abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 oktober 2009 @ 14:07:48 #251
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_73456390
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je bent echt het toppunt van wereldvreemdheid.
Dat uitgerekend jij dit zegt maakt deze zin wel heel erg grappig.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_73456395
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal nergens. Ik zeg alleen dat jij geen voorbeeld kunt geven van een website die uit Nederland naar het buitenland is verplaatst, waarbij de Nederlandse beheerder in Nederland is aangeklaagd en vrijgesproken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:08:24 #253
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73456405
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73456480
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:07 schreef Tokus het volgende:

[..]

Dat uitgerekend jij dit zegt maakt deze zin wel heel erg grappig.
Hij vermeldde er toch niet bij over welke wereld hij het had?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:12:47 #255
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_73456531
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik kan zelfs 2 bronnen geven als ik wil. En ik weet zeker dat er nog veel meer gevallen zijn.
Kom maar op dan, met die bronnen
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:23:55 #256
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73456851
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

(Eerst stond er iets anders, maar blijkbaar zeg je zelf ook al aan dat je je daarmee alleen maar meer aan het vastkletsen was.)

Als je die bronnen gewoon hebt, waarom is het dan zo ongelooflijk moeilijk die gewoon hier neer te zetten zodat wij kunnen beoordelen of je gelijk hebt of niet?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:47:13 #257
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73468719
Nu dat JohnDope zich weer teruggetrokken heeft in zijn paddenstoel en gezellig thee drinkt met buurman Plop en buurman TInkyWinky, even on-topic.

De persconferentie:
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42581082
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73471778
pssst De_Hertog hier is je bron: The Pirate Bay verhuist naar Nucleaire bunker
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:26:33 #259
71333 BUG80
Stop making sense
pi_73478294
Ik heb het filmpje van Geenstijl eens bekeken en ik voel me er niet bepaald gerust op dat artiesten in Nederland worden vertegenwoordigd door dit soort lui. Mensen die de ballen verstand hebben van recente ontwikkelingen en als antwoord op kritiek niet verder komen dan "dan zullen we beter ons best doen", of nog erger, "dat zijn jouw woorden".

Overigens heb ik van dichtbij meegemaakt wat voor (non)administratie ze daar hebben en hoe dat vervolgens dagen kost om eindelijk eens iemand te spreken te krijgen die weet waar hij/zij het over heeft. Amateuristische bende!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:30:02 #260
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73478371
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:09 schreef JohnDope het volgende:
pssst De_Hertog hier is je bron: The Pirate Bay verhuist naar Nucleaire bunker
En ook The Pirate Bay is geen Nederlandse site die niet door Nederlandse beheerders wordt gerund. De beheerders zijn in hun eigen land, ondanks al deze verhuizingen, veroordeeld. Ik weet het, de zaak zal nog jaren duren met hogere beroepen en dergelijke, maar de huidige stand van zaken is dat ze veroordeeld zijn.

Je hebt dus nog steeds geen gelijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:30:57 #261
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73478397
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:26 schreef BUG80 het volgende:
Ik heb het filmpje van Geenstijl eens bekeken en ik voel me er niet bepaald gerust op dat artiesten in Nederland worden vertegenwoordigd door dit soort lui.
Het wordt tijd dat één van de artiesten gewoon eens zegt 'hier wil ik niets mee te maken hebben' en uit de Buma stapt. Ik kan me niet voorstellen dat artiesten wel blij worden van de handelswijze van de Buma.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:41:49 #262
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73478623
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:30 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het wordt tijd dat één van de artiesten gewoon eens zegt 'hier wil ik niets mee te maken hebben' en uit de Buma stapt. Ik kan me niet voorstellen dat artiesten wel blij worden van de handelswijze van de Buma.
Men begint zich voorzichtig te roeren.. Zie bv:
http://www.bbrussen.nl/20(...)hterhaald-instituut/
http://eerstehulpbijplaat(...)ief-aan-de-sena.html
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:52:17 #263
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73478846
quote:
Mooi, laten we hopen op het bekende spreekwoord met schapen en een dam. En als een van die schapen dan een bekend schaap is komt het nog in het nieuws ook, dan kan de Buma helemaal inpakken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 8 oktober 2009 @ 10:42:34 #264
71333 BUG80
Stop making sense
pi_73480049
quote:
Artiesten weten nog even niet wat ze van Buma/Stemra plannen vinden

Dinsdag lichtte Buma/Stemra de onlangs bekend gemaakte tarieven voor het embedden op websites toe. Ook een dag later heerst er nog ongeloof over “de doodsteek voor de Nederlandse blogwereld”. Doodsteek omdat volgens de letter van Buma’s wet behalve Youtube ook individuele blogger die een filmpje van de videosite op zijn site embed straks moet betalen voor die openbaarmaking. Dit alles namens de artiesten, de rechthebbenden.

Al tijdens de persconferentie die Buma/Stemra dinsdag gaf om de internetlicenties toe te lichten, meldden zich via Twitter meerdere artiesten die zich te pletter schrokken. Meerdere bands die lid zijn van de organisatie, vroegen zich af hoe de auteursrechtenorganisatie dit in haar hoofd kon halen. Maar een Tweet is nog wat anders dan een gesprek. 3VOOR12 belde drie artiesten en vroeg ze: “voor of tegen?”

Anne Soldaat

* Lid Buma/Stemra: ja
* Opbrengst per jaar: “enkele duizenden euro’s”
* Aantal filmpjes embed op eigen website: > 10
* Voor of tegen heffing: “Eh.., mag ik eh zeggen?

”Ik denk bij dit soort dingen altijd, dat lost de muzikantenvakbond wel voor me op.” Een echte onderbouwde mening heeft Anne Soldaat dan ook niet over de door Buma/Stemra, geeft hij toe. Soldaat zegt – afhankelijk van zijn verrichtingen in een jaar – tot enkele duizenden euro’s te ontvangen van Buma/Stemra. En daar is hij blij mee. Hij weet dan ook niet zo goed of hij nu voor of tegen de nieuwe heffing is: “Ik ben nooit een activist geweest. Eerlijk is eerlijk, ik ben dankbaar voor alle kruimels die op mijn bord vallen. Maar als creatieve en gepassioneerde bloggers hiervan de dupe worden, is dat natuurlijk zonde. Het is op dit moment een wild-westen als het gaat om audio en video op internet en het embedden daarvan. Ik weet niet of dat een vloek of een zegen is. We hebben er publicitair ook veel aan als artiest.”

Jiggy Djé

* Opbrengst per jaar: “In het jaar van een release duizenden euro’s”
* Aantal filmpjes embed op eigen website: > 12
* Voor of tegen heffing: “Niet zomaar tegen.”

“Je eerste reactie is ‘Nee!!’ . Je vrijheid wordt beperkt, het is publiciteit en ga zo maar door. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik er wel iets langer over na zou willen denken. In principe is regelgeving omtrent auteursrecht niet voor niets in het leven geroepen. Ter bescherming van de artiest. En je kunt ook andere vragen stellen. Gaan mensen het dan straks niet meer doen omdat het geld kost? Of filter je de professional van de zolderkamerzeur die alles op zijn blog plakt. Als je de lat wat hoger legt, wordt het totaal aanbod misschien wel beter. En dat hele promo-verhaal, daar valt ook over te twisten. Voor een site die zichzelf serieus neemt , en dat klinkt een beetje lullig, maar je begrijpt wat ik bedoel, zo’n site maakt dan misschien wat bewustere keuzes? Begrijp me niet verkeerd: ik zeg daarmee niet dat dit hele initiatief goed is. Maar ik ben zeker niet zomaar tegen. Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen dichttimmeren. Hoe stuur je iemand een rekening voor het embedden als het op een website met een of ander exotisch eilanddomein staat.”

Nobody Beats The Drum (Rogier van der Zwaag)

* Opbrengst per jaar: “een paar honderd euro per persoon”
* Aantal filmpjes embed op eigen website: 10
* Voor of tegen heffing: “Een slecht plan”

“Een heel slecht plan! Kijk, wij verdienen niet zo veel aan Buma/Stemra inkomsten. Onze muziek komt niet zo snel op 3FM. Maar dankzij YouTube is onze clip ‘The Drum' bijna een half miljoen keer bekeken. Daar hebben we geen geld voor gekregen, maar we zien het dan ook als promotie. Zonder de embedmogelijkheden had die clip niet zo’n hype in de blogosphere kunnen worden. “ Het idee van een tarief vindt Van der Zwaag niet geheel belachelijk, maar hij zou willen dat de artiest de mogelijkheid heeft om een uitzondering te maken. “Dan kan de artiest zelf bepalen waar hij wel of niet getoond wordt. Dan kan het dus altijd tegen betaling, tenzij een artiest toestemming heeft gegeven dat het gratis embed mag worden. Dat zou wel te gek zijn.”
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:32:00 #265
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73481348
Mensen die met JohnDope in discussie gaan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_73497707
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:30 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En ook The Pirate Bay is geen Nederlandse site die niet door Nederlandse beheerders wordt gerund. De beheerders zijn in hun eigen land, ondanks al deze verhuizingen, veroordeeld. Ik weet het, de zaak zal nog jaren duren met hogere beroepen en dergelijke, maar de huidige stand van zaken is dat ze veroordeeld zijn.

Je hebt dus nog steeds geen gelijk.
Het doet er toch niet toe uit welk land dat bedrijf komt, het feit blijft gewoon dat de eigenaren van de Piratebay hun site naar het buitenland hebben verplaatst en nu dus niet meer onder de zweedse overheid vallen en de zweedse overheid hun dus niks meer kan maken.

Zo werkt het gewoon op internet.

Overigens is het nu wel duidelijk dat de Buma/Stemra gewoon bang is om hun werk te verliezen.
quote:
Hallo Buma. Wat doen we nu?
Haha, we hebben je. Want hoe zit dat nou? We moeten gaan dokken voor embedden van content. Maar wat nou als de rechthebbende zélf de mogelijkheid geeft om videoclipjes op je eigen site te zetten? SonyBMG heeft namelijk een eigen muzieksite waar iedereen gebruik van mag maken. En Buma/Stemra zegt onder andere namens SonyBMG de embedgelden te gaan incasseren terwijl SonyBMG zegt: Jongens, verspreiden die videoclips. "Maak je eigen MTV, vul je fantastische fansite aan, wij helpen je." Hallo Buma, stop er mee. Het deugt niet, het is onhoudbaar, het wringt. En stagiairs aannemen helpt ook geen f*ck.

bron: geenstijl.
Ook op dit punt faal je dus.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:48:30 #267
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73505132
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het doet er toch niet toe uit welk land dat bedrijf komt, het feit blijft gewoon dat de eigenaren van de Piratebay hun site naar het buitenland hebben verplaatst en nu dus niet meer onder de zweedse overheid vallen en de zweedse overheid hun dus niks meer kan maken.
Jij stelde dat veel Nederlandse site-eigenaren hun site naar Amerika hebben verplaatst en op die manier rechtszaken hebben gewonnen. Je hebt nog geen enkel voorbeeld kunnen geven van een site waar dat daadwerkelijk mee gebeurd is. Dan kun je je halfbakken voorbeelden wel proberen goed te praten, maar daarmee heb je nog altijd niet je eigen stelling onderbouwd - eerder ontkracht.
quote:
Ook op dit punt faal je dus.
Ik heb nooit gezegd dat ik het eens ben met de Buma of dat ik deze heffing terecht vind.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:37:35 #268
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_73522270
http://twitter.com/nosheadlines
quote:
BREKEND Buma Stemra haalt bakzeil: embedtarieven van de baan. Straks meer op www.nosheadlines.nl
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:38:20 #269
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_73522293
Nice
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:38:53 #270
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73522310
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/nosheadlines
[..]
Jammer dat ze nu al bakzeil halen. Ik had graag gezien dat ze het nog even gingen doorzetten zodat er vragen ging komen naar de geldigheid van Buma als gehaal, meer artiesten weg zouden lopen daar, enzovoorts.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:41:14 #271
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_73522391
http://www.bumastemra.nl/(...)ruikers+tegemoet.htm
quote:
Persbericht: Buma / Stemra komt internetgebruikers tegemoet
9-10-2009
Hoofddorp, 9 oktober 2009 - Buma / Stemra behartigt de belangen van auteurs en componisten van muziek. Deze beroepsgroep is verheugd over de toename van het gebruik van hun repertoire op het internet maar moet vaststellen dat daar vaak geen redelijke vergoedingen tegenover staan.
Tegen die achtergrond heeft Buma / Stemra op 1 oktober jl. haar tarieven voor 2010 gepubliceerd voor gebruik van muziek op het internet. Onderdeel daarvan was het tarief voor niet-bedrijfsmatig muziekgebruik door middel van zgn. embedded files. Dit onderdeel van het tarief heeft tot grote commotie geleid bij een breed publiek en in de volksvertegenwoordiging.
Deze commotie heeft Buma / Stemra niet onberoerd gelaten. Buma / Stemra heeft na overleg binnen haar branche organisatie, VOICE, besloten om het tarief voor niet-bedrijfsmatig gebruik van muziek in embedded files niet ten uitvoer te brengen (zoals particuliere profielen op sociale netwerken).

Buma / Stemra blijft van mening dat er een vergoeding dient te zijn voor auteurs en componisten van muziek voor het gebruik van hun werk, ook op het internet. Om tot een dergelijke vergoeding te komen gaat Buma / Stemra in overleg met betrokken partijen. Ook zullen VOICE en Buma / Stemra gezamenlijk overleg zoeken met de Minister van Justitie over dit onderwerp.
Over Buma/Stemra
Buma/Stemra behartigt in Nederland de belangen van binnen- en buitenlandse muziekauteurs en uitgevers. De kerntaak van Buma/Stemra bestaat uit de exploitatie (incasseren en uitkeren van vergoedingen) en het management van muziekauteursrechten voor bij haar aangesloten componisten, tekstdichters en muziekuitgeverijen. Buma/Stemra voert haar diensten op een zakelijke en efficiënte wijze uit via belangenbehartiging en dienstverlening met de hoogste kwaliteit tegen de laagst mogelijke kosten. Buma/Stemra beschermt het muziekauteursrecht en ondersteunt het cultureel (nationaal) muziekproduct.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:00:57 #272
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_73522996
Daaag Buma
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:33:39 #273
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73545477
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:00 schreef borisz het volgende:
Daaag Buma
They'll be back
quote:
Ten eerste is de vraag of voor embedden überhaupt een vergoeding kan worden gevraagd. Buma negeert deze vraag, door aan te geven dat zij bedrijfsmatig embedden wel zal belasten. Ten tweede is de vraag wat als bedrijfsmatig moet worden aangemerkt: is iemand die een blog met advertenties publiceert, ook bedrijfsmatig actief?
http://www.bof.nl/persbericht091009.html
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:08:40 #274
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73546453
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 01:44 schreef emokid het volgende:

[..]

Wat impliceer je precies? Je mag het ook PM'en gezien je offtopic gaat, dat lijkt mij een beter plan. Ik verwacht morgen een PM met beredenering.
Wat een overtrokken reactie op een luchtige opmerking. Jouw met emotie beladen uitroepen richting Buma vond ik simpelweg een grappige onderschrijving van je gebruikersnaam. Dat is al.

Overigens pm ik uit principe niet of nauwelijks op een forum, dus je zult het hiermee moeten doen.
Stop the world, I want to get out.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:26:02 #275
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:21:34 #276
71333 BUG80
Stop making sense
pi_73560409
quote:
  woensdag 14 oktober 2009 @ 18:18:59 #277
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73688467
quote:
Ook bloggers die inkomsten generen met hun eigen site, worden beschouwd als bedrijfsmatige sites. Daarbij maakt Buma/Stemra geen onderscheid tussen kleine of grote sites. Eén advertentie op de site is genoeg om als bedrijfsmatig aangemerkt te worden.
Hallo! Daar zijn we weer!
pi_73688970
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:18 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Hallo! Daar zijn we weer!
Dat zal dus de ondergang betekenen van vele goede muzieksites.

En aangezien er ook geadverteerd wordt op Hyves zullen ze vast wel een manier vinden om ook de Hyvers geld uit de zak te kloppen.
pi_73689974
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:37 schreef Mysterion het volgende:

[..]

Dat zal dus de ondergang betekenen van vele goede muzieksites.

En aangezien er ook geadverteerd wordt op Hyves zullen ze vast wel een manier vinden om ook de Hyvers geld uit de zak te kloppen.
Man dat gaat ze never ever lukken. Genoeg manieren om er onderuit te komen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:19:19 #280
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73690302
Het lijkt me onmogelijk om op grote sites als bijvoorbeeld Hyves na te gaan hoeveel auteursrechtelijk beschermde filmpjes er in totaal embedded zijn, dus er zullen wel afspraken gemaakt worden voor een vaste vergoeding.
Blijft dus de kleine blogger met één advertentie op zn site over om uit te melken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:23:10 #281
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_73694781
Vijf miskleunen van de muziekindustrie

Ze snappen niets van het internet, nieuwe technieken en hun klant de vriend te houden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_73702019
Ik weet niet hoe zij denken dat wij gebruik maken van die filmpjes op youtube
Zo van: Heey schat kom we gaan vanavond eens even youtuben
En dan de hele avond je favoos afspelen oid~?

Vaag
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73713374
quote:
Een brief van #buma aan rechthebbenden in de mailbox. De motivatie om fairplay in te voeren: de omzet bleef achter... Fucking graaiers.
http://twitter.com/pimvandewerken

En idd.. ze zijn wel koppig daar bij de Buma.
pi_73713398
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:16 schreef icemotion het volgende:

[..]

http://twitter.com/pimvandewerken

En idd.. ze zijn wel koppig daar bij de Buma.
ik vind ze net een stel kleuters
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')