abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74363866
Ja 's avonds is voor mij ook het moeilijkst. Afleiding helpt wel, of mezelf eraan herinneren dat de voordelen van niet roken toch wel belangrijk zijn voor mij.
pi_74364280
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:07 schreef araphor het volgende:
Ja 's avonds is voor mij ook het moeilijkst. Afleiding helpt wel, of mezelf eraan herinneren dat de voordelen van niet roken toch wel belangrijk zijn voor mij.

Dat helpt bij mij ook wel. Morgenmiddag ben ik vrij....grote schoonmaak in huis doen, alles dat ook maar iets met roken te maken heeft de deur uit, en zorgen dat alles weer naar bloemetjes ruikt...scheelt ook wel waarschijnlijk
pi_74366648
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:41 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik ben nu op de 6 maanden. Ik heb ze ook nog dagelijks hoor

Vorige week heb ik een pakje sigaretten gekocht, ik deed het pakje open rook eraan (oh wat was dat fijn) en dacht, bah nee toch niet en alles gelijk door de wc gespoeld
Oew gevaarlijk dichtbij.. maar supergoed dat je dat gedaan hebt, dat door het toilet spoelen dan. Erg knap. Still a non smoker!
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:31:39 #154
144213 Adidah
Het was wraak
pi_74367622
Wtf, ik ga alweer richten de twee jaar . Wat gaat die tijd snel. Qua gezondheid ben ik er niet op vooruitgegaan, dus daar zou ik het niet voor laten. Misschien dat ik ooit nog eens ga roken, maar tot op heden heb ik nog geen behoefte gehad. Ik kan mij niet eens meer herinneren hoe het was om te roken.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:41 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik ben nu op de 6 maanden. Ik heb ze ook nog dagelijks hoor

Vorige week heb ik een pakje sigaretten gekocht, ik deed het pakje open rook eraan (oh wat was dat fijn) en dacht, bah nee toch niet en alles gelijk door de wc gespoeld
Heb je gelijk een loodgieter gebeld ?
pi_74369799
Wilde 2 weken geleden stoppen, ben toen om 03:00 uur op een maandag gestopt. Dinsdag om 13.00 uur weer gerookt (was om 7 uur wakker) Had geen aansteker meegenomen zodat de verleiding niet groter werd maar het hielp niet

Edit: vanaf 22.00 niet meer gerookt, maar nu is het irritant omdat ik steeds van die gare flashbacks krijg naar buiten (waar ik normaal rook)

[ Bericht 28% gewijzigd door Elwood1802 op 04-11-2009 01:55:21 ]
  woensdag 4 november 2009 @ 10:00:17 #156
251745 Baltar
Did you see me coming
pi_74376296
Vandaag 10 weken gestopt
Het komt goed. Zo niet, dan toch
pi_74376352
Het gaat me erg makkelijk af deze keer, zit alweer op de 5 en een beetje week.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_74376694
Roken smaakt niet meer, ik gooi alles al weg terwijl ik nog maar op de helft ben. Dus het gaat de goede kant op. Negatieve effecten van de medicatie lijken gestabiliseerd .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  woensdag 4 november 2009 @ 10:21:46 #159
251745 Baltar
Did you see me coming
pi_74376842
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:16 schreef Steeven het volgende:
Roken smaakt niet meer, ik gooi alles al weg terwijl ik nog maar op de helft ben. Dus het gaat de goede kant op. Negatieve effecten van de medicatie lijken gestabiliseerd .
goed dat je doorgezet hebt, dat is precies de werking die het moet hebben
Het komt goed. Zo niet, dan toch
pi_74381874
Twee dagen niet gerookt. Op naar dag drie!
pi_74382593
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:50 schreef araphor het volgende:
Twee dagen niet gerookt. Op naar dag drie!
Goed bezig. Nog even en het laatste beetje nicotine is uit je systeem.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_74383664
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:12 schreef Steeven het volgende:

[..]

Goed bezig. Nog even en het laatste beetje nicotine is uit je systeem.
En dan begint de echte uitdaging...
pi_74391854
Hoe lang duurt het echt tot de nicotine uit het lichaam is? Ik hoor van sommigen drie dagen, maar anderen zeggen weer dat het drie weken duurt.

En wanneer de nicotine volledig uit het lichaam is, hoe lang duurt het dan voor de lichamelijke verslaving is verdwenen?
pi_74393319
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:42 schreef araphor het volgende:
Hoe lang duurt het echt tot de nicotine uit het lichaam is? Ik hoor van sommigen drie dagen, maar anderen zeggen weer dat het drie weken duurt.

En wanneer de nicotine volledig uit het lichaam is, hoe lang duurt het dan voor de lichamelijke verslaving is verdwenen?
De stof zelf verdwijnt relatief snel uit het lichaam. Vandaar dat mensen vaak snel weer de behoefte krijgen om te roken.

20 minuten na het stoppen
Uw bloeddruk gaat omlaag naar het niveau vlak bij het niveau voor uw laatste sigaret. De temperatuur van uw handen en voeten worden weer normaal.

8 uur na het stoppen
Het koolmonoxide niveau in uw bloed wordt weer normaal.

24 uur na het stoppen
De kans op een hart aanval gaat omlaag.

2 weken tot 3 maanden na het stoppen
Uw circulatie verbeterd en uw long functie gaat met 30% omhoog.

1 tot 9 maanden na het stoppen
Hoesten, verstopte neus, vermoeidheid en kortademigheid verminderen, cilia: (een dunne haar structuur, die slijm uit de longen vervoerd) krijgt zijn normale functie terug in de longen, zijn werking om het slijm te hanteren wordt verhoogd en de longen schoon te houden van infecties.

1 jaar na het stoppen
Het risico van hart- en vaatziekten is nog tot de helft gedaald ten opzichte van de rokers.

5 jaar na het stoppen
Het risico op een beroerte zal gereduceerd worden tot dat van een niet roker, gemiddeld 5 tot 15 jaar na het stoppen met roken.

10 jaar na het stoppen
De long kanker verwachting is nu 50% ten opzichte van de rokers. Het risico op kanker in de mond, keel, blaas, nier en pancreas is verlaagd.

15 jaar na het stoppen
Het risico op hart en vaatziekten is nu gelijk aan dat van een niet- roker.
pi_74393362
Hoewel ik nog niet gestopt ben, voel ik niks van wat ik tot me neem. Ik zit nu in dezelfde fase als de vorige keer: ik voel niks/krijg niks binnen dus probeer ik wat anders. Net sigaretten gekocht, maar voel nog steeds niks . Op naar de volgende fase: compleet rookvrij. Ik heb al helemaal geen zin meer om tot volgende week woensdag te wachten om te stoppen met roken, ben er nu wel klaar mee zo, er is niks meer aan . Ga morgen eens kijken wat het effect is als ik niks opsteek.
pi_74400871
hmm...ik zat nav de posts boven mij te denken hoelang ik geen sigaret meer heb gerookt, en hum...het zijn toch al denk ik zo'n 4/5 weekjes. De verleiding word steeds kleiner..en op bepaalde momenten dat mn hoofd denkt aan peuken kopen...denk ik na wat was er de lol van..en echt goed herinneren aan iets positiefs van een peuk kan ik niet meer.

En om stress te verminderen..tja..kan ik beter ff hard doorfietsen of op een kussen slaan, of ff "snelle" muziek opzetten ofzo.

Dus ik zit nog in de race..tegen de sigaret!!
pi_74402170
Nu 2.5 week gestopt, sinds 19 oktober en gaat me steeds beter af. Moeilijke momenten worden minder, nu alleen als ik smiddags/savonds thuiskom en bij het uitgaan. Maar dat spreekt voor zich
Valt me eigenlijk hartstikke mee, eerste week (en tweede week ook nog af en toe) veel lollies gegeten om maar iets te hebben om aan te zuigen (no pun intended) maar dat is ook wel over. Nog steeds wel aardig chagrijnig en veel eten maar wordt al beter
Nog aardig snel voor 2 sloffen sigaretten of 1 slof shag per week
pi_74402893
het uitgaan blijkt een van de meest lastige momenten te zijn als stopper met roken..en ik weet het zelf ook, alhowel ik zelf weinig uitga, dus heb ik er weinig last van.
Maar had er ook last van...een aantal maanden terug..op vakantie toen zei ik iedere dag: "ik ga stoppen of dit is mijn laatste peuk", maar dat hield ik niet uit.
Kwa uitgaan ben ik iets soepeler(vooral nu ik niet uitga) ik heb zoiets van 1x of 2x per jaar bij het uitgaan is iets minder erg..maar als het lukt gewoon niet doen.

En saind dat van lollies eten had ik ook, alleen dan met kauwgum...zoalng ik ergens op kauwde had ik geen trek.
pi_74403835
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:18 schreef Elwood1802 het volgende:
Wilde 2 weken geleden stoppen, ben toen om 03:00 uur op een maandag gestopt. Dinsdag om 13.00 uur weer gerookt (was om 7 uur wakker) Had geen aansteker meegenomen zodat de verleiding niet groter werd maar het hielp niet

Edit: vanaf 22.00 niet meer gerookt, maar nu is het irritant omdat ik steeds van die gare flashbacks krijg naar buiten (waar ik normaal rook)
FAIL
pi_74404326
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:29 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

FAIL
Want? Je hebt het iets meer dan 24 uur volgehouden. Gewoon nog even verder oefenen en je komt er vanzelf.
pi_74405787
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:41 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Want? Je hebt het iets meer dan 24 uur volgehouden. Gewoon nog even verder oefenen en je komt er vanzelf.
Minder
Om 22.00 laatste, en ben om 3 uur snachts wakker geworden buikkrampen die hels waren. Nadat deze weg waren 2 peuken gerookt. Vervolgens weer tot 3 uur smiddags gewacht met roken
pi_74409827
Per vandaag officieel gestopt .

Vannacht een vreselijke nachtmerrie gehad. Ik heb al jaren niet naar gedroomd, maar dit was wel apart . Ik kan wel naar de medicijnen wijzen, maar ik heb het idee dat mijn lichaam ontwenningsverschijnselen vertoont omdat ik geen nicotineopname meer voel. Ik hoor en lees heel vaak dat stoppende rokers last hebben van nachtmerries.

Oh well, zet mij maar in de OP. Dit keer gaat het lukken . De neiging is echt zo laag geworden tov cold turkey.
pi_74410152
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:23 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Minder
Om 22.00 laatste, en ben om 3 uur snachts wakker geworden buikkrampen die hels waren. Nadat deze weg waren 2 peuken gerookt. Vervolgens weer tot 3 uur smiddags gewacht met roken
Dan maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf maar dat zul je zelf ook wel weten, het is niet zo erg als helemaal stoppen maar wachten tot je lichaam erom schreeuwt is een vorm van zelfkastijding.
Moet je niet doen, gewoon helemaal stoppen of door blijven roken.
pi_74412437
quote:
Op donderdag 5 november 2009 09:14 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Dan maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf maar dat zul je zelf ook wel weten, het is niet zo erg als helemaal stoppen maar wachten tot je lichaam erom schreeuwt is een vorm van zelfkastijding.
Moet je niet doen, gewoon helemaal stoppen of door blijven roken.
Inderdaad, zo werd toen bij ons op het werk een rookverbod werd ingevoerd ik helemaal gek. Nu ben ik zonder heel veel moeite al bijna drie dagen gestopt.
pi_74414379
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:23 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Minder
Had je om 3 uur 's nachts dan ook echt behoefte aan een sigaret? Ik bedoel, toen was je vijf uur gestopt, je kunt toch wel vijf uur zonder?

Dat je om 3 uur 's middags weer een sigaret rookt is 'logischer', maar dat had je ook niet moeten doen hè Gewoon geen sigaretten in de buurt hebben, dan gaat het sowieso veel makkelijker (doh).
pi_74414601
En ik ben nu precies 3 dagen rookvrij! \o/
pi_74416004
Ik heb het 3 dagen volgehouden, mede door spanningen op werk vanmorgen in de auto toch één opgestoken. Ik weet het slap excuus, maar ik had het echt ff nodig.
pi_74416185
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:47 schreef casual010 het volgende:
Ik heb het 3 dagen volgehouden, mede door spanningen op werk vanmorgen in de auto toch één opgestoken. Ik weet het slap excuus, maar ik had het echt ff nodig.
Nee, je had het niet nodig. Je bent gevallen voor een standaard mindgame, dat je voor elke situatie een peuk verdient. Nu kun je weer opnieuw beginnen, zonde. Geef het niet op
pi_74427738
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:53 schreef Steeven het volgende:

[..]

Nee, je had het niet nodig. Je bent gevallen voor een standaard mindgame, dat je voor elke situatie een peuk verdient. Nu kun je weer opnieuw beginnen, zonde. Geef het niet op
Daarom zeg ik ook slap excuus, maar ik denk sowieso dat het beter is om af te bouwen in plaats van in 1 klap te stoppen. Ik kom van 1 a 1,5 pakje per dag.
pi_74427878
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:10 schreef casual010 het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook slap excuus, maar ik denk sowieso dat het beter is om af te bouwen in plaats van in 1 klap te stoppen. Ik kom van 1 a 1,5 pakje per dag.
Is dikke onzin, dat is volgens mij bij echt niemand fatsoenlijk gelukt. Ik kom ook van die hoeveelheid, en ik heb het ook regelmatig geprobeerd met minderen maar dat is gewoon onzin die je in je hoofd bedenkt om het maar niet op te hoeven geven. Gewoon even een momentje geduld en er dan weer keihard tegenaan. Minderen is echt geen optie.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_74427964
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:10 schreef casual010 het volgende:

[..]

Het probleem met minderen is dat je op den duur denkt: tja, ik rook nu toch al weer, dus het kan nu ook wel. En nu. En nu. En voor je het weet zit je in je oude patroon. Ik weet uit ervaring dat minderen niet helpt .
pi_74437954
nu weer een dagje zonder sigaret...echt zin in een peuk heb ik niet meer, maar mijn mind gaat soms toch weer het "slechte" pad op, maar ik laat mijn mind het niet winnen
Ik ben ook het geld dat ik vroeger uitgaf aan peuken aan het opsparen en als ik er dan 1,5 a 2 jaar vanaf ben ga ik wat leuks doen met dat geld en denk het dan toch een redelijk groot potje zal zijn.

En dat is voor mij een hele goede motivatie
pi_74438124
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:44 schreef francis998 het volgende:
nu weer een dagje zonder sigaret...echt zin in een peuk heb ik niet meer, maar mijn mind gaat soms toch weer het "slechte" pad op, maar ik laat mijn mind het niet winnen
Ik ben ook het geld dat ik vroeger uitgaf aan peuken aan het opsparen en als ik er dan 1,5 a 2 jaar vanaf ben ga ik wat leuks doen met dat geld en denk het dan toch een redelijk groot potje zal zijn.

En dat is voor mij een hele goede motivatie
Goed plan ik zit nog een beloning te bedenken, ik heb nog geen idee. Een aantal korte termijn beloningen lijken me ook wel wat, dan werk je ergens sneller naar toe. Overigens vandaag enkel wat neigingen gehad te roken op de bekende momenten (pauzes, na het eten, etc.) maar die neigingen verdwenen alweer snel. Net voor de zekerheid de laatste lege pakjes shag weggegooid, want van gruis kun je ook prima iets rollen .
pi_74444335
Ik droomde dat ik shag rookte vannacht. Ik rook nooit shag!

Verder had ik het gisteravond (en nu nog) erg moeilijk. Maar toen ik net wakker werd was ik toch wel heel blij dat ik er niet aan had toegegeven. Het zal nog wel even zwaar blijven, maar ik denk maar zo: het is tijdelijk.
pi_74444434
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:15 schreef Dzy het volgende:
Minderen is echt geen optie.
Dit kan ik persoonlijk ook onderschrijven.
Minderen is jezelf gewoon voor de gek houden, zit er ook maar iets tegen of voel je je even niet goed dan ben je zo weer de stoomboot die je was.
pi_74444465
Volhouden alle nieuwe gestopten en langer gestopten hier

Het wordt echt steeds makkelijker.
Geloof me. Ben er zelf Seven months, three weeks, 11 hours, 56 minutes and 44 seconds. 4945 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.030,12. vanaf en er zijn nu dagen genoeg dat ik er niet aan denk. En de momenten dat je er aan denkt worden steeds korter.
Keep the faith!!
pi_74444902
Afbouwen werkt volgens mij voor niemand die ervaring heb ik zelf ook en zie het ook in mijn omgeving...voor je het weet rook je weer precies hetzelfde als voorheen
pi_74444996
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Afbouwen werkt volgens mij voor niemand die ervaring heb ik zelf ook en zie het ook in mijn omgeving...voor je het weet rook je weer precies hetzelfde als voorheen
of je rookt nog meer dan voor die tijd...
Keep the faith!!
pi_74448332
Iemand die pijp of een sigaartje oid rookt ipv de sigaret? Zoja, hoe bevalt dat en hoeveel rook je per dag/week/maand etc..
75 topics = FIN
pi_74448648
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:47 schreef FP128 het volgende:
Iemand die pijp of een sigaartje oid rookt ipv de sigaret? Zoja, hoe bevalt dat en hoeveel rook je per dag/week/maand etc..
Je hebt gezien dat je in het stoppen met roken topic zit?
  Forum Admin vrijdag 6 november 2009 @ 11:59:47 #191
58651 crew  murp
murp
pi_74448681
zware shag ruikt nog zooo lekker, maar ik blijf er wel nog steeds af
pi_74448808
En dat was dag 4.
pi_74449850
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:40 schreef lookinforyou het volgende:
Volhouden alle nieuwe gestopten en langer gestopten hier

Het wordt echt steeds makkelijker.
Geloof me. Ben er zelf Seven months, three weeks, 11 hours, 56 minutes and 44 seconds. 4945 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.030,12. vanaf en er zijn nu dagen genoeg dat ik er niet aan denk. En de momenten dat je er aan denkt worden steeds korter.
enne hoeveel pakjes rookte je gemiddeld per week??
Ik rookte gemiddeld 2/3 per week, soms 1 per dag..hing o.a. van de stress af enzo..maar je bespaard toch al snel 10 tot 15 ¤ per week
pi_74450648
Ben afgelopen dinsdag helemaal gestopt. Zonder hulpmiddelen. Moet zeggen dat het redelijk gaat. Alleen wel last van opstoppingen, slecht slapen, duizelig, licht in hoofd, lichte hoofdpijn en ik vreet met welliswaar ondersteboven aan bruinbrood . Maar goed ondanks dat heb ik geen rookwaar meer aangeraakt. En ik ga het volhouden ook.
Life is a journey to the living of real life
pi_74462245
Ik heb nu al een uur non-stop last van het 'ik MOET roken-verschijnsel'. Normaal duurt dit een tot drie minuten en ebt het weg. Als ik dit de hele avond voel word ik gek, denk ik. Iemand tips?
pi_74462773
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 18:49 schreef Steeven het volgende:
Ik heb nu al een uur non-stop last van het 'ik MOET roken-verschijnsel'. Normaal duurt dit een tot drie minuten en ebt het weg. Als ik dit de hele avond voel word ik gek, denk ik. Iemand tips?
Goede vraag. Ik heb er ook (nog) geen goede oplossing voor. Als ik het laat op de avond heb (zoals gisteravond) ga ik proberen vroeg te slapen. Soms lukt dat en dan scheelt dat weer een paar moeilijke momenten. Maar om nu al te gaan slapen..
pi_74462880
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:06 schreef araphor het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik heb er ook (nog) geen goede oplossing voor. Als ik het laat op de avond heb (zoals gisteravond) ga ik proberen vroeg te slapen. Soms lukt dat en dan scheelt dat weer een paar moeilijke momenten. Maar om nu al te gaan slapen..
Ik heb nog niet toegegeven, dat zou té zonde zijn, maar het lijkt haast alsof je lichaam je dwingt ofzo. Ik snap nu waarom ze die tweede pil in de loop van de tweede week introduceren (zit nu nog op 1 per dag). Tot een uur of 17:00 gaat het prima, daarna lastiger. Gekke is dat ik totaal geen honger heb en het grootste gevaar zit hem in verveelmomenten. Slapen is geen gek idee, maar wat je zegt; nu?!

Moet zeggen dat het al wel wat afneemt, maar zal vast niet de laatste keer zijn en zat me echt op te vreten ;p
pi_74462932
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:08 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

alcohol, veel alcohol hielp bij mij.
Serieus? Dat durf ik niet aan. Ten eerste wordt het ten strengste afgeraden icm Zyban, ten tweede paf ik als een malle als ik drink .
pi_74464476
Nog steeds last .
pi_74465617
Niet aan toegeven.
Als je er eentje opsteekt voel je je heel erg schuldig en nog klote ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')