quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:38 schreef Arjan4all het volgende:
18% is een percentage dat meestal bij de maffia wordt gehanteerd, dus ik neem aan dat deze lening bij een of andere Don Corleone loopt
Dan begrijp ik ook dat je een uitvaartverzekering hebt moeten afsluiten. Als je je lening namelijk niet aflost, dan komen ze even bij je langs om je een kopje kleiner te maken
Kijk, dat waardeer ik nu wel weer bij die Italianen, ze hebben stijl. Ze maken je dan wel af, maar je krijgt ook een nette begrafenis.
Anyway.....probeer hier zo snel mogelijk vanaf te komen. Wat 'n oplichters
Jaquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:42 schreef Observer86 het volgende:
Maar heeft iemand hier verder ooit gehoord van een verplichte uitvaartsverzekering bij een lening?
Dit slaat op de eerdergenoemde 1000 euro en niet om de uitvaartverzekering waar ik maandelijks 40 euro aan kwijt ben.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:50 schreef zeemonster het volgende:
Dit is wat ik vond op www.europefinance.nl/betaalgarantie.htm :
BetaalGarantie heeft de volgende kenmerken:
- De BetaalGarantie wordt afgesloten bij Aon Warranty Group, kortweg AWG.
EUROPEFINANCE heeft hiervoor een samenwerkingsverband met AWG.
- BetaalGarantie is af te sluiten bij alle consumptieve kredietvormen behalve
het Doorlopend Hypotheek Krediet.
- BetaalGarantie is mogelijk voor nieuwe leningen
- BetaalGarantie bestaat uit een arbeidsongeschiktheid- en werkloosheidsverzekering
- de premiebetaling wordt stopgezet bij inlossing van uw lening
- in de polisvoorwaarden is een beperkt aantal uitsluitingsgronden opgenomen
- BetaalGarantie beschermt uw kredietwaardigheid en kan voorkomen dat u een negatieve
registratie bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) krijgt
- de premie van de BetaalGarantie is niet fiscaal aftrekbaar. Uitkeringen zijn derhalve niet
belast.
- de verzekering eindigt bij het bereiken van de 65 jarige leeftijd
- het verzekerde bedrag is het openstaande saldo op het moment dat de gebeurtenis
plaatsvindt, met een maximum van ¤ 100.000,-
- de uitkering bedraagt maximaal ¤ 4000,- per maand.
Het lijkt mij dat de premie wordt stopgezet zodra je het volledige bedrag hebt ingelost en anders op 65 jarige leeftijd. Waag eens een belletje aan je leningsmaatschappij zou ik zeggen.
Dat is het hem nou juist. Ik heb een aparte (bij een geheel andere maatschappij) uitvaart/levensverzekering moeten ondertekenen voor deze lening. Ik snap heel goed wat jij bedoelt. Daar ben ik 1000 euro aan kwijtgeraakt zoals ik nu begrijp. Die krijg ik dan niet meer terug.quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:05 schreef zeemonster het volgende:
Volgens mij heb je geen specifieke uitvaartverzekering afgesloten maar een Betaalgarantie verzekering , welke je verzekerd bij : Arbeidsongeschiktheid , overlijden , werkeloosheid etcetera.
Als je niet belt , wordt je ook niet wijzer... Bel dan naar de AWG (Warranty Group) .
Mijn inziens stopt de premie bij het inlossen van je volledige schuld.. maar ik ben ook maar een mens die haar mening geeft en weet het dus niet zeker.
www.dsbbank.nlquote:Op zondag 4 oktober 2009 00:09 schreef JeOma het volgende:
Klinkt als een prima deal, die lening van je. Bijna gratis geld man! Ik wil er ook eentje! Doe 's een URL waar ik zo'n kekke lening af kan sluiten???
You are nominated for looser of this monthquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:11 schreef Observer86 het volgende:
Goeiedag,
Ik heb 7 maanden geleden geld geleend onder zeer slechte voorwaarden (18% rente op jaarbasis). De reden voor de lening zal ik hier niet specifiek omschrijven. Mijn leven was al een geregelde puinhoop en tot mijn verdriet kreeg een familielid met grote financiele tegenslagen te maken. Als gevolg daarvan verloor ik min of meer controle over alles, na diegene geholpen te hebben.
Ik heb in totaal 4 duizend euro in mijn handen gekregen. Ik heb 993 euro moeten betalen voor een 'Zeker Lenen Certificaat'. De bijna 1000 euro bestond uit 750 euro voor de AO premie, en 250 euro voor de WW premie. Hier snap ik dus niks van.
Ik heb ook een uitvaartsverzekering moeten afsluiten, waar ik maandelijks 40 euro aan kwijt ben. De ingangsdatum was op 1 maart 2009 en tot mijn schrik is de premieduur op de polisblad 30 jaar.
Nu, 7 maanden later begin ik alles min of meer onder controle te krijgen. Mijn vragen aan jullie zijn:
Die 1000 euro (voor The Warranty Group), krijg ik die terug als ik mijn krediet heb afgelost?
Is het verplicht de uitvaartverzekering door te laten lopen? Of kan ik die nu ook wel opzeggen? Ik heb namelijk de algemene voorwaarden gelezen en er stond dat het enige dat ik hoef te doen is de polisblad terug te sturen?
Met vriendelijke groet,
N.
dus uitleggen aan pa en ma en aflossen die hapquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:38 schreef Arjan4all het volgende:
Die uitvaartverzekeringspremie moet je gewoon kunnen stopzetten, bel ze even op of er een opzegtermijn is en je zult natuurlijk een meding moeten doen dat je 'm stopzet
Daarmee vervalt je recht op een uitkering bij overlijden aan je nabestaanden voor een begrafenis
De premies die je tot nu toe hebt betaald, ben je natuurlijk kwijt
Over die 1000 euro premie bij aanvang, naar mijn mening is die betaald om de verzekeraar zich te laten indekken tegen het risico van niet betalen. Oftewel, bovenop die 18% zit ook nog eens die 1000 euro. Die 1000 euro ben je kwijt
Tot slot, zorg dat je zo snel mogelijk van deze lening af komt
die uitvaartverzekering kun je gewoon afzeggen, alleen dan heb je dat bedrag wel voor niks betaald tot nu toe. Wel veel trouwens, een uitkering van 20.000 euro bij overlijden, verklaart wel waarom hij duur is, al vind ik het nog wel te duur. Btw voor 10.000 euro heb je ook al een luxe begrafenis, hoef je echt niet voor 20.000 verzekerd te zijnquote:Op zondag 4 oktober 2009 00:08 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Dat is het hem nou juist. Ik heb een aparte (bij een geheel andere maatschappij) uitvaart/levensverzekering moeten ondertekenen voor deze lening. Ik snap heel goed wat jij bedoelt. Daar ben ik 1000 euro aan kwijtgeraakt zoals ik nu begrijp. Die krijg ik dan niet meer terug.
Maar ik zit nog met 40 euro per maand aan iets wat niet per se hoeft (hoop ik).
Simpelweg omdat ze menen dan beter af te zijn vergeleken met de situatie waarin ze de lening en de cash niet hebben. En de overwegingen zijn voor iedereen weer anders.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:00 schreef HarryP het volgende:
Waarom sluiten mensen toch leningen af tegen 18% rente????
Omdat een kat in het nauw soms rare sprongen maakt? Als het water je tot de lippen staat, jij morgen je huis uitgezet wordt met je vrouw en 2 kinderen en onder de brug kunt gaan slapen en je kunt dat op deze manier nog een paar weken uitstellen om zo even adem te kunnen halen? Tja....quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:00 schreef HarryP het volgende:
Dat zijn vaak ook de figuren die de hele boel verneuken, leningen gaan aflossen met geleend geld, geen wonder dat die hele fucking crisis zo lang duurt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:37 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Omdat een kat in het nauw soms rare sprongen maakt? Als het water je tot de lippen staat, jij morgen je huis uitgezet wordt met je vrouw en 2 kinderen en onder de brug kunt gaan slapen en je kunt dat op deze manier nog een paar weken uitstellen om zo even adem te kunnen halen? Tja....
Slim is het alles behalve, en het brengt ze alleen maar veel dieper in de shit, maar onbegrijpelijk? Neuh..
Moet je voor de gein eens kijken op marktplaats in de sectie "Geld en leningen", en dan even filteren op "Gezocht". Het barst er van mensen die makkelijk een lening tegen 18% zullen afsluiten als ze dat nog zouden kunnen. Deze bijvoorbeeld.
Heb je wel eens op je creditcard afrekening gekeken??quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:00 schreef HarryP het volgende:
Ik heb geen creditcard en kan ook niet rood staan.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Heb je wel eens op je creditcard afrekening gekeken??
bedenk dat rood staan bj de bank ook 1,2 % rente per maand kost
Inderdaad, die verzekering kun je gewoon stopzetten oftewel opzeggen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:08 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Dat is het hem nou juist. Ik heb een aparte (bij een geheel andere maatschappij) uitvaart/levensverzekering moeten ondertekenen voor deze lening. Ik snap heel goed wat jij bedoelt. Daar ben ik 1000 euro aan kwijtgeraakt zoals ik nu begrijp. Die krijg ik dan niet meer terug.
Maar ik zit nog met 40 euro per maand aan iets wat niet per se hoeft (hoop ik).
Een levensverzekering is gewoon per direct opzegbaar (mits deze niet verpand is, uiteraard).quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:43 schreef mgerben het volgende:
[..]
Inderdaad, die verzekering kun je gewoon stopzetten oftewel opzeggen.
Bel de maatschappij op of kijk in de voorwaarden voor de opzegtermijn. Zal waarschijnlijk 1-3 maanden zijn.
Je stuurt ze een brief (of 5x dezelfde brief als je ze niet vertrouwt) en je kunt in het vervolg je 40,- per maand zelf uitgeven.
Nee, daar heb ik geen behoefte aan. Ik heb verder geen 'lastige' leningen, betaal al mijn rekeningen op tijd en ben zelfs in staat eind deze maand mijn collegegeld in 1 keer te betalen.quote:En als student zal je nu wel financieel in de shit zitten, of als dat nog niet zo is, straks misschien wel. Je kunt ook eens bij de gemeente van je woonplaats aankloppen. Daar hebben ze afdelingen die je kunnen helpen met schuldsanering.
Geen andere keus.quote:Waarom sluiten mensen toch leningen af tegen 18% rente????
iedere lening kun je altijd aflossen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:40 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik geen behoefte aan. Ik heb verder geen 'lastige' leningen, betaal al mijn rekeningen op tijd en ben zelfs in staat eind deze maand mijn collegegeld in 1 keer te betalen.
Ik wou dat ik een leningmaatschappij kon vinden die mijn creditcardschuld kon overnemen, maar dat is vrijwel onmogelijk. Zoals eerder gezegd, ik heb deze lening nooit mogen krijgen, dus niemand die het wil overnemen.
[..]
Geen andere keus.
En dan ben jij een studentje die nog niets van het leven ervaren heeft, maar zichzelf nog wel tegenkomt?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:19 schreef Poepoog het volgende:
Jij bent zo'n droplul, je weet wel, zo'n eikel die door Dirk Scheringa, Palminvest en weet ik het wat wordt opgelicht!
Eindelijk,
ze bestaan toch!
Uhuquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:30 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
En dan ben jij een studentje die nog niets van het leven ervaren heeft, maar zichzelf nog wel tegenkomt?
Wat houdt niet verpand in?quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een levensverzekering is gewoon per direct opzegbaar (mits deze niet verpand is, uiteraard).
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:49 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Maar waarom moesten ze me toch een uitvaartverzekering aansmeren...
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:49 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Wat houdt niet verpand in?
Ik ga deze maand proberen van die verzekering af te komen.
het meest bizarre is dat het geen levensverzekering is maar een uitvaartverzekering.
Met die 18% rente ben ik toen wel (in een over-emotionele staat) mee in zee gegaan. Mijn contactpersoon heeft ook regels gebogen bij het invullen van mijn financiele gegevens bij mijn aanvraag, dus daar klaag ik niet om. Ik had toen 5000 euro nodig. (Uiteindelijk 4 gekregen maarja..)
Maar waarom moesten ze me toch een uitvaartverzekering aansmeren...
Je hebt nog geluk, ze hadden je ook een contract kunnen laten tekenen dat je voortaan je salaris op hun rekening moet stortenquote:
Hij heeft me ook een mail laten sturen waarin ik (met al mijn gegevens) verklaar dat ik een bepaalde bedrag aan inkomsten per maand had. Hij wist ook heel goed waar hij mee bezig was. In hoeverre is dat tegen mij te gebruiken?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:19 schreef Spanky78 het volgende:
Als jouw tussenpersoon gegevens heeft vervalst is hij aansprakelijk als jij niet kunt terugbetalen, dit wegens nalatigheid of zelfs valsheid in geschrifte. Hij heeft dan van jouw ter goeder trouw zijn misbruik gemaakt. FInanciele delicten zijn soms behoorlijk te bestraffen, een aanklacht is dan een optie. Als je ouders toevallig een rechtsbijstandsverzekering hebben waar jij bij invalt kun je eens met een jurist praten over het nietig verklaren van de lening, aangezien ze hem nooit hadden mogen aanbieden aan jou ivm jouw situatie. Daar zijn namelijk regels voor. Of anders de ingang van de bewuste misleiding door jouw adviseur. De DSB moet daarom ook nu alle klachten serieus behandelen.
Je zou indien dit niet werkt eens met iemand van schuldsanering kunnen praten bijvoorbeeld, dan ben je binnen 3 jaar van deze shit af. Want 4000 euro met 18% is alleen al 50 euri per maand aan rente, dat ga je als student moeilijk afbetalen. En als student heb je toch al weinig, dus wellicht ben je met zo'n sanering redelijk goed af.
Je bent inderdaad getild of opgelicht. Dat laat jij je nooit meer gebeuren hoop ik.Die 1000 euro aan verzekering is te triest voor woorden, eigenlijk belachelijk dat het mag. Dit probleem met je ouders bespreken is een goede tip die ik hier las, want dit soort shit kan je nog jaren lang gaan achtervolgen, bijvoorbeeld een BKR registratie waardoor je jarenlang geen hypotheek mer krijgt etc.
[..]
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:52 schreef Wijnbo het volgende:
Jah leuke hoax.
http://www.comfortcard.nl/onze-producten/comfort-cardquote:Alle kanten op met Comfort Card
Met uw persoonlijke Comfort Card rekent u gemakkelijk af bij diverse aangesloten winkels door héél Nederland. Vervolgens betaalt u uw aankoop af in maandelijkse termijnen, makkelijker kan haast niet!
De voordelen:
Geld pinnen met uw Comfort Card bij alle geldautomaten van ABN Amro en SNS Bank
Geld opnemen aan de balie van alle GWK Travelex vestigingen
Telefonisch geld laten overboeken naar uw eigen bankrekening
Betalen met uw Comfort Card bij alle aangesloten winkels door heel Nederland
Flexibel afbetalen; elk maandbedrag is mogelijk vanaf 3% van uw uitstaande saldo (minimaal ¤10,- )
U betaalt alleen rente over het uitstaande saldo, afbetaalde bedragen kunt u meteen weer opnemen.
Indien u niets opneemt, betaalt u ook niets!
De rente is nu met 2 procent verlaagd zie ik...quote:Rekenvoorbeelden Comfort Card (Doorlopend Geldkrediet)
¤ 500,- 16% ¤ 650,83
¤ 1500,- 16% ¤ 1.949,72
¤ 2500,- 16% ¤ 3.249,53
¤ 4500,- 16% ¤ 5.849,15
* Rente per 1 juli 2009. De effectieve rente op jaarbasis is een prijsaanduiding voor het krediet. Hierin komen
alle kosten van het krediet tot uitdrukking.
quote:Mocht het wel waar zijn, dan verdien je dit gewoonMensen die niet 3 seconden kunnen nadenken. Zie het als dommemensenbelasting.
Wat een naaistreek zou dat zijn, hij vraagt zelf om een te hoge lening en stuurt zelfs een mail met daarin dat hij meer verdient.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:19 schreef Spanky78 het volgende:
Als jouw tussenpersoon gegevens heeft vervalst is hij aansprakelijk als jij niet kunt terugbetalen, dit wegens nalatigheid of zelfs valsheid in geschrifte. Hij heeft dan van jouw ter goeder trouw zijn misbruik gemaakt. FInanciele delicten zijn soms behoorlijk te bestraffen, een aanklacht is dan een optie.
In deze verre (als die pdf op jou van toepassing is):quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:26 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Hij heeft me ook een mail laten sturen waarin ik (met al mijn gegevens) verklaar dat ik een bepaalde bedrag aan inkomsten per maand had. Hij wist ook heel goed waar hij mee bezig was. In hoeverre is dat tegen mij te gebruiken?
De crisis is nog niet eens werkelijk begonnen. Wacht maar tot de quadriljons aan gebakken lucht ergens vandaan moeten komen, dan zitten we met een globale depressie zoals de mensheid nog nooit heeft meegemaakt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:07 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Dat zijn vaak ook de figuren die de hele boel verneuken, leningen gaan aflossen met geleend geld, geen wonder dat die hele fucking crisis zo lang duurt.
Ja sorry hoor, maar in mijn ogen is de enige gezonde leen constructie een hypotheek bij een fatsoenlijke bank. Wie gaat er nu 1000 euro lenenquote:Op zondag 11 oktober 2009 17:31 schreef Observer86 het volgende:
[..]
[..]
http://www.comfortcard.nl/onze-producten/comfort-card
[..]
De rente is nu met 2 procent verlaagd zie ik...
http://www.comfortcard.nl/images/stories/pros-comf-0609-02.pdf
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |