Nee, volgens mij ook niet. Wel zijn er alleen al in de VS meer dan 50+ banken failliet gegaan. De vraag is alleen in hoeverre deze verliezen het saneringsproces op gang brengt.quote:
92 dit jaar in de USA.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 01:02 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Nee, volgens mij ook niet. Wel zijn er alleen al in de VS meer dan 50+ banken failliet gegaan. De vraag is alleen in hoeverre deze verliezen het saneringsproces op gang brengt.
Roubini is semi-fan van Bernanke, Schiff niet. Roubini was voor overheidsstimulus, Schiff niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:26 schreef haatbaard het volgende:
Irritante stem, maar wel een Interessant verhaal. Over hoe Peter Schiff een veel dramatischer verloop van de crisis voorziet, dan economen als Nobelprijswinnaar Milton Friedman en Nouriel Roubini. Wat zegt dat over Schiff?
Precies. Schiff is ervoor om de hele boel in elkaar te laten klappen, zoals in de jaren '30. Zogenaamd om "het systeem te zuiveren", waar velen hier zo'n fan van zijn. Maar dat werkte in de jaren '30 ook niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Roubini is semi-fan van Bernanke, Schiff niet. Roubini was voor overheidsstimulus, Schiff niet.
In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:26 schreef haatbaard het volgende:
Over hoe Peter Schiff een veel dramatischer verloop van de crisis voorziet, dan economen als Nobelprijswinnaar Milton Friedman en Nouriel Roubini. Wat zegt dat over Schiff?
Niet werken, dat valt zelden vast te stellen denk ik. Sommige mensen hebben voordeel bij een bepaalde situatie, anderen hebben nadeel bij een bepaalde situatie. Het failliet laten gaan van banken kan voor hen die eigen vermogen verschaft hebben, voor hen die vreemd vermogen verschaft hebben grote negatieve gevolgen hebben. Een gezonde concurrent, die een goede reservepositie heeft kan van faillissementen profiteren, enerzijds doordat doordat klanten niet meer naar de concurrent kunnen, anderzijds omdat er geprofiteerd kan worden van de overname van failliete boedel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:46 schreef haatbaard het volgende:
Precies. Schiff is ervoor om de hele boel in elkaar te laten klappen, zoals in de jaren '30. Zogenaamd om "het systeem te zuiveren", waar velen hier zo'n fan van zijn. Maar dat werkte in de jaren '30 ook niet.
Schiff is inderdaad een long-term investor, dus mogelijk krijgt ie nog gelijk over een aantal jaarquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:46 schreef Dave7 het volgende:
Roubini hypocriete draaikont, in maart zei die verkopen, nu zegt 'ie kopen!Ben heel veel geld misgelopen door naar die eikel en Schiff te luisteren!
![]()
Allemaal leuk, zolang er in de States nog veel pijn in het verschiet ligt in de hypo markt + werkgelegenheid kan ik de huidige koersen niet rijmen met de realiteit.quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:49 schreef haatbaard het volgende:
Echter, het bovenstaande betekent natuurlijk helemaal niet dat de beurs nog een keer instort, zoals in september vorig jaar en in maart. In de financials lijkt de ergste pijn zolangzamerhand wel geleden, alle doemverhalen ten spijt. Dus we kunnen ook gewoon jarenlang een beetje lafjes rond de 300 blijven hooveren.
Ik verwacht in de nabije toekomst ook zeker geen dikke vette winsten meer, vandaar dat ik denk dat de beurs op een relatief laag peil zal blijven. Maar extreme uitslagen naar beneden komen volgens mij alleen tot stand bij extreme gebeurtenissen, als alles er zeer onzeker uitziet. Zoals vorig jaar september na de val van Lehman of bijvoorbeeld na 9/11. Er zal imho dus beduidend méér moeten gebeuren dan een langzaam afnemende winstgevendheid van bedrijven, wil de AEX nog eens flink in elkaar donderen naar een niveau onder de 190.quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Allemaal leuk, zolang er in de States nog veel pijn in het verschiet ligt in de hypo markt + werkgelegenheid kan ik de huidige koersen niet rijmen met de realiteit.
De sprong omhoog is slechts en alleen te wijten aan een stukje fundering wat door de overheden erin gebracht is. Zijn bedrijven nu opeens winstgevender geworden vanwege de verhoogde afzetten ?!.....guess not.
Ik verwacht zeker nog wel een klapper....die niet te belopen is.
Wells Fargo, AIG, C hebben nog een lange weg te gaan.
Over pakweg 3 jr durf ik pas in de achteruitkijkspiegel te kijken van waar we nu staan. De beursen op dit moment lopen ook 3 jr vooruit (maar we zijn zeker nog niet uit de ellende.... ook in Europa niet)
Qua steunmaatregelingen hebben we zowat alles op rood ingezet.
Die vette winsten zullen altijd het doel blijven denk ik. Men zal altijd op zoek naar iets gaan waar men denkt van te kunnen profiteren, en dat zal dan weer lijden tot een bubbeltje en een relatief korte maar flinke stijging. En dat kan van alles zijn, zie de bouwgekte van dubai, de stijging van de olie prijs plots tot hoge waarden een paar jaar geleden, de huizenprijzen .. etc. etc.quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:26 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Ik verwacht in de nabije toekomst ook zeker geen dikke vette winsten meer, vandaar dat ik denk dat de beurs op een relatief laag peil zal blijven. Maar extreme uitslagen naar beneden komen volgens mij alleen tot stand bij extreme gebeurtenissen, als alles er zeer onzeker uitziet. Zoals vorig jaar september na de val van Lehman of bijvoorbeeld na 9/11. Er zal imho dus beduidend méér moeten gebeuren dan een langzaam afnemende winstgevendheid van bedrijven, wil de AEX nog eens flink in elkaar donderen naar een niveau onder de 190.
Ja, da's omhoog. Maar omlaag...quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die vette winsten zullen altijd het doel blijven denk ik. Men zal altijd op zoek naar iets gaan waar men denkt van te kunnen profiteren, en dat zal dan weer lijden tot een bubbeltje en een relatief korte maar flinke stijging. En dat kan van alles zijn, zie de bouwgekte van dubai, de stijging van de olie prijs plots tot hoge waarden een paar jaar geleden, de huizenprijzen .. etc. etc.
quote:The demise of the dollar
In the most profound financial change in recent Middle East history, Gulf Arabs are planning – along with China, Russia, Japan and France – to end dollar dealings for oil, moving instead to a basket of currencies including the Japanese yen and Chinese yuan, the euro, gold and a new, unified currency planned for nations in the Gulf Co-operation Council, including Saudi Arabia, Abu Dhabi, Kuwait and Qatar.
Against the background to these currency meetings, Sun Bigan, China's former special envoy to the Middle East, has warned there is a risk of deepening divisions between China and the US over influence and oil in the Middle East. "Bilateral quarrels and clashes are unavoidable," he told the Asia and Africa Review. "We cannot lower vigilance against hostility in the Middle East over energy interests and security."
die discussie komt toch gewoon elk jaar wel minstens een keertje voorbij?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:34 schreef jmac het volgende:
Nederlands: http://www.nuzakelijk.nl/(...)nieuw-discussie.html
Nu hebben ze als ik het nieuwsbericht moet geloven wel een termijn aan de overgang gesteld.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:38 schreef simmu het volgende:
[..]
die discussie komt toch gewoon elk jaar wel minstens een keertje voorbij?
Dus nog 9 jaar te gaan.quote:Het loslaten van de dollar bij de oliehandel moet binnen negen jaar een feit zijn; in 2018 is de overgang voltooid volgens de planning.
Jij gooit alle IJslanders op een hoop. Maar door het DGS zijn verliezen collectief gemaakt en dat terwijl de winsten privaat waren, er is dus geen enkele reden om alle IJslanders op een hoop te gooien.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:46 schreef pberends het volgende:
Wat een gore lef hebben die IJslanders toch ook. Ze leefden jaren dik boven hun stand (enorm handelstekort) en nu lopen ze te janken dat de gemaakte schulden moeten terugbetalen.
Je gaat me toch niet vertellen dat IJslanders de hoogste levenstandaard ter wereld te danken hebben aan vissen vangen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij gooit alle IJslanders op een hoop. Maar door het DGS zijn verliezen collectief gemaakt en dat terwijl de winsten privaat waren, er is dus geen enkele reden om alle IJslanders op een hoop te gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |