Heb je wel eens op je creditcard afrekening gekeken??quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:00 schreef HarryP het volgende:
Waarom sluiten mensen toch leningen af tegen 18% rente????
Ik heb geen creditcard en kan ook niet rood staan.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Heb je wel eens op je creditcard afrekening gekeken??
bedenk dat rood staan bj de bank ook 1,2 % rente per maand kost
Inderdaad, die verzekering kun je gewoon stopzetten oftewel opzeggen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:08 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Dat is het hem nou juist. Ik heb een aparte (bij een geheel andere maatschappij) uitvaart/levensverzekering moeten ondertekenen voor deze lening. Ik snap heel goed wat jij bedoelt. Daar ben ik 1000 euro aan kwijtgeraakt zoals ik nu begrijp. Die krijg ik dan niet meer terug.
Maar ik zit nog met 40 euro per maand aan iets wat niet per se hoeft (hoop ik).
Een levensverzekering is gewoon per direct opzegbaar (mits deze niet verpand is, uiteraard).quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:43 schreef mgerben het volgende:
[..]
Inderdaad, die verzekering kun je gewoon stopzetten oftewel opzeggen.
Bel de maatschappij op of kijk in de voorwaarden voor de opzegtermijn. Zal waarschijnlijk 1-3 maanden zijn.
Je stuurt ze een brief (of 5x dezelfde brief als je ze niet vertrouwt) en je kunt in het vervolg je 40,- per maand zelf uitgeven.
Nee, daar heb ik geen behoefte aan. Ik heb verder geen 'lastige' leningen, betaal al mijn rekeningen op tijd en ben zelfs in staat eind deze maand mijn collegegeld in 1 keer te betalen.quote:En als student zal je nu wel financieel in de shit zitten, of als dat nog niet zo is, straks misschien wel. Je kunt ook eens bij de gemeente van je woonplaats aankloppen. Daar hebben ze afdelingen die je kunnen helpen met schuldsanering.
Geen andere keus.quote:Waarom sluiten mensen toch leningen af tegen 18% rente????
iedere lening kun je altijd aflossen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:40 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik geen behoefte aan. Ik heb verder geen 'lastige' leningen, betaal al mijn rekeningen op tijd en ben zelfs in staat eind deze maand mijn collegegeld in 1 keer te betalen.
Ik wou dat ik een leningmaatschappij kon vinden die mijn creditcardschuld kon overnemen, maar dat is vrijwel onmogelijk. Zoals eerder gezegd, ik heb deze lening nooit mogen krijgen, dus niemand die het wil overnemen.
[..]
Geen andere keus.
En dan ben jij een studentje die nog niets van het leven ervaren heeft, maar zichzelf nog wel tegenkomt?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:19 schreef Poepoog het volgende:
Jij bent zo'n droplul, je weet wel, zo'n eikel die door Dirk Scheringa, Palminvest en weet ik het wat wordt opgelicht!
Eindelijk,
ze bestaan toch!
Uhuquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:30 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
En dan ben jij een studentje die nog niets van het leven ervaren heeft, maar zichzelf nog wel tegenkomt?
Wat houdt niet verpand in?quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een levensverzekering is gewoon per direct opzegbaar (mits deze niet verpand is, uiteraard).
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:49 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Maar waarom moesten ze me toch een uitvaartverzekering aansmeren...
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:49 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Wat houdt niet verpand in?
Ik ga deze maand proberen van die verzekering af te komen.
het meest bizarre is dat het geen levensverzekering is maar een uitvaartverzekering.
Met die 18% rente ben ik toen wel (in een over-emotionele staat) mee in zee gegaan. Mijn contactpersoon heeft ook regels gebogen bij het invullen van mijn financiele gegevens bij mijn aanvraag, dus daar klaag ik niet om. Ik had toen 5000 euro nodig. (Uiteindelijk 4 gekregen maarja..)
Maar waarom moesten ze me toch een uitvaartverzekering aansmeren...
Je hebt nog geluk, ze hadden je ook een contract kunnen laten tekenen dat je voortaan je salaris op hun rekening moet stortenquote:
Hij heeft me ook een mail laten sturen waarin ik (met al mijn gegevens) verklaar dat ik een bepaalde bedrag aan inkomsten per maand had. Hij wist ook heel goed waar hij mee bezig was. In hoeverre is dat tegen mij te gebruiken?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:19 schreef Spanky78 het volgende:
Als jouw tussenpersoon gegevens heeft vervalst is hij aansprakelijk als jij niet kunt terugbetalen, dit wegens nalatigheid of zelfs valsheid in geschrifte. Hij heeft dan van jouw ter goeder trouw zijn misbruik gemaakt. FInanciele delicten zijn soms behoorlijk te bestraffen, een aanklacht is dan een optie. Als je ouders toevallig een rechtsbijstandsverzekering hebben waar jij bij invalt kun je eens met een jurist praten over het nietig verklaren van de lening, aangezien ze hem nooit hadden mogen aanbieden aan jou ivm jouw situatie. Daar zijn namelijk regels voor. Of anders de ingang van de bewuste misleiding door jouw adviseur. De DSB moet daarom ook nu alle klachten serieus behandelen.
Je zou indien dit niet werkt eens met iemand van schuldsanering kunnen praten bijvoorbeeld, dan ben je binnen 3 jaar van deze shit af. Want 4000 euro met 18% is alleen al 50 euri per maand aan rente, dat ga je als student moeilijk afbetalen. En als student heb je toch al weinig, dus wellicht ben je met zo'n sanering redelijk goed af.
Je bent inderdaad getild of opgelicht. Dat laat jij je nooit meer gebeuren hoop ik.Die 1000 euro aan verzekering is te triest voor woorden, eigenlijk belachelijk dat het mag. Dit probleem met je ouders bespreken is een goede tip die ik hier las, want dit soort shit kan je nog jaren lang gaan achtervolgen, bijvoorbeeld een BKR registratie waardoor je jarenlang geen hypotheek mer krijgt etc.
[..]
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:52 schreef Wijnbo het volgende:
Jah leuke hoax.
http://www.comfortcard.nl/onze-producten/comfort-cardquote:Alle kanten op met Comfort Card
Met uw persoonlijke Comfort Card rekent u gemakkelijk af bij diverse aangesloten winkels door héél Nederland. Vervolgens betaalt u uw aankoop af in maandelijkse termijnen, makkelijker kan haast niet!
De voordelen:
Geld pinnen met uw Comfort Card bij alle geldautomaten van ABN Amro en SNS Bank
Geld opnemen aan de balie van alle GWK Travelex vestigingen
Telefonisch geld laten overboeken naar uw eigen bankrekening
Betalen met uw Comfort Card bij alle aangesloten winkels door heel Nederland
Flexibel afbetalen; elk maandbedrag is mogelijk vanaf 3% van uw uitstaande saldo (minimaal ¤10,- )
U betaalt alleen rente over het uitstaande saldo, afbetaalde bedragen kunt u meteen weer opnemen.
Indien u niets opneemt, betaalt u ook niets!
De rente is nu met 2 procent verlaagd zie ik...quote:Rekenvoorbeelden Comfort Card (Doorlopend Geldkrediet)
¤ 500,- 16% ¤ 650,83
¤ 1500,- 16% ¤ 1.949,72
¤ 2500,- 16% ¤ 3.249,53
¤ 4500,- 16% ¤ 5.849,15
* Rente per 1 juli 2009. De effectieve rente op jaarbasis is een prijsaanduiding voor het krediet. Hierin komen
alle kosten van het krediet tot uitdrukking.
quote:Mocht het wel waar zijn, dan verdien je dit gewoonMensen die niet 3 seconden kunnen nadenken. Zie het als dommemensenbelasting.
Wat een naaistreek zou dat zijn, hij vraagt zelf om een te hoge lening en stuurt zelfs een mail met daarin dat hij meer verdient.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:19 schreef Spanky78 het volgende:
Als jouw tussenpersoon gegevens heeft vervalst is hij aansprakelijk als jij niet kunt terugbetalen, dit wegens nalatigheid of zelfs valsheid in geschrifte. Hij heeft dan van jouw ter goeder trouw zijn misbruik gemaakt. FInanciele delicten zijn soms behoorlijk te bestraffen, een aanklacht is dan een optie.
In deze verre (als die pdf op jou van toepassing is):quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:26 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Hij heeft me ook een mail laten sturen waarin ik (met al mijn gegevens) verklaar dat ik een bepaalde bedrag aan inkomsten per maand had. Hij wist ook heel goed waar hij mee bezig was. In hoeverre is dat tegen mij te gebruiken?
De crisis is nog niet eens werkelijk begonnen. Wacht maar tot de quadriljons aan gebakken lucht ergens vandaan moeten komen, dan zitten we met een globale depressie zoals de mensheid nog nooit heeft meegemaakt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:07 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Dat zijn vaak ook de figuren die de hele boel verneuken, leningen gaan aflossen met geleend geld, geen wonder dat die hele fucking crisis zo lang duurt.
Ja sorry hoor, maar in mijn ogen is de enige gezonde leen constructie een hypotheek bij een fatsoenlijke bank. Wie gaat er nu 1000 euro lenenquote:Op zondag 11 oktober 2009 17:31 schreef Observer86 het volgende:
[..]
[..]
http://www.comfortcard.nl/onze-producten/comfort-card
[..]
De rente is nu met 2 procent verlaagd zie ik...
http://www.comfortcard.nl/images/stories/pros-comf-0609-02.pdf
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |