SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile
proef ik hier enige frustratie?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:05 schreef Snuitebolletje het volgende:
Hmmm, begrijpelijk.. en dan allemaal vrienden die ook maar niet snappen waarom je vrijgezel bent enzo.. Lastig hoor, als je te leuk bent
TS doet ook haar eigen ding, maar verlangt stiekem ook naar die ene.. Maar dat doen we allemaal, zélfs mensen die in een relatie zitten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is niet erg om alleen te blijven. Je moet het leven leven dat het beste bij je past. Niet iets kopiëren van anderen. Durf je eigen ding te doen.
I know, zoeken heeft geen zin en je bent sowieso aantrekkelijker voor anderen als je lekker in je vel zit en gelukkig bent met je eigen leven. Maar hoe kun je er zo zeker van zijn dat je ooit de juiste tegenkomt? Ik geloof er steeds minder in, anders zou ik dit topic niet openen. Ik bedoel, ik kan er best mee leren leven maar ik merk nu dat ik beslissingen aangaande mijn toekomst rekening hou met een mogelijke levenspartner. Zo heb ik besloten dat het voorlopig niet slim is om te daten met het oog op een relatie omdat ik over een tijdje ga emigreren. Eigenlijk heb ik al die tijd gepland om eerst zelf te settelen en daarna iemand te zoeken. Het settelen duurt alleen langer dan verwacht. Dus in die zin sta ik er ook niet echt voor open en eigenlijk date ik dus ook niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:56 schreef Netsplitter het volgende:
Ooit kom je de juiste tegen.
De vraag alleen is waneer die tijd is.
Tot die tijd gewoon lekker je ding blijven doen, dan gebeurd het vanzelf.
Ik geloof hierquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:11 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ik zet Soulmate nu in ieder geval van repeat af.
[..]
I know, zoeken heeft geen zin en je bent sowieso aantrekkelijker voor anderen als je lekker in je vel zit en gelukkig bent met je eigen leven. Maar hoe kun je er zo zeker van zijn dat je ooit de juiste tegenkomt? Ik geloof er steeds minder in, anders zou ik dit topic niet openen. Ik bedoel, ik kan er best mee leren leven maar ik merk nu dat ik beslissingen aangaande mijn toekomst rekening hou met een mogelijke levenspartner. Zo heb ik besloten dat het voorlopig niet slim is om te daten met het oog op een relatie omdat ik over een tijdje ga emigreren. Eigenlijk heb ik al die tijd gepland om eerst zelf te settelen en daarna iemand te zoeken. Het settelen duurt alleen langer dan verwacht. Dus in die zin sta ik er ook niet echt voor open en eigenlijk date ik dus ook niet.
Maar door dat verdomde liedjevraag ik me wel af of ik mijn eigen glazen niet ingooi.
helemaal niet in.quote:Ooit kom je de juiste tegen.
Hier naast ons woont anders een potje waar nog nooit een dekseltje op heeft gezeten.quote:
Ik zou persoonlijk niet teveel dromen over plannen. Want als je dan gaat daten, begin je te zoeken naar een partner die in dat plaatje past, snap je? Dan wordt daten niet zo los en aangenaam. Als je wilt emigreren, zou ik de beslissing niet teveel voor je uitschuiven. Anders blijf je in eeuwige twijfel. Durf beslissen!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:11 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Zo heb ik besloten dat het voorlopig niet slim is om te daten met het oog op een relatie omdat ik over een tijdje ga emigreren. Eigenlijk heb ik al die tijd gepland om eerst zelf te settelen en daarna iemand te zoeken. Het settelen duurt alleen langer dan verwacht.
In dit geval is het: op elk potje past een potjequote:
Dat dus, toen ik er niet meer mee zat om de rest van m'n leven alleen te blijven vond ik 'n partner.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is niet erg om alleen te blijven. Je moet het leven leven dat het beste bij je past. Niet iets kopiëren van anderen. Durf je eigen ding te doen.
Ben ik niet zo van overtuigd eigenlijk. Tenminste, als ik naar mijn leven kijk, ik richt dat allemaal veel leuker in dan als ik een relatie heb. Maar soms is het gewoon lekkerder om niet alleen te zijn. Alleen slapen vind ik eigenlijk wel zo prettigquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:35 schreef Quickie_Butt het volgende:
Oeh herkenbaar!
Ik vraag het me ook regelmatig af de laatste tijd. Ik zou ontzettend graag "the one" tegen willen komen..... of in elk geval iemand willen hebben voor de heb. Al dan niet de ware...
Maar ja, hoe en waar haal je die vandaan?
Ik leef verder ook gewoon mijn leven en kan soms echt genieten van het alleen zijn, het rustig thuiskomen zonder dat er gelijk iemand op me zit te wachten en aandacht wil. Maar dan stap ik 's avonds mijn wederom lege bed in en dan word ik wel eens. Ik denk ook echt wel dat de kwaliteit van het leven leuker is als je samen bent dan wanneer je alleen bent. Geheel vanuit biologisch oogpunt bekeken omdat we sociale dieren zijn.
Ik zou me niet focussen op vastigheid, niets is meer voor eeuwig tegenwoordigquote:Maar nu vraag ik me af, ik ben eind twintig. Ik kan best leren leven met het idee dat ik misschien niet mijn leven ga delen met een persoon. Het zal niet zo makkelijk zijn want het zit diep ingebakken. Maar dan nog ben ik wel benieuwd of ik de enige ben die hier wel eens bij stilstaat. Blijf je hopen dat je alsnog die ene persoon tegenkomt? Of heb je je eisen en angsten opzij gezet en toch gegaan voor iemand waarin je in eerste instantie niet je levenspartner zag? Of ben je die toch nog tegen gekomen?
en dit.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:41 schreef Apotheose het volgende:
Ben gewoon ook niet zo snel onder de indruk van iemand.
Waarom moet het meteen 'de juiste' zijn? Is gewoon iemand die nu leuk is niet goed genoeg? Na een tijdje merk je dan vanzelf of het leuk blijft en meermeermeer wordt of toch wegzakt. Als je alleen maar de perfecte vrouw wil, is de kans dat je er een vindt die bij je past volgens mij veel kleiner dan als je gewoon geniet van wat op je pad komt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:11 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Maar hoe kun je er zo zeker van zijn dat je ooit de juiste tegenkomt?
Van dat laatste heb ik nooit spijt, ik hou niet van afwachtend en huiverig een relatie instappen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:41 schreef Apotheose het volgende:
same here. Iedereen om me heen settelt (ofzo) . Ben gewoon ook niet zo snel onder de indruk van iemand. En als het es een keer raak is.... ga ik er wel helemaal voor. Soms wat teveel....
QFTquote:Op zondag 4 oktober 2009 12:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
...soms weet je aan het begin nog niet hoe goed iets kan worden.
Relatietherapie, omg Rotterdam.quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:11 schreef ShadyLane het volgende:
Ik krijg bij dit topic een banner van "Maatje meer, chatten en daten met volslanke mensen"
quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:11 schreef ShadyLane het volgende:
Ik krijg bij dit topic een banner van "Maatje meer, chatten en daten met volslanke mensen"
Klopt. Maar uiteindelijk is dat niet zo'n ommezwaai omdat ik al een tijd als biseksueel uit de kast was. Het is meer dat ik de mogelijkheid op een relatie met een man nu uitsluit. Ik zeg ook niet dat ik tegen deze tijd helemaal gesetteld had willen zijn, ik heb nog een aantal dingen te doen waarvoor ik beter single blijf. Maar ergens had ik wel verwacht om nu weer een solide relatie te hebben, iemand om samen mee aan een toekomst te bouwen. Samenwonen etc. kun je wel leuk over nadenken maar dat is zinloos als je geen partner hebt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:21 schreef solaire het volgende:
TS je bent toch pas een jaar terug uit de kast gekomen? neem aan dat je eerst eens een beetje hebt moeten wennen aan interesse van/voor vrouwen ipv mannen. Lijkt me eerder dat je over een tijdje pas echt serieus op zoek gaat naar een vaste partner. Zou het juist vreemd vinden als je al helemaal gesetteld zou zijn met huisje boompje beestje na zo'n ommezwaai.
misschien een beetje overhaaste conclusie van jezelf?
Ik krijg "Chatten en daten met alleenstaande mama's". Wie kan daar nog overheen?quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:11 schreef ShadyLane het volgende:
quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:56 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik krijg "Chatten en daten met alleenstaande mama's". Wie kan daar nog overheen?
gay-Parship.nlquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:56 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik krijg "Chatten en daten met alleenstaande mama's". Wie kan daar nog overheen?
Waar komt deze zure verwachting vandaan?quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Fascination het volgende:
Daarom moet je niet het verwachtingspatroon hebben dat je een relatie zult hebben als je ouder bent. Zeker als lesbienne is het heel moeilijk. Er is een grote kans dat je alleen zult eindigen, hoe hard dat ook mag klinken.
quote:
De kans of je alleen eindigt, ligt volgens mij vooral bij jezelf. In welke mate wil je je eisen bijstellen en in welke mate kun je zelf een relatie succesvol maken? Dat heeft met je seksuele voorkeur niet zoveel te maken. Ik kan natuurlijk de eis dat het een vrouw moet zijn ook laten vallen. Alleen met een man een relatie succesvol maken lijkt me een probleemquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Fascination het volgende:
Daarom moet je niet het verwachtingspatroon hebben dat je een relatie zult hebben als je ouder bent. Zeker als lesbienne is het heel moeilijk. Er is een grote kans dat je alleen zult eindigen, hoe hard dat ook mag klinken.
Een partner vinden die bij je past lijkt me nog niet zo makkelijk. Mensen gaan er maar vanuit dat ze iemand zullen treffen en wanneer dat niet gebeurt worden ze verbitterd/wanhopig. Als je het wat anders bekijkt voorkom je dat je verbitterd/wanhopig wordt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waar komt deze zure verwachting vandaan?
Jawel.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
![]()
[..]
De kans of je alleen eindigt, ligt volgens mij vooral bij jezelf. In welke mate wil je je eisen bijstellen en in welke mate kun je zelf een relatie succesvol maken? Dat heeft met je seksuele voorkeur niet zoveel te maken. Ik kan natuurlijk de eis dat het een vrouw moet zijn ook laten vallen. Alleen met een man een relatie succesvol maken lijkt me een probleem.
Dan denk ik dat je op de verkeerde plaatsen komt (of ik op de goeiequote:Op zondag 4 oktober 2009 14:26 schreef Fascination het volgende:
Ik als lesbienne kom vrijwel nooit lesbiennes tegen, de lesbiennes die ik wel tegenkom zijn vaak erg mannelijk en/of behoorlijk onaantrekkelijk. En de vijver is al zo klein.Ik denk dat veel homo's/lesbiennes geen relatie hebben of zullen krijgen. Maar misschien ben ik wel wereldvreemd, dat kan ook natuurlijk.
![]()
Grappig, de mooiste meiden die ik tegenkom zijn altijd lesbisch... Pfff.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:26 schreef Fascination het volgende:
Ik als lesbienne kom vrijwel nooit lesbiennes tegen, de lesbiennes die ik wel tegenkom zijn vaak erg mannelijk en/of behoorlijk onaantrekkelijk. En de vijver is al zo klein.Ik denk dat veel homo's/lesbiennes geen relatie hebben of zullen krijgen. Maar misschien ben ik wel wereldvreemd, dat kan ook natuurlijk.
![]()
[..]
Jawel.
Kijk en het is deze instelling waardoor het gewoon ook niet lukt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:01 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Ben ik niet zo van overtuigd eigenlijk. Tenminste, als ik naar mijn leven kijk, ik richt dat allemaal veel leuker in dan als ik een relatie heb. Maar soms is het gewoon lekkerder om niet alleen te zijn. Alleen slapen vind ik eigenlijk wel zo prettig. Er zijn maar weinig mensen met wie ik relaxt kan slapen.
Soortgelijk verhaal, al ben ik dan 37.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:07 schreef dawg het volgende:
ik heb daar nooit bij stil gestaan, ik was altijd met heel andere dingen bezig. nu ben ik 30, vrijgezel, en vind het ook niet erg om alleen te zijn, ik kan heel goed alleen zijn. soms mis ik wel het samenzijn met een partner, maar ik zou nooit voor minder gaan, dan liever alleen.
Dat dacht ik ook toen ik 18 was. Maar nu blijkt dat ook normale mensen single blijven, soms zelfs tot hun 37ste!quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:19 schreef Sachertorte het volgende:
Als je op je 25e nog geen levenspartner hebt, ziet het er somber voor je uit. Alleen de mislukten en afdankertjes blijven dan nog voor je over.
Zo heel normaal zijn ze dan meestal toch niet.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:26 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook toen ik 18 was. Maar nu blijkt dat ook normale mensen single blijven, soms zelfs tot hun 37ste!
Nee, maar types die op hun 30e nog geen vaste relatie hebben, voldoen nooit aan het normaalbeeld. Dat ligt dan echt niet alleen aan de omgeving.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:51 schreef MarMar het volgende:
Neh, per sé een relatie moeten voor je 25e en dan genoegen nemen met wat er maar voor handen is omdat anders de wereld vergaat, dat is een goed idee
Dat heb ik ook. De clichees ''het komt als je er niet naar zoekt'', ''op ieder potje past een dekseltje'' etc kan ik dan dus ook niet zo veel mee. En ook niet dat ik te kritisch zou zijn. Als ik verliefd zou worden, zou ik de ''eisen'' wel laten varen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:42 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ach sommigen hebben het makkelijk, sommigen wat moeilijker. Ik word bijvoorbeeld zeer zelden verliefd, terwijl ik toch redelijk snel en makkelijk nieuwe contacten leg. Ik ben in m'n hele leven misschien twee keer echt verliefd geweest; de kans dat ik dus ooit een vaste levenspartner krijg is dan ook niet geweldig groot. Ik vind het heel vervelend maar ik kan er niets aan veranderen.
Het is natuurlijk ook wel makkelijk om iemand op deze manier af te wimpelen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:55 schreef Sartana09 het volgende:
Grappig, de mooiste meiden die ik tegenkom zijn altijd lesbisch... Pfff.
Dan ben ik wel benieuwd wat volgens jou het normaalbeeld is?quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, maar types die op hun 30e nog geen vaste relatie hebben, voldoen nooit aan het normaalbeeld. Dat ligt dan echt niet alleen aan de omgeving.
De een zegt normaal, de ander zegt saai...quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, maar types die op hun 30e nog geen vaste relatie hebben, voldoen nooit aan het normaalbeeld. Dat ligt dan echt niet alleen aan de omgeving.
Dat je tegen die leeftijd gesetteld bent.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:02 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. De clichees ''het komt als je er niet naar zoekt'', ''op ieder potje past een dekseltje'' etc kan ik dan dus ook niet zo veel mee. En ook niet dat ik te kritisch zou zijn. Als ik verliefd zou worden, zou ik de ''eisen'' wel laten varen.
[..]
Het is natuurlijk ook wel makkelijk om iemand op deze manier af te wimpelen.
[..]
Dan ben ik wel benieuwd wat volgens jou het normaalbeeld is?
Normaal is wat de meerderheid doet. Of je last hebt van afwijkend zijn mag je zelf uitmaken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:04 schreef MarMar het volgende:
[..]
De een zegt normaal, de ander zegt saai...
Gelukkig denken mensen rond hun 30e vaak iets minder in hokjes..
zo niet, heb je wel een groter probleem dan al dan niet single zijn
Precies, ik heb sowieso nooit enige logica kunnen ontdekken in mijn keuzes, dus dat maakt het allemaal nog extra moeilijk.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:02 schreef Xennia het volgende:
Dat heb ik ook. De clichees ''het komt als je er niet naar zoekt'', ''op ieder potje past een dekseltje'' etc kan ik dan dus ook niet zo veel mee. En ook niet dat ik te kritisch zou zijn. Als ik verliefd zou worden, zou ik de ''eisen'' wel laten varen.
Dat is dan wel weer een afwijkend normaalbeeldquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat je tegen die leeftijd gesetteld bent.
Het leven is planbaar volgens jou?quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Bij 30? Niet echt he.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:12 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer een afwijkend normaalbeeld
Wereldvreemd figuur ben je. Eigenlijk vind ik jou nogal afwijkend.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je doet net alsof het de normaalste zaak van de wereld is om dan gesetteld te zijn. Maar ondertussen zijn er 1 miljoen singles tussen 20-65.quote:
Ook als dat betekent dat je in een liefdeloze relatie moet blijven hangen, omdat dat zo hoort op je leeftijd?quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
God ja, die situaties zijn het ergste!quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:26 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ach je hebt ook mensen die echt wanhopig worden en zich vastgrijpen aan de eerste de beste (liefst iemand die even wanhopig is), dat heeft meestal meer iets weg van een frontale treinbotsing; je ziet het van verre aankomen en het loopt nooit goed af, maar toch blijf ik kijken.
Dat zeg ik toch allemaal niet. Maar het is ook veel te makkelijk om alles op externe factoren af te schuiven als jij niet voor elkaar krijgt wat anderen wel lukt. Generaliserend gesproken zullen mensen die op hun 30e hun leven relationeel niet op de rails hebben gekregen afwijken van de mediaan. Dat is een feit.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:14 schreef MarMar het volgende:
[..]
Het leven is planbaar volgens jou?
Ain't that cute
BUT IT'S WROOOOOOOOOOONG!
Natuurlijk niet. Ieder moet doen waar hij/zij zich het prettigst bij voelt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:18 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ook als dat betekent dat je in een liefdeloze relatie moet blijven hangen, omdat dat zo hoort op je leeftijd?
Maar punt is dus dat ik helemaal niet vind dat alle mensen met een relatie hun leven op de rails hebben. Sterker nog, zo'n 90% van de relaties die ik om me heen zie, vind ik onder de maat.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:38 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch allemaal niet. Maar het is ook veel te makkelijk om alles op externe factoren af te schuiven als jij niet voor elkaar krijgt wat anderen wel lukt. Generaliserend gesproken zullen mensen die op hun 30e hun leven relationeel niet op de rails hebben gekregen afwijken van de mediaan. Dat is een feit.
Hear, hear.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:42 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar punt is dus dat ik helemaal niet vind dat alle mensen met een relatie hun leven op de rails hebben. Sterker nog, zo'n 90% van de relaties die ik om me heen zie, vind ik onder de maat.
Feit is ook dat de meeste mensen van rond de dertig hun eerste samenwoonervaring wel achter de rug hebben. Simpele kwestie van beseffen dat je op je 19e toch inderdaad niet goed in kon schatten of iemand wel echt bij je paste. Je weet wel, er achter komen dat je je 7 beste jaren hebt verspild aan iemand waarvan je jezelf altijd wijsmaakte dat diegene voor jou gemaakt is.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:38 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch allemaal niet. Maar het is ook veel te makkelijk om alles op externe factoren af te schuiven als jij niet voor elkaar krijgt wat anderen wel lukt. Generaliserend gesproken zullen mensen die op hun 30e hun leven relationeel niet op de rails hebben gekregen afwijken van de mediaan. Dat is een feit.
Hier sluit ik me helemaal bij aan! Ik word echt een beetje strontziek van die mensen die zeggen dat ze zo "lekker single" zijnquote:Op zondag 4 oktober 2009 15:14 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Kijk en het is deze instelling waardoor het gewoon ook niet lukt.
Je staat blijkbaar al dermate negatief tegenover een relatie, dat je het eigenlijk alleen maar ziet als een extra iemand om mee te slapen. (om het even makkelijk te zeggen)
Tuurlijk, je moet niet je geluk van iemand anders af laten hangen, maar laten we even realistisch zijn, voor de meeste mensen geldt gewoon dat het leven completer is met een partner.
Niet slechts iemand om je warm te houden 's nachts, maar iemand om concreet een gedeeld leven mee op te bouwen, wat, sorry dat ik het zeg, leuker hoort te zijn dan je single leventje.
Ik snap die negatieve "ik heb een compleet leven maar zoek nog een maatje" relatieplanet houding niet zo..
Erken gewoon dat een partner er weldegelijk is om je leven gelukkiger te maken en dan ben je alweer een stap verder.
Dit bedoel ik.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hier sluit ik me helemaal bij aan! Ik word echt een beetje strontziek van die mensen die zeggen dat ze zo "lekker single" zijnFijn voor hun, maar ik vind het maar een leeg en oppervlakkig leventje. Wat is er zo lekker aan? Dat je alleen thuis zit op de zondagavond, dat je altijd maar alleen aan het eten bent, dat je alleen in bed ligt (op de oppervlakkige one night stands na dan) Een relatie is zoveel meer dan alleen maar seks met elkaar hebben, je geniet gewoon van elkaars aanwezigheid en je weet dat er altijd iemand is waarop je kunt vertrouwen. Dat single zijn is misschien leuk als je nog heel jong bent, dan stelt het toch allemaal niet zoveel voor, maar als je wat ouder wordt en de rest om je heen allemaal gesettled is, is het allemaal zo leuk niet meer.
Wat dat betreft zit ik momenteel in zo'n zelfde fase als TS (al ben ik dan een hetero man), ik vraag me ook af of ik nog iemand tegenkom die aan mijn eisen voldoet. En ja, die eisen liggen misschien wel hoog, maar ik wil ook absoluut geen relatie om maar een relatie te hebben... En ik dacht onlangs iemand gevonden te hebben die volledig aan dat beeld voldeed, maar dat bleek helaas ook weer een illusie te zijn. Dan ga je je toch ook weer afvragen of het allemaal wel zo vanzelf gaat en of het eigenlijk nog wel goed gaat komen... En het is helemaal balen als alle vrienden van je wel in een vaste relatie zitten en jij als enige vrijgezel overblijft, zelfs diegenen waarvan ik dacht dat ze eeuwig vrijgezel zouden blijven hebben iemand gevonden. Als je dan ook nog die opmerkingen krijgt van "ik snap niet waarom dat jij nog vrijgezel bent" dan vraag je je wel eens dingen af ja... Maar ik denk ook wel dat het bij de leeftijd hoort om zo'n periode te hebben.
Dan stel jij duidelijk hoge eisen. Misschien wel te hoog, maar als je jezelf er prettig bij voelt? En ik ben met je eens dat een heleboel relaties maar zo zo zijn, maar het is denk ik ook onrealistisch om te verwachten dat voor jou het allerbeste is weggelegd. Wellicht is suboptimaal beter dan niets.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:42 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar punt is dus dat ik helemaal niet vind dat alle mensen met een relatie hun leven op de rails hebben. Sterker nog, zo'n 90% van de relaties die ik om me heen zie, vind ik onder de maat.
Kun je dat op je 30e wel? Nee natuurlijk. Je moet iemand eerst goed leren kennen, en dat gaat niet op een blauwe maandag.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:44 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Feit is ook dat de meeste mensen van rond de dertig hun eerste samenwoonervaring wel achter de rug hebben. Simpele kwestie van beseffen dat je op je 19e toch inderdaad niet goed in kon schatten of iemand wel echt bij je paste. Je weet wel, er achter komen dat je je 7 beste jaren hebt verspild aan iemand waarvan je jezelf altijd wijsmaakte dat diegene voor jou gemaakt is.
Bewustere relatiekeuzes? Geloof je het zelf? Je dicht jezelf een veel te autonome rol toe. En deze mensen wijken inderdaad af van de norm, net als homo's dat doen.quote:Het is nogal makkelijk om 1 miljoen mensen als afwijkend te bestempelen omdat die nu eenmaal bewustere relatiekeuzes maken.
Nee, wanhoop is iets dat ik absoluut wil voorkomen, want daar komt ook niets goeds uit, maar het overdreven doen alsof je het zo geweldig vindt alleen vind ik misschien nog wel wanhopiger overkomen... Natuurlijk zullen er best mensen zijn die er bewust voor kiezen om alleen te zijn en die er vrede mee hebben, maar ik denk dat dat een hele kleine minderheid is.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:57 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Dit bedoel ik.
Er is niets mis mee met het daadwerkelijk voelen van een gemis als je nog geen partner hebt op een bepaalde leeftijd en daar ook voor uit komen. (zeker op een forum)
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat het omslaat in wanhoop, maar als je maar zo'n houding rondloopt van "ach mijn leven is nu ook geweldig en anders moet ik me ook maar weer zo aanpassen" dan sta je volgens mij niet eens echt open voor een relatie.
Dat denk ik ook ja. En dan kom je thuis van het werk alleen in je huis, niemand die je vraagt hoe je dag was, niemand waarbij je eens even kunt klagen over die vervelende collega enz. Ik accepteer ook dat ik iets mis en kom er ook openlijk voor uit, zonder het meteen van de daken te schreeuwen. Heb dit jaar sowieso al veel geleerd over mezelf en ben er eerlijker en opener over. Het opkroppen van negatieve gevoelens heeft werkelijk geen enkel nut, maar is iemand meteen wanhopig als diegene ervoor uitkomt liever samen te zijn?quote:Is dat niet altijd de weg naar een oplossing..acceptatie van een probleem? Accepteer gewoon dat je het toch wel vervelend begint te vinden dat de mensen om je heen gesettled zijn en daadwerkelijk gezinnen stichten, terwijl jij in je 100% naar eigen smaak ingerichte huis, gezellig alleen met een sudoku op de bank zit na je werk.
Ja. Tegenwoordig herken ik de mannen waarmee ik een leuke relatie zou kunnen hebben. Maar de vrouwen is nieuw terrein voor mij dus die herkenning heb ik nog niet.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Kun je dat op je 30e wel? Nee natuurlijk. Je moet iemand eerst goed leren kennen, en dat gaat niet op een blauwe maandag.
[..]
