abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73324269
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:13 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ow, als je er niet uitkomt noem je het fascistisch? Wat een gelul.

Ik probeer niets goed te praten (dat heb ik al eerder gemeld). Ik vind het alleen niet fair dat alle pijlen nu een kant op gaan. Veelal ongefundeerd. Er wordt angst, paniek en haat gezaaid door mensen die er niet eens wat mee te maken hebben. Dat staat me tegen. Laat de bank en de client het uitzoeken, desnoods via een rechter. Zo menen we te moeten leven in Nederland, volg die weg dan ook.

Overigens grappig detail, als de overheid extra regels gaat maken. Gaan we vervolgens weer zeiken met zijn alleen dat we geen babies zijn en dat de overheid zich niet overal mee moet bemoeien De 'regeldruk' zoals het mooi heet in de radioreclames.
Bankiers kun je niet vergelijken met doodnormale misschien impulsieve burgers. Er is doelbewust misbruik gemaakt van de impulsiviteit en onwetendheid van mensen, logisch dat de vingers gewezen worden naar de bankiers.
pi_73324277
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Of ga ik dan te kort door de bocht?
Lijkt me wel, het is gewoon oplichting

De DSB verdient het om stuk te gaan
pi_73324289
Dat er gewezen wordt door de 'slachtoffers' prima. Maar wat let ze om naar de rechter te stappen?

Ik ben benieuwd naar een juridische uitspraak, en niet het domme gezwets wat er nu rondzingt in Nederland. Feiten. En dan kunnen we oordelen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:20:19 #104
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73324290
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ga ervantussen, druk morgen.

De conclusie voor vandaag is eigenlijk: zowel klant als bank hebben schuld. Klant moet beter opletten, bank beter voorlichten.

Of ga ik dan te kort door de bocht?
Ja. De bank is de sterkere partij, en heeft daarom een grotere verantwoordelijkheid.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73324303
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:19 schreef henkway het volgende:

[..]

Lijkt me wel, het is gewoon oplichting

De DSB verdient het om stuk te gaan
Dank voor deze grandioze onderbouwing.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:20:52 #106
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73324310
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Nee, dat zou me ook verbazen. Jij bent pas blij als iedereen aan kanker dood is gegaan en je je eigen staat met al je vrienden kan hebben.. Maar daar kunnen wij met zijn allen niets aan doen.
Nee, kanker wens ik niemand toe. Zelfs Dirk S. niet.
quote:
Welterusten trouwens, ik hoop dat je lekker slaapt in je over-de-top gekochte woning in een vinexwijk. Misschien kan je je mooie stereo aanzetten om in slaap te komen.
Welnee, ik heb helemaal geen eigen huis en ook al geen mooie stereo . Ik woon lekker bijnagratis (antikraak) en zit er verder zeer warmpjes bij.

Jij ook welterusten trouwens.
pi_73324320
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ja. De bank is de sterkere partij, en heeft daarom een grotere verantwoordelijkheid.
Ok. Maar de verhouding noemde ik niet, want die kan ik niet bepalen Als het maar duidelijk is dat niet alleen een bank schuld heeft in mijn ogen
pi_73324330
Nieuwe zelfmoord bij France Télécom

Misschien kan de top hier een voorbeeld aan nemen, zou een goed signaal afgeven.
pi_73324343
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Nee, kanker wens ik niemand toe. Zelfs Dirk S. niet.
[..]
Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:22:14 #110
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73324346
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat er gewezen wordt door de 'slachtoffers' prima. Maar wat let ze om naar de rechter te stappen?

Ik ben benieuwd naar een juridische uitspraak, en niet het domme gezwets wat er nu rondzingt in Nederland. Feiten. En dan kunnen we oordelen.
Die rechter, dat gaat ook zeker gebeuren. Lees het verhaal van Lakeman nog maar eens door: ná het faillissement van DSB komen de curator en de rechter vanzelf aan bod.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:22:41 #111
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73324359
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Tha_Duck het volgende:

Als je pech hebt procedeert DSB tot de Hoge Raad aan toe. Dan je járen verder (en een fors kaptiaal aan kosten voor juridische bijstand). Dat is moeilijk te behappen voor iemand die nu al in geldnood (en dus in de shit) zit.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:23:05 #112
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73324370
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.
Maakt mij niet uit hoor, ben zelf ook niet misselijk.

Maar ik ga nu wel echt pitten, dus de mazzel!
pi_73324415
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Die rechter, dat gaat ook zeker gebeuren. Lees het verhaal van Lakeman nog maar eens door: ná het faillissement van DSB komen de curator en de rechter vanzelf aan bod.
dan heeft Lakeman nogal dom geacteerd, want gisteravond heeft hij elke claim van zijn clienten persoonlijk getorpedeerd.
pi_73324430
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

dank, mij maakt het namelijk wel wat uit
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:26:18 #115
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_73324443
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_73324459
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dank, mij maakt het namelijk wel wat uit
Dan gaan we toch met een goed gevoel slapen. Helaas was er al een kwoot op, maar daar kan ik ook niets meer aan doen
pi_73324531
Okee, kan iemand dan in de OP een rijtje zetten van alle euvels bij de DSBbank? Misschien?
Overigens hebben ze volgens wikipedia pas sinds 2006 bankrechten. Ze zijn dus maar 3 jaar bank.
I´m back.
pi_73324557
Het is imo nogal onzinnig om uit te gaan pluizen of sommige klanten van DSB wel of niet beter had moeten weten, en of DSB nou dom is of dat de klanten dom zijn. Vastgesteld moet worden dat na de oproep van Lakeman er mensen zijn die hun rekening leeg halen (volgens BNR ging het vanmiddag al om 60 miljoen sinds Lakemans oproep) en het zijn die problemen op de website die suggereren dat er nog steeds grote bezoekersaantallen zijn. Kortom DSB zit in de problemen, terecht of niet.

Stellen dat Lakeman die oproep niet had moeten plaatsen, dat hij onverantwoordelijk is etc, is in mijn ogen gewoon geouwehoer, het plaatsen van een oproep moet gewoon mogelijk zijn in een vrije samenleving. Klanten kunnen ook zelf nadenken en besluiten niet mee te gaan met de oproep van Lakeman, bij de klanten die wel met de voeten stemmen zal wellicht ook meespelen dat zij weinig vertrouwen hebben in DSB als gevolg van de hypotheekaffaires, ook kunnen natuurlijk principiële argumenten een rol spelen. Maar de klant heeft in ieder geval altijd gelijk. Laten we toch vooral ieder rechten en plichten op de juiste wijze blijven bezien.
pi_73324601
In maart zei Scheringa nog dat ze hem maar als minister van financiën moesten aanstellen in een zakenkabinet om de gevolgen van de kredietcrisis te beteugelen. 1 jaar had hij nodig.
I´m back.
pi_73324603
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:19 schreef Nee het volgende:

[..]

Bankiers kun je niet vergelijken met doodnormale misschien impulsieve burgers. Er is doelbewust misbruik gemaakt van de impulsiviteit en onwetendheid van mensen, logisch dat de vingers gewezen worden naar de bankiers.
Dus bankiers zijn niet te vergelijken met mensen? En jij bent blijkbaar echt van mening dat mensen zelf hun contracten niet hoeven te lezen voordat ze er een krabbeltje onder zetten?

Overigens: wie 'impulsief' een hypotheek afsluit moet onmiddelijk onder financiele curatele worden gesteld voor de rest van zijn / haar leven.
pi_73324632
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
In maart zei Scheringa nog dat ze hem maar als minister van financiën moesten aanstellen in een zakenkabinet om de gevolgen van de kredietcrisis te beteugelen. 1 jaar had hij nodig.
Ja, duh. Iedere burger 4 koopsommen van de overheid, staatsschuld weg.
pi_73324668
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:36 schreef justanick het volgende:

[..]

Ja, duh. Iedere burger 4 koopsommen van de overheid, staatsschuld weg.
Ja, blijkbaar kon hij dat een half jaar geleden nog zeggen zonder dat iedereen van zijn stoel viel. Verder behoorden redelijk betrouwbare lieden tot zijn persoonlijke stal.
Zalm n.b., niet de eerste de beste, zelfs gerespecteerd bij sociaal-democraten.
I´m back.
pi_73324687
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
Dat hangt er natuurlijk maar vanaf welke maatstaven je hanteert. Ongetwijfeld zullen bij dat soort drastische aanpakken belangen van bijvoorbeeld aandeelhouders, andere banken, de belastingbetaler flink geschaad worden. Dan mag daarna het bancaire systeem weer op rolletjes lopen, procedureel en moreel gezien is het onaanvaardbaar.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:43:28 #124
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73324751
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, kan iemand dan in de OP een rijtje zetten van alle euvels bij de DSBbank? Misschien?
Overigens hebben ze volgens wikipedia pas sinds 2006 bankrechten. Ze zijn dus maar 3 jaar bank.
Dat kan heel snel: DSB heeft hypotheekleningen onverantwoord hoog opgeblazen door klanten allerhande overbodige en veel te dure koopsompolissen aan te smeren, dit alles uit puur winstbejag.
pi_73324901
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:43 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat kan heel snel: DSB heeft hypotheekleningen onverantwoord hoog opgeblazen door klanten allerhande overbodige en veel te dure koopsompolissen aan te smeren, dit alles uit puur winstbejag.
en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu tekenen, of....."

Toch?

Het zal toch eens, zeg. Iemand met winstbejag. Nog nooit vertoond in deze Lage Landen.
pi_73324949
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het zal toch eens, zeg. Iemand met winstbejag. Nog nooit vertoond in deze Lage Landen.
Há en jij maar denken dat al die ondernemers op winst uit zijn, nee, alleen DSB en Dexia doen dat.
pi_73324972
quote:

[..]

en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu teken, of....."

Toch?

Het zal toch eens, zeg. Iemand met winstbejag. Nog nooit vertoond in deze lage landen.
Je hoeft geen pistool tegen iemands hoofd te zetten om een oplichter te zijn!

Iemand met winstbejag? Dat waren de Heineken ontvoerders ook! Ook goed te praten?
pi_73324980
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Je hoeft geen pistool tegen iemands hoofd te zetten om een oplichter te zijn!

Iemand met winstbejag? Dat waren de Heineken ontvoerders ook! Ook goed te praten?
hey, dat zijn jouw woorden hoor !

ik ben het trouwens helemaal met je eens.

Iemand die geen pistool tegen iemands hoofd zet is een oplichter, en iedereen die winstbejag kent is een ontvoerder.
pi_73324990
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dave7 het volgende:
Daar kwam juist wel dat pistool op tafel, daarom mag dat ook niet.
pi_73325020
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, om een en ander in perspectief te zetten.
pi_73325027
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 01:01 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Ja, om een en ander in perspectief te zetten.
dat perspectief was wel duidelijk hoor
pi_73325032
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:43 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Juist, en ze verdienen het de bankvergunning te verliezen

Met de DSB weg zal niemand een traan om laten
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:03:24 #133
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73325045
Ondanks dat ik al in bed lig toch nog even het volgende. Ik las zojuist het volgende gerucht:
quote:
DSB voorlichter Hans van Goor is vanavond op het Rokin in Amsterdam in elkaar geslagen en is met een schedelbasisfractuur overgebracht naar het Onze Lieve Vrouwengasthuis in Amsterdam. 2 Antillianen zijn ter plekke door de politie aangehouden.
Appie Damsteegh, Amsterdam | 22:24 | 02.10.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
http://www.telegraaf.nl/o(...)rs-aanval_DSB__.html

Hoogst ongeloofwaardig natuurlijk, maar je weet maar nooit...
pi_73325047
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik ben het trouwens helemaal met je eens.

Iemand die geen pistool tegen iemands hoofd zet is een oplichter, en iedereen die winstbejag kent is een ontvoerder.
Haha, neem er nog eentje!
pi_73325050
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 01:03 schreef haatbaard het volgende:
Ondanks dat ik al in bed lig toch nog even het volgende. Ik las zojuist het volgende gerucht:
[..]

http://www.telegraaf.nl/o(...)rs-aanval_DSB__.html

Hoogst ongeloofwaardig natuurlijk, maar je weet maar nooit...
vooral om dat v.d. Goor geen voorlilchter is Bijvoorbeeld.
pi_73325058
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 01:03 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Haha, neem er nog eentje!
nee, dank u, ik heb al genoeg koopsommen op
pi_73325063
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 01:02 schreef henkway het volgende:
Juist, en ze verdienen het de bankvergunning te verliezen
Wat mij betreft niet zolang ze hier aan voldoen (en met integer wordt vooral gedoeld op het voeren van een eerlijke bedrijfshuishouding, dus geen geld wegsluizen etc). Het zou natuurlijk uiterst triest zijn als een onderneming door het ontnemen van de vergunning ten gronde gericht wordt:
quote:
U komt in aanmerking voor een vergunning als ten minste is voldaan aan de volgende voorwaarden:

• Het dagelijks beleid is in handen van deskundige, betrouwbare en integere mensen.
  • Het dagelijks beleid wordt ten minste door twee personen bepaald die hun werkzaamheden verrichten vanuit Nederland.
  • Er is sprake van een transparante zeggenschapsstructuur.
  • De personen die betrokken zijn bij de zeggenschap vormen geen obstakel voor een goed toezicht.
  • De bedrijfsvoering waarborgt een beheerste en integere uitoefening van het bedrijf.
  • De bank heeft een uit ten minste drie leden bestaande raad van commissarissen of een vergelijkbaar orgaan.
  • Als de vestiging in Nederland een dochter is van een kredietinstelling in een land dat geen lidstaat is, moet deze onder voldoende geconsolideerd toezicht staan.
  • Er is voldoende eigen vermogen aanwezig.
  • De bank heeft voldoende solvabiliteit en liquiditeit.
  •   zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:05:43 #138
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73325076
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

vooral om dat v.d. Goor geen voorlilchter is Bijvoorbeeld.
    Dat ook. Misschien gaat het wel om Klaas.

Afijn, er zal wel helemaal niks van waar zijn. Zoja, dan zullen we het morgen waarschijnlijk wel horen.
    pi_73325092
    Laten we maar hopen dat het bericht niet klopt.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:08:12 #140
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73325108
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Laten we maar hopen dat het bericht niet klopt.
    Nee, zoiets gaat me ook een beetje tever. Maar is ook niet gezegd dat als het waar is, het dan DSB-gerelateerd is. Er worden elke dag tientallen mensen in elkaar gebeukt in de Randstad.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:11:56 #141
    19775 Slam
    The True AoD
    pi_73325163
    Alles doet het trouwens weer qua internetbankieren, zowel betaalrekening als spaarrekening en snel ook
    Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:12:46 #142
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73325175
    TIJD OM OVER TE BOEKEN!!!!!1111!!!
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:16:55 #143
    19775 Slam
    The True AoD
    pi_73325235
    Dikke storm in een glas water allemaal weer.
    Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
    pi_73325244
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:16 schreef Slam het volgende:
    Dikke storm in een glas water allemaal weer.
    Jij hebt zicht in de boeken van DSB? Ik denk dat er weinig over te zeggen valt. Dat je niks uit moet sluiten heeft Fortis en IceSave in ieder geval wel geleerd.
    pi_73325253
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:11 schreef Slam het volgende:
    Alles doet het trouwens weer qua internetbankieren, zowel betaalrekening als spaarrekening en snel ook
    Snel alles weghalen !!1111

Maar hoe zit het nu?. Dat hackersverhaal geloof ik niet, maar dat mensen massaal hun geld gaan weghalen omdat iemand bij Goedemorgen Nederland dat zegt slaat ook nergens op
    Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
    Jij bent het zonnetje!!!
    pi_73325294
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:18 schreef Mortaxx het volgende:
    Maar hoe zit het nu?. Dat hackersverhaal geloof ik niet, maar dat mensen massaal hun geld gaan weghalen omdat iemand bij Goedemorgen Nederland dat zegt slaat ook nergens op.
    Als er met DSB niks aan de hand was zou er denk ik ook niemand op die oproep gereageerd hebben. De oproep van Lakeman kan het zetje zijn geweest, de basis voor het vertrouwensprobleem dat sommigen met DSB hebben ligt verder natuurlijk wel bij DSB zelf.
    pi_73325516
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 23:31 schreef henkway het volgende:

[..]

De DSB is geen systeembank

die gaat echt om hoor
    Bos was pislink die gaat die tent echt niet redden
    Denk het ook niet en gelijk heeft hij.
    Dat ze in dat rovershol nu tot inkeer gekomen zouden zijn en de koopsompolissen zwendel afzweren is ook totaal niet geloofwaardig.
    pi_73325573
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 00:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Het is imo nogal onzinnig om uit te gaan pluizen of sommige klanten van DSB wel of niet beter had moeten weten, en of DSB nou dom is of dat de klanten dom zijn. Vastgesteld moet worden dat na de oproep van Lakeman er mensen zijn die hun rekening leeg halen (volgens BNR ging het vanmiddag al om 60 miljoen sinds Lakemans oproep) en het zijn die problemen op de website die suggereren dat er nog steeds grote bezoekersaantallen zijn. Kortom DSB zit in de problemen, terecht of niet.

Stellen dat Lakeman die oproep niet had moeten plaatsen, dat hij onverantwoordelijk is etc, is in mijn ogen gewoon geouwehoer, het plaatsen van een oproep moet gewoon mogelijk zijn in een vrije samenleving. Klanten kunnen ook zelf nadenken en besluiten niet mee te gaan met de oproep van Lakeman, bij de klanten die wel met de voeten stemmen zal wellicht ook meespelen dat zij weinig vertrouwen hebben in DSB als gevolg van de hypotheekaffaires, ook kunnen natuurlijk principiële argumenten een rol spelen. Maar de klant heeft in ieder geval altijd gelijk. Laten we toch vooral ieder rechten en plichten op de juiste wijze blijven bezien.
    ik had deze nog niet gezien. Is het weer de Middeleeuwen?

Ik zou op deze plek kunnen oproepen om FOK! te ddosen. Dat moet natuurlijk mogelijk zijn in deze vrije samenleving.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:50:34 #149
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73325589
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik had deze nog niet gezien. Is het weer de Middeleeuwen?
    Nee dat wàs het, de afgelopen 10 jaar. Of misschien is het Wilde Westen een betere omschrijving van die toestand.
    quote:
    Ik zou op deze plek kunnen oproepen om FOK! te ddosen. Dat moet natuurlijk mogelijk zijn in deze vrije samenleving.
    Totaal onvergelijkbaar.
    pi_73325599
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:50 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Nee dat wàs het, de afgelopen 10 jaar. Of misschien is het Wilde Westen een betere omschrijving van die toestand.
    is dat een reden om terug naar het stenen tijdperk te time warpen dan? Met een volkstribunaal en volksmenners?
    pi_73325602
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:50 schreef haatbaard het volgende:

Totaal onvergelijkbaar.
    ah, en hoezo dat?
    pi_73325666
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
    Ik snap de vergelijking niet, DDOSsen is strafbaar omdat daarbij gebruik gemaakt wordt van een bot-netwerk. Geld terug trekken van een spaarrekening is dat aller minst, beter zou het zijn een vergelijking te treffen met de site van het Bel-me-niet-register, die van de week plat lag na een oproep van de Consumentenbond om massaal tot de opt-out regeling over te gaan. Van volkstribunaal of volksmenners is totaal geen sprake, het betreft gewoon handelen van de vraagzijde van de markt, net als bij Buckler.
    pi_73325966
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik snap de vergelijking niet, DDOSsen is strafbaar omdat daarbij gebruik gemaakt wordt van een bot-netwerk. Geld terug trekken van een spaarrekening is dat aller minst, beter zou het zijn een vergelijking te treffen met de site van het Bel-me-niet-register, die van de week plat lag na een oproep van de Consumentenbond om massaal tot de opt-out regeling over te gaan. Van volkstribunaal of volksmenners is totaal geen sprake, het betreft gewoon handelen van de vraagzijde van de markt, net als bij Buckler.
    tsja, kijk, maar de oproep moet kunnen. Vooral als 'men' het daarmee eens is. Marktwerking he.

Overigens lijken mij smaad, knevelarij en opruiing met als enig doel een ander schade toe te brengen strafbare feiten, maar goed

ow, en ik ben hier de klant, dus je kan dat niet als geouwehoer afdoen volgens je eigen redenatie

[ Bericht 6% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 03-10-2009 02:32:41 ]
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:05:17 #154
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73327485
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 02:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

tsja, kijk, maar de oproep moet kunnen. Vooral als 'men' het daarmee eens is. Marktwerking he.

Overigens lijken mij smaad, knevelarij en opruiing met als enig doel een ander schade toe te brengen strafbare feiten, maar goed

ow, en ik ben hier de klant, dus je kan dat niet als geouwehoer afdoen volgens je eigen redenatie
    Welke schade? Je hebt juiist geen schade als je je geld er zo spoedig mogelijk weghaalt. Als de bank dan omvalt, mag jij Lakeman op je knietjes bedanken!
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:21:29 #155
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_73327640
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 09:05 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Welke schade? Je hebt juiist geen schade als je je geld er zo spoedig mogelijk weghaalt. Als de bank dan omvalt, mag jij Lakeman op je knietjes bedanken!
    Doet me een beetje denken aan mijn buurman. Die waarschuwde me dat ik mijn hond moest aanlijnen omdat hij de gemeente heeft ingelicht en ze binnenkort komen controleren. Ik moest hem maar dankbaar zijn dat hij me even vooraf waarschuwde.

Als Lakeman zijn bek had gehouden zat nou niet elke klant te dubben over wel weghalen, niet weghalen.
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:41:57 #156
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73327842
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 09:21 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Doet me een beetje denken aan mijn buurman. Die waarschuwde me dat ik mijn hond moest aanlijnen omdat hij de gemeente heeft ingelicht en ze binnenkort komen controleren. Ik moest hem maar dankbaar zijn dat hij me even vooraf waarschuwde.

Als Lakeman zijn bek had gehouden zat nou niet elke klant te dubben over wel weghalen, niet weghalen.
    Ah. Een gevalletje "don't shoot the messenger". En en passant nog even the messenger vergelijken met zo'n vuige verklikker als jouw buurman! Klassiek.
    pi_73329575
    Zo, DSB heeft de traagheid opgelost. Nu moet je in een wachtrij voor je internetbankieren

Dat is wel een heel aparte oplossing
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:55:44 #158
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_73329776
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 11:47 schreef Tha_Duck het volgende:
    Zo, DSB heeft de traagheid opgelost. Nu moet je in een wachtrij voor je internetbankieren

Dat is wel een heel aparte oplossing
    Het is net zo'n bingo met de kaartjesverkoop voor populaire concerten altijd.
    For great justice!
    pi_73329820
    Ja, maar als het werkt vind ik het prima. Klantenservice is ook morgen open zie ik (weet niet of dat normaal is) om geld over te boeken.

Vooralsnog pakken ze het wel serieus en goed aan naar mijn idee.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:09:04 #160
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_73330017
    quote:

[..]

en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu tekenen, of....."

Toch?

Winstbejag icm oplichtingspraktijken is inderdaad niet heel erg gebruikelijk in de Lage Landen.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:13:31 #161
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_73330088
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 09:41 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ah. Een gevalletje "don't shoot the messenger". En en passant nog even the messenger vergelijken met zo'n vuige verklikker als jouw buurman! Klassiek.
    Messenger? Hij roept toch op om het spaargeld weg te halen. Dat is geen messenger-status meer.

Hij roept op om geld massaal op te nemen en achteraf moeten we hem dankbaar zijn dat hij dat heeft gedaan anders hadden we achter ons geld mogen aangaan nadat de bank omvalt.
    [..]
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:22:12 #162
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73330205
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Messenger? Hij roept toch op om het spaargeld weg te halen. Dat is geen messenger-status meer.
    Nee. Hij zegt dat DSB spoedig failliet gaat. Of jij je spaargeld daar weghaalt, of niet, moet je helemaal zelf weten.
    pi_73330366
    ligt er nog steeds uit, tenminste de wachrijpagina

http://wachtrij.dsbbank.nl/

dan krijg ik
    Server Error in '/' Application.
    Cannot open database "WaitingRoom" requested by the login. The login failed.
    Login failed for user 'waitingroo
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:30:59 #164
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_73330378
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Hij roept op om geld massaal op te nemen en achteraf moeten we hem dankbaar zijn dat hij dat heeft gedaan anders hadden we achter ons geld mogen aangaan nadat de bank omvalt.
    Als een bank binnenkort failliet gaat, kun je maar beter zo snel mogelijk je geld wegtrekken.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:34:34 #165
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_73330439
    Ja, maar die knakker roept juist op tot het weghalen van geld om de bank failliet te laten gaan zodat dan een curator het wel even eerlijk zal afhandelen.

Het enieg wat ik ook zegt is dat hij de DSB wel even een miljard laat uitkeren aan de mensen die hij vertegenwoordigt maar dat is ook allemaal grootspraak
    [..]
    pi_73330453
    als de claims van al die stichtingen worden toegewezen dan is het iig over en sluiten.
    Gisteren bij Nova werd die 1,5 miljard die ze in kas hebben ook in twijfel getrokken, eind vorig jaar was het 400 miljoen, dan zou daar 1,1 miljard bij zijn gekomen in de Kredietcrisis
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:36:09 #167
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_73330462
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:34 schreef MikeyMo het volgende:
    Ja, maar die knakker roept juist op tot het weghalen van geld om de bank failliet te laten gaan zodat dan een curator het wel even eerlijk zal afhandelen.

Het enieg wat ik ook zegt is dat hij de DSB wel even een miljard laat uitkeren aan de mensen die hij vertegenwoordigt maar dat is ook allemaal grootspraak
    Voor zover ik weet roept hij op tot het wegtrekken van geld om DSB zo snel mogelijk failliet te laten gaan: hij verwacht dat DSB toch wel failliet gaat.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:37:28 #168
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73330489
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:30 schreef RechtseRukker het volgende:
    ligt er nog steeds uit, tenminste de wachrijpagina

dan krijg ik
    Server Error in '/' Application.
    Cannot open database "WaitingRoom" requested by the login. The login failed.
    Login failed for user 'waitingroo
    Dat is geen opzet van Dirk hoor
    Gewoon een ddos aanval van drie dagen lang
    Misschien is gewoon het geld op van Dirk en wil Nout Wellink met rust gelaten worden dit weekeinde
    Nout=stout Nout is nl druk met een lulverhaal te verzinnen voor maandagochtend
    Hoe hij weer alles gedaan heeft en ook weer niks kon doen, en dus onschuldig is
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:39:44 #169
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73330537
    Wat een grap. En dan zijn er ook nog mensen die echt geloven dat het om een ddos gaat.
    pi_73330790
    Misschien moeten er bij DSB wat meer vrouwen in de top komen, Annemarie Jorristma lijkt me wel geschikt
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:51:28 #171
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73330796
    Lakeman: 'Oorlog met DSB'

Pieter Lakeman van Stichting Hypotheekleed zal over enkele weken zijn uitspraken over het nakende faillissement van DSB verder met cijfers toelichten.

Hij zal dan onder meer ingaan op zijn vermoedens dat DSB Bank flink verlies lijdt en dat eigenaar Dirk Scheringa de bank 'leeg haalt'.

[* ikweethetookniet Wat raar dat Dirk het wel lukt om geld over te boeken nu zijn site plat ligt ]

Dat zei Lakeman vrijdag in een gesprek met Het Financieele Dagblad. De voorzitter van Hypotheekleed deed donderdag de oproep aan spaarders bij DSB hun geld van de rekening te halen. Zo wil hij het faillissement bespoedigen, wat volgens hem gunstig is voor de gedupeerden van DSB Bank omdat zij dan zaken kunnen doen met de curator. Volgens hem zal de Stichting Hypotheekleed over enkele weken een rapport publiceren ter ondersteuning van een collectieve claim tegen DSB.

Geen verdienmodel meer

'Met de bank gaat het helemaal niet goed. Dat komt doordat DSB eigenlijk geen verdienmodel meer heeft nadat de koopsompolissen als winstmaker zijn komen te vervallen.' Lakeman voegt daar aan toe dat hij 'het verlies niet tot in detail' heeft berekend. 'Dat zal ik doen bij mijn rapportering.' Maar hij blijft ervan overtuigd dat DSB Bank 'niet levensvatbaar is'.

Zijn vermoeden dat Dirk Scheringa geld aan zijn bank onttrekt, moet Lakeman nog checken. 'Ik heb de informatie enkele dagen geleden van een betrouwbare zegsman gehoord. Volgende week wil ik het gecheckt hebben.'

Lakeman heeft er nog het volste vertrouwen in dat hij het met zijn uitspraken bij het rechte eind heeft. 'Natuurlijk loop ik een risico met mijn oproep aan spaarders hun geld weg te halen bij DSB. Maar het risico is in mijn ogen heel klein dat ik in een eventuele rechtszaak wordt veroordeeld.'

Oorlog met DSB

Hij spreekt over 'een oorlog' met DSB Bank. 'We moeten steeds het strijdplan bijstellen omdat de zaken snel veranderen.' Volgens hem probeert DSB de achterban van de Stichting Hypotheekleed te vervreemden van haar bestuur. 'Dat doen ze door met pseudo-belangenbehartigers overeenkomsten te sluiten over schadevergoedingen. Dat doen ze onder andere met DSBRamp. Maar die deals houden alleen in dat de verplichtingen van klanten over een langere tijd worden uitgesmeerd. De schuld blijft hetzelfde.'

http://www.fd.nl/artikel/13348869/lakeman-oorlog-dsb

[ Bericht 5% gewijzigd door ikweethetookniet op 03-10-2009 12:57:07 ]
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:55:17 #172
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73330891
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef RechtseRukker het volgende:
    Misschien moeten er bij DSB wat meer vrouwen in de top komen, Annemarie Jorristma lijkt me wel geschikt
    Ja, goed idee! Laten we al het foute graaivolk bij dezelfde bank stallen! Dat geeft het begrip "bad bank" weer een hele nieuwe dimensie!
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:59:32 #173
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73331005
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef ikweethetookniet het volgende:

Pieter Lakeman van Stichting Hypotheekleed zal over enkele weken zijn uitspraken over het nakende faillissement van DSB verder met cijfers toelichten.

Hij zal dan onder meer ingaan op zijn vermoedens dat DSB Bank flink verlies lijdt en dat eigenaar Dirk Scheringa de bank 'leeg haalt'.

Dat zei Lakeman vrijdag in een gesprek met Het Financieele Dagblad. De voorzitter van Hypotheekleed deed donderdag de oproep aan spaarders bij DSB hun geld van de rekening te halen. Zo wil hij het faillissement bespoedigen, wat volgens hem gunstig is voor de gedupeerden van DSB Bank omdat zij dan zaken kunnen doen met de curator. Volgens hem zal de Stichting Hypotheekleed over enkele weken een rapport publiceren ter ondersteuning van een collectieve claim tegen DSB.

Geen verdienmodel meer

'Met de bank gaat het helemaal niet goed. Dat komt doordat DSB eigenlijk geen verdienmodel meer heeft nadat de koopsompolissen als winstmaker zijn komen te vervallen.' Lakeman voegt daar aan toe dat hij 'het verlies niet tot in detail' heeft berekend. 'Dat zal ik doen bij mijn rapportering.' Maar hij blijft ervan overtuigd dat DSB Bank 'niet levensvatbaar is'.

Zijn vermoeden dat Dirk Scheringa geld aan zijn bank onttrekt, moet Lakeman nog checken. 'Ik heb de informatie enkele dagen geleden van een betrouwbare zegsman gehoord. Volgende week wil ik het gecheckt hebben.'

Lakeman heeft er nog het volste vertrouwen in dat hij het met zijn uitspraken bij het rechte eind heeft. 'Natuurlijk loop ik een risico met mijn oproep aan spaarders hun geld weg te halen bij DSB. Maar het risico is in mijn ogen heel klein dat ik in een eventuele rechtszaak wordt veroordeeld.'

Oorlog met DSB

Hij spreekt over 'een oorlog' met DSB Bank. 'We moeten steeds het strijdplan bijstellen omdat de zaken snel veranderen.' Volgens hem probeert DSB de achterban van de Stichting Hypotheekleed te vervreemden van haar bestuur. 'Dat doen ze door met pseudo-belangenbehartigers overeenkomsten te sluiten over schadevergoedingen. Dat doen ze onder andere met DSBRamp. Maar die deals houden alleen in dat de verplichtingen van klanten over een langere tijd worden uitgesmeerd. De schuld blijft hetzelfde.'

http://www.fd.nl/artikel/13348869/lakeman-oorlog-dsb
    Ja, natuurlijk haalt Dirk die bank leeg. Dat deed hij altijd al (immers, dat stadion moest ook ergens van betaald worden), alleen nu in een iets sneller tempo.

Ik vind het wel grappig dat veel simpele zielen redeneren dat hij zo'n aardige man is en daarom geen oplichter kan zijn. Alle goede oplichters zijn juist heel aardig, charmant en innemend. Dat is juist wat hen in staat stelt hun oplichterspraktijken met succes op te zetten en te continueren.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:59:42 #174
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73331010
    Spanning DSB loopt op

Zeg Dirk waarom kijk jij zo moeilijk
    Omdat ik straks als het licht uit is de zaal uit moet sluipen zonder dat iemand het merkt

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)g-DSB-loopt-op.dhtml
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:00:48 #175
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73331034
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
    Spanning DSB loopt op
    [ afbeelding ]
    Zeg Dirk waarom kijk jij zo moeilijk
    Omdat ik straks als het licht uit is de zaal uit moet sluipen zonder dat iemand het merkt

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)g-DSB-loopt-op.dhtml
    Marianne Timmer, lekker!
    pi_73331043
    Die lakeman is echt zo gek als een deur.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:03:42 #177
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73331108
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:01 schreef TheFrankey het volgende:
    Die lakeman is echt zo gek als een deur.
    Nee sorry. Lakeman heeft zijn expertise in het verleden al meermaals bewezen. Ook zijn voorspellingen zijn stuk voor stuk uitgekomen.

Dat is trouwens ook precies de reden dat de gevestigde orde niets van deze man moet hebben: die verpest namelijk hun feestje van gegraai en bedrog.

Afijn, jij bent gewoon naïef. Jij denkt te snel "het kan toch niet zo zijn dat... de autoriteiten zeggen ook dat het niet waar is". Dat is geen schande, want zo denkt half Nederland. Makke schapen zijn het, die het liefst niet zelf nadenken maar dat aan anderen overlaten.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:04:53 #178
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73331143
    'Spaarders, vreest niet'

AMSTERDAM - De spanning rond DSB loopt op. En dat is niet het minst te danken aan Pieter Lakeman, voorzitter van de Stichting Hypotheekleed.

Lakeman riep twee dagen geleden op spaargeld weg te halen bij DSB. Tevreden beziet hij de resultaten. ,,De oproep werkt goed.'' Spaarders hebben volgens hem niets te vrezen van een faillissement.

Sinds uw oproep is paniek ontstaan rond DSB. Waar verwacht u dat dit toe leidt?
    ,,Als de site van de bank nog een aantal dagen onbereikbaar is, en vervolgens zegt DSB: 'hij is gerepareerd', dan trekken alle spaarders hun geld terug. Dan is al het vertrouwen weg. Komt hij eerder online, dan is het erg moeilijk te voorspellen. Ik denk dat veel spaarders hun geld willen weghalen.''

Hoe weet u dat?
    ,,Ga maar na. Ik had eergisteren om kwart voor acht een gesprek bij Goedemorgen Nederland. Om tien uur kregen we de eerste berichten dat de site van DSB eruit lag. In die twee uur zijn mensen er kennelijk toch in geslaagd 1 prcoent van het totale tegoed van hun rekeningen te halen, dus iets meer dan 40 miljoen. Reken maar hoeveel het was geweest als de site heel de dag open was geweest.''

Wat vindt u ervan dat Dirk Scheringa niet in de media verschijnt en zelfs wegsluipt bij een presentatie van de schaatsploeg van DSB?
    ,,Ik heb weinig respect voor zijn moraliteit, maar menselijkerwijs kan ik me voorstellen dat hij geen publiciteit wil.
    Ik heb de geruchten gehoord dat hij misschien opstapt . Dat zou een mooie overwinning zijn. Hij is een sta-in-de-weg voor een oplossing met gedupeerden. Met een nieuwe directie is misschien beter te praten.''

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rs-vreest-niet.dhtml
    pi_73331202
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef ikweethetookniet het volgende:

Dat zei Lakeman vrijdag in een gesprek met Het Financiële Dagblad. De voorzitter van Hypotheekleed deed donderdag de oproep aan spaarders bij DSB hun geld van de rekening te halen. Zo wil hij het faillissement bespoedigen, wat volgens hem gunstig is voor de gedupeerden van DSB Bank omdat zij dan zaken kunnen doen met de curator. Volgens hem zal de Stichting Hypotheekleed over enkele weken een rapport publiceren ter ondersteuning van een collectieve claim tegen DSB.
    Wel jammer voor die mensen die achtergestelde obligaties a 7% hebben aangeschaft
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:07:50 #180
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73331222
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:07 schreef henkway het volgende:

[..]

Wel jammer voor die mensen die achtergestelde obligaties a 7% hebben aangeschaft
    Ja, wat voor dombo doet dat dan ook, in deze tijden.
    pi_73331239
    nou dat was 1,5 jaar geleden, toen was de sky de limit nogi

7,5% spaarrente bij de DSB Bank!

[ Bericht 25% gewijzigd door henkway op 03-10-2009 13:13:59 ]
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:10:42 #182
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_73331297
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:07 schreef henkway het volgende:

[..]

Daarom heten ze ook achtergesteld.
    Je vist altijd achter het net.
    Vooral bij DSB
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:14:35 #183
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73331394
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:08 schreef henkway het volgende:

Veel beloven en weinig geven doet elke gek in vreugde leven

DSB~ De Schijn Bedriegt
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:15:29 #184
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73331415
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:08 schreef henkway het volgende:

Da's waar. Waarschijnlijk zag ome Dirk het toen al aankomen, slim als 'ie is.
    pi_73331525
    Die inbraak in zijn museum zie ik nu ineens ook heel anders
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:22:11 #186
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73331562
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:20 schreef RechtseRukker het volgende:

En natuurlijk ook nog even de verzekeringspremie opeisen, uiteraard bij z'n eigen bank. Zo is Dirk dan weer wel!
    pi_73331590
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:20 schreef RechtseRukker het volgende:
    haha .... mensen zoals jij veroorzaakten een oorlog vroeger
    pi_73331609
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:22 schreef haatbaard het volgende:

[..]

En natuurlijk ook nog even de verzekeringspremie opeisen, uiteraard bij z'n eigen bank. Zo is Dirk dan weer wel!
    Haatbaard, jij bent echt een vreemd kereltje. Je zit ook deze hele dag in dit topic. Zegt wel wat over je leven of niet
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:29:22 #189
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73331752
    Balkenende: Trots op Dirk Scheringa van DSB

“We zijn trots op je!“. Opmerkelijke woorden van premier Balkenende voor Dirk Scheringa, tijdens een bijeenkomst in mei in het AZ-stadion. Hij prees DSB-man zelfs voor zijn ‘geweldige rol in de financiele wereld’ . En dus wilde Frits Wester vandaag de betekenis van deze woorden weten.….‘Nou ja eh… hij speelt ook een geweldige rol in de voetbalwereld en de kunst’. Ach, laten we het er maar ophouden dat de vorm van onze premier nog niet helemaal terug is.
    http://politiek.blog.nl/2(...)rk-scheringa-van-dsb
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:31:29 #190
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73331797
    Dat viel te verwachten. Al die lui dekken elkaar. En als er één gaat, gaan ze allemaal.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:34:05 #191
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73331856
    Onwaarheden minister Bos over onderzoek DSB bank en Zalm

Gisteren de tweede helft van de financiële beschouwingen. Minister Bos had geen gemakkelijke dag. Bijvoorbeeld vragen over de beerput van de DSB bank. Oud-minister Zalm had een dubbele rol. Zijn salaris bij de ABN AMRO en zijn dubieuze baan bij de bank van AZ voorzitter Dirk Scheringa. Elke week komen er ernstige verhalen naar buiten over de smerigste leenconstructies.

En dus wilde GroenLinks Kamerlid Sap wel eens weten of de minister van Financiën ‘een verregaand onderzoek gaat starten; en expliciet naar de rol van de top van DSB.’ Volgens Bos is dat proces al in gang gezet. Klopt alleen niet, want er wordt niet gekeken naar wat Zalm precies wist . En lege toezegging dus

We verwachten dat De Nederlandse Bank volgende week een verzoek krijgt van het ministerie van financiën. Daar moet instaan:

Start een onderzoek naar de werkzaamheden van meneer Zalm bij de DSB bank. Wat wist hij van Koopsom Kanjer t-shirts en andere wantoestanden af. Graag voor de kerst rapport. Alvast bedankt, Nout. Groet Wouter.

http://politiek.blog.nl/2(...)oek-dsb-bank-en-zalm
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:10:08 #192
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_73332696
    Bankzaken - Jos Kessels

Vijf uur Nederlands voetbal had precies drie goals opgeleverd.
    PSV speelde een half uur aardig, Ajax niet veel langer.

Heerenveen en Twente waren zelfs in samenvatting te lang.

Geen wonder dat de tribunes leeg bleven bij de Europa League, temeer omdat je ook nog eens flink moest lappen voor de kaartjes.

Dat hoefde je thuis niet, maar als bankzitter voor de buis voelde je je na zo'n avond toch gedegradeerd tot bankzitter.

Nog een geluk dat mijn bank net zoveel kostte als het goedkoopste stadionkaartje.

Inmiddels moest er wel een deken over de bank, want die telde evenveel scheuren en gaten als de DSB-bank van Dirk Scheringa.

Viel me toch tegen van de man: de nietsvermoedende klant tillen met allerlei polissen en provisies.

En hoe zat het met Zalm? Had die flipperkoning in z'n even korte als goedbetaalde DSB-tijd ook klanten zitten uitwringen?

Intussen speelde Scheringa zelf verstoppertje. Toen zijn voetbalploeg AZ kampioen werd was hij niet van de tv te branden, maar nu kroop hij zelf achter de bank.

AZ bakte er trouwens ook niks meer van, in zoverre was er toch nog enige gerechtigheid.

Na het deprimerende voetballen pakte ik een cd van Ierse folkpunkband The Pogues, om mezelf wat op te peppen.

De aanstekelijke muziek sloot mooi aan bij mijn gehavende groenwitte bank, waar nu ook vaaloranje schuimplastic uit probeerde te ontsnappen: de nationale kleuren van Ierland.

Veel Ieren bleven ook thuis op de bank zitten in plaats van te stemmen over de Europese grondwet, ofwel het Verdrag van Lissabon.

U weet wel, de grondwet waar wij eerst nee tegen mochten zeggen, maar toen de grondwet daarom verdrag ging heten, werden we gedwongen braaf thuis op de bank te blijven zitten.

Misschien moest ik me maar weer eens overgeven aan wat mijn jongste broer bankzaken noemde: lekker een dutje doen.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:23:45 #193
    89730 Drugshond
    pi_73332978
    Uit den oude doos. 03-06-2008 (nog voordat de credietkrisis in Nederland los barste.
    Dirk Scheringa – Kredietcrisis: 0 - 1

Lenen, lenen betalen, betalen is leuk, maar wat gebeurt er met een kredietbank als de rente stijgt? Het geesteskind van Dirk Scheringa, DSB Bank, heeft een balanstotaal van bijna ¤6 miljard met een minimaal eigen vermogen, dodelijk bij economische tegenwind en stijgende rentes.
    advertentie

DSB Bank nv is voor 100% eigendom van oprichter Dirk Scheringa, de godfather van AZ. Onder verschillende merknamen (zoals Frisia, Becam, Postkrediet, Topkrediet en TelefoonKrediet) krijgen consumenten de mogelijkheid om tegen een lager tarief te lenen dan bij de traditionele banken. De spotjes van ‘veilig lenen met Becam’ en ‘Leen van Frisia’ komen allemaal van Scheringa.

Het uitgeleende geld moet DSB zelf weer ergens anders aantrekken tegen een nog lagere rente, en zo ontstaat er een rentemarge op het uitgezette geld, de hoofdmoot van de inkomsten van DSB. In 2006 ontving DSB ongeveer ¤200 miljoen aan inkomsten, tegen ¤150 miljoen aan bedrijfskosten. Scheringa bezet positie 31 in de Quote 500, met een geschat vermogen van ¤725 miljoen.

In de afgelopen tien jaar is DSB bijzonder hard gegroeid. De uitstaande kredieten stegen van ¤300 miljoen naar bijna ¤6 miljard, met een eigen vermogen dat nagenoeg gelijk bleef. Tegelijkertijd deden zich nog twee interessante ontwikkelingen voor.

Tien jaar vermogen en winstgevendheid van DSB.

Ten eerste valt de groei van de portefeuille niet samen met meer winstgevendheid. Ondanks de stroom van nieuwe leningen voor badkamers en vouwwagens draait Scheringa nauwelijks meer winst dan een jaar of tien geleden. Het rendement van zijn eigen vermogen (Return on Equity) daalt dus significant, wat wordt versterkt door een hoog uitgavenpatroon: Scheringa bezit een vliegtuig, museum en voetbalclub AZ, dat onlangs een nieuw stadion kreeg. Van 2002 naar 2006 halveerde de winst zo naar ¤28 miljoen.

Ten tweede, bij een schuld van Carlyle-achtige proporties zijn de financiële reserves van DSB minimaal geworden. Het eigen vermogen is nagenoeg gelijk gebleven, terwijl de leningen bij andere partijen van DSB vertwintigvoudigd zijn. Het vermogen om op lange termijn de schulden af te lossen met eigen geld, de solvabiliteit, is van 28% in 1998 gedaald naar ruim 4% in 2006. Scheringa groeit zoals hij zijn cliënten adviseert te leven, namelijk door stevig bij te lenen en zo een leuk levenspatroon te financieren.

Net als bij Carlyle gaat het goed zolang het niet fout gaat. Een normale, beursgenoteerde bank heeft een solvabiliteit van minimaal 8% terwijl sectorgenoot Maasbert Schouten van Afab, Q500 nr. 140 met ¤201 miljoen, van zijn banken een solvabiliteit van minimaal 12% moet aanhouden. De kredietcrisis maakt het noodzakelijk om te kijken wat er gebeurt als de kosten om kapitaal aan te trekken stijgen. Uiteindelijk moet elke euro die DSB uitleent weer van een spaarder of van een andere bank worden aangetrokken.

Omdat DSB het geleende geld uitsluitend bij consumenten uitzet, is het goed mogelijk dat de kosten die de financiers van DSB in rekening brengen, ook stijgen. De kredietcrisis was uiteindelijk veroorzaakt door consumenten die hun leningen niet meer konden afbetalen, en niet door overheden of bedrijven in geldnood. Volgens verschillende bronnen moet DSB daarom rekening houden met ongeveer een half procent meer fundingkosten op de kredietportefeuille.

Bij een schuldpositie van bijna ¤6 miljard betekent dat een extra kostenpost van tientallen miljoenen euro’s, genoeg om DSB in de rode cijfers te doen belanden. Als de rentelasten van ¤6 miljard aan schulden fluctueren, is ¤130 miljoen aan eigen vermogen wellicht te weinig om een langdurige kredietcrisis uit te zitten.

De uitgifte van nieuwe aandelen om de balans te versterken is een mogelijke oplossing. Het probleem daarbij is dat de geplande beursgang van DSB is afgeblazen, waardoor de bank geen beursnotering heeft en een snelle uitgifte van aandelen onmogelijk is. Daarom kiest DSB voor de uitgifte van perpetuals: obligaties zonder afloopdatum, dus schuldpapier dat letterlijk tot in de oneindigheid blijft uitstaan. Omdat dit achtergesteld vermogen is, mag dit bij het eigen vermogen worden opgeteld voor de bepaling van het kernkapitaal. Zo wordt op het oog de verhouding tussen eigen vermogen en schulden licht verbetert. Met meer kernkapitaal is het mogelijk om nóg meer geld bij andere banken te lenen, zodat er nog meer consumentenkrediet kan worden afgesloten.

Het vervelende is dat dat achtergestelde vermogen een prijskaartje heeft. Wie zijn geld op een achtergesteld deposito bij DSB zet, krijgt daar 7,5% rente voor. Een lening bij Becam kost echter maar 6,9%. De kosten van 1 euro aan achtergesteld vermogen moeten dus worden goedgemaakt door er nog twintig bij te lenen en die weer met winst uit te zetten bij consumenten. Zo ontstaat er een eeuwigdurende wedloop tegen de rentestand, met een gigantische schuld en lage winstgevendheid tot gevolg.

Volgens de laatste berichten heeft DSB 2007 wel met winst afgesloten, en zou DSB nog steeds minimaal ¤200 miljoen aan kernkapitaal hebben. Maar de strijd om de spaarder is nu ook losgebarsten: een IJslandse bank geeft nu 5% rente op spaargeld, bijna een procent meer dan Scheringa. Een procent meer rente op alle schulden van DSB zou beteken dat de bank binnen een paar jaar failliet is.

Volgens financieel directeur Gerrit Zalm heeft DSB echter nog geen last van de crisis, ook omdat de regels voor kredietverschaffing in Nederland veel strenger zijn dan in de Verenigde Staten. We zullen moeten wachten tot de publicatie van de laatste jaarcijfers, waarschijnlijk deze maand, voordat we weten hoe DSB er precies voorstaat. Gezien de schade die collega-bankiers hebben geleden is het praktisch onmogelijk dat Scheringa 2007 zonder kleerscheuren heeft doorstaan.

Een fors gedeelte van de beleggingen zit namelijk juist in producten die in waarde zijn gedaald door de kredietcrisis, zoals schuldpapier van Merrill Lynch en Goldman Sachs. Om aan wettelijke eisen te voldoen heeft DSB de beleggingen in Amerikaanse hypotheken in 2005 af moeten bouwen, maar er zit nog ongeveer ¤50 miljoen in risicovolle Amerikaanse beleggingsproducten. Het is niet onwaarschijnlijk dat hier flink op moet worden afgeschreven.

DSB biedt inderdaad leningen aan tegen een veel lagere rente dan haar concurrenten, maar heeft een zwakker risicomanagement, een minder solvabele balans en een slechtere corporate governance dan haar collega-bankiers. Bij een crisis zijn dat juist de zaken die er toe doen.
    -------------------------------------------------------------------------------------------
    Bet your ass... dat ze nu een jaar verder wel in zwaar weer zitten. Als de EV toen al magertjes was dan zal dat nu niet veel beter zijn. Hier is duidelijk sprake van more == less.
    Zijn er trouwens al CDS (if any) uitgeschreven op het omsukkelen van deze bank (die van icesave ... lees kaupthing hadden we nog gevonden voordat het omviel en stond ongeveer op 780-813. basispunten) ?!
    pi_73333028
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:39 schreef haatbaard het volgende:
    Wat een grap. En dan zijn er ook nog mensen die echt geloven dat het om een ddos gaat.
    Nee inderdaad, maar dat zeiden ik en een aantal anderen al op de eerste dag. Dirk's Subprime Bankje heeft zelf de stekker eruit getrokken in de hoop dat alles overwaait.
    pi_73333068
    Momenteel bedraagt de wachttijd voor toegang tot het onderdeel Internetbankieren meer dan 15 minuten. U kunt de tijd zien teruglopen op deze pagina. Zodra u aan de beurt bent wordt automatisch het inlogscherm geopend.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:29:34 #196
    89730 Drugshond
    pi_73333091
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:28 schreef RechtseRukker het volgende:
    Momenteel bedraagt de wachttijd voor toegang tot het onderdeel Internetbankieren meer dan 15 minuten. U kunt de tijd zien teruglopen op deze pagina. Zodra u aan de beurt bent wordt automatisch het inlogscherm geopend.
    Wat een service.
    pi_73333100
    nog nooit gezien dat je op internet in de rij moet staan
    pi_73333137
    Even over bovenstaand verhaal. Als DSB zijn eigen vermogen (spaargeld) dus naar beneden gaat. Ontsparen dus....dan hebben ze ook minder rente te betalen en minder kosten.

Misschien is het zelfs wel goed voor DSB?
    pi_73333159
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:30 schreef RechtseRukker het volgende:
    Nog nooit concertkaartjes gekocht bij eventim? Ik snap wel dat ze het doen hoor. goede actie.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:33:48 #200
    89730 Drugshond
    pi_73333174
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:30 schreef RechtseRukker het volgende:
    Bij het neerhalen (downloaden) soms toch wel.
    Maar voor bankzaken is dit wel bijzonder uniek te noemen.... of ze gaan zogenaamd short-valutering (wat overigens ook al verboden is volgens de nieuwe richtlijnen van de EU).
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')