abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:38:45 #151
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73822277
Klinkt als een hele fijne en geslaagde verjaardag. Wat een leuke cadeautjes. Ga er een aantal onthouden voor hier.
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:52:20 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73826908
Dochterlief heeft ongeveer de hele BartSmit folder aangekruist gedurende de afgelopen dagen. keus genoeg dus! ook alle babyspeelgoed moest aangestreept. "ja, voor als hier een keer een baby op bezoek komt natuurlijk. of voor als ik zelf mama ben. dan moet die baby toch ook iets hebben."

Vicky, wat een dappere is Amber, zomaar zelf het moment gekozen voor 't afscheid van De Spenen. en wat sneu ook dat ze 'm zo miste bij 't slapen gaan. hopelijk wordt het snel makkelijker! fijn dat 't een leuk feestje was. flink verwend zo te lezen!
in de haak.
pi_73855978
Vannacht is ze niet wakker geworden alleen vanmorgen was ze wel eventjes in "paniek".

Avond 2 van het slapen zonder speen. DRAMA!!
Ze vroeg weer waarom en dat heb ik geloof ik wel 100x gehoord. En maar zeggen dat ze echt niet zonder fuppie kon slapen. Toen kwamen de "smoesjes". Mama, ik heb oorpijn, mama ik heb heel erg keelpijn...
Net was het krijsen. Ze was helemaal over de zeik. Na even praten en een knuffel slaapt ze hopelijk nu.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:15:25 #154
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_73856631
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:10 schreef Vicky het volgende:
Ik verwacht nog wel dat ze wakker gaat worden vannacht.

Verder was het een hele leuke en gezellige verjaardag. Hadden van 13 tot 16 gezegd en dat was ook lang zat. Amber is flink verwend!
Van ons heeft ze een Vsmile Motion gekregen met 2 extra spelletjes, van schoonouders een pot pindakaas (had mijn schoonvader beloofd ), een jas en Miniloco. Van mijn ouders nieuwe schoenen, een tasje uit Turkije met heel veel kleingeld en Turkse armbandjes. Van een vriendin het Hippohap spel, van m@x het boek Koekjes, van een ander stel vrienden een speelgoedkassa en van mijn zusje een verkleedkist met iinhoud en een juwelendoosje met zo'n dansende ballerina. Oh en van de buuf een boekje en badschuim

Het was een drukke boel.. Mèn wat kunnen 4 kinderen een hoop herrie maken
Die van mij maakte echt geen herrie en hij heeft Amber ook niet 3 keer aan het huilen gemaakt. Heus niet . Arme Amber met haar speentjes. Gisteren wandelde ze er nog zo stoer mee naar de prullenbak. Even doorbijten, het gaat haar wel lukken.

Kai vertelde me vanavond dat hij van me hield dus ik zei dat ik ook van hem hield. 'Mama, dat moet je niet zeggen, daar krijg ik rode wangen van'
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_73856823
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:15 schreef m@x het volgende:

[..]

Die van mij maakte echt geen herrie en hij heeft Amber ook niet 3 keer aan het huilen gemaakt. Heus niet . Arme Amber met haar speentjes. Gisteren wandelde ze er nog zo stoer mee naar de prullenbak. Even doorbijten, het gaat haar wel lukken.
ach tja... ruzie maken hoort erbij
en het gaat heus wel lukken met die speen.. ff doorbijten
quote:
Kai vertelde me vanavond dat hij van me hield dus ik zei dat ik ook van hem hield. 'Mama, dat moet je niet zeggen, daar krijg ik rode wangen van'
Lief!!
Amber zegt het ook steeds als een van ons weggaat. Vanmiddag gingen we even naar de Ikea en Amber en Tess bleven thuis bij mijn schoonmoeder. Lopen we naar de trap, komt ze achter ons aan.. MAMA.. PAPA... ik heb nog geen kusje gehad hoor!
En toen was hetook I love you
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73863534
Welkom Vicky! En wat sneu van het speendrama, hopelijk went ze er snel aan

Ah wat lief van Kai, rode wangen

Over de vriendenboekjes, ik schrijf ook echt op wat Dylan zegt. Bij zijn droomwens staat dus altijd dat hij een superheld wil zijn
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:58:54 #157
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_73863792
Lief, superheld!
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:59:05 #158
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_73863805
Welkom Vicky en nog gefeliciteerd met je grote meid!

Ach ja, vriendenboekjes... Ik schrijf ook op wat mijn dochter zegt. Wat nog leuke ontboezemingen op kan leveren. Zo was er laatst een met de vraag: "Ik ben stiekem verliefd op...." Waarop ze de naam van een jongetje bij ons uit de straat in mijn oor fluisterde.
Ze wilde het daarna niet aan papa vertellen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_73864245
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:59 schreef She-Wolf het volgende:
Zo was er laatst een met de vraag: "Ik ben stiekem verliefd op...." Waarop ze de naam van een jongetje bij ons uit de straat in mijn oor fluisterde.
Ze wilde het daarna niet aan papa vertellen.
Ah schattig
Die vraag ben ik trouwens nog nooit tegen gekomen
pi_73890017
progressie!!
Amber is vanavond gaan slapen ZONDER te vragen om d'r fuppie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73890886
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:52 schreef beefcake het volgende:
Bij zijn droomwens staat dus altijd dat hij een superheld wil zijn
Hier is dat ook: de Hulk of Spiderman

Fijn Vicky
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:11:59 #162
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73891095
Amber, goed zo meisje!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:33:37 #163
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_73892022
Wat fijn Vicky, hopelijk is het grootste leed nu geleden met fuppie-leed.

ik zit echt met stijgende verbazing over die vriendenboekjes te lezen. Hier heb ik alleen maar boekjes gehad met echte kinderwensen er in. En zo vul ik het ook in van mijn eigen jongste. De grote jongens schrijven zelf, met als enige stelregel dat het nétjes moet.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:50:33 #164
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_73892728
Een half uur geleden hoorde ik heel hard gegil door de babyfoon "MAMAAAAAAAAAAAAAAAAAA"
D'r tand was er uit
Al ruim twee weken zat ie los en nu zat ze er aan te frunniken en toen was ie er uit De eerste vraag was "zit er bloed aan?"
Toen mocht ze beneden nog even wat drinken Het fietsenrek is wel handig, want er past precies een rietje tussen Toen ze met de barbies wilde gaan spelen vond ik het wel weer tijd worden om naar bed te gaan

Grote meid, mijn kleine meissie
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_73895472
Vicky wat goed van Amber !!

ET wat gaaf ! een wisseltandenkind Geniet van het fietsenrekje
  Jubileum moderator dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:50:29 #166
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73895564
Wat fijn Vicky!!

ET Wat gaaf! Had ze hem zelf eruit getrokken? Of gewoon los gewiebeld?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:17:27 #167
3011 E.T.
pi_73896722
Hij hing echt nog maar een draadje toen ze naar bed ging en met frunniken en voelen ging ie er uit

Nu krijgen we dus een paar jaar met een 'ongelijk' gebit Leuk op d'r schoolfoto volgende week
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_73897289
Goed van Amber

En Saskia een tand eruit Dylan heeft zijn twee ondertanden nu gewisseld, dat was nog best een klein drama die eerste tand. Niemand mocht eraan zitten, Dylan zelf wiebelde er ook niet mee, tandenpoetsen moest heeeel voorzichtig. Daardoor was de nieuwe tand dus al lang en breed door voordat de melktand eruit was. De tweede ging al iets makkelijker, maar daarbij ook al de nieuwe tand erdoor. Ik was al bang dat het scheef zou gaan staan maar het valt mee.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:59:07 #169
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_73898598
Geweldig E.T.!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:00:04 #170
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73898632
Saskia!
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:27:41 #171
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73899623
yeah saskia, de eerste! (was 't een boven- of ondertand E.T.? )
in de haak.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 07:58:47 #172
3011 E.T.
pi_73903789
Onder, trui

Hier werd er wel volop mee geklooid, beef Ik moest ook regelmatig even voelen hoe los de tand wel niet zat. Ik vond het evengoed nog best lang duren trouwens, 2,5 week.
Nu wachten op de volgende
  woensdag 21 oktober 2009 @ 10:02:51 #173
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_73905833
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:41 schreef Vicky het volgende:
progressie!!
Amber is vanavond gaan slapen ZONDER te vragen om d'r fuppie
Wat fijn Vicky!

En Saskia met een fietsenrekkie, jeej!
pi_73906012
Wat goed zeg Vicky
En Saskia aan het wisselen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_73906237
fietsenrekkie voor Saskia

Amber heeft weer de hele nacht geslapen zonder fuppie en vanmorgen eheft ze er ook geen woord over gerept
Ze is vandaag voor het "laatst" bij mijn ouders... Ook weer een stapje verder... bijna 3 jaar is ze elke week bij mijn ouders en schoonouders geweest...
Om het "af te sluiten" ging ze met oma naar de dierentuin.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73959408
Wat gaat het snel he Vicky?

We hebben de uitslagen van Sara binnen! Ze blijkt inderdaad behoorlijke obstipatie te hebben. Daardoor komt er dus druk op haar blaas (vanuit de darm) en daardoor plast ze zovaak (in haar broek).
Ze krijgt nu movicolon, de dosis wordt even zoeken maar we hebben nu een bepaalde hoeveelheid voor 2 weken. Dan belt de kinderarts weer voor evaluatie en het plannen van een vervolgonderzoek.
Op zich zijn we blij hiermee, het is in ieder geval niets ernstigs
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_73961635
Hee fijn dat jullie erachter zijn wat er is met Sara en dat het te verhelpen is
pi_73973004
Fijn dat jullie nu wat weten, Fuente.

David is twee jaar onder behandeling geweest bij een kinderarts wegens stoelgangproblemen. Hij heeft ook al die tijd movicolon gebruikt.
Sinds een maand of twee is hij ervan af en het lijkt nu eindelijk goed te gaan.

Sterkte ermee
pi_73973191
Thnx!

Lily, hoe kwam het dat hij problemen had? Wij zijn eigenlijk vergeten te vragen hoe het nou kan komen dat ze daar zo last van heeft. Ze drinkt bijvoorbeeld echt ruim voldoende.
Waar mixten jullie de movicolon mee? Ik heb het nu in Sara;s diksap gedaan, maar mooi dat madam 't niet wil opdrinken nu
Sara
Merel
Ukje
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:05:09 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73973849
Fijn dat er duidelijkheid is bij Sara! Ik weet dat ze het bij de buren door de melk doen, daar heeft de jongste ook last van obstipatie. Geen duidelijke reden waarom trouwens...

Gisteren mochten we kijken bij het zwemmen, Isa zit al in het diepste gedeelte van het pierebad Erg leuk om te zien hoe vrij ze is in het water
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73974036
David heeft al spijsverteringsproblemen sinds hij baby is, Fuente, dus eigenlijk weten we niet precies waardoor het komt. De artsen hebben nooit iets kunnen vinden.

Uiteindelijk werd het natuurlijk een gedragsprobleem. Poepen doet pijn dus niet eten en ophouden waardoor het nog meer pijn doet.
Hij heeft er hele ellendige jaren door gehad (ook met de movicolon hoor) want hij bleef het ophouden en wilde ook niet zindelijk worden (altijd vieze broeken dus want door de mc kon hij het niet altijd ophouden).

Nou ja, ik heb het hele verhaal geloof ik wel eens opgeschreven ergens hier...

Ik deed de movicolon altijd in zijn (warme) melk.
pi_73974064
Ok, dat klinkt heftig Lily! Sara drinkt geen melk (lust ze echt niet) dus dan doe ik het maar in de diksap. Ze wil het wel met een rietje drinken zegt ze net
Ze heeft met poepen op zich gelukkig geen probleem (geen pijn etc).
Sara
Merel
Ukje
pi_73978182
Fuente kende je dit lijstje al om obstiptatie te verlichten?
  • Elke dag een of twee glazen lauwwarm water drinken. Daarnaast is het belangrijk elke dag voldoende vocht te drinken: minimaal 1,5 liter per dag.
  • Op vaste tijden naar het toilet gaan. De darmen houden van regelmaat.
  • Voldoende lichaamsbeweging.
  • Geen chocolade, snoep, kaas, eieren en producten bereid uit witmeel eten.
  • Rauwe, verse groente, bonen, linzen, erwten en sojabonen eten.
  • Meer vezels eten: uit vers fruit, zilvervliesrijst, muesli, volkorenproducten, gedroogde abrikozen, vijgen, dadels, pruimen, ongezouten noten, enz. Ook kan het helpen aan de maaltijd een eetlepel tarwezemelen toevoegen, bijvoorbeeld door het dessert heen.
  • Inname dierlijke vetten beperken.
  • Een beetje vreemd, maar wel lekker
    pi_73981871
    Ik kende het nog niet, maar heb het nu opgeslagen! Een heel groot deel doen we altijd al, maar lauwwarm water, tarwezemelen etc niet, dus dank je wel!
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_74110254
    Vandaag dag 2 van de kleuterschool..
    Gister dus voor het eerst en dat ging eigenlijk wel heel erg goed. Ze ging meteen spelen. Ik had het er zelf ook niet zo moeilijk mee.. echter vandaag....
    Amber ging een boekje pakken om te lezen maar toen werd het boekje afgepakt door een ander kindje want het was geen leesboekje, het was een liedjesboekje. Amber helemaal verdrietig en in tranen, tja weet dat kind veel...en dat deed me wel ff zeer.. Maar ik mocht zonder problemen weg. Wilde haar vandaag een halve dag doen maar toen ik haar net ging halen heb ik gevraagd wat ze wilde. Mee naar huis of blijven.. IK WIL BLIJVEN MAMA!! Boterham en een pakje drinken achtergelaten en weer huiswaards gekeerd.

Gister is ze nog naar de huisarts geweest. Ze blijft maar hoesten en gister had ze ook koorts. Werderom een luchtweginfectie.. nummertje weet ik veel hoeveel. Daarnaast niest ze de hele dag door.
    Ze heeft gister antibiotica gekregen. De ha denkt niet dat het veel doet omdat het infectie is en geen bacterie, maar we kijken het wel ff aan. Gisteravond ruzie gehad om de ab, want ze neemt het echt niet. Het is ook echt supersmerig. Vandag andere gehaald. Ben benieuwd of dat wel gaat lukken.
    Mocht het vrijdag nog niet veel beter gaan dan moeten we bij de ha terug. Hij denkt dat de verkoudheden/hoestbuien van haar neusamandel komen. Hoeft niet te betekenen dat de amandel er meteen uit moet. Ws krijgen we eerst een neusspray.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:29:57 #186
    13151 crew  Rewimo
    pi_74113391
    Tjee Vicky, wat een gedoe met die infecties allemaal Neusamandel weghalen was hier wel meteen de oplossing tegen de veelvuldige oorontstekingen. Maar of dat ook voor luchtwegen geldt weet ik niet.

Fijn dat ze school zo leuk vindt!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_74113451
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 15:29 schreef Rewimo het volgende:
    Tjee Vicky, wat een gedoe met die infecties allemaal Neusamandel weghalen was hier wel meteen de oplossing tegen de veelvuldige oorontstekingen. Maar of dat ook voor luchtwegen geldt weet ik niet.

Fijn dat ze school zo leuk vindt!
    ik ook niet... Nou ja, eerst maar eens zien of de ab. wat gaat doen.

En Amber zit helemaal onder de waterwratjes. Vooral onder haar arm+ en ze heeft er ook een paar op haar buik/been.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:33:41 #188
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_74113514
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 15:31 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik ook niet... Nou ja, eerst maar eens zien of de ab. wat gaat doen.

En Amber zit helemaal onder de waterwratjes. Vooral onder haar arm+ en ze heeft er ook een paar op haar buik/been.
    ik kreeg echt dé remedie daartegen. Betadine-lotion. ze drogen in no time uit en worden dan heel groot en dik en zijn dan weg.
    Jongste hier heeft echt twee jaar met die dingen gelopen en nu zo in 1,5 maand allemaal weg. Heb ook betadine scrub en dat werkt ook prima.
    Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
    pi_74117860
    oh, die tip neem ik ook mee buurvrouw.

Hier zitten ze beiden ook flink onder (al een jaar ofzo).
    Vooral oudste heeft er flink last van. Ik ben ook bij de huisarts geweest en zelfs bij de dermatoloog maar ze willen er niks aan doen.
    Zijn knieholten zitten onder en soms zijn ze flink ontstoken.

Ik heb wel hormoonzalf maar dat gebruik ik alleen als ze zo ontstoken zijn.
    pi_74117920
    ik heb betadinescrub gehaald... Eens kijken of dat wat doen.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_74118135
    Sudocreme en waterwratjes hoor je ook goede dingen over
    En er zijn speciale waterwrat lotions
    pi_74121086
    Pvoesss, ik weet het niet...

Ik heb best agressieve zalf van de dermatoloog maar het is vreselijk hardnekkig. Ik denk niet dat sudocreme iets gaat doen.
    De knieholten van mijn oudsten zien er soms echt vreselijk uit. Ze zijn dan met de trosjes ontstoken en hij krabt ze dan natuurlijk open.
    Lijkt dan net een grote brandwond....

Ze moeten eroverheen groeien zegt de dermatoloog (met een natuurlijk afweermechanisme).
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:51:21 #193
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_74126985
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 17:38 schreef lily het volgende:
    oh, die tip neem ik ook mee buurvrouw.

Hier zitten ze beiden ook flink onder (al een jaar ofzo).
    Vooral oudste heeft er flink last van. Ik ben ook bij de huisarts geweest en zelfs bij de dermatoloog maar ze willen er niks aan doen.
    Zijn knieholten zitten onder en soms zijn ze flink ontstoken.

Ik heb wel hormoonzalf maar dat gebruik ik alleen als ze zo ontstoken zijn.
    Ja hier ook in exceem en dan echt supermegaontstoken. En dat doet zo'n pijn....
    Maar die jodiumdruppels zeg maar.. je zag ze met het uur uitdrogen! en de grote plekken van oudste dus met betadinescrub. Gaat supersnel. Ik had gewild dat ik dit eerder wist. Jongste liep erbij als een melaats.
    pi_74127148
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 20:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ja hier ook in exceem en dan echt supermegaontstoken. En dat doet zo'n pijn....
    Maar die jodiumdruppels zeg maar.. je zag ze met het uur uitdrogen! en de grote plekken van oudste dus met betadinescrub. Gaat supersnel. Ik had gewild dat ik dit eerder wist. Jongste liep erbij als een melaats.
    niet echt denderend, je AT
    pi_74187240
    meld* Ik heb een kleuter in huis en ik ga haar zo ophalen van haar eerste échte schooldag
    Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
    Begin maar gewoon,hier en nu.
    Je kunt niet alles voorzien.
    Begin er maar gewoon aan te werken.
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:42:49 #196
    13151 crew  Rewimo
    pi_74213554
    Spannend, Jelief! Hoe vond ze het? En gefeliciteerd nog
    pi_74214644
    Jelief nog van harte met je grote dochter
      zondag 1 november 2009 @ 11:03:36 #198
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_74271632
    OMG, ik zit nog even na te bibberen/huilen. We waren Job serieus kwijt, hij was weggefietst en we konden hem nergens meer vinden. Net belde de politie gelukkig dat hij was gevonden, hij zat bij mensen in huis aan de andere kant van de stad. J. is hem nu halen en ik ga even een potje uithuilen. Dat je met de politie aan de telefoon zit en moet vertellen wat voor een kleren hij aanheeft enzo, dan zit je wel al een eind in je ergste nachtmerrie.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 november 2009 @ 11:05:47 #199
    13151 crew  Rewimo
    pi_74271673
    livelink Wat een nachtmerrie! Gelukkig dat ie weer terecht is, wat afschuwelijk die onzekerheid. Huil maar even lekker uit
    pi_74271809
    Oh! Livelink!
    Wat lijkt me dat een nachtmerrie inderdaad! Hoe kan dat nou he, dat een kind soms ineens zoiets doet? Hoe ver was ie nou weg dan? De andere kant van de stad klinkt echt heel eng! Jeetje, wat een hel. Kom maar rustig bij.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')