quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:10 schreef Sandrasan het volgende:
[..]
Communicatie is inderdaad niet onze sterkste kant en ik weet zeker dat als we dat konden verbeteren, de hele relatie al stukken beter zou zijn. Mijn man ziet er echter het nut niet zo van in en als ik graag ergens over wil praten dan begint hij al met zijn ogen te rollen en te zuchten. Dan stuit je met je goede intenties dus tegen een muur.
Samen iets leuks doen is ook erg lastig. Onze interesses liggen ver uit elkaar.
Dan nog ons zoontje. Hier ben ik wel over uit. Ik wil hem niet veel langer meer in deze giftige situatie laten zitten. Als het niet snel sterk verbeterd dan moet ik voor scheiden kiezen. Mijn eigen jeugd is danig verziekt doordat mijn ouders er jaaaaren over hebben gedaan om eindelijk de knoop door te hakken en te scheiden. Beiden waren doodongelukkig met elkaar maar te bang voor een leven zonder elkaar. Knallende ruzies werden afgewisseld met periodes van elkaar doodzwijgen... Dat wens ik echt niemand toe. Ik geloof overigens wel in "What doesn't kill you makes you stronger" maar tot op zekere hoogte want mijn jeugd heeft mij echt niet sterker gemaakt. Integendeel.
@Snakelady: heel veel sterkte met je man. Ik hoop dat het goed komt met hem.
Zonder communicatie loopt elke relatie op de klippen. Of het nou 2 weken of 10 jaar is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:10 schreef Sandrasan het volgende:
[..]
Communicatie is inderdaad niet onze sterkste kant en ik weet zeker dat als we dat konden verbeteren, de hele relatie al stukken beter zou zijn. Mijn man ziet er echter het nut niet zo van in en als ik graag ergens over wil praten dan begint hij al met zijn ogen te rollen en te zuchten. Dan stuit je met je goede intenties dus tegen een muur.
Samen iets leuks doen is ook erg lastig. Onze interesses liggen ver uit elkaar.
Dan nog ons zoontje. Hier ben ik wel over uit. Ik wil hem niet veel langer meer in deze giftige situatie laten zitten. Als het niet snel sterk verbeterd dan moet ik voor scheiden kiezen. Mijn eigen jeugd is danig verziekt doordat mijn ouders er jaaaaren over hebben gedaan om eindelijk de knoop door te hakken en te scheiden. Beiden waren doodongelukkig met elkaar maar te bang voor een leven zonder elkaar. Knallende ruzies werden afgewisseld met periodes van elkaar doodzwijgen... Dat wens ik echt niemand toe. Ik geloof overigens wel in "What doesn't kill you makes you stronger" maar tot op zekere hoogte want mijn jeugd heeft mij echt niet sterker gemaakt. Integendeel.
@Snakelady: heel veel sterkte met je man. Ik hoop dat het goed komt met hem.
Het klinkt misschien als dat ik me gedraag als een slachtoffer. Maar ik denk niet dat dat het geval is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:56 schreef macondo het volgende:
TS, je draait de zaken om en je gedraagt je als een slachtoffer. Misschien dat het bij vriendinnen onder elkaar wel werkt - maar ik krijg jeuk van je verhalen dat "hij jou ook niet hielp toen jij ziek was" en dat "hij niet wil praten" en hij zus en zo doet.
Je bent kennelijk op zoek naar rechtvaardiging of je zoekt steun. "joh, wat een eikel - terecht dat je weg wilt, het kind meeneemt en hij het huis uit moet!".TS, kijk eens wat meer naar je eigen rol in het geheel en gedraag je niet zo als slachtoffer. Communiceren komt van twee kanten, je bent er zelf volgens mij ook geen ster in...
Klopt, is heel lastig, het lijkt alleen maar erger te worden waardoor het er steeds meer op lijkt dat het niet meer te redden isquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:00 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Zonder communicatie loopt elke relatie op de klippen. Of het nou 2 weken of 10 jaar is.
Juist omdat het al wat langer sleept is het moeilijk om met een blanco instelling te proberen weer normaal te praten.
Ja, gisteravond weer, lees hierboven zijn reactie.quote:Heb je je man wel eens letterlijk verteld dat je het niet ziet zitten? Ik kan me voorstellen dat hints, of omslachtige verhalen in plaats van straight to the point, alleen maar tegenstand opwekken.
Tijd voor een andere tactiek lijkt me.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:22 schreef Sandrasan het volgende:
[..]
Het klinkt misschien als dat ik me gedraag als een slachtoffer. Maar ik denk niet dat dat het geval is.
Het klopt dat ik ook niet een ster ben in communicatie, maar ik probeer het steeds weer opnieuw. Ben altijd degene die het gesprek begint als er iets tussen ons speelt. Vertel hem wat me dwars zit, opper oplossingen en luister naar wat hij te zeggen heeft. Het punt is dat hij er nooit wat op te zeggen heeft, zelf nooit oplossingen aandraagt en de problemen ontkent. Zoals gisteren ook weer: ik begon het gesprek over de situatie tussen ons en over dat we al ruim een maand geen enkele intimiteit hebben gehad. Geen knuffel, geen seks, niet eens een kus. En dat ik dat niet trek. Zegt hij dat hij het wel prima vind zo, dat hij er aan is gewend. Ik zeg dat het voor mij alleen maar erger is geworden, dat ik voorheen van hem knuffels en geborgenheid miste, maar dat het nu nog erger is want we hebben ook geen seks meer, praten amper, alleen nog maar over ons zoontje bijna. Toen was hij het gesprek alweer zat, gaat zuchten en antwoord gewoon niet meer.
Ik stuit elke keer op een muur! Is dit slachtoffer spelen?
Dit heb ik al heel vaak geprobeert. Maar dan komt er niks. Het gaat dan zo: ik zit echt heel lang te wachten tot hij antwoord en dan zeg ik eindelijk maar iets in de trend van "nou?" of "wil je antwoorden alsjeblieft" Dan zegt hij "Hé wat? Moest ik antwoorden dan?" "Ja." "Waar moest ik op antwoorden dan?"... Vervolgens geeft hij nóg niet antwoord maar herformuleert hij wat ik heb gezegd in de vorm van een vraag. Bijvoorbeeld "Dus je vind dat ik eens het initiatief tot een gesprek moet nemen?" "Ja." ... Gevolgd door weer een ellenlange stilte. Dan zeg ik maar weer wat: "Dus?" Hij: "Wat?" Ik:"Nou, je hebt eigenlijk nog niks gezegd." Hij: "Wat moet ik zeggen dan?"...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:32 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Tijd voor een andere tactiek lijkt me.
Zo heb je de "laten we de rollen eens omdraaien" tactiek: In plaats van tegen hém aan te praten, laat hem tegen jou aan praten. Niet onderbreken, niet in de rede vallen, niet goed- of afkeurend reageren totdat ie klaar is.
Verder is onze situatie niet echt verandert denk ik.quote:[..]
Zitten jullie de laatste tijd vaker op elkaars lip? Spelen er andere (financiele) problemen mee?
Volgens mij is het juist zijn ziekzijn wat dit bij jou boven laat komen:quote:Op woensdag 30 september 2009 19:17 schreef Sandrasan het volgende:
Jeetje, zoveel reacties in zo'n korte tijd had ik niet verwacht.
Nee 't was natuurlijk niet van de een op de andere dag dat ik niet meer van hem hield, dit sleept al jaren.
Hij wil gewoon niet wat jij wil. Meer niet. Om nader tot elkaar te komen moeten jullie om te beginnen hetzelfde willen, en daar zit het dus fundamenteel mis. Die ziekte van hem is voor jullie relatie (zonder het te willen bagatelliseren) eigenlijk niets meer dan de katalysator voor het probleem in jullie relatie, denk ik.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:23 schreef Sandrasan het volgende:
Dit heb ik al heel vaak geprobeert. Maar dan komt er niks. Het gaat dan zo: ik zit echt heel lang te wachten tot hij antwoord en dan zeg ik eindelijk maar iets in de trend van "nou?" of "wil je antwoorden alsjeblieft" Dan zegt hij "Hé wat? Moest ik antwoorden dan?" "Ja." "Waar moest ik op antwoorden dan?"... Vervolgens geeft hij nóg niet antwoord maar herformuleert hij wat ik heb gezegd in de vorm van een vraag. Bijvoorbeeld "Dus je vind dat ik eens het initiatief tot een gesprek moet nemen?" "Ja." ... Gevolgd door weer een ellenlange stilte. Dan zeg ik maar weer wat: "Dus?" Hij: "Wat?" Ik:"Nou, je hebt eigenlijk nog niks gezegd." Hij: "Wat moet ik zeggen dan?"...
Hier wordt ik echt knettergek van.
Probeer eens open vragen te stellen. In jouw voorbeeld kun je na zijn vraag (waarin hij samenvat wat jij vindt, wat gewoon goed is) die lange stilte doorbreken door te vragen wat hij daar dan van vindt of wat zijn gedachten er dan over zijn. Jouw manier van communiceren kan in elk geval ook verbeterd worden. Het komt op mij best 'agressief' over, als een soort verhoor in plaats van een gesprek. Ik vind het niet zo gek dat hij stiltes laat vallen, na zit te denken en amper reageert op vragen als: 'nou?', 'dus'?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:23 schreef Sandrasan het volgende:
[..]
Dit heb ik al heel vaak geprobeert. Maar dan komt er niks. Het gaat dan zo: ik zit echt heel lang te wachten tot hij antwoord en dan zeg ik eindelijk maar iets in de trend van "nou?" of "wil je antwoorden alsjeblieft" Dan zegt hij "Hé wat? Moest ik antwoorden dan?" "Ja." "Waar moest ik op antwoorden dan?"... Vervolgens geeft hij nóg niet antwoord maar herformuleert hij wat ik heb gezegd in de vorm van een vraag. Bijvoorbeeld "Dus je vind dat ik eens het initiatief tot een gesprek moet nemen?" "Ja." ... Gevolgd door weer een ellenlange stilte. Dan zeg ik maar weer wat: "Dus?" Hij: "Wat?" Ik:"Nou, je hebt eigenlijk nog niks gezegd." Hij: "Wat moet ik zeggen dan?"...
Tsja, zoals gezegd kun je niet in je eentje een relatie redden. Helemaal waar, en misschien is het uiteindelijk wel de beste optie om inderdaad uit elkaar te gaan. Daarvoor ken ik jullie en jullie situatie niet goed genoeg.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:23 schreef Sandrasan het volgende:
[..]
[..]
Verder is onze situatie niet echt verandert denk ik.
Wat zij zegt. Je zit in een impasse en je komt er mijnziens alleen vanaf door zelf de keuze te maken de situatie te veranderen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:34 schreef Xennia het volgende:
Wat zit je nog te trekken dan aan dat dode paard?
Je kunt niet in je eentje aan je relatie werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |