abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 december 2009 @ 12:10:00 #121
862 Arcee
Look closer
pi_75545140
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:55 schreef aloa het volgende:
Aan het einde van de week kunnen we schaatsen.

[ afbeelding ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75545585
Voor mij is gisteren de winter al begonnen. Donderdag was het nog lauw buiten, vrijdag zat de wind ineens in het noordoosten. Het begon bewolkt, maar gedurende de dag kwamen er steeds meer licht plekken in de bewolking, een teken van stijgende luchtdruk! En dan trek de noordoosten wind aan, blad waait uit richtingen waar het normaal nooit vandaan komt. De bewolking trekt steeds meer weg, en de lucht wordt droger en droger. Heerlijk.
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:46:42 #123
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_75546061
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voor mij is gisteren de winter al begonnen. Donderdag was het nog lauw buiten, vrijdag zat de wind ineens in het noordoosten. Het begon bewolkt, maar gedurende de dag kwamen er steeds meer licht plekken in de bewolking, een teken van stijgende luchtdruk! En dan trek de noordoosten wind aan, blad waait uit richtingen waar het normaal nooit vandaan komt. De bewolking trekt steeds meer weg, en de lucht wordt droger en droger. Heerlijk.
Mooi verwoord.

En de kaarten zien er ook goed uit!
pi_75546114
quote:
Top inderdaad.
Je ziet het ook aan de buienradar tijdens het weerbericht. Die trekrichting is toch wel even wennen na da afgelopen tijd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 december 2009 @ 12:55:38 #125
862 Arcee
Look closer
pi_75546255
quote:
...en de lucht wordt droger en droger. Heerlijk.
Ja, heerlijk! Fuck november.

December.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75548676
quote:
Alleen al door jouw beschrijving van het weer krijg ik zin om mijn schaatsen aan te trekken
pi_75548899
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:49 schreef IHVK het volgende:

[..]

Top inderdaad.
Je ziet het ook aan de buienradar tijdens het weerbericht. Die trekrichting is toch wel even wennen na da afgelopen tijd.
De wind waait ook uit een heel andere hoek inderdaad.
Life is Music
pi_75548982
Dagblad van het Noorden spreekt zelfs al over Strenge vorst en dat het klip en klaar is dat er sneeuw gaat vallen.
We zullen zien !
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:04:25 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_75552554
over die sneeuw ben ik absoluut niet zeker. Ik hoop het natuurlijk wel. Is ook goed voor de kou
pi_75552902
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:04 schreef Blik het volgende:
over die sneeuw ben ik absoluut niet zeker. Ik hoop het natuurlijk wel. Is ook goed voor de kou
Ik heb liever echte kou dan van die stralingskou. Echte kou komt uit Scandinavie en Rusland, waarbij de dagelijkse gang nagenoeg volledig verdwijnt omdat het alleen maar kouder wordt door de aanstormende (soms letterlijk) vrieskou. Transportkou dus, zoals begin januari 1997.
pi_75552961
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb liever echte kou dan van die stralingskou. Echte kou komt uit Scandinavie en Rusland, waarbij de dagelijkse gang nagenoeg volledig verdwijnt omdat het alleen maar kouder wordt door de aanstormende (soms letterlijk) vrieskou. Transportkou dus, zoals begin januari 1997.
Minpunt is wel dat er geen gesloten sneeuwdek is in Oost-Europa.
En uiteindelijk is alle kou stralingskou he.
pi_75553222
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:16 schreef IHVK het volgende:
Minpunt is wel dat er geen gesloten sneeuwdek is in Oost-Europa.
Dat maakt niet zoveel uit, dat is het mooie, de lucht wordt gewoon kouder in een bepaald gebied doordat deze vanuit koude gebieden naar dat gebied wordt getransporteerd. Lucht die boven Spitsbergen zit kan dan in enkele dagen in onze contreien zitten, natuurlijk warmt het allemaal wel wat op, maar sneeuw of geen sneeuw, het wordt dan zeer koud.
quote:
En uiteindelijk is alle kou stralingskou he.
Ik herinner mij anders nog de drie vormen van warmte transport: geleiding, stroming, en straling. Het is in de noordelijke gebieden ook gewoon kouder omdat de uitstraling naar de ruimte gelijk is, maar de inkomende straling van de zon is veel kleiner. Het is dus niet zo dat het kouder is op de Noordpool omdat er sneeuw ligt. Die sneeuw ligt er omdat het er koud is.
pi_75556338
Met de kou in Rusland zit het wel goed.
Nu moet het nog onze kant opkomen.

pi_75556405
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:11 schreef aloa het volgende:

[ afbeelding ]
Zo zeg, dat ziet er goed uit.
Laat maar komen
pi_75556449
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:11 schreef aloa het volgende:

[ afbeelding ]
Tering, -39

Als je een heet kopje koffie in de lucht gooit, is alles meteen bevroren
pi_75556760
Op sommige plaatsen in Rusland ligt de temperatuur al rond de -50 graden.
  † In Memoriam † zaterdag 12 december 2009 @ 23:34:04 #137
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_75564839
Das natuurlijk leuk.....maar het is ieder jaar vreselijk koud in Russia
Het grote en enige jaarlijkse probleem is dus dat de kou deze kant op moet komen
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_75565031
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:34 schreef Snowsquall het volgende:
Het grote en enige jaarlijkse probleem is dus dat de kou deze kant op moet komen
Het is elk jaar weer hetzelfde probleem ja.
  zondag 13 december 2009 @ 00:01:19 #139
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_75565726
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:34 schreef Snowsquall het volgende:
Het is ook wel een beetje raar als die lucht deze kant op zou komen met onze standaard westcirculatie, maar als die wd eens een tijd flink in het oosten blijft moet er toch iets te doen zij

Maar voorlopig fris winters kwakkelweer als ik het zo zie. Leuk, niet meer dan dat
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_75566501
Voor het oosten ziet het er toch goed uit, wel jammer dat het rond kerst alweer warmer lijkt te worden.

Iemand al meer info over sneeuw volgende week? Ik hoorde eerst maandag/dinsdag al sneeuw maar daar blijft niets meer van over?
pi_75571464
Het heeft vannacht gesneeuwd in de Ardennen, dus ik denk dat ik zo mijn autootje pak om de sneeuw op te zoeken! Heeft iemand nog goede tips voor waar ik het beste kan wandelen/langlaufen in de Ardennen aangezien ik daar niet zo heel bekend ben?
pi_75571655
quote:
Op zondag 13 december 2009 11:10 schreef Zenschaatser het volgende:
Het heeft vannacht gesneeuwd in de Ardennen, dus ik denk dat ik zo mijn autootje pak om de sneeuw op te zoeken! Heeft iemand nog goede tips voor waar ik het beste kan wandelen/langlaufen in de Ardennen aangezien ik daar niet zo heel bekend ben?
Veel sneeuw ligt er volgens mij niet. Bekijk de webcam beelden: http://www.checkcams.com/belgium/ardennen
pi_75571745
5 cm is genoeg, maar bedankt voor de link. Nu weet ik waar ik heen moet!
pi_75572281
quote:
Op zondag 13 december 2009 11:20 schreef basst2005 het volgende:

[..]

Veel sneeuw ligt er volgens mij niet. Bekijk de webcam beelden: http://www.checkcams.com/belgium/ardennen
Dat ziet er alvast goed uit.......
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_75573508
Iedereen krijgt het te kwaad, omdat het er beroerd uit zou zien. Kijk wat weeronline zegt!:

Dat zou mooi zijn!
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_75574661
Een 14 daagse vooruitzicht is en blijf koffiedik kijken.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_75574757
Ach het probleem met die weerkaarten is dat mensen al dooi zoeken voor de kou is ingevallen.
Vergeet die kaarten nou eens voor even.
pi_75575158
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:35 schreef leroytje het volgende:
Iedereen krijgt het te kwaad, omdat het er beroerd uit zou zien. Kijk wat weeronline zegt!:

[ link | afbeelding ]

Dat zou mooi zijn!
Nogal onzinnige verwachting. Kijk wat ze rond kerst zeggen, een zuiden wind, zwaar bewolkt en toch een dagelijkse gang van 11 tot 12 graden. Dat kan alleen bij helder weer.
pi_75577034
Wat een subliem weer vandaag, zonnetje, net boven vriespunt en heerlijk droge lucht.
pi_75577373
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nogal onzinnige verwachting. Kijk wat ze rond kerst zeggen, een zuiden wind, zwaar bewolkt en toch een dagelijkse gang van 11 tot 12 graden. Dat kan alleen bij helder weer.
Ik snap dat het een foutje is, maar ziet er toch leuk uit
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')