abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:14:24 #101
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_74572373
Haha briljant allemaal

Keep 'em coming, ze worden steeds leuker (en toffer!)
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 25 november 2009 @ 14:20:42 #102
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_74988295
En? Al gespoten?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 25 november 2009 @ 17:03:36 #103
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_74993755
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:20 schreef Dagoduck het volgende:
En? Al gespoten?
Nee gek Dat duurt nog wel een jaartje op z'n minst.
Ben nu druk bezig met het slopen van de oude Master. Hij is zo goed als kaal, zelfs de remtrommels achter en de fusees voor liggen eraf. Ruiten zijn eruit, groot deel van de bekleding is eruit, etcetera.
Als de oude Master weg is dan komt de andere op zijn plek te staan waarna we de boel in orde maken voor de keuring en een frame bouwen voor een LPG-tank en de stoelen die erbij komen.

M'n pa was zeer gecharmeerd van de laatste voorbeelden, dikke kans dat het er daar een van wordt
Misschien een kleine wijziging hier en daar (ivm spoiler en bullbar) maar in grote lijnen vinden we dat toch erg tof!
Ik heb verder ook een enorme luchthoorn van m'n pa gehad, ding is een meter lang en maakt echt een pleurisherrie . Er is enkel wat mis met het membraan, moet ik even naar kijken.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:46:20 #104
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_75058574
Om even te illustreren hoe de oude Renault er nu bij staat:


Klaar om opgeknepen te worden (de fusees en remtrommels liggen er op die foto nog niet af).
Als ie weg is komt de andere Renault daar te staan. Zou ergens deze of volgende week moeten gebeuren.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:25:19 #105
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_75060166
Wat ga je met deze doen dan? Als tuindecoratie gebruiken?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:28:44 #106
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_75060280
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:25 schreef Dagoduck het volgende:
Wat ga je met deze doen dan? Als tuindecoratie gebruiken?
Nee, op laten knijpen



Dat Tenzij er iemand nog interesse heeft...
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † vrijdag 27 november 2009 @ 18:27:52 #107
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75063675
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:28 schreef oshiro het volgende:

[..]

Nee, op laten knijpen

[ afbeelding ]

Dat Tenzij er iemand nog interesse heeft...
Is dat een CX ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_75064787
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:27 schreef 2cv het volgende:

[..]

Is dat een CX ?
Je noemt jezelf 2CV en je vraagt nog of dit een CX is ? Shame on you... Die wagen hoor je uit duizenden te herkennen... Neemt niet weg dat het pijn aan de ogen doet om dit te zien !

Oshiro, verander dat plaatje eens..
  vrijdag 27 november 2009 @ 19:34:00 #109
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_75065732
Neh, het is geen Tissier, en ook geen Prestige

Ik kon geen ander plaatje vinden
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † vrijdag 27 november 2009 @ 19:58:58 #110
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75066633
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:08 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Je noemt jezelf 2CV en je vraagt nog of dit een CX is ? Shame on you... Die wagen hoor je uit duizenden te herkennen... Neemt niet weg dat het pijn aan de ogen doet om dit te zien !

Oshiro, verander dat plaatje eens..
Mijn twijfel komt voort uit de hoop dat dat geen CX is
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:34 schreef oshiro het volgende:
Neh, het is geen Tissier, en ook geen Prestige

Ik kon geen ander plaatje vinden
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_75105807
Weer een frans troep van de weg af
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_75106224
quote:
Op zondag 29 november 2009 12:13 schreef Turquaz52 het volgende:
Weer een frans troep van de weg af

Weer een bevestiging Nederlands moeilijk
Calm down, please!
  zondag 29 november 2009 @ 15:12:30 #113
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_75110360
quote:
Op zondag 29 november 2009 12:13 schreef Turquaz52 het volgende:
Weer een frans troep van de weg af
Och, zo'n CX-je rijdt zo ontzettend veel lekkerder dan dat BMW-gebakje van jou...

Kan iemand me trouwens uitleggen waarom BMW's motorkappen hebben? Als je de kap open doet zit alles nog steeds compleet bedekt onder allerlei plastic rommel...
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † zondag 29 november 2009 @ 21:24:51 #114
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75123923
Dan kost het meer tijd om het spul te repareren wat weer meer inkomsten geeft. Ik geef wel toe dat BMW's kwalitatief vrij goed zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 30 november 2009 @ 23:47:24 #115
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_75167027
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:24 schreef 2cv het volgende:
Dan kost het meer tijd om het spul te repareren wat weer meer inkomsten geeft. Ik geef wel toe dat BMW's kwalitatief vrij goed zijn.
Meh het is puur geluidsisolatie Maar echt waar... ik heb wel eens aan BMW's gewerkt en ik vind het zo'n ontzettend drama met die kapjes en dingetjes en frutsels...

Ik ben nu aan het bedenken hoe ik centrale vergrendeling op het deurslot van de schuifdeur kan maken. Dat slot zit namelijk in het handvat, als de deur op slot zit wordt enkel het handvat geblokkeerd
Ik heb al een paar leuke ideeen maar het wordt niet zo eenvoudig
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_75208933
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:12 schreef oshiro het volgende:

[..]

Och, zo'n CX-je rijdt zo ontzettend veel lekkerder dan dat BMW-gebakje van jou...

Kan iemand me trouwens uitleggen waarom BMW's motorkappen hebben? Als je de kap open doet zit alles nog steeds compleet bedekt onder allerlei plastic rommel...
Van het zelfde bouwjaar als de CX..? Dacht het niet..
Daar zie je gewoon open en bloot een dikke vette 6 cilinder ETA blok
itt tot jullie 4 cilindertjes met carburateurtjes

Endan kan ik zeggen Ja, een BMW rijdt fijner dan een CX..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 2 december 2009 @ 20:16:04 #117
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_75224363
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:54 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Van het zelfde bouwjaar als de CX..? Dacht het niet..
Daar zie je gewoon open en bloot een dikke vette 6 cilinder ETA blok
itt tot jullie 4 cilindertjes met carburateurtjes

Endan kan ik zeggen Ja, een BMW rijdt fijner dan een CX..
Nog steeds niet
Ik kan rustig beweren dat de CX een van de, zoniet DE, meest comfortabele auto is die ooit is gebouwd.
En ja, dat durf ik te beweren, Mercedes en Rolls Royce hebben geprobeerd het hydropneumatische veersysteem te kopiëren maar zijn daar nooit zo goed in geslaagd dat het beter wordt dan dat van Citroën
Om maar niet te spreken over de achterlijke hoeveelheid ruimte die je erin hebt, achterin .

