Dit wordt wel vaker geopperd als oplossing in dergelijke gevallen, maar ik geloof niet dat je er zo makkelijk mee wegkomt. Je bent en blijft Nederlands staatsburger die onbevoegd beschermd materiaal verspreidt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:07 schreef MaGNeT het volgende:
Ik voorzie de opkomst van NL blogs die in het buitenland gehost worden.
Ik kan zelfs 2 bronnen geven als ik wil. En ik weet zeker dat er nog veel meer gevallen zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:24 schreef De_Hertog het volgende:
Ik wil geen uitleg. Ik wil een bron, één bron, van een van die vele Nederlandse websites die gehost wordt in Amerika, aangeklaagd is voor wat dan ook, en is vrijgesproken. En dat heb je nog geen enkele keer uitgelegd, laat staan dat je een bron gaf.
Nou, doe dat dan. Ik ben er erg benieuwd naar.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik kan zelfs 2 bronnen geven als ik wil. En ik weet zeker dat er nog veel meer gevallen zijn.
Misschien, maar Geenstijl is schijnheilig, want als ze kunnen cashen door met de Telegraafquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En dat is lang niet het enige dat hilarisch is aan die uitstervende 1.0 onderneming, want op die persconferentie van de Buma stonden een paar stoeltjes met een waarde van 64 ruggen.
Die lui bij de Buma geven echt geen reet om die artiesten en hun muziekrechten, het enige wat ze willen bij de Buma is graaien en zakkenvullen.
Doe eens niet zo lui en ga googlen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou, doe dat dan. Ik ben er erg benieuwd naar.
Kortom, je hebt ze niet. Dit is wel heel doorzichtig hoor..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Doe eens niet zo lui en ga googlen.
Ook filmpjes van live optredens worden verwijderd, merkte ik. Of het geluid wordt volledig uitgeschakeld.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:48 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Youtube filmpjes doen, ik weet alleen dat er steeds meer clips verwijderd worden.
Het was een constatering, geen mening.
Toch maar even gezocht om je ook dit argument uit handen te nemen, en ik heb helaas niets kunnen vinden. Dus ik ben erg benieuwd naar je bronnen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Doe eens niet zo lui en ga googlen.
Dat snap ik ook niet, dat is idd juist zo leuk aan Youtube, en heeft echt niets te maken met het wel of niet betalen voor muziek.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:37 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ook filmpjes van live optredens worden verwijderd, merkte ik. Of het geluid wordt volledig uitgeschakeld.Juist zulke filmpjes vormen de kracht van YouTube. Dat je dat soort, vaak zeldzaam, materiaal zo kunt opvragen en bekijken.
Denk nou even logisch na: zelfs in een groot bureaucratisch is Europa is het bijna onmogelijk voor de verschillende opsporingsinstanties om samen te werken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Toch maar even gezocht om je ook dit argument uit handen te nemen, en ik heb helaas niets kunnen vinden. Dus ik ben erg benieuwd naar je bronnen.
Ik heb geen idee waar dat precies op zou moeten slaan, en wat dit te maken heeft met jouw onvermogen om ook maar één bron te geven van die vele voorbeelden die je maar blijft noemen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Denk nou even logisch na: zelfs in een groot bureaucratisch is Europa is het bijna onmogelijk voor de verschillende opsporingsinstanties om samen te werken.
Kan je nagaan hoe beroerd dat op internationaal niveau is geregeld.
Ik reikte jou een kant en klaar voorbeeld aan op een presenteerblaadje (dat jij bewust niet mee quote) en nog wil jij het niet begrijpenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar dat precies op zou moeten slaan, en wat dit te maken heeft met jouw onvermogen om ook maar één bron te geven van die vele voorbeelden die je maar blijft noemen.
Kant en klaar voorbeeld? Waar dan? Ik wil gewoon een bron. Maar die heb je niet hequote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik reikte jou een kant en klaar voorbeeld aan op een presenteerblaadje en nog wil jij het niet begrijpen
Kijk dan op stormfront.org, dan zie je daar een Nederlands subforum waar Nederlanders hun mening kunnen geven.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kant en klaar voorbeeld? Waar dan? Ik wil gewoon een bron. Maar die heb je niet he
Grappig dat je nu juist Stormfront als argument probeert te gebruiken terwijl er net iemand in Nederland veroordeelt is voor zijn uitspraken op.... Juist.. Stormfront..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En sowieso als jij bijvoorbeeld kijkt naar Stormfront, terwijl iedereen hier in Nederland de mond vol heeft wat betreft vrijheid van meningsuiting, moeten die Stormfront aanhangers uitwijken naar een Nederlands stormfront forum op een Amerikaanse server, omdat zij in Nederland hun mening niet mogen geven.
Maar dat is geen Nederlandse site, maar een site die een Nederlands onderdeel heeft. Jij zei dat er legio Nederlandse sites waren die voor hosting zijn uitgeweken naar Amerika en daarna door rechters zijn vrijgesproken. Dit is daar geen voorbeeld van. Sterker nog, stormfront.org is nooit door Nederland aangeklaagd.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk dan op stormfront.org, dan zie je daar een Nederlands subforum waar Nederlanders hun mening kunnen geven.
Of het nou een onderdeel is van een site of een hele site, dat maakt helemaal niks uit.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar dat is geen Nederlandse site, maar een site die een Nederlands onderdeel heeft. Jij zei dat er legio Nederlandse sites waren die voor hosting zijn uitgeweken naar Amerika en daarna door rechters zijn vrijgesproken. Dit is daar geen voorbeeld van. Sterker nog, stormfront.org is nooit door Nederland aangeklaagd.
Ik denk dat die verslaggever in de war is met een andere site.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:10 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Grappig dat je nu juist Stormfront als argument probeert te gebruiken terwijl er net iemand in Nederland veroordeelt is voor zijn uitspraken op.... Juist.. Stormfront..![]()
http://www.trouw.nl/nieuw(...)n_op_Stormfront.html
Ik denk dat jij in de war bentquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik denk dat die verslaggever in de war is met een andere site.
Dat is waarschijnlijk gewoon een site geweest die in Nederland wordt gehost.
Natuurlijk wel. Stormfront heeft op geen enkele manier banden met Nederland. Alleen leden van de site hebben dat misschien, en zoals blijkt kunnen die ook gewoon aangeklaagd worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Of het nou een onderdeel is van een site of een hele site, dat maakt helemaal niks uit.
Stormfront zit op een Amerikaans domein, dus die beheerder van die site is Amerikaans. Dus die kan nooit een boete opgelegd worden door Nederland.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik denk dat jij in de war bent
Misschien moet je het artikel eens lezen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Stormfront zit op een Amerikaans domein, dus die beheerder van die site is Amerikaans. Dus die kan nooit een boete opgelegd worden door Nederland.
ip adressen worden op die site afgeschermd, dus niemand weet wie wat post op die site.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Stormfront heeft op geen enkele manier banden met Nederland. Alleen leden van de site hebben dat misschien, en zoals blijkt kunnen die ook gewoon aangeklaagd worden.
Daarnaast ging het er om dat die site werd aangeklaagd. Gewoon een discutabele website uit Amerika noemen die toevallig een Nederlandstalig onderdeel heeft is echt nog geen onderbouwing voor je stelling dat uitwijken naar Amerika voor een Nederlandse site voldoende is om aan rechtszaken te ontsnappen. Al helemaal niet als die site 1) niet Nederlands is/was en 2) op deze manier niet eens vrij blijkt te blijven van rechtszaken.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien moet je het artikel eens lezen.
Dit staat er als laatste. Geloof mij nou maar die Amerikaanse beheerder is echt niet voor het hekje gedaagd, laat staan dat die was op komen dagen.quote:De 37-jarige moderator van de website is vrijgesproken. Tegen de beheerder was een boete van zeshonderd euro en een voorwaardelijke celstraf van twee weken geëist.
En daar zou ik graag een voorbeeld van willen zien. Stormfront is immers gewoon een Amerikaanse site waarvan het erg duidelijk is wie de eigenaar is, en die is nog nooit in Nederland vrijgesproken. Want nooit aangeklaagd.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Overigens dwalen jullie van de zaak af, want de voorbeelden die ik gaf ging over website eigenaren, waarvan iedereen eigenlijk weet dat zij de eigenaar zijn, maar omdat zij die site in het buitenland hebben draaien kon de rechter niks bewijzen.
Dat is toch PRECIES wat ik zeg? Jij zou met een voorbeeld komen waar een beheerder van een Nederlandse site zijn hosting in Amerika had opgezet waarna hij werd vrijgesproken omdat de site niet meer in Nederland draaide. Nu geef je zelf al aan dat deze persoon niet eens is aangeklaagd in Nederland. Waarmee je je eigen voorbeeld helemaal ontkracht, terwijl het al nergens op sloeg omdat dit niet eens een Nederlandse site is of was.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
[..]
Dit staat er als laatste. Geloof mij nou maar die Amerikaanse beheerder is echt niet voor het hekje gedaagd
Nogmaals, iedereen kan gewoon posten op een buitenlandse site als stormfront zonder dat de nederlandse overheid daar wat tegen kan doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is toch PRECIES wat ik zeg? Jij zou met een voorbeeld komen waar een beheerder van een Nederlandse site zijn hosting in Amerika had opgezet waarna hij werd vrijgesproken omdat de site niet meer in Nederland draaide. Nu geef je zelf al aan dat deze persoon niet eens is aangeklaagd in Nederland. Waarmee je je eigen voorbeeld helemaal ontkracht, terwijl het al nergens op sloeg omdat dit niet eens een Nederlandse site is of was.
Dus ja, ik geloof je helemaal, maar daarmee heb je nog steeds geen enkel geldig argument laten zien
Die kan ook niet aangeklaagd worden, maar Trouw suggereert van wel.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En daar zou ik graag een voorbeeld van willen zien. Stormfront is immers gewoon een Amerikaanse site waarvan het erg duidelijk is wie de eigenaar is, en die is nog nooit in Nederland vrijgesproken. Want nooit aangeklaagd.
Behalve die ene persoon dan, die is aangeklaagd en verdoordeeld voor posts op stormfront.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals, iedereen kan gewoon posten een stormfront zonder dat de nederlandse overheid daar wat tegen kan doen.
Nee, jij suggereert dat.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die kan ook niet aangeklaagd worden, maar Trouw suggereert van wel.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals, iedereen kan gewoon posten op een buitenlandse site als stormfront zonder dat de nederlandse overheid daar wat tegen kan doen.
quote:Een 43-jarige man uit Kloetinge is donderdag veroordeeld tot een werkstraf van 120 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie maanden voor het doen van discriminerende uitlatingen op de extreem rechtse website Stormfront. De straf is gelijk aan de eis van het Openbaar Ministerie.
quote:
quote:De 37-jarige moderator van de website is vrijgesproken. Tegen de beheerder was een boete van zeshonderd euro en een voorwaardelijke celstraf van twee weken geëist.
Jij haalde stromfront aan als aan geval waar de beheerder zijn Nederlandse site ging hosten in Amerika, waardoor hij bij latere rechtszaken werd vrijgesproken. Nu geef je aan dat hij helemaal niet aangeklaagd kan worden. Daarmee haal je je eigen voorbeeld onderuit.quote:
Wel eens van The Pirate Bay gehoord?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die kan ook niet aangeklaagd worden, maar Trouw suggereert van wel.
Wel eens van de Zweedse overheid gehoord?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel eens van The Pirate Bay gehoord?
Mijn voorbeeld is gewoon, dat als jij een site elders in de wereld host, (ik gaf als voorbeeld het conservatieve Amerika, maar er zijn legio corrupte landen waar je pas echt je gang kan gaan) dat niemand je wat kan maken, behalve de overheid van dat land waar die site zich bevindt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jij haalde stromfront aan als aan geval waar de beheerder zijn Nederlandse site ging hosten in Amerika, waardoor hij bij latere rechtszaken werd vrijgesproken. Nu geef je aan dat hij helemaal niet aangeklaagd kan worden. Daarmee haal je je eigen voorbeeld onderuit.
Wel eens van de veroordeling van de vermeende eigenaren in Nederland gehoord?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wel eens van de Zweedse overheid gehoord?
Een aantal landen hebben president Bush ook bij verstek veroordeeld en die hangt nogsteeds de cowboy uit op zijn ranch,quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel eens van de veroordeling van de vermeende eigenaren in Nederland gehoord?
Dat is gewoon niet waar wat je hier zegt. Dat mag inderdaad gelden voor de de site of de publicaties an sich, maar de persoon erachter kan wel degelijk veroordeeld worden. Zie ook de zaak van Yvonne van H.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mijn voorbeeld is gewoon, dat als jij een site elders in de wereld host, (ik gaf als voorbeeld het conservatieve Amerika, maar er zijn legio corrupte landen waar je pas echt je gang kan gaan) dat niemand je wat kan maken, behalve de overheid van dat land waar die site zich bevindt.
Je bent dom als ze je identiteit kunnen achterhalen. Maar als dat ze lukt dan ben je gewoon te vervolgen. Tenzij je de content ook vanaf een fysieke lokatie in het buitenland hebt geupload natuurlijk (en zelfs dan ben je onder bepaalde omstandigheden te vervolgen geloof ik).quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mijn voorbeeld is gewoon, dat als jij een site elders in de wereld host, (ik gaf als voorbeeld het conservatieve Amerika, maar er zijn legio corrupte landen waar je pas echt je gang kan gaan) dat niemand je wat kan maken, behalve de overheid van dat land waar die site zich bevindt.
En dan kan trouw met 1 of andere stukje komkommer nieuws komen dat verkeerd van het ANP is overgetypt, maar dat doet er niks aan af.
Maar jouw voorbeeld heeft helemaal niets te maken met het hosten van sites in andere landen. Ik ga het er niet eens over hebben of dit daadwerkelijk klopt, want je vergeet nog steeds dat niemand in Nederland de beheerder van Stormfront ooit heeft aangeklaagd en dat inderdaad de beheerders van The Pirate Bay hier wel gewoon zijn aangeklaagd. Maar waar het om gaat is dat dit een heel ander geval is als wanneer een Nederlander een .nl site ergens anders gaat hosten om op die manier aan rechtsvervolging te ontkomen. (Ook wel bekend als 'waar het oorspronkelijk om ging'). Jij zegt dat dit vaak voorkomt en ik heb nog steeds geen enkel geval gezien waar dit daadwerkelijk is gebeurd.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het komt echt vaak voor.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:49 schreef De_Hertog het volgende:
Jij zegt dat dit vaak voorkomt en ik heb nog steeds geen enkel geval gezien waar dit daadwerkelijk is gebeurd.
Ja maar nu heb je het over realiteit 1.0, niet het fictieve wereldje waarin JD leeft.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:45 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar wat je hier zegt. Dat mag inderdaad gelden voor de de site of de publicaties an sich, maar de persoon erachter kan wel degelijk veroordeeld worden. Zie ook de zaak van Yvonne van H.
Waarom is het dan onmogelijk voor jou om met ook maar één enkele bron te komen?quote:
Omdat je zelf toch ook gewoon kan googelen, er zijn de afgelopen jaren gewoon wat artikelen over in de media verschenen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom is het dan onmogelijk voor jou om met ook maar één enkele bron te komen?
Zoals ik al zei heb ik verder niets kunnen vinden. Jij bent tot nu toe ook alleen maar met stormfront aangekomen. Dus ik ga er van uit dat die legio voordelen in de praktijk niet bestaan, waarmee je dus gewoon ongelijk hebt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat je zelf toch ook gewoon kan googelen, er zijn de afgelopen jaren gewoon wat artikelen over in de media verschenen.
Je moet gewoon een keertje het nieuws volgen. Ik ga niet alles zitten voorkauwen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zoals ik al zei heb ik verder niets kunnen vinden. Jij bent tot nu toe ook alleen maar met stormfront aangekomen. Dus ik ga er van uit dat die legio voordelen in de praktijk niet bestaan, waarmee je dus gewoon ongelijk hebt.
Doe ik. Ik kan me geen enkel nieuwsbericht herinneren van een naar het buitenland verhuisde site waarvan de beheerder is aangeklaagd en vrijgesproken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je moet gewoon een keertje het nieuws volgen.
Je bent echt het toppunt van wereldvreemdheid. Bijna geen 1 buitenlander weet waar Nederland ligt of dat het uberhaupt wel bestaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Doe ik. Ik kan me geen enkel nieuwsbericht herinneren van een naar het buitenland verhuisde site waarvan de beheerder is aangeklaagd en vrijgesproken.
Je moet gewoon een keertje je ongelijk toegeven.
Dat zeg ik helemaal nergens. Ik zeg alleen dat jij geen voorbeeld kunt geven van een website die uit Nederland naar het buitenland is verplaatst, waarbij de Nederlandse beheerder in Nederland is aangeklaagd en vrijgesproken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je bent echt het toppunt van wereldvreemdheid. Bijna geen 1 buitenlander weet waar Nederland ligt of dat het uberhaupt wel bestaat.
Het is echt grootheidswaanzin ten top dat jij denkt dat de Nederlandse overheid wel even de wereld kan verbeteren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |