Google doet het gewoon hoor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:56 schreef appelsjap het volgende:
Hoe moet je F5-en op een mac, als ik op F5 druk gaat mn toetsenbord verlichting lager.
appeltje r.quote:
OMDAT GOOGLE LANGZAMER IS DAN MIJN HERSENEN.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:01 schreef Slork het volgende:
[..]
Apple+R dus. Waarom zeg je het dan eerst fout?
Typisch, want een doodgeboren slak is nog sneller dan jouw hersenen gast.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:02 schreef FunkyHomosapien het volgende:
OMDAT GOOGLE LANGZAMER IS DAN MIJN HERSENEN.
JAquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:04 schreef Slork het volgende:
[..]
Typisch, want een doodgeboren slak is nog sneller dan jouw hersenen gast.
omfg.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:10 schreef appelsjap het volgende:
wtf is een appeltje. ik zie nergens een appel op mn toetsenbord
Of cmd, zo heet ie ook nog wel eens. Normaal de toets links van je spatie (op een macbook dan).quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:10 schreef appelsjap het volgende:
zeg dan gewoon cmd -.-quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Of cmd, zo heet ie ook nog wel eens. Normaal de toets links van je spatie (op een macbook dan).
Ik heb dan ook een ultramoderne, de nieuwste apple macbook pro alu body.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:18 schreef Lantashh het volgende:
Command / cmd / ⌘ / windows knop + R
En fn + F5 doet het hier wel hoor
appeltje klinkt leuker.quote:
en dan toch nog een combinatie moeten indrukken om zoiets simpels te doen als een pagina herladen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:19 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik heb dan ook een ultramoderne, de nieuwste apple macbook pro alu body.
Ja ik niet, bij mij staat er cmdquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij veel Mac keyboards staat er een appeltje op die knop.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wel:quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:10 schreef appelsjap het volgende:
Bij mij staat er een appeltje op.quote:
Mooi hè, die aangeleerde normen van je?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:20 schreef __Saviour__ het volgende:
en dan toch nog een combinatie moeten indrukken om zoiets simpels te doen als een pagina herladen.
Het is gewoon consistent.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
en dan toch nog een combinatie moeten indrukken om zoiets simpels te doen als een pagina herladen.
Dat is een kwestie van ruimtegebrek. Op de normale toetsenborden van Apple zijn dat wel aparte knoppen.quote:of pagedown, up, home en end. daarvoor heeft dat ding ook al geen aparte knoppen. erg aparte beslissing van apple.
Ik ben niet anders gewend. ZIt ik achter een windows pc doe ik ook windows toets R. En dat werkt dan nietquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
of pagedown, up, home en end. daarvoor heeft dat ding ook al geen aparte knoppen. erg aparte beslissing van apple.
Zo'n dure machine en nog te zuunig voor "Macs voor Dummies".quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:24 schreef appelsjap het volgende:
Ja ik niet, bij mij staat er cmd
Hij heeft het over dat je bij Apple een combinatie moet indrukken voor iets simpels, terwijl je bij Windows ook maar iets simpels hoeft te doen, namelijk één toets indrukken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:25 schreef Slork het volgende:
[..]
Mooi hè, die aangeleerde normen van je?
Waarom zou F5 logischer zijn dan cmd+Reload.
Ohja dat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:26 schreef Tijn het volgende:
Ja, omdat je een noob bent.
Lulkoek.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is gewoon consistent.
Appeltje + W = window sluiten
Appletje + T = tab aanmaken
Appeltje + N = nieuw venster
Appeltje + S = save
Appeltje + O = openen
Appeltje + R = refresh
Bij F5 in Windows ontbreekt die consistentie volledig. F5 is refresh, maar F4 en F6 doen helemaal niks. Dat is gewoon raar.
[..]
Dat is een kwestie van ruimtegebrek. Op de normale toetsenborden van Apple zijn dat wel aparte knoppen.
het is zo'n veelgebruikt iets dat 1 toets ervoor handiger zou zijn. vandaar ook het tweede deel van die post, ik vind het dus erg apart om die aparte toetsen niet in het toetsenbord op te nemen. Er is meer dan genoeg ruimte voor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:25 schreef Slork het volgende:
[..]
Mooi hè, die aangeleerde normen van je?
Waarom zou F5 logischer zijn dan cmd+Reload.
Jij bent echt cool!.. Ik heb 'm ook!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:19 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik heb dan ook een ultramoderne, de nieuwste apple macbook pro alu body.
Dus Apple is briljant gebruiksvriendelijk omdat ik met een knop op m'n toetsenbord m'n DVDdrive kan laten ejecten?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:26 schreef IQM het volgende:
Hij heeft het over dat je bij Apple een combinatie moet indrukken voor iets simpels, terwijl je bij Windows ook maar iets simpels hoeft te doen, namelijk één toets indrukken.
Ik zie niet in waarom de pagina verversen een simpelere actie is dan een document opslaan of een nieuw venster openen. Voor dat tweede is in Windows ook een toetsencombinatie nodig, en voor dat derde is er niet eens een uniform toetsenbordcommando.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:26 schreef IQM het volgende:
[..]
Hij heeft het over dat je bij Apple een combinatie moet indrukken voor iets simpels, terwijl je bij Windows ook maar iets simpels hoeft te doen, namelijk één toets indrukken.
Nee, ik vraag me of af jouw hersenen wel volgroeid zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:28 schreef Slork het volgende:
[..]
Dus Apple is briljant gebruiksvriendelijk omdat ik met een knop op m'n toetsenbord m'n DVDdrive kan laten ejecten?
En dat maakt F5 logisch?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:27 schreef IQM het volgende:
[..]
Lulkoek.
Je hebt toch Control+R?
En Control+T voor een nieuwe tab, Control+W om een tab te sluiten, Control+W om te openen, etc.
omfg. dat is precies hetzelfde als op de pc maar dan met de ctrl toets.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is gewoon consistent.
Appeltje + W = window sluiten
Appletje + T = tab aanmaken
Appeltje + N = nieuw venster
Appeltje + S = save
Appeltje + O = openen
Appeltje + R = refresh
Bij F5 in Windows ontbreekt die consistentie volledig. F5 is refresh, maar F4 en F6 doen helemaal niks. Dat is gewoon raar.
[..]
Dat is een kwestie van ruimtegebrek. Op de normale toetsenborden van Apple zijn dat wel aparte knoppen.
Als je dat vaker gebruikt dan de refresh-functie en jezelf te lui acht om je vinger op het dvd-knopje te rammen... ja. Dan wel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:28 schreef Slork het volgende:
[..]
Dus Apple is briljant gebruiksvriendelijk omdat ik met een knop op m'n toetsenbord m'n DVDdrive kan laten ejecten?
omdat de "F" knoppen de toetsen zijn voor browsernavigatie.quote:
Waarom gebruik zowel jij als Slork het woord 'logisch'. Wie heeft het hier over logisch. Lees nou eens wat __Saviour__ zegt en hoe jullie daarop reageren...quote:
Niet met alles.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:30 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
omdat de "F" knoppen de toetsen zijn voor browsernavigatie.
Oh ja? Wat doen F4 en F6 dan?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:30 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
omdat de "F" knoppen de toetsen zijn voor browsernavigatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |