abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73294694
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 17:04 schreef Q. het volgende:

[..]

Niemand?
Nee, volgens mij ook niet. Wel zijn er alleen al in de VS meer dan 50+ banken failliet gegaan. De vraag is alleen in hoeverre deze verliezen het saneringsproces op gang brengt.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:56:17 #52
141482 Q.
JurassiQ
pi_73296226
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 01:02 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Nee, volgens mij ook niet. Wel zijn er alleen al in de VS meer dan 50+ banken failliet gegaan. De vraag is alleen in hoeverre deze verliezen het saneringsproces op gang brengt.
92 dit jaar in de USA.
For great justice!
pi_73311378
Wir haben es nicht gewußt
pi_73342844

Irritante stem, maar wel een Interessant verhaal. Over hoe Peter Schiff een veel dramatischer verloop van de crisis voorziet, dan economen als Nobelprijswinnaar Milton Friedman en Nouriel Roubini. Wat zegt dat over Schiff?
pi_73343298
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:26 schreef haatbaard het volgende:

Irritante stem, maar wel een Interessant verhaal. Over hoe Peter Schiff een veel dramatischer verloop van de crisis voorziet, dan economen als Nobelprijswinnaar Milton Friedman en Nouriel Roubini. Wat zegt dat over Schiff?
Roubini is semi-fan van Bernanke, Schiff niet. Roubini was voor overheidsstimulus, Schiff niet.
pi_73343360
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:44 schreef pberends het volgende:

[..]

Roubini is semi-fan van Bernanke, Schiff niet. Roubini was voor overheidsstimulus, Schiff niet.
Precies. Schiff is ervoor om de hele boel in elkaar te laten klappen, zoals in de jaren '30. Zogenaamd om "het systeem te zuiveren", waar velen hier zo'n fan van zijn. Maar dat werkte in de jaren '30 ook niet.
pi_73344061
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:26 schreef haatbaard het volgende:
Over hoe Peter Schiff een veel dramatischer verloop van de crisis voorziet, dan economen als Nobelprijswinnaar Milton Friedman en Nouriel Roubini. Wat zegt dat over Schiff?
In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Dat geldt ook voor Nobelprijswinnaars
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:46 schreef haatbaard het volgende:
Precies. Schiff is ervoor om de hele boel in elkaar te laten klappen, zoals in de jaren '30. Zogenaamd om "het systeem te zuiveren", waar velen hier zo'n fan van zijn. Maar dat werkte in de jaren '30 ook niet.
Niet werken, dat valt zelden vast te stellen denk ik. Sommige mensen hebben voordeel bij een bepaalde situatie, anderen hebben nadeel bij een bepaalde situatie. Het failliet laten gaan van banken kan voor hen die eigen vermogen verschaft hebben, voor hen die vreemd vermogen verschaft hebben grote negatieve gevolgen hebben. Een gezonde concurrent, die een goede reservepositie heeft kan van faillissementen profiteren, enerzijds doordat doordat klanten niet meer naar de concurrent kunnen, anderzijds omdat er geprofiteerd kan worden van de overname van failliete boedel.

[ Bericht 45% gewijzigd door Bolkesteijn op 03-10-2009 21:26:54 ]
pi_73346185
Zowel Schiff en Roubini kunnen gelijk hebben.

Schiff zegt eigenlijk: direct een diepere recessie en de pijn nemen, en dan relatief snel weer de weg naar boven vinden.

Roubini zegt eigenlijk: de ergste pijn vermijden met stimulus en dan langzaam 'uitzieken'.

Beide zou kunnen werken...
pi_73347984
Roubini hypocriete draaikont, in maart zei die verkopen, nu zegt 'ie kopen! Ben heel veel geld misgelopen door naar die eikel en Schiff te luisteren!

[ Bericht 21% gewijzigd door Dave7 op 03-10-2009 23:53:17 ]
pi_73348883
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:46 schreef Dave7 het volgende:
Roubini hypocriete draaikont, in maart zei die verkopen, nu zegt 'ie kopen! Ben heel veel geld misgelopen door naar die eikel en Schiff te luisteren!
Schiff is inderdaad een long-term investor, dus mogelijk krijgt ie nog gelijk over een aantal jaar . Wat ik wel nep vind is dat Schiff het de hele tijd over hyperinflatie heeft, maar bearish over stocks is. Terwijl stocks juist een goede hedge bieden tegen hyperinflatie.

Roubini is later inderdaad gedraait, eerst zij hij bearmarketrally (dus uiteindelijk nieuwe lows), daarna "retest the lows later", nu zegt ie waarschijnlijk dat dit de lows waren . Ik ben zelf ook voorzichtiger geworden toen Roubini zei dat het maar een bearmarketrally was .

Roubini en Schiff hoef je iig niet serieus te nemen wat betreft short-term movements op de markt.

[ Bericht 3% gewijzigd door pberends op 04-10-2009 00:38:44 ]
  zondag 4 oktober 2009 @ 10:49:43 #62
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73352170
Als 190 het dieptepunt was, dan gaan er heel wat mensen balen, ook op dit forum. Zeker bij de huidige rentestand. En dat is dan meteen het ultieme bewijs dat de beurs niet te voorspellen valt, zelfs niet met de gedegen statistische analyse en mooie grafiekjes van Selang.

Maar we zullen zien. Zelf denk ik dat de rek er de eerstkomende 10 jaar uit is, dat er zeker in het westen bijzonder weinig te verdienen valt op de beurs. Ik heb daar ook een hele goede onderbouwing voor, maar dat is een topic apart.

Echter, het bovenstaande betekent natuurlijk helemaal niet dat de beurs nog een keer instort, zoals in september vorig jaar en in maart. In de financials lijkt de ergste pijn zolangzamerhand wel geleden, alle doemverhalen ten spijt. Dus we kunnen ook gewoon jarenlang een beetje lafjes rond de 300 blijven hooveren.

Bovendien ben ik van mening dat de beurs door alle moderne economische theorieën en analysetechnieken ook steeds verder voor is gaan lopen op de reële economie. Maar hoever precies, dat is alleen achteraf te bepalen. Het zou dus heel goed kunnen dat die 190 een weerspiegeling is van een crash in de reële economie die over een paar jaar nog gaat komen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:02:09 #63
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_73354878
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 10:49 schreef haatbaard het volgende:
Echter, het bovenstaande betekent natuurlijk helemaal niet dat de beurs nog een keer instort, zoals in september vorig jaar en in maart. In de financials lijkt de ergste pijn zolangzamerhand wel geleden, alle doemverhalen ten spijt. Dus we kunnen ook gewoon jarenlang een beetje lafjes rond de 300 blijven hooveren.
Allemaal leuk, zolang er in de States nog veel pijn in het verschiet ligt in de hypo markt + werkgelegenheid kan ik de huidige koersen niet rijmen met de realiteit.
De sprong omhoog is slechts en alleen te wijten aan een stukje fundering wat door de overheden erin gebracht is. Zijn bedrijven nu opeens winstgevender geworden vanwege de verhoogde afzetten ?!.....guess not.
Ik verwacht zeker nog wel een klapper....die niet te belopen is.
Wells Fargo, AIG, C hebben nog een lange weg te gaan.
Over pakweg 3 jr durf ik pas in de achteruitkijkspiegel te kijken van waar we nu staan. De beursen op dit moment lopen ook 3 jr vooruit (maar we zijn zeker nog niet uit de ellende.... ook in Europa niet)
Qua steunmaatregelingen hebben we zowat alles op rood ingezet.
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:26:11 #64
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73355598
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Allemaal leuk, zolang er in de States nog veel pijn in het verschiet ligt in de hypo markt + werkgelegenheid kan ik de huidige koersen niet rijmen met de realiteit.
De sprong omhoog is slechts en alleen te wijten aan een stukje fundering wat door de overheden erin gebracht is. Zijn bedrijven nu opeens winstgevender geworden vanwege de verhoogde afzetten ?!.....guess not.
Ik verwacht zeker nog wel een klapper....die niet te belopen is.
Wells Fargo, AIG, C hebben nog een lange weg te gaan.
Over pakweg 3 jr durf ik pas in de achteruitkijkspiegel te kijken van waar we nu staan. De beursen op dit moment lopen ook 3 jr vooruit (maar we zijn zeker nog niet uit de ellende.... ook in Europa niet)
Qua steunmaatregelingen hebben we zowat alles op rood ingezet.
Ik verwacht in de nabije toekomst ook zeker geen dikke vette winsten meer, vandaar dat ik denk dat de beurs op een relatief laag peil zal blijven. Maar extreme uitslagen naar beneden komen volgens mij alleen tot stand bij extreme gebeurtenissen, als alles er zeer onzeker uitziet. Zoals vorig jaar september na de val van Lehman of bijvoorbeeld na 9/11. Er zal imho dus beduidend méér moeten gebeuren dan een langzaam afnemende winstgevendheid van bedrijven, wil de AEX nog eens flink in elkaar donderen naar een niveau onder de 190.
pi_73355726
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:26 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ik verwacht in de nabije toekomst ook zeker geen dikke vette winsten meer, vandaar dat ik denk dat de beurs op een relatief laag peil zal blijven. Maar extreme uitslagen naar beneden komen volgens mij alleen tot stand bij extreme gebeurtenissen, als alles er zeer onzeker uitziet. Zoals vorig jaar september na de val van Lehman of bijvoorbeeld na 9/11. Er zal imho dus beduidend méér moeten gebeuren dan een langzaam afnemende winstgevendheid van bedrijven, wil de AEX nog eens flink in elkaar donderen naar een niveau onder de 190.
Die vette winsten zullen altijd het doel blijven denk ik. Men zal altijd op zoek naar iets gaan waar men denkt van te kunnen profiteren, en dat zal dan weer lijden tot een bubbeltje en een relatief korte maar flinke stijging. En dat kan van alles zijn, zie de bouwgekte van dubai, de stijging van de olie prijs plots tot hoge waarden een paar jaar geleden, de huizenprijzen .. etc. etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:43:17 #66
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73356017
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die vette winsten zullen altijd het doel blijven denk ik. Men zal altijd op zoek naar iets gaan waar men denkt van te kunnen profiteren, en dat zal dan weer lijden tot een bubbeltje en een relatief korte maar flinke stijging. En dat kan van alles zijn, zie de bouwgekte van dubai, de stijging van de olie prijs plots tot hoge waarden een paar jaar geleden, de huizenprijzen .. etc. etc.
Ja, da's omhoog. Maar omlaag...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 08:37:23 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_73415539
quote:
The demise of the dollar