OK, het klopt natuurlijk wel dat iedereen zichzelf uniek vindt. Ik snap wel waarom je homo's en singles afwijkend vind maar eigenlijk interesseert jouw mening mij niet zo want je bent nu mijn topic aan het verzieken. Laat ons nou maar gewoon lekker denken dat we uniek zijn en dat er niets mis is met ons. Ga jij niet kapot aan en dit topic blijft voor 'ons singles die er wel hetzelfde over denken' veel leuker. Er valt namelijk niet te discussieren als iemand alleen maar met het argument komt dat je afwijkend bent.quote:Bewustere relatiekeuzes? Geloof je het zelf? Je dicht jezelf een veel te autonome rol toe. En deze mensen wijken inderdaad af van de norm, net als homo's dat doen.
Ok.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:17 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Ja. Tegenwoordig herken ik de mannen waarmee ik een leuke relatie zou kunnen hebben. Maar de vrouwen is nieuw terrein voor mij dus die herkenning heb ik nog niet.
Ik heb mijn mening helemaal niet gegeven, ik heb een constatering gedaan. Dat homo's en singles afwijken van het gewone is immers een feit, en geen opinie.quote:[..]
OK, het klopt natuurlijk wel dat iedereen zichzelf uniek vindt. Ik snap wel waarom je homo's en singles afwijkend vind maar eigenlijk interesseert jouw mening mij niet zo want je bent nu mijn topic aan het verzieken. Laat ons nou maar gewoon lekker denken dat we uniek zijn en dat er niets mis is met ons. Ga jij niet kapot aan en dit topic blijft voor 'ons singles die er wel hetzelfde over denken' veel leuker. Er valt namelijk niet te discussieren als iemand alleen maar met het argument komt dat je afwijkend bent.
Of de kudde-geesten die van de ene relatie in de andere springen en lopen te klagen over al die problemen (met huisvesting, kinderen, alimentatie, gezamenlijke vrienden, de auto, Cd van jou CD van mij) zijn niet normaal.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zo heel normaal zijn ze dan meestal toch niet.
Ik vind suboptimaal niet beter dan niets.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dan stel jij duidelijk hoge eisen. Misschien wel te hoog, maar als je jezelf er prettig bij voelt? En ik ben met je eens dat een heleboel relaties maar zo zo zijn, maar het is denk ik ook onrealistisch om te verwachten dat voor jou het allerbeste is weggelegd. Wellicht is suboptimaal beter dan niets.
Jawel hoor. Wat normaal is is heel democratisch. Als de meerderheid van de bevolking elkaar wil afslachten, is dat normaal.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of de kudde-geesten die van de ene relatie in de andere springen en lopen te klagen over al die problemen (met huisvesting, kinderen, alimentatie, gezamenlijke vrienden, de auto, Cd van jou CD van mij) zijn niet normaal.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dan stel jij duidelijk hoge eisen. Misschien wel te hoog, maar als je jezelf er prettig bij voelt? En ik ben met je eens dat een heleboel relaties maar zo zo zijn, maar het is denk ik ook onrealistisch om te verwachten dat voor jou het allerbeste is weggelegd. Wellicht is suboptimaal beter dan niets.
Er is ook niks mis met het 'nood hebben aan'. Maar in de praktijk kan dit ook wel ontzettend desperate worden ja. Misschien sta ik inderdaad niet echt open voor een relatie. Maar ik geloof wel dat het voor mij inderdaad een grote aanpassing zou zijn. Mijn leven nu: zeker 2 keer per week op stap, dan bij die slapen, dan weer ergens anders, meestal wordt het later dan 4 uur, ik rook mijn jointjes dagelijks, ik trek een fles wijn open als ik zin heb om me te bezatten in mijn eentje. Als ik geen zin heb om door te trekken, dan doe ik dat niet. Soms ben ik 4 dagen niet thuis, ik ga rustig een week naar het buitenland zonder ook maar iemand op de hoogte te stellen. Ik leg aan NIEMAND verantwoording af en hoe langer dat duurt, hoe moeilijker het wordt om dat wel weer opnieuw te gaan doen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:57 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Dit bedoel ik.
Er is niets mis mee met het daadwerkelijk voelen van een gemis als je nog geen partner hebt op een bepaalde leeftijd en daar ook voor uit komen. (zeker op een forum)
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat het omslaat in wanhoop, maar als je maar zo'n houding rondloopt van "ach mijn leven is nu ook geweldig en anders moet ik me ook maar weer zo aanpassen" dan sta je volgens mij niet eens echt open voor een relatie.
De mensen om mij heen zijn niet gesetteld. Ik heb maar 1 vriendin die een relatie heeft, de rest is allemaal single. Ik ben dan ook de oudste van de vrienden in mijn omgeving, de rest is allemaal een jaar of 2 jonger. Dus die druk heb ik niet vanuit de vriendengroep. Ik zit eigenlijk alleen overdag gezellig alleen thuis, soms moet ik van ellende een paar vriendenvrije dagen inlassen omdat ik anders niet genoeg tijd voor mezelf heb. Verder ben ik er nog niet over uit of ik wel moeder wil worden dus dat speelt nog niet mee.quote:Is dat niet altijd de weg naar een oplossing..acceptatie van een probleem? Accepteer gewoon dat je het toch wel vervelend begint te vinden dat de mensen om je heen gesettled zijn en daadwerkelijk gezinnen stichten, terwijl jij in je 100% naar eigen smaak ingerichte huis, gezellig alleen met een sudoku op de bank zit na je werk.
En dan?quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:36 schreef Sachertorte het volgende:
Ik heb mijn mening helemaal niet gegeven, ik heb een constatering gedaan. Dat homo's en singles afwijken van het gewone is immers een feit, en geen opinie.
Het is voor jou nogal moeilijk te bevatten dat je jezelf neerbuigend opstelt en compleet langs de rest heen zit te praten. Duidelijk niet het subforum voor jou, ik denk dat je meer succes hebt in NWS of POL.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jawel hoor. Wat normaal is is heel democratisch. Als de meerderheid van de bevolking elkaar wil afslachten, is dat normaal.
Is dat nu echt zo moeilijk te bevatten?
Dat zeg ik helemaal niet. Van mij mag iedereen zoveel afwijken als hij of zij wil, het is me echt een zorg. Maar het zijn de afwijkenden die er zo te zien moeite mee hebben dat ze afwijken, en graag willen horen dat het niet aan hen ligt, en stiekem heel graag normaal zouden willen zijn. Vermoedelijk ligt het feit dat ze afwijken echter wél (grotendeels) aan henzelf; deze conclusie, dit zelfinzicht maakt ook dat je wat aan de situatie kunt veranderen, als je dat wilt natuurlijk. Dat is alles.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:03 schreef katerwater het volgende:
[..]
En dan?
Jij laat uitschijnen dat een afwijking van het 'normale' niet kan getolereerd worden. Daarom zit iedereen je te quoten, niet omdat ze je niet begrijpen.
Ik vind niets normaal aan democratiequote:Op zondag 4 oktober 2009 17:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jawel hoor. Wat normaal is is heel democratisch. Als de meerderheid van de bevolking elkaar wil afslachten, is dat normaal.
Is dat nu echt zo moeilijk te bevatten?
Dan kies je wegens je eisenpakket ONbewust of je verliefd wordt. De meeste mensen zijn zich trouwens niet eens bewust van hun eisenpakket.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:17 schreef MarMar het volgende:
Ik snap niet zo goed wat een eisenpakketje te maken heeft met of je al dan niet een relatie krijgt.
Kies je dan bewust op wie je verliefd wordt? Dat is mij namelijk nog nooit gelukt
Wat een onzin, verliefdheid is iets wat je (soms tegen beter weten in) overkomt. Niet iets wat een bewuste keuze is net als dat het geen keus is welke kleur je mooier vindt of welk eten je het lekkerst vindt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kies je wegens je eisenpakket ONbewust of je verliefd wordt. De meeste mensen zijn zich trouwens niet eens bewust van hun eisenpakket.
26-30 is eind twintig.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
wat is eind 20? bijna 21 of gewoon 30? met dat laatste.. i can relate
Het klinkt inderdaad alsof je een vol leven hebt en ik kan me voorstellen dat dat flinke aanpassingen zou vergen als je uiteindelijk met een partner samen zou wonen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:00 schreef Seven.of.Nine het volgende:
De reden dat ik het soms niet tof vind is dat de situatie op deze manier een beetje uitzichtloos is. Niet wetende of het zo blijft of dat het toch nog verandert is het moeilijkst. Als ik zeker weet dat ik alleen nog losse relaties ga hebben, dan laat ik dat idee van een vaste levenspartner los en dan kan ik me ook instellen op zo'n leven. Maar goed, dat soort dingen weet je nooit van tevoren.
Ik snap dat "instellen op" niet precies. Als je je instelt op een leven als "eeuwige single", houdt dat dan in dat je in je eentje een huis koopt, in je eentje lid wordt van de schaakclub, in je eentje op vakantie gaat? En wat doet iemand die daar niet op is "ingesteld" dan? Staat die in een soort "wachtstand" totdat de relatie er is?quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:42 schreef Untouchables het volgende:
Als je daar op ingesteld bent, hoef je in ieder geval nergens op te rekenen en weet je gewoon hoe je eindigt.
Ja sorry, ik geef toe dat het een beetje een crappy post was.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:52 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik snap dat "instellen op" niet precies. Als je je instelt op een leven als "eeuwige single", houdt dat dan in dat je in je eentje een huis koopt, in je eentje lid wordt van de schaakclub, in je eentje op vakantie gaat? En wat doet iemand die daar niet op is "ingesteld" dan? Staat die in een soort "wachtstand" totdat de relatie er is?
En wat nou als je erop was ingesteld dat je eeuwig single zou blijven en verdorie komt ineens die leuke vrouw je leven in? Of je was erop ingesteld dat je huwelijk eeuwig zou voortduren en ineens strandt het toch?
Je leeft gewoon je leven lijkt me, zonder te weten wat de dag van morgen brengt.
Op het moment dat je weet hoe je hier achter komt, laat het mij dan even weten!quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:55 schreef Seven.of.Nine het volgende:
maar ik denk dat ik stiekem gewoon wil weten wat de toekomst brengt. Uiteraard is dit volledig onrealistisch.
Dat interesseert mij dan weer geen hol. Er zijn maar weinig stelletjes waarvan ik denk dat ze het goed voor elkaar hebben samen. Als iemand me echt de keel uithangt, leg ik gewoon de vinger op de zere plek in zijn/haar eigen relatie met vermelding ik daar toch niet voor zou tekenen. Zo heb ik meerdere stelletjes tegen mij in het harnas gejaagdquote:Op zondag 4 oktober 2009 19:24 schreef meami het volgende:
Ik herken me ook wel in sommige punten hier. Ik ben dan wel 'pas' 24, maar in mijn omgeving stikt het van de gesettelde settletjes en zwangere vrouwen. Dan kriebelt het toch bij mezelf ook wel eens. Begrijp me niet verkeerd, ik ben graag een avond alleen, maar het is idd ook wel eens leuk als je iemand hebt om samen mee te eten bijv![]()
Wat ik zelf als single gewoon niet leuk vind, zijn de feestdagen of uitjes van het werk waar je dan weer als enige zonder aanhang verschijnten dan vooral het commentaar van sommige grappige familieleden: "Heb je nu nog niemand? Het wordt wel eens tijd zeg!" . Ben ik dan al zo bejaard?
Nee ok, daar heb je wel gelijk in. Niet elke relatie gaat over rozen, maar in mijn omgeving gaat de meerderheid (voor zover ik kan zien dan) wel goed.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:33 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Dat interesseert mij dan weer geen hol. Er zijn maar weinig stelletjes waarvan ik denk dat ze het goed voor elkaar hebben samen. Als iemand me echt de keel uithangt, leg ik gewoon de vinger op de zere plek in zijn/haar eigen relatie met vermelding ik daar toch niet voor zou tekenen. Zo heb ik meerdere stelletjes tegen mij in het harnas gejaagd. En eten doe ik vaak met vrienden, probeer dat toch wel wekelijks te doen.
Onbewust ja. Dat zeg ik toch?quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:28 schreef MarMar het volgende:
[..]
Wat een onzin, verliefdheid is iets wat je (soms tegen beter weten in) overkomt.
Verjaardagen met tantes-die-verder-niets-te-doen-hebben zijn vervelend. En hoe staat het met de liefde? Nog niemand? Nou...zo... de helft van m'n familie is er nu ook stellig van overtuigd dat ik latent homo ben.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:24 schreef meami het volgende:
Ik herken me ook wel in sommige punten hier. Ik ben dan wel 'pas' 24, maar in mijn omgeving stikt het van de gesettelde settletjes en zwangere vrouwen. Dan kriebelt het toch bij mezelf ook wel eens. Begrijp me niet verkeerd, ik ben graag een avond alleen, maar het is idd ook wel eens leuk als je iemand hebt om samen mee te eten bijv![]()
Wat ik zelf als single gewoon niet leuk vind, zijn de feestdagen of uitjes van het werk waar je dan weer als enige zonder aanhang verschijnten dan vooral het commentaar van sommige grappige familieleden: "Heb je nu nog niemand? Het wordt wel eens tijd zeg!" . Ben ik dan al zo bejaard?
Hoe herkenbaar... Echt zó ontzettend irritant is dat ja, en dan denken ze ook nog leuk te zijn door erop door te vragen of nog erger: ze weten nog wel iemand voor je... Hoe goed bedoeld ook, ik heb echt een hekel aan koppelpogingen. Maar dat zijn wel de momenten waarop je je extra alleen voelt ja...quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:24 schreef meami het volgende:
Ben ik daar toch niet alleen inquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar... Echt zó ontzettend irritant is dat ja, en dan denken ze ook nog leuk te zijn door erop door te vragen of nog erger: ze weten nog wel iemand voor je... Hoe goed bedoeld ook, ik heb echt een hekel aan koppelpogingen. Maar dat zijn wel de momenten waarop je je extra alleen voelt ja...
Ja ik werd dus ook gekoppeld, ik had echt zoiets van: "eh? is er iets mis met me dat ik dat soort dingen niet zelf kan regelen dan"quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:37 schreef meami het volgende:
[..]
Ben ik daar toch niet alleen inIk vind het knap als iemand zich het niet aantrekt, maar daar ben ik nog niet zo bedreven in
Mijn vriendinnen weten dat ze me niet moeten koppelen. Ik heb namelijk ook niet echt een bepaald type, dat scheelt
Ik hanteer het objectieve begrip normaal, jij het subjectieve.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind niets normaal aan democratie
Ik ben geen Jan Smit fan. Dat maakt mij inderdaad op muziekgebied minder normaal.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:20 schreef MarMar het volgende:
Door de meeste stemmen gelden komt een Jan Smit ook op nr 1.
conclusie: Sachertorte is een Jan Smit fan, dat moet, anders ben je niet normaal!
Mee eens, maar deze mensen lijken niet echt gelukkig te worden van hun situatie. Dan kan een analyse van de situatie van pas komen, zodat je een mogelijk effectievere strategie kunt ontwikkelen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:10 schreef ShadyLane het volgende:
Tja Sachertorte, het doet er allemaal niet zoveel toe wat normaal is. Het gaat erom waar iemand gelukkig van wordt.
Er is niets objectief aan normaalquote:Op zondag 4 oktober 2009 22:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik hanteer het objectieve begrip normaal, jij het subjectieve.
Natuurlijk wel. Onder normaal wordt verstaan gedrag/opvattingen die dominant zijn in een bepaalde groep. Daarnaast heb je nog de subjectieve normaal: dat wat je zelf normaal vindt. Eigenlijk is dat niets anders dan jouw eigen normen en waarden toepassen op de externe wereld.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is niets objectief aan normaal
Pfoe, volgens mij zie je het veel zwaarder in dan "deze mensen".quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:25 schreef Sachertorte het volgende:
Mee eens, maar deze mensen lijken niet echt gelukkig te worden van hun situatie. Dan kan een analyse van de situatie van pas komen, zodat je een mogelijk effectievere strategie kunt ontwikkelen.
Oei, volgens mij zijn we nu van het ongelukkige soort?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:42 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Pfoe, volgens mij zie je het veel zwaarder in dan "deze mensen".
Eenzaam en alleen sterven is een angst van iedereen, op de antisocialen na. Ik heb dit topic overigens niet geopend, maar iemand anders: die vond dit blijkbaar zwaarwegend genoeg om er een heus topic aan te wijden. Ik reageer slechts.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:42 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Pfoe, volgens mij zie je het veel zwaarder in dan "deze mensen".
Ja, en meestal gaat het dan van "Zo, dit is <insert naam> en ga maar met elkaar praten" terwijl zij er op een afstandje heen blijven kijken waardoor je je nóg erger opgelaten voelt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:08 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Ja ik werd dus ook gekoppeld, ik had echt zoiets van: "eh? is er iets mis met me dat ik dat soort dingen niet zelf kan regelen dan"
Quarterlife crisis dan toch? Wel idd vrij normaal (heb je dat woord weerquote:
Ik ben een anti-sociaalquote:Op zondag 4 oktober 2009 22:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Eenzaam en alleen sterven is een angst van iedereen, op de antisocialen na. Ik heb dit topic overigens niet geopend, maar iemand anders: die vond dit blijkbaar zwaarwegend genoeg om er een heus topic aan te wijden. Ik reageer slechts.
Ik ook!quote:
In jouw dorp misschienquote:Op zondag 4 oktober 2009 15:19 schreef Sachertorte het volgende:
Als je op je 25e nog geen levenspartner hebt, ziet het er somber voor je uit. Alleen de mislukten en afdankertjes blijven dan nog voor je over.
Ik heb nog nooit van mijn leven in een dorp gewoond. Het is gewoon zo dat sommige mensen wat succesvoller in de liefde zijn dan anderen, ik kan het ook niet helpen.quote:
Dus iemand die vanaf z'n 18e met hetzelfde meisje heeft, gaat trouwen e.d., is succesvoller dan iemand die dat op z'n 30e ofzo doet?quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:57 schreef Sachertorte het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven in een dorp gewoond. Het is gewoon zo dat sommige mensen wat succesvoller in de liefde zijn dan anderen, ik kan het ook niet helpen.
18 is wat jong denk ik, maar je kunt redelijk algemeen wel stellen dat wie goed in de markt ligt eerder en beter voorzien zal zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:03 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dus iemand die vanaf z'n 18e met hetzelfde meisje heeft, gaat trouwen e.d., is succesvoller dan iemand die dat op z'n 30e ofzo doet?
Relaties kunnen altijd om een of andere reden stuklopen. Dus dat je op je 30e single bent zegt niks.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:15 schreef Sachertorte het volgende:
18 is wat jong denk ik, maar je kunt redelijk algemeen wel stellen dat wie goed in de markt ligt eerder en beter voorzien zal zijn.
Er zijn altijd uitzonderingen, maar ik denk dat ik in grote lijnen wel gelijk heb.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:17 schreef Catbert het volgende:
[..]
Relaties kunnen altijd om een of andere reden stuklopen. Dus dat je op je 30e single bent zegt niks.
Ik ken meer uitzonderingen in mijn omgeving dan mensen die al vanaf hun 20e samenzijn en bij wie het nog steeds werkt. Dus ik denk dat je in grote lijnen wel ongelijk hebtquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:26 schreef Sachertorte het volgende:
Er zijn altijd uitzonderingen, maar ik denk dat ik in grote lijnen wel gelijk heb.
20 is ook te jong. Maar zo rond je 25e is je persoonlijkheid wel redelijk uitgekristalliseerd, en hebben de meeste mensen ook een doel in het leven gevonden. Wellicht dat ik voor academici de grens nog iets hoger moet leggen dan 25. Maar wie er ook in de jaren daarna steeds niet in slaagt een interessante levenspartner te vinden/aan zich te binden, heeft waarschijnlijk niet alleen pech. Er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik ken meer uitzonderingen in mijn omgeving dan mensen die al vanaf hun 20e samenzijn en bij wie het nog steeds werkt. Dus ik denk dat je in grote lijnen wel ongelijk hebt
Mocht ik toch geen gelijk hebben, dan ben ik benieuwd naar je argumentatie. Dat sommige mensen "makkelijk" een relatie krijgen is namelijk geen garantie dat ze ook daadwerkelijk bij elkaar blijven. Vooral rond je 20e verander je sterk, en als beide personen een andere 'richting' inslaan gaat dat vaak niet goed. En dat zie je erg veel gebeuren in relaties die voor of tijdens een studententijd ontstaan zijn.
Het wordt steeds ouderquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:37 schreef Sachertorte het volgende:
20 is ook te jong. Maar zo rond je 25e is je persoonlijkheid wel redelijk uitgekristalliseerd, en hebben de meeste mensen ook een doel in het leven gevonden. Wellicht dat ik voor academici de grens nog iets hoger moet leggen dan 25. Maar wie er ook in de jaren daarna steeds niet in slaagt een interessante levenspartner te vinden/aan zich te binden, heeft waarschijnlijk niet alleen pech. Er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn.
Dat ben ik met je eens.quote:
Ook eens, maar het is ook zo dat sommige mensen beter in staat zijn de juiste patrner te vinden, beter in de markt liggen, en dus leukere partners vinden.quote:Een vriend van me is dit jaar gescheiden, en net een leuke meid leren kennen op wie hij helemaal verliefd is. Of je levenspartner echt interessant is, merk je toch pas na een bepaalde tijd. En of mensen niet ernstig veranderen moet je ook maar afwachten. De kans daarop is rond je 30e een stuk kleiner dan rond je 20e dus ik vind het helemaal niet vreemd dat veel mensen in mijn omgeving (ik ben zelf 29 en net weer single) een beetje aan echt serieuze relaties beginnen.
Ik denk dat het wat anders is als je tot je 30 nog nooit een partner hebt gehad. Dan ga je een bepaalde wanhoop uitstralen denk ik. Maar als je gewoon een normaal leuk persoon bent, maakt het weinig uit of je 20 of 30 bent IMHO. In ieder geval, dat hoop ik maarquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:10 schreef Sachertorte het volgende:
Ook eens, maar het is ook zo dat sommige mensen beter in staat zijn de juiste patrner te vinden, beter in de markt liggen, en dus leukere partners vinden.
Dat lijkt me ook.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:12 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik denk dat het wat anders is als je tot je 30 nog nooit een partner hebt gehad. Dan ga je een bepaalde wanhoop uitstralen denk ik.
In de praktijk is het natuurlijk heel moeilijk om te bepalen of je tot de uitzonderingen behoort of niet. Sowieso denk ik dat het normaal gesproken verstandig is jezelf wijs te maken dat het niet aan je zelf ligt (mits je niet al te abnormaal bent, want dan moet je echt handelen als je iets wil verbeteren), dat is beter voor je zelfbeeld.quote:Maar als je gewoon een normaal leuk persoon bent, maakt het weinig uit of je 20 of 30 bent IMHO. In ieder geval, dat hoop ik maar
Ik word volgende maand 30 en heb nog geen vaste partner gehad.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:12 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik denk dat het wat anders is als je tot je 30 nog nooit een partner hebt gehad. Dan ga je een bepaalde wanhoop uitstralen denk ik. Maar als je gewoon een normaal leuk persoon bent, maakt het weinig uit of je 20 of 30 bent IMHO. In ieder geval, dat hoop ik maar
Two stupid dogsquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:14 schreef MarMar het volgende:
[..]
Het leven is planbaar volgens jou?
Ain't that cute
BUT IT'S WROOOOOOOOOOONG!
Dat vind ik dan toch wel weer een beetje zurig klinkenquote:Op zondag 4 oktober 2009 19:33 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Dat interesseert mij dan weer geen hol. Er zijn maar weinig stelletjes waarvan ik denk dat ze het goed voor elkaar hebben samen. Als iemand me echt de keel uithangt, leg ik gewoon de vinger op de zere plek in zijn/haar eigen relatie met vermelding ik daar toch niet voor zou tekenen. Zo heb ik meerdere stelletjes tegen mij in het harnas gejaagd. En eten doe ik vaak met vrienden, probeer dat toch wel wekelijks te doen.
Maar wat als je al niet eens verliefd wordt?quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat vind ik dan toch wel weer een beetje zurig klinken
De Ideale Relatie is een zeldzaamheid (en meestal een beetje braakverwekkend); de meeste 'normale' relaties hebben tijd en aandacht nodig, maar leveren de beide partijen ook geluk en algeheel well-being op. Aan jou de keuze of je dat die investering waard vindt. Zoeken naar de perfecte partner vind ik persoonlijk wat ambitieus; om met Dr Phil te spreken: de kans dat je de prins op het witte paard treft, de 100%-match, is erg klein. Je hebt meer kans van slagen als je investeert in een 80%-match, en dan allebei kleine dingen aanpast in je gedrag, zodat je toch samen gelukkig kunt zijn.
Ik ken een stel dat echt op puur vriendschappelijke basis heeft besloten samen te blijven - ze werden allebei niet verliefd. Ze zijn al ruim 30 jaar getrouwd, en het is echt een leuk, harmonieus stel, geloof het of niet. Of dat voor anderen de oplossing is? Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:18 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar wat als je al niet eens verliefd wordt?
Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar hoop toch wel op iets meer vuurwerk dan van meet af aan harmonieus samenleven. Daarnaast ga ik me op een gegeven moment ook ergeren, zeker als hij er meer gevoelens bij heeft. Ik erger me dan trouwens ook aan mezelf.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:26 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ken een stel dat echt op puur vriendschappelijke basis heeft besloten samen te blijven - ze werden allebei niet verliefd. Ze zijn al ruim 30 jaar getrouwd, en het is echt een leuk, harmonieus stel, geloof het of niet. Of dat voor anderen de oplossing is? Ik denk het niet.
Neuh. Niet mee eens. Je maakt het, vrees ik, mooier dan het is. Liefde is een chemisch proces. En al is het geen bewuste keuze, onbewust speelt er van alles mee waardoor je op iemand verliefd word, of juist niet. Dat is achteraf makkelijk te verklaren. Op het moment zelf misschien moeilijk te zien.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:28 schreef MarMar het volgende:
[..]
Wat een onzin, verliefdheid is iets wat je (soms tegen beter weten in) overkomt. Niet iets wat een bewuste keuze is net als dat het geen keus is welke kleur je mooier vindt of welk eten je het lekkerst vindt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |