abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73333188
Even een positieve noot, die wachtrij zie je netjes aflopen. En daarna krijg je netjes de loginpagina en kan je snel inloggen en je bankzaken doen. Het heeft dus zeker een positief effect. Ik ben nu sinds dagen eindelijk fatsoenlijk ingelogd en kan eindelijk doen wat ik wil doen.

Ofwel: die wachtrij lost vooralsnog alle snelheidsproblemen op, top geregeld!
pi_73333249
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Bij het neerhalen (downloaden) soms toch wel.
Maar voor bankzaken is dit wel bijzonder uniek te noemen.... of ze gaan zogenaamd short-valutering (wat overigens ook al verboden is volgens de nieuwe richtlijnen van de EU).
ja, maar daar doen ze het voor de adverteerders.
Wel fijn dat ze zo 'de rij' zo proberen te visualiseren , nu kan je met recht zeggen dat de RUN een feit is
pi_73333251
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Bij het neerhalen (downloaden) soms toch wel.
Maar voor bankzaken is dit wel bijzonder uniek te noemen.... of ze gaan zogenaamd short-valutering (wat overigens ook al verboden is volgens de nieuwe richtlijnen van de EU).
Waarom geef je verkeerde info? Het is pas vanaf 1 november verboden (overigens terecht).
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:38:33 #204
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_73333268
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:32 schreef TheFrankey het volgende:
Even over bovenstaand verhaal. Als DSB zijn eigen vermogen (spaargeld) dus naar beneden gaat. Ontsparen dus....dan hebben ze ook minder rente te betalen en minder kosten.

Misschien is het zelfs wel goed voor DSB?
Nou je solvabiliteit buffers gaan er niet vrolijk uitzien... als je goed naar die grafiek kijkt zie je in 1 oog opslag wat er fout gaat in de bedrijfsvoering.
Ze hebben gegokt op flinke groei ... toppen van de hemel en de marges komen later wel. De problemen die overgewaaid zijn uit de VS en co volledig onderschat. Probeer dat maar eens te 'unwinding' in dit economische klimaat.
pi_73333276
Ik kom er zo op trouwens....geen enkel probleem
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:39:25 #206
862 Arcee
Look closer
pi_73333282
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:37 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom geef je verkeerde info? Het is pas vanaf 1 november verboden (overigens terecht).
Ja, en banken maken er tot 1 november nog gewoon gebruik van, want het is immers nog niet verboden. Lang leve schijt aan de klanten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:39:47 #207
89730 Drugshond
pi_73333294
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:37 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

1 nov pas..... ik wist wel dat er een streep gezet was. Niet wanneer. Thx
pi_73333313
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:39 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, en banken maken er tot 1 november nog gewoon gebruik van, want het is immers nog niet verboden. Lang leve schijt aan de klanten.
Ja, want jij zou het inderdaad anders doen Zolang iets mag, doe je het. Simpel.

Voorbeeld: stel dat we de maximum snelheid op alle snelwegen op 80 km/uur zetten. Per 1 november. Dan zou jij dat nu al maximaal rijden omdat het in de toekomst veranderd? Lul toch niet zo dom.
pi_73333337
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nou je solvabiliteit buffers gaan er niet vrolijk uitzien... als je goed naar die grafiek kijkt zie je in 1 oog opslag wat er fout gaat in de bedrijfsvoering.
Ze hebben gegokt op flinke groei ... toppen van de hemel en de marges komen later wel. De problemen die overgewaaid zijn uit de VS en co volledig onderschat. Probeer dat maar eens te unwinden in dit economische klimaat.
Maar dat is dus het probleem van elke bank, niet alleen DSB Bank. Want bijv koopsompolissen is niet iets dat dsb bedacht heeft. Alle banken werken ermee, en die staan wel lekker in de luwte nu.

Als je genoeg solvabiliteit overhoud na deze 'run' en ook je liquiditeit op orde hebt. Dan is dat deel van de bank gezond. Wat zeg ik, sparen is volgens mij een gezond gedeelte. DNB heeft dat ook gezegd.
pi_73333360
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:39 schreef TheFrankey het volgende:
Ik kom er zo op trouwens....geen enkel probleem
Hier ook, en alle betalingen en boekingen gaan gewoon netjes. Slim gedaan dit, een constructie ervoor die overbelasting voorkomt.

En al die mensen die roepen, dat dat niet kan. Flikker toch op, ga is topics lezen over ING, Postbank en ABN. Die hebben er in 1 week meer uit gelegen dan de Rabo en DSB opgeteld in en jaar.
pi_73333378
quote:
Dit voegt helemaal niets toe.
pi_73333400
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:43 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Dit voegt helemaal niets toe.
Al is het maar omdat het een wit plaatje is?
pi_73333478
Immers, Lakeman wil een oplossing voor koopsomhypotheken, en roept op om dsb aan de spaarkant 'aan te vallen'.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2009 14:47:28 ]
pi_73333511
Het mooiste zou zijn als iedereen het nu bij de Fortis neerzet. En dat die dan klopt over 2 weken
pi_73333566
<knip van een lang stuk>
[/quote]aardig artikel, alleen is het eigen vermogen 242 mln en niet 130, en als het gaat om garantievermogen mag je daar nog 138 mln aan achtergestelde leningen bij op tellen. Bron: jaarverslag 2008.

Als je dat een lage dekking vindt: het is een leverage van circa 25, vergeleken met ING op ongeveer 60.
Om het maar in een relatief perspectief te plaatsen
pi_73333604
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
<knip van een lang stuk>
aardig artikel, alleen is het eigen vermogen 242 mln en niet 130, en als het gaat om garantievermogen mag je daar nog 138 mln aan achtergestelde leningen bij op tellen. Bron: jaarverslag 2008.

Als je dat een lage dekking vindt: het is een leverage van circa 25, vergeleken met ING op ongeveer 60.
Ja maar! Ja Maar!!! Ja MAAR!! Het is wel DSB hoor! DIE MOETEN DOOD DOOD DOOD!!!

pi_73333726
een leverage van 2 is al teveel als iedereen aan de deur staat te bonken
pi_73333777
Hoeveel mensen ken jij die aan de deur staan te bonken?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:01:06 #220
89730 Drugshond
pi_73333847
quote:
ING heeft ook zijn topics hier....(en met rede)
Leverage van 25 (matig) - 60 (zwak). Maar het sentiment valt nu ook niet gunstig.
De betere US banken zitten rond de 15-20 (ff zonder mark to myth accounting regels).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:04:05 #221
862 Arcee
Look closer
pi_73333926
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Ja, want jij zou het inderdaad anders doen Zolang iets mag, doe je het. Simpel.

Voorbeeld: stel dat we de maximum snelheid op alle snelwegen op 80 km/uur zetten. Per 1 november. Dan zou jij dat nu al maximaal rijden omdat het in de toekomst veranderd?
Als er een melding onder zou staan dat je er nu al voor bekeurd zou worden wel, maar dat staat er dus niet bij.

Als klanten wéten dat banken nog valuteren is het geen probleem. Dat je bij overmaken van geld een melding krijgt: "Let op, u staat 1 dag rood als u dit bedrag vandaag al overmaakt. Maak dit bedrag morgen pas over als u niet rood wilt komen te staan". Of iets dergelijks.

Maar nee, ze houden het lekker vaag en dat is niet eerlijk. Zo profiteren ze van de onwetendheid van de klant.
quote:
Lul toch niet zo dom.
.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_73334057
Erhm.. Wie weet dat niet dan? Volgens mij is het algemeen bekend?

En hoe kan je bekeuren op een regel die nog niet ingevoerd is? Echt, je wauwelt jezelf klem. Als er nu bekeurd wordt omdat je per 1 november 80 mag, dan zou niemand dat pikken. Geen rechter, helemaal niemand. Dat is logisch, en daar klets je je aardig klem.

Zolang het mag, doe je iets. En het is bekend. Doe niet zo wereldvreemd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:23:09 #223
862 Arcee
Look closer
pi_73334354
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Volgens mij is het algemeen bekend?
Je zet er zelf al een vraagteken achter.
pi_73334508
quote:
Zolang het wettelijk mag kun je niet voor de rechter worden gesleept. Maar een klant kan dan wel vinden dat het onbehoorlijke praktijken zijn en overstappen. Vraag alleen is naar welke andere bank...

We zullen zien of DSB dit overleeft, kan me best voorstellen dat het het einde kan zijn, klanten kunnen nu eenmaal makkelijk een bank doen laten omvallen, vooral in dit soort illiquide markten. Dit business model kan daar niet goed mee omgaan. En dat lost men niet zomaar op. In de huidige medialgeile wereld moet je dan extra op je tellen passen dat je niet negatief in het nieuws komt.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:40:17 #225
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73334806
quote:

Jij moet bij Dirk gaan werken joh!
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73334850
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:40 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Jij moet bij Dirk gaan werken joh!
daar werkt ie ook, waarom denk je dat hij zich uit de naad lult om de zaak te redden
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:43:34 #227
862 Arcee
Look closer
pi_73334879
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:29 schreef -scorpione- het volgende:
Maar een klant kan dan wel vinden dat het onbehoorlijke praktijken zijn en overstappen.
Precies. En daarnaast is het dus niet altijd 100% doorzichtig hoe de valutering werkt en of er nog wel of niet gebruik van wordt gemaakt. Dát is wat ik er fout aan vind. Maken ze duidelijk melding van hoe ze werken, prima. Zo niet, dan is het fout.
pi_73334949
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:42 schreef henkway het volgende:

[..]

daar werkt ie ook, waarom denk je dat hij zich uit de naad lult om de zaak te redden
Dat zou wel prachtig zijn. Maar nee, daar werk ik niet.
pi_73334976
DSB heeft zelf bij monde van Van Linschoten en Van Goor (what's in a name) zich al gedistantieerd van de koopsompolissen periode. Dat mag rustig als een schuldbekentenis gezien worden.
Ze beloofde tevens dat ze zaken met gedupeerden op gaan lossen. Dat gaat ontzettend in de klauwen lopen. Ik moet nog zien dat ze dat uit eigen middelen recht kunnen gaan trekken.

Ik denk dat er weinig mensen een traan om zullen laten als ze dit niet redden.
pi_73335000
quote:
'DSB-site weer volledig bereikbaar'

AMSTERDAM - De website voor internetbankieren van DSB Bank draait weer. Er kan nog een vertraging in zitten, maar de bank is volledig bereikbaar, zei DSB-woordvoerder Klaas Wilting zaterdag.
Bron: http://www.nu.nl/internet(...)edig-bereikbaar.html
pi_73335043
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ja ik denk het wel , misschien ben jij van Goor wel
pi_73335112
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:49 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja ik denk het wel , misschien ben jij van Goor wel
Ik ben die andere Goor
pi_73335151
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Dutchguy het volgende:
DSB heeft zelf bij monde van Van Linschoten en Van Goor (what's in a name) zich al gedistantieerd van de koopsompolissen periode. Dat mag rustig als een schuldbekentenis gezien worden.
Ze beloofde tevens dat ze zaken met gedupeerden op gaan lossen. Dat gaat ontzettend in de klauwen lopen. Ik moet nog zien dat ze dat uit eigen middelen recht kunnen gaan trekken.

Ik denk dat er weinig mensen een traan om zullen laten als ze dit niet redden.
nou ik als NL belastingbetaler wel. Onder het depositogarantieregeling schokken de andere banken de eerste 40k garantie, maar het stuk tussen 40k en 100k mogen alle burgers die wel opletten waar ze een handtekening onder zetten aftikken (middels de overheidsfinancien). Dat was ik eigenlijk een beetje zat aan het worden, om op te draaien voor het gebrek aan beheersing cq. het ego van anderen.
pi_73335206
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nou ik als NL belastingbetaler wel. Onder het depositogarantieregeling schokken de andere banken de eerste 40k garantie, maar het stuk tussen 40k en 100k mogen alle burgers die wel opletten waar ze een handtekening onder zetten aftikken (middels de overheidsfinancien). Dat was ik eigenlijk een beetje zat aan het worden, om op te draaien voor het gebrek aan beheersing van anderen.
In dit geval zou ik er geen moeite mee hebben ook al zou het geld kosten. Ze hebben al teveel ellende aangericht en ik ben het eens met Lakeman uit moreel oogpunt. Laat ze maar vallen.
pi_73335433
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Mag idd hopen dat je daar niet werkt, want als medewerkers daar zo'n mentaliteit aan de dag brengen als jij nu doet gaat dit de bank vroeg of laat wrs nog wel eens opbreken (wat niet wil zeggen dat die mentaliteit helemaal niet kan, maar voor banken nu is het gewoon dodelijk).

Laat de klanten maar bepalen of DSB moet verder blijven bestaan. Wel tekenend dat de consument van alle kanten wordt beinvloed, via de media, maar ook daar de bank. Die bestuurder gaf aan dat als er zoiets als een bankrun dreigt dat daar draaiboeken voor klaarliggen. We weten nu in ieder geval dat één van de stappen het ontregelen van het internetverkeer met de bank is. Gewoon om tijd te winnen en impulsief gedrag enigszins tegen te gaan, hopen dat klanten zich na een nachtje slapen bedenken niet meteen hun geld terug trekken. Ik denk ook niet dat de DNB dit afkeurt in dit soort uitzonderlijke gevallen. Banken moeten dan wel begrijpen dat die valuteringspraktijken dan extra pikant zijn.

Edit: en blijkbaar geldt die internetpolicy ook als je over dit soort onderwerpen wil discussieren. Opeens was mijn account weer uitgelogd, zoveels toevallige geval...

[ Bericht 8% gewijzigd door -scorpione- op 03-10-2009 16:16:15 ]
pi_73336031
Laat ikhet simpel stellen, ik ben systeembeheerder. Als ik bij de DSB zou werken, zou ik dan tijd hebben om te posten
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:33:32 #237
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73336151
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:28 schreef Tha_Duck het volgende:
Laat ikhet simpel stellen, ik ben systeembeheerder. Als ik bij de DSB zou werken, zou ik dan tijd hebben om te posten
Natuurlijk, er is weinig te doen behalve de stekker van de server eruit trekken als er weer teveel geld wordt opgenomen. Dan hou je genoeg tijd over om lekker te fokken.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73336480
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Natuurlijk, er is weinig te doen behalve de stekker van de server eruit trekken als er weer teveel geld wordt opgenomen. Dan hou je genoeg tijd over om lekker te fokken.
dat was een inkoppertje
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:08:50 #239
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73337104
DSB moet voor de zoveelste keer een brand blussen
Bekijk hier de ondergang van Dirk
Filmpje !!
http://videoplayer.neos.nl/fd/index.php?item=1843
pi_73337279
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Inkopper, ik zat in bad en bedacht me de reactie al
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:38:29 #241
862 Arcee
Look closer
pi_73338016
'DSB-site draait weer'

Ah, Tha_Duck heeft de stekker er weer ingestoken.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:44:31 #242
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73338177
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:38 schreef Arcee het volgende:
'DSB-site draait weer'

Ah, Tha_Duck heeft de stekker er weer ingestoken.
Nu maar hopen dat hij geen stroomstoot heeft opgelopen omdat hij nog nat was van het bad
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73338777
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Het mooiste zou zijn als iedereen het nu bij de Fortis neerzet. En dat die dan klopt over 2 weken
Dat is nog wel een aardig scenario voor terroristen. Indien die de beschikking kunnen krijgen over toegang tot vele internetbankrekeningen (moet mogelijk zijn, het is immers bekend dat er wereldwijd ook grote bot netwerken zijn voor DDOS aanvallen) dan moet het mogelijk zijn een soort aanzet tot bankrun te creëren. Stel dat het bijvoorbeeld lukt bij ING Direct, dan is dat een buitengewoon risicovol scenario voor Nederland, veel ernstiger dan bijvoorbeeld een vuile bom of aanslag op een kerncentrale.
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
nou ik als NL belastingbetaler wel. Onder het depositogarantieregeling schokken de andere banken de eerste 40k garantie, maar het stuk tussen 40k en 100k mogen alle burgers die wel opletten waar ze een handtekening onder zetten aftikken (middels de overheidsfinancien). Dat was ik eigenlijk een beetje zat aan het worden, om op te draaien voor het gebrek aan beheersing cq. het ego van anderen.
Het is bijzonder kwalijk dat het zo kan werken. Winsten blijven privaat, een schade wordt gecollectiveerd. Het DGS kan beter worden opgeheven, als mensen veilig spaarrekeningen willen moet ze dat doen bij een bank die niet aan fractioneel reserve bankieren doet, geen rente dan natuurlijk en zelfs kosten, maar wel volledig zekerheid dat het spaargeld veilig is.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:33:36 #245
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73339579
Wellink: geen mededelingen over DSB ISTANBUL (AFN) - DSB Bank voldoet aan de gezondheidseisen van De Nederlandsche Bank (DNB). Meer wilde DNB-president Nout Wellink zaterdag niet zeggen over de positie van de geplaagde bank

,,Wij gaan nooit op individuele specifieke instellingen in, maar we hebben eerder deze week wel gezegd dat de instelling wat betreft solvabiliteit en liquiditeit aan onze normen voldeed''
* ikweethetookniet nu dus niet meer , zei Wellink aan de vooravond van de jaarvergadering van het IMF in Istanbul.

Volgens de centralebankpresident staat DSB niet onder speciaal toezicht van DNB. ,,De hele wereld staat onder extra toezicht. We kijken veel intenser naar de hele financiële sector dan in het verleden. Dat is logisch zolang de crisis duurt.''

http://www.telegraaf.nl/d(...)ngen_over_DSB__.html
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:52:16 #246
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73340165
Wat Zalm alweer vergeten is, maar wij nog wel een keer willen zien

zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:06:41 #247
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73340607
Volgens de woordvoerder van DSB zal de bank geen rechtszaak beginnen tegen Pieter Lakeman. 'Volgens onze advocaten pleegt hij een onrechtmatige zaak. Maar wij willen hem geen extra podium geven.' Daarnaast komt er waarschijnlijk ook geen aangifte tegen de hackers.

Geen aangifte tegen de Hackers R Heinen, 15:49 uur
Donderdag verklaarde Klaas Wilting dat DSB 12 IP-Nummers heeft van de hackers welke volgens hem een denial-of-service attack hadden uitgevoerd. De denial-of-service was al een vreemd verhaal want alleen de inlogpagina was niet bereikbaar. Nu er naar alle waarschijnlijkheid (in tegenstelling tot wat Klaas Wilting op donderdag beweerde) geen aangifte komt, doet nog sterker vermoeden dat het om een gefingeerde of in scene gezette attack was om een "run op de bank" te voorkomen na de uitlatingen van Pieter Lakeman. Nu de storm kennelijk weer een beetje is gaan liggen mogen mensen welliswaar met vertraging weer geleidelijk bij hun eigen geld. Zo kun je ICT dus blijkbaar ook gebruiken en/of misbruiken

Smoes
Volgens Rop Gonggrijp, hacker en oprichter van internetprovider XS4ALL, wordt een digitale aanval vaak gebruikt als smoes. ,,Het is een veelgebruikt excuus om eigen incompetentie te verhullen. Het enige wat we weten zijn uitspraken van bestuurders die niet weten waar ze het over hebben.''
pi_73347245
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:04 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik ga zo de stekker van de SNS eruit tjoeppen
pi_73347847
Morgen in Buitenhof ook een item over DSB.
pi_73354067
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:39 schreef Dutchguy het volgende:
Morgen in Buitenhof ook een item over DSB.
Nou die wil wel een baantje bij de DSB, wat een slijmeikel

Dolf van den Brink, hoogleraar Financial Institutions aan de Universiteit van Amsterdam over de problemen bij de DSB bank.

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/42352710/
pi_73354620
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:30 schreef henkway het volgende:

[..]

Nou die wil wel een baantje bij de DSB, wat een slijmeikel

Dolf van den Brink, hoogleraar Financial Institutions aan de Universiteit van Amsterdam over de problemen bij de DSB bank.

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/42352710/
Inderdaad, je zou denken dat hij zelf rekeningen bij de DSB heeft lopen. Zelfs als Bos zegt dat provisies van 90% idioot zijn (wat volgens mij elk weldenkend mens vindt), vindt hij dat een politicus eigenlijk helemaal niets moet zeggen.

Deze man hadden ze net zo goed niet uit kunnen nodigen, leverde totaal geen bijdrage.
pi_73354792
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:53 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Inderdaad, je zou denken dat hij zelf rekeningen bij de DSB heeft lopen. Zelfs als Bos zegt dat provisies van 90% idioot zijn (wat volgens mij elk weldenkend mens vindt), vindt hij dat een politicus eigenlijk helemaal niets moet zeggen.

Deze man hadden ze net zo goed niet uit kunnen nodigen, leverde totaal geen bijdrage.
Ja , ik hoorde hem wel vier keer zeggen, men dacht de markt lost dat wel op, alsof hij er zich over verbaasde dat dit niet gebeurde, terwijl iedereen weet dat deze financiële diefstal pas aan het licht komt nadat er getekend is.
pi_73354953
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:30 schreef RechtseRukker het volgende:
nog nooit gezien dat je op internet in de rij moet staan
Wat dacht je bij het inloggen op FOK ?
pi_73355072
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:59 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja , ik hoorde hem wel vier keer zeggen, men dacht de markt lost dat wel op, alsof hij er zich over verbaasde dat dit niet gebeurde, terwijl iedereen weet dat deze financiële diefstal pas aan het licht komt nadat er getekend is.
Ben het met je eens.

Nu is het wachten op hoe DSB de zaken zelf afhandelt en wat de AFM nog verder naar buiten gaat brengen.
pi_73355450
Is Dirk Scheringa nog in Nederland, of zit hij inmiddels al op de Bahama's ?

Als iemand als Lakeman beweert dat Scheringa geld uit DSB haalt, dan lijkt mij dat Wellink van de DNB direct moet ingrijpen.

Het geeft ook aan hoe rot en verziekt het Nederlandse bankwezen (niet alleen DSB) in elkaar zit.

Ben benieuwd wat we nog allemaal meemaken volgende week bij DSB.
pi_73355796
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:21 schreef Bankfurt het volgende:
Is Dirk Scheringa nog in Nederland, of zit hij inmiddels al op de Bahama's ?

Als iemand als Lakeman beweert dat Scheringa geld uit DSB haalt, dan lijkt mij dat Wellink van de DNB direct moet ingrijpen.

Het geeft ook aan hoe rot en verziekt het Nederlandse bankwezen (niet alleen DSB) in elkaar zit.
Hoe dat zo? Je kunt DSB echt niet vergelijken met Rabobank, en die kun je bijv. weer echt niet vergelijken met ING. Wij hoeven echt niet te klagen wat betreft onze financiële bankenstelsel in dit land. Zo rot is het niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73356834
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe dat zo? Je kunt DSB echt niet vergelijken met Rabobank, en die kun je bijv. weer echt niet vergelijken met ING. Wij hoeven echt niet te klagen wat betreft onze financiële bankenstelsel in dit land. Zo rot is het niet.
Het geval bij de kleine DSB is veel te veel opgeblazen, hoewel het een ongelukkige zaak is voor een beperkte groep mensen.

Die 40 miljard Euro staatssteun voor ING (en daarmee indirect ook steun voor de Rabo en ABN AMRO), dat is een gigantisch schandaal. Dat is DE bewezen rotheid van het bancaire systeem.

Mismanagement wordt beloond door de overheid. Gezonde ondernemingen die goede ideeen willen uitwerken krijgen van deze banken en overheid nul komma niks en worden tegengewerkt door dezelfde overheidbestuurders die ook in de Raad van Commissarissen van deze banken zitten.

Alsof de Rabo niet rot is, ook deze cooperatieve bank is net zo rot tot op het bot, zij maakt deel uit van het financiele systeem. De samenstelling van hun Raad van Bestuur en Toezicht & Commissarissen zegt genoeg.

http://www.elite-research.org/index2.html?/comm2000.htm

http://www.elite-research.org/man1.html?/topmanagers.html

http://www.elite-research.org/trend11.html?/trtop2.html
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:26:11 #258
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73357194
En de rijen sluiten zich
Beerput dekt beerput

UPDATE: DNB VALT LAKEMAN AAN

DNB valt Lakeman aan

President van De Nederlandsche Bank Nout Wellink vindt dat het Openbaar Ministerie een strafzaak moet instellen naar het gedrag van Pieter Lakeman, voorzitter van de Stichting Hypotheekleed. Zijn oproep aan spaarders bij DSB Bank om hun geld van de bank te halen kan niet door de beugel.

Wellink Dirk dus moeten ze elkaar wel dekken anders worden de fouten van hun beiden bekend

http://www.fd.nl/artikel/(...)eringa-biedt-excuses
pi_73357494
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
En de rijen sluiten zich
Beerput dekt beerput

DNB valt Lakeman aan

President van De Nederlandsche Bank Nout Wellink vindt dat het Openbaar Ministerie een strafzaak moet instellen naar het gedrag van Pieter Lakeman, voorzitter van de Stichting Hypotheekleed. Zijn oproep aan spaarders bij DSB Bank om hun geld van de bank te halen kan niet door de beugel.

Wellink Dirk dus moeten ze elkaar wel dekken anders worden de fouten van hun beiden bekend

Ik schreef toch: het bancaire systeem is door- en doorrot.

Lakeman strafbaar ?

We zullen het maar niet over Wellink zelf en die ex-topman Michel Tilmant van ING hebben ....
pi_73357505
de dsb bank zal echt niet falliet gaan. Er is nog voldoende in kas. dus geen paniek.
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:41:39 #261
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73357717
quote:
En de rijen sluiten zich
Beerput dekt beerput

DNB valt Lakeman aan

Goed idee! Laten we dan ook meteen een strafzaak instellen tegen Nout Wellink en z'n maten!

Afijn, Lakeman komt er sowieso toch wel mee weg. Zijn plannetje heeft alleen gewerkt, omdat er het één en ander miszat bij DSB en iedereen dat stiekem zelf ook wel aanvoelde.

Als morgen iemand op dezelfde manier oproept om het zinkende schip van de Rabobank te verlaten, dan gebeurt er... helemaal niets. M.a.w. Lakeman heeft datgene gedaan wat die faalhaas Nout Wellink zelf heeft verzuimd: de mensen op tijd informeren als een bank kopje onder dreigt te gaan.
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:46:05 #262
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73357845
quote:
En de rijen sluiten zich
Beerput dekt beerput

DNB valt Lakeman aan

Ik snap dit eerlijk gezegd niet. Waarop zouden ze Lakeman dan willen aanklagen? Sinds wanneer is het illegaal om mensen te vertellen dat het beter is om NU je geld op te nemen bij een bank? Tuurlijk. Een bank kan daar aan onder door gaan, en nee, misschien helemaal geen goed plan. Maar in principe. Het is toch niet strafbaar om als persoon zo'n oproep te doen? Het enige wat ik kan verzinnen is smaad en laster, maar dan zal DSB daar toch zelf aangifte van moeten doen?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73357865
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:41 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Goed idee! Laten we dan ook meteen een strafzaak instellen tegen Nout Wellink en z'n maten!

Afijn, Lakeman komt er sowieso toch wel mee weg. Zijn plannetje heeft alleen gewerkt, omdat er het één en ander miszat bij DSB en iedereen dat stiekem zelf ook wel aanvoelde.

Als morgen iemand op dezelfde manier oproept om het zinkende schip van de Rabobank te verlaten, dan gebeurt er... helemaal niets. M.a.w. Lakeman heeft datgene gedaan wat die faalhaas Nout Wellink zelf heeft verzuimd: de mensen op tijd informeren als een bank kopje onder dreigt te gaan.

inderdaad, ik heb meer in vertrouwen in Lakeman als nieuwe president van de DNB dan Wellink.
pi_73363330
Hier is nog een goede werknemer voor de DSB
quote:
zo 04 okt 2009, 05:30 |
Bankmedewerker stal ton van klant
DEN HAAG - Een bankmedewerker van ABN Amro in Den Haag heeft eerder dit jaar geprobeerd de rekeningen van diverse vermogende klanten leeg te roven.
Bij een van de klanten wist hij ruim honderdduizend euro over te boeken naar zijn eigen rekening. De medewerker liep tegen de lamp en werd op staande voet ontslagen. Volgens ingewijden maakte ABN-medewerker A.H., die nog maar kort werkzaam was bij het filiaal aan de Statenlaan, deel uit van een criminele organisatie.
De ABN-medewerker liet de bankrekeningen overschrijven naar een ander adres, waardoor de rekeninghouders geen afschriften meer ontvingen. Zodoende viel het hen niet op dat er grote geldbedragen werden afgeboekt.
pi_73363920
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:46 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

inderdaad, ik heb meer in vertrouwen in Lakeman als nieuwe president van de DNB dan Wellink.
God verhoede dat. Of verlang je ook terug naar de tijden van Lijst Fortuijn met alle voetzoeker-egos? Clowns horen in het circus.

(en Nout Wellink in het bejaardentehuis, dat geef ik je toe, maar om dan meteen ongeleid ego Lakeman daarvoor in de plaats te zetten is leuke symbool-geef-het-volk-eten-en-spelen politiek, maar eerder twee stappen terug).
pi_73363946
quote:
'Scheringa weg als DSB-topman'
04 10 09 - 18:02
Dirk Scheringa zal binnenkort aftreden als voorzitter van de Raad van Bestuur van DSB Bank en wordt opgevolgd door Robin Linschoten. Dat schrijft advocaat Dion Bartels in een nieuwsbrief, op basis van een 'zeer betrouwbare bron'.
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=435
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:59:45 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73366665
In hoeverre is de DSB nu werkelijk afhankelijk van die spaartegoeden? En hoeveel wordt er nu opgenomen? Ik kan me haast niet voorstellen dat een bank werkelijk gaat vallen omdat een paar duizend particulieren hun spaarrekening, á 10.000 euro opzegt.

Heeft iemand daar inzicht in? Helaas is DSB niet beursgenoteerd, dus de inschatting van de markt is ook onzichbaar.

Wat doen door de DSB uitgegeven obligaties e.d. eigenlijk?
The End Times are wild
pi_73366978
dsb zal echt niet falliet gaan mensen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:10:24 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73367077
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:07 schreef dewaal het volgende:
dsb zal echt niet falliet gaan mensen.
Want? Ik wil het graag geloven, maar toon eens aan waarom niet?
quote:
belang spaargeld stijgt
Eind 2006 had DSB Bank 1,6 miljard euro aan spaargelden op de balans staan. Daarmee waren die goed voor 28 procent van de totale financiering. De grote sprong kwam in 2007 toen de spaargelden verdubbelden naar 3,2 miljard euro, ofwel 41 procent van het balanstotaal.

Het jaar 2008 zag een verdere groei naar 3,9 miljard euro. Daarmee werd de helft van DSB's balans gefinancierd met spaargeld. Ter vergelijking: medio dit jaar bedroegen de 'toevertrouwde middelen' - dat wil zeggen: spaargelden van particulieren en bedrijven - bij marktleider Rabobank 46 procent van het balanstotaal. DSB Bank zit zodoende aan de hoge kant met het aandeel spaargelden
En een groot deel van het overige geld komt van het doorverkopen van hypotheekpakketten. Dat is sowieso helemaal niks tijdens de kredietcrisis.

Ik denk trouwens niet dat die paar spaarders het verschil zullen maken. Ik denk dat de DSB-bank veel grotere problemen krijgt wanneer een aantal hypotheeknemers niet meer kan of wil terugbetalen. Dan zijn opeens al die uitstaande hypotheken alt-A geworden, dan kantelt de balans meteen om. En daarvoor heb je dan maar echt een paar duizend mensen nodig.
The End Times are wild
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:13:05 #270
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:14:01 #271
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73367224
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:59 schreef LXIV het volgende:
In hoeverre is de DSB nu werkelijk afhankelijk van die spaartegoeden? En hoeveel wordt er nu opgenomen? Ik kan me haast niet voorstellen dat een bank werkelijk gaat vallen omdat een paar duizend particulieren hun spaarrekening, á 10.000 euro opzegt.

Heeft iemand daar inzicht in? Helaas is DSB niet beursgenoteerd, dus de inschatting van de markt is ook onzichbaar.

Wat doen door de DSB uitgegeven obligaties e.d. eigenlijk?
Als je de cijfers van DSB zelf moet geloven zo begreep ik:
quote:
Belang spaargeld stijgt
Eind 2006 had DSB Bank 1,6 miljard euro aan spaargelden op de balans staan. Daarmee waren die goed voor 28 procent van de totale financiering. De grote sprong kwam in 2007 toen de spaargelden verdubbelden naar 3,2 miljard euro, ofwel 41 procent van het balanstotaal.

Het jaar 2008 zag een verdere groei naar 3,9 miljard euro. Daarmee werd de helft van DSB's balans gefinancierd met spaargeld. Ter vergelijking: medio dit jaar bedroegen de 'toevertrouwde middelen' - dat wil zeggen: spaargelden van particulieren en bedrijven - bij marktleider Rabobank 46 procent van het balanstotaal. DSB Bank zit zodoende aan de hoge kant met het aandeel spaargelden

Verpakte hypotheken
De andere grote leenkurk van DSB Bank was tot eind 2007 de markt voor hypotheekpakketjes. De bank van Scheringa verkocht verstrekte hypotheken door via zogenoemde securitisatie-programma's, waarbij schuldbewijzen werden uitgegeven met DSB-hypotheken als onderpand.

Toen de kredietcrisis in 2008 hard toesloeg, bleek het echter lastiger om hypotheken als beleggingspakketjes door te verkopen. Het aandeel van schuldbewijzen op doorverkochte hypotheken daalde dan ook van 3,7 miljard euro in 2007 tot 2,8 miljard euro in 2008. Gevolg was dat DSB Bank eind vorig jaar afhankelijker werd van spaargeld.

Afgelopen jaar probeerde DSB Bank zijn vermogensbuffers nog te versterken door zogenoemde eeuwigdurende obligaties uit te geven. Die lijken op aandelenkapitaal omdat het schulden zijn die in principe niet afgelost hoeven te worden. Maar, zo constateerde DSB Bank in het jaarverslag over 2008, op financiële markten bleek de uitgifte van dergelijke obligaties afgelopen jaar "niet tegen acceptabele voorwaarden mogelijk".
http://www.z24.nl/analyse(...)ngrijk_voor_DSB.html

En volgens Wilting is er ruim 1% opgenomen.
http://www.nu.nl/economie(...)rgeld-opgenomen.html
pi_73367290
[quote]Op zondag 4 oktober 2009 20:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

waarom denk jij wel
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:16:16 #273
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_73367311
http://www.quotenet.nl/DSB_ev_winst.JPG

DSB gaat op zeker failliet. Het is geen systeembank (eigenlijk id het helemaal geen bank..)

'Met de bank gaat het helemaal niet goed. Dat komt doordat DSB eigenlijk geen verdienmodel meer heeft nadat de koopsompolissen als winstmaker zijn komen te vervallen.' Lakeman voegt daar aan toe dat hij 'het verlies niet tot in detail' heeft berekend. 'Dat zal ik doen bij mijn rapportering.' Maar hij blijft ervan overtuigd dat DSB Bank 'niet levensvatbaar is'.
pi_73367454
Tuurlijk gaat DSB failliet. Het volk neemt niet met minder genoegen. Scheringa op het schavot midden op de waag!
pi_73367545
ik zie nog niet dat vele mensen hun geld opnemen bij de bank. Zelfs de site doet het weer oudewets.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:31:54 #276
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73368032
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Tuurlijk gaat DSB failliet. Het volk neemt niet met minder genoegen. Scheringa op het schavot midden op de waag!
Heeft niets met "volk" of "schavotten" te maken. Dirk (of om precies te zijn Lindschoten) zegt dat ze met een nieuw winstmodel bezig zijn. Vanaf nu dus gebaseerd op "normale" rente-marges.

Dan ben ik wel erg benieuwd hoe Leen dat gaat trekken met zijn percentages. Bank run of niet.
pi_73368769
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:22 schreef dewaal het volgende:
ik zie nog niet dat vele mensen hun geld opnemen bij de bank. Zelfs de site doet het weer oudewets.
Ik denk dat de houders van achtergestelde oblies hem wel een tikkie knijpen nu, ook knettergek om oblies uit te geven tegen 7,5% rente

Het is puur risicokapitaal, en met de huidige ontwikkelingen wel erg link
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:55:11 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73369503
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:15 schreef dewaal het volgende:
[quote]Op zondag 4 oktober 2009 20:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

waarom denk jij wel
Ik weet het niet hoor! Ik denk niet dat die paar spaarders nu zo'n verschil zullen maken.
The End Times are wild
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:56:18 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73369586
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:44 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik denk dat de houders van achtergestelde oblies hem wel een tikkie knijpen nu, ook knettergek om oblies uit te geven tegen 7,5% rente

Het is puur risicokapitaal, en met de huidige ontwikkelingen wel erg link
Ik ben op zoek geweest naar koersen voor die achtergestelde obligaties. Puur om in te kunnen schatten hoe de markt het huidige gebeuren bij de DSB inschat. Kon ze echter nergens vinden. Iemand?
The End Times are wild
pi_73369609
tvp
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:05:37 #281
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73370239
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:44 schreef henkway het volgende:
............ ook knettergek om oblies uit te geven tegen 7,5% rente
uitgeven dus verkopen aan particulieren is natuurlijk wel slim

Erin trappen en kopen van DSB is natuurlijk
pi_73373467
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben op zoek geweest naar koersen voor die achtergestelde obligaties. Puur om in te kunnen schatten hoe de markt het huidige gebeuren bij de DSB inschat. Kon ze echter nergens vinden. Iemand?
goeie vraag
eentje voor de rondvraag
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=27899
pi_73374084
Vermoedelijk zijn die obligaties niet beursgenoteerd, er is dus geen marktinformatie beschikbaar, ik denk dat ze onderhands verkocht zijn. Bizar dat mensen dat kopen.
pi_73374105
quote:

[..]

zoek eens op
Notes Chapel 2003-I
Notes Chapel 2007
Notes Monastery 2003-I
Notes Monastery 2004-I
Notes Monastery 2006-I
Notes Dome 2006-I,
dat zijn de gesecuritiseerde leningen (maar dat zegt meer over het onderpand, de hypotheken dus)

Saillant detail: in 2008 heeft DSB circa 200M van deze leningen ingekocht, met winst. Ik ben te lui om te zoeken wat de winst was

over de achtergstelde schulden zegt het jaarverslag 2008
quote:
21. ACHTERGESTELDE LENINGEN
2008
2007
R
ente %
A
chtergestelde deposito’s
7,07
107.082
55.555
Overige achtergestelde leningen
6,13
31.280
31.184
Totaal
138.362
86.739
De rentepercentages zijn gewogen gemiddelden.
De leningen zijn achtergesteld bij alle overige schulden.
De achtergestelde deposito’s zijn uitgegeven vanaf december 2001 en hebben een oorspronkelijke looptijd van tenminste 5 jaar.
Onder de overige achtergestelde leningen is een lening opgenomen die is verkregen per juni 2006. Deze lening heeft een looptijd van 15 jaar en wordt uiterlijk in september 2021 afgelost. Als onderdeel
van de leningovereenkomst is gelijktijdig een renteswap afgesloten met een looptijd van 10 jaar (opzegbaar na 5 jaar). De reële waarde van deze renteswap is onder de balanspost derivaten
(niet kwalificerend voor hedge accounting) verantwoord.
Het meerendeel van de achtergestelde schulden zijn dus de achtergestelde deposito's, waarvoor geen markt is. Het restante gok ik is een achtergestelde schuld van Dirk himself. Het is in ieder geval onderhands, dus je kunt ook niets vinden over de waarde van achtergestelde schulden.
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:52:34 #285
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73377359
DSB Compensatie - Hoe gaat DSB de problemen van klanten oplossen? In de studio: DSB en de stichtingen die opkomen voor de gedupeerden.

Radar zoekt het uit.

Maandag 5 oktober, 20.30 uur, Nederland 1
  zondag 4 oktober 2009 @ 23:09:05 #286
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73378215
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
DSB Compensatie - Hoe gaat DSB de problemen van klanten oplossen? In de studio: DSB en de stichtingen die opkomen voor de gedupeerden.

Radar zoekt het uit.

Maandag 5 oktober, 20.30 uur, Nederland 1
http://www.nu.nl/economie(...)ting-steunfonds.html

En met de rest wordt vast "stevig gesproken" en komen ze vast wel tot een oplossing! Maar wel op individuele basis natuurlijk...
Behalve met dat clubje van Lageman. Daar valt niet mee te praten!

Tot zover de bijdrage van DSB morgen?
pi_73378236
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]Het meerendeel van de achtergestelde schulden zijn dus de achtergestelde deposito's, waarvoor geen markt is. Het restante gok ik is een achtergestelde schuld van Dirk himself. Het is in ieder geval onderhands, dus je kunt ook niets vinden over de waarde van achtergestelde schulden.
Ben je lekker me, je zal maar geld nodig hebben, de enige koper is dirk zelf
  zondag 4 oktober 2009 @ 23:16:25 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73378497
Als je kijkt onder hoeveel verschillende namen de DSB-groep zaken doet ga je ook denken dat er iets niet pluis is:

* Administratiekantoor De Perelaer
* Algemene Geldservice
* Alstromohria Beheer
* Amstel Financieringen
* Anglo Dutch Hartley Cooper
* Anglo Dutch Holdings
* Anro Services
* Asscom Financieringen
* Assurantiecentrale
* Assurantiekantoor D.A. van Ommeren
* Autokredietservice Noord Nederland
* Avero Financieringen
* AZ Vastgoed
* B & B Spaarsystemen
* Becam
* Bedrijfsfietsen Nederland
* Beleggings Krediet Centrale
* Beleggingskredietcentrale
* Bevago
* BKC
* B.L.F. Becker-Lamm-Financieringen
* Bovo
* Brofinca
* Broforma Beheer
* Buro Frisia
* Limburgse Algemene Activiteiten (LAA)
* C.A.B. Nederland
* Centraal Administratiekantoor Nederland
* Crefinass
* De Geldlijn
* D.K. Financieringen & Verzekeringen
* De Lage Hoek

* De Internetbankier
* De Spaar- & Kredietcentrale
* De Wijzend
* Defier Financieringen
* DFN
* Diemer Krediet
* Dirk Scheringa
* DS Groep
* DSB Financiële Diensten
* Elda Financieringen
* Enra Verzekeringen
* Eye-Dentity Communications
* FCH
* Financiële Cliënten Service
* Financieringskantoor Moonen
* Free to Buy
* Frisia Financieringen
* Go! Card
* Grijpskerk Driesum beheer
* Helepolis
* Het Media Advies
* Hendriks & Partner
* Hollands Voordeelkrediet
* Hollands Welvaren Select
* Infad
* Incassobureau Inspectrum
* KFO
* Kredietgroep Nederland
* L.B.A. (Landelijke Bemiddeling Ambtenaren)
* L.R.W. van Eden
* LBA Financieel Advies
* Lenen.nl
* Limageon Beheer
* Mafinass
* Mohr en van der Zee
* Moonarda Begeer
* Moonen Financieringen

* Museum Frisia Financieringen
* Nationale Geldservice
* Nationaal Kredietburo
* Nationale Krediet Bemiddeling
* NIVO
* NKB
* N.O.K.A. Nationaal Onafhankelijk Krediet Advies
* Postbeleggen
* Posthypotheken
* Postkrediet
* Postpensioen
* Postsparen
* Postverzekeren
* Reclame Adviespunt
* Rijswijksverzekeringskantoor
* Roona Financieringen
* RVK
* Scheringa en de Vries
* Spaar- en kredietcentrale
* Spaareffect
* Spaarkrediet
* Sparen Verzekeren Lenen
* Symphosticar Beheer
* Telefoonkrediet
* The Anglo Dutch Assurance Society
* Theo Vonk Topsport Management
* T & T Holding
* TKS Telefonische Kredietservice
* Topkrediet
* Van Ommeren
* Vezeno Financieringen
* Voorschotbank

Waarom zo'n enorme lijst. Waarom 20 bedrijven die in wezen hetzelfde doen? Ik ben benieuwd wat voor lijken er nog in de kast liggen daar. Voordat Bos deze bank nationaliseert moet hij zich wel 123x bedenken.
The End Times are wild
pi_73380688
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:16 schreef LXIV het volgende:
Als je kijkt onder hoeveel verschillende namen de DSB-groep zaken doet ga je ook denken dat er iets niet pluis is:

<knip>
Waarom zo'n enorme lijst. Waarom 20 bedrijven die in wezen hetzelfde doen? Ik ben benieuwd wat voor lijken er nog in de kast liggen daar. Voordat Bos deze bank nationaliseert moet hij zich wel 123x bedenken.
Dat is een beetje gangbaar in bank- en verzekeringsland hoor, alhoewel dit er nogal veel zijn gezien de omvang van DSB. Je neemt eens wat over, integreert de activiteiten in je eigen activteiten, en hebt vervolgens de juridische lege huls over.
  maandag 5 oktober 2009 @ 00:25:13 #290
104871 remlof
Europees federalist
pi_73380817
Omg, bij veel van die bedrijfsnamen heb ik zo'n "goh, het verbaast me niks dat dat dubieuze bedrijf onder DSB valt"-gevoel
  Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 00:36:11 #291
236264 crew  capricia
pi_73381086
De DSB heeft echt idioot veel namen op die lijst staan...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73384032
Internetbankieren ING niet mogelijk
quote:
Klanten van ING kunnen al sinds zondagavond half tien niet meer internetbankieren. Dat liet een woordvoerster van de bank maandagochtend weten.

,,We hebben problemen met de netwerkverbinding'', aldus de woordvoerster. ING zegt met man en macht te werken om het probleem te verhelpen. ,,Het is heel vervelend voor onze klanten.''
Uhm... oeps
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:01:41 #293
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_73384504
Paniek paniek.. De ING gaat failliet.
pi_73387528

Dirk in betere tijden. Toen nog maar '19' klachten. Van die 'koopsomkanjers' met hun 80-90% provisie hoor je niets.
pi_73387950
quote:

[..]

die achtergestelde obligaatsies van dsb bestaan niet, het zijn achtergestelde deposito rekeningen

de perpetuals ( beursgenoteerde achtergestelde obligaties ) van ing , eureko e.d lopen nu ongeveer tegen de 100% .. een half jaar geleden waren die ingestort van 100 naar 30.... nu weer hersteld dus...
pi_73388099
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:27 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

die achtergestelde obligaatsies van dsb bestaan niet, het zijn achtergestelde deposito rekeningen

de perpetuals ( beursgenoteerde achtergestelde obligaties ) van ing , eureko e.d lopen nu ongeveer tegen de 100% .. een half jaar geleden waren die ingestort van 100 naar 30.... nu weer hersteld dus...
het achtergestelde spul noteert op een slordige 60% tot 80%, toch? Voornamelijk door renterisico, niet zoveer gedreven (meer) door insolventierisico.

Welke achtergestelde perp. van INGof Euroko noteert tegen de 100%?
  Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 12:52:35 #297
236264 crew  capricia
pi_73388552
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:10 schreef Dutchguy het volgende:

Dirk in betere tijden. Toen nog maar '19' klachten. Van die 'koopsomkanjers' met hun 80-90% provisie hoor je niets.
80/90% provisie is natuurlijk wel idioot veel.

Maar volgens de AFM mag je wel 3% per jaar rekenen...rente over rente betekent dat ook 40% over een fin.produkt wat 10 jaar loopt...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73388737
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:52 schreef capricia het volgende:

[..]

80/90% provisie is natuurlijk wel idioot veel.

Maar volgens de AFM mag je wel 3% per jaar rekenen...rente over rente betekent dat ook 40% over een fin.produkt wat 10 jaar loopt...
denkfout? 3% per jaar kosten rekenen, maar vervolgens meefinancieren tegen bijvoorbeeld 6% rente komt wel een aanmerkelijk stukje hoger uit, toch? Heeft iemand een onderbouwing (als in berekening) van die 80%/90%?

/edit/even uitgerekend. 3% kosten per jaar, gefinancieerd tegen 6% over twinting jaar is 117%.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 05-10-2009 13:07:18 ]
  Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 13:07:42 #299
236264 crew  capricia
pi_73388937
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

denkfout? 3% per jaar kosten rekenen, maar vervolgens meefinancieren tegen bijvoorbeeld 6% rente komt wel een aanmerkelijk stukje hoger uit, toch? Heeft iemand een onderbouwing (als in berekening) van die 80%/90%?

/edit/even uitgerekend. 3% kosten per jaar, gefinancieerd tegen 6% over twinting jaar is 117%.

Eens.
Volgens mij zit je zo aan een heel hoog percentage...zeker over meerdere jaren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73389525
Scheringa zoekt welbewust de grenzen van het kunnen op en gaat daar overheen (naar nu blijkt). Vind het ook zeer hypocriet dat nu de directeuren massaal hun excuses aan het aanbieden zijn. Beetje laat, nietwaar? Daarom hoop ik ten stelligste dat Lakeman z'n proces doorvoert. Als Dirk schuldig is, moet ie hangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')