abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73406282
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Mijn eigen trades zullen deze week iig. op goud zijn, zal long of short gaan op de US health care sector wat betreft de US reforms debate later deze week, ga zelf ook nog posities nemen op de dag van de initial jobless claim komende donderdag, dat zal weer op olie/indicies en treasuries worden. Iemand anders nog tips ?
Nu short S&P 500, met Stoploss op 1045
pi_73407663
Ik ben benieuwd wat Alcoa gaat doen woensdag!
pi_73415102
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:26 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Nu short S&P 500, met Stoploss op 1045
Dus je verwacht dat WS vandaag onderuit gaat?
pi_73415185
ik denk pas volgende week teminste denk dat het deze week nog wel meevalt.
een kleine aanloop naar de richting van 25 oktober, en dan down.
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_73415351
Centrale bank Australië verhoogt de rente
quote:
De centrale bank in Australië heeft dinsdag zijn belangrijkste tarief met 0,25 procentpunt verhoogd naar 3,25 procent. Daarmee is Australië het eerste grote Westerse land waar de rente sinds het uitbreken van de financiële crisis omhoog gaat.

De Australische centrale bank heeft tot april dit jaar de rente op een agressieve wijze verlaagd, van een niveau van 7,25 procent tot 3 procent. Volgens de bank is nu het grootste gevaar voorbij dat de Australische economie een verdere sterke krimp laat zien.
De reden erachter is, imo, niet correct, maar wellicht is dit nieuws wel significant. Weet iemand wat het monetaire beleid van Australië was/is? Hebben ze veel bijgedrukt?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:11:06 #57
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73417258
ing heeft er zin in vandaag, plafond nog niet bereikt lijkt het.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73418067
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:11 schreef beertenderrr het volgende:
ING doet het in zijn eigen sector op dit moment zelfs beter dan iedereen in W-Europa
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:23:01 #59
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_73419009
Net alles eruit gegooid, nu rustig afwachten.
Bedankt Hans.
pi_73419061
Vanwaar die enorme stijging? Zowel AEX, als ING...
pi_73419133
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:11 schreef beertenderrr het volgende:
Idd, vorige week vrijdag nog ING gekocht, en begint nu weer rendement te leveren

Maar waarom?
BlaBlaBla
pi_73419141
Ing adviesverhoging en de futs gaan omhoog doordat de dollar zwakker wordt.

A rate hike in Australia and a report suggesting that Gulf States are going to stop using the dollar for oil trade knocked the U.S. currency lower in Europe.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:28:48 #63
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_73419188
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:24 schreef RvLaak het volgende:
Ik snap er ook niets van, maar heb het moment aangegrepen om wat dingen er uit te gooien waar ik geen goed gevoel over had(o.a AMG).
Bedankt Hans.
pi_73419259
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]

De reden erachter is, imo, niet correct, maar wellicht is dit nieuws wel significant. Weet iemand wat het monetaire beleid van Australië was/is? Hebben ze veel bijgedrukt?
Ik vraag me ook af of het verstandig was. Maar Australie is qua economie niet zo heel 'invloedrijk' als de andere grote jongens. Vergeet niet dat dat ze hun interest rate al hadden staan op meer dan 3% .. het was dus niet nodig om hem helemaal te verlagen naar 0 of iets daar boven. Vergeet niet dat de rente in de 'emerging' markets op dit moment allemaal nog vrij hoog staat. Het is straks WEL interessant over een aantal maanden wie straks allemaal de rente omhoog kan gooien, want ik denk dat Amerika de laatste zal zijn die de rente omhoog gaat gooien, daar hebben zij op dit moment helemaal geen belang bij ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_73419311
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af of het verstandig was. Maar Australie is qua economie niet zo heel 'invloedrijk' als de andere grote jongens. Vergeet niet dat dat ze hun interest rate al hadden staan op meer dan 3% .. het was dus niet nodig om hem helemaal te verlagen naar 0 of iets daar boven. Vergeet niet dat de rente in de 'emerging' markets op dit moment allemaal nog vrij hoog staat. Het is straks WEL interessant over een aantal maanden wie straks allemaal de rente omhoog kan gooien, want ik denk dat Amerika de laatste zal zijn die de rente omhoog gaat gooien, daar hebben zij op dit moment helemaal geen belang bij ..
Dat Australië relatief weinig invloed heeft, was mij al duidelijk . Ik vroeg me eigenlijk meer af wat hun monetaire beleid was de laatste tijd. Als zij net zo hard met dollars hebben lopen strooien als de VS (relatief dan), vraag ik mij af of Europa dan niet wat laat is met het verhogen van de rentes...
pi_73419323
ik vraag me eigenlijk af wanneer ING nou eens een emissie gaat doen en daarmee de staatssteun afbetalen. Of ligt Bos te slapen?
pi_73419350
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

in Australie is de economie nog steeds aardig oververhit, die zitten niet zo te wachten op stimulus, maar eerder op een rempedaal.
pi_73419389
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:24 schreef RvLaak het volgende:
Goldman Sachs heeft gisteren een report uitgebracht over de banken, waar ze hun standpunt van 'neutral' naar 'attractive' veranderen. Wat er dus voor zorgde dat er weer een aantal grote partijen inkochten bij financials. Daarom viel er ook te verwachtten dat vandaag de financials allemaal zouden stijgen. Het is niet alleen ING wat goed gaat in Nederland, de financiele sector op dit moment stijgt op dit moment ook een stuk meer dan andere sectoren in W-Europa. En de financiele sector weegt nogal zwaar ... dan gaan de beurzen vanzelf omhoog.

En raad eens wat er voor de pre opening in Amerika vooral in het groen staan? De financials
pi_73419505
Gigi Stone is weer op TV ... het drewl momentje van de dag
Ze hadden het overigens dat 1/3e van WS verwacht dat ze een grotere bonus krijgen dan vorig jaar.
pi_73419962
Long op de AEX staat alweer op 25% winst
Long op goud staat alweer op 20% winst
Long op olie staat alweer op 70% winst

Goud gaat gewoon nog steeds omhoog .. waar zal dat einde liggen? Je zou toch verwachten dat ' nu misschien de correctie voor de deur ligt ' goud juist nog meer omhoog zou gaan?
pi_73420143
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Goldman Sachs heeft gisteren een report uitgebracht over de banken, waar ze hun standpunt van 'neutral' naar 'attractive' veranderen. Wat er dus voor zorgde dat er weer een aantal grote partijen inkochten bij financials. Daarom viel er ook te verwachtten dat vandaag de financials allemaal zouden stijgen. Het is niet alleen ING wat goed gaat in Nederland, de financiele sector op dit moment stijgt op dit moment ook een stuk meer dan andere sectoren in W-Europa. En de financiele sector weegt nogal zwaar ... dan gaan de beurzen vanzelf omhoog.

En raad eens wat er voor de pre opening in Amerika vooral in het groen staan? De financials
Wacht ff... GS heeft een positief advies gegeven over financials & iedereen gaat kopen?

* RvLaak mompelt iets over WC-Eend

Was GS niet 1 van de bedrijven met enorme problemen op de balans?
pi_73420287
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:04 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wacht ff... GS heeft een positief advies gegeven over financials & iedereen gaat kopen?

* RvLaak mompelt iets over WC-Eend

Was GS niet 1 van de bedrijven met enorme problemen op de balans?
Advies van GS wordt altijd erg serieus genomen.. ook toen afgelopen donderdag met de unemployment rates, ze hadden van te voren al een advies zelf gegeven, en men ging daar gewoon van uit dat het zo zou zijn. En wat zou je verwachten .. ? Ze hadden nog gelijk ook. Of het nu een bank in trouble is of niet, hun adviezen worden altijd erg serieus (over)genomen.
quote:
By Josh Fineman
Oct. 6 (Bloomberg) -- More than a third of Wall Street
finance professionals surveyed expect their bonuses to increase
for 2009, a year after the credit-market collapse that some
regulators say was fueled by outsized pay packages,
eFinancialCareers.com found.

pi_73420298
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]

Australië heeft ook een gigantisch handelstekort, dat weet ik wel.
pi_73420343
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Long op de AEX staat alweer op 25% winst
Long op goud staat alweer op 20% winst
Long op olie staat alweer op 70% winst

Goud gaat gewoon nog steeds omhoog .. waar zal dat einde liggen? Je zou toch verwachten dat ' nu misschien de correctie voor de deur ligt ' goud juist nog meer omhoog zou gaan?
Zakenbanken proberen goud uiteindelijk altijd onder de 1000 dollar te drukken, dus je zou vroeg of laat sowieso weer een correctie naar onder de 990 verwachten. Of de vele goudbulls nu door kunnen zetten naar 1050 ofzo, ik ben benieuwd. Intraday lag het record overigens op 1033 in februari.

Wat heeft een goudlong eigenlijk voor nut als eurobelegger?
pi_73420355
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:10 schreef pberends het volgende:

[..]

meen je dat. Een handelstekort, met alle grondstoffenexport? Dat kan toch haast niet?

/edit/verdomd ja http://www.abc.net.au/news/stories/2009/09/03/2675479.htm
lijkt wel of elk land ter wereld een trade deficit heeft
Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar?
pi_73420417
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:10 schreef pberends het volgende:

[..]

En toch als je naar de surplus cash / deficit kijkt doet australie het nog niet eens zo heel slecht. En als je daar de GDP en unemployment rate bij neemt

pi_73420463
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:12 schreef pberends het volgende:

[..]

Zakenbanken proberen goud uiteindelijk altijd onder de 1000 dollar te drukken, dus je zou vroeg of laat sowieso weer een correctie naar onder de 990 verwachten. Of de vele goudbulls nu door kunnen zetten naar 1050 ofzo, ik ben benieuwd. Intraday lag het record overigens op 1033 in februari.

Wat heeft een goudlong eigenlijk voor nut als eurobelegger?
Nut? Winst is winst en goud is altijd al erg interessant geweest vanwege zijn opposite houding ten opzichte van de aandelen markten.
pi_73420574
Wat een geweld weer...
pi_73420667
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

meen je dat. Een handelstekort, met alle grondstoffenexport? Dat kan toch haast niet?

/edit/verdomd ja http://www.abc.net.au/news/stories/2009/09/03/2675479.htm
lijkt wel of elk land ter wereld een trade deficit heeft
Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar?
Ik snap ook niet waarom iedereen zo bull is over de Australische dollar. Ja, door grondstoffen idd, maar je kunt best grondstoffen exporteren, maar dat wil nog niet zeggen dat je een handelsoverschot hebt. Australie leeft ver boven hun stand (net zoals UK en US). Hogere grondstofprijzen veranderen wel wat, maar zeker niet het hele tekort van Australië.

Handelstekorten zijn typisch een Angelsaksisch probleem lijkt het zo .
pi_73421522
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En toch als je naar de surplus cash / deficit kijkt doet australie het nog niet eens zo heel slecht. En als je daar de GDP en unemployment rate bij neemt

[ afbeelding ]
Ach, in de VS hebben gezien hoe lang men enorme handelstekorten kan draaien en dan toch het GDP nominaal kan toenemen.

Overigens:

pi_73421692
Put aex 300 okt verkocht, zeker niet het koersverloop wat ik had verwacht, dan toch nog een topje in de richting van de 320?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:12:51 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73421869
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:05 schreef Vandergeld het volgende:
Put aex 300 okt verkocht, zeker niet het koersverloop wat ik had verwacht, dan toch nog een topje in de richting van de 320?
Korte termijn valt niks te voorspellen, Vandergeld. Heb nu niet de ijdele hoop dat je de handelaren op het Damrak te slim af kunt zijn. Zoals ik al vaker gezegd heb: blijf uit de markt of koop gewoon op een goede dip een leuk pakket bluechips. Anders kost het je alleen maar geld.
The End Times are wild
pi_73421951
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Korte termijn valt niks te voorspellen, Vandergeld. Heb nu niet de ijdele hoop dat je de handelaren op het Damrak te slim af kunt zijn. Zoals ik al vaker gezegd heb: blijf uit de markt of koop gewoon op een goede dip een leuk pakket bluechips. Anders kost het je alleen maar geld.
KT valt wel te voorspellen, maar je zult nooit 100% goede trades hebben. En trouwens aandelen kopen is echt van de gekke nu
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:23:58 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73422176
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:16 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

KT valt wel te voorspellen, maar je zult nooit 100% goede trades hebben. En trouwens aandelen kopen is echt van de gekke nu
Hoe kom je erbij dat je KT zou kunnen voorspellen? En zeker zonder enige -voor-kennis. Wat mij betreft ga je gewoon door, maar iedere meer ervaren handelaar zal je vertrellen dat je op deze manier op de wat langere termijn uiteindelijk niks overhoudt. Wat heb jij dan verdiend met je laatste trades?

Aandelen zou ik in principe ook niet kopen op dit moment. Maar koop je ze toch en leg je ze drie jaartjes weg dan is je kans op een positief rendement veel en veel hoger dan waar jij mee bezig bent. Geloof me.
The End Times are wild
pi_73422431
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat je KT zou kunnen voorspellen? En zeker zonder enige -voor-kennis. Wat mij betreft ga je gewoon door, maar iedere meer ervaren handelaar zal je vertrellen dat je op deze manier op de wat langere termijn uiteindelijk niks overhoudt. Wat heb jij dan verdiend met je laatste trades?

Aandelen zou ik in principe ook niet kopen op dit moment. Maar koop je ze toch en leg je ze drie jaartjes weg dan is je kans op een positief rendement veel en veel hoger dan waar jij mee bezig bent. Geloof me.
Aandelen zie ik de komende 30 jaar niet boven de huidige waarde komen, en waar ik mee heb verdiend is de stijging vanaf de 240, die ik als een van de eerste aangaf dat de correctie niet verder hoefde door te gaan
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:43:15 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73422745
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:32 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Aandelen zie ik de komende 30 jaar niet boven de huidige waarde komen, en waar ik mee heb verdiend is de stijging vanaf de 240, die ik als een van de eerste aangaf dat de correctie niet verder hoefde door te gaan
30 jaar! Dat is wel extreem lang! Koop dan puts met een looptijd van vijf jaar en rol deze desnoods door!
The End Times are wild
pi_73422884
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Korte termijn aka, het anticiperen op cijfers valt wel degelijk te voorspellen en is ook zeer zeker lucratief.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:53:41 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73423113
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Korte termijn aka, het anticiperen op cijfers valt wel degelijk te voorspellen en is ook zeer zeker lucratief.
1) Je weet (in principe) niet wat de cijfers zullen zijn (niet beter dan "de markt")
2) Het is ontzettend lastig om in te schatten hoe de markt op deze cijfers reageert.

Ik ben nog niemand tegengekomen die succesvol en consequent de beurs op de korte termijn wist te voorspellen. Vandergeld is in ieder geval al twee keer op precies het verkeerde moment ingestapt met zijn opties.
The End Times are wild
pi_73423257
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

1) Je weet (in principe) niet wat de cijfers zullen zijn (niet beter dan "de markt")
2) Het is ontzettend lastig om in te schatten hoe de markt op deze cijfers reageert.

Ik ben nog niemand tegengekomen die succesvol en consequent de beurs op de korte termijn wist te voorspellen. Vandergeld is in ieder geval al twee keer op precies het verkeerde moment ingestapt met zijn opties.
En ook op 2 keer precies op het goede moment(waarbij ik grotere winsten maakten dan mijn verliezen nu)
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:23 schreef Vandergeld het volgende:
Negativisme is mij te groot, iedereen verwacht afronding van SKS, voor mij teken om even aan de kant te gaan staan. Zou mij namelijk niet verbazen als correctie op de stijging voorbij is.
pi_73423368
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ga bij cijfers gewoon uit van de nieuwsberichten en het 'verwachtingspatroon' wat er op BB survey staat. Die hebben een vrij hoge statistische succes kans dat het klopt of dat het in de buurt zit. Voor de rest is het op een dag van belangrijke cijfers .. wordt er continu op BB TV interviews gehouden wat men verwacht als de cijfers slecht zouden uitvallen etc. Ik volg dat patroon, is weinig denkwerk voor nodig en levert op korte termijn goed geld op.

Zoals gezegd op economische data heeft BB een exclusive survey wat vaak gewoon een erg goede aanduiding geeft wat de cijfers zijn.
pi_73424118
Korte termijn beleggen kan weldegelijk winstgevend zijn. Het is alleen zo dat je er ook vaak naast zult zitten, iets dat in de langere termijn niet zo snel gebeurd omdat die meer te overzien is. Maar zolang je snel verkoopt als het mis dreigt te gaan, zijn de verliezen beperkt en de winsten bijna altijd groter als de verliezen. Persoonlijk ben ik meer van de (mid)langere termijn, maar af en toe een paar opties met een paar maandjes tussen aanschaf en expiratie zijn ook zeer winstgevend, mits je natuurlijk weet wat je doet.
pi_73424280
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:24 schreef piepeloi55 het volgende:
Korte termijn beleggen kan weldegelijk winstgevend zijn. Het is alleen zo dat je er ook vaak naast zult zitten, iets dat in de langere termijn niet zo snel gebeurd omdat die meer te overzien is. Maar zolang je snel verkoopt als het mis dreigt te gaan, zijn de verliezen beperkt en de winsten bijna altijd groter als de verliezen. Persoonlijk ben ik meer van de (mid)langere termijn, maar af en toe een paar opties met een paar maandjes tussen aanschaf en expiratie zijn ook zeer winstgevend, mits je natuurlijk weet wat je doet.
In the end hangt het allemaal van je eigen voorkeur af. Ik beleg bijna zo'n beetje wel in alles, maar het 'leukste' en meest profitable vind ik de erg korte termijn stukjes. En zolang je werkt met een rigide exit strategie, kun je zelfs op 10 trades .. er 9 keer mis zitten .. maar toch nog winst draaien vanwege die ene goede trade.
pi_73426095
quote:
Ben benieuwd of ze de dollar daadwerkelijk zullen houden, of toch dumpen...
pi_73426213
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ben benieuwd of ze de dollar daadwerkelijk zullen houden, of toch dumpen...
Als die teveel waarde gaat verliezen raken mensen in paniek denk ik, net als met aandelen.
Mensen zijn makkelijk te manipuleren zeker met angst en een dollar die snel niets meer waard is kan voor veel angst zorgen met als gevolg mensen die de munt gaan dumpen.
En zodra 1 grote speler dat doet of dat men denkt dat die het gaat doen dan kan het wel eens hard gaan.
Ben zelf benieuwd naar wat voor effect een dollar die te snel waardeloos word voor effect op de beursen krijgt.
Dat zal ook niet zo lekker gaan dan denk ik.
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_73426853
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:05 schreef Vandergeld het volgende:
Krijg je van al dat analyseren
BlaBlaBla
pi_73426896
WOW, wat gaan we weer hard op de beurs, als de kwartaalcijfers meevallen (lees: slecht maar worden goed geinterpeteerd) zie ik de AEX nog naar de 340-360 gaan. Het zou in ieder geval in het plaatje van een typische speculatieve rally passen, waar het laatste staartje vaak het hardst en snelst omhoog gaat.
pi_73426977
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:55 schreef piepeloi55 het volgende:
WOW, wat gaan we weer hard op de beurs, als de kwartaalcijfers meevallen (lees: slecht maar worden goed geinterpeteerd) zie ik de AEX nog naar de 340-360 gaan. Het zou in ieder geval in het plaatje van een typische speculatieve rally passen, waar het laatste staartje vaak het hardst en snelst omhoog gaat.
Wanneer worden die kwartaal cijfers eigenlijk naar buiten gebracht?
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
pi_73427098
Ik zie ook geen reden waarom we nu opeens naar beneden zouden gaan en acht daarom de 330 ook wel haalbaar. De enige redenen die er zijn om te dalen zijn namelijk precies dezelfde redenen die al maanden gelden.... en we gaan toch nog steeds omhoog......
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')