Niet te betalen en zonde van het geld. Krijg je volgend jaar Swerts en Fernandez, wie moet er dan spelen?quote:
Zou een mooi stukje kapitaalvernietiging zijn, ja. Eerst opleiden, laten gaan, maar toch weer terugkopen...quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Niet te betalen en zonde van het geld. Krijg je volgend jaar Swerts en Fernandez, wie moet er dan spelen?
Goede zaak.quote:Excelsior-spelers bij Feyenoord
Van onze Telesportredactie
ROTTERDAM - Bij Feyenoord trainden maandag drie eerste elftalspelers van Excelsior mee: rechtsback Sigourney Bandjar en de Feyenoord-huurlingen Kermit Erasmus en Kevin Wattamaleo.
Kermit Erasmus traint weer mee bij zijn club Feyenoord.
"In eerste instantie met het oog op de toekomst, want Excelsior is voor een deel een opleidingsclub voor Feyenoord. Misschien is er in de winterstop iets mogelijk en dan kijk ik naar posities, die bij ons door blessures minder bezet zijn, zoals de rechtsbackpositie”, aldus trainer Mario Been.
Voor Wattamaleo was het genoegen van korte duur, want de middenvelder moest de training afbreken met een hamstringblessure.
Weet niet of Feijenoord, al dan niet bepaalde, spelers voor nop op mag pikken uit Kralingen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom traint Bandjar mee? Die is toch gewoon eigendom van Excelsior?
Alleen maar mooi voor Excelsior dat ie op hoog niveau een training mee mag pikken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom traint Bandjar mee? Die is toch gewoon eigendom van Excelsior?
Gast, Feyenoord gaat echt geen spelers ruilen en al helemaal niet betalen voor een speler van het niveau Bandjar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:45 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Alleen maar mooi voor Excelsior dat ie op hoog niveau een training mee mag pikken.
Misschien wil Feyenoord hem eens goed bekijken en hem eventueel kopen (of ruilen) van Excelsior.
Ik ken Bandjar verder niet, dus weet niet welk niveau hij heeft. Bedoelde meer in het algemeen, hij zal niet voor niets meetrainen dus Feyenoord zal hem in de gaten houden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Gast, Feyenoord gaat echt geen spelers ruilen en al helemaal niet betalen voor een speler van het niveau Bandjar.
quote:Jorien van den Herik bij De Wereld Draait Door
Het illustere trio Jorien van den Herik, Michael van Praag en Harry van Raaij is dinsdagavond te gast bij De Wereld Draait Door. De voormalige voorzitters van respectievelijk Feyenoord, Ajax en PSV geven tekst en uitleg over het nieuw te verschijnen boek ‘De Voorzitter’.
In ‘De Voorzitter’ blikt journalist Leo Verheul terug op de periode dat Van den Herik, Van Praag en Van Raaij de scepter zwaaiden bij de topdrie van het Nederlands voetbal. De drie heren waren jarenlang het gezicht van de clubs en onder hun leiding vierde de Nederlandse clubs voor het laatst successen. ‘De Voorzitter’ is vanaf 19 november te koop, de uitzending van De Wereld Draait Door begint dinsdag om 19.30 uur op Nederland 3
quote:
Offtopic:quote:New release: De Voorzitter
Michael van Praag, Jorien van den Herik en Harry van Raay hebben het gezicht bepaald van het moderne Nederlandse topvoetbal.
Van Praag (zoon van de roemruchtige oud-praeses Jaap) nam Ajax van Ton Harmsen over op een heel moeilijk moment. Door een zwart geldaffaire draaiden technisch bestuurslid Arie van Eijden en sterspeler Sören Lerby de bak in en de club leed onder zware sancties. Ook door de steeds groter wordende financiële verschillen op internationaal niveau leek dit het einde van Ajax als Europese topclub. Tien jaar later gebeurde wat niemand voor mogelijk hield: de Europa Cup 1 werd gewonnen en even later ook de wereldbeker. Daarna bracht Van Praag zijn club naar de beurs en liet een superprofessioneel voetbalinstituut achter.
Jorien van den Herik redde Feyenoord na de HCS-affaire van een zeker bankroet. Financieel en sportief want de Rotterdammers stonden in de winterstop 1989-1990 op een elfde plaats. De Hun van Sliedrecht, zoals een paar van zijn bijnamen luidde, bracht geld en orde en regeerde met harde hand. Niet zonder succes. Meteen werd de KNVB-beker gehaald, werd de ploeg een paar jaar later eindelijk weer eens kampioen en werd in 2002 de Uefa Cup gewonnen.
Harry van Raay pakte het speeltje van Philips begin jaren tachtig eens stevig beet en maakte er een onafhankelijke Europese topclub van. Want PSV doet wel al jaren structureel mee op Europees niveau. Het stadion werd uitgebouwd en de club werd wat losser geweekt van suikeroom Philips. De laatste jaren dreigen wat eentonig te worden: de kampioen van Nederland heet steevast PSV.
De voorzitter geeft een uniek beeld van het reilen en zeilen bij de drie Nederlandse topclubs in een sterk veranderend voetballandschap. Leo Verheul blikt met Van Praag, Van den Herik en Van Raay terug op hun successen en tegenslagen en zoekt naar een verklaring waarom iemand voorzitter van een topclub zou willen worden.
De Voorzitter; ISBN 9789022996003; vanaf 19 oktober 2009 verkrijgbaar ad EUR 17,95;
Tja Feyenoord zit om een rechts-back verlegen en hij is ooit al van Feyenoord geweest geloof ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik ken Bandjar verder niet, dus weet niet welk niveau hij heeft. Bedoelde meer in het algemeen, hij zal niet voor niets meetrainen dus Feyenoord zal hem in de gaten houden.
Van den Herik -> Beenhakker -> Been. Ik zie het wel zittenquote:Beenhakker mist Van den Herik bij Feyenoord
Leo Beenhakker betreurt het dat Jorien van den Herik geen enkele rol meer speelt bij Feyenoord. De technisch directeur van de Rotterdamse club en voormalig bondscoach van onder meer Polen zei dat bij de presentatie van het boek 'De voorzitter'.
'Don Leo' reikte in Amsterdam de eerste exemplaren van het door Leo Verheul geschreven boek uit aan de oud-voorzitters Michael van Praag (Ajax), Jorien van den Herik (Feyenoord) en Harry van Raaij (PSV). "Ik zeg dit op persoonlijke titel'', aldus Beenhakker tegen Van den Herik, met wie hij als trainer drie jaar samenwerkte in de Kuip.
"Ik weet dat een kleine groep opgelucht is dat jij weg bent, maar de meeste mensen binnen en rond Feyenoord betreuren jouw vertrek nog dagelijks. Verdomme Jorien, ik mis je. Je was een groot voorzitter, net zoals Van Praag dat was bij Ajax en Van Raaij bij PSV."
zoals iedereen hier nog wel kan weten , is het fout gegaan toen hij zijn vertrouwen in figuren als Rob Baan had gesteld om de dagelijkse leiding te nemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:47 schreef De_Slagert het volgende:
Van den Herik was tot een bepaald punt een prima voorzitter, maar waarom willen sommige mensen nou niet inzien dat hij ook fouten heeft gemaakt. Kijk hoe Feyenoord er voor stond toen hij weg ging, maar dat is de helft alweer vergeten.
Ben benieuwd.quote:Stralende Wijnaldum aast op vacature De Guzman
FOTO ANP
ROTTERDAM - Georginio Wijnaldum hoopt zondag in de derby op het Kasteel tegen Sparta de positie van aanvallende middenvelder te kunnen bekleden. Door de langdurige absentie van Jonathan de Guzman moet Feyenoord-trainer Mario Been gaan sleutelen aan zijn formatie.
De coach heeft ook Luigi Bruins en Stefan Babovic als mogelijkheden voor die positie. ,,Ik zie in Wijnaldum meer een middenvelder dan een buitenspeler,'' liet Been kort na zijn aantreden in de Rotterdamse Kuip al optekenen.
Het talent deed de afgelopen dagen veel zelfvertrouwen op bij Jong Oranje. ,,In september bij de thuiswedstrijd tegen Jong Finland dacht ik niet dat ik zou spelen,'' zegt hij. ,,Maar coach Cor Pot gaf mij meteen vertrouwen. Ik speelde toen niet goed, maar ook in de uitwedstrijd vrijdag kreeg ik weer een basisplaats. Het ging toen al een stuk beter. Dinsdagavond tegen Jong Polen liep het zelfs lekker. Alleen jammer dat ik in beide wedstrijden niet tot scoren kwam. Maar het geeft vertrouwen voor de nabije toekomst.'' (AD)
quote:Feyenoord krijgt 'geen cent' van Rotterdam voor nieuw stadion
In de commissievergadering van afgelopen woensdag heeft Feyenoord te horen gekregen dat het niet hoeft te rekenen op een bijdrage van het stadsbestuur voor het nieuwe stadion.
15 okt. 2009 14:26:29
Feyenoord zou daarentegen zo snel mogelijk inzage moeten geven in de financiële onderbouwing van het project, schrijft het NRC/Handelsblad
Feyenoord is bezig met de plannen voor de bouw van een nieuw stadion. Het stadion zou de plek moeten worden voor de finale van het WK van 2018, dat men naar Nederland wil halen. Feyenoord ziet hierbij een bijdrage van zo'n 200 miljoen euro van de gemeente als noodzakelijk.
De gemeente vindt echter dat het de Rotterdamse club al genoeg tegemoet is gekomen. "Geen cent publiek geld in een commerciële onderneming", zei Arno Bonte van coalitiepartij GroenLinks gisteren.
Wethouder Peter Lamers van Sport en Onderwijs zegt: "Het voetbal doet soms alsof de financiële crisis niet bestaat." Bovendien zal het project volgens Lammers alleen succes hebben als Feyenoord eerst zelf alles financieel weer op orde heeft.
ja en snel ook zeg. Die heeft nooit meer z'n oude niveau gehaald. Zag ook wel de laatste wedstrijden kleine verbeteringen, maar het was nog steeds bagger.quote:
Dat zat wel in de lijn der verwachtingen. Landzaat.quote:Wijnaldum en Landzaat krijgen basisplaats op middenveld
16 oktober 2009 K
Georginio Wijnaldum krijgt definitief de kans om zich te bewijzen op de nummer 10 positie. Been heeft vandaag op de officiële website laten weten met hem te zullen starten tegen Sparta. Hij vervangt de langgeblesseerde De Guzman.
Naast hem zal Landzaat de positie op het middenveld van Leroy Fer overnemen. Fer schuift een linie naar achteren. 'Denny is een voorbeeldprof en laat het elke week zien. Hij zit dicht tegen het elftal aan en is voor mij een logische vervanger', aldus Been op Feyenoord.nl.
Toch zie ik Gudde wel graag vertrekken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:29 schreef Happel het volgende:
Van den Herik terug, kolere. Dat gaat dus echt niet gebeuren. Kan Beenhakker er gelijk achteraan.
Volgende week spelen ze tegen VVV. Al is het natuurlijk de vraag hoeveel wedstrijden ze krijgen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:14 schreef Irrem het volgende:
Dus iig geen Tomasson en Cissé tegen Ajax
En dan zeker Biseswar opstellen. Nee, bedankt. Daar pas ik voor.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:28 schreef Ritmo het volgende:
Die Cissé is z'n basisplek dit seizoen kwijt neem ik aan. Begin het nu toch echt een miskoop te vinden.
Toch nog liever Biseswar dan Cissé. En anders moet Been maar creatief zijn met de opstelling.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:29 schreef Happel het volgende:
[..]
En dan zeker Biseswar opstellen. Nee, bedankt. Daar pas ik voor.
Hij heeft nog een héle lange weg te gaan, wat een drama.quote:
Ik stoorde me anders behoorlijk aan de supporters op een gegeven moment.quote:
Verlies was onnodig inderdaad. En wie er op links moet, tja. Ik zou toch blijven vasthouden aan Cissé.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Toch nog liever Biseswar dan Cissé. En anders moet Been maar creatief zijn met de opstelling.
Totaal onnodig verlies dit, nu moet je die punten gaan halen bij Ajax en AZ.
Ik had er nog meer spijt van dat ik niet gewoon die zaterdag om 09.00 voor de Primera stondquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:32 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat was idd wel mooi, net of Feyenoord een thuiswedstrijd speelde soms.
Omdat?quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik stoorde me anders behoorlijk aan de supporters op een gegeven moment.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |