quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:07 schreef araphor het volgende:
Ja 's avonds is voor mij ook het moeilijkst. Afleiding helpt wel, of mezelf eraan herinneren dat de voordelen van niet roken toch wel belangrijk zijn voor mij.
Oew gevaarlijk dichtbij.. maar supergoed dat je dat gedaan hebt, dat door het toilet spoelen dan. Erg knap. Still a non smoker!quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:41 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik ben nu op de 6 maanden. Ik heb ze ook nog dagelijks hoor
Vorige week heb ik een pakje sigaretten gekocht, ik deed het pakje open rook eraan (oh wat was dat fijn) en dacht, bah nee toch niet en alles gelijk door de wc gespoeld
Heb je gelijk een loodgieter gebeldquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:41 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik ben nu op de 6 maanden. Ik heb ze ook nog dagelijks hoor
Vorige week heb ik een pakje sigaretten gekocht, ik deed het pakje open rook eraan (oh wat was dat fijn) en dacht, bah nee toch niet en alles gelijk door de wc gespoeld
goed dat je doorgezet hebt, dat is precies de werking die het moet hebbenquote:Op woensdag 4 november 2009 10:16 schreef Steeven het volgende:
Roken smaakt niet meer, ik gooi alles al weg terwijl ik nog maar op de helft ben. Dus het gaat de goede kant op. Negatieve effecten van de medicatie lijken gestabiliseerd.
Goed bezig. Nog even en het laatste beetje nicotine is uit je systeem.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:50 schreef araphor het volgende:
Twee dagen niet gerookt. Op naar dag drie!
En dan begint de echte uitdaging...quote:Op woensdag 4 november 2009 13:12 schreef Steeven het volgende:
[..]
Goed bezig. Nog even en het laatste beetje nicotine is uit je systeem.
De stof zelf verdwijnt relatief snel uit het lichaam. Vandaar dat mensen vaak snel weer de behoefte krijgen om te roken.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:42 schreef araphor het volgende:
Hoe lang duurt het echt tot de nicotine uit het lichaam is? Ik hoor van sommigen drie dagen, maar anderen zeggen weer dat het drie weken duurt.
En wanneer de nicotine volledig uit het lichaam is, hoe lang duurt het dan voor de lichamelijke verslaving is verdwenen?
FAILquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:18 schreef Elwood1802 het volgende:
Wilde 2 weken geleden stoppen, ben toen om 03:00 uur op een maandag gestopt. Dinsdag om 13.00 uur weer gerookt (was om 7 uur wakker) Had geen aansteker meegenomen zodat de verleiding niet groter werd maar het hielp niet
Edit: vanaf 22.00 niet meer gerookt, maar nu is het irritant omdat ik steeds van die gare flashbacks krijg naar buiten (waar ik normaal rook)
Want? Je hebt het iets meer dan 24 uur volgehouden.quote:
Minderquote:Op woensdag 4 november 2009 22:41 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Want? Je hebt het iets meer dan 24 uur volgehouden.Gewoon nog even verder oefenen en je komt er vanzelf.
Dan maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf maar dat zul je zelf ook wel weten, het is niet zo erg als helemaal stoppen maar wachten tot je lichaam erom schreeuwt is een vorm van zelfkastijding.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:23 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Minder
Om 22.00 laatste, en ben om 3 uur snachts wakker geworden buikkrampen die hels waren. Nadat deze weg waren 2 peuken gerookt. Vervolgens weer tot 3 uur smiddags gewacht met roken
Inderdaad, zo werd toen bij ons op het werk een rookverbod werd ingevoerd ik helemaal gek. Nu ben ik zonder heel veel moeite al bijna drie dagen gestopt.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:14 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dan maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf maar dat zul je zelf ook wel weten, het is niet zo erg als helemaal stoppen maar wachten tot je lichaam erom schreeuwt is een vorm van zelfkastijding.
Moet je niet doen, gewoon helemaal stoppen of door blijven roken.
Had je om 3 uur 's nachts dan ook echt behoefte aan een sigaret?quote:Op woensdag 4 november 2009 23:23 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Minder
Om 22.00 laatste, en ben om 3 uur snachts wakker geworden buikkrampen die hels waren. Nadat deze weg waren 2 peuken gerookt. Vervolgens weer tot 3 uur smiddags gewacht met roken
Nee, je had het niet nodig. Je bent gevallen voor een standaard mindgame, dat je voor elke situatie een peuk verdient. Nu kun je weer opnieuw beginnen, zonde. Geef het niet opquote:Op donderdag 5 november 2009 12:47 schreef casual010 het volgende:
Ik heb het 3 dagen volgehouden, mede door spanningen op werk vanmorgen in de auto toch één opgestoken. Ik weet het slap excuus, maar ik had het echt ff nodig.
Daarom zeg ik ook slap excuus, maar ik denk sowieso dat het beter is om af te bouwen in plaats van in 1 klap te stoppen. Ik kom van 1 a 1,5 pakje per dag.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:53 schreef Steeven het volgende:
[..]
Nee, je had het niet nodig. Je bent gevallen voor een standaard mindgame, dat je voor elke situatie een peuk verdient. Nu kun je weer opnieuw beginnen, zonde. Geef het niet op
Is dikke onzin, dat is volgens mij bij echt niemand fatsoenlijk gelukt. Ik kom ook van die hoeveelheid, en ik heb het ook regelmatig geprobeerd met minderen maar dat is gewoon onzin die je in je hoofd bedenkt om het maar niet op te hoeven geven. Gewoon even een momentje geduld en er dan weer keihard tegenaan. Minderen is echt geen optie.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:10 schreef casual010 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook slap excuus, maar ik denk sowieso dat het beter is om af te bouwen in plaats van in 1 klap te stoppen. Ik kom van 1 a 1,5 pakje per dag.
Het probleem met minderen is dat je op den duur denkt: tja, ik rook nu toch al weer, dus het kan nu ook wel. En nu. En nu. En voor je het weet zit je in je oude patroon. Ik weet uit ervaring dat minderen niet helptquote:Op donderdag 5 november 2009 18:10 schreef casual010 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook slap excuus, maar ik denk sowieso dat het beter is om af te bouwen in plaats van in 1 klap te stoppen. Ik kom van 1 a 1,5 pakje per dag.
Goed planquote:Op donderdag 5 november 2009 22:44 schreef francis998 het volgende:
nu weer een dagje zonder sigaret...echt zin in een peuk heb ik niet meer, maar mijn mind gaat soms toch weer het "slechte" pad op, maar ik laat mijn mind het niet winnen
Ik ben ook het geld dat ik vroeger uitgaf aan peuken aan het opsparen en als ik er dan 1,5 a 2 jaar vanaf ben ga ik wat leuks doen met dat gelden denk het dan toch een redelijk groot potje zal zijn.
En dat is voor mij een hele goede motivatie![]()
Dit kan ik persoonlijk ook onderschrijven.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:15 schreef Dzy het volgende:
Minderen is echt geen optie.
of je rookt nog meer dan voor die tijd...quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Afbouwen werkt volgens mij voor niemanddie ervaring heb ik zelf ook en zie het ook in mijn omgeving...voor je het weet rook je weer precies hetzelfde als voorheen
Je hebt gezien dat je in het stoppen met roken topic zit?quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:47 schreef FP128 het volgende:
Iemand die pijp of een sigaartje oid rookt ipv de sigaret? Zoja, hoe bevalt dat en hoeveel rook je per dag/week/maand etc..
enne hoeveel pakjes rookte je gemiddeld per week??quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:40 schreef lookinforyou het volgende:
Volhouden alle nieuwe gestopten en langer gestopten hier![]()
Het wordt echt steeds makkelijker.
Geloof me. Ben er zelf Seven months, three weeks, 11 hours, 56 minutes and 44 seconds. 4945 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.030,12. vanaf en er zijn nu dagen genoeg dat ik er niet aan denk. En de momenten dat je er aan denkt worden steeds korter.
Goede vraag. Ik heb er ook (nog) geen goede oplossing voor. Als ik het laat op de avond heb (zoals gisteravond) ga ik proberen vroeg te slapen. Soms lukt dat en dan scheelt dat weer een paar moeilijke momenten. Maar om nu al te gaan slapen..quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:49 schreef Steeven het volgende:
Ik heb nu al een uur non-stop last van het 'ik MOET roken-verschijnsel'. Normaal duurt dit een tot drie minuten en ebt het weg. Als ik dit de hele avond voel word ik gek, denk ik. Iemand tips?
Ik heb nog niet toegegeven, dat zou té zonde zijn, maar het lijkt haast alsof je lichaam je dwingt ofzo. Ik snap nu waarom ze die tweede pil in de loop van de tweede week introducerenquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:06 schreef araphor het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik heb er ook (nog) geen goede oplossing voor. Als ik het laat op de avond heb (zoals gisteravond) ga ik proberen vroeg te slapen. Soms lukt dat en dan scheelt dat weer een paar moeilijke momenten. Maar om nu al te gaan slapen..
Serieus? Dat durf ik niet aan. Ten eerste wordt het ten strengste afgeraden icm Zyban, ten tweede paf ik als een malle als ik drinkquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:08 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
alcohol, veel alcohol hielp bij mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |