abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73346995
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Letterlijk wel toch?
Nee letterlijk niet, want de kerk is geen moskee
pi_73347025
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ga ergens anders trollen. Ik heb nergens gezegd dat de islam het enige probleem is.
Als je op je denkfouten wordt gewezen noem jij dat inderdaad trollen, maar dat boeit niet. Dus de islam is opeens het probleem niet meer en er zijn veel meer factoren die een rol spelen?
quote:
En dat Antilianen boven de Turken uitkomen als het op criminaliteit gaat, komt omdat ze uit Afrika komen. Antilianen, Surinamers en Marokkanen komen allemaal oorspronkelijk uit Afrika en JUIST zij zijn de 3 groepen die het hoogst vertegenwoordigd in de criminaliteit zijn.
Heeft iets met cultuur te maken. Te weinig gericht op scholing en studie. En de hele dag op straat hangen.
Kijk hem eens nuanceren, nu ligt criminaliteit opeens aan Afrikaanse roots terwijl je het eerder aan de islam toeschreef. Blijkt weer eens dat jij weet waar je over praat.
pi_73347031
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee letterlijk niet, want de kerk is geen moskee
Een moskee kan je zien als een islamitische kerk.
pi_73347102
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is jouw probleem. JIJ wilt dat mosilms ontkerkelijken. Wilders wilt dat helemaal niet, dus met jouw argument heeft hij niks te maken.
Inderdaad, het is mijn probleem, daarom kaart ik het ook aan.
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat ze minder naar de moskee gaan betekent niet dat ze helemaal ontkerkelijken

De islam kan je ook zonder moskee beoefenen hoor, daar is een moskee niet bij nodig

Een echte moslim gaat nooit van z'n geloof afvallen. En wat mij betreft hoeft hij dat ook helemaal niet. Alleen jij - met je extreme standpunt - vindt dat.
Een totale ontkerkelijking is meer een utopie, geen realistisch ideaal.

Maar als moslims minder vaak naar de moskee gaan, dat worden ze blijkbaar minder streng/conservatief gelovig. En ze komen dan uiteraard ook minder in aanraking met haatimams. En dat is allemaal bevorderlijk voor mijn idee van leven en laten leven - een idee wat mij wél enigszins realistisch lijkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2009 23:09:23 ]
pi_73347114
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:05 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Een moskee kan je zien als een islamitische kerk.
Dan had je ont-moskeeen o.i.d dergelijks moeten zeggen.
pi_73347141
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:04 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als je op je denkfouten wordt gewezen noem jij dat inderdaad trollen, maar dat boeit niet. Dus de islam is opeens het probleem niet meer en er zijn veel meer factoren die een rol spelen?
[..]

Kijk hem eens nuanceren, nu ligt criminaliteit opeens aan Afrikaanse roots terwijl je het eerder aan de islam toeschreef. Blijkt weer eens dat jij weet waar je over praat.
Nee pikkie. Ik heb nergens gezegd dat de islam het enige probleem is. Igen en ik hadden het over de islam en niet over Afrikaanse volkeren zoals de Antilianen.
pi_73347199
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Inderdaad, het is mijn probleem, daarom kaart ik het ook aan.
[..]

Een totale ontkerkelijking is meer een utopie, geen realistisch ideaal.

Maar als moslims minder vaak naar de moskee gaan, dat worden ze blijkbaar minder streng/conservatief gelovig. En ze komen dan uiteraard ook minder in aanraking met haatimams. En dat is allemaal bevorderlijk voor mijn idee van leven en laten leven - een idee wat mij wél enigszins realistisch lijkt.
Alsof een moslim een haatimam nodig heeft om extremistisch te denken

Sjonge jonge jonge zeg.

Waardoor denk je dat die haatimam extremistisch wordt? Geinspireer door de Koran toch, geinspireerd door de islam toch?
Mosilms die niet naar de moskee gaan, lezen dezelfde Koran, dus thuis kan een deel v/d moslims ook extremistisch gaan denken.
En daar komt nog bij dat door de opkomst van internet moslims (van de jongere generatie dus) ook in aanraking komen met jihadistische websites waarin haat wordt opgeroepen.
pi_73347320
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Sjonge jonge jonge zeg.

Waardoor denk je dat die haatimam extremistisch wordt? Geinspireer door de Koran toch, geinspireerd door de islam toch?
Mosilms die niet naar de moskee gaan, lezen dezelfde Koran, dus thuis kan een deel v/d moslims ook extremistisch gaan denken.
En daar komt nog bij dat door de opkomst van internet moslims (van de jongere generatie dus) ook in aanraking komen met jihadistische websites waarin haat wordt opgeroepen.
Maareh die straatterroristen waar Wilders het over heeft zijn eigenlijk fundamentalistische moslims?
pi_73347359
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:18 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Maareh die straatterroristen waar Wilders het over heeft zijn eigenlijk fundamentalistische moslims?
Nee, zeg ik dat dan?
pi_73347387
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee, zeg ik dat dan?

Misschien moet je dan een beter onderscheid maken tussen problemen waar de islam wel een rol bij speelt en waar de islam geen rol bij speelt. Jij gooit alles op een hoop.
pi_73347436
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:21 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Misschien moet je dan een beter onderscheid maken tussen problemen waar de islam wel een rol bij speelt en waar de islam geen rol bij speelt. Jij gooit alles op een hoop.
Dat doe ik al.
pi_73347454
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat doe ik al.
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Moet ik alles voor je voorkauwen ofzo? Kijk je geen nieuws?

- haatpreken in moskeeen (tip: kijk eens de documentaire Undercover Islam)
- aanslagen waarbij Pakistaanse moslims betrokken waren
- haatzaaien in schoolboeken op islamitische scholen
- hoge criminaliteit onder moslims
- gang-geweld
[..]
Jij gooit inderdaad al alles op een hoop.
pi_73347464
Igen, ik zie dat je niet meer reageert. Ik ga even weg, je kan posten dan reageer ik er later vanavond verder op.

En meh7: veel succes in je anti-Wilders campagne
pi_73347499
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]

Jij gooit inderdaad al alles op een hoop.
Nee pikkie beter lezen. Igen en ik hadden het daarin over immigranten als mensen die voor problemen veroorzaken. En ik noemde problemen op die Pakistaanse immigranten in de UK veroorzaakten.
pi_73347592
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:26 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee pikkie beter lezen. Igen en ik hadden het daarin over immigranten als mensen die voor problemen veroorzaken. En ik noemde problemen op die Pakistaanse immigranten in de UK veroorzaakten.
Als de onderscheidende factor gaf je de islam aan en vervolgens kwam je met dat lijstje. Niet terug krabbelen nu, daar is het al te laat voor.
pi_73347861
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Sjonge jonge jonge zeg.

Dat komt vooral door de omgeving waarin die Imam is opgegroeid en/of opgeleid. In naam van de Bijbel zijn in het verleden ook de nodige doden gevallen, maar ook dat heeft meer te maken met de toenmalige maatschappelijke denkbeelden dan met het geloof op zich.
quote:
En een protestant die de Bijbel leest zou ook zelf op het idee kunnen komen om een nieuwe kruistocht te starten om het huidige gebied van Israël te veroveren. En om vervolgens alle Israëlieten die daar wonen het Christelijke geloof op te dringen, want dat staat letterlijk als opdracht in de Bijbel. Maar in de praktijk gebeurt dat niet.

Qua gewelddadig extremisme is volgens mij dus niet het geloof of het heilige boek zelf het probleem, maar manier waarop de maatschappij ermee omgaat.

En om ook op Meh7's punt in te gaan: Je zou kunnen beweren dat één van de problemen met 'straatterroristen' wel degelijk uit de Koran voortkomt, namelijk dat meiden zonder hoofddoek volgens sommigen van hen hoeren zijn die je mag verkrachten. Welnu, zo staat het dus niet in de Koran. Deze jongens nemen de kuisheidsopdracht voor vrouwen zogenaamd wel heel serieus, maar de kuisheidsopdracht voor mannen slaan ze totaal in de wind. Ze leven dus niet braaf volgens de regels van de Islam, nee, ze gebruiken de Islam slechts als slechte smoes voor barbaarse daden. Wederom een voorbeeld dus van wat ik hierboven zei: niet de Koran is het probleem, maar de manier waarop ermee wordt omgegaan, de manier waarop deze wordt geïnterpreteerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2009 23:41:23 ]
pi_73347939
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als de onderscheidende factor gaf je de islam aan en vervolgens kwam je met dat lijstje. Niet terug krabbelen nu, daar is het al te laat voor.
Meisje toch... je moet eens leren lezen.
pi_73347998
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:19 schreef Zienswijze het volgende:
Bullshit. Typisch weer het linkse smoesje.

Ga eens naar Engeland kijken. Het verschil tussen Pakistaanse immigranten (moslim) en Indiase immigranten (hindoe). Zelfde aantallen, zelfde sociaal-economische positie.

Welke groep zorgt daar nou voor de grootste problemen?
Nou, vertel eens dan? De laatste grote rellen in de UK in 2001 omvatte namelijk vertegenwoordigers van zowel indiers, pakistanis' en bangladeshi's.
De meeste recente cijfers die ik kan vinden geven aan dat er zo'n 7000 moslims onder 84.000 gevangenen in de UK zijn.

Maar goed, we weten het nu wel, feiten bestaan niet, alle moslims zijn gevaarlijk etc etc blablabla....whatever
pi_73348470
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik snap dat je in je slachtoffersschap zit en dat je daardoor elke post in dit topic ziet als een aanval op de islam.
De onderscheidene factor van de islam gaf ik in de daaropvorige post en niet in de post van dat lijstje. Beter lezen dus trollie.
pi_73348534
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, vertel eens dan? De laatste grote rellen in de UK in 2001 omvatte namelijk vertegenwoordigers van zowel indiers, pakistanis' en bangladeshi's.
De meeste recente cijfers die ik kan vinden geven aan dat er zo'n 7000 moslims onder 84.000 gevangenen in de UK zijn.

Maar goed, we weten het nu wel, feiten bestaan niet, alle moslims zijn gevaarlijk etc etc blablabla....whatever
Zie het lijstje wat ik heb gegeven 2 pagina's terug. En de rellen in 2001 waren rassenrellen. Overigens is jouw post geheel irrelevant en onnodig want ik heb nergens gezegd dat het ene volk geheel vredelievend is en het andere volk louter gewelddadig. Onder elk volk heb je uitschot. Wat wel zo is, is dat je onder de ene bevolkingsgroep relatief meer uitschot hebt dan onder de andere bevolkingsgroep. Dat zien we namelijk ook in Nederland.

En tja, als je zo begint met "alle moslims zijn gevaarlijk" dan loop je het topic te verpesten ondanks je want vrijwel niemand pleit dat alle moslims gevaarlijk zijn.
pi_73348586
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat komt vooral door de omgeving waarin die Imam is opgegroeid en/of opgeleid. In naam van de Bijbel zijn in het verleden ook de nodige doden gevallen, maar ook dat heeft meer te maken met de toenmalige maatschappelijke denkbeelden dan met het geloof op zich.
[..]

En een protestant die de Bijbel leest zou ook zelf op het idee kunnen komen om een nieuwe kruistocht te starten om het huidige gebied van Israël te veroveren. En om vervolgens alle Israëlieten die daar wonen het Christelijke geloof op te dringen, want dat staat letterlijk als opdracht in de Bijbel. Maar in de praktijk gebeurt dat niet.

Qua gewelddadig extremisme is volgens mij dus niet het geloof of het heilige boek zelf het probleem, maar manier waarop de maatschappij ermee omgaat.

En om ook op Meh7's punt in te gaan: Je zou kunnen beweren dat één van de problemen met 'straatterroristen' wel degelijk uit de Koran voortkomt, namelijk dat meiden zonder hoofddoek volgens sommigen van hen hoeren zijn die je mag verkrachten. Welnu, zo staat het dus niet in de Koran. Deze jongens nemen de kuisheidsopdracht voor vrouwen zogenaamd wel heel serieus, maar de kuisheidsopdracht voor mannen slaan ze totaal in de wind. Ze leven dus niet braaf volgens de regels van de Islam, nee, ze gebruiken de Islam slechts als slechte smoes voor barbaarse daden. Wederom een voorbeeld dus van wat ik hierboven zei: niet de Koran is het probleem, maar de manier waarop ermee wordt omgegaan, de manier waarop deze wordt geïnterpreteerd.
Nee, je bent loopt nu terug te krabbelen.

Net zei je namelijk dat het wél door de inhoud van het geloof komt. De inhoud van het geloof omvat het boek in het geloof: de Koran. En in deze post loop je opeens weer allerlei linkse waanzin-ideeen te typen.
pi_73349161
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 00:10 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik snap dat je in je slachtoffersschap zit en dat je daardoor elke post in dit topic ziet als een aanval op de islam.
De onderscheidene factor van de islam gaf ik in de daaropvorige post en niet in de post van dat lijstje. Beter lezen dus trollie.
Dat lijstje was een uiteenzetting van de vorige post.
pi_73349218
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 00:47 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat lijstje was een uiteenzetting van de vorige post.
Waarbij ik IMMIGRANTEN met elkaar vergeleek.
pi_73349239
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 00:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee, je bent loopt nu terug te krabbelen.

Net zei je namelijk dat het wél door de inhoud van het geloof komt. De inhoud van het geloof omvat het boek in het geloof: de Koran. En in deze post loop je opeens weer allerlei linkse waanzin-ideeen te typen.
Dat de Koran en de Bijbel (meer dan sommige andere godsdiensten) aanknopingspunten bieden voor fundamentalisme, geweld en imperialisme, wil niet zeggen dat deze aanknopingspunten ook daadwerkelijk gebruikt moeten worden en deze verwerpelijke ideeën ten uitvoer moeten worden gebracht.

In het geval van het Christendom is goed te zien dat we in ieder geval de gewelddadige kant succesvol hebben afgezworen door bepaalde maatschappelijke veranderingen. Ik zie niet in waarom dat met de Islam niet mogelijk zou zijn. Er zijn immers diverse landen (bijvoorbeeld Turkije en Iran) waar moslims in vrede leven, zonder jihad na te streven, en in vredige co-existentie met aanhangers van andere religies.
pi_73349276
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 00:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarbij ik IMMIGRANTEN met elkaar vergeleek.
Op basis van hun religie. Wat ik zeg dus. Je gaf als onderscheidende factor tussen de twee groepen de islam en je zei dat de islamitische groep voor meer problemen zorgde. Waarna je in de tweede post (met de opsomming) een lijstje had gemaakt met die problemen waar de islam dus voor zorgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')