Bankiers kun je niet vergelijken met doodnormale misschien impulsieve burgers. Er is doelbewust misbruik gemaakt van de impulsiviteit en onwetendheid van mensen, logisch dat de vingers gewezen worden naar de bankiers.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ow, als je er niet uitkomt noem je het fascistisch? Wat een gelul.
Ik probeer niets goed te praten (dat heb ik al eerder gemeld). Ik vind het alleen niet fair dat alle pijlen nu een kant op gaan. Veelal ongefundeerd. Er wordt angst, paniek en haat gezaaid door mensen die er niet eens wat mee te maken hebben. Dat staat me tegen. Laat de bank en de client het uitzoeken, desnoods via een rechter. Zo menen we te moeten leven in Nederland, volg die weg dan ook.
Overigens grappig detail, als de overheid extra regels gaat maken. Gaan we vervolgens weer zeiken met zijn alleen dat we geen babies zijn en dat de overheid zich niet overal mee moet bemoeienDe 'regeldruk' zoals het mooi heet in de radioreclames.
Lijkt me wel, het is gewoon oplichtingquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Of ga ik dan te kort door de bocht?
Ja. De bank is de sterkere partij, en heeft daarom een grotere verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ga ervantussen, druk morgen.
De conclusie voor vandaag is eigenlijk: zowel klant als bank hebben schuld. Klant moet beter opletten, bank beter voorlichten.
Of ga ik dan te kort door de bocht?
Dank voor deze grandioze onderbouwing.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:19 schreef henkway het volgende:
[..]
Lijkt me wel, het is gewoon oplichting
De DSB verdient het om stuk te gaan
Nee, kanker wens ik niemand toe. Zelfs Dirk S. niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Nee, dat zou me ook verbazen. Jij bent pas blij als iedereen aan kanker dood is gegaan en je je eigen staat met al je vrienden kan hebben.. Maar daar kunnen wij met zijn allen niets aan doen.
Welnee, ik heb helemaal geen eigen huis en ook al geen mooie stereoquote:Welterusten trouwens, ik hoop dat je lekker slaapt in je over-de-top gekochte woning in een vinexwijk. Misschien kan je je mooie stereo aanzetten om in slaap te komen.
Ok. Maar de verhouding noemde ik niet, want die kan ik niet bepalenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja. De bank is de sterkere partij, en heeft daarom een grotere verantwoordelijkheid.
Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Nee, kanker wens ik niemand toe. Zelfs Dirk S. niet.
[..]
Die rechter, dat gaat ook zeker gebeuren. Lees het verhaal van Lakeman nog maar eens door: ná het faillissement van DSB komen de curator en de rechter vanzelf aan bod.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat er gewezen wordt door de 'slachtoffers' prima. Maar wat let ze om naar de rechter te stappen?
Ik ben benieuwd naar een juridische uitspraak, en niet het domme gezwets wat er nu rondzingt in Nederland. Feiten. En dan kunnen we oordelen.
Als je pech hebt procedeert DSB tot de Hoge Raad aan toe. Dan je járen verder (en een fors kaptiaal aan kosten voor juridische bijstand). Dat is moeilijk te behappen voor iemand die nu al in geldnood (en dus in de shit) zit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat er gewezen wordt door de 'slachtoffers' prima. Maar wat let ze om naar de rechter te stappen?
Ik ben benieuwd naar een juridische uitspraak, en niet het domme gezwets wat er nu rondzingt in Nederland. Feiten. En dan kunnen we oordelen.
Maakt mij niet uit hoor, ben zelf ook niet misselijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.
dan heeft Lakeman nogal dom geacteerd, want gisteravond heeft hij elke claim van zijn clienten persoonlijk getorpedeerd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Die rechter, dat gaat ook zeker gebeuren. Lees het verhaal van Lakeman nog maar eens door: ná het faillissement van DSB komen de curator en de rechter vanzelf aan bod.
dank, mij maakt het namelijk wel wat uitquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.
Dan gaan we toch met een goed gevoel slapen. Helaas was er al een kwoot op, maar daar kan ik ook niets meer aan doenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dank, mij maakt het namelijk wel wat uit
Dus bankiers zijn niet te vergelijken met mensen? En jij bent blijkbaar echt van mening dat mensen zelf hun contracten niet hoeven te lezen voordat ze er een krabbeltje onder zetten?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:19 schreef Nee het volgende:
[..]
Bankiers kun je niet vergelijken met doodnormale misschien impulsieve burgers. Er is doelbewust misbruik gemaakt van de impulsiviteit en onwetendheid van mensen, logisch dat de vingers gewezen worden naar de bankiers.
Ja, duh. Iedere burger 4 koopsommen van de overheid, staatsschuld weg.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
In maart zei Scheringa nog dat ze hem maar als minister van financiën moesten aanstellen in een zakenkabinet om de gevolgen van de kredietcrisis te beteugelen. 1 jaar had hij nodig.
Ja, blijkbaar kon hij dat een half jaar geleden nog zeggen zonder dat iedereen van zijn stoel viel. Verder behoorden redelijk betrouwbare lieden tot zijn persoonlijke stal.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:36 schreef justanick het volgende:
[..]
Ja, duh. Iedere burger 4 koopsommen van de overheid, staatsschuld weg.
Dat hangt er natuurlijk maar vanaf welke maatstaven je hanteert. Ongetwijfeld zullen bij dat soort drastische aanpakken belangen van bijvoorbeeld aandeelhouders, andere banken, de belastingbetaler flink geschaad worden. Dan mag daarna het bancaire systeem weer op rolletjes lopen, procedureel en moreel gezien is het onaanvaardbaar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
In maart zei Scheringa nog dat ze hem maar als minister van financiën moesten aanstellen in een zakenkabinet om de gevolgen van de kredietcrisis te beteugelen. 1 jaar had hij nodig.
Dat kan heel snel: DSB heeft hypotheekleningen onverantwoord hoog opgeblazen door klanten allerhande overbodige en veel te dure koopsompolissen aan te smeren, dit alles uit puur winstbejag.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, kan iemand dan in de OP een rijtje zetten van alle euvels bij de DSBbank? Misschien?
Overigens hebben ze volgens wikipedia pas sinds 2006 bankrechten. Ze zijn dus maar 3 jaar bank.
en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu tekenen, of....."quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat kan heel snel: DSB heeft hypotheekleningen onverantwoord hoog opgeblazen door klanten allerhande overbodige en veel te dure koopsompolissen aan te smeren, dit alles uit puur winstbejag.
Há en jij maar denken dat al die ondernemers op winst uit zijn, nee, alleen DSB en Dexia doen dat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het zal toch eens, zeg. Iemand met winstbejag. Nog nooit vertoond in deze Lage Landen.
Je hoeft geen pistool tegen iemands hoofd te zetten om een oplichter te zijn!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu teken, of....."
Toch?
Het zal toch eens, zeg. Iemand met winstbejag. Nog nooit vertoond in deze lage landen.
hey, dat zijn jouw woorden hoor !quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Je hoeft geen pistool tegen iemands hoofd te zetten om een oplichter te zijn!
Iemand met winstbejag? Dat waren de Heineken ontvoerders ook! Ook goed te praten?
Daar kwam juist wel dat pistool op tafel, daarom mag dat ook niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dave7 het volgende:
Iemand met winstbejag? Dat waren de Heineken ontvoerders ook! Ook goed te praten?
Ja, om een en ander in perspectief te zetten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hey, dat zijn jouw woorden hoor !
dat perspectief was wel duidelijk hoorquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:01 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja, om een en ander in perspectief te zetten.
Juist, en ze verdienen het de bankvergunning te verliezenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat kan heel snel: DSB heeft hypotheekleningen onverantwoord hoog opgeblazen door klanten allerhande overbodige en veel te dure koopsompolissen aan te smeren, dit alles uit puur winstbejag.
http://www.telegraaf.nl/o(...)rs-aanval_DSB__.htmlquote:DSB voorlichter Hans van Goor is vanavond op het Rokin in Amsterdam in elkaar geslagen en is met een schedelbasisfractuur overgebracht naar het Onze Lieve Vrouwengasthuis in Amsterdam. 2 Antillianen zijn ter plekke door de politie aangehouden.
Appie Damsteegh, Amsterdam | 22:24 | 02.10.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Haha, neem er nog eentje!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hey, dat zijn jouw woorden hoor !
ik ben het trouwens helemaal met je eens.
Iemand die geen pistool tegen iemands hoofd zet is een oplichter, en iedereen die winstbejag kent is een ontvoerder.
vooral om dat v.d. Goor geen voorlilchter isquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:03 schreef haatbaard het volgende:
Ondanks dat ik al in bed lig toch nog even het volgende. Ik las zojuist het volgende gerucht:
[..]
http://www.telegraaf.nl/o(...)rs-aanval_DSB__.html
Hoogst ongeloofwaardig natuurlijk, maar je weet maar nooit...
Wat mij betreft niet zolang ze hier aan voldoen (en met integer wordt vooral gedoeld op het voeren van een eerlijke bedrijfshuishouding, dus geen geld wegsluizen etc). Het zou natuurlijk uiterst triest zijn als een onderneming door het ontnemen van de vergunning ten gronde gericht wordt:quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:02 schreef henkway het volgende:
Juist, en ze verdienen het de bankvergunning te verliezen
quote:U komt in aanmerking voor een vergunning als ten minste is voldaan aan de volgende voorwaarden:Het dagelijks beleid is in handen van deskundige, betrouwbare en integere mensen. Het dagelijks beleid wordt ten minste door twee personen bepaald die hun werkzaamheden verrichten vanuit Nederland. Er is sprake van een transparante zeggenschapsstructuur. De personen die betrokken zijn bij de zeggenschap vormen geen obstakel voor een goed toezicht. De bedrijfsvoering waarborgt een beheerste en integere uitoefening van het bedrijf. De bank heeft een uit ten minste drie leden bestaande raad van commissarissen of een vergelijkbaar orgaan. Als de vestiging in Nederland een dochter is van een kredietinstelling in een land dat geen lidstaat is, moet deze onder voldoende geconsolideerd toezicht staan. Er is voldoende eigen vermogen aanwezig. De bank heeft voldoende solvabiliteit en liquiditeit.
Dat ook. Misschien gaat het wel om Klaas.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
vooral om dat v.d. Goor geen voorlilchter isBijvoorbeeld.
Nee, zoiets gaat me ook een beetje tever. Maar is ook niet gezegd dat als het waar is, het dan DSB-gerelateerd is. Er worden elke dag tientallen mensen in elkaar gebeukt in de Randstad.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laten we maar hopen dat het bericht niet klopt.
Jij hebt zicht in de boeken van DSB?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:16 schreef Slam het volgende:
Dikke storm in een glas water allemaal weer.
Snel alles weghalen !!1111quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:11 schreef Slam het volgende:
Alles doet het trouwens weer qua internetbankieren, zowel betaalrekening als spaarrekeningen snel ook
Als er met DSB niks aan de hand was zou er denk ik ook niemand op die oproep gereageerd hebben. De oproep van Lakeman kan het zetje zijn geweest, de basis voor het vertrouwensprobleem dat sommigen met DSB hebben ligt verder natuurlijk wel bij DSB zelf.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:18 schreef Mortaxx het volgende:
Maar hoe zit het nu?. Dat hackersverhaal geloof ik niet, maar dat mensen massaal hun geld gaan weghalen omdat iemand bij Goedemorgen Nederland dat zegt slaat ook nergens op.
Denk het ook niet en gelijk heeft hij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:31 schreef henkway het volgende:
[..]
De DSB is geen systeembank
die gaat echt om hoor
Bos was pislink die gaat die tent echt niet redden
ik had deze nog niet gezien. Is het weer de Middeleeuwen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is imo nogal onzinnig om uit te gaan pluizen of sommige klanten van DSB wel of niet beter had moeten weten, en of DSB nou dom is of dat de klanten dom zijn. Vastgesteld moet worden dat na de oproep van Lakeman er mensen zijn die hun rekening leeg halen (volgens BNR ging het vanmiddag al om 60 miljoen sinds Lakemans oproep) en het zijn die problemen op de website die suggereren dat er nog steeds grote bezoekersaantallen zijn. Kortom DSB zit in de problemen, terecht of niet.
Stellen dat Lakeman die oproep niet had moeten plaatsen, dat hij onverantwoordelijk is etc, is in mijn ogen gewoon geouwehoer, het plaatsen van een oproep moet gewoon mogelijk zijn in een vrije samenleving. Klanten kunnen ook zelf nadenken en besluiten niet mee te gaan met de oproep van Lakeman, bij de klanten die wel met de voeten stemmen zal wellicht ook meespelen dat zij weinig vertrouwen hebben in DSB als gevolg van de hypotheekaffaires, ook kunnen natuurlijk principiële argumenten een rol spelen. Maar de klant heeft in ieder geval altijd gelijk. Laten we toch vooral ieder rechten en plichten op de juiste wijze blijven bezien.
Nee dat wàs het, de afgelopen 10 jaar. Of misschien is het Wilde Westen een betere omschrijving van die toestand.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik had deze nog niet gezien. Is het weer de Middeleeuwen?
Totaal onvergelijkbaar.quote:Ik zou op deze plek kunnen oproepen om FOK! te ddosen. Dat moet natuurlijk mogelijk zijn in deze vrije samenleving.
is dat een reden om terug naar het stenen tijdperk te time warpen dan? Met een volkstribunaal en volksmenners?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:50 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Nee dat wàs het, de afgelopen 10 jaar. Of misschien is het Wilde Westen een betere omschrijving van die toestand.
Ik snap de vergelijking niet, DDOSsen is strafbaar omdat daarbij gebruik gemaakt wordt van een bot-netwerk. Geld terug trekken van een spaarrekening is dat aller minst, beter zou het zijn een vergelijking te treffen met de site van het Bel-me-niet-register, die van de week plat lag na een oproep van de Consumentenbond om massaal tot de opt-out regeling over te gaan. Van volkstribunaal of volksmenners is totaal geen sprake, het betreft gewoon handelen van de vraagzijde van de markt, net als bij Buckler.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zou op deze plek kunnen oproepen om FOK! te ddosen. Dat moet natuurlijk mogelijk zijn in deze vrije samenleving.
tsja, kijk, maar de oproep moet kunnen. Vooral als 'men' het daarmee eens is. Marktwerking he.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik snap de vergelijking niet, DDOSsen is strafbaar omdat daarbij gebruik gemaakt wordt van een bot-netwerk. Geld terug trekken van een spaarrekening is dat aller minst, beter zou het zijn een vergelijking te treffen met de site van het Bel-me-niet-register, die van de week plat lag na een oproep van de Consumentenbond om massaal tot de opt-out regeling over te gaan. Van volkstribunaal of volksmenners is totaal geen sprake, het betreft gewoon handelen van de vraagzijde van de markt, net als bij Buckler.
Welke schade? Je hebt juiist geen schade als je je geld er zo spoedig mogelijk weghaalt. Als de bank dan omvalt, mag jij Lakeman op je knietjes bedanken!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 02:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
tsja, kijk, maar de oproep moet kunnen. Vooral als 'men' het daarmee eens is. Marktwerking he.
Overigens lijken mij smaad, knevelarij en opruiing met als enig doel een ander schade toe te brengen strafbare feiten, maar goed
ow, en ik ben hier de klant, dus je kan dat niet als geouwehoer afdoen volgens je eigen redenatie
Doet me een beetje denken aan mijn buurman. Die waarschuwde me dat ik mijn hond moest aanlijnen omdat hij de gemeente heeft ingelicht en ze binnenkort komen controleren. Ik moest hem maar dankbaar zijn dat hij me even vooraf waarschuwde.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:05 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Welke schade? Je hebt juiist geen schade als je je geld er zo spoedig mogelijk weghaalt. Als de bank dan omvalt, mag jij Lakeman op je knietjes bedanken!
Ah. Een gevalletje "don't shoot the messenger". En en passant nog even the messenger vergelijken met zo'n vuige verklikker als jouw buurman! Klassiek.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:21 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan mijn buurman. Die waarschuwde me dat ik mijn hond moest aanlijnen omdat hij de gemeente heeft ingelicht en ze binnenkort komen controleren. Ik moest hem maar dankbaar zijn dat hij me even vooraf waarschuwde.
Als Lakeman zijn bek had gehouden zat nou niet elke klant te dubben over wel weghalen, niet weghalen.
Het is net zo'n bingo met de kaartjesverkoop voor populaire concerten altijd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Zo, DSB heeft de traagheid opgelost. Nu moet je in een wachtrij voor je internetbankieren![]()
Dat is wel een heel aparte oplossing
Winstbejag icm oplichtingspraktijken is inderdaad niet heel erg gebruikelijk in de Lage Landen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu tekenen, of....."
Toch?
Het zal toch eens, zeg. Iemand met winstbejag. Nog nooit vertoond in deze Lage Landen.
Messenger? Hij roept toch op om het spaargeld weg te halen. Dat is geen messenger-status meer.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:41 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Ah. Een gevalletje "don't shoot the messenger". En en passant nog even the messenger vergelijken met zo'n vuige verklikker als jouw buurman! Klassiek.
Nee. Hij zegt dat DSB spoedig failliet gaat. Of jij je spaargeld daar weghaalt, of niet, moet je helemaal zelf weten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Messenger? Hij roept toch op om het spaargeld weg te halen. Dat is geen messenger-status meer.
Als een bank binnenkort failliet gaat, kun je maar beter zo snel mogelijk je geld wegtrekken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Messenger? Hij roept toch op om het spaargeld weg te halen. Dat is geen messenger-status meer.
Hij roept op om geld massaal op te nemen en achteraf moeten we hem dankbaar zijn dat hij dat heeft gedaan anders hadden we achter ons geld mogen aangaan nadat de bank omvalt.
Voor zover ik weet roept hij op tot het wegtrekken van geld om DSB zo snel mogelijk failliet te laten gaan: hij verwacht dat DSB toch wel failliet gaat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:34 schreef MikeyMo het volgende:
Ja, maar die knakker roept juist op tot het weghalen van geld om de bank failliet te laten gaan zodat dan een curator het wel even eerlijk zal afhandelen.
Het enieg wat ik ook zegt is dat hij de DSB wel even een miljard laat uitkeren aan de mensen die hij vertegenwoordigt maar dat is ook allemaal grootspraak
Dat is geen opzet van Dirk hoorquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:30 schreef RechtseRukker het volgende:
ligt er nog steeds uit, tenminste de wachrijpagina
http://wachtrij.dsbbank.nl/
dan krijg ik
Server Error in '/' Application.
Cannot open database "WaitingRoom" requested by the login. The login failed.
Login failed for user 'waitingroo
Ja, goed idee! Laten we al het foute graaivolk bij dezelfde bank stallen! Dat geeft het begrip "bad bank" weer een hele nieuwe dimensie!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef RechtseRukker het volgende:
Misschien moeten er bij DSB wat meer vrouwen in de top komen, Annemarie Jorristma lijkt me wel geschikt
Ja, natuurlijk haalt Dirk die bank leeg. Dat deed hij altijd al (immers, dat stadion moest ook ergens van betaald worden), alleen nu in een iets sneller tempo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Lakeman: 'Oorlog met DSB'
Pieter Lakeman van Stichting Hypotheekleed zal over enkele weken zijn uitspraken over het nakende faillissement van DSB verder met cijfers toelichten.
Hij zal dan onder meer ingaan op zijn vermoedens dat DSB Bank flink verlies lijdt en dat eigenaar Dirk Scheringa de bank 'leeg haalt'.![]()
Dat zei Lakeman vrijdag in een gesprek met Het Financieele Dagblad. De voorzitter van Hypotheekleed deed donderdag de oproep aan spaarders bij DSB hun geld van de rekening te halen. Zo wil hij het faillissement bespoedigen, wat volgens hem gunstig is voor de gedupeerden van DSB Bank omdat zij dan zaken kunnen doen met de curator. Volgens hem zal de Stichting Hypotheekleed over enkele weken een rapport publiceren ter ondersteuning van een collectieve claim tegen DSB.
Geen verdienmodel meer
'Met de bank gaat het helemaal niet goed. Dat komt doordat DSB eigenlijk geen verdienmodel meer heeft nadat de koopsompolissen als winstmaker zijn komen te vervallen.' Lakeman voegt daar aan toe dat hij 'het verlies niet tot in detail' heeft berekend. 'Dat zal ik doen bij mijn rapportering.' Maar hij blijft ervan overtuigd dat DSB Bank 'niet levensvatbaar is'.![]()
Zijn vermoeden dat Dirk Scheringa geld aan zijn bank onttrekt, moet Lakeman nog checken. 'Ik heb de informatie enkele dagen geleden van een betrouwbare zegsman gehoord. Volgende week wil ik het gecheckt hebben.'![]()
![]()
![]()
Lakeman heeft er nog het volste vertrouwen in dat hij het met zijn uitspraken bij het rechte eind heeft. 'Natuurlijk loop ik een risico met mijn oproep aan spaarders hun geld weg te halen bij DSB. Maar het risico is in mijn ogen heel klein dat ik in een eventuele rechtszaak wordt veroordeeld.'
Oorlog met DSB
Hij spreekt over 'een oorlog' met DSB Bank. 'We moeten steeds het strijdplan bijstellen omdat de zaken snel veranderen.' Volgens hem probeert DSB de achterban van de Stichting Hypotheekleed te vervreemden van haar bestuur. 'Dat doen ze door met pseudo-belangenbehartigers overeenkomsten te sluiten over schadevergoedingen. Dat doen ze onder andere met DSBRamp. Maar die deals houden alleen in dat de verplichtingen van klanten over een langere tijd worden uitgesmeerd. De schuld blijft hetzelfde.'
http://www.fd.nl/artikel/13348869/lakeman-oorlog-dsb
Marianne Timmer, lekker!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Spanning DSB loopt op
[ afbeelding ]
Zeg Dirk waarom kijk jij zo moeilijk![]()
Omdat ik straks als het licht uit is de zaal uit moet sluipen zonder dat iemand het merkt![]()
![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)g-DSB-loopt-op.dhtml
Nee sorry. Lakeman heeft zijn expertise in het verleden al meermaals bewezen. Ook zijn voorspellingen zijn stuk voor stuk uitgekomen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:01 schreef TheFrankey het volgende:
Die lakeman is echt zo gek als een deur.
Wel jammer voor die mensen die achtergestelde obligaties a 7% hebben aangeschaftquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Lakeman: 'Oorlog met DSB'
Pieter Lakeman van Stichting Hypotheekleed zal over enkele weken zijn uitspraken over het nakende faillissement van DSB verder met cijfers toelichten.
Hij zal dan onder meer ingaan op zijn vermoedens dat DSB Bank flink verlies lijdt en dat eigenaar Dirk Scheringa de bank 'leeg haalt'.![]()
Dat zei Lakeman vrijdag in een gesprek met Het Financiële Dagblad. De voorzitter van Hypotheekleed deed donderdag de oproep aan spaarders bij DSB hun geld van de rekening te halen. Zo wil hij het faillissement bespoedigen, wat volgens hem gunstig is voor de gedupeerden van DSB Bank omdat zij dan zaken kunnen doen met de curator. Volgens hem zal de Stichting Hypotheekleed over enkele weken een rapport publiceren ter ondersteuning van een collectieve claim tegen DSB.
Ja, wat voor dombo doet dat dan ook, in deze tijden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:07 schreef henkway het volgende:
[..]
Wel jammer voor die mensen die achtergestelde obligaties a 7% hebben aangeschaft
Daarom heten ze ook achtergesteld.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:07 schreef henkway het volgende:
[..]
Wel jammer voor die mensen die achtergestelde obligaties a 7% hebben aangeschaft
Veel beloven en weinig geven doet elke gek in vreugde levenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:08 schreef henkway het volgende:
nou dat was 1,5 jaar geleden, toen was de sky de limit nogi
7,5% spaarrente bij de DSB Bank!
Da's waar. Waarschijnlijk zag ome Dirk het toen al aankomen, slim als 'ie is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:08 schreef henkway het volgende:
nou dat was 1,5 jaar geleden, toen was de sky de limit nogi
7,5% spaarrente bij de DSB Bank!
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:20 schreef RechtseRukker het volgende:
Die inbraak in zijn museum zie ik nu ineens ook heel anders
haha .... mensen zoals jij veroorzaakten een oorlog vroegerquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:20 schreef RechtseRukker het volgende:
Die inbraak in zijn museum zie ik nu ineens ook heel anders
Haatbaard, jij bent echt een vreemd kereltje. Je zit ook deze hele dag in dit topic. Zegt wel wat over je leven of nietquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:22 schreef haatbaard het volgende:
[..]
En natuurlijk ook nog even de verzekeringspremie opeisen, uiteraard bij z'n eigen bank. Zo is Dirk dan weer wel!
Nee inderdaad, maar dat zeiden ik en een aantal anderen al op de eerste dag. Dirk's Subprime Bankje heeft zelf de stekker eruit getrokken in de hoop dat alles overwaait.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:39 schreef haatbaard het volgende:
Wat een grap. En dan zijn er ook nog mensen die echt geloven dat het om een ddos gaat.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:28 schreef RechtseRukker het volgende:
Momenteel bedraagt de wachttijd voor toegang tot het onderdeel Internetbankieren meer dan 15 minuten. U kunt de tijd zien teruglopen op deze pagina. Zodra u aan de beurt bent wordt automatisch het inlogscherm geopend.
http://wachtrij.dsbbank.nl/
Nog nooit concertkaartjes gekocht bij eventim? Ik snap wel dat ze het doen hoor. goede actie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:30 schreef RechtseRukker het volgende:
nog nooit gezien dat je op internet in de rij moet staan
Bij het neerhalen (downloaden) soms toch wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:30 schreef RechtseRukker het volgende:
nog nooit gezien dat je op internet in de rij moet staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |