Nee gekquote:
Nee, op laten knijpenquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:25 schreef Dagoduck het volgende:
Wat ga je met deze doen dan? Als tuindecoratie gebruiken?
Is dat een CX ?quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:28 schreef oshiro het volgende:
[..]
Nee, op laten knijpen
[ afbeelding ]
DatTenzij er iemand nog interesse heeft...
Je noemt jezelf 2CV en je vraagt nog of dit een CX is ? Shame on you...quote:
Mijn twijfel komt voort uit de hoop dat dat geen CX isquote:Op vrijdag 27 november 2009 19:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Je noemt jezelf 2CV en je vraagt nog of dit een CX is ? Shame on you...Die wagen hoor je uit duizenden te herkennen... Neemt niet weg dat het pijn aan de ogen doet om dit te zien !
Oshiro, verander dat plaatje eens..
quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:34 schreef oshiro het volgende:
Neh, het is geen Tissier, en ook geen Prestige
Ik kon geen ander plaatje vinden
Och, zo'n CX-je rijdt zo ontzettend veel lekkerder dan dat BMW-gebakje van jou...quote:
Meh het is puur geluidsisolatiequote:Op zondag 29 november 2009 21:24 schreef 2cv het volgende:
Dan kost het meer tijd om het spul te repareren wat weer meer inkomsten geeft. Ik geef wel toe dat BMW's kwalitatief vrij goed zijn.
Van het zelfde bouwjaar als de CX..? Dacht het niet..quote:Op zondag 29 november 2009 15:12 schreef oshiro het volgende:
[..]
Och, zo'n CX-je rijdt zo ontzettend veel lekkerder dan dat BMW-gebakje van jou...
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom BMW's motorkappen hebben? Als je de kap open doet zit alles nog steeds compleet bedekt onder allerlei plastic rommel...
Nog steeds nietquote:Op woensdag 2 december 2009 12:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Van het zelfde bouwjaar als de CX..? Dacht het niet..
Daar zie je gewoon open en bloot een dikke vette 6 cilinder ETA blok![]()
itt tot jullie 4 cilindertjes met carburateurtjes![]()
Endan kan ik zeggen Ja, een BMW rijdt fijner dan een CX..
Blok van een Xantia V6quote:Op woensdag 2 december 2009 20:18 schreef 2cv het volgende:
Ik ken al die codes niet. Wat is een ES9 J4 blok ?
Joah ik heb er nu totaal geen geld voor en ik heb nog een hele hoop andere dingen te doen. Maar ik ben nogal nieuwsgierig, dus ik ben gewoon benieuwd of het zou passenquote:Op donderdag 3 december 2009 12:29 schreef Turquaz52 het volgende:
Ga je het doorzetten met de motorswap? Of is dit alleen voor de info..?![]()
No Offence hoor
Origineel niet nee!quote:Op donderdag 3 december 2009 14:43 schreef 2cv het volgende:
Als ik het (weer) niet vergeet ga ik uitpluizen hoe breed een Xantia V6 blok is. Punt is alleen dat ik meer met BXen heb dan met Xantia's. En BXen hebben geen V6 blok. Orgineel tenminste niet
Joah, kan, maar de kop is wel breed hoorquote:Op donderdag 3 december 2009 19:39 schreef Barcaconia het volgende:
Whoah dat inlaatkanaal kan toch makkelijk veel kleiner? Die cilinderkop zelf is helemaal niet zo breed.
Nee, het spruitstuk buigt net af tot iets voorbij de eerste nokkenasquote:Op donderdag 3 december 2009 19:57 schreef Barcaconia het volgende:
Spruitstuk is breder dan de hele kopDaar kan best de helft af, als dat niet te krijgen is zul je zelf alleen wel aan het lassen moeten waarschijnlijk.
Zou wel heel tof zijnquote:Op vrijdag 25 december 2009 15:56 schreef Googolplexian het volgende:
NiceAls je wilt kan ik je een .AI of .CDR ( X3 of lager) ervan sturen ... of je kunt je subtiele aanpassingen doorgeven dat ik ze erin zet en je dan de vector-bestanden stuur ^_^
Het patroon is natuurlijk geen raketwetenschap maar het scheelt je wellicht weer 10 minuten
Denk het wel, in dat schuine stukquote:
Ze krijgen er ook weer wat voor terug he. Voor wat hoort wat. En het is niet alsof ik om de wereld ga vragenquote:Op vrijdag 25 december 2009 17:52 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik denk dat je een trap onder je kont krijgt van Renault
Niet veel steun iig.
Maarja, dat denk ik.. Als BMW mij niet eens wilt helpen met een Hobby project dan Renault al helemaal niet met geld![]()
Die is toch ook van GP?quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:01 schreef Sounddragon het volgende:
Terug Vind Projekt![]()
Flauw, maar so be it![]()
Ik vind de zwart grijze van Barca wel wat hebben, komt een geel renault logo ook super op uit![]()
Ik begrijp wel de motivatie om de blauwe versie te nemen.. maja, vet is vet
M'n pa had het er net ook over om de binnenkant te bekleden ja. Zit er even over te denkenquote:Op vrijdag 25 december 2009 23:31 schreef Sounddragon het volgende:
Sorry Googol bedoelde ik inderdaad.. ben vaak een beetje kippig na mijn 2e blowtje (en dat was om een uurtje of 6)
Ik snapte ook wel dat je voor blauw ging; maar m.i. is alleen de buitenkant is belangrijk qua kwaliteit, de binnenkant zou je zelf kunnen doen met een (paar) spuitbusje(s), of door de boel weg te timmeren.
Dat is wel relaxed met inrichten ook, dan kun je overal gewoon schroeven, en erachter kun je isoleren, dat scheelt een bak herrie op de snelweg, en je krijgt ook geen condens op het plaatwerk binnen als het koud is![]()
Is het geen optie om hem helemaal te laten wrappen ?? dat zie je ook steeds vaker, en vaak is het nog supermooi ook
Die ken ik iddquote:Op zaterdag 26 december 2009 19:15 schreef Googolplexian het volgende:
Idee voor de achterspoiler:
Maak 'm in twee delen ... in het verlengde van de witte balk (in m'n tekening). Achterste helft vastzetten en voorste helft op imperial-rails. Alleen de zijkanten hoeven er uit te zien als spoilers, de bovenkanten kunnen gewoon imperial-delen zijnMOet je wat op je dak vervoeren dan schuif je de voorste "spoiler" naar voren en voila!
D'r zijn mpv's die zoiets hebben ... weet uit m'n hoofd even niet meer welke ...
edit: Renault Espace bijvoorbeeld ... zoiets maar dan met bredere zijvlakken.
O ja, da's wel een leuke iddquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:39 schreef Googolplexian het volgende:
Not bad indeed!Beste oplossing zo met die spoiler.
Grijs wordt zilver, neem ik aan?
Qua achterkant ... "Master" of een leuke woordspeling daarop in witte letters op het blauw ... net zo prominent als er "DOHC" op Honda CRXjes staat
"ReMaster" / "ReMastered" is wel leuk natuurlijkTypografisch een beetje leuk neerzetten en gaan!
Ja hij maakt al zoveel herriequote:
Meh, valt tegen hoorquote:Op zondag 3 januari 2010 18:51 schreef Dagoduck het volgende:
Die banden zijn wel lekker met dit weer
Dat is zo, maar ik bedoel meer in verband met glijden en zijdelingse grip en allesquote:Op zondag 3 januari 2010 19:15 schreef Dagoduck het volgende:
Als je genoeg massa hebt (land rover) en zulke banden dan bulk je er zo doorheen
http://www.dynamat.com/quote:Op zondag 3 januari 2010 18:49 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ja hij maakt al zoveel herrie![]()
Die banden zijn overigens maar een klein beetje hoger dan de originele banden, en de velgmaat is hetzelfde.
Er komt in de laadruimte een handbediend kanteldakje, en in de cabine een elektrisch schuif-kanteldakje.quote:
Dat was wel het plan ja, om dat erin te maken. Anders is het echt niet uit te houden.quote:
Heb je al een floorplan? Hoe en waar je alle stoelen en dergelijke neer gaat zetten?quote:
Yesquote:Op maandag 4 januari 2010 16:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Heb je al een floorplan? Hoe en waar je alle stoelen en dergelijke neer gaat zetten?
Zo niet : Geef effe wat maten en materialen op en dan doe ik graag wat suggesties
Effe wat van die tafel-stoelen uit een paar sloop Espaces rukken (oud model, incl. rails)quote:Op maandag 4 januari 2010 16:19 schreef oshiro het volgende:
[..]
Yes
We zitten nog wel een beetje te kijken hoe en wat, in verband met de ribben in de constructie van de bus. Het liefst willen we de dubbele cabine precies tegen die ribben aan zetten, maar dan wordt het OF weer net zo ruim als in de oude bus (kijk naar die beenruimte, da's een beetje overkill), OF het wordt best krap.
De constructie voor de dubbele cabine wordt nog redelijk ingewikkeld: de vloer in de laadruimte wordt verhoogd, en het "hoekje" waar de stoelen op komen is ook een ombouw voor een grote (min. 180 liter) LPG-tank, een stevige aggregaat, compressor en een of twee luchtketels. Onder de verhoogde vloer komen vervolgens 2 12V 180Ah accu's, en een standkachel op diesel. De ruimte die dan nog overblijft wordt opgevuld door een grote lade voor allerhande dingen, gereedschap en dergelijke.
De reden waarom we de dubbele cabine wat korter willen houden is omdat we dus ruimte willen houden om een werkbankje over de breedte van de bus te bouwen, en nog steeds ruimte willen hebben om 2 motoren achterin te zetten. In de werkbank worden die compressor en aggregaat waarschijnlijk ingebouwd, met wat ladekasten voor spullen en gereedschap.
Ik heb al 3 opklapstoelen uit een Scenicquote:Op maandag 4 januari 2010 18:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Effe wat van die tafel-stoelen uit een paar sloop Espaces rukken (oud model, incl. rails)
Die kon (kun?) je zetten van tafel naar stoel positie en ook nog roteren enzo. Traanplaantje erop popnagelen en je hebt nog een stevige werkbank ook
Zit toch standaard in elk gereedschapsetje?quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:15 schreef oshiro het volgende:
Godverdegodver. Rij ik naar m'n oma, met bougies en alles, vergeet ik die godskolere bougiedop (zo'n 16mm geval) mee te nemen. Ik heb zelfs momentsleutels meegenomen, vergeet ik zoiets cruciaals als dit.
Valt best tegen, als er privé wat dingen dwars zitten, dat dingen zoals dit je eigenlijk best uit het veld kunnen slaan.
Nouja, morgen weer een dag...
Heb zo'n lange dop nodig, voor smalle bougies. Je komt er bijna niet bij. Normale doppen zijn maat 21 (die ik normaal gebruik dus, voor crossmotoren en brommers), deze is maat 16.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zit toch standaard in elk gereedschapsetje?
Hij heeft geen verdelerkap, is zo'n compleet elektronisch geregeld geval. En vonken doet ie als een gekquote:
Yepquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:59 schreef 2cv het volgende:
Zit er benzine in de tank ? Laatst kwam een buurjongen bij mij. "Mijn auto doet het niet meer". Het was heel snel duidelijk dat er geen benzine meer in de tank zat. De tankmeter deed het ook niet meer, maar hij deed er soms wel een paar liter in
Mooi gezegdquote:Op zaterdag 27 februari 2010 00:47 schreef 2cv het volgende:
Fransozen kunnen geen auto's bouwen. Hooguit gemotoriseerde objecten die er bijzonder uit zien.
Ja dit is het korte begin hoorquote:Op zondag 28 februari 2010 00:16 schreef 2cv het volgende:
Dat is bijna niets, dat lijstje ! Maar je hebt dan ook al een berg gedaan
No problemoquote:Op zondag 28 februari 2010 20:58 schreef 2cv het volgende:
Uhm, ik heb wel ergens een slot liggen ofzo. Tenminste, een stuurkolom. Foto's heb ik er niet van, dan moet ik de rotzooi uit elkaar gaan schroeven. Dat wordt op zijn vroegst dinsdagavond pas.
Ja! Dat bedacht ik me net!quote:Op zondag 28 februari 2010 23:42 schreef 2cv het volgende:
Als ik nog een slot heb mag je het van mij hebben.
Overigens, als een BX slot past, past een Xantia slot hoogstwaarschijnlijk ook. En die zijn degelijker.
Volgens mij is dat gelijk, als ik zo de foto's op het interwebs bekijkquote:Op maandag 1 maart 2010 00:42 schreef 2cv het volgende:
Sport = type 1, misschien is dat net weer wat anders ...
Hahaquote:
Zijn precies dezelfde sleutels als van onze Xantia. Die van de Renault zijn wel anders, maar de vorm van het hele ding is praktisch hetzelfde...quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:26 schreef 2cv het volgende:
Ik herken de sleutels ! Lijkt heel veel op mijn BX sleutel voor het contact.
Haha, leuke!quote:
:D :Dquote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:59 schreef 2cv het volgende:
Foto's van alleen de sleutel ? Anders wordt het uiterlijk dinsdag. Ik heb nog wat losse contactsloten liggen. Mag je wel 1 van hebben. Sleutel lever ik er bij ;)
1 2 3 | + | |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |