Aha, dus we moeten als klant medeleven tonen met de bank en ons geld laten staan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
En dát is nou de reden dat banken faiiliet gaan.:')
Een beetje meer respect mag wel hoor!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Achterlijke mongool, denk eens na. Door het DSG loop je geen enkel risico, als DSB klapt lijdt de hele samenleving daar onder.
Het is toch ook gewoon jóuw geld? Daar moet je toch op elk moment over kunnen beschikken?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:35 schreef Arcee het volgende:
En dát is nou de reden dat banken failliet gaan.:')
Wat een praatjes heeft die 'oplichter' bij P&W. hopelijk gaat 'Leen' snel doodquote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
Net even Nova gezien..........
Die stomme grijns is in ieder geval van zijn bek af
Van Goor doet zijn naam trouwens wel alle eer aan zeg
Goorder dan wat hij doet en zegt kan echt niet
en dan nu overschakelen naar pauw en witteman op 1
Gast, praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt. Stekker eruit en erin zal daar nooit tegen helpen, en al helemaal niet lastiger maken. Daarbij komt dat spam iets heel anders is dan een ddos of een overbelasting.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:21 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Precies.
Ff de stekker er uit, mensen kunnen het geld er lastiger van afhalen en hopen dat het overwaait. En tegen de buitenwereld laat je Wilting zeggen dat er een spamattack was. Liegen mag immers bij de DSB, bedriegen niet.
Jij bent ook aan het DDOS'en dusquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik krijg ook nog geen beeld. Niet dat ik bij DSB zit.
Hoe kan je er dan in godsnaam over oordelen? Op basis van wat geruchten, dom gelul in een topic en een of andere 'deskundige' op TV?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:35 schreef Labrador1974 het volgende:
Kan er niets aan doen maar vertrouw die bank en hun zaakjes voor geen meter, ben blij er geen klant van te zijn.
Als het minder dan 100K is dekt Wouter het gewoon he. Al ben je het dan wel even kwijt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:28 schreef testje318 het volgende:
Gelukkig werkt het internetbankieren bij DSB nu wel weer, wel extreem traag.
Ik boek meteen maar alles over. Rationeel denk ik dat DSB niet zo maar failliet gaat, maar mn gevoel zegt dat ik mn spaargeld daar beter weg kan halen. Sowieso is de rente op de internetspaarrekening extra niet eens meer de hoogste.
Het is ook een hele vette mediahype. Net die presentator van Nova ook al: "Ja, maar u heeft boetes gehad van de AFM!". Ten eerste heeft zo ongeveer iedere bank die eer al eens gehad, ten tweede zijn die boetes niet uitgedeeld vanwege de koopsommen of andere ongein, maar puur omdat DSB haar acceptatiecritiria te open had opgesteld. Daarnaast hebben ze een boete gehad omdat ze bij sommige mensen niet hadden gevraagd wat prioriteit had: lage maandlasten of een lange rentevaste periode. Daar zijn die boetes voor uitgedeeld, niet voor het verkopen van koopsommen of voor echte overcreditering. Maar ja, dat vermelden ze bij Nova, Radar etcetera natuurlijk niet; dat soort feiten zijn niet goed voor hun item.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hoe kan je er dan in godsnaam over oordelen? Op basis van wat geruchten, dom gelul in een topic en een of andere 'deskundige' op TV?
Volgens mij wordt de wereld omgedraaid. Alle josti's die zonder te lezen gegaan zijn voor 2% rente (voor 1e halfjaar, en daarna 18%) hebben zelf niet goed opgelet. Ze wilden voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Vervolgens loopt het economisch wat slechter waardoor sommigen hun baan verliezen of op de uitkering gekort worden, en dan blijken ze opeens toch te hoog hebben ingezet.
Waarom zou DSB de gebeten hond zijn? Een kleine vergelijking, ga eens bij de mediamarkt of whatever een blu-ray speler kopen. 99% kans dat ze je een kabel willen aansmeren van 90 euro. De meeste mensen zijn zo slim om dat niet te doen, de mensen die dat wel doen horen later dat een kabel van 5 euro ook prima werkt. Moet nu de mediamarkt ook failliet omdat ze iemand een te dure kabel hebben verkocht? Nee toch, dan hadden die mensen toch beter moeten nadenken? Datzelfde geld voor DSB in mijn ogen.
Vooralsnog heeft DSB geen overheidssteun gehad en bijvoorbeeld Fortis wel. ABN is ook op sterven na dood en de postbank heeft internetbankieren uit de jaren 70 wat er om de haverklap uit lag. Waarom dan ineens alle pijlen op de DSB?
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:44 schreef Dutchguy het volgende:
Vanavond goedpraatplaspop Robin Linschoten bij Pauw en Witteman.
QFT !!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:54 schreef justanick het volgende:
[..]
Het is ook een hele vette mediahype. Net die presentator van Nova ook al: "Ja, maar u heeft boetes gehad van de AFM!". Ten eerste heeft zo ongeveer iedere bank die eer al eens gehad, ten tweede zijn die boetes niet uitgedeeld vanwege de koopsommen of andere ongein, maar puur omdat DSB haar acceptatiecritiria te open had opgesteld. Daarnaast hebben ze een boete gehad omdat ze bij sommige mensen niet hadden gevraagd wat prioriteit had: lage maandlasten of een lange rentevaste periode. Daar zijn die boetes voor uitgedeeld, niet voor het verkopen van koopsommen of voor echte overcreditering. Maar ja, dat vermelden ze bij Nova, Radar etcetera natuurlijk niet; dat soort feiten zijn niet goed voor hun item.
Ik garandeer je ook dat DSB nog meer boetes zal krijgen en dat ook daar gezellig een feest van zal worden gemaakt. Terwijl de betreffende boetes wellicht over andere zaken gaan of gewoon aanmerkelijk genuanceerder ligt dan je wordt voorgespiegeld.
Ik vertrouw die Lakeman ook in het geheel niet meer, met die stichting van hem. Het lijkt erop dat hij veel roept op basis van anonieme klachten. Je kunt niet van DSB verwachten dat ze anonieme klachten tot een oplossing brengen. Die uitspraken bij Goedenmorgen Nederland zijn volstrekt onverantwoordelijk en zeer risicovol voor hemzelf en zijn stichting. Daarnaast is het faillisement van DSB op dit moment ook niet in het belang van zijn achterban (eerst een gerechtelijke uitspraak waarin je gelijk krijgt, meneer Lakeman). Dat begint toch vermoedens op te roepen dat de beste man minder sterk staat met zijn zaak dan hij doet vermoeden, of dat DSB hem simpelweg de kaas van het brood eet door oplossingen aan te bieden aan klanten met klachten - wat zijn zaak uiteraard ook onderuit schopt.
Ik zeg niet dat DSB 100% fris is. Het lijkt er zeer sterk op dat daar dingen zijn gebeurt die niet door de beugel kunnen. DSB moet dat oplossen en met een flinke boete om de oren worden geslagen door de AFM. Maar als je gaat roeren bij bijvoorbeeld de Rabobank, of de ING, of de ABN Amro, vind je ook bakken met zaken die aan alle kanten stinken. DSB wordt nu als enige op de korrel genomen terwijl er in de rest van de bancaire sector ook genoeg fout gaat. Erg eenzijdig van de diverse 'journalisten'.
Waarmee overigens maar weer eens naar voren komt dat de journalistiek in Nederland over het algemeen onder de maat is.
Veel plezier bij de DSB he!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Gast, praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt. Stekker eruit en erin zal daar nooit tegen helpen, en al helemaal niet lastiger maken. Daarbij komt dat spam iets heel anders is dan een ddos of een overbelasting.
Je lult dus poep.
Daar lijkt het wel op, een beangstigende gedachte dat het fundament vertrouwen zo makkelijk kan verdwijnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:29 schreef Knipoogje het volgende:
Heb het nieuws niet zo gevolgd vandaag, maar ik vind het best zorgwekkend. Als DSB omvalt is er een precedent geschapen: Je kunt een bank kapot lullen door de publieke opinie te bespelen. Wat is de volgende bank die men dan de vernieling in praat door burgers zo gek te krijgen hun geld op te nemen. De volgende keer is er wellicht veel minder voor nodig doordat mensen bang geworden zijn en al bij het minste zuchtje onrust bij bank X hun geld daar weghalen!
Nog beangstigender wordt het als we kijken naar het belang van een gezond bancair systeem. Het is vrijwel noodzakelijk om op een moderne manier transacties plaats te kunnen laten vinden. Ik vind het ronduit vreemd dat men het een dergelijke sector toe staat eigenlijk permanent met insolventie te flirten (fractioneel reserve bankieren).quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:26 schreef zoost het volgende:
Daar lijkt het wel op, een beangstigende gedachte dat het fundament vertrouwen zo makkelijk kan verdwijnen.
Nu trigger je mijn "inner" dominee. Over beangstigend gesproken. Vertrouwen zal een nieuw anker vinden. En de menselijke natuur heeft bewezen dan niet altijd het meest verstandige te doen. Het zijn interessante tijden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nog beangstigender wordt het als we kijken naar het belang van een gezond bancair systeem. Het is vrijwel noodzakelijk om op een moderne manier transacties plaats te kunnen laten vinden. Ik vind het ronduit vreemd dat men het een dergelijke sector toe staat eigenlijk permanent met insolventie te flirten (fractioneel reserve bankieren).
nou inloggen kun je wel vergetenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.dsbbank.nl/
Website is beresnel![]()
alleen inloggen retetraag. Gewoon frustreren dat klanten geld wegboeken dus. Niks ddos aanval
![]()
De Nederlandsche Bank (DNB): "DSB Bank voldoet aan de eisen die aan de solvabiliteit en liquiditeit worden gesteld."quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:50 schreef henkway het volgende:
Is het mogelijk dat de DSB bank de bankvergunning weer kwijt raakt?
Dat denken veel mensen dus, maar het is een lening aan de bank. Zelfs je betaalrekening. Zij mogen er mee doen wat ze willen (binnen bepaalde zeer ruime grenzen).quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:45 schreef Modus het volgende:
[..]
Het is toch ook gewoon jóuw geld? Daar moet je toch op elk moment over kunnen beschikken?
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 05:16 schreef remlof het volgende:
Kan je op dit tijdstip wel bellen om geld over te schrijven?
Dirk zet gewoon de servers uit. Als je koopsompolissen kunt aansmeren, draai je voor dat soort geintjes je hand ook niet om.quote:
hahaha, denk je dat echt. Hang zo'n josti die al bij 4 andere banken is afgewezen lage maandlasten voor en er komt weer gewoon een krabbel hoorquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:53 schreef Bulletdodger het volgende:
ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel mee zal vallen. DSB zal echt niet failliet gaan, maar de grootste schade die ze uiteindelijk overhouden is de reputatieschade. Niemand zal ooit nog een hypotheek of een ander financieel product bij Dirk gaan afsluiten.
Die zullen er altijd zijn, maar gelukkig zijn er mensen die meer als 10 hersencellen hebben en zich wel 2x bedenken voordat ze bij Dirk aankloppen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:56 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hahaha, denk je dat echt. Hang zo'n josti die al bij 4 andere banken is afgewezen lage maandlasten voor en er komt weer gewoon een krabbel hoor
Lehman kon ook niet failliet... IceSave was ook niets mee aan de hand...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:53 schreef Bulletdodger het volgende:
ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel mee zal vallen. DSB zal echt niet failliet gaan, maar de grootste schade die ze uiteindelijk overhouden is de reputatieschade. Niemand zal ooit nog een hypotheek of een ander financieel product bij Dirk gaan afsluiten.
Hallo.. het is maar een bank hoor. Dat die bank er illegale leningen op na houdt, mag van mij betekenen dat die zooi in elkaar klapt. En zoals gezegd: de Nederlandsche bank garandeert tot een ton, dus de spaarder hoeft zich weinig zorgen te maken. Lakeman pakt die idiote hypotheekleningen aan en sleurt zo het hele bedrijf in crisis. Mooi toch? Betekent weer een boef minder die geld van mensen zit af te stropen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:26 schreef zoost het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op, een beangstigende gedachte dat het fundament vertrouwen zo makkelijk kan verdwijnen.
Wat zijn dat nou weer voor onzin statistieken?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:06 schreef RvLaak het volgende:
DDoS is niet gebeurt, tenminste... Niet als ik de statistieken moet geloven. Een DDoS had veel meer traffic gegenereerd.
Dat is niets raar, heb ik regelmatig gehad. Op de openingspagina staat een cache met je saldo, zo miste ik ik ook een paar honderd euro, even rekening in en uit en het was er weer. Heb ik bij de Rabo ook geregeld gehad, tegenwoordig iets minder.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 07:13 schreef MikeyMo het volgende:
Ik kan er nu gewoon in hoor... ik had net wel iets vreemd. Ik kom op het overzicht en ik miste 8000 euro. Dus ik op de tegenrekening kijken en ja die was enkele weken geleden gewoon overgestort.
Ik weer terug, klik ik op een uitgebreid overzicht van de mutaties en dan heb ik in ene wel dat bedrag. Klik ik terug zie ik dat het bedrag wat er eerst stond met 8000 omhoog is gegaan en dus correct is. Dan zou ik zeggen caching, maar dat is wel vreemd want de data die vermeld waren waren wel live... Lijkt me niet dat een getalletje wat ik 2 weken gelden zou hebben gezien vast staat in de cache. Dat wordt dan ook lastig fokken als het zo werkt
Dat is wel een normaal tijdstip, 5 uur snachts. Ik vermoed dat de ICT'ers power aan het bijschakelen zijn voor de dag.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 05:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Even een statistiekje over het aantal bezoekers van de website![]()
http://www.statbrain.com/www.dsbbank.nl/
Het zijn er dus maar 7856 per dag![]()
Niks ddos dus![]()
Zojuist 05.13 uur snachtsmaar even geprobeerd in te loggen en .............
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, internetsparen@dsbbank.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log
https://www.secure.dsbbank.nl/DSBRetailFrontEnd/index_login.html
Gewoon bewust zelf de stekker eruit getrokken dus
ik heb overigens vorig jaar aan DNB gevraagd wat er dan gebeurt met de deposito garantieregeling. Immers op het moment dat een bank haar bandvergunning kwijtraakt, valt deze niet meer onder de deposito garantieregeling volgens de letteriljke tekst van de regeling, en er zit geen overgangsrecht oid in de regeling.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:50 schreef henkway het volgende:
Is het mogelijk dat de DSB bank de bankvergunning weer kwijt raakt?
ik kan uit betrouwbare bron vermelden dat geen enkele prijsvechter nieuwe contracten meer afsluit. Die storten liever geen geld in een bodemloze put.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik kan uit betrouwbare bron vermelden dat er bij de DSB in ieder geval al geen nieuwe contracten meer worden afgesloten, ze knijpen hem dus flink.
Dat lijkt me ook niet, zo'n imagoschade blijft over een bedrijf hangen als een waas en voor een bank is dat funestquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:53 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik heb uit betrouwbare bron dat de Rabobank volgende week failliet gaat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik kan uit betrouwbare bron vermelden dat er bij de DSB in ieder geval al geen nieuwe contracten meer worden afgesloten, ze knijpen hem dus flink.
Ik heb het van de directeur van de Rabobank, Piet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Meer heb ik ook niet gehoord mensen, ik hoorde dit iig van een vriendin die bij de DSB werkt.
Ik heb zijn assistent dit topic gemaild, we zullen het wel horen, het zal wel meevallen denk ikquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb het van de directeur van de Rabobank.
doe je Gerrit wel de groeten namens ikweethetookniet?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:27 schreef Tha_Duck het volgende:
Ok, dan komt het helemaal goed.
Ik ga nu even in bespreken met ABN, ik verwacht over een uurtje of 2 daar ook breaking news over!
Dexia en al die andere oplichters bestaan ook nog gewoon hoor..quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:00 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet, zo'n imagoschade blijft over een bedrijf hangen als een waas en voor een bank is dat funest
Nou "gewoon"..quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:35 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dexia en al die andere oplichters bestaan ook nog gewoon hoor..
Ik ben net even op de koffie geweest bij Ben, en hij is bereid nog wat extra geld bij te drukken. Geen reden tot zorg dus!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:27 schreef Tha_Duck het volgende:
Ok, dan komt het helemaal goed.
Ik ga nu even in bespreken met ABN, ik verwacht over een uurtje of 2 daar ook breaking news over!
Vanavond zal ik bij Nova de oproep doen om al het geld weg te halen bij Fortis en ABN !!quote:UTRECHT (AFN) - De deadline van de Europese Commissie voor de verkoop van onderdelen van ABN Amro of Fortis Bank Nederland is keihard. Als er vrijdag geen oplossing komt, is de kans groot dat Brussel de fusie tussen de twee staatsbanken niet zal toestaan. Dit concludeerden de vakbonden en ondernemingsraden vrijdag uit een gesprek met eurocommissaris Neelie Kroes.
Was het niet Lakeman die zei dat DSB slechts 300miljoen in kas had? Als dat klopt, zijn ze goed de sjaak. Ik geloof niets van die 1%, tenzij dat dit komt door dat niemand bij de site kon.quote:Klanten van DSB Bank hebben sinds donderdagochtend ruim 1 procent van al het spaargeld opgenomen dat DSB beheert. Dat zei woordvoerder Klaas Wilting van de bank vrijdag na afloop van een persconferentie waarin de DSB-schaatsploeg werd gepresenteerd.
Volgens hem gaat het om geld dat klanten hebben opgenomen via internet, telefonische overboeking of bij pinautomaten. ,,Iedereen weet dat wij zo'n 4,5 miljard euro aan spaargeld beheren, dus je kunt zelf uitrekenen hoeveel dat is'', aldus de woordvoerder. Bij welk percentage aan geldopnames DSB in de problemen komt, kon hij niet zeggen.
quote:Dirk Scheringa, AZ-voorzitter en eigenaar van DSB Bank, wilde vrijdag tijdens een persconferentie waarin de DSB-schaatsploeg werd gepresenteerd niet ingaan op de situatie bij de bank. Direct na afloop van de persconferentie bleek dat hij het hoofdkantoor in Wognum had verlaten.
,,Dirk is naar buitenkantoren om personeel toe te spreken over de situatie. Dat heeft hij gisteren ook al gedaan hier op het hoofdkantoor'', zei een woordvoerder van DSB Bank. ,,De raad van bestuur bestaat uit vier mensen. Wie van hen naar buiten treedt, maakt niet uit. Hij loopt niet weg voor zijn verantwoordelijkheden, die zijn gewoon verdeeld.''
Donderdagavond spraken de bestuursleden Hans van Goor en Robin Linschoten media toe. Gevraagd naar wat Scheringa vindt van de ontstane situatie bij zijn bank, zei de woordvoerder dat de AZ-voorzitter ,,het natuurlijk niet leuk vindt.''
waarom zijn ze dan goed de sjaak?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:54 schreef RvLaak het volgende:
'Ruim 1 procent spaargeld opgenomen'
[..]
Was het niet Lakeman die zei dat DSB slechts 300miljoen in kas had? Als dat klopt, zijn ze goed de sjaak. Ik geloof niets van die 1%, tenzij dat dit komt door dat niemand bij de site kon.
De site loopt niet zo waardoor veel mensen geen geld kunnen overschrijven. Dus dat zorgt voor een rem op de vlucht van spaargeld.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:54 schreef RvLaak het volgende:
'Ruim 1 procent spaargeld opgenomen'
[..]
Was het niet Lakeman die zei dat DSB slechts 300miljoen in kas had? Als dat klopt, zijn ze goed de sjaak. Ik geloof niets van die 1%, tenzij dat dit komt door dat niemand bij de site kon.
[edit]
Helaas kunnen we het niet aan Dirk himself vragen:
Scheringa niet beschikbaar voor pers
[..]
dat ze aan de formele regels van DNB zouden voldoen, zegt natuurlijk nog niks over levensvatbaarheid, laat dat duidelijk zijn. Dat zegt op zich heel weinig. Het zegt eigenlijk alleen dat ze onder garantieregeling vallen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:27 schreef Tha_Duck het volgende:
Vooralsnog is het allemaal storm in een glas water. Er zijn een paar zielepoten met dollartekens die nu de deksel op de neus krijgen, en die beginnen te piepen.
Ik vertrouw vooralsnog DNB. Als die zeggen dat het aan de regels voldoet, dan zal het goed zijn. Misschien dat er onder water dingen niet goed zitten, maar als je nergens meer op kan vertrouwen kan je beter jezelf be verzuipen.
Maar dat zorgt er ook weer voor dat ze zo transparant als een betonnen muur zijn. Hoe staat het nou precies met die balans? Hoeveel geld is er nu precies omgegaan in die "dubieuze" koopsompolis handel? Wat is het risico mocht DSB eventueel gedwongen worden die te "repareren"?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:10 schreef HarryP het volgende:
[..]
daarnaast is de DSB bank niet beursgenoteerd waardoor ze vanuit die kant geen problemen hebben.
Duh.. dat was ook niet mogelijk..quote:Er zou geen sprake zijn van extra opnames van spaargeld, aldus Wilting.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:10 schreef sitting_elfling het volgende:
wat een zinloos getreiter in dit topic zeg. Iedereen mag uitereraard een mening hebben over DSB, en hoe zij aan hun geld komen. Op de balans papieren is er met DSB niks mis. DSB voldoet aan de solvency en liquidity eisen van de de nederlandse bank.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
doe je Gerrit wel de groeten namens ikweethetookniet?
Heb je dan helemaal niets geleerd van IceSave? De DNB hield tot het uur u vol dat IceSave veilig was, terwijl ze maanden van te voren al wisten dat er zware problemen waren. De DNB heeft geen meldplicht en zal ook proberen te voorkomen dat een bank omvalt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:27 schreef Tha_Duck het volgende:
Vooralsnog is het allemaal storm in een glas water. Er zijn een paar zielepoten met dollartekens die nu de deksel op de neus krijgen, en die beginnen te piepen.
Ik vertrouw vooralsnog DNB. Als die zeggen dat het aan de regels voldoet, dan zal het goed zijn. Misschien dat er onder water dingen niet goed zitten, maar als je nergens meer op kan vertrouwen kan je beter jezelf verzuipen.
Pietje Moerland?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb het van de directeur van de Rabobank, Piet.
Als het klopt dat DSB "maar" 300 miljoen in kas heeft, is dat 6% van de uitstaande schuld van DSB (4.5miljard). 1% is vertrokken, hou dat 7 dagen vol & de toko is leeg.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
waarom zijn ze dan goed de sjaak?
Als een hoop in deposito`s zit is lang niet alles meteen opeisbaar. Verder kan de DSB natuurlijk gewoon wat cash betrekken van de kapitaalmarkt net als elke andere bank... Desnoods lenen ze wat van Wouter net als de ING & ABN..quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als het klopt dat DSB "maar" 300 miljoen in kas heeft, is dat 6% van de uitstaande schuld van DSB (4.5miljard). 1% is vertrokken, hou dat 7 dagen vol & de toko is leeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |