Die oude albums toch wel natuurlijk. Maar Opeth is ook veel breder geworden sindsdien.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:34 schreef Darkestrah het volgende:
Oh yeah fipo!
Ben sinds lange tijd weer wat Opeth aan het luisteren. Maar dat heeft niks te maken met black metal.
Plaat van het jaar? Tering, geen idee. Ik ben geneigd om Microcosmos van Drudkh te noemen, maar dat is ook een van de eerste black metal-albums van dit jaar die me te binnen schiet.quote:
Ach ja, iedereen z'n eigen ideeën er over natuurlijk. Heb je ons optreden afgelopen zaterdag wel gezien trouwens?quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:09 schreef heartwork het volgende:
[..]
Als je verder leest zie je ook dat ik dat nergens letterlijk beweer, maar dat er bij mij associaties opgeroepen worden waardoor ik aan nsbm dacht en waarna ik het forum de vraag stelde hoe hier omgegaan werd met nsbm.
Maar wanneer je zegt ' niks met nsbm of wat dan ook', vraag ik me toch af waarom ze dan voor beeldmateriaal kiezen waar je een opstapeling van lijken ziet, waar soldaten om heen lopen en zij deze foto de titel ' the cause' mee geven. Wanneer je er echt niets mee van doen wilt hebben, zou ik zelf dit soort plaatjes niet gebruiken.
Als het hen zou gaan om de oorlog/ haat/ de eeuwige strijd tussen mens en plaats/ superieur-inferieur gedrag/etc., zijn er vast betere beelden te vinden.
[ afbeelding ]
quote:Metalband sloopt hotelkamer Tilburg
TILBURG - De politie heeft maandagmorgen de leden en crew van de Noorse Metalband Mayhem opgepakt nadat de complete inboedel van een hotelkamer aan de Spoorlaan in Tilburg was vernield. Dat heeft een woordvoerder van de politie laten weten.
De groep had zondagavond een optreden gegeven in een Tilburgs café en had een overnachting geboekt in hotel Central. Maandagochtend ontdekte een medewerker van het hotel een grote puinhoop. Planten waren op straat gegooid, spiegels, een wastafel en lamellen in de badkamer waren kapot getrokken en gesloopt.
De bedden en televisie waren vernield en muren zaten onder de vlekken.
Schade
Het hotel schat de schade op minstens 5000 euro. De mannen, in de leeftijd van 21 tot en met 45 jaar, komen uit Nederland, Noorwegen, Finland en Frankrijk. Acht verdachten hebben hun betrokkenheid bij de vernielingen toegegeven. De negende bleek er niets mee te maken te hebben.
De acht hebben samen de 5000 euro voor het hotel bij elkaar gebracht. Ze krijgen nog wel een boete. Ze zijn inmiddels op vrije voeten.
zit je in de auto, toch het NOS journaal maar even luisteren, komt dat ineens langsquote:Op maandag 16 november 2009 23:17 schreef OProg het volgende:
Zo nu en dan moet je als band natuurlijk ook even tonen nog steeds heel erg boos en stoer te zijn:
[..]
dat is ze aardig gelukt dacht ik zoquote:Op maandag 16 november 2009 23:17 schreef OProg het volgende:
Zo nu en dan moet je als band natuurlijk ook even tonen nog steeds heel erg boos en stoer te zijn:
[..]
Weet je wel niet hoe True en cult het is om een hotelkamer te slopen?quote:Op maandag 16 november 2009 23:33 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
dat is ze aardig gelukt dacht ik zo
wordt tijd dat ik ga slopen, anders hoor ik er niet meer bijquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Weet je wel niet hoe True en cult het is om een hotelkamer te slopen?
