Je prent het jezelf in, hierdoor sta je niet open voor liefde.quote:Ik kan niet verliefd worden.
maar ik voelde gewoon niks voor ze.
Maar ik voel niks voor hem.
Ik ben aromantisch aseksueel.
Ik ben ook in het begin nooit verliefd op hem geweest. Heb nog nooit vlinders gehad voor iemand. Ook niet een klein beetje.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je bedoelt dat je niet meer van hem houdt. Want je zult echt niet na een relatie van 8 jaar nog knetterverliefd op elkaar zijn.
Je bent door je verknipte jeugd vol misbruik en ellende emotioneel compleet afgevlakt ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:54 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik ben ook in het begin nooit verliefd op hem geweest. Heb nog nooit vlinders gehad voor iemand. Ook niet een klein beetje.
Ben niet misbruikt en heb een hele leuke jeugd gehad.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:55 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je bent door je verknipte jeugd vol misbruik en ellende emotioneel compleet afgevlakt ?
Goedzoquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:57 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ben niet misbruikt en heb een hele leuke jeugd gehad.
quote:Gevoelens van verliefdheid
De wetenschap krijgt steeds meer inzicht in wat liefde eigenlijk is. Hoe het begint, hoe het kan voortduren en hoe het beëindigd.
Het gevoel van verliefdheid wordt veroorzaakt door een chemisch stofje in de hersenen, phenylethylamine (PEA).
http://relatie.rubriek.nl/relatie/liefde.asp
Op grond van alleen bovenstaande (of de rest van de OP) ben ik niet overtuigd dat het dús ook nooit gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:36 schreef Brummetje_ het volgende:
Maar ik weet zeker dat dat niet het geval is. Heb nml zoveel leuke jongens/meisjes ontmoet. Heb ook relaties gehad, maar ik voelde gewoon niks voor ze.![]()
Mensen die denken al hun gevoelens te kunnen kanaliseren en uiteindelijk rationaliserenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:26 schreef Devpartner het volgende:
zijt blij... je bent dan 1 van de weinigen die een relatie kan aangaan uit rationele overwegingen ipv emotionele redenen die uw rationeel vermogen compleet upfucken de eerste maanden/jaren.
Ik ben ook niet iemand die vlinders krijgt en whatever omschrijvingen er nog omgaan. Ik baseer mij volledig op heb ik een goede tijd als ik bij die persoon ben en denk ik erna nog aan op een positieve manier? --> good. Als je niet zo bent moet je niet wachten op vlinders en op dromen waarbij j samen geitenwollensokken draagt terwijl je samen boompjes en julle 19 hondjes knuffelt.
verliefdheid is maar een tool die ervoor zorgt dat je tijd investeert in mogelijks goed genetisch voortplantingsmateriaal.
Ok Devpartner zegt het wat extreem, maar als je die gevoelens niet 'kent' dan is het logisch dat je er niet meer om zou kunnen gaan als je daar ooit een keer last van krijgt. Dat komt niet perse doordat hij alles WIL rationaliseren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:32 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Mensen die denken al hun gevoelens te kunnen kanaliseren en uiteindelijk rationaliseren![]()
Denk je nou dat je alles in je leven kunt beredeneren? Op het moment dat jij geconfronteerd wordt met bepaalde gevoelens die je op dat moment NIET kunt afblocken met logica dan garandeer ik je vast een langere periode ziektewet/gesticht omdat je nooit geleerd hebt je eigen gevoelens en emoties onder ogen te zien ....
Ja hier herken ik me wel in!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:26 schreef Devpartner het volgende:
zijt blij... je bent dan 1 van de weinigen die een relatie kan aangaan uit rationele overwegingen ipv emotionele redenen die uw rationeel vermogen compleet upfucken de eerste maanden/jaren.
Ik ben ook niet iemand die vlinders krijgt en whatever omschrijvingen er nog omgaan. Ik baseer mij volledig op heb ik een goede tijd als ik bij die persoon ben en denk ik erna nog aan op een positieve manier? --> good. Als je niet zo bent moet je niet wachten op vlinders en op dromen waarbij j samen geitenwollensokken draagt terwijl je samen boompjes en julle 19 hondjes knuffelt.
verliefdheid is maar een tool die ervoor zorgt dat je tijd investeert in mogelijks goed genetisch voortplantingsmateriaal.
Verliefdheid slechts als een "tool" zienquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ok Devpartner zegt het wat extreem, maar als je die gevoelens niet 'kent' dan is het logisch dat je er niet meer om zou kunnen gaan als je daar ooit een keer last van krijgt. Dat komt niet perse doordat hij alles WIL rationaliseren.
Ik weet niet of je nu op degene reageert die ik quote of op mij doelt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:44 schreef Winner_Taco het volgende:
Verliefdheid slechts als een "tool" zien![]()
Pure armoede......
Niet naar jou toe.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik weet niet of je nu op degene reageert die ik quote of op mij doelt.
Maar zo zie ik het zelf niet. Ik herken wel veel van de TS. Dat je echt die verliefde gevoelens die (bijna) iedereen lijkt te ervaren, zelf maar niet meemaakt.
Ja, maar als iemand doodgaat, dan voel ik weer niks.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:43 schreef Felixa het volgende:
Heb je op andere vlakken wel "gevoel"?
Kun je bijvoorbeeld huilen om een zielige film of ontroerd raken van mooie muziek?
Wtf je lijkt wel een autistquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:51 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ja, maar als iemand doodgaat, dan voel ik weer niks.
Ik mis iemand ook niet. Heb nog nooit een partner gemist als ik bij m wegging. Nog nooit liefdesverdriet gehad.
Nog nooit een huisdier gemist als het doodging.
En al het nare nieuws op tv, dat doet mij ook niks. Verstandelijk weet ik dat het erg is, gevoelsmatig niet.
Ik weet niet hoe het voor hem is, maar ook in zijn laatste post herken ik veel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:51 schreef Winner_Taco het volgende:
Niet naar jou toe.
Als je verder gelukkig bent no big deal toch? Het lijkt mij vreselijk een relatie die gebaseerd is op ratio . Kun je wel van iemand houden dan en dergelijke gevoelens ontwikkelen? Of is het meer een overeenkomst waar 2 mensen die min of meer dezelfde principes en ideologie nastreven op vriendschappelijke basis een invulling aan hun leven geven?
Die mate van verliefdheid die jij schetst waarin je compleet gefixeerd bent op die persoon en alles vergeet om je heen lijkt me niet de standaard-norm (voor zover die al bestaat) . Schijnbaar wordt het verliefdheids gevoel door een of ander stofje in je hersenen geregeld kan dus zijn dat daar iets mee is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het voor hem is, maar ook in zijn laatste post herken ik veel.
Het is dat je wel om iemand geeft en hem (of haar) lief vindt. Ik heb 5 jaar een relatie gehad en daarin ook nooit echt super verliefd geweest. Maar hem wel heeeeeel leuk vond en lief enzo. Of het ooit echt het houden van was. Denk niet zoals anderen dat ervarend enk ik. Want idd, tis veel gerationaliseerd.
Maar toen ik het uit wou maken wel ontzettend verdrietig was en dat ik niet snapte dat ik het wou afbreken al was dat een paar dagen later weer over
Maar het zal nooit het " ik zag hem staan en alles verdween om mij heen" -gevoel kunnen worden bv.
verwacht ik in ieder geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |