abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:16:28 #102
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_75427051
het lijkt hier wel het aandelen topic enorm veel grafieken en ik snap er werkelijk geen reet van

maar als ik het een beetje snap gaat het dus volgende week sneeuwen?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:17:18 #103
34586 kepler
No bounce, no play
pi_75427092
ow er is ook een winter topic
The line is a dot to you!
pi_75427119
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:17 schreef kepler het volgende:
ow er is ook een winter topic
Die TS ook, he, die weet echt niet wat hij wil .
Cool story, Hansel.
pi_75427163
Ik houd jullie gewoon even bezig.
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:19:52 #106
34586 kepler
No bounce, no play
pi_75427203
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:17 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Die TS ook, he, die weet echt niet wat hij wil .
Ik zat over de winter te praten in het DASOO-topic
The line is a dot to you!
pi_75437164
Maandag sneeuw

pi_75437888
Ik hoop op een hele koude winter, lekker sneeuw, ijs enz.. Zodat je wat aan de winter hebt!

Niet dat gekwakkel, dat schiet niet op.
pi_75438047
quote:
Op termijn kans op winterweer. Morgen veel regen.

Toen ik ongeveer een week geleden de winterse optie van het Amerikaanse GFS-weermodel (geldend vanaf half december) ter sprake bracht, werd daar in sommige kringen nogal laatdunkend op gereageerd. Op zich vond ik dat best begrijpelijk want alleen de operationele verwachting van ‘de Amerikanen’ oogde uitgesproken koud. Bovendien ben ik er eigenlijk ook geen voorstander van om zo ver vooruit te kijken. Dat ik de ‘Amerikaanse kou’ toch noemde, had te maken met het frequent verschijnen van zeer koude Siberische luchtmassa’s boven het noordwesten van Siberië en het noordoosten van Europees Rusland. Deze ontwikkeling zou op termijn wel eens perspectief kunnen bieden.
Inmiddels zijn we week verder en nu zien we dat ook het toonaangevende Europees weermodel (ECMWF) de winter op de kaart lijkt te gaan zetten. Vooral vanaf midden volgende week is er sprake van een buitengewoon interessante winterse luchtdrukverdeling. Het operationele weermodel van het ECMWF verwacht midden volgende week blokkerende hogedruk bij IJsland en een Scandinavisch laag dat naar Rusland koerst. Aan de achterzijde breidt extreem koude lucht zich vanuit Noord-Rusland naar het zuidwesten uit. Vooralsnog verwacht ik voor onze streken lichte tot matige vorst: in Noord-Rusland zou het afhankelijk van de atmosferische omstandigheden tot zelfs 45 graden vorst kunnen komen.

Jan Visser

quote:
Het inzetten van een strakke noordelijke
hoogtestroming op maandag/dinsdag wordt door een overgrote meerderheid
van de EPS ondersteund. Hierbij lijkt de cyclonale invloed steeds vrij
groot te blijven. In de tweede helft van de volgende week zijn er
aanwijzingen dat het koudere weertype standhoudt met mogelijk nog wat
kouder weer. EPS komt met 30-50% kans op minimumtemperaturen beneden -5
graden. Daarbij ook dagelijks 30-50% kans op (winterse) neerslag.

Samenvatting EPS-periode:
60-70% kans op overgang naar een licht wisselvallig, winters weertype
met in de nacht lichte, mogelijk matige, vorst en overdag temperaturen
rond of iets boven het vriespunt.

Guidiance
quote:
Winterweer onderweg?
Modelbespreking:
De kaarten voor volgende week zijn nog niet geschud. Er is in ieder geval een kwestie. En deze is: wordt het nu wel of geen winter. Doorgaans hebben we in onze winters maar weinig van deze kwesties, dat is al heel positief.

Barre kou in grote delen van de VS en een kou-uitbraak vanuit het Poolgebied zijn waarschijnlijk de grootste veroorzakers van het wat ongewone drukpatroon wat zich de komende dagen gaat ontwikkelen.

De cruciale vraag is dus: kunnen we winterweer verwachten
volgende week: Laten we eens de drie grootste computerberekeningen
bij langs lopen.

Offenbach: gematigd winters met uitzicht op meer.
Het Duitse Offenbach laat op zaterdag een hogedrukgebied boven de Britse Eilanden zien. De aangevoerde lucht op enige hoogte (1.5 km) koelt al af. De -5 graden grens komt over het oosten van het land te liggen. In de nacht een graadje vorst en niet meer dan dat bij gebrek aan brede opklaringen.

Daarna zien we dat het hogedrukgebied terrein verliest aan een kleine storing dat vanuit Scandinavië afzakt. Deze storing is gevuld met koude lucht en geeft alleen in het kustgebied en dan vooral op maandag enige opwarming doordat de wind dan even van noordoost naar noordwest draait. Maar kan er door deze storing in de nacht naar maandag en maandag overdag wel wat sneeuw vallen.

Dinsdag en woensdag zien we dan extreme kou boven het noordwesten van Rusland waarvan een deel langzaam wat uitlekt naar het midden van Europa.

Hogedruk zien we dan terug boven Scandinavië, IJsland en Groenland. Een uitloper daarvan komt terecht tot over de Balkan waar ze weer een felle veeg van de diepvrieskou mee lijken te krijgen.

De stroming in ons land wordt in deze visie meer zuid tot zuidoost en er wordt vrij koude lucht aangevoerd vanaf het continent. Na maandag wordt het volgens Offenbach dan ook kouder met lichte )0/-5) vorst in de nacht en ochtend en overdag kwikstanden rond het vriespunt. Woensdag zou een wind vanaf zee, dankzij een depressie op de Oceaan het kwik in de thermometers even wat kunnen opstuwen, maar dit lijkt een tijdelijke zaak. Dit lagedrukgebied gaat geleidelijk aan onder regie van zuidelijk georiënteerde hoogtestroming afstevenen naar Frankrijk. De ‘bovenlucht’ blijft koud en in deze visie kunnen actieve storingen vanaf de Oceaan ons niet bereiken. Samenvattend kunnen we spreken van een winters scenario waarbij het in het vanaf het weekend tot wat lichte vorst komt en maandag wat sneeuw of regen. Daarna volgt een droger weertype met lichte en mogelijk matige vorst. Waarbij er verschillen zullen ontstaan tussen het noordoosten- en zuidwesten van het land. Het noordoosten het koudst met de meeste zon, het zuidwesten is milder met wel eens kans op eens een winterse bui.

ECMWF: Na het weekend ijsdagen
Het ECMWF heeft een iets koudere visie. In grote lijnen heeft ook dit model een blokkade van hogedruk boven de Britse Eilanden en staat in nauw contact met een Poolhoog. Tot een echte fusie wil het niet komen, voor de Noorse kust ontstaat maandag een depressie en die komt woensdag afzakken richting de Noordzee.

Dat is goed nieuws voor sneeuwliefhebbers, want de kans op sneeuwbuien neemt vanaf later op dinsdag of woensdag (vooral in de kustgebieden) toe. Dat alles bij kwikstanden die landinwaarts onder het vriespunt lijken te blijven. In het kustgebied mogelijk milder door wind vanaf zee.

In de nachten daarvoor vriest het licht, meest tussen 0- en -5 graden en de nacht naar woensdag zou zelfs gemakkelijk matige vorst opkunnen leveren. Overdag komt de temperatuur vanaf maandag overwegend niet meer boven het vriespunt uit.

In het weekend begint de winterse periode al enig gestalte te krijgen door beduidend lagere temperaturen. Overdag wordt het nog maar 2 (zuidoosten) tot 4 graden en in de nacht naar zondag kans op wat lichte vorst. Ook het ECMWF berekent op zondag ook een zwakke storing die later op de dag en ook op maandag voor wat lichte neerslag (landinwaarts sneeuw) zou kunnen zorgen.

De tweede weekhelft laat het ECMWF een kans op 50 tot 60 procent bestaan voor aanhoudend winterweer, maar houdt dit model ook rekening met de invloed van de storing die op woensdag afzakt vanuit Noorwegen. Een gunstige koers kan uiteindelijk een oostelijke stroming versterken (wanneer het zuidelijk van ons land komt te liggen) maar als het op de Noordzee gaat liggen dobberen wordt de wind aflandig en dus krijgt de Noordzee invloed. De kans op een langere perioden van winterweer houdt dit model voor reëel.

Amerikanen: diepvrieskou
Tenslotte de Amerikaanse rekenbreinen. Ga er maar even goed voor zitten. Ik kan daar vrij kort over zijn. Val alle hier beschreven winterse scenario’s spannen de Amerikanen de kroon. Tot en met het maandag zijn de overeenkomsten met het ECMWF en Offenbach groot.

In deze visie valt er op maandag landinwaarts of in het zuiden nog wat sneeuw. Het kwik komt in het weekend landinwaarts al nauwelijks boven het vriespunt. In de nachten wat lichte vorst. Daarna druipt de zwakke storing snel af en maakt een sterk hogedrukgebied vanaf IJsland-Groenland tot over Scandinavië de dienst uit. Boven Rusland liggen depressie die als trekpaard fungeren en extreme diepvrieskou Europa insturen.

Als dit uitkomt dan zal heel Europa en ook ons land diep in de winter komen te liggen met in de nachten matige en mogelijk strenge vorst. De lucht op 1.5 kilometer koelt af naar 15 tot -18 graden! Bijna nooit vertoont in ons land. Ook overdag lichte en soms matige vorst. Weinig neerslag hoewel het noordelijk kustgebied wel te maken krijgt met sneeuwbuien. Op de hele lange termijn gaat dit model voor een vuile winter met sneeuw.

De conclusie van dit alles kan dan ook bijna niet anders luiden dan de kans op winterweer vanaf het weekend groot is. De details zijn nog niet in te vullen. De vraag van de afgelopen dagen of er volgende week kans is op winterweer maakt plaats voor de vraag: wordt het winters of echt winter? Ik hou u op de hoogte!

Piet Paulusma
pi_75438481
De ijsverwachting

pi_75456972
Kaarten van gisteren leken op een deceptie uit te draaien maar nu gaan ze weer voor een koude run. Het blijft natuurlijk voorspellen maar de kans dat het nu nog mis gaat wordt steeds kleiner.
  woensdag 9 december 2009 @ 20:36:45 #112
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_75458895
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:47 schreef Ammi het volgende:
Kaarten van gisteren leken op een deceptie uit te draaien maar nu gaan ze weer voor een koude run. Het blijft natuurlijk voorspellen maar de kans dat het nu nog mis gaat wordt steeds kleiner.
Het kan vriezen het kan dooien
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:45:31 #113
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_75515706
Hoe staan de kaarten ervoor?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_75517317
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:45 schreef Lariekoek het volgende:
Straight Flush
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_75522530
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:45 schreef Lariekoek het volgende:
Spreiding na pakweg woensdag is te groot om er enig zinnig woord over te zeggen. Laten we het erop houden dat het winters is vergeleken met wat we nu hebben.
pi_75529417
zat al in het oude wintertopic te neuzen, maar kwam er later pas achter dat het over 2008/2009 ging
pi_75533577
Die Timoteef van RTL4 is ook een anti-winter voorspeller zeg, had volgens mij nog warmer dan de warmste run van de laatste pluim gedaan

De laatste 10daagse pluim is weer wat kouder als ik het zo op het oog zie..
Blijft koffiedik kijken uiteindelijk; we zijn zo'n klein land een drukgebied wat per run misschien wat verplaatst kan veel verschil bij ons maken..
pi_75536705
Pluim ziet er goed uit. De oper (rode lijn) ziet de winter wel zitten.

pi_75537519
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:23 schreef aloa het volgende:
Pluim ziet er goed uit. De oper (rode lijn) ziet de winter wel zitten.

[ afbeelding ]
Als je de wind met de sneeuwval combineert zo is het denk ik maar goed dat dat op zondag valt, anders staat heel NL weer vast.
What Would Goku Do
pi_75543870
Aan het einde van de week kunnen we schaatsen.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 december 2009 @ 12:10:00 #121
862 Arcee
Look closer
pi_75545140
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:55 schreef aloa het volgende:
Aan het einde van de week kunnen we schaatsen.

[ afbeelding ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75545585
Voor mij is gisteren de winter al begonnen. Donderdag was het nog lauw buiten, vrijdag zat de wind ineens in het noordoosten. Het begon bewolkt, maar gedurende de dag kwamen er steeds meer licht plekken in de bewolking, een teken van stijgende luchtdruk! En dan trek de noordoosten wind aan, blad waait uit richtingen waar het normaal nooit vandaan komt. De bewolking trekt steeds meer weg, en de lucht wordt droger en droger. Heerlijk.
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:46:42 #123
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_75546061
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voor mij is gisteren de winter al begonnen. Donderdag was het nog lauw buiten, vrijdag zat de wind ineens in het noordoosten. Het begon bewolkt, maar gedurende de dag kwamen er steeds meer licht plekken in de bewolking, een teken van stijgende luchtdruk! En dan trek de noordoosten wind aan, blad waait uit richtingen waar het normaal nooit vandaan komt. De bewolking trekt steeds meer weg, en de lucht wordt droger en droger. Heerlijk.
Mooi verwoord.

En de kaarten zien er ook goed uit!
pi_75546114
quote:
Top inderdaad.
Je ziet het ook aan de buienradar tijdens het weerbericht. Die trekrichting is toch wel even wennen na da afgelopen tijd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 december 2009 @ 12:55:38 #125
862 Arcee
Look closer
pi_75546255
quote:
...en de lucht wordt droger en droger. Heerlijk.
Ja, heerlijk! Fuck november.

December.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75548676
quote:
Alleen al door jouw beschrijving van het weer krijg ik zin om mijn schaatsen aan te trekken
pi_75548899
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:49 schreef IHVK het volgende:

[..]

Top inderdaad.
Je ziet het ook aan de buienradar tijdens het weerbericht. Die trekrichting is toch wel even wennen na da afgelopen tijd.
De wind waait ook uit een heel andere hoek inderdaad.
Life is Music
pi_75548982
Dagblad van het Noorden spreekt zelfs al over Strenge vorst en dat het klip en klaar is dat er sneeuw gaat vallen.
We zullen zien !
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:04:25 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_75552554
over die sneeuw ben ik absoluut niet zeker. Ik hoop het natuurlijk wel. Is ook goed voor de kou
pi_75552902
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:04 schreef Blik het volgende:
over die sneeuw ben ik absoluut niet zeker. Ik hoop het natuurlijk wel. Is ook goed voor de kou
Ik heb liever echte kou dan van die stralingskou. Echte kou komt uit Scandinavie en Rusland, waarbij de dagelijkse gang nagenoeg volledig verdwijnt omdat het alleen maar kouder wordt door de aanstormende (soms letterlijk) vrieskou. Transportkou dus, zoals begin januari 1997.
pi_75552961
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb liever echte kou dan van die stralingskou. Echte kou komt uit Scandinavie en Rusland, waarbij de dagelijkse gang nagenoeg volledig verdwijnt omdat het alleen maar kouder wordt door de aanstormende (soms letterlijk) vrieskou. Transportkou dus, zoals begin januari 1997.
Minpunt is wel dat er geen gesloten sneeuwdek is in Oost-Europa.
En uiteindelijk is alle kou stralingskou he.
pi_75553222
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:16 schreef IHVK het volgende:
Minpunt is wel dat er geen gesloten sneeuwdek is in Oost-Europa.
Dat maakt niet zoveel uit, dat is het mooie, de lucht wordt gewoon kouder in een bepaald gebied doordat deze vanuit koude gebieden naar dat gebied wordt getransporteerd. Lucht die boven Spitsbergen zit kan dan in enkele dagen in onze contreien zitten, natuurlijk warmt het allemaal wel wat op, maar sneeuw of geen sneeuw, het wordt dan zeer koud.
quote:
En uiteindelijk is alle kou stralingskou he.
Ik herinner mij anders nog de drie vormen van warmte transport: geleiding, stroming, en straling. Het is in de noordelijke gebieden ook gewoon kouder omdat de uitstraling naar de ruimte gelijk is, maar de inkomende straling van de zon is veel kleiner. Het is dus niet zo dat het kouder is op de Noordpool omdat er sneeuw ligt. Die sneeuw ligt er omdat het er koud is.
pi_75556338
Met de kou in Rusland zit het wel goed.
Nu moet het nog onze kant opkomen.

pi_75556405
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:11 schreef aloa het volgende:

[ afbeelding ]
Zo zeg, dat ziet er goed uit.
Laat maar komen
pi_75556449
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:11 schreef aloa het volgende:

[ afbeelding ]
Tering, -39

Als je een heet kopje koffie in de lucht gooit, is alles meteen bevroren
pi_75556760
Op sommige plaatsen in Rusland ligt de temperatuur al rond de -50 graden.
  † In Memoriam † zaterdag 12 december 2009 @ 23:34:04 #137
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_75564839
Das natuurlijk leuk.....maar het is ieder jaar vreselijk koud in Russia
Het grote en enige jaarlijkse probleem is dus dat de kou deze kant op moet komen
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_75565031
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:34 schreef Snowsquall het volgende:
Het grote en enige jaarlijkse probleem is dus dat de kou deze kant op moet komen
Het is elk jaar weer hetzelfde probleem ja.
  zondag 13 december 2009 @ 00:01:19 #139
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_75565726
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:34 schreef Snowsquall het volgende:
Het is ook wel een beetje raar als die lucht deze kant op zou komen met onze standaard westcirculatie, maar als die wd eens een tijd flink in het oosten blijft moet er toch iets te doen zij

Maar voorlopig fris winters kwakkelweer als ik het zo zie. Leuk, niet meer dan dat
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_75566501
Voor het oosten ziet het er toch goed uit, wel jammer dat het rond kerst alweer warmer lijkt te worden.

Iemand al meer info over sneeuw volgende week? Ik hoorde eerst maandag/dinsdag al sneeuw maar daar blijft niets meer van over?
pi_75571464
Het heeft vannacht gesneeuwd in de Ardennen, dus ik denk dat ik zo mijn autootje pak om de sneeuw op te zoeken! Heeft iemand nog goede tips voor waar ik het beste kan wandelen/langlaufen in de Ardennen aangezien ik daar niet zo heel bekend ben?
pi_75571655
quote:
Op zondag 13 december 2009 11:10 schreef Zenschaatser het volgende:
Het heeft vannacht gesneeuwd in de Ardennen, dus ik denk dat ik zo mijn autootje pak om de sneeuw op te zoeken! Heeft iemand nog goede tips voor waar ik het beste kan wandelen/langlaufen in de Ardennen aangezien ik daar niet zo heel bekend ben?
Veel sneeuw ligt er volgens mij niet. Bekijk de webcam beelden: http://www.checkcams.com/belgium/ardennen
pi_75571745
5 cm is genoeg, maar bedankt voor de link. Nu weet ik waar ik heen moet!
pi_75572281
quote:
Op zondag 13 december 2009 11:20 schreef basst2005 het volgende:

[..]

Veel sneeuw ligt er volgens mij niet. Bekijk de webcam beelden: http://www.checkcams.com/belgium/ardennen
Dat ziet er alvast goed uit.......
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_75573508
Iedereen krijgt het te kwaad, omdat het er beroerd uit zou zien. Kijk wat weeronline zegt!:

Dat zou mooi zijn!
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_75574661
Een 14 daagse vooruitzicht is en blijf koffiedik kijken.
pi_75574757
Ach het probleem met die weerkaarten is dat mensen al dooi zoeken voor de kou is ingevallen.
Vergeet die kaarten nou eens voor even.
pi_75575158
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:35 schreef leroytje het volgende:
Iedereen krijgt het te kwaad, omdat het er beroerd uit zou zien. Kijk wat weeronline zegt!:

[ link | afbeelding ]

Dat zou mooi zijn!
Nogal onzinnige verwachting. Kijk wat ze rond kerst zeggen, een zuiden wind, zwaar bewolkt en toch een dagelijkse gang van 11 tot 12 graden. Dat kan alleen bij helder weer.
pi_75577034
Wat een subliem weer vandaag, zonnetje, net boven vriespunt en heerlijk droge lucht.
pi_75577373
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nogal onzinnige verwachting. Kijk wat ze rond kerst zeggen, een zuiden wind, zwaar bewolkt en toch een dagelijkse gang van 11 tot 12 graden. Dat kan alleen bij helder weer.
Ik snap dat het een foutje is, maar ziet er toch leuk uit
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 14:39:38 #151
249559 crew  Lavenderr
pi_75577898
Heb daarnet even in de tuin op de barometer gekeken, het is maar 2 graden, terwijl de zon ook schijnt.
Dus begin goede hoop te krijgen op een week met échte winterse temperaturen
pi_75578517
Vanmorgen zonnig, nu bewolkt.
Life is Music
pi_75584929
Ik heb lekker lang met de hond door de frisse winterlucht gelopen om daarna te genieten van erwtensoep.
pi_75585510
Ik heb vandaag heerlijk door de sneeuw gewandeld. Het was lekker fris en af en toe kwam het zonnetje mooi door de wolken. Allemaal op slechts 20 km van de Nederlandse grens, dus het was zeker de mooite waard om voor in de auto te stappen. Oke de sneeuw was pas 4 cm dik, maar het gaf toch wel een hoop sfeer.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 18:48:29 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_75585725
Je merkt het ook echt. Deze kou voelt heel anders aan dan de kou van vorige week, met die regen erbij. Dit is een lékkere kou. Ik verheug me op sneeuw en ijs, rode wangen en tintelende vingers bij thuiskomst
pi_75585798
Plaatjes van vandaag

pi_75585831
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:48 schreef Lavenderr het volgende:
Je merkt het ook echt. Deze kou voelt heel anders aan dan de kou van vorige week, met die regen erbij. Dit is een lékkere kou. Ik verheug me op sneeuw en ijs, rode wangen en tintelende vingers bij thuiskomst
helemaal mee eens. Dat echt lekkere wintergevoel.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 18:54:53 #158
249559 crew  Lavenderr
pi_75585900
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:51 schreef Zenschaatser het volgende:

[..]

helemaal mee eens. Dat echt lekkere wintergevoel.
Mooi zeg, je foto's!
Komende week kun je dit soort foto's ook in Nederland maken hopelijk
  zondag 13 december 2009 @ 19:03:45 #159
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_75586196
bij ons momenteel -1.2 en een mooie heldere lucht (noord west overijssel)
  zondag 13 december 2009 @ 19:38:33 #160
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_75587392
Het was vandaag koud, maar heerlijk weer
Ik heb vanmiddag een uurtje gefietst en ik ga zometeen even mijn auto droogrijden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_75590626
Volgens Piet deze week sneeuw en wellicht natuurijs.
-
  zondag 13 december 2009 @ 21:16:24 #162
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_75592017
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:50 schreef Otis2.0 het volgende:
Volgens Piet deze week sneeuw en wellicht natuurijs.
Volgens Piet krijgen we elk jaar een witte Kerst
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 13 december 2009 @ 21:37:19 #163
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_75593331
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:38 schreef ouderejongere het volgende:
Het was vandaag koud, maar heerlijk weer
Ik heb vanmiddag een uurtje gefietst en ik ga zometeen even mijn auto droogrijden.
Mwoah, koud wil ik het niet noemen. De kinderen hebben vanmiddag heerlijk lopen voetballen zonder mutsen en handschoenen, dus het was heerlijk weer. Maar niet echt koud. In Amsterdam dan in ieder geval
pi_75593465
Ik hoop dat het weer net zo'n winter wordt als vorig jaar, maar dan langer. Heerlijk was dat.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 21:43:32 #165
249559 crew  Lavenderr
pi_75593689
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:39 schreef JohnLocke het volgende:
Ik hoop dat het weer net zo'n winter wordt als vorig jaar, maar dan langer. Heerlijk was dat.
Ik ook. Er is bijna niets mooier dan op een slootje tussen de weilanden schaatsen en alleen het geluid van je schaatsen horen en het af en toe kraken van het ijs.
  zondag 13 december 2009 @ 21:48:43 #166
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_75593952
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:39 schreef JohnLocke het volgende:
ik hoop op een winter als 1985, wat had ik het koud toen
pi_75594020
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:48 schreef Againzender het volgende:

[..]

Ik was te jong om me dat te herinneren, maar ik heb de foto's nog.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 21:53:40 #168
249559 crew  Lavenderr
pi_75594181
Heb weer even gekeken in de tuin, het is nu -1 , het begin is er
  zondag 13 december 2009 @ 22:40:15 #169
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_75596786
quote:

[..]

Dat weet ik niet meer toen werd ik net 2
  zondag 13 december 2009 @ 23:11:18 #170
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_75598198
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:50 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik was te jong om me dat te herinneren, maar ik heb de foto's nog.
ik heb nog filmbeelden van mijzelf in 79 in de sneeuw, toen was ik 4. In 85 fietste ik zelf door de kou.

Maar goed, dat soort dieprvrieskou zit er op korte termijn niet in, maar hallo mense, het is pas half december, we zijn pas net begonnnen met de winter
  maandag 14 december 2009 @ 04:19:40 #171
2651 svann
night-hawk
pi_75602426
quote:

1996 en 1997 waren toch ook van die koude winters?
Toen konden we hier in Leiden zelfs schaatsen op de Rijn.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_75605983
quote:
Op maandag 14 december 2009 04:19 schreef svann het volgende:

[..]

1996 en 1997 waren toch ook van die koude winters?
Toen konden we hier in Leiden zelfs schaatsen op de Rijn.
In 1996 heb ik nog geschaatst op de Schelde.
Life is Music
pi_75611719
Vandaag nog niet boven nul gekomen hier
  maandag 14 december 2009 @ 14:06:39 #174
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_75612184
Tis heerlijk fris zeg! Hoefde alleen gister avond laat te krabben en nu is mijn auto de enige die nog ijsvrij is
Hoop dat dit lang gaat aanhouden dit weer zo heerlijk! ok beetje zon mag wel natuurlijk en sneeuw op zijn tijd.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_75612242
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:51 schreef IHVK het volgende:
Vandaag nog niet boven nul gekomen hier
Hier ook niet (omgeving Haarlem) -2 nu.
pi_75612417
Hier (omg Rotterdam) -1.
Maar nog steeds potdicht dus het zal niet echt opwarmen denk ik.
Die bewolking moet vannacht wel weg.
pi_75612476
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:13 schreef IHVK het volgende:
Hier (omg Rotterdam) -1.
Maar nog steeds potdicht dus het zal niet echt opwarmen denk ik.
Die bewolking moet vannacht wel weg.
Ja, die bewolking moet weg. Heldere lucht moeten we hebben.
pi_75613121
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, die bewolking moet weg. Heldere lucht moeten we hebben.
Hier in zwolle is het al helder!
pi_75613774
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:36 schreef Giem het volgende:

[..]

Hier in zwolle is het al helder!
Er komen hier heel voorzichtig een paar blauwe stukjes te voorschijn. Dus wie weet!
pi_75623819
quote:

[..]

79 lijkt me ook wel wat.
pi_75624460
Rotterdam nog steeds bewolkt.....
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_75629156
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:37 schreef aloa het volgende:

[..]

79 lijkt me ook wel wat.

63
pi_75629619
-3 nu!!
  maandag 14 december 2009 @ 21:43:22 #184
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_75629813
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:37 schreef aloa het volgende:

[..]

79 lijkt me ook wel wat.
ja, dat was me er eentje Was toen vier, maar kan mij nog bergen sneeuw en ijzel herinneren. Gelukkig heeft mijn vader dat destijds ook op film vastgelegd
pi_75634427
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:43 schreef Againzender het volgende:

[..]

ja, dat was me er eentje Was toen vier, maar kan mij nog bergen sneeuw en ijzel herinneren. Gelukkig heeft mijn vader dat destijds ook op film vastgelegd
Kan het me ook nog heel goed herinneren.
Op de fiets naar school door de regen...later ijzel...... en 's middags door een pak sneeuw naar huis.
  maandag 14 december 2009 @ 23:34:35 #186
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_75635114
Strak helder in de kop van overijssel en verrekte koud op de scooter van Genemuiden naar huis
  dinsdag 15 december 2009 @ 07:39:54 #187
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75639762
K zal vandaag proberen een paar foto's te maken. Hier is vannacht zo'n 5 cm. sneeuw gevallen. Voor de rest van de dag verwachten ze zo'n 20 cm. meer...(k woon in Zweden..)
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75640648
Het eerste slootje voor mijn huis heeft al een dekkende ijslaag,
nu is het wachten totdat de vaart ook dicht raakt.
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:20:34 #189
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_75640953
-8 in Enschede. De winter is nu echt begonnen... Brrr!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_75641073
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:18 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Kan het me ook nog heel goed herinneren.
Op de fiets naar school door de regen...later ijzel...... en 's middags door een pak sneeuw naar huis.
Toen leren schaatsen op straat met friese doorlopers
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:59:29 #191
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_75641788
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 09:20 schreef Falco het volgende:
-8 in Enschede. De winter is nu echt begonnen... Brrr!
In zuidwest-Nederland (station Woensdrecht) zelfs -9,2 een paar uur geleden!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 december 2009 @ 10:03:35 #192
163650 Greys
pi_75641888
Zonnetje in Rotterdam
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_75641919
-4 met een lekker zonnetje erbij
pi_75641924
Ik zal vanavond de webcam weer eens aanzetten,
elke 30 seconden kijken of er al meer ijs is
pi_75643613
Zwolle ook al de sloten dicht gevroren! ziet er al goed uit
pi_75644989
Hier -3, bij Amsterdam.
-
pi_75645214
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:06 schreef Giem het volgende:
Zwolle ook al de sloten dicht gevroren! ziet er al goed uit
Er zijn altijd weer van die lamlullen die dan iets erop/in moeten gooien.
En dan kun je nog langer wachten voordat je het ijs op kan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 december 2009 @ 12:04:05 #198
862 Arcee
Look closer
pi_75645392
pi_75647210
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:57 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Er zijn altijd weer van die lamlullen die dan iets erop/in moeten gooien.
En dan kun je nog langer wachten voordat je het ijs op kan.
Ja en schaatsen wil niet meer.. dat is dan bakstenen en takken ontwijken geworden
pi_75648645
Lapland op dit moment:

http://alk.tiehallinto.fi(...)likamerat-frame.html

Winterser kan 't haast niet .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')