Het telt alleen als je ook wordt opgepaktquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:44 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
wordt tijd dat ik ga slopen, anders hoor ik er niet meer bij
laat dan maar zittenquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het telt alleen als je ook wordt opgepakt![]()
Ha dit filmpje kende ik nog niet, had de interviews wel gezien. Leuk.quote:
Ik parodieer alleen de actie van Mayhem.quote:Op woensdag 18 november 2009 01:08 schreef emokid het volgende:
Parodieer je black metal nu tijnbrein? Niet dat ik dat van Mayhem goedkeur, maar laten we niet zo kort door de bocht wezen.
Wat mij ook stoort aan black metal is het overdreven gedoe rond satanisme. Ik heb niks met religie dus ook niet satanisme. Maar als satanist wel zeggen ik ben beter dan een christen/moslim/whatever.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:15 schreef emokid het volgende:
Nja ach, ieder muziekstroming heeft wel zo zijn 'nare' kanten. Ik heb liever Mayhem die een hotelkamer slopen dan een Chris Brown die Rihanna stoten uitdeelt.![]()
Vind ik ook een van de beste die ik dit jaar gehoord heb. Mooie sfeer heeft dat album.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:15 schreef emokid het volgende:
Blut aus Nord staat hier nog steeds bovenaan. Beste bm plaat van het jaar sowieso.
quote:A Burzum Story: Part X - The White God
As You might already know, my dear ladies and gentlemen, and others individuals too, I am no friend of the modern so-called Black Metal culture. It is a tasteless, low-brow parody of Norwegian so-called Black Metal anno 1991-1992, and if it was up to me it would meet its dishonourable end as soon as possible. However, rather than abandon my own music, only because others have soiled its name by claiming to have something in common with it, I will stick to it. The "black metallers" will probably continue to "get loaded", "get high", and in all other manners too behave like the stereotypical Negro; they will probably continue to get foreign tribal tattoos, dress, walk, talk, look and act like homosexuals, and so forth. Some of the "black metallers", their fans and accomplices will probably even continue to pretend - and actually believe - they have something in common with Burzum, but let me assure You; they don't! I play what can be described as some sort of metal music, all right, and they do too, but the similarities ends there. Freud wrote books. Tolkien wrote books. The similarities ends there.
Why more of Burzum? Well, I am what I am; a musician. Musicians produce music, when they can, and now I can; I am no longer imprisoned by the criminal anti-Norwegian regime in Norway. Will my music be any good? My guess is that if You like Burzum You like Burzum. If You don't You don't. I do try to change all the time, but most of the time I fail, and many appreciate that. Others don't.
The coming album is called "Den Hvite Guden" (The White God) and is a musical and lyrical description of the the White God (alias Apollon, Baldr, Belenus, Belus, Bragi, Byelobog, Jarilo, et cetera) and the annual events of his life. I describe the stories of the myths like they could have been before they were myths, by presenting to You bits and pieces of the sorcery and religion of ancient Europe (more elaborately described in my unpublished book "Trolldom og Religion i Oldtidens Skandinavia" [Sorcery and Religion in Ancient Scandinavia]). It is not intended for play the "low-brow metal" style, but instead I imagine a listener willing to sit down, ideally in solitude, and think for a minute, about the White God and our forebears, whether they were Picto-British, Finnish, Gallic, Greek, Roman, Scandinavian, Scytho-Slavic, Daco-Thrakian or whatever, and about their magnificent, intelligent, positive, beautiful, healthy and strong culture. I try to help You create an image of this with the help of Your own mind, by offering a few clues and guidelines. The album is political only in the way that it offers an alternative to the depravity offered to us by the intrusive popular culture and the commercial entertainment industry - and by modern so-called Black Metal, for that sake.
The début album was intentionally anti-commercial and anti-Death Metal, the "Det Som Engang Var" album was experimental, the "Hvis Lyset Tar Oss" album was intentionally monotonous and ritual, the "Filosofem" album was intentionally different from the others, "Dauði Baldrs" was what I could do from a prison cell, and "Hliðskjálf" too, but they were all music that I liked. "Den Hvite Guden" will be no different in that respect, but I am older now, in fact twice as old as I was when I recorded the début album, and I am therefore different. The new album might differ from the old albums more than some might appreciate, but I hope not. Even if some of You might appreciate the old Burzum, I must be allowed to evolve, just like everybody else. Maybe You will like the new Burzum too. I will not do my best to copy and reproduce my old music, just to please somebody. I never did and I never will. If it sounds similar it is because it is made by the same person. If it sounds different it is because it is not the same music and because I have evolved.
I can add that just like on the other metal albums (with the exception of "Hvis Lyset Tar Oss") "Den Hvite Guden" features some very old Burzum tracks. "Filosofem" featured the "Burzum" track, from 1991, and "Den Hvite Guden" will feature the "Uruk-Hai" track, from 1988-1989, although the title and the lyrics have been changed to fit the new concept. It will also feature the original "Dauði Baldrs" metal track, from 1993. In a sense this album too will not be "new material", but just a collection of previously unpublished tracks; some new, some old. If some think my composing skills have disappeared altogether, then at least there will be some gems for them too.
You can expect to see "The White God" around March-April (anno 2010), when he traditionally returns from the hidden world of shadows.
Ben ik de enige als ik zeg dat het nogal gay overkomt die hoes?quote:Op maandag 23 november 2009 16:57 schreef leukvoorlater het volgende:
Ik zie dat het hoesontwerp in m'n vorige post niet meer is te zien. Nogmaals:
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op maandag 23 november 2009 19:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ben ik de enige als ik zeg dat het nogal gay overkomt die hoes?
Gelukkig ik dacht al dat het aan mij lagquote:
Voor mij zeker Amesoeurs. Nooit echt van BM gehouden maar dit album is een flinke opstap geweest.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:35 schreef emokid het volgende:
en de plaat van het jaar is?
De titel 'De Witte God' hoeft niet perse te slaan op 'ras'. Op de site van Varg is te lezen dat hij dit ook niet bedoeld heeft, maar dat het slaat op de god Baldr.quote:Op maandag 23 november 2009 19:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Gelukkig ik dacht al dat het aan mij lag![]()
De titel is trouwens weer lekker Nationalistisch
Dat klinkt al een stuk beter. Misschien toch maar eens luisteren naar Burzum.quote:Op zondag 29 november 2009 12:47 schreef Gewas het volgende:
[..]
De titel 'De Witte God' hoeft niet perse te slaan op 'ras'. Op de site van Varg is te lezen dat hij dit ook niet bedoeld heeft, maar dat het slaat op de god Baldr.
Ik had gelezen dat het een Metal album wordt met oude liedjes uit de vroegere Burzum periode.quote:Op zondag 29 november 2009 12:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat klinkt al een stuk beter. Misschien toch maar eens luisteren naar Burzum.
Dat is wel interresantquote:Op zondag 29 november 2009 13:05 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik had gelezen dat het een Metal album wordt met oude liedjes uit de vroegere Burzum periode.Teksten zullen gaan over oude Europese mythen.
Netjes gedaan, eindelijk eens een beetje een neutraal interview. Vaak zetten ze de muzikanten neer als een stel psycho's (of dat doen de muzikanten zelf) maar hier heb ik het idee dat hij hem wel serieus neemt.quote:
Dat dit kan op Fox Newsquote:
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:24 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAHAHA DIE IS NIEUW VOLGENS MIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zoemende bij.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:02 schreef Darkestrah het volgende:
Net volgens mij het eerste saxofoonstukje van de cd gehoord, en het klinkt meer als een zoemende bij.thefuck.
De laatste van Peste Noire natuurlijk. Origineel, pakkend en op het randje.quote:
quote:Sigh's 8th full-length album titled "Scenes from Hell" is even more intense, sinister, and triumphant than ever. This is the pure audio description of Hell, War and Death! With a real string quartet and real orchestral instruments such as trumpet, trombone, french horn, tuba, flute, clarinet and so on, this will be the perfect score to the scenes from hell. Only the string score exceeds 100 pages, and we can assure that this is by far the most grandiose and powerful album by Sigh. Also this is Dr. Mikannibal's original album debut. This sexy worm-eater takes care of a half of the vocals along with the alto, tenor and baritone saxophones. Her saxphones give a new dimension to the album, and her growl makes it sound hundreds times more brutal than the previous albums. The vocal contributions from David Tibet (Current 93) and Kam Lee give a brilliant atmosphere of hell to the album. Especially David wrote and read the original text on "war" for it. His text-reading plays a roll as a bookend of the "Musica in Tempora Belli" part of the album. With the cover artwork by Eliran Kantor, which is the perfect reflection of what "Scenes from Hell" is about, it is a total art from hell.
Een album van die band. Best goedquote:
Zo, die moet ik even in de gaten houdenquote:
Ik ook niet. Kan ook moeilijk beoordelen aan de hand van een paar samples. Maar ben toch wel benieuwd naar dit album.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:24 schreef emokid het volgende:
Klinkt echt verrassend 'ouderwets', ik weet niet wat ik ervan moet vinden.
De reacties die ik lees op internet zijn best positief. Ik ga dit album niet downloaden want ik was sowieso al van plan hem te kopen. Ben erg benieuwd naar dit album!quote:
Metalheads Unite! CCXXXIII: Waar we geen emogejank moetenquote:Op zondag 21 februari 2010 16:32 schreef Asta het volgende:
hm kan het metalheadtopic niet vinden heh.. dus dan maar hierNet kaartjes gekocht voor keep of Kalessin en gorgoroth in de Baroeg op 10 april... nice
Hij valt zeker niet tegen, ik ga m ook zeker aanschaffen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 06:41 schreef leukvoorlater het volgende:
Belus heb ik nu ongeveer 10 beluisterd en vind 'm erg goed.
Dat is ook niet heel erg moeilijk. Hopelijk is het niet zo rauw als Tristesse Hivernale.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:26 schreef emokid het volgende:
De nieuwe Alcest schijnt gelekt te zijn, ik wacht nog even. Kijk er behoorlijk naar uit. De nieuwe is meer metal dan de voorganger.
Vindt hem erg tegenvallen tot nu toe... Beter valt het kwartje nog.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:26 schreef emokid het volgende:
De nieuwe Alcest schijnt gelekt te zijn, ik wacht nog even. Kijk er behoorlijk naar uit. De nieuwe is meer metal dan de voorganger.
Ik heb er nog niet aandachtig naar geluisterd, maar ik vind het geen tegenvallend album.quote:Op zondag 14 maart 2010 23:33 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Vindt hem erg tegenvallen tot nu toe... Beter valt het kwartje nog.
Mooie comeback.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:19 schreef Gewas het volgende:
Maarre.. wat zijn de meningen over het nieuwe Burzum album?![]()
Heb hem zelf al 4 keer geluisterd, mooi album.
Serieus? Op welke aspecten vind je hem beter? Vindt hem persoonlijk namelijk in alle aspecten net wat minder :pquote:Op zondag 14 maart 2010 23:54 schreef leukvoorlater het volgende:
Ik vind 'm beter dan Filosofem.
Nog een nieuwe? Die gast weet van geen ophouden!quote:Op maandag 15 maart 2010 01:55 schreef Seam het volgende:
Iemand hier de nieuwe Ihsahn gehoord? Geweldig album zeg![]()
Hoewel het niet echt meer black is
z'n vorige cd was uit 2008, dus dan is het toch niet zo raar om in 2010 een nieuwe uit te brengen?quote:Op maandag 15 maart 2010 02:03 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Nog een nieuwe? Die gast weet van geen ophouden!
Ihsahn 14.gif Ik ben meer van Peccatum, maar Ihsahn is ook zeker tof. Toch prefereer ik the Adversary boven de laatste CD van hemquote:Op maandag 15 maart 2010 01:55 schreef Seam het volgende:
Iemand hier de nieuwe Ihsahn gehoord? Geweldig album zeg![]()
Hoewel het niet echt meer black is
Ah dan gaat het in ieder geval over hetzelfde album. Dat is toch wel een maand of 4 uit inmiddels?quote:Op maandag 15 maart 2010 12:03 schreef Tokus het volgende:
[..]
z'n vorige cd was uit 2008, dus dan is het toch niet zo raar om in 2010 een nieuwe uit te brengen?
sinds januari.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:12 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ah dan gaat het in ieder geval over hetzelfde album. Dat is toch wel een maand of 4 uit inmiddels?
Klopt, volgens mij mocht ie sowieso geen muziek luisteren in de gevangenis.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:11 schreef Gewas het volgende:
Ik luister het nieuwe Burzum album nu voor de tiende keer ofzo, blijf hem erg tof vinden. Dat het zo'n oud geluid heeft vind ik juist wel mooi, en zal ook wel komen omdat hij kwa muziek niet veel veranderd is (ik had ergens gelezen dat Varg in al die jaren helemaal geen of amper Black Metal heeft geluisterd).
ik ben er dik tevreden over wat een fijn album is dat gewordenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:11 schreef Gewas het volgende:
Ik luister het nieuwe Burzum album nu voor de tiende keer ofzo, blijf hem erg tof vinden. Dat het zo'n oud geluid heeft vind ik juist wel mooi, en zal ook wel komen omdat hij kwa muziek niet veel veranderd is (ik had ergens gelezen dat Varg in al die jaren helemaal geen of amper Black Metal heeft geluisterd).
Waarom zou hij dat dan niet mogen?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:50 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Klopt, volgens mij mocht ie sowieso geen muziek luisteren in de gevangenis.
Op zich is 't wel apart dan, hij zit met zijn gedachtes nog steeds bij muziek zoals 't begin jaren '90 ging.
Omdat het een gevangenis is en geen hotel?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat dan niet mogen?
Oke daar heb je punt. Maar als hij een tv of radio zou mogen hebben dan had hij wel toegang tot muziek.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:36 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Omdat het een gevangenis is en geen hotel?
Volgens mij had ik ergens gelezen dat ie mocht kiezen tussen bepaalde dingen die tie wel in z'n cel mocht hebben.
Ik ken alleen zijn werk bij Emperor en dat album. Ik vind de sax dor sommige nummers zo verschrikkelijk goed werken.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:32 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Ihsahn 14.gif Ik ben meer van Peccatum, maar Ihsahn is ook zeker tof. Toch prefereer ik the Adversary boven de laatste CD van hem
http://stereogum.com/2952(...)haunting-the-chapel/quote:STEREOGUM: What are you listening to at this point?
VARG VIKERNES: The Cure, Depeche Mode, Das Ich (Die Propheten), Goethes Erben, New Order, Tchaikovsky (Swan Lake and The Nutcracker in particular) and other classical music, balalaika, old German and Soviet marches, Lillebjørn Nilsen, Dead Can Dance (Within The Realm Of A Dying Sun). Yeah, that’s pretty much it.
Best wel eigenlijk!quote:Op woensdag 17 maart 2010 04:53 schreef leukvoorlater het volgende:
[STEREOGUM: What are you listening to at this point?
VARG VIKERNES: The Cure, Depeche Mode, Das Ich (Die Propheten), Goethes Erben, New Order, Tchaikovsky (Swan Lake and The Nutcracker in particular) and other classical music, balalaika, old German and Soviet marches, Lillebjørn Nilsen, Dead Can Dance (!!!) (Within The Realm Of A Dying Sun). Yeah, that’s pretty much it.]
http://stereogum.com/2952(...)haunting-the-chapel/
Goeie bands.
De term jaloezie dekt de lading niet eens.quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:28 schreef emokid het volgende:
Alcest gezien in Leeuwarden, het was het wachten waard. Jezus, wat was dat vet. Neige![]()
Ik heb wat filmpjes gevonden van gisteravond:
Nog meer hier: http://www.youtube.com/user/PAGANRoots
Jammer dat je Gorgoroth niet af hebt kunnen kijken, echt jammer. Maar inderdaad leuk je te meeten.quote:Op zondag 11 april 2010 01:52 schreef Asta het volgende:
zo terug uit de Baroeg.. Gorgoroth niet af kunnen kijken ivm NSvervoer terug naar huis enzo... Keep of Kalessin was weer helemaal super.. bandje daarvoor (gravdal?) was erhm.. vermakelijk
En medefokkers ontmoeten is ook heel leuk! Sambal bij!!
Van 1:30 tot 2:30 lijkt het net alsof er een heel klein meisje moet springen om Neige te zien.quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:28 schreef emokid het volgende:
Alcest gezien in Leeuwarden, het was het wachten waard. Jezus, wat was dat vet. Neige![]()
Ik heb wat filmpjes gevonden van gisteravond:
Nog meer hier: http://www.youtube.com/user/PAGANRoots
quote:Op maandag 19 april 2010 22:59 schreef On het volgende:
o.a. Mayhem in Bibelot?
is verder nog niet echt bevestigd ergens verder geloof ik
Er zijn twee verschillende Vargs. Een black metal en een pagan metal Varg.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:37 schreef heartwork het volgende:
Varg...![]()
Ik heb toch al zeker zo'n 30 seconden aan verschillende youtube videootjes bekeken, maar vind er geen zak aan.
Ach ja. je moet ook tijd hebben om even naar het rookhok te lopen he.
Maar de bm varg (DL) bestaat al sinds 2004 niet meer. Toch?quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:12 schreef On het volgende:
[..]
Er zijn twee verschillende Vargs. Een black metal en een pagan metal Varg.
Vind je? Ik kan hem zeker waarderen, volgens mij heeft hij er wel veel ideeën in gestopt die hij eigenlijk met Amesoeurs had willen uitvoeren. Negatief is wel gebrek aan balans denk ik. Het gaat een beetje van de hak op de tak met het gepingel en geschreeuw etc.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:06 schreef Arcturus het volgende:
Die nieuwe van Alcest is gewoon ronduit kut.
Die plaat is volgens mij deels Neige. Wel een fijne inderdaad, net als early Amesoeurs.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:52 schreef heartwork het volgende:
Ik heb de nieuwe alcest nog niet binnen
Wacht al 2 weken.. aschgoles.
Dan maar eentje uit de oude doos. Geen alcest, wel Neige (dacht ik).
Early Amesoeurs? Early als in de Ruines humaines EP? Want die is zeker goed ja.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:58 schreef emokid het volgende:
[..]
Die plaat is volgens mij deels Neige. Wel een fijne inderdaad, net als early Amesoeurs.
Wel een shitty geschreven recensie zeg.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:11 schreef trebremmit het volgende:
Goeie black metal uit Frankrijk, album komt uit 2009
Angmar - Zuruck in die Unterwelt
http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=15177&lang=nl
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:42 schreef BlueMage het volgende:
Oh wow ik heb 2 cd's van Negura Bunget gemist, ik dacht dat die nooit meer iets nieuws zouden uitbrengen na Om(dit itt bijv Xasthur, die blijft maar cd's uitkakken die allemaal 'tzelfde klinken
)
grmbl..quote:Op zondag 2 mei 2010 16:50 schreef emokid het volgende:
Je moet Om checken, dat is echt een intens album gewoon. Er zit zoveel sfeer in en dat Roemeense geluid hoor je er duidelijk in terug. Ik vind het prachtig!
Ze staan met Enslaved in Zaandam en Den Bosch na de zomer, mocht je alleen voor Enslaved gaan dan krijg je de Roemenen er ook bij.![]()
Negura Bunget is best wel folky, je moet er van houden, het zoekt ook een beetje de grenzen op van (black) metal want ik kan me goed voorstellen dat jazz/progrock liefhebbers Negura Bunget best kunnen waarderen.quote:Op zondag 2 mei 2010 16:02 schreef heartwork het volgende:
[..]
[/b]
Wijze woorden en het blijft een grafband.
Om maar even door de mand te vallen. Ik kende Negura Bunget niet. Dat kan in werelden als deze waarin niet gedownload wordt.. Oke oke.. ik heb een paar cd's gedownload omdat ik ze niet meer kon kopen. van die crazy tot 300 of 666 gelimiteerde albums , maaaaaar daar ben ik voor aan het werk.
negura bunget dus.
Negurã Bunget means "Dark Foggy Forest".![]()
nadat ik klaar was met lachen toch maar even op youtube gekeken.
vind er niet zo veel aan.. shoot me
Ja , had ik gelezen.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:23 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Negura Bunget is best wel folky, je moet er van houden, het zoekt ook een beetje de grenzen op van (black) metal want ik kan me goed voorstellen dat jazz/progrock liefhebbers Negura Bunget best kunnen waarderen.Oh enneh wat betreft Xasthur heb ik goed nieuws voor je: die kerel is met z'n band gestopt.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, hoor. Maar ik ben begonnen met het bestellen en dragen van bandshirts omdat ik geen 'buitenbeentje' wilde zijn op een concert. Ja, echt waar.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:42 schreef heartwork het volgende:
[..]
Wat ik me nu opeens afvraag. Waarom is bm zo universeel? Waarom zo veel hetzelfde?
Waarom kiezen ze het liefst allemaal voor een foto met bergen op de achtergrond, overbelicht en zwart wit?
Aan de andere kant.. het is net als het verhaal van het kip en het ei natuurlijk. Of waarom alle dudes graag
kisten
legerbroeken
bandshirts
leren jas of bomberjack dragen
helaas doen de vrouwen dat ook vaak.
Wat dat betreft heb ik 2 soorten bandshirts: aan de ene kant de 'mooie' shirts die je gewoon zonder problemen naar je werk kan aandoen, zonder aanstootgevende dingen er op. Aan de andere kant heb ik ook een stapel shirts met ontzettend smerige dingen (van bepaalde uitspraken tot aan babylijkjes).quote:Op zondag 2 mei 2010 23:48 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken, hoor. Maar ik ben begonnen met het bestellen en dragen van bandshirts omdat ik geen 'buitenbeentje' wilde zijn op een concert. Ja, echt waar.Nu is het vaak gewoon als ik een shirt van een goede band mooi vind, dan koop ik hem.
Voor de rest heb ik alleen relatief nette shirts, geen doodskoppen of vage bandnamen. Ook dingen die je aan kan als je gewoon een keer naar de stad gaat ofzo, zonder raar aangekeken te worden.
Ik koop alleen bandshirts met normale prints. Liefst alleen het logo eigenlijk.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:48 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken, hoor. Maar ik ben begonnen met het bestellen en dragen van bandshirts omdat ik geen 'buitenbeentje' wilde zijn op een concert. Ja, echt waar.Nu is het vaak gewoon als ik een shirt van een goede band mooi vind, dan koop ik hem.
Voor de rest heb ik alleen relatief nette shirts, geen doodskoppen of vage bandnamen. Ook dingen die je aan kan als je gewoon een keer naar de stad gaat ofzo, zonder raar aangekeken te worden.
Bands shirt zijn leuk. Ik koop alleen shirt van bands die ik leuk vind en als het shirt mooi is.quote:Op maandag 3 mei 2010 01:03 schreef heartwork het volgende:
[..]
Ik koop alleen bandshirts met normale prints. Liefst alleen het logo eigenlijk.
Geen naakte, gemutileerde lichamen, geen gekke spreuken, geen rechtse symbolen.
Voor sommige bands maak ik dan wel weer een uitzondering, maar dan draag ik die echt alleen op concerten.
Heerlijk, hoe dit topic weer zo overgenomen is door vrouwelijk geneuzel.
Even ontopic mannen. Bij het uitruimen van mn kast kwam ik erachter dat ik 2 deathspell omega cdtjes kwijt ben. wie heeft die gejat?
DSO
Say whut?quote:Op maandag 3 mei 2010 18:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Bands shirt zijn leuk. Ik koop alleen shirt van bands die ik leuk vind en als het shirt mooi is.
Die CD's heb ik niet. Ik ken de band eigenlijk niet eens.
Ik luister eigenlijk vrij weinig blackmetal de laatste tijd.quote:Op maandag 3 mei 2010 21:30 schreef heartwork het volgende:
[..]
Say whut?
Wat doe je dan in dit topic?
Ga ze eens gauw kopen ellendeling! En niet vals spelen door ze te downloaden.
Ben je doof?quote:Op maandag 3 mei 2010 21:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik luister eigenlijk vrij weinig blackmetal de laatste tijd.
quote:Op maandag 3 mei 2010 21:30 schreef heartwork het volgende:
[..]
Say whut?
Wat doe je dan in dit topic?
Beidequote:
Geniet ervan!quote:Op maandag 3 mei 2010 23:21 schreef emokid het volgende:
Ik luister nu naar Si Monumentum Requires, Circumspice, en nee ik heb hem niet gejat.
Hier zelfde. Hoewel minder kak, meer casual.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 01:11 schreef Seam het volgende:
Ik luister zoveel 'alternatieve' muziek, maar mijn kledingstijl komt misschien nog wel het dichtst in de buurt van kak
Ik vind het dragen van bandshirts een beetje scheef in het dagelijks leven.
Njiqahdda? Wie?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:43 schreef Darkestrah het volgende:
[ afbeelding ]
Nog iemand bekend hier met Njiqahdda? Een echte aanrader!
Nee, emokid.. Driemaal nee.quote:Op maandag 10 mei 2010 01:13 schreef emokid het volgende:
De orgel is het mooiste wat de muziek is overkomen, ook in metal. Luister maar eens naar Sabbath.
Mits Hammond orgel. Die hebben toch echt het coolste geluid.quote:Op maandag 10 mei 2010 01:13 schreef emokid het volgende:
De orgel is het mooiste wat de muziek is overkomen, ook in metal. Luister maar eens naar Sabbath.
Nieuwe Alcest blijf ik toch kut vinden, na dat geweldige debuut.quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:37 schreef Darkestrah het volgende:
Kickje.
Verklaar me voor gek, maar ik ben Alcest - Écailles de Lune Part 1 aan het luisteren, en een stuk deed me denken aan een nummer van Placebo. Ik heb het even opgezocht..
Vanaf 4:00, de gitaar.
Vanaf 2:00 ongeveer.
Dus
Dus jij gaat meer voor de instrumentale black metal? Lijk je op m'n moeder.quote:Op zondag 9 mei 2010 23:38 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
orgels of Jurgels![]()
![]()
Gitaar Bas Drums en als het echt moet dan misschien nog vocalen ook![]()
Maar vooral veel Gitaar en drum (beetje bas mag ook)
Ik hoor het ook zo haha. Ik hoor wel vaker wat placebo-achtigs in bm.quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:37 schreef Darkestrah het volgende:
Kickje.
Verklaar me voor gek, maar ik ben Alcest - Écailles de Lune Part 1 aan het luisteren, en een stuk deed me denken aan een nummer van Placebo. Ik heb het even opgezocht..
Vanaf 4:00, de gitaar.
Vanaf 2:00 ongeveer.
Dus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |