abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:26:11 #201
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_73453038
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:07 schreef MaGNeT het volgende:
Ik voorzie de opkomst van NL blogs die in het buitenland gehost worden.
Dit wordt wel vaker geopperd als oplossing in dergelijke gevallen, maar ik geloof niet dat je er zo makkelijk mee wegkomt. Je bent en blijft Nederlands staatsburger die onbevoegd beschermd materiaal verspreidt.

[ Bericht 0% gewijzigd door servus_universitas op 07-10-2009 12:31:39 ]
pi_73453040
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:24 schreef De_Hertog het volgende:
Ik wil geen uitleg. Ik wil een bron, één bron, van een van die vele Nederlandse websites die gehost wordt in Amerika, aangeklaagd is voor wat dan ook, en is vrijgesproken. En dat heb je nog geen enkele keer uitgelegd, laat staan dat je een bron gaf.
Ik kan zelfs 2 bronnen geven als ik wil. En ik weet zeker dat er nog veel meer gevallen zijn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:28:48 #203
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73453115
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik kan zelfs 2 bronnen geven als ik wil. En ik weet zeker dat er nog veel meer gevallen zijn.
Nou, doe dat dan. Ik ben er erg benieuwd naar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73453129
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En dat is lang niet het enige dat hilarisch is aan die uitstervende 1.0 onderneming, want op die persconferentie van de Buma stonden een paar stoeltjes met een waarde van 64 ruggen.

Die lui bij de Buma geven echt geen reet om die artiesten en hun muziekrechten, het enige wat ze willen bij de Buma is graaien en zakkenvullen.
Misschien, maar Geenstijl is schijnheilig, want als ze kunnen cashen door met de Telegraaf in zee te gaan, doen ze dat ook, dus ze mogen ook wel eens van hun ivoren torentje komen.

Maar anyway, het belangrijkste is idd of artiesten hier nu wel of niet achter staan. Buma behartigt tenslotte uiteindelijk hun belangen officieel.
Hebben Nederlandse artiesten hier eigenlijk al een mening over gegeven?
pi_73453252
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:28 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nou, doe dat dan. Ik ben er erg benieuwd naar.
Doe eens niet zo lui en ga googlen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:35:32 #206
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73453281
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kortom, je hebt ze niet. Dit is wel heel doorzichtig hoor..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:37:36 #207
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_73453328
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:48 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Ik weet niet wat Youtube filmpjes doen, ik weet alleen dat er steeds meer clips verwijderd worden.
Het was een constatering, geen mening.
Ook filmpjes van live optredens worden verwijderd, merkte ik. Of het geluid wordt volledig uitgeschakeld. Juist zulke filmpjes vormen de kracht van YouTube. Dat je dat soort, vaak zeldzaam, materiaal zo kunt opvragen en bekijken.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:42:47 #208
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73453495
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Toch maar even gezocht om je ook dit argument uit handen te nemen, en ik heb helaas niets kunnen vinden. Dus ik ben erg benieuwd naar je bronnen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73453567
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:37 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ook filmpjes van live optredens worden verwijderd, merkte ik. Of het geluid wordt volledig uitgeschakeld. Juist zulke filmpjes vormen de kracht van YouTube. Dat je dat soort, vaak zeldzaam, materiaal zo kunt opvragen en bekijken.
Dat snap ik ook niet, dat is idd juist zo leuk aan Youtube, en heeft echt niets te maken met het wel of niet betalen voor muziek.
Het is een motivator, en ik kan me ook echt niet voorstellen dat artiesten DAAR achter staan.
Maar als het verwijderd wordt, heeft iemand geklaagd, en ik vermoed de platenmaatschappijen.
Wat dat betreft zou wat meer samenspraak met de artiesten die ze vertegenwoordigen niet misstaan.
pi_73454038
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:42 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Toch maar even gezocht om je ook dit argument uit handen te nemen, en ik heb helaas niets kunnen vinden. Dus ik ben erg benieuwd naar je bronnen.
Denk nou even logisch na: zelfs in een groot bureaucratisch is Europa is het bijna onmogelijk voor de verschillende opsporingsinstanties om samen te werken.

Kan je nagaan hoe beroerd dat op internationaal niveau is geregeld.

En sowieso als jij bijvoorbeeld kijkt naar Stormfront, terwijl iedereen hier in Nederland de mond vol heeft wat betreft vrijheid van meningsuiting, moeten die Stormfront aanhangers uitwijken naar een Nederlands stormfront forum op een Amerikaanse server, omdat zij in Nederland hun mening niet mogen geven.

En als je het niet begrijpt, moet je gewoon even door googlelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door JohnDope op 07-10-2009 13:04:17 ]
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:00:26 #211
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73454095
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Denk nou even logisch na: zelfs in een groot bureaucratisch is Europa is het bijna onmogelijk voor de verschillende opsporingsinstanties om samen te werken.

Kan je nagaan hoe beroerd dat op internationaal niveau is geregeld.
Ik heb geen idee waar dat precies op zou moeten slaan, en wat dit te maken heeft met jouw onvermogen om ook maar één bron te geven van die vele voorbeelden die je maar blijft noemen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73454179
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar dat precies op zou moeten slaan, en wat dit te maken heeft met jouw onvermogen om ook maar één bron te geven van die vele voorbeelden die je maar blijft noemen.
Ik reikte jou een kant en klaar voorbeeld aan op een presenteerblaadje (dat jij bewust niet mee quote) en nog wil jij het niet begrijpen

I rest my case.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:03:35 #213
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73454207
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik reikte jou een kant en klaar voorbeeld aan op een presenteerblaadje en nog wil jij het niet begrijpen
Kant en klaar voorbeeld? Waar dan? Ik wil gewoon een bron. Maar die heb je niet he
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73454299
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:03 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Kant en klaar voorbeeld? Waar dan? Ik wil gewoon een bron. Maar die heb je niet he
Kijk dan op stormfront.org, dan zie je daar een Nederlands subforum waar Nederlanders hun mening kunnen geven.
En er zijn legio Nederlandse organisaties geweest die geprobeerd hebben om die site weg te krijgen via de rechter en dat is niet gelukt.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:10:44 #215
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73454455
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En sowieso als jij bijvoorbeeld kijkt naar Stormfront, terwijl iedereen hier in Nederland de mond vol heeft wat betreft vrijheid van meningsuiting, moeten die Stormfront aanhangers uitwijken naar een Nederlands stormfront forum op een Amerikaanse server, omdat zij in Nederland hun mening niet mogen geven.

Grappig dat je nu juist Stormfront als argument probeert te gebruiken terwijl er net iemand in Nederland veroordeelt is voor zijn uitspraken op.... Juist.. Stormfront..
http://www.trouw.nl/nieuw(...)n_op_Stormfront.html
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:15:01 #216
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73454604
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kijk dan op stormfront.org, dan zie je daar een Nederlands subforum waar Nederlanders hun mening kunnen geven.
Maar dat is geen Nederlandse site, maar een site die een Nederlands onderdeel heeft. Jij zei dat er legio Nederlandse sites waren die voor hosting zijn uitgeweken naar Amerika en daarna door rechters zijn vrijgesproken. Dit is daar geen voorbeeld van. Sterker nog, stormfront.org is nooit door Nederland aangeklaagd.

Edit: ah, personen op stormfront zijn blijkbaar wel aangeklaagd (en veroordeeld, ondanks dat het een Amerikaanse site is). Maar de site zelf dus niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73454645
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:15 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar dat is geen Nederlandse site, maar een site die een Nederlands onderdeel heeft. Jij zei dat er legio Nederlandse sites waren die voor hosting zijn uitgeweken naar Amerika en daarna door rechters zijn vrijgesproken. Dit is daar geen voorbeeld van. Sterker nog, stormfront.org is nooit door Nederland aangeklaagd.
Of het nou een onderdeel is van een site of een hele site, dat maakt helemaal niks uit.
pi_73454672
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:10 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Grappig dat je nu juist Stormfront als argument probeert te gebruiken terwijl er net iemand in Nederland veroordeelt is voor zijn uitspraken op.... Juist.. Stormfront..
http://www.trouw.nl/nieuw(...)n_op_Stormfront.html
Ik denk dat die verslaggever in de war is met een andere site.
Dat is waarschijnlijk gewoon een site geweest die in Nederland wordt gehost.
pi_73454738
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik denk dat die verslaggever in de war is met een andere site.
Dat is waarschijnlijk gewoon een site geweest die in Nederland wordt gehost.
Ik denk dat jij in de war bent
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:20:04 #220
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73454774
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Of het nou een onderdeel is van een site of een hele site, dat maakt helemaal niks uit.
Natuurlijk wel. Stormfront heeft op geen enkele manier banden met Nederland. Alleen leden van de site hebben dat misschien, en zoals blijkt kunnen die ook gewoon aangeklaagd worden.

Daarnaast ging het er om dat die site werd aangeklaagd. Gewoon een discutabele website uit Amerika noemen die toevallig een Nederlandstalig onderdeel heeft is echt nog geen onderbouwing voor je stelling dat uitwijken naar Amerika voor een Nederlandse site voldoende is om aan rechtszaken te ontsnappen. Al helemaal niet als die site 1) niet Nederlands is/was en 2) op deze manier niet eens vrij blijkt te blijven van rechtszaken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73454883
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik denk dat jij in de war bent
Stormfront zit op een Amerikaans domein, dus die beheerder van die site is Amerikaans. Dus die kan nooit een boete opgelegd worden door Nederland.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:24:05 #222
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73454904
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Stormfront zit op een Amerikaans domein, dus die beheerder van die site is Amerikaans. Dus die kan nooit een boete opgelegd worden door Nederland.
Misschien moet je het artikel eens lezen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73454932
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:20 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Stormfront heeft op geen enkele manier banden met Nederland. Alleen leden van de site hebben dat misschien, en zoals blijkt kunnen die ook gewoon aangeklaagd worden.

Daarnaast ging het er om dat die site werd aangeklaagd. Gewoon een discutabele website uit Amerika noemen die toevallig een Nederlandstalig onderdeel heeft is echt nog geen onderbouwing voor je stelling dat uitwijken naar Amerika voor een Nederlandse site voldoende is om aan rechtszaken te ontsnappen. Al helemaal niet als die site 1) niet Nederlands is/was en 2) op deze manier niet eens vrij blijkt te blijven van rechtszaken.
ip adressen worden op die site afgeschermd, dus niemand weet wie wat post op die site.

Overigens dwalen jullie van de zaak af, want de voorbeelden die ik gaf ging over website eigenaren, waarvan iedereen eigenlijk weet dat zij de eigenaar zijn, maar omdat zij die site in het buitenland hebben draaien kon de rechter niks bewijzen.
pi_73454973
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:24 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Misschien moet je het artikel eens lezen.
quote:
De 37-jarige moderator van de website is vrijgesproken. Tegen de beheerder was een boete van zeshonderd euro en een voorwaardelijke celstraf van twee weken geëist.
Dit staat er als laatste. Geloof mij nou maar die Amerikaanse beheerder is echt niet voor het hekje gedaagd, laat staan dat die was op komen dagen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:26:42 #225
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73454993
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]
Overigens dwalen jullie van de zaak af, want de voorbeelden die ik gaf ging over website eigenaren, waarvan iedereen eigenlijk weet dat zij de eigenaar zijn, maar omdat zij die site in het buitenland hebben draaien kon de rechter niks bewijzen.
En daar zou ik graag een voorbeeld van willen zien. Stormfront is immers gewoon een Amerikaanse site waarvan het erg duidelijk is wie de eigenaar is, en die is nog nooit in Nederland vrijgesproken. Want nooit aangeklaagd.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')