abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:18:32 #251
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73518026
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

da's 'slechts' 75 mln. http://www.fd.nl/artikel/(...)krijt-dsb-bank-media
Nee, dat is hoeveel dsb beheer in het krijt staat bij dsb bank. Dat hoeft natuurlijk onder geen beding gelijk te zijn of ook maar enigszins in de buurt te komen van het totale bedrag dat in de loop der jaren is doorgesluisd.
quote:
en de rest?
Ik hoorde laatst dat de hoeren in Noord-Holland ook niet gratis zijn.
pi_73519485
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:18 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Nee, dat is hoeveel dsb beheer in het krijt staat bij dsb bank. Dat hoeft natuurlijk onder geen beding gelijk te zijn of ook maar enigszins in de buurt te komen van het totale bedrag dat in de loop der jaren is doorgesluisd.
[..]

Ik hoorde laatst dat de hoeren in Noord-Holland ook niet gratis zijn.
op dat niveau schat ik die claims ook in
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:23:50 #253
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73519976
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

op dat niveau schat ik die claims ook in
Op welk niveau?

Jij stelde een hele domme vraag en dus krijg je een dom antwoord.
pi_73525028
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:23 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Op welk niveau?

Jij stelde een hele domme vraag en dus krijg je een dom antwoord.
op het niveau van 'so low that you have reach up to get down'.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om de revenuen van 1,6 miljard diefstal aan te wijzen in de jaarstukken van een bank met een balanstotaal van circa 6 miljard?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:34:04 #255
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73527239
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

op het niveau van 'so low that you have reach up to get down'.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om de revenuen van 1,6 miljard diefstal aan te wijzen in de jaarstukken van een bank met een balanstotaal van circa 6 miljard?
Wijs jij ze dan maar even aan.

Kijk, die winsten zijn gewoon op die produkten gemaakt, daar windt inmiddels DSB ook geen doekjes meer om. Waar ze vervolgens gebleven zijn is een tweede: waarschijnlijk voor een groot deel weggestreept tegen verliesposten op andere activiteiten (zoals bijvoorbeeld "dienstverlening" door DSB beheer).
pi_73528146
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:34 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Wijs jij ze dan maar even aan.

Kijk, die winsten zijn gewoon op die produkten gemaakt, daar windt inmiddels DSB ook geen doekjes meer om. Waar ze vervolgens gebleven zijn is een tweede: waarschijnlijk voor een groot deel weggestreept tegen verliesposten op andere activiteiten (zoals bijvoorbeeld "dienstverlening" door DSB beheer).
ja doei, jij hebt een grote mond en spuit beschuldigingen links en rechts, mag jij ze ook even hardmaken. Zo werkt het voor een rechter ook trouwens.

ik ben niet de beroerste, ik heb de jaarrekeningen van DSB erbij genomen. i'm so sorry, ik kan geen 1,6 mrd vinden, zelfs niet bij benadering. En ook geen "diensverlening" door DSB Beheer, heb je enig begin van bewijs voor deze stelling?

Daarom herhaald mijn vraag, waar maar geen antwoord op komt: waaruit blijken jouw stellingen? Of is het alleen grootspraak?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:11:01 #257
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73528277
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ja doei, jij hebt een grote mond en spuit beschuldigingen links en rechts
Ohja? Waar doe ik dat dan?
quote:
ik ben niet de beroerste, ik heb de jaarrekeningen van DSB erbij genomen. i'm so sorry, ik kan geen 1,6 mrd vinden, zelfs niet bij benadering. En ook geen "diensverlening" door DSB Beheer, heb je enig begin van bewijs voor deze stelling?

Daarom herhaald mijn vraag, waar maar geen antwoord op komt: waaruit blijken jouw stellingen?
Welke stellingen? En waar poneer ik die?

Afijn, ik vraag me af of jij überhaupt wel weet hoe een jaarrekening werkt, als jij ergens onder de streep 1,6 miljard aan winst op koopsompolissen denkt te kunnen vinden.
pi_73528618
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:11 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ohja? Waar doe ik dat dan?
m.b.t. de '1.6 mrd'
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:11 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Die is in de loop der jaren doorgesluisd naar DSB Beheer en gebruikt om stadions van te bouwen etc.
[..]
quote:
Welke stellingen? En waar poneer ik die?
zie bovenstaand voor de laatste versie, ik kan er best meer bijzoeken, maar heb mijn tijd hard nodig om mijn verslaggevingsstandaarden bij te houden geloof ik
quote:
Afijn, ik vraag me af of jij überhaupt wel weet hoe een jaarrekening werkt, als jij ergens onder de streep 1,6 miljard aan winst op koopsompolissen denkt te kunnen vinden.

Icing on the cake.

In dat geval hebben vier AEX fondsen, één ex-AEX fonds en één toekomstig AEX fonds een groot probleem

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 09-10-2009 19:29:46 ]
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:29:19 #259
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73528872
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Icing on the cake.

In dat geval hebben vier AEX fondsen, één ex-AEX fonds en één toekomstig AEX fonds een groot probleem
Right... En ik ben de nieuwe CFO van Shell, dus ik zal het ongetwijfeld beter weten.

(Zo sneu, mensen die een beroep doen op hun vermeende, niet aantoonbare autoriteit op een bepaald gebied. Ben jij soms een kloon van DS4?)
pi_73529181
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:29 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Right... En ik ben de nieuwe CFO van Shell, dus ik zal het ongetwijfeld beter weten.

(Zo sneu, mensen die een beroep doen op hun vermeende, niet aantoonbare autoriteit op een bepaald gebied. Ben jij soms een kloon van DS4?)
mooie bliksemafleider, en je zit onbedoeld nog aardig warm ook, maar kun je nou je stellingen jegens DSB ook maar een klein beetje onderbouwen met feiten, of is het inderdaad alleen maar wolvengehuil?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:50:48 #261
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73529499
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

mooie bliksemafleider, en je zit onbedoeld nog aardig warm ook, maar kun je nou je stellingen jegens DSB ook maar een klein beetje onderbouwen met feiten, of is het inderdaad alleen maar wolvengehuil?
Het blijft jouw woord tegen dat van de diverse media (en ik weet inmiddels wel wie ik geloofwaardiger acht). Het is overal in het nieuws geweest dat DSB 1,6 miljard verdiend heeft aan die koopsompolissen. Dat daar volgens jou in de jaarrekeningen niks van terug valt te vinden zegt helemaal niks, aangezien DSB op vrijwel andere activiteiten forse verliezen boekte en er sowieso een zooitje van maakte.
pi_73529976
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:50 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Het blijft jouw woord tegen dat van de diverse media (en ik weet inmiddels wel wie ik geloofwaardiger acht). Het is overal in het nieuws geweest dat DSB 1,6 miljard verdiend heeft aan die koopsompolissen. Dat daar volgens jou in de jaarrekeningen niks van terug valt te vinden zegt helemaal niks, aangezien DSB op vrijwel andere activiteiten forse verliezen boekte en er sowieso een zooitje van maakte.
maar meneer de rechter: het stond op diverse websites!

nu stel je weer dat DSB op vrijwel elke andere activteit forse verliezen boekte. Waaruit blijkt dat?

En dat DSB er sowieso een zooitje van maakte. Opnieuw: waaruit blijkt dat?

Het komt nooit voorbij het stadium van onderbuikgevoelens. Dat gaat 'm niet worden in de rechtszaal hoor (of in welke zaal dan ook, anders dan de tweede kamer)
pi_73530368
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:17 schreef Five_Horizons het volgende:

Overigens zijn de percentages bij andere verzekeraars (AON bijvoorbeeld) niet heel veel lager. 80% is wel een uitzondering, maar 30/40% is vrij standaard.
Ik heb eind jaren '90 eens een koopsompolis bij Robeco afgesloten (inmiddels loopt hij bij Interpolis). Van mijn eenmalige inleg van rond de 8000 gulden werd geloof ik een paar honderd aan administratiekosten ingehouden, de rest werd belegd in aandelen. Als ik 65 ben wordt de boel uitgekeerd. Voor zover ik weet worden er geen jaarlijkse kosten in rekening gebracht. Waar gaan ze die 30-40% dan vandaan halen? Het enige dat ik kan bedenken is dat ze waarschijnlijk het aandelendividend in eigen zak steken in plaats van het te herbeleggen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:18:46 #264
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73530374
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

maar meneer de rechter: het stond op diverse websites!
Maar meneer de rechter, geloof me, ik heb er verstand van, omdat ik de jaarrekeningen controleer van diverse beursgenoteerde ondernemingen! Ik kan het alleen niet bewijzen, maar het is echt waar hoor!!
quote:
nu stel je weer dat DSB op vrijwel elke andere activteit forse verliezen boekte. Waaruit blijkt dat?
Uit de jaarrekening!

Als die 1,6 miljard winst op koopsompolissen op de jaarrekeningen van de afgelopen jaren niet is terug te vinden, dan moet dat komen doordat deze is weggestreept tegen een aantal verliesposten.
quote:
En dat DSB er sowieso een zooitje van maakte. Opnieuw: waaruit blijkt dat?
O.a. uit het relaas van de diverse betrokkenen, waaronder Frank de Grave.
quote:
Het komt nooit voorbij het stadium van onderbuikgevoelens. Dat gaat 'm niet worden in de rechtszaal hoor (of in welke zaal dan ook, anders dan de tweede kamer)
Wat maakt dat nou weer uit?

Ik weet niet van de hoed en de rand. And guess what: jij ook niet! Maar Lakeman denkt dat hij een hele sterke zaak heeft voor de rechter, en die schat ik toch iets hoger in dan de één of andere pipo op internet die pocht dat hij accountant is bij enkele beursgenoteerde ondernemingen.
pi_73530817
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:18 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Maar meneer de rechter, geloof me, ik heb er verstand van, omdat ik de jaarrekeningen controleer van diverse beursgenoteerde ondernemingen! Ik kan het alleen niet bewijzen, maar het is echt waar hoor!!
[..]
ik controleer ze niet, en ik stap niet naar de rechter met ongefundeerde b/s
quote:
Uit de jaarrekening!

Als die 1,6 miljard winst op koopsompolissen op de jaarrekeningen van de afgelopen jaren niet is terug te vinden, dan moet dat komen doordat deze is weggestreept tegen een aantal verliesposten.
[..]
show me!

dan moet in al je grootheid toch niet te moeilijk zijn.
quote:
O.a. uit het relaas van de diverse betrokkenen, waaronder Frank de Grave.
[..]
bron?
quote:
Ik weet niet van de hoed en de rand. And guess what: jij ook niet! Maar Lakeman denkt dat hij een hele sterke zaak heeft voor de rechter, en die schat ik toch iets hoger in dan de één of andere pipo op internet die pocht dat hij accountant is bij enkele beursgenoteerde ondernemingen.
het eerste was me duidelijk, ik braak dan ook niet allerlei beschuldigingen uit, en ik ben geen bovendien accountant En wie de pipo is, lijkt me wel duidelijk
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:32:59 #266
273135 Labjas
symbol of science
pi_73530881
Wat een baggeroplossing met die Hendrickx.

Mijn DSB spaarrekening is in augustus al opgeheven.

Vind het nog steeds een goed besluit.
pi_73534575
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:18 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik heb eind jaren '90 eens een koopsompolis bij Robeco afgesloten (inmiddels loopt hij bij Interpolis). Van mijn eenmalige inleg van rond de 8000 gulden werd geloof ik een paar honderd aan administratiekosten ingehouden, de rest werd belegd in aandelen. Als ik 65 ben wordt de boel uitgekeerd. Voor zover ik weet worden er geen jaarlijkse kosten in rekening gebracht. Waar gaan ze die 30-40% dan vandaan halen? Het enige dat ik kan bedenken is dat ze waarschijnlijk het aandelendividend in eigen zak steken in plaats van het te herbeleggen.
Het gaat dan ook om ORV's en om polissen voor WW/WIA

Daarnaast zijn de provisieregelingen nu veel rianter dan voorheen. (dat is heel anders dan eind jaren 90)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73535309
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef Labjas het volgende:
Wat een baggeroplossing met die Hendrickx.

Mijn DSB spaarrekening is in augustus al opgeheven.

Vind het nog steeds een goed besluit.
Wie zal nog geld bij DSB stallen ??

Waarom lossen ze het niet op door bemiddeling van een curator
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:51:19 #269
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73545986
DSB wint altijd
Jos Koets - 9 oktober 2009, 11:10

Welke weg u kiest - het akkoord of een rechtszaak -DSB trekt voorlopig aan het langste eind..."

Gisteren heeft Stichting Steunfonds Probleemhypotheken (Jelle Hendrickx) een akkoord bereikt met DSB om de gedupeerden schadeloos te stellen.

Pieter Lakeman van Hypotheekleed is nog niet zover en er wordt ook niet verwacht dat DSB met hem rond de tafel gaat. Dhr. Lakeman wil alle gedupeerden volledig schadeloos stellen door flinke bedragen te eisen van D

Lees hier de hele onderbouwing en berekening

http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=47791
pi_73546046
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En wie de pipo is, lijkt me wel duidelijk
Kunnen jullie nog even doorgaan want ik begin het net zo vermakelijk te vinden
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:23:36 #271
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73601999
Crisisoverleg mbt DSB bij de DNB afgelopen nacht? Nog geen nader bericht volgens RTL-Z, maar DSB zou diep in de problemen zitten?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  maandag 12 oktober 2009 @ 10:00:46 #272
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_73602658
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:23 schreef Eg_Wel het volgende:
Crisisoverleg mbt DSB bij de DNB afgelopen nacht? Nog geen nader bericht volgens RTL-Z, maar DSB zou diep in de problemen zitten?
DSB gaat klappen vandaag
  maandag 12 oktober 2009 @ 10:05:36 #273
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_73602744
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:23 schreef Eg_Wel het volgende:
Hetzelfde nieuws op BNR, waarbij geen van de banken interesse zou hebben in een zogenaamd overnamebod om DSB elders onder te brengen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 10:08:01 #274
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73602790
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:05 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hetzelfde nieuws op BNR, waarbij geen van de banken interesse zou hebben in een zogenaamd overnamebod om DSB elders onder te brengen.
Nogal wiedes. Wie wil er in deze tijden nou de boedel overnemen van een bank die bekend staat als een oplichtersbende?

Stel dat Rabo dit zou doen, wat zou dat betekenen voor het imago van Rabo? En dan heb ik het nog niet eens over de vele rechtszaken die nog gaan komen, omdat eventuele claims tegen DSB dan tegen Rabo gevoerd zullen moeten worden.
  maandag 12 oktober 2009 @ 10:11:29 #275
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_73602861
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:08 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Nogal wiedes. Wie wil er in deze tijden nou de boedel overnemen van een bank die bekend staat als een oplichtersbende?

Stel dat Rabo dit zou doen, wat zou dat betekenen voor het imago van Rabo? En dan heb ik het nog niet eens over de vele rechtszaken die nog gaan komen, omdat eventuele claims tegen DSB dan tegen Rabo gevoerd zullen moeten worden.
De imago schade valt op korte termijn moeilijk in geld uit te drukken. Of gaan mensen van de Rabo (als voorbeeld) dan weer hun geld onderbrengen bij een andere partij. Rabo zal zeker hun creditratings niet op het spel zetten hiervoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')