abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73414907
Nou zoals de titel al zegt: Ik kan niet verliefd worden.
Nou gaan jullie misschien wel zeggen: Dan heb je de ware nog niet ontmoet!

Maar ik weet zeker dat dat niet het geval is. Heb nml zoveel leuke jongens/meisjes ontmoet. Heb ook relaties gehad, maar ik voelde gewoon niks voor ze.
Mijn ex houd al 8 jaar lang van mij. Hij zegt te voelen dat ik zijn ware ben. Hij voelt dat onze liefde nog niet over is en wij bij elkaar horen. Maar ik voel niks voor hem.

Ik ben aromantisch aseksueel...
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_73414919
Je bedoelt dat je niet meer van hem houdt. Want je zult echt niet na een relatie van 8 jaar nog knetterverliefd op elkaar zijn.
pi_73414953
quote:
Ik kan niet verliefd worden.
maar ik voelde gewoon niks voor ze.
Maar ik voel niks voor hem.
Ik ben aromantisch aseksueel.
Je prent het jezelf in, hierdoor sta je niet open voor liefde.
pi_73415047
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 07:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je bedoelt dat je niet meer van hem houdt. Want je zult echt niet na een relatie van 8 jaar nog knetterverliefd op elkaar zijn.
Ik ben ook in het begin nooit verliefd op hem geweest. Heb nog nooit vlinders gehad voor iemand. Ook niet een klein beetje.
pi_73415057
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 07:54 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Ik ben ook in het begin nooit verliefd op hem geweest. Heb nog nooit vlinders gehad voor iemand. Ook niet een klein beetje.
Je bent door je verknipte jeugd vol misbruik en ellende emotioneel compleet afgevlakt ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73415067
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 07:55 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Je bent door je verknipte jeugd vol misbruik en ellende emotioneel compleet afgevlakt ?
Ben niet misbruikt en heb een hele leuke jeugd gehad.
pi_73415106
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 07:57 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Ben niet misbruikt en heb een hele leuke jeugd gehad.
Goedzo

Altijd even checken hé . Je zou niet de eerste zijn waarbij dit het geval is. Net als mensen die er jaren later pas achterkomen dat ze eigenlijk homo/lesbisch zijn
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73415183
Nou ja, je bent in ieder geval niet "normaal" in de zin van dat je past in het beeld wat de maatschappij van jou verwacht. Het maakt het leven niet gemakkelijker, maar het geeft verder niks. Het is jouw leven en als jij zonder partner volkomen tevreden bent, so be it. Ik ben ook al jaren bewust vrijgezel, niet omdat ik lelijk of onaardig ben, maar omdat ik een relatie met verwachtingen en seks ook niet zie zitten. Je bent dus niet alleen.
pi_73415214
Het hoeft trouwens niet persé iets psychologisch te zijn getuige dit artikel:
quote:
Gevoelens van verliefdheid

De wetenschap krijgt steeds meer inzicht in wat liefde eigenlijk is. Hoe het begint, hoe het kan voortduren en hoe het beëindigd.

Het gevoel van verliefdheid wordt veroorzaakt door een chemisch stofje in de hersenen, phenylethylamine (PEA).
http://relatie.rubriek.nl/relatie/liefde.asp
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 08:14:33 #10
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_73415264
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 07:36 schreef Brummetje_ het volgende:
Maar ik weet zeker dat dat niet het geval is. Heb nml zoveel leuke jongens/meisjes ontmoet. Heb ook relaties gehad, maar ik voelde gewoon niks voor ze.
Op grond van alleen bovenstaande (of de rest van de OP) ben ik niet overtuigd dat het dús ook nooit gaat gebeuren.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_73415411
zijt blij... je bent dan 1 van de weinigen die een relatie kan aangaan uit rationele overwegingen ipv emotionele redenen die uw rationeel vermogen compleet upfucken de eerste maanden/jaren.

Ik ben ook niet iemand die vlinders krijgt en whatever omschrijvingen er nog omgaan. Ik baseer mij volledig op heb ik een goede tijd als ik bij die persoon ben en denk ik erna nog aan op een positieve manier? --> good. Als je niet zo bent moet je niet wachten op vlinders en op dromen waarbij j samen geitenwollensokken draagt terwijl je samen boompjes en julle 19 hondjes knuffelt.

verliefdheid is maar een tool die ervoor zorgt dat je tijd investeert in mogelijks goed genetisch voortplantingsmateriaal.
pi_73415477
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:26 schreef Devpartner het volgende:
zijt blij... je bent dan 1 van de weinigen die een relatie kan aangaan uit rationele overwegingen ipv emotionele redenen die uw rationeel vermogen compleet upfucken de eerste maanden/jaren.

Ik ben ook niet iemand die vlinders krijgt en whatever omschrijvingen er nog omgaan. Ik baseer mij volledig op heb ik een goede tijd als ik bij die persoon ben en denk ik erna nog aan op een positieve manier? --> good. Als je niet zo bent moet je niet wachten op vlinders en op dromen waarbij j samen geitenwollensokken draagt terwijl je samen boompjes en julle 19 hondjes knuffelt.

verliefdheid is maar een tool die ervoor zorgt dat je tijd investeert in mogelijks goed genetisch voortplantingsmateriaal.
Mensen die denken al hun gevoelens te kunnen kanaliseren en uiteindelijk rationaliseren

Denk je nou dat je alles in je leven kunt beredeneren? Op het moment dat jij geconfronteerd wordt met bepaalde gevoelens die je op dat moment NIET kunt afblocken met logica dan garandeer ik je vast een langere periode ziektewet/gesticht omdat je nooit geleerd hebt je eigen gevoelens en emoties onder ogen te zien ....
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 08:37:55 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_73415547
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:32 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Mensen die denken al hun gevoelens te kunnen kanaliseren en uiteindelijk rationaliseren

Denk je nou dat je alles in je leven kunt beredeneren? Op het moment dat jij geconfronteerd wordt met bepaalde gevoelens die je op dat moment NIET kunt afblocken met logica dan garandeer ik je vast een langere periode ziektewet/gesticht omdat je nooit geleerd hebt je eigen gevoelens en emoties onder ogen te zien ....
Ok Devpartner zegt het wat extreem, maar als je die gevoelens niet 'kent' dan is het logisch dat je er niet meer om zou kunnen gaan als je daar ooit een keer last van krijgt. Dat komt niet perse doordat hij alles WIL rationaliseren.
pi_73415569
quote:

Ja hier herken ik me wel in!
pi_73415575
Prijs je gelukkig!
pi_73415632
Heb je op andere vlakken wel "gevoel"?
Kun je bijvoorbeeld huilen om een zielige film of ontroerd raken van mooie muziek?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73415639
Ik ben ook niet ongelukkig.

Maar soms denk ik weleens: Ik wou dat ik het wel voelde, verliefdheid. Niet dat ik het echt mis.
pi_73415645
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:37 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ok Devpartner zegt het wat extreem, maar als je die gevoelens niet 'kent' dan is het logisch dat je er niet meer om zou kunnen gaan als je daar ooit een keer last van krijgt. Dat komt niet perse doordat hij alles WIL rationaliseren.
Verliefdheid slechts als een "tool" zien

Pure armoede......
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 08:46:16 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_73415670
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:44 schreef Winner_Taco het volgende:

Verliefdheid slechts als een "tool" zien

Pure armoede......
Ik weet niet of je nu op degene reageert die ik quote of op mij doelt.
Maar zo zie ik het zelf niet. Ik herken wel veel van de TS. Dat je echt die verliefde gevoelens die (bijna) iedereen lijkt te ervaren, zelf maar niet meemaakt.
pi_73415740
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:46 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik weet niet of je nu op degene reageert die ik quote of op mij doelt.
Maar zo zie ik het zelf niet. Ik herken wel veel van de TS. Dat je echt die verliefde gevoelens die (bijna) iedereen lijkt te ervaren, zelf maar niet meemaakt.
Niet naar jou toe.

Als je verder gelukkig bent no big deal toch? Het lijkt mij vreselijk een relatie die gebaseerd is op ratio . Kun je wel van iemand houden dan en dergelijke gevoelens ontwikkelen? Of is het meer een overeenkomst waar 2 mensen die min of meer dezelfde principes en ideologie nastreven op vriendschappelijke basis een invulling aan hun leven geven?
pi_73415743
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:43 schreef Felixa het volgende:
Heb je op andere vlakken wel "gevoel"?
Kun je bijvoorbeeld huilen om een zielige film of ontroerd raken van mooie muziek?
Ja, maar als iemand doodgaat, dan voel ik weer niks.
Ik mis iemand ook niet. Heb nog nooit een partner gemist als ik bij m wegging. Nog nooit liefdesverdriet gehad.
Nog nooit een huisdier gemist als het doodging.

En al het nare nieuws op tv, dat doet mij ook niks. Verstandelijk weet ik dat het erg is, gevoelsmatig niet.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 08:55:18 #22
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_73415807
Nou ja, niks raakt je dus, of je laat niks je raken.
pi_73415876
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:51 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Ja, maar als iemand doodgaat, dan voel ik weer niks.
Ik mis iemand ook niet. Heb nog nooit een partner gemist als ik bij m wegging. Nog nooit liefdesverdriet gehad.
Nog nooit een huisdier gemist als het doodging.

En al het nare nieuws op tv, dat doet mij ook niks. Verstandelijk weet ik dat het erg is, gevoelsmatig niet.
Wtf je lijkt wel een autist
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 08:59:49 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_73415894
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:51 schreef Winner_Taco het volgende:

Niet naar jou toe.

Als je verder gelukkig bent no big deal toch? Het lijkt mij vreselijk een relatie die gebaseerd is op ratio . Kun je wel van iemand houden dan en dergelijke gevoelens ontwikkelen? Of is het meer een overeenkomst waar 2 mensen die min of meer dezelfde principes en ideologie nastreven op vriendschappelijke basis een invulling aan hun leven geven?
Ik weet niet hoe het voor hem is, maar ook in zijn laatste post herken ik veel.
Het is dat je wel om iemand geeft en hem (of haar) lief vindt. Ik heb 5 jaar een relatie gehad en daarin ook nooit echt super verliefd geweest. Maar hem wel heeeeeel leuk vond en lief enzo. Of het ooit echt het houden van was. Denk niet zoals anderen dat ervarend enk ik. Want idd, tis veel gerationaliseerd.
Maar toen ik het uit wou maken wel ontzettend verdrietig was en dat ik niet snapte dat ik het wou afbreken al was dat een paar dagen later weer over

Maar het zal nooit het " ik zag hem staan en alles verdween om mij heen" -gevoel kunnen worden bv.
verwacht ik in ieder geval.
pi_73416069
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:59 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het voor hem is, maar ook in zijn laatste post herken ik veel.
Het is dat je wel om iemand geeft en hem (of haar) lief vindt. Ik heb 5 jaar een relatie gehad en daarin ook nooit echt super verliefd geweest. Maar hem wel heeeeeel leuk vond en lief enzo. Of het ooit echt het houden van was. Denk niet zoals anderen dat ervarend enk ik. Want idd, tis veel gerationaliseerd.
Maar toen ik het uit wou maken wel ontzettend verdrietig was en dat ik niet snapte dat ik het wou afbreken al was dat een paar dagen later weer over

Maar het zal nooit het " ik zag hem staan en alles verdween om mij heen" -gevoel kunnen worden bv.
verwacht ik in ieder geval.
Die mate van verliefdheid die jij schetst waarin je compleet gefixeerd bent op die persoon en alles vergeet om je heen lijkt me niet de standaard-norm (voor zover die al bestaat) . Schijnbaar wordt het verliefdheids gevoel door een of ander stofje in je hersenen geregeld kan dus zijn dat daar iets mee is.

Maar dat je wel kunt huilen om een film maar niet om een sterfgeval van een dierbare lijkt me een ongezond iets hoor . Mensen verschillen ok dat is zo , en als jij die gevoelens nooit gehad hebt zul je ze ook wel niet missen I guess.

Sex is trouwens wel een stuk intenser als je écht verliefd bent op iemand . Aan de andere kant kun je vrijwel niet gekwetst worden ook , dus dat is een voordeel . Ik vraag me alleen af waardoor TS zichzelf gelukkig prijst? Dergelijke gevoelens (al is het alleen maar houden van) zijn toch elementair ?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:15:51 #26
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_73416192
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:09 schreef Winner_Taco het volgende:
Die mate van verliefdheid die jij schetst waarin je compleet gefixeerd bent op die persoon en alles vergeet om je heen lijkt me niet de standaard-norm (voor zover die al bestaat) . Schijnbaar wordt het verliefdheids gevoel door een of ander stofje in je hersenen geregeld kan dus zijn dat daar iets mee is.

Maar dat je wel kunt huilen om een film maar niet om een sterfgeval van een dierbare lijkt me een ongezond iets hoor . Mensen verschillen ok dat is zo , en als jij die gevoelens nooit gehad hebt zul je ze ook wel niet missen I guess.

Sex is trouwens wel een stuk intenser als je écht verliefd bent op iemand . Aan de andere kant kun je vrijwel niet gekwetst worden ook , dus dat is een voordeel . Ik vraag me alleen af waardoor TS zichzelf gelukkig prijst? Dergelijke gevoelens (al is het alleen maar houden van) zijn toch elementair ?
Ik kon nooit huilen om films (ja tekenfilms), maar nu gebeurd het af en toe wel dat ik een traantje laat. En om m'n oma heb ik gehuild, maar over de rest van de familie, ik verwacht het niet (die leven nog).
Het is wel dat je emoties afblokt, ook voor jezelf. Maar het niet kennen, zorgt er niet per definitie voor dat je het niet mist. Ik zou het heel graag eens willen ervaren. En ndat hoeft niet dat overdreven ' ik zie de rest van de wereld niet meer' te zijn, maar gewoon kriebels om iemand en aan die persoon blijven denken als hij er neit is ofzo. lijkt me heerlijk
pi_73416319
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik kon nooit huilen om films (ja tekenfilms), maar nu gebeurd het af en toe wel dat ik een traantje laat. En om m'n oma heb ik gehuild, maar over de rest van de familie, ik verwacht het niet (die leven nog).
Het is wel dat je emoties afblokt, ook voor jezelf. Maar het niet kennen, zorgt er niet per definitie voor dat je het niet mist. Ik zou het heel graag eens willen ervaren. En ndat hoeft niet dat overdreven ' ik zie de rest van de wereld niet meer' te zijn, maar gewoon kriebels om iemand en aan die persoon blijven denken als hij er neit is ofzo. lijkt me heerlijk
Sta je er wel voor open dan om gek op iemand te zijn? En ach jij hebt tenminste gevoelens blijkt uit he feit dat je verdriet hebt gehad toen je oma dood ging. Wat ik me afvraag he ( je hoeft het niet te zeggen) Maar hoe deed je dat dan toen je een vriend had? Wist hij dat je niet echt van hem hield of hebben jullie het er nooit over gehad samen?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:32:01 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_73416535
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:22 schreef Winner_Taco het volgende:

Sta je er wel voor open dan om gek op iemand te zijn? En ach jij hebt tenminste gevoelens blijkt uit he feit dat je verdriet hebt gehad toen je oma dood ging. Wat ik me afvraag he ( je hoeft het niet te zeggen) Maar hoe deed je dat dan toen je een vriend had? Wist hij dat je niet echt van hem hield of hebben jullie het er nooit over gehad samen?
Voor mijn idee sta ik er zeker voor open, al zal ik die wss pas laten gaan (ook voor mezelf) op het moment dat ik 'weet' dat de ander er hetzeldfe over denkt en voor mij gaat. Omdat het voor mijn gevoel geen 'nut' heeft om verliefd te zijn op iemand die dat niet op jou is.
Op dat moment dacht ik dat ik van hem hield. Al wist ik dat het niet zo intens was als dat hij van mij hield. Nu zie ik in dat het ook een leugen voor mezelf was en dat het verder gewoon goed klikte.
En verder praatte we zelden, dus ik hoefde er toen ook niet echt over na te denken.
pi_73416910
En waarom had je besloten een relatie aan te gaan met je huidige partner?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:51:56 #30
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_73416931
Wil TS dan met mij een keertje uitgaan
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_73417556
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Tja...

Het is maar net welke criteria je hanteert om iets "relatie" te noemen.

Denk dat onze criteria er compleet anders uitzien dan bepaalde andere users hier
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:13:25 #32
265252 GirlyGlue
plakt niet in de ogen
pi_73420360
OMG Brummetje ga je het hier proberen...
pi_73421823
Tuurlijk kun je niet alles rationaliseren, dat geef ik ook aan in 1 van de eerste zinnen. Het is niet omdat ik verliefdheid als een tool zie dat ik verliefdheid betievel. Hetzelfde geld voor aggressie, geluk, angst, pijn.

Ik heb bijvoorbeeld (zoals andere persoon hier) geen problemen met afscheid, missen, rouwen.
Heb dan wel weer meer last bij bv frustraties door bagataliteiten of mij enorm kan laten opgaan in een toffe activiteit.

Weet niet of dit hetzelfde is voor de andere poster, maar kenmerkend... en misschien valt dat je wel op, is dat het vooral de kortstondige emoties zijn waar ik aangeef meer last van te hebben. (eg of waar relatief gezien mijn emoties meer de bovenhand hebben).
Puur hoe ik het ervaar is dat de emoties die ik ervaar (eender welke) zeer kortstondig zijn. Dus voor langdurige emoties zoals verliefdheid, rouwen, missen gaan wij veel gemakkelijker over gaan (of veel rapper klaar met zijn). Terwijl het waarschijnlijk meer gelijk (of langer) duurt voor mij (ons?) om zeer kortstondige emoties te behandelen (goede of slechte).

vb: iemand die deel uitmaakt van je leven voor 20jaar en die plots verdwijnt heb ik absoluut geen moeite mee.

Een zeer tof avondje uit waar ergens iets in verkeerd keelgat schiet (vb opmerking over een tv serie bij wijze van spreke) en het eerste uur zou ik het zeer moeilijk hebben om terug plezier te hebben. Als er echter direct erna iets gebeurd wat plezant is zit ik wel direct terug in het plezierige kamp
pi_73427669
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:10 schreef Devpartner het volgende:
Tuurlijk kun je niet alles rationaliseren, dat geef ik ook aan in 1 van de eerste zinnen. Het is niet omdat ik verliefdheid als een tool zie dat ik verliefdheid betievel. Hetzelfde geld voor aggressie, geluk, angst, pijn.

Ik heb bijvoorbeeld (zoals andere persoon hier) geen problemen met afscheid, missen, rouwen.
Heb dan wel weer meer last bij bv frustraties door bagataliteiten of mij enorm kan laten opgaan in een toffe activiteit.

Weet niet of dit hetzelfde is voor de andere poster, maar kenmerkend... en misschien valt dat je wel op, is dat het vooral de kortstondige emoties zijn waar ik aangeef meer last van te hebben. (eg of waar relatief gezien mijn emoties meer de bovenhand hebben).
Puur hoe ik het ervaar is dat de emoties die ik ervaar (eender welke) zeer kortstondig zijn. Dus voor langdurige emoties zoals verliefdheid, rouwen, missen gaan wij veel gemakkelijker over gaan (of veel rapper klaar met zijn). Terwijl het waarschijnlijk meer gelijk (of langer) duurt voor mij (ons?) om zeer kortstondige emoties te behandelen (goede of slechte).

vb: iemand die deel uitmaakt van je leven voor 20jaar en die plots verdwijnt heb ik absoluut geen moeite mee.

Een zeer tof avondje uit waar ergens iets in verkeerd keelgat schiet (vb opmerking over een tv serie bij wijze van spreke) en het eerste uur zou ik het zeer moeilijk hebben om terug plezier te hebben. Als er echter direct erna iets gebeurd wat plezant is zit ik wel direct terug in het plezierige kamp
Ik herken dit ook. Ook vooral dat laatste.
Alleen het eerste gedeelte snap ik niet zo heel goed. Wat zijn precies voorbeelden van kortstondige emoties?

GirlyGlue, wat bedoel je??
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:42:07 #35
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_73428480
ik ben zeker 4 jaar niet verliefd geweest... Dat had met vorige relaties te maken maar ook de eisen die ik stelde (waarvan sommige ik nog steeds stel, maar sommige overtrokken waren)... t was alsof ik een bril op had waardoor ik wel sexueel aangetrokken kon zijn, maar totaal niet de behoefte had om lang met iemand te zijn... En tja, t klinkt heel cliche, maar heb gewoon lol en plezier, geniet, en je komt vanzelf iemand (of een situtatie) tegen die dat weer in je los maakt en waarbij je overtrokken eisen laat vallen... Wees ondertussen gewoon zelf gelukkig met wie je bent en hou van jezelf...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:03:36 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_73429235
Dat kortstondige emotionele (vreugde of verdriet) ken ik ook niet echt. Moet zeggen dat het bij mij redelijk plat allemaal is. Tuurlijk kan ik wel genieten en ben zeker geen pessimistisch persoon. Maar meestal is bv een super gezellige avond gewoon 'gezellig' en een verschrikkelijke avond gewoon 'matig'. (met af en toe natuurlijk wel de uitschieters).

En wat B-Flip zit. Je kan niet meer doen dan op dat moment in je zit en genieten van alles wat je doet en hebt. Gelukkig doe ik dat de laatste tijd ook absoluut! Het blijft alleen wel af en toe in je hoofd zitten dat het gewoon ajmmer is dat je het (nog) niet kent.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:54:14 #37
265252 GirlyGlue
plakt niet in de ogen
pi_73434464
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:19 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Ik stuitte op een ander forum bij het doorbladeren van topics op een ´omstreden´ of ´berucht´ Brummetje.
Maar het zal vast het toeval zijn dat er meerdere Brums rondlopen.

Maarre... ik ben vaak bang dat ik niet (meer) verliefd kan worden, zelfs al ben ik een aantal keer stevig verliefd geweest, dan denk ik nog dat het nooit meer gaat gebeuren.
pi_73434660
quote:

Mijn ex houd al 8 jaar lang van mij. Hij zegt te voelen dat ik zijn ware ben. Hij voelt dat onze liefde nog niet over is en wij bij elkaar horen. Maar ik voel niks voor hem.

Volgens mij ben je in de war met JEZELF.

In de war of je meer een jongen bent , of een meisje VAN BINNEN.

Meeste mensen die aseksueel zijn hebben dat.

Blijf gewoon trouw aan JEZELF en doe lekker wat JIJ wilt , want JIJ moet gelukkig zijn .... en niet anderen tenkoste van JEZELF.
pi_73434900
Goh, ik kan me dat totaal niet voorstellen maar dat maakt het juist zo interessant. Ik denk juist dat ik het tegenovergestelde ben, ik voel alles heel erg intens. Ik huil veel en snel en kan mezelf ook snel in de put werken als ik me ook maar een beetje verdrietig voel. Verliefdheid neemt bezit van mij en ik voel me helemaal in extase als ik een superleuke avond heb gehad.

Soms is dat ook vervelend, vooral als het negatieve gevoelens zijn. Je voelt soms té veel, waardoor je in een soort depressie lijkt te raken. Kleine dingetjes worden groot en je kan je bijzonder snel gekwetst voelen. Ik ga er nu wel wat beter mee om, maar ik merk wel dat ik alles op een zeer intense manier voel. Ben een echt gevoelsmens wat dat betreft.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:09:11 #40
265252 GirlyGlue
plakt niet in de ogen
pi_73435112
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:04 schreef Snowcold het volgende:
Goh, ik kan me dat totaal niet voorstellen maar dat maakt het juist zo interessant. Ik denk juist dat ik het tegenovergestelde ben, ik voel alles heel erg intens. Ik huil veel en snel en kan mezelf ook snel in de put werken als ik me ook maar een beetje verdrietig voel. Verliefdheid neemt bezit van mij en ik voel me helemaal in extase als ik een superleuke avond heb gehad.

Soms is dat ook vervelend, vooral als het negatieve gevoelens zijn. Je voelt soms té veel, waardoor je in een soort depressie lijkt te raken. Kleine dingetjes worden groot en je kan je bijzonder snel gekwetst voelen. Ik ga er nu wel wat beter mee om, maar ik merk wel dat ik alles op een zeer intense manier voel. Ben een echt gevoelsmens wat dat betreft.
*kwijlt*
dat lijkt mij nou echt geweldig.
Ik snap dat je vindt dat er ook nadelen aan kleven.
pi_73435798
Alles in dit topic is bullshit en tl;dr. Ooit wordt je wel verliefd; ooit vind je wel de ware. Wat er nog niet is kan altijd nog komen. Ik ben ook nog nooit verliefd geweest, maar ik sta me er niet durk om te maken. Komt allemaal wel.
pi_73436206
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:27 schreef t1m0k het volgende:
Alles in dit topic is bullshit en tl;dr. Ooit wordt je wel verliefd; ooit vind je wel de ware. Wat er nog niet is kan altijd nog komen. Ik ben ook nog nooit verliefd geweest, maar ik sta me er niet durk om te maken. Komt allemaal wel.
sorry maar ik geloof niet in god en zal dat ook nooit doen. (als je de connectie niet snapt zal ik het uitschrijven xD)
pi_73436259
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:19 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Ik herken dit ook. Ook vooral dat laatste.
Alleen het eerste gedeelte snap ik niet zo heel goed. Wat zijn precies voorbeelden van kortstondige emoties?

Lachen (plezier), opwellingen, lust etc.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:57:24 #44
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_73437011
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:54 schreef GirlyGlue het volgende:

[..]

Ik stuitte op een ander forum bij het doorbladeren van topics op een ´omstreden´ of ´berucht´ Brummetje.
Maar het zal vast het toeval zijn dat er meerdere Brums rondlopen.

Volgens mij ben je ontmaskerd, Brummetje. Loopt er geen leuke man rond op je werk ( ) dan?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:59:53 #45
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_73437093
Geen liefde voelen is wel degelijk een groot gemis. Maar TS, ben je wel verliefd geweest ooit?
pi_73445264
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:09 schreef GirlyGlue het volgende:

[..]

*kwijlt*
dat lijkt mij nou echt geweldig.
Ik snap dat je vindt dat er ook nadelen aan kleven.
Het kan ook heel erg fijn zijn ja, maar verliefdheid duurt niet eeuwig hè.
Maar het betekent ook dat je andere emoties die gepaard gaan met verliefdheid intenser voelt. Verdriet, jaloezie, woede, etc. Vooral het missen was bij mij altijd een grote uitdaging. Als ik drie weken met mijn ouders op vakantie ging, mijn vriend achterlatend, ging ik altijd kapot.
pi_73446462
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:53 schreef Snowcold het volgende:

[..]

Het kan ook heel erg fijn zijn ja, maar verliefdheid duurt niet eeuwig hè.
Maar het betekent ook dat je andere emoties die gepaard gaan met verliefdheid intenser voelt. Verdriet, jaloezie, woede, etc. Vooral het missen was bij mij altijd een grote uitdaging. Als ik drie weken met mijn ouders op vakantie ging, mijn vriend achterlatend, ging ik altijd kapot.
Als je écht verliefd bent heb je toch zeker een enorm bord voor je kop? Je ziet de negatieve kanten van de persoon op wie je verliefd bent niet meer , signalen waar je normaal alert van werd en wellicht 1 of 2 stappen terug zou nemen in je gevoel laat je niet toe dus of dat nou zo positief is.

Net als die meisjes met loverboys . Mja zonder verliefdheid?? Echt niet hoor Als het goed is gaat de verliefdheid over en wordt het houden van . Moet wel zeggen ben nu 3 jaar samen en heb nog steeds af en toe die verliefdheidsgevoelens als we elkaar een poosje niet hebben gezien. Niemand hier die dat ook heeft?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:49:45 #48
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_73447399
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 06:54 schreef Winner_Taco het volgende:

Net als die meisjes met loverboys . Mja zonder verliefdheid?? Echt niet hoor Als het goed is gaat de verliefdheid over en wordt het houden van . Moet wel zeggen ben nu 3 jaar samen en heb nog steeds af en toe die verliefdheidsgevoelens als we elkaar een poosje niet hebben gezien. Niemand hier die dat ook heeft?
Dat zullen genoeg mensen hebben, al zullen de mensen de geintresseerd zijn in dit topic dit dus niet snel meegemaakt hebben
pi_73460496
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:36 schreef Devpartner het volgende:

[..]

sorry maar ik geloof niet in god en zal dat ook nooit doen. (als je de connectie niet snapt zal ik het uitschrijven xD)
Ik geloof ook niet in god en ook niet zozeer in de "ware". maar iedereen loopt in zijn leven wel eens tegen een persoon aan waar hij verliefd op wordt. Of dat nou is als je 16 bent of 61, dat maakt niet uit.
pi_73460969
tvp
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
pi_73461996
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:37 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Lachen (plezier), opwellingen, lust etc.
Ik kan heel erg uitkijken naar nieuw mobieltje bijv. Op i-net zoeken welke enzo en toch wel ernaar toeleven dat ik 'm kan/mag kopen (of krijg bij verlenging). Maar zodra ik m heb, is dat gelijk over. Dan is dat hyperige eraf.

Een dagje uit is gewoon een dagje uit. Helemaal niet zo enorm bijzonder of helemaal geweldig. Ik geniet er ook niet enorm van.

Kan ook niet laten merken dat ik geniet.

Collega heeft zelfmoord gepleegd. Ook dat doet me niet echt veel. Het is meer dat ik het wel interessant vind, waarom iemand het nou doet en hoe het gebeurd is.
Tuurlijk weet mijn verstand wel dat het vreselijk is, maar ja, mn gevoel dus niet. I'm horrible!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:36:19 #52
173455 KeyzerSoze
Green eyed bandit
pi_73463991
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:17 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Ik kan heel erg uitkijken naar nieuw mobieltje bijv. Op i-net zoeken welke enzo en toch wel ernaar toeleven dat ik 'm kan/mag kopen (of krijg bij verlenging). Maar zodra ik m heb, is dat gelijk over. Dan is dat hyperige eraf.

Een dagje uit is gewoon een dagje uit. Helemaal niet zo enorm bijzonder of helemaal geweldig. Ik geniet er ook niet enorm van.

Kan ook niet laten merken dat ik geniet.

Collega heeft zelfmoord gepleegd. Ook dat doet me niet echt veel. Het is meer dat ik het wel interessant vind, waarom iemand het nou doet en hoe het gebeurd is.
Tuurlijk weet mijn verstand wel dat het vreselijk is, maar ja, mn gevoel dus niet. I'm horrible!
Hou je wel van je ouders? Van je vrienden? Ben je ooit wel eens verdrietig of blij geweest? (En dan bedoel ik niet om iets materieels).
smoke and a pancake?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:37:52 #53
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_73464048
quote:

je hebt mij gewoon nog nooit ontmoet....
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_73467582
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:36 schreef KeyzerSoze het volgende:

[..]

Hou je wel van je ouders? Van je vrienden? Ben je ooit wel eens verdrietig of blij geweest? (En dan bedoel ik niet om iets materieels).
Ik ben bang van niet.

Ik ben licht depressief geweest (volgens de psych). Maar verder ben ik nooit echt verdrietig geweest. Ik huilde bij begrafenis omdat iedereen huilde, niet omdat ik ze mistte. Heb na de begrafenis ook nooit meer gehuild om de overleden personen.
En ik vermoed ook dat ik mijn ouders niet zal missen als ze overleden zouden zijn.

Echt blij... Nee ook niet. Ouders zijn pas 3 weken weg geweest, heb ze geen moment gemist, vond het heerlijk (bijna) alleen thuis te zijn. En was niet overdreven blij dat ze weer thuis waren. Niet blij zoals een ander zou zijn geweest (broertje bijv).

Kwaadheid voel ik ook niet, haat ook niet. Ergernis ook niet echt. Verliefdheid dus niet, blijdschap niet. Verdriet niet (meer). Schaamtegevoel ken ik ook niet. Shock ( naar nieuws) ook niet. Plezier/genieten ken ik niet. En houden van niet.
pi_73467616
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

je hebt mij gewoon nog nooit ontmoet....
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:20:42 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_73467732
Je leeft gewoon heel oppervlakkig.
Wat ik mij afvraag, hoe is je instelling van het leven, wat is het doel ervan, of heeft het geen doel. Wil je iets bereiken of zit je je tijd uit? hoe kijk je tegen die dingen aan?
pi_73468062
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:20 schreef Cue_ het volgende:
Je leeft gewoon heel oppervlakkig.
Wat ik mij afvraag, hoe is je instelling van het leven, wat is het doel ervan, of heeft het geen doel. Wil je iets bereiken of zit je je tijd uit? hoe kijk je tegen die dingen aan?
Dat vragen mijn ouders ook weleens. Wat wil je in je leven bereiken? Ik heb werkelijk geen flauw idee. Mij boeit het niet zoveel wat ik ga doen of hoe het loopt. Ik heb geen plannen, zie wel hoe het loopt...
pi_73468072
Zolang je er zelf geen punt van maakt ? gewoon lekker zo houden je bent niemand tot last . Is dit niet het geval is een bezoekje therapeut mischien een idee .
Succes
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:30:48 #59
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_73468133
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:28 schreef Brummetje_ het volgende:
Dat vragen mijn ouders ook weleens. Wat wil je in je leven bereiken? Ik heb werkelijk geen flauw idee. Mij boeit het niet zoveel wat ik ga doen of hoe het loopt. Ik heb geen plannen, zie wel hoe het loopt...
same insteek als ik dus ongeveer

denk dat je (en ik) gewoon moeten accepteren dat we zo zijn. Of er iets aan proberen te doen icm hulp van iemand. Wie weet zit het wel ergens verborgen of met een reden verscholen. Daar zou je dan evt achter kunnen gaan komen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:31:14 #60
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_73468148
Enige waar ik dan bang voor ben, is dat ik dan misschien juist in een enorm zwart gat kom te zitten ofzo
pi_73477372
Ik denk dat ik al die emoties helemaal niet aan kan. Dat het daarom geblokkeerd zit. (Is een vermoeden.)

Ik heb er geen problemen mee, alleen de omgeving (als ze het zouden weten) zou er problemen mee hebben. Ik heb wel vriendjes altijd (op een gegeven moment) verteld dat ik niet verliefd was.

Zou wel willen weten of het dus komt omdat ik geadopteerd ben.
pi_73477945
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
pi_73478147
Omdat ik toen een vriendje wilde.
O en ik ben trouwens vrijgezel.
pi_73478320
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:17 schreef Brummetje_ het volgende:
Omdat ik toen een vriendje wilde.
O en ik ben trouwens vrijgezel.
Haaai
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:29:04 #65
202348 Susi
Temple of Love
pi_73478348
Teeveelepee
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:38:57 #66
272340 TheBlondy
Go with the Flo
pi_73478563
lees dat je geadopteerd bent, kan er idd mee te maken hebben.
ken meerdere geadopteerde mensen die veel problemen op emotioneel gebied hebben.
zou ook kunnen dat je een hech tingsstoornis hebt, maar dat lijk me onwaarschijnlijk omdat je ook je andere emoties niet ervaart.
je zou ook gewoon flink depresief kunnen zijn.
ik zou wel langs een dokter/psych. gaan.
ook al heb je er nu geen last van en kan je er prima mee leven, het leven zou wellicht leuker kunnen zijn als je meer emoties zou ervaren.
..::Docendo Discimus::..
Pijn Is een Emotie, Emoties kun je Uitschakelen
  donderdag 8 oktober 2009 @ 10:41:45 #67
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_73480030
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 08:15 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik denk dat ik al die emoties helemaal niet aan kan. Dat het daarom geblokkeerd zit. (Is een vermoeden.)
Heb je veel 'trauma's' meegemaakt of dat je een vermoeden hebt waar het aan kan liggen.. misschien idd die adoptie ofzo.
Dat vind ik bij mij het lastige, ik kan er niet echt een reden of oorzaak bij vinden (als ik zelf zoek). Maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.
pi_73480572
Nou ja, ik ben dus in de belangrijkste tijd van mijn leven (9 maanden) geadopteerd. Ik kwam met 4 maanden in het kindertehuis terecht. En juist in die periode ga je je hechten aan mensen, heb ik ooit ergens gelezen. Dus ik was net gehecht aan mijn biomoeder, toen ze me naar het tehuis bracht. Was ik daar gewend/gehecht aan de verzorgers werd ik geadopteerd...

Maar verder geen trauma's meegemaakt. Tenminste, niet dat ik me kan herinneren.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:01:17 #69
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_73480604
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:00 schreef Brummetje_ het volgende:
Nou ja, ik ben dus in de belangrijkste tijd van mijn leven (9 maanden) geadopteerd. Ik kwam met 4 maanden in het kindertehuis terecht. En juist in die periode ga je je hechten aan mensen, heb ik ooit ergens gelezen. Dus ik was net gehecht aan mijn biomoeder, toen ze me naar het tehuis bracht. Was ik daar gewend/gehecht aan de verzorgers werd ik geadopteerd...

Maar verder geen trauma's meegemaakt. Tenminste, niet dat ik me kan herinneren.
Dat zou een oorzaak kunnen zijn, maar daar heb ik verder geen idee van eigenlijk
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:13:10 #70
272340 TheBlondy
Go with the Flo
pi_73480856
vandaar dat je dus idd het bekende hechtings stoornis kan hebben
..::Docendo Discimus::..
Pijn Is een Emotie, Emoties kun je Uitschakelen
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:24:51 #71
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_73481136
Als je maar hard genoeg blijft roepen dat je niet verliefd kan worden, dan zal het hoogstwaarschijnlijk ook niet gebeuren. So keep up the good work y'all!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_73481723
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:24 schreef Garisson72 het volgende:
Als je maar hard genoeg blijft roepen dat je niet verliefd kan worden, dan zal het hoogstwaarschijnlijk ook niet gebeuren. So keep up the good work y'all!
Agrees, zoek een leuke vent uit in je omgeving die iets bij je doet, een lach of whateva and just do it !
pi_73539076
Misschien moet je je biologische ouder is gaan opzoeken om even na te gaan of zij ook a-emotioneel zijn? Dan weet je meteen van wie je het hebt. Maar misschien ligt het idd aan je adoptie in je vroegste levensjaren/maanden. Kan zeggen dat mijn adoptie soepel is verlopen: hele intelligente, knappe*KUCH*,
gespierde jongeman met vooruitzicht op een baantje als CEO bij een big company

Anders wordt je lid van een adoptie-vereniging, die zijn er genoeg in NL. En dan kom je waarschijnlijk mensen tegen die hetzelfde probleem hebben.

Jezelf de hele tijd aanpraten dat je geen emoties hebt helpt denk ik ook niet.

Ik neem aan dat je hobby's hebt, dus dingen die je leuk vind om te doen? Dan heb je dus emoties! Je bent dus geen robot. Probleem opgelost. Graag gedaan . Slotje.
pi_73539119
quote:

OOW dus dat is het! Ik dacht al wacht nu al enkele jaartjes op kriebels maar tis oppelop ofzo?Vin der niks meer an die stomme liefde
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73539176
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

same insteek als ik dus ongeveer

...
(verkapte tvp)
pi_73546320
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:16 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Ik ben bang van niet.

Ik ben licht depressief geweest (volgens de psych). Maar verder ben ik nooit echt verdrietig geweest. Ik huilde bij begrafenis omdat iedereen huilde, niet omdat ik ze mistte. Heb na de begrafenis ook nooit meer gehuild om de overleden personen.
En ik vermoed ook dat ik mijn ouders niet zal missen als ze overleden zouden zijn.

Echt blij... Nee ook niet. Ouders zijn pas 3 weken weg geweest, heb ze geen moment gemist, vond het heerlijk (bijna) alleen thuis te zijn. En was niet overdreven blij dat ze weer thuis waren. Niet blij zoals een ander zou zijn geweest (broertje bijv).

Kwaadheid voel ik ook niet, haat ook niet. Ergernis ook niet echt. Verliefdheid dus niet, blijdschap niet. Verdriet niet (meer). Schaamtegevoel ken ik ook niet. Shock ( naar nieuws) ook niet. Plezier/genieten ken ik niet. En houden van niet.
klinkt toch als een autisme spectrum stoornis, sorry..

die kunnen eenmaal geen emoties invoelen bij andere...

http://www.autismeadvies.(...)me-volgens-de-dsm-iv
Je hebt dan ook de varianten zoals PDD-NOS en Asperger...

Ik ben zelf ook geadopteerd, maar geen emoties hebben ervaar ik niet. Ik kan relatief snel verliefd zijn
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:43:21 #77
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_73547454
Grappig dat er altijd wel iemand is die gelijk denkt dat je autistisch bent of 1 of andere stoornis hebt. Terwijl die stoornissen vaak uit een heleboel eigenschappen bestaan waar bijna iedereen wel een boel uit kan herkennen.
pi_73547499
Bij mij duurde het ook ruim 20 jaar voordat ik echt verliefd werd. Gewoon afwachten
pi_73551644
Ik heb mezelf beloofd om iig niet meer op zoek te gaan (datingsites dus). Vanaf nu laat ik het gewoon aan het lot over of ik het nog mag worden of niet.
pi_73553284
Liefde niet op datingsites zoeken is sowieso altijd goed!
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:29:07 #81
273257 nadiaschoonheid
the dream..help me to remember
pi_73560609
quote:

pffff hier nog een,ik word ook nooit verliefd.
pi_73562521
Never mind. Nooit reageren als je een topic niet helemaal gelezen heb...

Wat een heerlijk topic om te lezen. Ok, klinkt wat overdreven, maar ik kan me zo vinden in bijna alles dat gezegd word.
Ik heb nog wel gevoelens... ik kan blij zijn, ik kan mensen missen, ik kan zelfs van mensen houden (of althans dat doe ik me zelf geloven). Maar verliefd, nee nog nooit geweest en wat Cue vroeg over je doel in het leven....
Doet me goed te lezen dat ik niet alleen zo ben

[ Bericht 76% gewijzigd door dyonvbaal op 11-10-2009 00:01:49 ]
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_73575547
Ik ben ook blij om te lezen dat meerdere mensen dit ondervinden. Ik dacht nml echt dat ik de enige was. Want je hoort het toch niet vaak. Waarom zou je gaan verkondigen aan mensen dat je niet verliefd kan worden? Dat doe je niet, dat is raar.

En btw iemand zei dat als ik me er zo op focus dat ik idd niet verliefd zal worden. Maar zo erg focus ik me er niet op. Het beïnvloed niet mijn leven ofzo. Ik denk er ook niet dagelijks aan.
En als ik er wel aan denk is het niet van: "O help ik ben nog nooit verliefd geweest en ik wil het zooooo graag." Meer dat ik benieuwd was of er nog anderen zijn. En dat ik wel zou willen weten hoe het komt.
pi_73708473
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:06 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik ben ook blij om te lezen dat meerdere mensen dit ondervinden. Ik dacht nml echt dat ik de enige was. Want je hoort het toch niet vaak. Waarom zou je gaan verkondigen aan mensen dat je niet verliefd kan worden? Dat doe je niet, dat is raar.

En btw iemand zei dat als ik me er zo op focus dat ik idd niet verliefd zal worden. Maar zo erg focus ik me er niet op. Het beïnvloed niet mijn leven ofzo. Ik denk er ook niet dagelijks aan.
En als ik er wel aan denk is het niet van: "O help ik ben nog nooit verliefd geweest en ik wil het zooooo graag." Meer dat ik benieuwd was of er nog anderen zijn. En dat ik wel zou willen weten hoe het komt.
heb het ook nog nooit gehad, tot een korte tijd terug. De emoties die jij nooit ervaart, daar kan ik sommige wel van begrijpen. Had ik ook nooit. Begrafenissen, nee deden me niks, behalve als ik de rest zag huilen idd. Vond het wel raar maja ik voelde ze niet, hechte er ook geen waarde aan.Superblij, viel ook wel mee. Enige wat ik weet is dat ik gevoelig ben voor adrenaline, dus daar haalde ik mijn voldoening uit, bij sport of zoiets.

Tot laatst, tot ik mijn huidige en 1e vriendin ontmoette. Die maakt dingen in mij los waar ik van 3kwart niet eens wil dat ze loskomen :p Ben ineens veel vaker emotioneel etc etc, slaat nergens op. Hele logica achter gebeurtenissen valt vaak weg enzo. Begin spontaan je anken bij een fillm:S

dus..... het is niet onmogelijk om het te ervaren hoor. Het komt, of niet natuurlijk. Maar wil niet zeggen dat het onmogelijk is.
pi_74624491
Ik vind nu iemand leuk!

Maar ja, is het verliefd zijn? Zelf dacht ik altijd: dan moet je toch meer/vaker iets voelen?
Okeej, mijn symptomen :
- De hele dag aan hem denken
- Zenuwachtigheid ondanks dat ik m niet zie
- Dagdromen/fantaseren over hem
- Verlegen zijn als ik m zie (wat nog niet zo vaak is)

Maar ik heb bijv niet dat ik niks meer hoef te eten, of dat ik niet kan slapen. En echt een gevoel (vlinders) in mijn buik heb ik niet. Alleen dus een zenuwachtig gevoel in mijn borskas.
Ik heb hem in totaal 2 keer gezien.
  donderdag 12 november 2009 @ 07:51:56 #86
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_74624577
quote:
Op donderdag 12 november 2009 07:41 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik vind nu iemand leuk!

Maar ja, is het verliefd zijn? Zelf dacht ik altijd: dan moet je toch meer/vaker iets voelen?
Okeej, mijn symptomen :

Maar ik heb bijv niet dat ik niks meer hoef te eten, of dat ik niet kan slapen. En echt een gevoel (vlinders) in mijn buik heb ik niet. Alleen dus een zenuwachtig gevoel in mijn borskas.
Dat lijkt inderdaad op een beginnende verliefdheid Die vlinders komen later wel...
Dat zenuwachtige dat komt voor die vlinders...

[ Bericht 2% gewijzigd door Goldfoxx op 12-11-2009 08:23:08 ]
pi_74624671
Dat je helemaal geen emoties voelt lijk me niet geheel normaal, een soort hoge vorm van onverschilligheid. Kan misschien door je adoptie komen, inderdaad. Maar als je er erg mee zit kan je beter met een psycholoog praten of iets dergelijks, want emoties zijn het juist die dit leven zo leuk (of een hel) maken. Het hoort er echt bij.

En misschien word je wel nooit verliefd op deze manier, zal je nooit echt van iemand houden. Dat wil je toch niet? En aangezien verliefdheid niet de enige emotie is waarbij je dit hebt, lijkt het mij echt een probleem.

Edit: Dat klinkt inderdaad als verliefdheid. Dat met eten/slapen heb ik ook nooit gehad, wel vlinders.
Wat leuk voor je! Misschien dat het allemaal tijd en de juiste personen nodig heeft om die emoties bij jou naar boven te brengen, dat is heel goed mogelijk.
pi_74628896
Hij is nogal wat ouder dan ik ben.
pi_74633296
quote:
Ik vind nu iemand leuk!

Okeej, mijn symptomen :

Zie je wel...
  donderdag 12 november 2009 @ 16:40:40 #90
265252 GirlyGlue
plakt niet in de ogen
pi_74639149
Vlinders hoef je niet per se te hebben. Ik vind dat nogal een vage term, ´vlinders´.
Zelf ben ik weleens verliefd geweest maar om nou te zeggen dat ik vlinders heb gevoeld

Wel wat je zegt, de hele dag aan iemand denken met een zenuwachtig gevoel. Als je dat hebt, dan weet je gewoon dat je verliefd bent.
Ik heb zelf op de eerste dag dat ik het voelde, de hele nacht wakker gelegen met een beetje misselijkheid
  donderdag 12 november 2009 @ 16:42:05 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74639195
TS
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74640981
Ik vraag me af wat mensen voelen die zeggen "crazy in love" te zijn. Of "hoteldebotel" of "stapelgek/verliefd".
  donderdag 12 november 2009 @ 17:46:43 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74641193
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:40 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik vraag me af wat mensen voelen die zeggen "crazy in love" te zijn. Of "hoteldebotel" of "stapelgek/verliefd".
Een mengsel van euforie en voedsels vergifteging, tegelijkertijd je geweldig voelen en toch kostmisselijk.
Het idee van met coke xtc en viagra en in bed liggen met een fotomodel dat alleen maar jouw wil
Het idee dat je ingewanden er uit gerukt worden als ie er niet is.
Het willen versmelten met hem tot 1 geheel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74656601
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een mengsel van euforie en voedsels vergifteging, tegelijkertijd je geweldig voelen en toch kostmisselijk.
Het idee van met coke xtc en viagra en in bed liggen met een fotomodel dat alleen maar jouw wil
Het idee dat je ingewanden er uit gerukt worden als ie er niet is.
Het willen versmelten met hem tot 1 geheel

Hoe herkenbaar.
pi_74656608
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:40 schreef GirlyGlue het volgende:
Vlinders hoef je niet per se te hebben. Ik vind dat nogal een vage term, ´vlinders´.
Zelf ben ik weleens verliefd geweest maar om nou te zeggen dat ik vlinders heb gevoeld

Wel wat je zegt, de hele dag aan iemand denken met een zenuwachtig gevoel. Als je dat hebt, dan weet je gewoon dat je verliefd bent.
Ik heb zelf op de eerste dag dat ik het voelde, de hele nacht wakker gelegen met een beetje misselijkheid
Vlindens zijn de kriebels in je buik die je voelt als je erg zenuwachtig, maar blij tegelijk bent.
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:13:22 #96
104367 Thrackan
new and improved
pi_74664077
quote:
Ik vind nu iemand leuk!

Okeej, mijn symptomen :

Bij de één uit het zich heftiger dan bij de ander. Als jij sowieso niet veel doet op emotie, zullen je emoties je ook niet totaal in de greep houden, ook niet bij verliefdheid

Maar succes met deze dan maar!
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:13:48 #97
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_74664099
Ik voel ook geen vlinders. Wel zenuwen maar geen bijzonder gevoel in de buik. Bij mij zit het gevoel wat hoger dan net boven de gordel
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:15:16 #98
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_74664151
Verliefdheid is verschrikkelijk
pi_74664665
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:15 schreef Frederick_Blah het volgende:
Verliefdheid is verschrikkelijk
Niet wederzijds?
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:11:57 #100
269412 Frederick_Blah