In the most profound financial change in recent Middle East history, Gulf Arabs are planning – along with China, Russia, Japan and France – to end dollar dealings for oil, moving instead to a basket of currencies including the Japanese yen and Chinese yuan, the euro, gold and a new, unified currency planned for nations in the Gulf Co-operation Council, including Saudi Arabia, Abu Dhabi, Kuwait and Qatar.

Against the background to these currency meetings, Sun Bigan, China's former special envoy to the Middle East, has warned there is a risk of deepening divisions between China and the US over influence and oil in the Middle East. "Bilateral quarrels and clashes are unavoidable," he told the Asia and Africa Review. "We cannot lower vigilance against hostility in the Middle East over energy interests and security."
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_73420993
quote:
die discussie komt toch gewoon elk jaar wel minstens een keertje voorbij?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_73421102
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:38 schreef simmu het volgende:

[..]

die discussie komt toch gewoon elk jaar wel minstens een keertje voorbij?
Nu hebben ze als ik het nieuwsbericht moet geloven wel een termijn aan de overgang gesteld.
quote:
Het loslaten van de dollar bij de oliehandel moet binnen negen jaar een feit zijn; in 2018 is de overgang voltooid volgens de planning.
Dus nog 9 jaar te gaan.
pi_73421211
IJsland boos op Nederland, VK en IMF

Wat een gore lef hebben die IJslanders toch ook. Ze leefden jaren dik boven hun stand (enorm handelstekort) en nu lopen ze te janken dat de gemaakte schulden moeten terugbetalen.
pi_73421883
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:46 schreef pberends het volgende:
Wat een gore lef hebben die IJslanders toch ook. Ze leefden jaren dik boven hun stand (enorm handelstekort) en nu lopen ze te janken dat de gemaakte schulden moeten terugbetalen.
Jij gooit alle IJslanders op een hoop. Maar door het DGS zijn verliezen collectief gemaakt en dat terwijl de winsten privaat waren, er is dus geen enkele reden om alle IJslanders op een hoop te gooien.
pi_73422195
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Jij gooit alle IJslanders op een hoop. Maar door het DGS zijn verliezen collectief gemaakt en dat terwijl de winsten privaat waren, er is dus geen enkele reden om alle IJslanders op een hoop te gooien.
Je gaat me toch niet vertellen dat IJslanders de hoogste levenstandaard ter wereld te danken hebben aan vissen vangen?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:28:44 #75
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73422335
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zelfs op GeenStijl staat het nu, lekker geheim dat overleg
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73422389
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:24 schreef pberends het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat IJslanders de hoogste levenstandaard ter wereld te danken hebben aan vissen vangen?
Je gooit nog steeds alle IJslanders op een hoop. Het zij juist zij die vissen vangen die niet van de private winsten van de banken geprofiteerd hebben. Daarom is het DGS ook zo'n vervloekt instrument, het zorgt er voor dat schade collectief gemaakt wordt, dat valt alleen te verdedigen als de winst ook collectief gedeeld wordt. Daar is echter geen sprake van. Trouwens, het DGS kan beter sowieso afschaft worden, in de wereld van het fractioneel reserve bankieren biedt geen enkele bank zekerheid, het DGS zorgt er voor dat fouten op andere afgewenteld kunnen worden, onverteerbaar.
pi_73422542
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je gooit nog steeds alle IJslanders op een hoop. Het zij juist zij die vissen vangen die niet van de private winsten van de banken geprofiteerd hebben.
Ik herriner me nog wel een flimpje van een ijslander die aan het klagen was omdat hij een hypotheek in japanse yen had afgelsoten en dat nu niet meer kon opbergen om dat ijslandse munt nogal gedevalueerd was. Dat was een normaal persoon had niets met banken te maken, had zich alleen door bankiers gek laten maken door die vreemde hypotheek af te sluiten.

Regering moeten gewoon 100% winstbelasting voor banken gaan invoeren dan kunnen we huidige systeem wel behouden.
pi_73423256
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik herriner me nog wel een flimpje van een ijslander die aan het klagen was omdat hij een hypotheek in japanse yen had afgelsoten en dat nu niet meer kon opbergen om dat ijslandse munt nogal gedevalueerd was. Dat was een normaal persoon had niets met banken te maken, had zich alleen door bankiers gek laten maken door die vreemde hypotheek af te sluiten.

Regering moeten gewoon 100% winstbelasting voor banken gaan invoeren dan kunnen we huidige systeem wel behouden.
Tja, als ik een hypo in yuans afsluit moet ik ook niet vreemd staan te kijken dat je op een gegeven moment de lul bent .
pi_73423699
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:57 schreef pberends het volgende:

Tja, als ik een hypo in yuans afsluit moet ik ook niet vreemd staan te kijken dat je op een gegeven moment de lul bent .
Ik vind het verwerpelijk dat banken zulke producten bedenken en niet het totaal plaatje kunnen overzien. Dat degene die zulke producten afsluit dat niet kan overzien daar ben ik van overtuigd. Maar de bankiers hadden beter moeten weten, en in ieder geval particuleieren niet zulke risicovolle producten moeten aansmeren.

Kun je eigenlijk in nederland wel hypotheken in een andere valuta afsluiten. Anders moeten we maar eens dollar hypotheken voor de gokkers op een dollarcrash gaan verkopen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:26:25 #80
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73424187
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Trouwens, het DGS kan beter sowieso afschaft worden, in de wereld van het fractioneel reserve bankieren biedt geen enkele bank zekerheid, het DGS zorgt er voor dat fouten op andere afgewenteld kunnen worden, onverteerbaar.
Niet alleen fouten, ook gewoon doelbewuste wanpraktijken en sabotage, zoals in het geval van Icesave. En bij DSB krijg ik datzelfde vermoeden.
pi_73435005
lekker verval in amerika
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:08:20 #84
141482 Q.
JurassiQ
pi_73435072
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:06 schreef edwinh het volgende:
lekker verval in amerika
3e wereldland in de dop.
For great justice!
pi_73455219
Wat mij btreft zit het probleem hem in de exponentiele functie.

Elke exponentiele functie gaat ooit naar oneindig, zo ook elk jaar 2% groeien. Het fractionair bank systeem helpt daarbij niet. We hebben EN inflatie EN rente.... Hierdoor moet er altijd meer groei zijn dan inflatie. Met een aarde die niet groeit houdt het een keer op. Net zoals het leuke natuur=vrij in de macro-economie. Dit is allang niet meer zo...

Omdat het systeem altijd richting een asymptoot gaat, moet het systeem af en toe worden gereset. Door een wereldoorlog oid... En die hebben we al te lang niet gehad. Een beurscrash als deze hoort bij het systeem, omdat we uiteindelijk niet exponentieel kunnen blijven groeien. Oftewel, het begon allemaal met die ene bankier die de koning zover kreeg om hem voor elke uitgeleende pond weer ponden extra te laten uitlenen.

De zeepbel...
Whatever...
pi_73458605
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:32 schreef Spanky78 het volgende:
Elke exponentiele functie gaat ooit naar oneindig, zo ook elk jaar 2% groeien.
Zo bijzonder is dat niet voor een bepaalde functie, zolang het domein maar groot genoeg is. Deze meneer verteld ook over exponentiele functies:

woensdag 7 oktober 2009 @ 15:51:43 #87
38496 Perrin
pi_73459399
quote:
Fiddling with accounting rules is not going to restore the banks to health

The financial crisis has reinvigorated a debate on the effectiveness of our accounting and regulatory frameworks. This column shows that banks, hoping to preserve their book capital, use accounting discretion to systematically understate the impairment of their real-estate-related assets. But the accounting reforms announced thus far are exacerbating the gap between book and market values.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 19:30:39 #88
38496 Perrin
pi_73465960
quote:
Three Government Reports Point to Fiscal Doomsday

When our leaders have no awareness of the disastrous consequences of their actions, they can claim ignorance and take no action.

Or when our leaders have no hard evidence as to what might happen in the future, they can at least claim uncertainty.

But when they have full knowledge of an impending disaster … they have proof of its inevitability in ANY scenario … and they so declare in their official reports … but STILL don’t lift a finger to change course … then they have only one remaining claim:

INSANITY!

Congressional Budget Office (CBO): The Long-Term Budget Outlook
U.S. Federal Reserve: Flow of Funds Accounts of the United States
U.S. Treasury Department: Treasury Bulletin
pi_73468462
Blijft lachwekkend:

Geithner waarschuwt de wereld

Waarom is zijn beleid er dan alles op gericht om Amerikanen niet te laten sparen?
pi_73472487
quote:
Ali B. rapt over hypotheekrenteaftrek

"Ik trek liever iets anders af"

In de rapscene is beroering ontstaan over de nieuwste hittrack van Ali B., ‘Check de Aftrek.’ Het nummer over de hypotheekrenteaftrek werd in samenwerking met ambtenaren van het Ministerie van Financiën geschreven. Volgens collega-rappers is Ali’s macro-economische model slecht onderbouwd. Toch lijkt de rapper succesvol: het gewraakte nummer komt deze week binnen op nummer vijf in de Mega Top 100.

B. krijgt veel aanmerkingen op zijn volgens collega-rappers ‘onsamenhangende’ rap, die flow zou ontberen. De Jeugd van Tegenwoordig heeft stevige kritiek op het deel van zijn rap dat over de huizenschaarste gaat:

“Yo, huizen in Nederland, ze zijn schaars, je weet
Iedereen wil nu zijn eigen keet
Sociale woningbouw, ik voel me vet genakt
Die huren zijn zo hoog, je wordt nu echt gepakt,
Neem je chequeboekje mee, ‘t is niet relaxed, nee
check, ik word para”

Volgens Willie Wartaal van De Jeugd van Tegenwoordig ‘is die papi het spoor goed bijster.’ Hij beweert dat zijn collega zijn theorieën moet aanpassen aan de realiteit. “Door het zogeheten ‘scheefwonen’ zijn veel sociale huurders inmiddels vermogend geworden. Waar is dan de solidariteit? Wat is dat voor wack-ass shit?” aldus Wartaal. De jeugd is momenteel met econoom Lans Bovenberg in overleg voor een goed onderbouwde tegenaanval. “Dat wordt een keiharde diss, waarin we geen spaan heel laten van Ali’s macro-economische model. Die tjap snapt geen klap.” Wartaal vervolgt: “Shit wordt waanzinnig.”

Extince, de grootheid uit het Brabantse, bekritiseert de tekst van het refrein. Die luidt als volgt:

“Hypotheekrenteaftrek, ik trek liever iets anders af,
Je weet, die eigen huis, brengt je soms aan de bedelstaf”

“Als je de hypotheekrenteaftrek ter discussie wil stellen, je weet ‘t, geen probleem toch?” aldus de raplegende met de zachte g. “Maar, Ali is geen domme jongen toch? Hij moet effetjes nadenken, yo, veel mensen gaan dan zitten met een wreed grote restschuld, je portemonnee blijft niet lang gevuld. Hij houdt geen rekening met de toenemende aflossingsvrije periode.”

Ali B. heeft desgevraagd laten weten ‘geen fuck te geven’. Volgens Wartaal komt hij daar niet zomaar mee weg: “Shit is aan.”
http://www.speld.nl/2009/(...)ypotheekrenteaftrek/

(= nepbericht)
pi_73477169
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:39 schreef pberends het volgende:
Blijft lachwekkend:

Geithner waarschuwt de wereld

Waarom is zijn beleid er dan alles op gericht om Amerikanen niet te laten sparen?
het is echt een freak idd
pi_73477315
'Begrotingstekort VS naar 1,4 biljoen dollar' WASHINGTON (AFN) - Het tekort op de begroting van de Verenigde Staten is in het fiscale jaar 2009, dat op 30 september afliep, naar verwachting opgelopen tot een recordbedrag van 1,4 biljoen dollar. Dat is 950 miljard dollar meer dan in 2008.

Het begrotingstekort van de Amerikaanse overheid is sterk opgelopen door de steun aan de financiële sector en de stimuleringsplannen voor de economie. Economen hebben al gewaarschuwd dat het huidige begrotingsbeleid van de VS onhoudbaar is. Washington kan daardoor zijn kredietwaardigheid verliezen, met desastreuze gevolgen voor de Amerikaanse dollar en de wereldeconomie
pi_73478385
En ondertussen blijft dat goud maar doorstijgen, nu al bijna $1060/oz. Bijna jammar dat ik niet in de VS woon...
pi_73478663
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 08:09 schreef edwinh het volgende:
'Begrotingstekort VS naar 1,4 biljoen dollar' WASHINGTON (AFN) - Het tekort op de begroting van de Verenigde Staten is in het fiscale jaar 2009, dat op 30 september afliep, naar verwachting opgelopen tot een recordbedrag van 1,4 biljoen dollar. Dat is 950 miljard dollar meer dan in 2008.

Het begrotingstekort van de Amerikaanse overheid is sterk opgelopen door de steun aan de financiële sector en de stimuleringsplannen voor de economie. Economen hebben al gewaarschuwd dat het huidige begrotingsbeleid van de VS onhoudbaar is. Washington kan daardoor zijn kredietwaardigheid verliezen, met desastreuze gevolgen voor de Amerikaanse dollar en de wereldeconomie
Bedoelen ze hier trouwens niet het financieringstekort? Het begrotingstekort zegt mij niet zoveel, aangezien daar ook aflossingen bij zitten. Ik wil weten met hoeveel de staatsschuld stijgt, en ook een vergelijking met hoeveel die vorig jaar steeg. Daar heb je de financieringstekorten van beide jaren voor nodig.

Ik vraag me trouwens af hoe Nederland het doet i.v.t. de V.S.. Waarschijnlijk niet veel beter of misschien zelfs slechter.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:23:43 #95
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73481102
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:27 schreef pberends het volgende:

[..]

http://www.speld.nl/2009/(...)ypotheekrenteaftrek/

(= nepbericht)
De Speld lees ook die andere berichten daar eens, die zijn echt geniaal.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73493316
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:23 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

De Speld lees ook die andere berichten daar eens, die zijn echt geniaal.
http://www.speld.nl/2008/(...)ct-redding-economie/

Bos: ‘Vertrouwen in falende ICT is redding economie’

.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 19:41:23 #97
38496 Perrin
pi_73497207
quote:
The Sound of One Hand Clapping - What Deflationists May be Missing

Suppose, for the sake of argument that a world exists where banks are allowed by their regulators to pretend their default losses simply do not exist. And, even more outlandishly, some of these banks are allowed to sell heavily damaged loans to their central bank at nearly their full original price.

What does "deflation" mean in such a world? Not much, as it turns out. At least from a monetary perspective, because money is not being destroyed at nearly the rate that would be expected or predicted by the size and rate of the defaults.

This is the world in which we currently live. Trillions in probable and provable losses quietly exist out of sight on the balance sheets of the Federal Reserve and other financial institutions. If they ever come out of hiding and onto the books, I think the deflationists will be proven correct in spades.
pi_73498561
Het vreemde is nu echt alles stijgt, inclusief obligaties en bund future, wanneer hebben we dat eerder gezien, juist u raadt het al........
pi_73498934
30y FED out of money

•Yields 4.009% vs. Exp. 3.994%
•Bid To Cover 2.37 vs. Avg. 2.59 (Prev. 2.92)
•Indirects 34.5% vs. Avg. 48.03% (Prev. 46.7%)
•Indirect Bid To Cover: 1.51
•Allotted at high 27.53%
•8.5% of accepted to directs
pi_73499814
Out of the money komt toch alleen bij opties voor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')