http://www.mcdonalds.nl/werkquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:42 schreef Sachertorte het volgende:
Nou, dat kan toch kloppen? Wie weet is er in hun vakgebied wel helemaal geen werk.
Natuurlijk. Maar: ben je boven de 22, willen ze je daar liever niet hebben.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:47 schreef waht het volgende:
[..]
http://www.mcdonalds.nl/werk
http://www.burgerking.nl/main Company > Carrière
http://www.kfc.nl/89/jobs/
En zulks...
Theoretisch kan dat kloppen ja. Maar laten we er niet omheen draaien: het merendeel van de bewoners, en zéker de groep die nu werkloos raakt, is lager opgeleid. En er is echt wel genoeg werk. Natuurlijk niet altijd wat je wil en ook niet altijd op je eigen niveau. Ik ben hoger opgeleid, maar als het echt moet ben ik niet te beroerd de handen uit de mauwen te steken. Mijn buurman is afgestudeerd in rechten en economie, ten tijde van een eerdere grote crisis. Hij heeft toen 6 maanden op de vuilniswagen gewerkt. Dat zegt wel iets!quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:42 schreef Sachertorte het volgende:
Nou, dat kan toch kloppen? Wie weet is er in hun vakgebied wel helemaal geen werk.
Natuurlijk is betaald werk beter, maar alles is beter dan niets doenquote:Wie zegt dat ze dat niet nu al doen? Overigens zie ik liever dat mensen gewoon een baan hebben dan dat ze vrijwilligerswerk gaan zitten doen. En natuurlijk zijn er zat mensen die uit hun neus lopen te vreten, maar dat wil nog niet zeggen dat ze alle beschikbare vacatures kunnen vervullen. Zo zwart-wit ligt het niet.
De FNV iig. Maar zijn álle vakbonden tegen? Dunno.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:31 schreef Q. het volgende:
Gelukkig had ik al helemaal geen respect meer voor de vakbonden maar het gebrek aan respect is nu veranderd in pure haat. Wat een achterlijke organisaties zijn het toch ook. Compleet geen oog voor de werkelijkheid. Of voor de jongere generaties. En daarbij, alsof trambestuurder zo'n zwaar beroep is.
If you're not with us, you're against us.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
De FNV iig. Maar zijn álle vakbonden tegen? Dunno.
Even kijken: een aardige uitkering of voor een hongerloontje bij de mcdonalds werken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:04 schreef dennisdotcom het volgende:
Natuurlijk is betaald werk beter, maar alles is beter dan niets doen.
Je kan de rekeningen niet meer betalen en wordt op straat gezet maar hey, je werkt wel.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Even kijken: een aardige uitkering of voor een hongerloontje bij de mcdonalds werken.
Nee, je hebt gelijk
En personeelskorting op hamburgers en clownspakkenquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Je kan de rekeningen niet meer betalen en wordt op straat gezet maar hey, je werkt wel.
Ja inderdaad fijn, vooral voor de mensen die bijvoorbeeld naar hun opleiding moeten of die het huidige beleid wel steunen. Altijd zo "sociaal".quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef kitao het volgende:
[..]
Ga maar lekker lopen klaploper , wij halen de kastanjes wel uit het vuur voor betere sociale voorwaarden.
Platgooien die handel , zes weken minimaal.
Ja, wij rijden hier allemaal in tractors enzo. Ook zijn de steden hoax, er zijn immers alleen maar boerderijen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als je traktor maar blijft rijden he?
Dat komt dan zeker door een bepaald minimumloon dat hoger is voor >22-jarigen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar: ben je boven de 22, willen ze je daar liever niet hebben.
Ja.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:42 schreef waht het volgende:
[..]
Dat komt dan zeker door een bepaald minimumloon dat hoger is voor >22-jarigen.
Dan is het dus geen sociale organisatie. En sociale organisatie helpt ook mensen die een lidmaatschap niet kunnen betalen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
CAO, en zaken die ons allemaal raken (bijvoorbeeld de AOW in dit geval), komen ze op voor ons allemaal.
Als jij hun belastingservice of juridische zaken belt, vragen ze wel eerst of je lid bent ja, lijkt me logisch.
Dat bestaat al, ouders in bijstand kunnen bijdrage aanvragen voor lidmaatschap van een sport of muziek vereniging.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:59 schreef yyentle het volgende:
[..]
Dan is het dus geen sociale organisatie. En sociale organisatie helpt ook mensen die een lidmaatschap niet kunnen betalen.![]()
Kun je veel beter een rechtsbijstandsverzekering afsluiten. Is goedkoper en je bent veel breder gedekt.
Ze zitten in Utrecht, ik ben even mijn uitwerpselen aan het verzamelen in een emmer die ik zometeen ga ledigen bij de ingang van het FNV hoofdkantoor op Rijnsweerd.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:59 schreef DennisMoore het volgende:
Jullie hebben allemaal al even 't contactformulier op de FNV-site ingevuld neem ik aan?
Nee, ik niet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:59 schreef DennisMoore het volgende:
Jullie hebben allemaal al even 't contactformulier op de FNV-site ingevuld neem ik aan?
Ah, geen halve maatregelen, Q!quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Ze zitten in Utrecht, ik ben even mijn uitwerpselen aan het verzamelen in een emmer die ik zometeen ga ledigen bij de ingang van het FNV hoofdkantoor op Rijnsweerd.
Pics or it didn't happen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:00 schreef Q. het volgende:
Ze zitten in Utrecht, ik ben even mijn uitwerpselen aan het verzamelen in een emmer die ik zometeen ga ledigen bij de ingang van het FNV hoofdkantoor op Rijnsweerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |