abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73359684
Neh, per sé een relatie moeten voor je 25e en dan genoegen nemen met wat er maar voor handen is omdat anders de wereld vergaat, dat is een goed idee
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:59:50 #52
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73359898
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:51 schreef MarMar het volgende:
Neh, per sé een relatie moeten voor je 25e en dan genoegen nemen met wat er maar voor handen is omdat anders de wereld vergaat, dat is een goed idee
Nee, maar types die op hun 30e nog geen vaste relatie hebben, voldoen nooit aan het normaalbeeld. Dat ligt dan echt niet alleen aan de omgeving.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73359992
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:42 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ach sommigen hebben het makkelijk, sommigen wat moeilijker. Ik word bijvoorbeeld zeer zelden verliefd, terwijl ik toch redelijk snel en makkelijk nieuwe contacten leg. Ik ben in m'n hele leven misschien twee keer echt verliefd geweest; de kans dat ik dus ooit een vaste levenspartner krijg is dan ook niet geweldig groot. Ik vind het heel vervelend maar ik kan er niets aan veranderen.
Dat heb ik ook. De clichees ''het komt als je er niet naar zoekt'', ''op ieder potje past een dekseltje'' etc kan ik dan dus ook niet zo veel mee. En ook niet dat ik te kritisch zou zijn. Als ik verliefd zou worden, zou ik de ''eisen'' wel laten varen.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:55 schreef Sartana09 het volgende:
Grappig, de mooiste meiden die ik tegenkom zijn altijd lesbisch... Pfff.
Het is natuurlijk ook wel makkelijk om iemand op deze manier af te wimpelen.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee, maar types die op hun 30e nog geen vaste relatie hebben, voldoen nooit aan het normaalbeeld. Dat ligt dan echt niet alleen aan de omgeving.
Dan ben ik wel benieuwd wat volgens jou het normaalbeeld is?
pi_73360052
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De een zegt normaal, de ander zegt saai...

Gelukkig denken mensen rond hun 30e vaak iets minder in hokjes..

zo niet, heb je wel een groter probleem dan al dan niet single zijn
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:07:24 #55
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73360116
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:02 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. De clichees ''het komt als je er niet naar zoekt'', ''op ieder potje past een dekseltje'' etc kan ik dan dus ook niet zo veel mee. En ook niet dat ik te kritisch zou zijn. Als ik verliefd zou worden, zou ik de ''eisen'' wel laten varen.
[..]

Het is natuurlijk ook wel makkelijk om iemand op deze manier af te wimpelen.
[..]

Dan ben ik wel benieuwd wat volgens jou het normaalbeeld is?
Dat je tegen die leeftijd gesetteld bent.
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:08:15 #56
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73360137
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:04 schreef MarMar het volgende:

[..]

De een zegt normaal, de ander zegt saai...

Gelukkig denken mensen rond hun 30e vaak iets minder in hokjes..

zo niet, heb je wel een groter probleem dan al dan niet single zijn
Normaal is wat de meerderheid doet. Of je last hebt van afwijkend zijn mag je zelf uitmaken.
pi_73360211
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:02 schreef Xennia het volgende:

Precies, ik heb sowieso nooit enige logica kunnen ontdekken in mijn keuzes, dus dat maakt het allemaal nog extra moeilijk.
pi_73360234
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:07 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer een afwijkend normaalbeeld
pi_73360299
quote:

[..]

Het leven is planbaar volgens jou?

Ain't that cute

BUT IT'S WROOOOOOOOOOONG!
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:15:09 #60
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73360312
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:12 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer een afwijkend normaalbeeld
Bij 30? Niet echt he.
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:15:26 #61
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73360319
quote:

[..]

Wereldvreemd figuur ben je. Eigenlijk vind ik jou nogal afwijkend.
Resistance is futile
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:16:57 #62
259412 Seven.of.Nine
pi_73360348
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Bij 30? Niet echt he.
Je doet net alsof het de normaalste zaak van de wereld is om dan gesetteld te zijn. Maar ondertussen zijn er 1 miljoen singles tussen 20-65.
Resistance is futile
pi_73360379
quote:

[..]

Ook als dat betekent dat je in een liefdeloze relatie moet blijven hangen, omdat dat zo hoort op je leeftijd?
pi_73360535
Ik denk er ook wel eens over na, en ik probeer mezelf er een beetje van bewust te maken dat het een reeele optie is. Ik ben best veeleisend en ik date al jaren zonder veel blijvend succes (wel leuk en spannend, maar tijdelijk of op een andere manier, zonder dramatische liefde).

Ik begin het onderhand bijna te wantrouwen van mensen om me heen, dat het allemaal zo makkelijk gaat en ze 'plotseling' iemand hebben, soms al sinds hun tienerjaren. Er zijn zó veel eigenschappen in verschillende mensen die me tegen staan, en als het al een jaar of vijf niet werkt met wie dan ook, waarom zou dat dan niet nog vijf jaar kunnen duren? Kortom; ik denk dat het helpt te realiseren dat het zou kunnen, ja, dat je 'alleen over blijft'. Al klinkt dat een beetje vreemd natuurlijk, want je kunt op elke leeftijd nog in een relatie belanden, maar in vergelijking met je omgeving wellicht.

In mijn geval is het echter zo dat ik over genoeg zelfvertrouwen beschik dat ik mijn eigen geluk ook denk te kunnen maken zonder vaste/serieuze partner. Als je open staat voor seksuele contacten en sociaal vaardig genoeg bent komt er genoeg op je pad. Piekeren of er mee zitten vergroot denk ik wel het probleem (het te graag willen laten werken, daardoor jezelf bedriegen en je omgeving, etc.). En het accepteren als in: oke, dan blijf ik wel alleen Vind ik ook gek. Je weet het nooit, ik denk dat niemand voor zichzelf kan vaststellen of de keuze heeft te zeggen: ik ga het niet laten werken. Het is een natuurlijk fenomeen.
pi_73360641
Ach je hebt ook mensen die echt wanhopig worden en zich vastgrijpen aan de eerste de beste (liefst iemand die even wanhopig is), dat heeft meestal meer iets weg van een frontale treinbotsing; je ziet het van verre aankomen en het loopt nooit goed af, maar toch blijf ik kijken.
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:31:53 #66
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_73360825
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:26 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ach je hebt ook mensen die echt wanhopig worden en zich vastgrijpen aan de eerste de beste (liefst iemand die even wanhopig is), dat heeft meestal meer iets weg van een frontale treinbotsing; je ziet het van verre aankomen en het loopt nooit goed af, maar toch blijf ik kijken.
God ja, die situaties zijn het ergste!
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:38:44 #67
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73361026
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:14 schreef MarMar het volgende:

[..]

Het leven is planbaar volgens jou?

Ain't that cute

BUT IT'S WROOOOOOOOOOONG!
Dat zeg ik toch allemaal niet. Maar het is ook veel te makkelijk om alles op externe factoren af te schuiven als jij niet voor elkaar krijgt wat anderen wel lukt. Generaliserend gesproken zullen mensen die op hun 30e hun leven relationeel niet op de rails hebben gekregen afwijken van de mediaan. Dat is een feit.
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:39:42 #68
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73361055
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:18 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ook als dat betekent dat je in een liefdeloze relatie moet blijven hangen, omdat dat zo hoort op je leeftijd?
Natuurlijk niet. Ieder moet doen waar hij/zij zich het prettigst bij voelt.
pi_73361125
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:38 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch allemaal niet. Maar het is ook veel te makkelijk om alles op externe factoren af te schuiven als jij niet voor elkaar krijgt wat anderen wel lukt. Generaliserend gesproken zullen mensen die op hun 30e hun leven relationeel niet op de rails hebben gekregen afwijken van de mediaan. Dat is een feit.
Maar punt is dus dat ik helemaal niet vind dat alle mensen met een relatie hun leven op de rails hebben. Sterker nog, zo'n 90% van de relaties die ik om me heen zie, vind ik onder de maat.
pi_73361161
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:42 schreef Xennia het volgende:

[..]

Maar punt is dus dat ik helemaal niet vind dat alle mensen met een relatie hun leven op de rails hebben. Sterker nog, zo'n 90% van de relaties die ik om me heen zie, vind ik onder de maat.
Hear, hear.
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:44:40 #71
259412 Seven.of.Nine
pi_73361197
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:38 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Feit is ook dat de meeste mensen van rond de dertig hun eerste samenwoonervaring wel achter de rug hebben. Simpele kwestie van beseffen dat je op je 19e toch inderdaad niet goed in kon schatten of iemand wel echt bij je paste. Je weet wel, er achter komen dat je je 7 beste jaren hebt verspild aan iemand waarvan je jezelf altijd wijsmaakte dat diegene voor jou gemaakt is.

Het is nogal makkelijk om 1 miljoen mensen als afwijkend te bestempelen omdat die nu eenmaal bewustere relatiekeuzes maken.
Resistance is futile
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:51:05 #72
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_73361363
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:14 schreef Untouchables het volgende:

[..]

Kijk en het is deze instelling waardoor het gewoon ook niet lukt.
Je staat blijkbaar al dermate negatief tegenover een relatie, dat je het eigenlijk alleen maar ziet als een extra iemand om mee te slapen. (om het even makkelijk te zeggen)

Tuurlijk, je moet niet je geluk van iemand anders af laten hangen, maar laten we even realistisch zijn, voor de meeste mensen geldt gewoon dat het leven completer is met een partner.
Niet slechts iemand om je warm te houden 's nachts, maar iemand om concreet een gedeeld leven mee op te bouwen, wat, sorry dat ik het zeg, leuker hoort te zijn dan je single leventje.

Ik snap die negatieve "ik heb een compleet leven maar zoek nog een maatje" relatieplanet houding niet zo..
Erken gewoon dat een partner er weldegelijk is om je leven gelukkiger te maken en dan ben je alweer een stap verder.
Hier sluit ik me helemaal bij aan! Ik word echt een beetje strontziek van die mensen die zeggen dat ze zo "lekker single" zijn Fijn voor hun, maar ik vind het maar een leeg en oppervlakkig leventje. Wat is er zo lekker aan? Dat je alleen thuis zit op de zondagavond, dat je altijd maar alleen aan het eten bent, dat je alleen in bed ligt (op de oppervlakkige one night stands na dan) Een relatie is zoveel meer dan alleen maar seks met elkaar hebben, je geniet gewoon van elkaars aanwezigheid en je weet dat er altijd iemand is waarop je kunt vertrouwen. Dat single zijn is misschien leuk als je nog heel jong bent, dan stelt het toch allemaal niet zoveel voor, maar als je wat ouder wordt en de rest om je heen allemaal gesettled is, is het allemaal zo leuk niet meer.

Wat dat betreft zit ik momenteel in zo'n zelfde fase als TS (al ben ik dan een hetero man ), ik vraag me ook af of ik nog iemand tegenkom die aan mijn eisen voldoet. En ja, die eisen liggen misschien wel hoog, maar ik wil ook absoluut geen relatie om maar een relatie te hebben... En ik dacht onlangs iemand gevonden te hebben die volledig aan dat beeld voldeed, maar dat bleek helaas ook weer een illusie te zijn. Dan ga je je toch ook weer afvragen of het allemaal wel zo vanzelf gaat en of het eigenlijk nog wel goed gaat komen... En het is helemaal balen als alle vrienden van je wel in een vaste relatie zitten en jij als enige vrijgezel overblijft, zelfs diegenen waarvan ik dacht dat ze eeuwig vrijgezel zouden blijven hebben iemand gevonden. Als je dan ook nog die opmerkingen krijgt van "ik snap niet waarom dat jij nog vrijgezel bent" dan vraag je je wel eens dingen af ja... Maar ik denk ook wel dat het bij de leeftijd hoort om zo'n periode te hebben.
Don't let my username fool you...
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:57:20 #73
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_73361468
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Ik word echt een beetje strontziek van die mensen die zeggen dat ze zo "lekker single" zijn Fijn voor hun, maar ik vind het maar een leeg en oppervlakkig leventje. Wat is er zo lekker aan? Dat je alleen thuis zit op de zondagavond, dat je altijd maar alleen aan het eten bent, dat je alleen in bed ligt (op de oppervlakkige one night stands na dan) Een relatie is zoveel meer dan alleen maar seks met elkaar hebben, je geniet gewoon van elkaars aanwezigheid en je weet dat er altijd iemand is waarop je kunt vertrouwen. Dat single zijn is misschien leuk als je nog heel jong bent, dan stelt het toch allemaal niet zoveel voor, maar als je wat ouder wordt en de rest om je heen allemaal gesettled is, is het allemaal zo leuk niet meer.

Wat dat betreft zit ik momenteel in zo'n zelfde fase als TS (al ben ik dan een hetero man ), ik vraag me ook af of ik nog iemand tegenkom die aan mijn eisen voldoet. En ja, die eisen liggen misschien wel hoog, maar ik wil ook absoluut geen relatie om maar een relatie te hebben... En ik dacht onlangs iemand gevonden te hebben die volledig aan dat beeld voldeed, maar dat bleek helaas ook weer een illusie te zijn. Dan ga je je toch ook weer afvragen of het allemaal wel zo vanzelf gaat en of het eigenlijk nog wel goed gaat komen... En het is helemaal balen als alle vrienden van je wel in een vaste relatie zitten en jij als enige vrijgezel overblijft, zelfs diegenen waarvan ik dacht dat ze eeuwig vrijgezel zouden blijven hebben iemand gevonden. Als je dan ook nog die opmerkingen krijgt van "ik snap niet waarom dat jij nog vrijgezel bent" dan vraag je je wel eens dingen af ja... Maar ik denk ook wel dat het bij de leeftijd hoort om zo'n periode te hebben.
Dit bedoel ik.
Er is niets mis mee met het daadwerkelijk voelen van een gemis als je nog geen partner hebt op een bepaalde leeftijd en daar ook voor uit komen. (zeker op een forum)
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat het omslaat in wanhoop, maar als je maar zo'n houding rondloopt van "ach mijn leven is nu ook geweldig en anders moet ik me ook maar weer zo aanpassen" dan sta je volgens mij niet eens echt open voor een relatie.

Is dat niet altijd de weg naar een oplossing..acceptatie van een probleem? Accepteer gewoon dat je het toch wel vervelend begint te vinden dat de mensen om je heen gesettled zijn en daadwerkelijk gezinnen stichten, terwijl jij in je 100% naar eigen smaak ingerichte huis, gezellig alleen met een sudoku op de bank zit na je werk.
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:58:07 #74
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73361486
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:42 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dan stel jij duidelijk hoge eisen. Misschien wel te hoog, maar als je jezelf er prettig bij voelt? En ik ben met je eens dat een heleboel relaties maar zo zo zijn, maar het is denk ik ook onrealistisch om te verwachten dat voor jou het allerbeste is weggelegd. Wellicht is suboptimaal beter dan niets.
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:01:32 #75
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73361552
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:44 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Feit is ook dat de meeste mensen van rond de dertig hun eerste samenwoonervaring wel achter de rug hebben. Simpele kwestie van beseffen dat je op je 19e toch inderdaad niet goed in kon schatten of iemand wel echt bij je paste. Je weet wel, er achter komen dat je je 7 beste jaren hebt verspild aan iemand waarvan je jezelf altijd wijsmaakte dat diegene voor jou gemaakt is.
Kun je dat op je 30e wel? Nee natuurlijk. Je moet iemand eerst goed leren kennen, en dat gaat niet op een blauwe maandag.
quote:
Het is nogal makkelijk om 1 miljoen mensen als afwijkend te bestempelen omdat die nu eenmaal bewustere relatiekeuzes maken.
Bewustere relatiekeuzes? Geloof je het zelf? Je dicht jezelf een veel te autonome rol toe. En deze mensen wijken inderdaad af van de norm, net als homo's dat doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')