Die bovenste is proffessioneel gekiekt. Dat zie je aan de schaduwval.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:59 schreef Marrije het volgende:
NMNS, het verschil tussen die twee is alleen de kleur?
Ik heb werkelijk geen idee, hier staan wel wat gegevens, 't is de Binkiequote:Op woensdag 30 september 2009 18:55 schreef Coos het volgende:
[..]
Mooi ding.
Hoe zijn de hxbxd-maten?
Nee, kijk eens naar de deurtjes, die ene heeft ze wel, de andere nietquote:Op woensdag 30 september 2009 18:59 schreef Marrije het volgende:
NMNS, het verschil tussen die twee is alleen de kleur?
Zou niet gek zijnquote:Op woensdag 30 september 2009 19:00 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik wil hem ook! Die kan je dus gewoon in je kamer zetten, hoeft daar dan geen afvoer op?
quote:
Ik wil dan ook echt met haardblokken klooien, dus niks nie gas niequote:Op woensdag 30 september 2009 19:09 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Trouwens Deisyy, er stonden ook hele mooie op gas (één ervan leek wel wat op die ik gekocht heb). Dan kun je met je afvoer direct naar achteren en naar buiten.
De gaskachel installateur?quote:Op woensdag 30 september 2009 19:11 schreef liesje1979 het volgende:
Ik moet nog steeds mijn (lelijke!) gaskachel aan laten sluiten, heb hem nog niet nodig gehad.
Maar ik heb echt geen idee wie ik daarvoor zou moeten bellen.
Mijn ouders betalen, tof!
Adressen genoegquote:Op woensdag 30 september 2009 19:11 schreef liesje1979 het volgende:
Ik moet nog steeds mijn (lelijke!) gaskachel aan laten sluiten, heb hem nog niet nodig gehad.
Dat is het nadeel van bevoorraden dan, je denkt dat je altijd genoeg in huis hebt en inene is het dan toch opquote:Op woensdag 30 september 2009 19:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
En over die vloei, dat is het probleem juist, ik heb meestal zoveel pakjes dat ik altijd denk dat er vast nog wel ergens wat inzit.
En die "ohw help, nog 5 te gaan" papiertjes zie ik al niet eens meer.
Ja, maar die doen vast ook wel gaskachels. Als het over gas en verwarming gaat, kom je daar al snel terecht. Hier in ieder geval wel.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:17 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar dat gaat toch over een cv?
Ohw.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:18 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, maar die doen vast ook wel gaskachels. Als het over gas en verwarming gaat, kom je daar al snel terecht. Hier in ieder geval wel.
Of je buren hè, die hebben net als jij ook vast (gevel)kachels? Staat er trouwens geen telefoonnummer op je geiser?quote:Op woensdag 30 september 2009 19:21 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ohw.
Mijn moeder gaf nog de tip mijn huisbaas te bellen, die hebben wel meer woningen met gaskachels, dus misschien dat zij een bedrijf wisten.
quote:Op woensdag 30 september 2009 19:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Nou ja zeg, je roept een keer gas en het topic is dood![]()
Iedereen natuurlijk nu in de bunker
de watquote:Op woensdag 30 september 2009 19:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Nou ja zeg, je roept een keer gas en het topic is dood![]()
Iedereen natuurlijk nu in de bunker
Er staat wel een telefoonnnummer op mijn geiser, die meneer heb ik al eens nodig gehad, maar gaat dat niet over iets heel anders? Ik weet niet precies watvoor kachel ik heb gewoon een gaskachel die aan het gas moet, met een pijp die in een soort van schouw moet. (Ja ik heb er echt heel veel verstand vanquote:Op woensdag 30 september 2009 19:23 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Of je buren hè, die hebben net als jij ook vast (gevel)kachels? Staat er trouwens geen telefoonnummer op je geiser?
Ik mail je wel een telefoonnummer.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:11 schreef liesje1979 het volgende:
ik denk dat je ook gewoon je gas toeleverancier kan bellen en dat die het ook doenquote:Op woensdag 30 september 2009 19:25 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Er staat wel een telefoonnnummer op mijn geiser, die meneer heb ik al eens nodig gehad, maar gaat dat niet over iets heel anders? Ik weet niet precies watvoor kachel ik heb gewoon een gaskachel die aan het gas moet, met een pijp die in een soort van schouw moet. (Ja ik heb er echt heel veel verstand van)
Maar de buren is idd ook een goed idee!
quote:Op woensdag 30 september 2009 19:25 schreef Coos het volgende:
[..]
Ik mail je wel een telefoonnummer.
Je weet dat je dat ding (en je kachel) eigenlijk ieder jaar schoon moet laten maken toch? Daar is vast dat telefoonnummer. Maar goed, je probleem is opgelost lees ikquote:Op woensdag 30 september 2009 19:25 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Er staat wel een telefoonnnummer op mijn geiser, die meneer heb ik al eens nodig gehad, maar gaat dat niet over iets heel anders? Ik weet niet precies watvoor kachel ik heb gewoon een gaskachel die aan het gas moet, met een pijp die in een soort van schouw moet. (Ja ik heb er echt heel veel verstand van)
Maar de buren is idd ook een goed idee!
Ja ik zag hem voorbij komen en vroeg me al af hoeveel speelgoedbuget we nog hebben voor dit jaarquote:Op woensdag 30 september 2009 19:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Nee hoor!Was ff eten.
En Lies, Tim op de tegels is echt ook heel erg leuk!
Mijn geiser is schoon, die was zo vuil dat hij het niet meer deed.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:29 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Je weet dat je dat ding (en je kachel) eigenlijk ieder jaar schoon moet laten maken toch? Daar is vast dat telefoonnummer. Maar goed, je probleem is opgelost lees ik
Je moet nergens vanuit gaan. Maar een afvoer van zo'n apparaat wordt niet zo snel smering. Afijn, zolang je vlam mooi blauw brand (in plaats van geel), zit het meestal wel goed.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mijn geiser is schoon, die was zo vuil dat hij het niet meer deed.
En ik neem aan dat als iemand dat ding komt installeren ze ook wel het ding () even nakijken, plus de toevoer en afvoer?
Niet bij een gaskachel, schatquote:Op woensdag 30 september 2009 19:45 schreef Deisyy het volgende:
Schoorsteenvegen moet Lies dan toch ook?
Ik krijg ook regelmatig een briefje in de brievenbus met de vraag of de schoorsteen geveegd moet worden. Eerst dacht ik wie is die malloot, we hebben hier helemaal geen schoorsteen. Maar bij nader inzien misschien toch welquote:Op woensdag 30 september 2009 19:45 schreef Deisyy het volgende:
Schoorsteenvegen moet Lies dan toch ook?
Of het helemaal nooit hoeft weet ik eigenlijk niet. Maar van gas verbranden wordt hij in ieder niet of nauwelijks vies.quote:
Ja tuurlijk wel!!!!!!quote:
Wat een geluk voor Liesje dat ze ons heeft om dat allemaal voor haar uit te zoekenquote:Ook vegen bij gaskachels of gasgestookte c.v.-ketels?
Bij apparaten die op gas gestookt worden, zoals gaskachels, gasgestookte c.v. ketels en (bad)geisers in moderne woningen, is er normaal gesproken geen vervuiling van het rookkanaal. Het is wel van belang dat de gasgestookte apparaten regelmatig onderhouden en afgesteld worden. Het is verstandig om jaarlijks, bijvoorbeeld tijdens het onderhoud, ook even naar het rookkanaal te laten kijken. Het is immers niet ondenkbaar dat er in het kanaal een verstopping ontstaat, bijvoorbeeld door een vogelnestje. Bij oudere types rookkanalen of schoorstenen is het verstandig om één keer per jaar te laten vegen.
Heb jij weleens een schoorsteenbrand gezien in een uitvoer van een gaskachel ?quote:Op woensdag 30 september 2009 19:53 schreef Coos het volgende:
[..]
Ja tuurlijk wel!!!!!!
Dat moet de verhuurder doen!!
Mijn pijp wordt ieder jaat geveegd en als je ziet wat er uit komt!!quote:Op woensdag 30 september 2009 19:52 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Of het helemaal nooit hoeft weet ik eigenlijk niet. Maar van gas verbranden wordt hij in ieder niet of nauwelijks vies.
Ja.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:57 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Heb jij weleens een schoorsteenbrand gezien in een uitvoer van een gaskachel ?
Die krijg je dan ook niet, maar wel een koolmonoxidevergiftiging.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:57 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Heb jij weleens een schoorsteenbrand gezien in een uitvoer van een gaskachel ?
Je lultquote:
Dát zeg ik!!!quote:Op woensdag 30 september 2009 19:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Bij oudere types rookkanalen of schoorstenen is het verstandig om één keer per jaar te laten vegen.
Ja duh, kanaal moet vrij zijn. Maar als je een normaal kanaal hebt ben je eerder toe aan een nieuwe pijp dan dat ie schoongemaakt moet worden.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:00 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Die krijg je dan ook niet, maar wel een koolmonoxidevergiftiging.
Zo das toch niet normaal!quote:Op woensdag 30 september 2009 20:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Das echt geen haagse bluf hoor![]()
[ afbeelding ]
In mijn herinnering deden we vroeger thuis met de kolenstook eens in de twee jaar vegen. Toen het gas kwam kan ik mij ook eigenlijk niet meer herinneren dat die schoorsteen geveegd werd. Wel werd ieder jaar die kachel van de muur getrokken en goed gezogen van binnen. Die gast keek dan ook of er genoeg trek was (hoe weet ik niet meer).quote:Op woensdag 30 september 2009 20:02 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ja duh, kanaal moet vrij zijn. Maar als je een normaal kanaal hebt ben je eerder toe aan een nieuwe pijp dan dat ie schoongemaakt moet worden.
Mja, ik weet niet wat Coos er allemaal doorheen blaast natuurlijk
Een huis van 100 jaar oudquote:Op woensdag 30 september 2009 20:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zei het ook en toen zijn hidi dat het niet nodig was en voelde ik me blond, maar het is echtquote:Op woensdag 30 september 2009 20:01 schreef Coos het volgende:
[..]
Dát zeg ik!!!
En je huis is niet echt nieuw Lies.
Wie zegt dat het huis van Lies geen honderd jaar is.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:07 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Een huis van 100 jaar oud![]()
En volgens mij is dat geen gas ook, lijkt wel of ze er benzine ingeflikkerd hebben
klein Pernisquote:Op woensdag 30 september 2009 20:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 30 september 2009 20:10 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wie zegt dat het huis van Lies geen honderd jaar is.
En aan die vlam zie je toch zo dat het wel gas is
Daar kunnen we ons van alles bij voorstellenquote:Op woensdag 30 september 2009 20:06 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
In mijn herinnering deden we vroeger thuis met de kolenstook eens in de twee jaar vegen. Toen het gas kwam kan ik mij ook eigenlijk niet meer herinneren dat die schoorsteen geveegd werd. Wel werd ieder jaar die kachel van de muur getrokken en goed gezogen van binnen. Die gast keek dan ook of er genoeg trek was (hoe weet ik niet meer).
Maar ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat zo'n brand veroorzaakt wordt door het stoken van gas. Gas is een schone verbranding waarbij er geen sprake is van roet. Voor zover ik er iets vanaf weet.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misschien heeft ze wel 'vies' gasquote:Op woensdag 30 september 2009 20:13 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Maar ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat zo'n brand veroorzaakt wordt door het stoken van gas. Gas is een schone verbranding waarbij er geen sprake is van roet. Voor zover ik er iets vanaf weet.
Koolmonoxide?quote:Op woensdag 30 september 2009 20:13 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Maar ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat zo'n brand veroorzaakt wordt door het stoken van gas. Gas is een schone verbranding waarbij er geen sprake is van roet. Voor zover ik er iets vanaf weet.
Dat is gewoon stupiditeit bij het aanleggen meestalquote:
Maar misschien is dat roet van een vogelnestje.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:13 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Kan ook optreden bij een vervuilde installatie.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:14 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Dat is gewoon stupiditeit bij het aanleggen meestal
Oud gas waarschijnlijkquote:Op woensdag 30 september 2009 20:13 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Misschien heeft ze wel 'vies' gas
En dat komt ook weer door een verkeerde aanleg, anders kan er nooit 'iets' inkomen.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:16 schreef Dementor het volgende:
[..]
Kan ook optreden bij een vervuilde installatie.
Die gasten hebben aan de bruine bonen gezeten daarquote:Op woensdag 30 september 2009 20:13 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Misschien heeft ze wel 'vies' gas
Tuurlijk wel, er kan toch iets in de pijp komen.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:17 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
En dat komt ook weer door een verkeerde aanleg, anders kan er nooit 'iets' inkomen.
Hij welquote:Op woensdag 30 september 2009 20:16 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dat kan toch niet branden
quote:Op woensdag 30 september 2009 20:17 schreef Dementor het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, er kan toch iets in de pijp komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |