quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:38 schreef Arjan4all het volgende:
18% is een percentage dat meestal bij de maffia wordt gehanteerd, dus ik neem aan dat deze lening bij een of andere Don Corleone loopt
Dan begrijp ik ook dat je een uitvaartverzekering hebt moeten afsluiten. Als je je lening namelijk niet aflost, dan komen ze even bij je langs om je een kopje kleiner te maken
Kijk, dat waardeer ik nu wel weer bij die Italianen, ze hebben stijl. Ze maken je dan wel af, maar je krijgt ook een nette begrafenis.
Anyway.....probeer hier zo snel mogelijk vanaf te komen. Wat 'n oplichters
Jaquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:42 schreef Observer86 het volgende:
Maar heeft iemand hier verder ooit gehoord van een verplichte uitvaartsverzekering bij een lening?
Dit slaat op de eerdergenoemde 1000 euro en niet om de uitvaartverzekering waar ik maandelijks 40 euro aan kwijt ben.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:50 schreef zeemonster het volgende:
Dit is wat ik vond op www.europefinance.nl/betaalgarantie.htm :
BetaalGarantie heeft de volgende kenmerken:
- De BetaalGarantie wordt afgesloten bij Aon Warranty Group, kortweg AWG.
EUROPEFINANCE heeft hiervoor een samenwerkingsverband met AWG.
- BetaalGarantie is af te sluiten bij alle consumptieve kredietvormen behalve
het Doorlopend Hypotheek Krediet.
- BetaalGarantie is mogelijk voor nieuwe leningen
- BetaalGarantie bestaat uit een arbeidsongeschiktheid- en werkloosheidsverzekering
- de premiebetaling wordt stopgezet bij inlossing van uw lening
- in de polisvoorwaarden is een beperkt aantal uitsluitingsgronden opgenomen
- BetaalGarantie beschermt uw kredietwaardigheid en kan voorkomen dat u een negatieve
registratie bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) krijgt
- de premie van de BetaalGarantie is niet fiscaal aftrekbaar. Uitkeringen zijn derhalve niet
belast.
- de verzekering eindigt bij het bereiken van de 65 jarige leeftijd
- het verzekerde bedrag is het openstaande saldo op het moment dat de gebeurtenis
plaatsvindt, met een maximum van ¤ 100.000,-
- de uitkering bedraagt maximaal ¤ 4000,- per maand.
Het lijkt mij dat de premie wordt stopgezet zodra je het volledige bedrag hebt ingelost en anders op 65 jarige leeftijd. Waag eens een belletje aan je leningsmaatschappij zou ik zeggen.
Dat is het hem nou juist. Ik heb een aparte (bij een geheel andere maatschappij) uitvaart/levensverzekering moeten ondertekenen voor deze lening. Ik snap heel goed wat jij bedoelt. Daar ben ik 1000 euro aan kwijtgeraakt zoals ik nu begrijp. Die krijg ik dan niet meer terug.quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:05 schreef zeemonster het volgende:
Volgens mij heb je geen specifieke uitvaartverzekering afgesloten maar een Betaalgarantie verzekering , welke je verzekerd bij : Arbeidsongeschiktheid , overlijden , werkeloosheid etcetera.
Als je niet belt , wordt je ook niet wijzer... Bel dan naar de AWG (Warranty Group) .
Mijn inziens stopt de premie bij het inlossen van je volledige schuld.. maar ik ben ook maar een mens die haar mening geeft en weet het dus niet zeker.
www.dsbbank.nlquote:Op zondag 4 oktober 2009 00:09 schreef JeOma het volgende:
Klinkt als een prima deal, die lening van je. Bijna gratis geld man! Ik wil er ook eentje! Doe 's een URL waar ik zo'n kekke lening af kan sluiten???
You are nominated for looser of this monthquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:11 schreef Observer86 het volgende:
Goeiedag,
Ik heb 7 maanden geleden geld geleend onder zeer slechte voorwaarden (18% rente op jaarbasis). De reden voor de lening zal ik hier niet specifiek omschrijven. Mijn leven was al een geregelde puinhoop en tot mijn verdriet kreeg een familielid met grote financiele tegenslagen te maken. Als gevolg daarvan verloor ik min of meer controle over alles, na diegene geholpen te hebben.
Ik heb in totaal 4 duizend euro in mijn handen gekregen. Ik heb 993 euro moeten betalen voor een 'Zeker Lenen Certificaat'. De bijna 1000 euro bestond uit 750 euro voor de AO premie, en 250 euro voor de WW premie. Hier snap ik dus niks van.
Ik heb ook een uitvaartsverzekering moeten afsluiten, waar ik maandelijks 40 euro aan kwijt ben. De ingangsdatum was op 1 maart 2009 en tot mijn schrik is de premieduur op de polisblad 30 jaar.
Nu, 7 maanden later begin ik alles min of meer onder controle te krijgen. Mijn vragen aan jullie zijn:
Die 1000 euro (voor The Warranty Group), krijg ik die terug als ik mijn krediet heb afgelost?
Is het verplicht de uitvaartverzekering door te laten lopen? Of kan ik die nu ook wel opzeggen? Ik heb namelijk de algemene voorwaarden gelezen en er stond dat het enige dat ik hoef te doen is de polisblad terug te sturen?
Met vriendelijke groet,
N.
dus uitleggen aan pa en ma en aflossen die hapquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:38 schreef Arjan4all het volgende:
Die uitvaartverzekeringspremie moet je gewoon kunnen stopzetten, bel ze even op of er een opzegtermijn is en je zult natuurlijk een meding moeten doen dat je 'm stopzet
Daarmee vervalt je recht op een uitkering bij overlijden aan je nabestaanden voor een begrafenis
De premies die je tot nu toe hebt betaald, ben je natuurlijk kwijt
Over die 1000 euro premie bij aanvang, naar mijn mening is die betaald om de verzekeraar zich te laten indekken tegen het risico van niet betalen. Oftewel, bovenop die 18% zit ook nog eens die 1000 euro. Die 1000 euro ben je kwijt
Tot slot, zorg dat je zo snel mogelijk van deze lening af komt
die uitvaartverzekering kun je gewoon afzeggen, alleen dan heb je dat bedrag wel voor niks betaald tot nu toe. Wel veel trouwens, een uitkering van 20.000 euro bij overlijden, verklaart wel waarom hij duur is, al vind ik het nog wel te duur. Btw voor 10.000 euro heb je ook al een luxe begrafenis, hoef je echt niet voor 20.000 verzekerd te zijnquote:Op zondag 4 oktober 2009 00:08 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Dat is het hem nou juist. Ik heb een aparte (bij een geheel andere maatschappij) uitvaart/levensverzekering moeten ondertekenen voor deze lening. Ik snap heel goed wat jij bedoelt. Daar ben ik 1000 euro aan kwijtgeraakt zoals ik nu begrijp. Die krijg ik dan niet meer terug.
Maar ik zit nog met 40 euro per maand aan iets wat niet per se hoeft (hoop ik).
Simpelweg omdat ze menen dan beter af te zijn vergeleken met de situatie waarin ze de lening en de cash niet hebben. En de overwegingen zijn voor iedereen weer anders.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:00 schreef HarryP het volgende:
Waarom sluiten mensen toch leningen af tegen 18% rente????
Omdat een kat in het nauw soms rare sprongen maakt? Als het water je tot de lippen staat, jij morgen je huis uitgezet wordt met je vrouw en 2 kinderen en onder de brug kunt gaan slapen en je kunt dat op deze manier nog een paar weken uitstellen om zo even adem te kunnen halen? Tja....quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:00 schreef HarryP het volgende:
Waarom sluiten mensen toch leningen af tegen 18% rente????
Dat zijn vaak ook de figuren die de hele boel verneuken, leningen gaan aflossen met geleend geld, geen wonder dat die hele fucking crisis zo lang duurt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:37 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Omdat een kat in het nauw soms rare sprongen maakt? Als het water je tot de lippen staat, jij morgen je huis uitgezet wordt met je vrouw en 2 kinderen en onder de brug kunt gaan slapen en je kunt dat op deze manier nog een paar weken uitstellen om zo even adem te kunnen halen? Tja....
Slim is het alles behalve, en het brengt ze alleen maar veel dieper in de shit, maar onbegrijpelijk? Neuh..
Moet je voor de gein eens kijken op marktplaats in de sectie "Geld en leningen", en dan even filteren op "Gezocht". Het barst er van mensen die makkelijk een lening tegen 18% zullen afsluiten als ze dat nog zouden kunnen. Deze bijvoorbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |