedenbouwkunde aan de academie van bouwkunst in amsterdam (master, deeltijd), opzich een redelijke droomstudie voor mij, maar wat ik toch echt ooit voor de lol wil gaan doen en omdat ik het super gaaf vind is oudheidskunde icm. archeologie. Lijkt me echt super vet.
pi_74047910
Ik had voor meteoroloog gaan studeren, maar daarvoor zijn vakken benodigd die ik echt niet kan. Natuurkunde etc.
pi_74050465
Ik denk dat ik dan was gebleven bij wat ik nu doe: Technische Natuurkunde (=theoretische natuurkunde + ingenieurs vakken zodat je wat met je theorie kan ).

Ben nog bezig met m'n BSc, maar zou graag 2 masters willen doen. Eventueel ook nog econometrie, maar ik kan dat niet samen doen, daarvoor vind ik de studie te zwaar / domweg niet slim genoeg).
pi_74052002
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:47 schreef Smart-Einstein het volgende:
Ik denk dat ik dan was gebleven bij wat ik nu doe: Technische Natuurkunde (=theoretische natuurkunde + ingenieurs vakken zodat je wat met je theorie kan ).

Ben nog bezig met m'n BSc, maar zou graag 2 masters willen doen. Eventueel ook nog econometrie, maar ik kan dat niet samen doen, daarvoor vind ik de studie te zwaar / domweg niet slim genoeg).
Samen is misschien wat teveel van het goede, achter elkaar is misschien een betere optie? Evt. parttime als het mogelijk is. Ik ben ook geïnteresseerd in het doen van twee masters maar zeker niet tegelijkertijd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † zondag 25 oktober 2009 @ 19:33:33 #158
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_74052073
Journalistiek of diergeneeskunde (richting dierenarts enzo). Maar ik ben te lui om te leren dus zit ik wel goed zo, fijne werkplek en fijne collega's .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_74060483
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:47 schreef Smart-Einstein het volgende:
Technische natuurkunde omschrijven als "Theoretische natuurkunde + ingenieurs vakken zodat je wat met je theorie kan" lijkt me niet bepaald een omschrijving die hout snijdt.

Econometrie kun je na je natuurkundemaster vrij vlot halen; ikzelf kon het met een theoretische natuurkundemaster en wat statistiekvakken erbij in anderhalf jaar doen (niet gedaan overigens; ben gaan promoveren).
pi_74072624
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:07 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Technische natuurkunde omschrijven als "Theoretische natuurkunde + ingenieurs vakken zodat je wat met je theorie kan" lijkt me niet bepaald een omschrijving die hout snijdt.

Econometrie kun je na je natuurkundemaster vrij vlot halen; ikzelf kon het met een theoretische natuurkundemaster en wat statistiekvakken erbij in anderhalf jaar doen (niet gedaan overigens; ben gaan promoveren).
Je hebt gelijk dat het wel zeer oneerbiedig gebracht wordt! Laten we het gewoon op z'n engels, Applied Physics noemen, dat dekt de lading perfect
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 18:22:10 #161
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74085441
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:41 schreef Smart-Einstein het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat het wel zeer oneerbiedig gebracht wordt! Laten we het gewoon op z'n engels, Applied Physics noemen, dat dekt de lading perfect
Op z'n Engels lijkt het tenminste nog wat.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:20:56 #162
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_74087414
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:22 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, want natuurkunde zelf stelt niets voor. ;p

Ik mocht willen dat ik de bèta aanleg had om natuurkunde te studeren, om vervolgens alle grappen van the Big Bang Theory te kunnen begrijpen.
pi_74087446
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:22 schreef Renesite het volgende:

[..]

Sommige studies hebben geen blitse engelse titels nodig om toch inhoudelijk te zijn.
pi_74087622
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:20 schreef Pavlovje het volgende:

[..]

Ja, want natuurkunde zelf stelt niets voor. ;p

Ik mocht willen dat ik de bèta aanleg had om natuurkunde te studeren, om vervolgens alle grappen van the Big Bang Theory te kunnen begrijpen.
Dat was ook mijn motivatie Vooral door boeken als die van Hawking, 't Hooft en Greene.
pi_74088543
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:16 schreef Pavlovje het volgende:
Even een stomme vraag omdat we het er gisteren toevallig over hadden met een stel jaargenoten. Nu doe ik al een studie die als redelijk leuk ervaren wordt, maar mijn vraag is; stel je voor dat je een studie mag kiezen in je interessegebied, en je je niet druk hoeft te maken over werkgelegenheid en dergelijke. Gewoon echt de ideale studie. Welke studie zouden jullie dan kiezen? Dat lijkt me ontzettend leuk om te weten, als ik dit vraag aan veel vrienden die de Informatica kant op zijn gegaan, blijkt dat velen diep in hun hart toch wel een studie als geschiedenis of zo hadden willen doen. Daarom ook graag even er bij vermelden wat je nu doet!
Ik had graag Geneeskunde willen studeren, maar ik behoor niet tot de top van de studenten

Ik heb HBO Technische Informatica gedaan en nu studeer ik WO Psychologie.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:03:43 #166
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_74116766
Archeologie of de toneelschool
L'Enfer, c'est les autres.
pi_74119037
Mijn droomstudie was eigenlijk altijd autotechniek of aerodynamica. Ik ben nu bezig met luchtvaart- & ruimtevaarttechniek en het valt me tot nu toch een beetje tegen. Aerodynamica is erg moeilijk namelijk. Daarnaast zijn alle vakken erg basis. Maar dat zal bij elke bachelor studie wel zo zijn. Switchen naar werktuigbouwkunde of iets dergelijks lijkt me ook een beetje onzin, aangezien dat toch grotendeels dezelfde bachelor is.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:23:13 #168
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_74119358
Zonder basis kan je ook nergens op voortbouwen.
Oh really?
pi_74119436
Dat is waar, maar het is wel flink doorbijten. Maar dat zal overal wel zo zijn.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:31:24 #170
8369 speknek
Another day another slay
pi_74119665
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:26 schreef Haushofer het volgende:
Dat was ook mijn motivatie Vooral door boeken als die van Hawking, 't Hooft en Greene.
The Big Bang Theory is een sitcom .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_74119668
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:24 schreef Waffle het volgende:
Dat is waar, maar het is wel flink doorbijten. Maar dat zal overal wel zo zijn.
Klopt. En daarnaast, je moet niet onder je niveau gaan studeren. Het is de bedoeling dat het moeilijk is anders leer je niks of zoveel minder dan had gekund.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74122723
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:19 schreef Hap_Slik het volgende:

[..]

Studie ?!
Geneeskunde dan...

Of Psychologie lijkt me ook nice

Maarja... ik ben noob met school. Dusja...dan houdt het op.
Sowieso schrijf je zo.
pi_74124159
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:31 schreef speknek het volgende:

[..]

The Big Bang Theory is een sitcom .
Ohja
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:52:22 #174
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_74127037
Wist ik maar wat mijn droomstudie was .
VWO N&T-> Technische Bedrijfskunde op de UT één kwartiel gedaan, was niet mijn ding (wel alle vakken gehaald ). Nu doe ik Elektrotechniek op Saxion Enschede (HBO), maar dat is ook niet echt mijn ding (ik sta nog wel cum laude, maar goed het is HBO). 1 3/4 jaar zit er op, dus nog 3/4 jaar vakken volgen, dan stage->minor->afstuderen. Ik zit te denken om dit af en maken en dan Engelse taal en cultuur te gaan doen (in Nijmegen of Leiden o.i.d.).
pi_74128467
Geschiedenisleraar? Wiskundeleraar?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_74129198
Een vreemde taal / archeologie / geschiedenis. Misschien dat ik het toch doe, als ik een eerste studie heb afgerond.
Ik ben een pure Turk.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:52:52 #177
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_74144133
Welke studie ga je waarschijnlijk daadwerkelijk doen dan?
Oh really?
pi_74144551
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:41 schreef solyaris het volgende:
Mijn droomstudie is te volgen aan de McDonalds academy: http://www.mcdonalds.nl/academy
Graag zou ik restaurantmanager worden bij één van deze culinaire eetgelegenheden die Nederland rijk is.
wtf
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:51:40 #179
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_74161452
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:28 schreef Florian_ het volgende:
Geneeskunde. Kan nu niet vanwege verkeerde vakkenpakket etc. etc.
uuhm misschien wel.
http://www.studeren.uva.n(...)995-A1740AE9744C08B2
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_74161720
Ik doe al mijn droomstudie. Ik zou het niet willen veranderen
pi_74166760
En welke studie mag dat wel niet zijn?
pi_74166898
Precies de studie die ik nu doe

Alhoewel.. ik zou nu ook wel bijv. Nederlands of Filosofie willen doen, maar ik zou zelf niets in die richting willen worden. Ik vind kennis daarover opdoen gewoon leuk, maar wil er verder niks mee doen.
pi_74167023
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:54 schreef thabit het volgende:
En welke studie mag dat wel niet zijn?
Een diertjesstudie op universitair niveau
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74167207
Ik doe nu Audiovisuele Producties, op weg naar de filmacademie, maar als ik echt helemaal nergens rekening mee zou moeten houden. Dan Freelance Straaljagerpiloot. Op de een of andere manier
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_74167758
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:59 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Een diertjesstudie op universitair niveau
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En heb je dan ook een paard?
pi_74167995
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:16 schreef thabit het volgende:

[..]

En heb je dan ook een paard?
Nee, ik hoef geen paard. Ze eisen veel te veel geld en aandacht.

Maar minstens 50% heeft wel een paard of rijdt paard of heeft paard gereden. Wel opvallend natuurlijk
pi_74187745
Ik studeer nu Bestuurskunde, vooral omdat de opleding erg breed is en ook qua werkgelegenheid komt het wel goed.
Een echte droomstudie lijkt mij sterrenkunden of geschiedenis. Super interessant, maar je kan er later volgens mij niet veel mee. In het geval van geschiedenis: of leraar of archeoloog. En sterrenkunde: ergens bij een telescoop werken :p, of de NASA ghehe.
pi_74188392
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:43 schreef VinceMega het volgende:
En sterrenkunde: ergens bij een telescoop werken :p, of de NASA ghehe.
En het bedrijfsleven staat te springen om beta's waardoor je met een sterrenkundestudie hoog staat aangeschreven in het bedrijfsleven ghehe.
pi_74189421
Ik zou dan gaan voor iets vaags waar geen droog brood mee te verdienden valt zoals culturele antropologie, geschiedenis of een taalkundige studie (Japans, Engels, Spaans etc).
pi_74192657
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:28 schreef Dawwa het volgende:
Ik zou dan gaan voor iets vaags waar geen droog brood mee te verdienden valt zoals culturele antropologie, geschiedenis of een taalkundige studie (Japans, Engels, Spaans etc).
Vindt het allemaal niet heel vaag moet ik je eerlijk zeggen ..
pi_74248666
Als ik toevallig een ton had liggen was ik voor pilotenopleiding gegaan

Al ben ik ook erg tevreden met Geneeskunde
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:21:57 #192
231856 dekloonvanzuen
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_74248852
Ik doe politicologie, wat mij betreft een droomstudie die ook nog eens kansen biedt op een goed baanperspectief
geef mij die pepsi max
pi_74559575
MBA op harvard business school! of international relations lijkt me ook leuk
  maandag 9 november 2009 @ 23:48:24 #194
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_74559839
Dat ik mijn droomstudies niet doe komt vooral omdat er andere capaciteiten voor nodig zijn dan ik heb, maar goed... in willekeurige volgorde:

- film academie
- hersenchirurg
- fysiotherapie
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_74564659
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:47 schreef Hap_Slik het volgende:

[..]

Vindt het allemaal niet heel vaag moet ik je eerlijk zeggen ..
zijn idd vrij concrete studies..
Ja doei.
pi_74565121
Ik begin over een tijdje aan mijn droomstudie. Artificial Intelligence
pi_74638620
Droomstudie heb ik niet, maar als ik er nog iets naast zou kunnen doen dan algemene economie , ow wacht dat doe ik er ook naast
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_74644976
Algemene economie is tof .

Bekeek alleen vandaag het eerstejaarscurriculum aan de UvA en ik was niet bepaald jaloers .
Oh really?
pi_74645029
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:56 schreef Matthijs- het volgende:
Algemene economie is tof .

Bekeek alleen vandaag het eerstejaarscurriculum aan de UvA en ik was niet bepaald jaloers .
stelt ook niet zoveel voor, maar ik heb wel zin in volgend jaar. Maar mischien ga ik stoppen en een minor doen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_74645143
Die minoren zien er wel ok uit! Je kan natuurlijk ook gewoon lekker doorgaan, jullie tweede jaar is weer een stuk fijner dan de mijne (Rotterdam). Aan de UvA mag je tegen die tijd tenminste al een richting kiezen, ik moet tot jaar 3 wachten voordat ik al die bedrijfseconomische meuk eindelijk mag schrappen uit mijn curriculum...
Oh really?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')