Maar nu maar weer ontopic?
TT zou eventueel veranderd mogen worden, het loopt een beetje uit naar een volledig Renault Master-project.

Kan iemand me nog de breedte (dus haaks op de krukas) geven van een PSA ES9 J4-blok? Of een Renault L7X? Dat zijn dezelfde motoren . Zou een ontzettende hulp zijn
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † woensdag 2 december 2009 @ 20:18:16 #118
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75224460
Ik ken al die codes niet. Wat is een ES9 J4 blok ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 3 december 2009 @ 00:20:27 #119
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_75234104
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:18 schreef 2cv het volgende:
Ik ken al die codes niet. Wat is een ES9 J4 blok ?
Blok van een Xantia V6
Het blok van de XM V6 is anders voor zover ik weet, da's een PRV motor, met 90 graden blokhoek. De ES9 is 60 graden.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_75242957
Ga je het doorzetten met de motorswap? Of is dit alleen voor de info..?

No Offence hoor
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † donderdag 3 december 2009 @ 14:43:14 #121
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75247294
Als ik het (weer) niet vergeet ga ik uitpluizen hoe breed een Xantia V6 blok is. Punt is alleen dat ik meer met BXen heb dan met Xantia's. En BXen hebben geen V6 blok. Orgineel tenminste niet
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 3 december 2009 @ 19:37:52 #122
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_75257273
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:29 schreef Turquaz52 het volgende:
Ga je het doorzetten met de motorswap? Of is dit alleen voor de info..?

No Offence hoor
Joah ik heb er nu totaal geen geld voor en ik heb nog een hele hoop andere dingen te doen. Maar ik ben nogal nieuwsgierig, dus ik ben gewoon benieuwd of het zou passen .
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:43 schreef 2cv het volgende:
Als ik het (weer) niet vergeet ga ik uitpluizen hoe breed een Xantia V6 blok is. Punt is alleen dat ik meer met BXen heb dan met Xantia's. En BXen hebben geen V6 blok. Orgineel tenminste niet
Origineel niet nee!

Maar als ik dit zo zie... dan vrees ik het ergste

Veel te breed waarschijnlijk

Verder loop je tegen veel meer vermogen aan: vermogen wordt ruim 2x zo hoog dus herkeuring is behoorlijk ingewikkeld.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  donderdag 3 december 2009 @ 19:39:36 #123
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75257327
Whoah dat inlaatkanaal kan toch makkelijk veel kleiner? Die cilinderkop zelf is helemaal niet zo breed.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 3 december 2009 @ 19:52:39 #124
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_75257768
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:39 schreef Barcaconia het volgende:
Whoah dat inlaatkanaal kan toch makkelijk veel kleiner? Die cilinderkop zelf is helemaal niet zo breed.
Joah, kan, maar de kop is wel breed hoor
Waarschijnlijk zit dat zo omdat ze dan beter uitkomen met het gasklephuis.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  donderdag 3 december 2009 @ 19:57:38 #125
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75257938
Spruitstuk is breder dan de hele kop Daar kan best de helft af, als dat niet te krijgen is zul je zelf alleen wel aan het lassen moeten waarschijnlijk.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 3 december 2009 @ 20:02:28 #126
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_75258121
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:57 schreef Barcaconia het volgende:
Spruitstuk is breder dan de hele kop Daar kan best de helft af, als dat niet te krijgen is zul je zelf alleen wel aan het lassen moeten waarschijnlijk.
Nee, het spruitstuk buigt net af tot iets voorbij de eerste nokkenas
Zo ligt het gasklephuis tegen het brandschot aan zodat er zoveel mogelijk ruimte is voor de luchtslangen en zo
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  maandag 14 december 2009 @ 09:54:38 #127
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_75604739
Verdomd.. Ik had hier nog geen TVP.. wel tof project, benieuwd hoe het verder loopt..

En toffe Paint(en andere) skills
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  vrijdag 25 december 2009 @ 15:29:27 #128
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76051404
Nou, de oude Renault is niet meer!



Het gekke ding was nog behoorlijk stevig! Heeft een half uur geduurd voordat hij in de bak ging...
De beste oud-ijzer-boer had ook een 5-meter-bak meegenomen, en tja... dat paste dus niet
Ik heb de hele boel overigens gefilmd, komt nog wel op Youtube te staan, maar m'n movie-editor doet moeilijk (Linux).

Blok en bak zijn ook verkocht, en ik heb van het geld mezelf meteen een cadeautje gegeven:


Een tweede (handbediende) is onderweg, die komt in de laadruimte. Verder laat ik volgende week twee ruiten snijden die in de schuifdeur en daar tegenover komen. De nieuwe bus komt dus te staan op de plek van de oude bus, dan kunnen we hem naar binnen rollen en lekker droog en warm de boel open gaan zagen.
Dan gaan we ook beginnen aan een frame voor de dubbele cabine. De LPG-tank komt onder de stoelen van de dubbele cabine te liggen.

Overigens, van de tekeningen van Googolplexian:


Waarschijnlijk wordt het de blauwe (met wat subtiele toevoegingen), dan hoeven we namelijk niet direct de complete auto over te spuiten
Dit uiteraard in combinatie met bullbar, lampenbalk, sidebars, bredere tweede ruit, spoiler, etcetera.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_76051921
Nice Als je wilt kan ik je een .AI of .CDR ( X3 of lager) ervan sturen ... of je kunt je subtiele aanpassingen doorgeven dat ik ze erin zet en je dan de vector-bestanden stuur ^_^

Het patroon is natuurlijk geen raketwetenschap maar het scheelt je wellicht weer 10 minuten
Calm down, please!
pi_76052118
Wel een renault Logo dr op he!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 25 december 2009 @ 17:08:20 #131
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76053118
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 15:56 schreef Googolplexian het volgende:
Nice Als je wilt kan ik je een .AI of .CDR ( X3 of lager) ervan sturen ... of je kunt je subtiele aanpassingen doorgeven dat ik ze erin zet en je dan de vector-bestanden stuur ^_^

Het patroon is natuurlijk geen raketwetenschap maar het scheelt je wellicht weer 10 minuten
Zou wel heel tof zijn
Ik heb de originele tekening gemaakt met Inkscape, en da's nou ook niet bepaald high-end .
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:07 schreef Turquaz52 het volgende:
Wel een renault Logo dr op he!!
Denk het wel, in dat schuine stuk
Wil nog even bedenken hoe dat doorloopt in de spoiler. Zit er ook over te denken om de Renault eens te vragen of ze een kleine bijdrage willen leveren op het moment dat ik er flink groot hun logo en merknaam op zet .
Als het dooit eens kijken of ik die auto van z'n plek kan krijgen. Hij start niet, denk dat de startmotor dood is...
Draait ook met volle accu nogal beperkt rond namelijk. Eens kijken of het uitmaakt als ie van een 1050A-accu stroom krijgt. Voor zover ik weet krijgt ie brandstof en vonken doet ie ook.
Ook eens kijken als ie achter een auto aan getrokken wordt, of hij dan wil starten.

Het V6-verhaal is overigens ook nog steeds niet afgelopen. Staat echter wel op de bijzonder lange baan, aangezien er waarschijnlijk wat plaatwerk moet wijken om het blok erin te passen. Met als gevolg dat de motorkap en de stoelen niet meer zouden passen
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_76053903
Ik denk dat je een trap onder je kont krijgt van Renault
Niet veel steun iig.

Maarja, dat denk ik.. Als BMW mij niet eens wilt helpen met een Hobby project dan Renault al helemaal niet met geld
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 25 december 2009 @ 20:34:43 #133
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76056675
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:52 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik denk dat je een trap onder je kont krijgt van Renault
Niet veel steun iig.

Maarja, dat denk ik.. Als BMW mij niet eens wilt helpen met een Hobby project dan Renault al helemaal niet met geld
Ze krijgen er ook weer wat voor terug he. Voor wat hoort wat. En het is niet alsof ik om de wereld ga vragen . Kleine reut, zoals kooimoeren en zo.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  vrijdag 25 december 2009 @ 21:06:12 #134
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  vrijdag 25 december 2009 @ 23:01:08 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76060786
Terug Vind Projekt

Flauw, maar so be it

Ik vind de zwart grijze van Barca wel wat hebben, komt een geel renault logo ook super op uit
Ik begrijp wel de motivatie om de blauwe versie te nemen.. maja, vet is vet
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 25 december 2009 @ 23:23:30 #136
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76061564
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 23:01 schreef Sounddragon het volgende:
Terug Vind Projekt

Flauw, maar so be it

Ik vind de zwart grijze van Barca wel wat hebben, komt een geel renault logo ook super op uit
Ik begrijp wel de motivatie om de blauwe versie te nemen.. maja, vet is vet
Die is toch ook van GP?

En dat is ook zo.
De grootste motivatie voor mezelf om het bij blauw te houden is echter de volgende: het blijft een oud gebakje en aan de binnenkant is dan ook behoorlijk veel metaal te zien. Als ik de auto laat spuiten zou ik hem compleet moeten strippen om de binnenkant en de motorruimte en dergelijk ook mee te laten spuiten. Dat gaat me te ver.
Daarom denk ik dat ik deels met spuitwerk en deels met bestickering ga werken. Dan komt de kleur van het interieur ook niet zo raar naar voren. Misschien dat ik de boel nog laat afwerken met blanke lak.
Ik heb overgespoten Masters gezien, maar als je dan aan de binnenkant kijkt heb je echt het idee dat er iets niet klopt.

En ik wil de boel zo hebben dat een spoiler er ook tof bij staat Dus als ik de plaatjes van GP krijg dan zal ik van mijn versie de bullbar en lampenbalk en dergelijke toevoegen.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  vrijdag 25 december 2009 @ 23:31:16 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76061850
Sorry Googol bedoelde ik inderdaad.. ben vaak een beetje kippig na mijn 2e blowtje (en dat was om een uurtje of 6 )

Ik snapte ook wel dat je voor blauw ging; maar m.i. is alleen de buitenkant is belangrijk qua kwaliteit, de binnenkant zou je zelf kunnen doen met een (paar) spuitbusje(s), of door de boel weg te timmeren.
Dat is wel relaxed met inrichten ook, dan kun je overal gewoon schroeven, en erachter kun je isoleren, dat scheelt een bak herrie op de snelweg, en je krijgt ook geen condens op het plaatwerk binnen als het koud is

Is het geen optie om hem helemaal te laten wrappen ?? dat zie je ook steeds vaker, en vaak is het nog supermooi ook
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 26 december 2009 @ 00:12:01 #138
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76063366
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 23:31 schreef Sounddragon het volgende:
Sorry Googol bedoelde ik inderdaad.. ben vaak een beetje kippig na mijn 2e blowtje (en dat was om een uurtje of 6 )

Ik snapte ook wel dat je voor blauw ging; maar m.i. is alleen de buitenkant is belangrijk qua kwaliteit, de binnenkant zou je zelf kunnen doen met een (paar) spuitbusje(s), of door de boel weg te timmeren.
Dat is wel relaxed met inrichten ook, dan kun je overal gewoon schroeven, en erachter kun je isoleren, dat scheelt een bak herrie op de snelweg, en je krijgt ook geen condens op het plaatwerk binnen als het koud is

Is het geen optie om hem helemaal te laten wrappen ?? dat zie je ook steeds vaker, en vaak is het nog supermooi ook
M'n pa had het er net ook over om de binnenkant te bekleden ja. Zit er even over te denken
Zoveel centjes heb ik niet over, dus ik kijk het even aan.
Sowieso eerst de belangrijke dingen doen zoals ruiten en dubbele cabine inbouwen.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zaterdag 26 december 2009 @ 02:55:21 #139
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76067619
Zo, he he, ik heb dat met die filmpjes voor elkaar. Niet slecht voor een telefooncamera.


"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † zaterdag 26 december 2009 @ 17:57:54 #140
25682 2cv
Niet subtiel
pi_76081790
Beetje plamuren en hij is weer zo goed als nieuw.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_76083328
Idee voor de achterspoiler:

Maak 'm in twee delen ... in het verlengde van de witte balk (in m'n tekening). Achterste helft vastzetten en voorste helft op imperial-rails. Alleen de zijkanten hoeven er uit te zien als spoilers, de bovenkanten kunnen gewoon imperial-delen zijn MOet je wat op je dak vervoeren dan schuif je de voorste "spoiler" naar voren en voila!

D'r zijn mpv's die zoiets hebben ... weet uit m'n hoofd even niet meer welke ...

edit: Renault Espace bijvoorbeeld ... zoiets maar dan met bredere zijvlakken.
Calm down, please!
  † In Memoriam † zaterdag 26 december 2009 @ 20:21:36 #142
25682 2cv
Niet subtiel
pi_76084823
Plaatje heeft een hotlinkbeveiliging.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_76085114


beter?
Calm down, please!
  † In Memoriam † zaterdag 26 december 2009 @ 20:57:22 #144
25682 2cv
Niet subtiel
pi_76085732
Die is duidelijk
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 26 december 2009 @ 22:11:24 #145
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76087882
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 19:15 schreef Googolplexian het volgende:
Idee voor de achterspoiler:

Maak 'm in twee delen ... in het verlengde van de witte balk (in m'n tekening). Achterste helft vastzetten en voorste helft op imperial-rails. Alleen de zijkanten hoeven er uit te zien als spoilers, de bovenkanten kunnen gewoon imperial-delen zijn MOet je wat op je dak vervoeren dan schuif je de voorste "spoiler" naar voren en voila!

D'r zijn mpv's die zoiets hebben ... weet uit m'n hoofd even niet meer welke ...

edit: Renault Espace bijvoorbeeld ... zoiets maar dan met bredere zijvlakken.
Die ken ik idd

Wordt echter een beetje lastig, moet je maar eens in het filmpje kijken van de sloop van de oude. Er zit een hele grote rail bovenop het dak waar de schuifdeur in rolt
Er zijn wel imperiaals te krijgen maar die liggen gewoon bovenop en ik ben zelf niet van plan om die erop te maken.
Er komt waarschijnlijk dan weer wel een zonneluifel op.

Bedankt voor je PM overigens GP Ik heb de PDF geimporteerd, ik ben even aan het uitzoeken of ik het CDR-bestand nog kan gebruiken want dat is natuurlijk mooier. Inkscape is niet zo geavanceerd .

Ben vandaag trouwens even bezig geweest met kijken naar de chassistekeningen, er is een kans dat een PRV-V6 zonder al te veel moeite zou passen... maar dat moet ik allemaal nog meten en zo.

Nog een vraag trouwens: wat voor wielen zouden nou mooi staan op zoiets als dit? Ik zal sowieso adapters moeten maken, de wielen hebben een steek van 180x5 ofzo...
De naven steken ook ontzettend ver uit naar buiten, dus diepe holle wielen zijn helaasch geen optie.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  vrijdag 1 januari 2010 @ 17:07:25 #146
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76295824


Not bad!

Wil echter nog wel even wat doen met de achterkant, die is een beetje saai zo.

Edit: Oja er moet ook nog een zonneklep op aan de voorkant
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_76320606
Not bad indeed! Beste oplossing zo met die spoiler.

Grijs wordt zilver, neem ik aan?

Qua achterkant ... "Master" of een leuke woordspeling daarop in witte letters op het blauw ... net zo prominent als er "DOHC" op Honda CRXjes staat

"ReMaster" / "ReMastered" is wel leuk natuurlijk Typografisch een beetje leuk neerzetten en gaan!
Calm down, please!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:52:52 #148
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76320938
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:39 schreef Googolplexian het volgende:
Not bad indeed! Beste oplossing zo met die spoiler.

Grijs wordt zilver, neem ik aan?

Qua achterkant ... "Master" of een leuke woordspeling daarop in witte letters op het blauw ... net zo prominent als er "DOHC" op Honda CRXjes staat

"ReMaster" / "ReMastered" is wel leuk natuurlijk Typografisch een beetje leuk neerzetten en gaan!
O ja, da's wel een leuke idd Even checken, ik heb al die Renault fonts toch gevonden
Moet er alleen even rekening mee houden dat er natuurlijk nog een kentekenplaat op moet .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_76321277
Je kunt het nog een beetje opleuken door een Shadow-glow-effectje achter de tekst te doen.

Letters die je gaat plakken tracen op papier, tegen de bus plakken (tijdelijke lijm / gom-spray), tracen op de bus, papier eraf, uit het losse polsje met een donkere tint blauw of met zwart als je wat meer vertrouwen hebt over de trace heen, drogen en tekst er overheen plakken. Als je een vriend met een airbrush hebt kun je wat preciezer werken (en eventueel ook hier en daar een barstje spuiten).

Hoe dichter bij de letters, des te dikker de schaduw moet worden dus het beste en snelst is om met een donkerblauw gewoon de lijnen van de trace te volgen. Ik zou zwart gebruiken als je een wat vagere shadow wilt (van verder spuiten).
Calm down, please!
pi_76330512
Qua velgen ...


Zoiets? maar dan in het wit zoals de spoiler. Of zwart zoals de onder-zijkant van de wagen.
Calm down, please!
  zondag 3 januari 2010 @ 17:50:31 #151
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76365681
Het gaat voorlopig nog niet gebeuren, maar qua velgen denk ik dat het een set stalen Landrover-velgen wordt:



Die hebben al een behoorlijk flinke steek (165 x 5, nog steeds te klein maar scheelt niet veel, kan wel aangepast worden).
Die dingen zijn van staal dus het is betrekkelijk eenvoudig om ze op een flinke draaibank door te laten steken en het hart te verplaatsen. En voordeel is dat ze nog goedkoop zijn ook, met 34 pond per velg .
De standaard breedte is 235 mm, lijkt me wel een mooie maat. Er zit nu 205-75R16 op.
Die banden weet ik nog niet .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zondag 3 januari 2010 @ 18:00:33 #152
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_76366044
Die banden dan ook man
Calm down, please!
  zondag 3 januari 2010 @ 18:49:08 #153
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76367965
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:00 schreef Googolplexian het volgende:
Die banden dan ook man
Ja hij maakt al zoveel herrie
Die banden zijn overigens maar een klein beetje hoger dan de originele banden, en de velgmaat is hetzelfde.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zondag 3 januari 2010 @ 18:51:06 #154
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_76368085
Die banden zijn wel lekker met dit weer
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 3 januari 2010 @ 19:14:16 #155
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76369174
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:51 schreef Dagoduck het volgende:
Die banden zijn wel lekker met dit weer
Meh, valt tegen hoor . Smalle banden zijn goed in sneeuw- en ijssituaties. Het ziet er gewoon zo stoer uit

Die bus is zelf al zo vierkant, dus dan kan ik hem net zo goed op een Dakar-truck laten lijken...
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zondag 3 januari 2010 @ 19:15:57 #156
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_76369245
Als je genoeg massa hebt (land rover) en zulke banden dan bulk je er zo doorheen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 3 januari 2010 @ 19:18:47 #157
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76369375
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:15 schreef Dagoduck het volgende:
Als je genoeg massa hebt (land rover) en zulke banden dan bulk je er zo doorheen
Dat is zo, maar ik bedoel meer in verband met glijden en zijdelingse grip en alles
En massa heeft die bus wel! Leeggewicht 1810 kg, als ik ermee klaar ben zal dat wel richting de 2200 kg gaan...
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zondag 3 januari 2010 @ 23:01:54 #158
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76381488
Over een week of 2 gaan we kijken of we de Renault naar de Scania kunnen krijgen om goed aan de slag te gaan: dakjes erin, zijruiten erin, en dubbele cabine bouwen.

Waarom niet nu? M'n pa zit voorlopig in het gips na een operatie aan z'n arm, na een ongeluk van 2 jaar terug .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_76394313
Twingo vouwdakje er in maken?
pi_76394666
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:49 schreef oshiro het volgende:

[..]

Ja hij maakt al zoveel herrie
Die banden zijn overigens maar een klein beetje hoger dan de originele banden, en de velgmaat is hetzelfde.
http://www.dynamat.com/
Calm down, please!
  maandag 4 januari 2010 @ 15:10:23 #162
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76399654
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:27 schreef ibaneX het volgende:
Twingo vouwdakje er in maken?
Er komt in de laadruimte een handbediend kanteldakje, en in de cabine een elektrisch schuif-kanteldakje.
Ik maak wel wat foto's om te zien waarom. Het is nogal noodzakelijk namelijk, er zitten nu twee slechte dakluiken in (het was eerst een camper). Als ik die luiken eruit haal blijft er uiteraard een gat over. Nou dan maar dit, en in 1 keer netjes afwerken.
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:39 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

http://www.dynamat.com/
Dat was wel het plan ja, om dat erin te maken. Anders is het echt niet uit te houden.
De hele auto wordt overigens ook nog geisoleerd met isofer. Achterin komt er dan triplex beplating over het isofer, en voorin ook beplating, maar dan bekleed met skai. Overgehouden van de andere bus, best netjes!
Hier nog wat plaatjes ervan:



Hij werd de laatste tijd ook een beetje als rijdende schuur gebruikt
De dubbele cabine van de nieuwe wordt niet zo groot, maar we kunnen de bekleding vrij eenvoudig inkorten. Een groot deel van die bekleding komt dus in de nieuwe bus te zitten.

Die bus was ook helemaal geisoleerd met antidreunplaat (nouja... de vorige eigenaren hadden daar stukken dakshingle voor gebruikt ) en isofer.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_76401600
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:10 schreef oshiro het volgende:

knip
Heb je al een floorplan? Hoe en waar je alle stoelen en dergelijke neer gaat zetten?

Zo niet : Geef effe wat maten en materialen op en dan doe ik graag wat suggesties
Calm down, please!
  maandag 4 januari 2010 @ 16:19:03 #164
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76402134
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:03 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Heb je al een floorplan? Hoe en waar je alle stoelen en dergelijke neer gaat zetten?

Zo niet : Geef effe wat maten en materialen op en dan doe ik graag wat suggesties
Yes
We zitten nog wel een beetje te kijken hoe en wat, in verband met de ribben in de constructie van de bus. Het liefst willen we de dubbele cabine precies tegen die ribben aan zetten, maar dan wordt het OF weer net zo ruim als in de oude bus (kijk naar die beenruimte, da's een beetje overkill), OF het wordt best krap.

De constructie voor de dubbele cabine wordt nog redelijk ingewikkeld: de vloer in de laadruimte wordt verhoogd, en het "hoekje" waar de stoelen op komen is ook een ombouw voor een grote (min. 180 liter) LPG-tank, een stevige aggregaat, compressor en een of twee luchtketels. Onder de verhoogde vloer komen vervolgens 2 12V 180Ah accu's, en een standkachel op diesel. De ruimte die dan nog overblijft wordt opgevuld door een grote lade voor allerhande dingen, gereedschap en dergelijke.

De reden waarom we de dubbele cabine wat korter willen houden is omdat we dus ruimte willen houden om een werkbankje over de breedte van de bus te bouwen, en nog steeds ruimte willen hebben om 2 motoren achterin te zetten. In de werkbank worden die compressor en aggregaat waarschijnlijk ingebouwd, met wat ladekasten voor spullen en gereedschap.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_76407965
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:19 schreef oshiro het volgende:

[..]

Yes
We zitten nog wel een beetje te kijken hoe en wat, in verband met de ribben in de constructie van de bus. Het liefst willen we de dubbele cabine precies tegen die ribben aan zetten, maar dan wordt het OF weer net zo ruim als in de oude bus (kijk naar die beenruimte, da's een beetje overkill), OF het wordt best krap.

De constructie voor de dubbele cabine wordt nog redelijk ingewikkeld: de vloer in de laadruimte wordt verhoogd, en het "hoekje" waar de stoelen op komen is ook een ombouw voor een grote (min. 180 liter) LPG-tank, een stevige aggregaat, compressor en een of twee luchtketels. Onder de verhoogde vloer komen vervolgens 2 12V 180Ah accu's, en een standkachel op diesel. De ruimte die dan nog overblijft wordt opgevuld door een grote lade voor allerhande dingen, gereedschap en dergelijke.

De reden waarom we de dubbele cabine wat korter willen houden is omdat we dus ruimte willen houden om een werkbankje over de breedte van de bus te bouwen, en nog steeds ruimte willen hebben om 2 motoren achterin te zetten. In de werkbank worden die compressor en aggregaat waarschijnlijk ingebouwd, met wat ladekasten voor spullen en gereedschap.
Effe wat van die tafel-stoelen uit een paar sloop Espaces rukken (oud model, incl. rails)
Die kon (kun?) je zetten van tafel naar stoel positie en ook nog roteren enzo. Traanplaantje erop popnagelen en je hebt nog een stevige werkbank ook
Calm down, please!
  maandag 4 januari 2010 @ 18:46:45 #166
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76408221
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Effe wat van die tafel-stoelen uit een paar sloop Espaces rukken (oud model, incl. rails)
Die kon (kun?) je zetten van tafel naar stoel positie en ook nog roteren enzo. Traanplaantje erop popnagelen en je hebt nog een stevige werkbank ook
Ik heb al 3 opklapstoelen uit een Scenic
En ik wil de werkbank wel achterin, anders wordt de hele handel voorin goor.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:55:41 #167
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77599062
Zo, even update. Remmen vervangen inclusief een paar stofkappen, en nog steeds af en toe pogingen wagen om te starten, wat ie nog steeds niet doet (ik ben er maar 2 keer geweest ofzo sinds de laatste update).
Heb nu wel een bougie eruit gedraaid (wat een tievusdrama, je moet zowat de brandstofrail losmaken) en de bougies zijn compleet naar de maan Dus bougies besteld.
Verder zijn alle slotjes nu op maat gemaakt en gerepareerd. Die dingen zijn van dramatische kwaliteit!
Ik had 9 slotjes, van 3 auto's 3 stuks, maar uiteindelijk waren er maar 3 slotjes helemaal heel! Dus die slotjes op maat gemaakt van 1 sleutel, en nu werkt de hele boel perfect.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:15:19 #168
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77635513
Godverdegodver. Rij ik naar m'n oma, met bougies en alles, vergeet ik die godskolere bougiedop (zo'n 16mm geval) mee te nemen. Ik heb zelfs momentsleutels meegenomen, vergeet ik zoiets cruciaals als dit .
Valt best tegen, als er privé wat dingen dwars zitten, dat dingen zoals dit je eigenlijk best uit het veld kunnen slaan .
Nouja, morgen weer een dag...
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_77637630
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:15 schreef oshiro het volgende:
Godverdegodver. Rij ik naar m'n oma, met bougies en alles, vergeet ik die godskolere bougiedop (zo'n 16mm geval) mee te nemen. Ik heb zelfs momentsleutels meegenomen, vergeet ik zoiets cruciaals als dit .
Valt best tegen, als er privé wat dingen dwars zitten, dat dingen zoals dit je eigenlijk best uit het veld kunnen slaan .
Nouja, morgen weer een dag...
Zit toch standaard in elk gereedschapsetje?
Calm down, please!
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:09:21 #170
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77639084
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:25 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zit toch standaard in elk gereedschapsetje?
Heb zo'n lange dop nodig, voor smalle bougies. Je komt er bijna niet bij. Normale doppen zijn maat 21 (die ik normaal gebruik dus, voor crossmotoren en brommers), deze is maat 16.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:08:09 #171
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77670892
Nou, nieuwe bougies zitten erin, maar hij wil nog steeds niet starten
Als het zondag een beetje weer is slepen we hem naar de Scania, en dan gaan we daar verder.
De startmotor gaat op normale snelheid rond, bougies vonken (nu zeker weer) als een malle, maar na de startmotor 2 keer 10 seconden ongeveer rond te laten gaan zijn de bougies nog steeds helemaal droog.
We zijn nu dus het brandstofsysteem aan het verdenken. Zodra de boel bij de Scania staat gaan we de brandstofdruk en het debiet van de pomp checken, misschien dat de filters vol zitten ofzo (die vervangen we sowieso).
Echt een raar verhaal, hij is er rijdend naartoe gekomen, en op een gegeven moment (na een keer per ongeluk met een lege accu gestaan te hebben, lampje aan laten staan) wilde hij gewoon helemaal niet meer aanslaan...
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † vrijdag 5 februari 2010 @ 17:30:28 #172
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77676264
Check je verdelerkap eens ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:09:36 #173
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77679041
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef 2cv het volgende:
Check je verdelerkap eens ?
Hij heeft geen verdelerkap, is zo'n compleet elektronisch geregeld geval. En vonken doet ie als een gek
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † vrijdag 5 februari 2010 @ 19:59:38 #174
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77680688
Zit er benzine in de tank ? Laatst kwam een buurjongen bij mij. "Mijn auto doet het niet meer". Het was heel snel duidelijk dat er geen benzine meer in de tank zat. De tankmeter deed het ook niet meer, maar hij deed er soms wel een paar liter in
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:09:31 #175
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77681067
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:59 schreef 2cv het volgende:
Zit er benzine in de tank ? Laatst kwam een buurjongen bij mij. "Mijn auto doet het niet meer". Het was heel snel duidelijk dat er geen benzine meer in de tank zat. De tankmeter deed het ook niet meer, maar hij deed er soms wel een paar liter in
Yep Voorfilter zit ook vol brandstof. Ding heeft 2 brandstofpompen en 2 brandstoffilters, en de belangrijkste zit ver weg verstopt. Daar ga ik dus dit weekend naar kijken.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  maandag 8 februari 2010 @ 17:25:45 #176
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77775187
Busje is gister versleept naar de Scania. Daar gaan we verder kijken.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:13:16 #177
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_78385181
Zo, we zijn er mee begonnen. Eerst twee beschermkappen onder het blok weggehaald. Boel zat muurvast dus de snijbrander is al weer van toepassing geweest

Vervolgens een paneel met een brandstofpomp, hulptank, dampvat en brandstoffilter weggehaald, en we hebben het probleem waarschijnlijk gevonden.
Er zitten twee brandstofpompen in, een opvoerpomp en een brandstofpomp. De brandstofpomp slaat niet aan.
De reden hiervoor weten we nog niet zeker, maar waarschijnlijk krijgt hij geen massa. Vanavond weer verder!
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  donderdag 25 februari 2010 @ 01:44:48 #178
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_78421736
Zo, brandstofpomp doet het weer. Was een slecht contact... Lullig als ie daar niet door zou starten!

De boel zit nog niet in elkaar, als ik het paneel met de brandstofpomp erop monteer, dan kan ik geen grotere spatlap meer monteren (ja ik weet het, vage franse kutzooi). En ik wil erg graag een wat grotere spatlap aan elke kant, want dan gebeurt juist shit als dit niet meer omdat er wat meer vuil wordt tegengehouden.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † zaterdag 27 februari 2010 @ 00:47:24 #179
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78507886
Fransozen kunnen geen auto's bouwen. Hooguit gemotoriseerde objecten die er bijzonder uit zien.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 27 februari 2010 @ 02:05:26 #180
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_78509990
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 00:47 schreef 2cv het volgende:
Fransozen kunnen geen auto's bouwen. Hooguit gemotoriseerde objecten die er bijzonder uit zien.
Mooi gezegd En best wel waar soms

Maar! De Renault doet het weer!
Spatlap erop gemaakt, boel weer teruggebouwd, nog het een en ander gedemonteerd, schoongemaakt en opnieuw gespoten en teruggezet, slangen aangesloten, brandstofsysteem even op druk laten komen (paar keer met contact heen en weer), sleutel omdraaien en lopen.
En hij loopt behoorlijk netjes ook! Helaas denk ik echter wel dat de lambdasonde aan z'n eind is, het motormanagementlampje brandt en af en toe loopt ie heel onregelmatig stationair. Paar tellen later doet ie het gewoon goed.
Lambda van de Citro was laatst ook stuk, gaf precies dezelfde symptomen. Misschien even langs de Stehouwer rijden, die zit 100 meter verderop, om een 4gasmeting te doen. Word je een stuk wijzer van wat dat betreft.

Volgende dingen die gedaan moeten worden:
  • Dakruiten inbouwen
  • Aandrijfas vervangen (hoes kapot, heb een reserve-as liggen)
  • Nog meer spatlappen veranderen
  • Bevestiging zoeken voor lambdavermoeden en zo nodig vervangen
  • Zijruiten erin
  • Beginnen aan interieur
  • "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 00:16:16 #181
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78539968
    Dat is bijna niets, dat lijstje ! Maar je hebt dan ook al een berg gedaan
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      zondag 28 februari 2010 @ 01:15:40 #182
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78541901
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 00:16 schreef 2cv het volgende:
    Dat is bijna niets, dat lijstje ! Maar je hebt dan ook al een berg gedaan
    Ja dit is het korte begin hoor .
    Er moet nog gas in, 24V-installatie, centrale vergrendeling, alarm, elektrische ramen, aggregaat en bekabeling daarvoor, compressor, etcetera etcetera...
    Dit bovenstaande was ik de komende weken van plan .
    Morgen gaan we een dakje erin maken, en nog een spatlap, en heel misschien wat bedrading en een aandrijfas.
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      zondag 28 februari 2010 @ 19:12:48 #183
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78561437
    Zo, 1 dakje zit erin. Verder nog wat bedrading mooier gemaakt. Foto's volgen.

    En ik heb waarschijnlijk het (juist opnieuw aangeschafte) contactslot gemold
    2cv... zou jij me wat foto's kunnen sturen van een slot van een BX? Ik heb een vaag vermoeden dat ze hetzelfde zijn...
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 20:58:50 #184
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78566382
    Uhm, ik heb wel ergens een slot liggen ofzo. Tenminste, een stuurkolom. Foto's heb ik er niet van, dan moet ik de rotzooi uit elkaar gaan schroeven. Dat wordt op zijn vroegst dinsdagavond pas.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      zondag 28 februari 2010 @ 22:51:02 #185
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78572776
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 20:58 schreef 2cv het volgende:
    Uhm, ik heb wel ergens een slot liggen ofzo. Tenminste, een stuurkolom. Foto's heb ik er niet van, dan moet ik de rotzooi uit elkaar gaan schroeven. Dat wordt op zijn vroegst dinsdagavond pas.
    No problemo .
    Ik zal even wat foto's maken van mijn slot anders. Ze lijken verdomd veel op elkaar.
    Punt is echter dat een Renault-slot 75 euro kost, en een BX-slot 25
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 23:42:26 #186
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78575169
    Als ik nog een slot heb mag je het van mij hebben.

    Overigens, als een BX slot past, past een Xantia slot hoogstwaarschijnlijk ook. En die zijn degelijker.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      maandag 1 maart 2010 @ 00:34:40 #187
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78576594
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 23:42 schreef 2cv het volgende:
    Als ik nog een slot heb mag je het van mij hebben.

    Overigens, als een BX slot past, past een Xantia slot hoogstwaarschijnlijk ook. En die zijn degelijker.
    Ja! Dat bedacht ik me net!
    Nouja dat bedacht mijn vader en dat vond ik eigenlijk behoorlijk slim. Xantiasloten hebben inderdaad degelijkere sleutels (en ziet er ook nog eens netter uit). Heel goeie tip
    M'n vader bedacht zich dat hij het slot van de oude Sport hier nog moet hebben. Dat wordt dus morgen de schuur uitmesten
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † maandag 1 maart 2010 @ 00:42:28 #188
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78576748
    Sport = type 1, misschien is dat net weer wat anders ...
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      maandag 1 maart 2010 @ 00:51:46 #189
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78576950
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 00:42 schreef 2cv het volgende:
    Sport = type 1, misschien is dat net weer wat anders ...
    Volgens mij is dat gelijk, als ik zo de foto's op het interwebs bekijk
    Wordt eens even rondsnuffelen, wie weet dat ik ook wel even bij een sloperij langs kan gaan oid.
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      dinsdag 2 maart 2010 @ 19:12:16 #190
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78647521
    Zo, hier wat foto's van dat slot. Ik ben benieuwd of ie hetzelfde is als van een Xantia! Zou wel mooi zijn...
    Ik heb hem trouwens geprobeerd te repareren, maar er zit ook teveel speling op de sleutel, dus de boel blijft vaak hangen. Dit gaat hem dus helaas niet meer worden.
    Een Xantiasleutel heeft zo'n soort dwarsstuk op de sleutel, waardoor hij altijd netjes gecentreerd zit in het slot

    Foto's dus:

    Er is daar al het een en ander vanaf gesloopt maar dit zijn de grote lijnen Er is een klein veertje vanaf aan de zijkant.

    Nu nog wat foto's van het dakje:


    Verder nog wat draadjes in de "motorruimte" opgeschoond, er was op een nogal debiele manier een bijlaadsysteem bij gemaakt:

    Alles wat er daar lelijk uit ziet is weggehaald

    Maar dus: kan iemand mij vertellen of dit slot hetzelfde is (afgezien van de sleutel dan) als van een Xantia?
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 00:06:35 #191
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78665111
    Nu weet ik wat ik vergeten ben
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      woensdag 3 maart 2010 @ 00:17:09 #192
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78665536
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 00:06 schreef 2cv het volgende:
    Nu weet ik wat ik vergeten ben
    Haha
    No problem. Zonder slot start ie ook, maar het staat zo lullig, die schakelklok
    Herken je het slot toevallig?


    Het lijkt er wel verdomd veel op...
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 00:26:22 #193
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78665817
    Ik herken de sleutels ! Lijkt heel veel op mijn BX sleutel voor het contact.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      woensdag 3 maart 2010 @ 00:46:39 #194
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78666266
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 00:26 schreef 2cv het volgende:
    Ik herken de sleutels ! Lijkt heel veel op mijn BX sleutel voor het contact.
    Zijn precies dezelfde sleutels als van onze Xantia. Die van de Renault zijn wel anders, maar de vorm van het hele ding is praktisch hetzelfde...

    Hier een plaatje uit Haynes:


    Die is ook van een Xantia, helaas ook zo onduidelijk. Misschien sloop ik de Xantia zelf wel open, maar dat vind ik helemaal zo rigoureus
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
    pi_78809372


    Heb je al een bullbar?
      zaterdag 6 maart 2010 @ 19:29:05 #196
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78823700
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 11:53 schreef Alexxxxx het volgende:
    [ afbeelding ]

    Heb je al een bullbar?
    Haha, leuke!

    En nee, ik heb er nog geen een! Ik ben vandaag toevallig bezig geweest, en zitten denken over hoe en wat.
    Ik ga de mijne wel anders maken dan die op die foto tho, iets stoerder

    Ben vandaag bij een sloper geweest, en m'n contactslot is dus vrij standaard Frans. Ik ga er dus een slot in maken van een XM, Xantia of nieuwe generatie BX.

    Heb verder een homokineet gereviseerd en meteen een aandrijfas vervangen. Ik had de twee assen van de oude bus nog liggen, waarvan er niet lang geleden nog een was vervangen. Bij mij was er een ashoes gescheurd, dus toen heb ik een oude aandrijfas gepakt en daar een van de homokineetkoppen van de nieuwe aandrijfas op gezet. Vervolgens dus gewoon een oude hoes er overheen en ik heb van alle spullen die ik had het beste gepakt. Kan weer een poosje mee.
    Meteen even versnellingsbakolie ververst.

    Verder ben ik er achter gekomen dat het dakje iets lekt. Niet bij de kitrand, maar tussen het glas en het rubber. Even naar kijken dus, waarschijnlijk is het rubber een beetje lam...

    Lambdasonde uitgemeten, en dat ding is dus waarschijnlijk naar z'n grootje. Hij hoort van zichzelf stroom op te wekken, maar deze is er mee opgehouden. Als ik de stekker van de lambdasonde loshaal blijft de motor in noodloop, en netjes lopen (maar waarschijnlijk veel te rijk), met de stekker erin valt hij af en toe terug naar normaal maar dan loopt hij verschrikkelijk slecht (onstabiel stationair).

    Ook nog bezig geweest met spatlappen, weer eentje op z'n plek gemaakt, en twee steunen verbouwd van de spatlappen achter, zodat ze op een andere plek kunnen (waar ze wel nut hebben, fransen )

    Tot slot nog bumperbouten los gemaakt, die zaten allemaal vast. Welke idioot heeft verzonnen dat die bouten van aluminium kunnen? Nieuwe bouten worden dus van RVS, moet alleen even bouten vinden met mooie koppen.

    En 2cv nu ik weet dat het slot van een BX past, zou je er wat foto's van willen maken? Ik ben benieuwd wat voor sleutel erin zit
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2010 @ 20:59:06 #197
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78826732
    Foto's van alleen de sleutel ? Anders wordt het uiterlijk dinsdag. Ik heb nog wat losse contactsloten liggen. Mag je wel 1 van hebben. Sleutel lever ik er bij
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      zaterdag 6 maart 2010 @ 21:34:44 #198
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78828033
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 20:59 schreef 2cv het volgende:
    Foto's van alleen de sleutel ? Anders wordt het uiterlijk dinsdag. Ik heb nog wat losse contactsloten liggen. Mag je wel 1 van hebben. Sleutel lever ik er bij ;)
    :D :D
    Ja ik ben dus op zoek naar een sleutel die een soort "dwarsvlakje" heeft in de dwarsdoorsnede. Zoiets:
    1
    2
    3
    |
    +
    |

    Die sloten slijten minder snel :P In m'n Haynes-plaatje staat precies zo'n sleutel:

    In het eerste en tweede plaatje kun je het een beetje zien.
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2010 @ 21:43:20 #199
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78828384
    Dat is het slot wat ik heb.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    pi_78828663
    Team "Bad Motherfuckers".

    Met vervolgens een "rapist van" voor de motoren.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')