abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73841724
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Nope, ook al niet helaas.

Ach, het zij n slecht 2400 regels
Misschien helpt het volgende als de formule begint met "+" en er verder geen + in voorkomt:
Selecteer de kolom
Vervang de "+" door de "="
Sla het eerst op voor de zekerheid!

Volgens mij heb ik 'm
zet bij elke formule een "=" er voor (kolom erbij met formule) en de waarde copieren.
Selecteer de hele kolom
Vervang de = door de =.
Sla het eerst op voor de zekerheid!

[ Bericht 10% gewijzigd door Twentsche_Ros op 19-10-2009 13:44:47 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:43:08 #152
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73841896
bedoel je dat het als tekst in excel komt en je het eigenlijk als getal wil?
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:50:34 #153
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73842218
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Misschien helpt het volgende als de formule begint met "+" en er verder geen + in voorkomt:
Selecteer de kolom
Vervang de "+" door de "="
Sla het eerst op voor de zekerheid!

Volgens mij heb ik 'm
zet bij elke formule een "=" er voor (kolom erbij met formule) en de waarde copieren.
Selecteer de hele kolom
Vervang de = door de =.
Sla het eerst op voor de zekerheid!


Dat werkt ook niet. Ik moet dus het bronveldje aanpassen en niet het resultaatveld. En het bronveld is gewoon platte tekst vanuit SAP.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:51:09 #154
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73842245
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:43 schreef Beregd het volgende:
bedoel je dat het als tekst in excel komt en je het eigenlijk als getal wil?
Het mag ook als tekst, maakt niets uit. Maar nu staat het als standaard.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73842812
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Het mag ook als tekst, maakt niets uit. Maar nu staat het als standaard.
Wordt die "platte tekst" wel een getal als je F2 doet en enter?
Zo ja, dan moet toch ook die aanpassing met de "=" ervoor werken.
Dus:
collectief = ervoor en collectief = vervangen door =.
works for me.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_73843351
Ik ben bezig om mijn email (oulook) te analyseren. Nu wil ik weten wanneer er emails binnen komen. So far so good, in een draaitabel krijg ik nu datum vs tijd (afgerond op een half uur) en het aantal mails dat er op dat punt binnen komen.
Nu wil ik echter automatisch de mails na 17:30 (einde werkdag) af laten ronden op 8:00 de volgende dag (begin werkdag).

Heeft iemand een idee?
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:17:13 #157
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73843355
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Het mag ook als tekst, maakt niets uit. Maar nu staat het als standaard.
als tekst dan doe je gewoon een extra kolom =text(a1;"0")
als nummer doe je gewoon =a1+0
dan zet je die kolom op values en plak je hem er over.

zo doe ik het toch, maar is mss niet wat je zoekt.
pi_73844731
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:17 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik ben bezig om mijn email (oulook) te analyseren. Nu wil ik weten wanneer er emails binnen komen. So far so good, in een draaitabel krijg ik nu datum vs tijd (afgerond op een half uur) en het aantal mails dat er op dat punt binnen komen.
Nu wil ik echter automatisch de mails na 17:30 (einde werkdag) af laten ronden op 8:00 de volgende dag (begin werkdag).

Heeft iemand een idee?
Als in A85 de oude datum staat, moet je deze formule in B85 plaatsen.
A85 moet natuurlijk wel een datumveld zijn, en B85 ook in datumopmaak.

=ALS(+REST(+A86+13/48;1)>29/48;+A86;+AFRONDEN.NAAR.BOVEN(A86-13/48;0)+8/24)


Er wordt geen rekening gehouden met weekend en vrije dagen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twentsche_Ros op 19-10-2009 15:00:50 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_73845126
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Als in A85 de oude datum staat, moet je deze formule in B85 plaatsen.
A85 moet natuurlijk wel een datumveld zijn, en B85 ook in datumopmaak.

=ALS(+REST(+A86+13/48;1)>29/48;+A86;+AFRONDEN.NAAR.BOVEN(A86-13/48;0)+8/24)


Er wordt geen rekening gehouden met weekend en vrije dagen.
Deze doet exact wat ik gevraagd heb.
Superchill!!

Nu heb ik alleen een probleem met de mail die voor 8:00 binnenkomt, met deze formule worden ze een dag later neergezet. My bet, ik was niet volledig in mijn vraag.

Dit helpt al echt enorm in ieder geval, mocht je een oplossing hebben voor vraagstuk 2
pi_73845258
Mails tussen 0:00 en 8:00 moeten dus naar 8:00 van dezelfde dag?

probeer deze eens:


=ALS(REST(A2;1)>35/48;AFRONDEN.NAAR.BOVEN(A2;0)+8/24;ALS(REST(A2;1)<16/48;AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(A2;0)+8/24;A2))

[ Bericht 54% gewijzigd door Deetch op 19-10-2009 15:24:02 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_73845300
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:04 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Deze doet exact wat ik gevraagd heb.
Superchill!!

Nu heb ik alleen een probleem met de mail die voor 8:00 binnenkomt, met deze formule worden ze een dag later neergezet. My bet, ik was niet volledig in mijn vraag.

Dit helpt al echt enorm in ieder geval, mocht je een oplossing hebben voor vraagstuk 2
De formule is niet helemaal OK.
Ik zit met die breuken te hannesen.
Volgens mij moet ie zo:

=+ALS(+REST(+A86+13/48;1)>29/48;+A86;+AFRONDEN.NAAR.BOVEN(A86-1/3;0)+8/24)

Maar controleer 'm wel even.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_73845382
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:08 schreef Deetch het volgende:
Mails tussen 0:00 en 8:00 moeten dus naar 8:00 van dezelfde dag?
Exact.
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De formule is niet helemaal OK.
Ik zit met die breuken te hannesen.
Volgens mij moet ie zo:

=+ALS(+REST(+A86+13/48;1)>29/48;+A86;+AFRONDEN.NAAR.BOVEN(A86-1/3;0)+8/24)

Maar controleer 'm wel even.
Even proberen.
pi_73845491
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De formule is niet helemaal OK.
Ik zit met die breuken te hannesen.
Volgens mij moet ie zo:

=+ALS(+REST(+A86+13/48;1)>29/48;+A86;+AFRONDEN.NAAR.BOVEN(A86-1/3;0)+8/24)

Maar controleer 'm wel even.
Werkt als een dolle stier!!

Mijn dank is zeer groot.
pi_73845976
Nu doet mijn draaitabel wel een beetje gek.
Ik krijg niet netjes een tijdboog van 08:00 - 17:30 maar ik krijg ze voor elke dag achter elkaar.

Even vogelen nog.
pi_73846540
Gelukt.
pi_73847128
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:46 schreef Deetch het volgende:

[..]

Die fout heb ik ook met een aantal formules uit berekenings plugin van een externe firma. Heb jij ook zoiets of is het alleen excel wat je gebruikt?
Ik heb er geen oplossing voor kunenn vinden. Het probleem bleef ook na overgaan naar Office 2007
Is bij dit probleem mijn oplossing van: een "=" links toevoegen aan de formule, en dan "=" vervangen door "=" al geprobeerd?
Ik ben wel benieuwd of die oplossing bij jou ook werkt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_73847718
Twentsche_Ros:
Wat doet dat + in jouw formules, dat heb ik nou nog nooit gezien...
pi_73853894
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:16 schreef DaFan het volgende:
Twentsche_Ros:
Wat doet dat + in jouw formules, dat heb ik nou nog nooit gezien...
Dat vind ik soms wat overzichtelijker. Het hoeft niet altijd. Misschien nog een gewenning van Lotus Symphony. I'm getting old.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_73854722
Oh gelukkig maar
Dacht dat ik het meeste in Excel wel weet
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:39:15 #170
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73857671
Ik heb het voor elkaar gekregen Ik heb in iedere cel F2 + ENTER gedaan
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73871408
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:39 schreef sanger het volgende:
Ik heb het voor elkaar gekregen Ik heb in iedere cel F2 + ENTER gedaan
Dat is ook mijn "oplossing" , gelukkig hoef ik maar 2x per maand een rapportage met 500 cellen aan te passen. mijn collega herkent het al als ik daar mee begin "ah het is weer halverwege de maand"
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:02:43 #172
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_73871705
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:45 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dat is ook mijn "oplossing" , gelukkig hoef ik maar 2x per maand een rapportage met 500 cellen aan te passen. mijn collega herkent het al als ik daar mee begin "ah het is weer halverwege de maand"
tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak - enz...
heitieh
pi_73871779
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:02 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak -tik tak - tik tak - enz...
Heb inmiddels wel zoveel ervaring dat het eerder klinkt als :
rammel rammel rammel, klik (volgende kolom), rammel rammel rammel rammel, klik klik (volgende tabblad), rammelderammelderammel, klik klik klik (volgende werkblad), redo from start

zo weer genoeg gebaggerd, back to the point
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_73873121
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:06 schreef Deetch het volgende:

[..]

Heb inmiddels wel zoveel ervaring dat het eerder klinkt als :
rammel rammel rammel, klik (volgende kolom), rammel rammel rammel rammel, klik klik (volgende tabblad), rammelderammelderammel, klik klik klik (volgende werkblad), redo from start

zo weer genoeg gebaggerd, back to the point
Heb je mijn oplossing(?) nog niet geprobeerd.
Als de formule met een "=" begint de "=" vervangen door "=".
Dus de hele kolom selecteren.
En dan vervangen (Ctrl-H) de "=" door "=".
Dan reset hij zich helemaal.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:18:24 #175
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73875174
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:45 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dat is ook mijn "oplossing" , gelukkig hoef ik maar 2x per maand een rapportage met 500 cellen aan te passen. mijn collega herkent het al als ik daar mee begin "ah het is weer halverwege de maand"
Tegenover mij ging iemand maar effe een praatje doen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73879655
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 11:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Heb je mijn oplossing(?) nog niet geprobeerd.
Als de formule met een "=" begint de "=" vervangen door "=".
Dus de hele kolom selecteren.
En dan vervangen (Ctrl-H) de "=" door "=".
Dan reset hij zich helemaal.
Heb hem net getest en bij mij werkt het prima.
Duurt wel even want moet dan in totaal 1500 "=" jes vervangen en herberekenen (uit database halen) per werkblad.

ik dacht dat sanger hem al getest had en dat ie niet werkte.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:12:54 #177
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73882891
Ik heb het volgende er op gevonden

In een lege kolom "= 1 * A2"
Deze uitkomst kopieren
In cel A2 plakken speciaal en dan alleen waarden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73896767
je kunt ook een cel 1 zetten.
dan die cel kopieren --> bereik selecteren --> plakken speciaal --> vermenigvuldigen

anders macro misschien met activecell.activate dan een offset naar de cel er onder?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 08:10:06 #179
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73903860
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:12 schreef sanger het volgende:
Ik heb het volgende er op gevonden

In een lege kolom "= 1 * A2"
Deze uitkomst kopieren
In cel A2 plakken speciaal en dan alleen waarden.
dat zei ik toch al

(maar dan =a1+0, maar da's net hetzelfde)
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:48:36 #180
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73905489
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 08:10 schreef Beregd het volgende:

[..]

dat zei ik toch al

(maar dan =a1+0, maar da's net hetzelfde)
Het stomme is dat het met A1+0 dus niet werkt....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:59:36 #181
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73905734
gek

hier wel
  woensdag 21 oktober 2009 @ 10:23:31 #182
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73906398
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:59 schreef Beregd het volgende:
gek

hier wel
Vreemd. Ik moet volgende maand weer dus dan zal ik die wel nog een keer proberen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73907747
Even een snel vraagje,

Ik haal met een formule gegevens van het ene werkblad naar het andere. Op het werkblad waar ik de gegevens naar toe haal begin ik in cel A8. Mijn gegevens op het werkblad waar ze vandaan komen beginnen in cel A1.

Hoe zorg ik er voor dat de gegevens uit cel A1 in cel A8 terecht komen? Is er een andere mogelijkheid dan op mijn gegevensblad 7 cellen toe te voegen?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:20:40 #184
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73907928
Wat is de formule die je gebruikt? Als je een VLOOKUP (verticaal zoeken) gebruikt maakt het niet uit in welke rij het staat.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73908004
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:20 schreef sanger het volgende:
Wat is de formule die je gebruikt? Als je een VLOOKUP (verticaal zoeken) gebruikt maakt het niet uit in welke rij het staat.
Het is een geneste als functie. Vert.zoeken kan in dit geval niet
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:27:42 #186
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73908143
er is altijd een mooiere oplossing als een geneste als functie
als vlookup niet werkt, doet index het soms goed.
pi_73908605
Laat je formule eens zien?
pi_73909207
=ALS($B$2="2069K1JBV";'K1 periode 3'!A1:K87;ALS($B$2="2069K2GPV";'K2 periode 3'!A1:K56;ALS($B$2="2069K3LSV";'K3 periode 3'!A1:K56;ALS($B$2="2069K4BDV";'K4 periode 3'!A1:K56;ALS($B$2="2069K5EOV";'K5 periode 3'!A1:K56;ALS($B$2="2069K6PV";'K6 periode 3'!A1:K56;ALS($B$2="2069K7LV";'K7 periode 3'!A1:K57;"")))))))
pi_73909805
Ja das niet handig.
Beter maak je een VERT.ZOEKEN.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 12:25:13 #191
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_73909918
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:23 schreef styliste het volgende:
Dat kan in dit geval niet omdat ik geen overeenkomende waarden heb...
Kan je dan niet een kolom met aflopende cijfers maken in beide werkbladen en die dan gebruiken? Kan je ze ook nog verbergen...
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_73910055
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:25 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Kan je dan niet een kolom met aflopende cijfers maken in beide werkbladen en die dan gebruiken? Kan je ze ook nog verbergen...
Zou opzich een optie maar in dit geval heb ik op de verschillende tabbladen waar de gegevens opstaan een andere indeling.

De formule werkt zo wel, op die eerste rijen na. Het moet ook niet te ingewikkeld zijn want het is voor een collega. Een geneste als kan ik wel de logica van uitleggen.. Vert.zoeken wordt al wat lastiger..
pi_73910219
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:29 schreef styliste het volgende:

[..]

Zou opzich een optie maar in dit geval heb ik op de verschillende tabbladen waar de gegevens opstaan een andere indeling.

De formule werkt zo wel, op die eerste rijen na. Het moet ook niet te ingewikkeld zijn want het is voor een collega. Een geneste als kan ik wel de logica van uitleggen.. Vert.zoeken wordt al wat lastiger..
Heiden!! VLOOKUP en SUMPRODUCT is de heilige graal van excel en niet zo ingewikkeld als je denkt.

VLOOKUP(x,y,z): zoek in range Y in de meest linker kolom (belangrijk!) de waarde x en laat dan de waarde zien die in dezelfde rij staat in de z-ste kolom van range Y (eerste kolom krijgt nummer 1)

SUMPRODUCT snap ik zelf ook nog niet helemaal, er weinig mee gewerkt, is een soort van matrixfunctie. Er loopt hier wel een somproduct goeroe rond (Dafan was dat geloof ik)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 21 oktober 2009 @ 12:39:35 #194
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73910308
vlookup in combinatie met match
andere mensen mogen heel de sheet door elkaar smijten en nog werkt het.

maar goed, los van het feit of het nu vlookupt of niet, snap ik niet waarom die if formule niet werkt als je hem in a7 plakt.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 12:42:50 #195
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_73910399
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:36 schreef Deetch het volgende:

[..]

VLOOKUP(x,y,z): zoek in range Y in de meest linker kolom (belangrijk!) de waarde x en laat dan de waarde zien die in dezelfde rij staat in de z-ste kolom van range Y (eerste kolom krijgt nummer 1)
Ik ben pas sinds enkele weken ook een beetje vertrouwd geraakt met VLOOKUP en het werkt inderdaad als een trein. Maar waarom kan je geen cellen verder links van de te vinden waarde gebruiken in Z?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_73911335
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:36 schreef Deetch het volgende:

[..]

Heiden!! VLOOKUP en SUMPRODUCT is de heilige graal van excel en niet zo ingewikkeld als je denkt.

VLOOKUP(x,y,z): zoek in range Y in de meest linker kolom (belangrijk!) de waarde x en laat dan de waarde zien die in dezelfde rij staat in de z-ste kolom van range Y (eerste kolom krijgt nummer 1)

SUMPRODUCT snap ik zelf ook nog niet helemaal, er weinig mee gewerkt, is een soort van matrixfunctie. Er loopt hier wel een somproduct goeroe rond (Dafan was dat geloof ik)
Ik snap wel hoe vlookup werkt! Het uitgelegd krijgen aan mijn (vrouwelijke) collega's is het probleem...
pi_73911515
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:39 schreef Beregd het volgende:
vlookup in combinatie met match
andere mensen mogen heel de sheet door elkaar smijten en nog werkt het.

maar goed, los van het feit of het nu vlookupt of niet, snap ik niet waarom die if formule niet werkt als je hem in a7 plakt.
Als ik m in a7 plak werkt ie wel. Maar ik heb een hoop titels en keuzevelden er in staan. De (variabele) resultaten daarvan staan in b2, vandaar dat ik werk met een als functie. Ik wil dus dat de gegevens van tabblad 2 cel a1 in cel a8 van tabblad 1 komen te staan als cel b2 van tabblad 1 voldoet aan een bepaalde waarde. Dat laatste lukt perfect maar dat eerste niet zo. Ik krijg nu natuurlijk de gegevens van cel a8 in cel a8..,
pi_73920617
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:42 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ik ben pas sinds enkele weken ook een beetje vertrouwd geraakt met VLOOKUP en het werkt inderdaad als een trein. Maar waarom kan je geen cellen verder links van de te vinden waarde gebruiken in Z?
VLOOKUP kan alleen waarden opzoeken rechts van de te vinden waarde.
Met MATCH+INDEX kan het allebei de kanten op.

Zeg in B1:B3 staat a-c, in A1:A3 staat 1-3, in C1 staat b, in D1 de formule:
=INDEX(A1:A3,MATCH(C1,B1:B3,0))

Resultaat is 2.
pi_73920709
VLOOKUP icm met INDIRECT werkt wel denk ik styliste.
Je kan met INDIRECT een string in een verwijzing gebruiken.

Vb:
In A1 staat "a"
In A2 staat "1"

In B1 staat
=INDIRECT(A1&A2)

Resultaat is "a"
(Hij combineert de waarde van A1 en van A2, en zoekt dan de waarde in A1 op).
  woensdag 21 oktober 2009 @ 17:48:11 #200
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_73920879
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:37 schreef DaFan het volgende:

[..]

VLOOKUP kan alleen waarden opzoeken rechts van de te vinden waarde.
Met MATCH+INDEX kan het allebei de kanten op.

Zeg in B1:B3 staat a-c, in A1:A3 staat 1-3, in C1 staat b, in D1 de formule:
=INDEX(A1:A3,MATCH(C1,B1:B3,0))

Resultaat is 2.
Hm, het werkt inderdaad zoals je zegt, alleen is het principe er achter me niet helemaal duidelijk
Komt voornamelijk door het INDEX-gebeuren, kan je dat kort uitleggen? Wat is daar de algemene functie van?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_73921345
Index pakt een array en daarvan de Xe waarde.
Dus INDEX({1,2,3},1) geeft als uitslag 1.

MATCH zoekt het rijnummer op van de waarde die je wilt vinden, en dus de Xe waarde in de array van INDEX.

Je zou dus ook eentje erboven of 8 eronder kunnen opzoeken door je MATCH de combineren met OFFSET.
pi_73995762
Hoe kun je in excel mutaties bijhouden? Ik heb namelijk een spreadsheet gemaakt om mijn maandelijkse inkomsten en uitgaven bij te houden, dit staat allemaal in 1 werkblad. Het probleem is alleen dat ik vaak bij de variabele kosten zoals kleding en boodschappen etc., niet zie waar het geld heen gaat, omdat dit nergens wordt bijgehouden. Ik zie alleen welk bedrag ik die maand nog mag uitgeven aan de desbetreffende kostenpost en dat is niet echt overzichtelijk.

Het liefst zou ik in een extra werkblad de mutaties willen bijhouden met de bijhorende bedragen. Verder wil ik dit zo in elkaar zetten dat de mutaties in werkblad 2 worden verrekend met de variabele kostenpost in werkblad 1.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
Toegang is geen open deur.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:37:34 #203
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_73996231
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:23 schreef SarahD. het volgende:
Hoe kun je in excel mutaties bijhouden? Ik heb namelijk een spreadsheet gemaakt om mijn maandelijkse inkomsten en uitgaven bij te houden, dit staat allemaal in 1 werkblad. Het probleem is alleen dat ik vaak bij de variabele kosten zoals kleding en boodschappen etc., niet zie waar het geld heen gaat, omdat dit nergens wordt bijgehouden. Ik zie alleen welk bedrag ik die maand nog mag uitgeven aan de desbetreffende kostenpost en dat is niet echt overzichtelijk.

Het liefst zou ik in een extra werkblad de mutaties willen bijhouden met de bijhorende bedragen. Verder wil ik dit zo in elkaar zetten dat de mutaties in werkblad 2 worden verrekend met de variabele kostenpost in werkblad 1.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
In excel 2007 staat bij het lint controleren de optie "wijzigingen bijhouden". Ik heb het nog nooit gebruikt, maar misschien is het wat?
heitieh
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:39:42 #204
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_74011873
Ik ben bezig met de opzet voor een uren-administratie. De bedoeling is dat in kolom A t/m E wat algemene info komt (datum, aantal uren etc) en dan ik kolom F de categorie. Deze categorieën staan vast en heb ik middels validatie in een dropdown geselecteerd.
In kolom G zou de subcategorie moeten komen. De keuzemogelijkheden van de subcategorie zouden afhankelijk moeten zijn van de eerder gekozen categorie

bijvoorbeeld:
categorie administratie, subcategorieën: facturatie, postverwerking, financiële administratie
categorie promotie, subcategoriën: expositie, beurzen, workshops

undsoweiter

Hoe krijg ik die subcategorieën in een leuk keuzelijstje
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_74014611
Hallo , ik ben niet huis in exel , maar met enige moeite heb ik het volgende gemaakt :

merk type inkoop datum verkoop datum verschil

opel corsa 1000 voorraad
opel astra 1000 1250 250

als ik bij inkoop een bedrag invoer en bij verkoop niets komt er onder verschil voorraad te staan
Nu wil ik graag het einde van de maand, de voorraad op een nieuw werkblad hebben.
Of dat als er voorraad staat deze regel automatisch op blad 2 komt te staan zodat ik hier dan alleen de voorraad zie.
Leek
pi_74017089
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:39 schreef teamlead het volgende:
Ik ben bezig met de opzet voor een uren-administratie. De bedoeling is dat in kolom A t/m E wat algemene info komt (datum, aantal uren etc) en dan ik kolom F de categorie. Deze categorieën staan vast en heb ik middels validatie in een dropdown geselecteerd.
In kolom G zou de subcategorie moeten komen. De keuzemogelijkheden van de subcategorie zouden afhankelijk moeten zijn van de eerder gekozen categorie

bijvoorbeeld:
categorie administratie, subcategorieën: facturatie, postverwerking, financiële administratie
categorie promotie, subcategoriën: expositie, beurzen, workshops

undsoweiter

Hoe krijg ik die subcategorieën in een leuk keuzelijstje
Ik verwacht dat je hier wat aan hebt:
http://helpdeskgeek.com/o(...)down-lists-in-excel/
pi_74017090
hallo

ik moet voor school met een programma werken dat in ms excel werkt.
Helaas heb ik geen ms office, dus heb ik openoffice gedownload,
maar hierop werkt het porgrammatje niet goed. Er stond al dat ik de macro-
beveiliging uit moest schakelen, maar dat hielp niks.

Dus ik ben opzoek naar een oplossing of een xls programma?

im desperate
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:19:54 #208
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_74017243
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:14 schreef pikstert het volgende:
hallo

ik moet voor school met een programma werken dat in ms excel werkt.
Helaas heb ik geen ms office, dus heb ik openoffice gedownload,
maar hierop werkt het porgrammatje niet goed. Er stond al dat ik de macro-
beveiliging uit moest schakelen, maar dat hielp niks.

Dus ik ben opzoek naar een oplossing of een xls programma?

im desperate
www.surfspot.nl of via de wat minder legale wegen is office gewoon verkijgbaar..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_74017280
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:34 schreef benboek het volgende:
Hallo , ik ben niet huis in exel , maar met enige moeite heb ik het volgende gemaakt :

merk type inkoop datum verkoop datum verschil

opel corsa 1000 voorraad
opel astra 1000 1250 250

als ik bij inkoop een bedrag invoer en bij verkoop niets komt er onder verschil voorraad te staan
Nu wil ik graag het einde van de maand, de voorraad op een nieuw werkblad hebben.
Of dat als er voorraad staat deze regel automatisch op blad 2 komt te staan zodat ik hier dan alleen de voorraad zie.
ik weet niet of ik goed begrijp welk gegeven onder welk kopje moet staan.
"voorraad" komt er dmv een formule te staan?
misschien heb je er wat aan wanneer je gebruik maakt van de autofilter-funcite (data --> filter --> autofilter) en dan filter op het woord "verkoop", zodat alleen die kolommen worden weer gegeven en je die data kopieert naar je andere werkblad.

misschien kun je je voorbeeld wat verduidelijken met een afbeelding van je bestand.
pi_74017337
Is het mogelijk om commentaar in te voegen bij een grafiekpunt, zodat je bijvoorbeeld bij een uitschieter in de grafiek aan kunt geven wat de oorzaak daarvan is geweest?

Thanks
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:27:42 #211
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_74018952
Ik hoop dat iemand me even kan helpen met een administratie-dingetje .



F3 is het bedrag inc. BTW (is normaal excl. BTW inderdaad, maar ik heb kleine ondernemers-aftrek), en alle L-vakken hebben de inkoopprijzen van de verkochte producten.
Met wat voor formule kan ik tellen hoe vaak bijv. vak L26 wordt gebruikt in de lijst 'winst' / de rij H?
Dit om zo zicht te krijgen op hoe vaak een bepaald product is verkocht, bijv. L26 = 12 keer verkocht, L20 is 7 keer verkocht.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:39:57 #212
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74019305
edit, verkeerd gelezen
pi_74020098
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:37 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

In excel 2007 staat bij het lint controleren de optie "wijzigingen bijhouden". Ik heb het nog nooit gebruikt, maar misschien is het wat?
Ik heb het net geprobeerd en er gebeurt helaas niet echt veel. Het lijkt er ook op dat je die optie kunt gebruiken om bij te houden wie welke gegevens heeft aangepast in Excel en dat is niet wat ik zoek. Toch bedankt voor het meedenken .

Iemand anders nog ideeën?
Toegang is geen open deur.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:09:38 #214
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_74022156
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:14 schreef hendrik2009 het volgende:

[..]

Ik verwacht dat je hier wat aan hebt:
http://helpdeskgeek.com/o(...)down-lists-in-excel/
perfect!
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_74026624
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:27 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik hoop dat iemand me even kan helpen met een administratie-dingetje .

[ afbeelding ]

F3 is het bedrag inc. BTW (is normaal excl. BTW inderdaad, maar ik heb kleine ondernemers-aftrek), en alle L-vakken hebben de inkoopprijzen van de verkochte producten.
Met wat voor formule kan ik tellen hoe vaak bijv. vak L26 wordt gebruikt in de lijst 'winst' / de rij H?
Dit om zo zicht te krijgen op hoe vaak een bepaald product is verkocht, bijv. L26 = 12 keer verkocht, L20 is 7 keer verkocht.
Met behulp van een voorbeeld, heb ik onderstaande macro opgesteld
1
2
3
Sub CountDependents()
        MsgBox "Aantal verwijzingen naar cel: " & ActiveCell.Dependents.Count
End Sub


Wanneer je op een cel gaat staan en de macro uitvoert, wordt geteld hoeveel verwijzingen er naar de actieve cel zijn. Dit is dan wel over het hele werkblad in plaats van alleen kolom H.
Misschien kunnen mensen met wat meer VBA kennis deze macro naar jouw wensen aanpassen.

Succes ermee in ieder geval!

[ Bericht 1% gewijzigd door hendrik2009 op 24-10-2009 23:01:46 ]
  zondag 25 oktober 2009 @ 01:37:36 #216
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_74033054
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:29 schreef hendrik2009 het volgende:

[..]

Met behulp van een voorbeeld, heb ik onderstaande macro opgesteld
[ code verwijderd ]

Wanneer je op een cel gaat staan en de macro uitvoert, wordt geteld hoeveel verwijzingen er naar de actieve cel zijn. Dit is dan wel over het hele werkblad in plaats van alleen kolom H.
Misschien kunnen mensen met wat meer VBA kennis deze macro naar jouw wensen aanpassen.

Succes ermee in ieder geval!
Bedankt . Ik heb echter soms ook (2*L12) staan, en dat wordt dan als 1 geteld. Toch bedankt .
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_74038689
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 01:37 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Bedankt . Ik heb echter soms ook (2*L12) staan, en dat wordt dan als 1 geteld. Toch bedankt .
Gaat het om veel regels? Anders zou ik een kolom toevoegen en het aantal daarin vermelden.
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:42:55 #218
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74069432
Weet iemand of het mogelijk is om data van het ene naar het andere userform te sturen? Als een gebruiker in userform1 op een button klikt, wil ik dat een stukje data in userform2 gebruikt kan worden.
pi_74069470
Ja met global variables (oid). Ik gebruik het amper, maar je moet deze declareren buiten je subs.
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:47:16 #220
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74070931
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:44 schreef DaFan het volgende:
Ja met global variables (oid). Ik gebruik het amper, maar je moet deze declareren buiten je subs.
In andere programmeeromgevingen wil ik dat wel gebruiken, maar in Excel zou ik niet weten hoe ik het moet aanpakken. Ik heb nu gewoon een beetje een omslachtige methode gebruikt door data naar een excelsheet te schrijven en deze weer te laten ophalen in userform 2.

Een ander probleem: als je je userform sluit, kom je weer in excel. Die wil ik maximaliseren: Application.WindowState = xlMaximized
maar ik heb geen idee waar ik dit stukje code in moet stoppen op worksheetniveau. Voor de hand liggende opties zoals workbook_activate of workbook_windowactivate werken namelijk niet...
pi_74071863
Hierzo voor global (Public) variables:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Public test As String

Private Sub CommandButton1_Click()

    test = "Blaat"

End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()

    MsgBox test

End Sub
pi_74071907
Maximaliseren werkt hier prima in een Sub:
1
2
3
4
5
Private Sub CommandButton1_Click()

    Application.WindowState = xlMaximized

End Sub


Maak anders nog een Sub (Maximize_screen oid) en Call die na het sluiten van je Userform?
pi_74073536
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:23 schreef SarahD. het volgende:
Hoe kun je in excel mutaties bijhouden? Ik heb namelijk een spreadsheet gemaakt om mijn maandelijkse inkomsten en uitgaven bij te houden, dit staat allemaal in 1 werkblad. Het probleem is alleen dat ik vaak bij de variabele kosten zoals kleding en boodschappen etc., niet zie waar het geld heen gaat, omdat dit nergens wordt bijgehouden. Ik zie alleen welk bedrag ik die maand nog mag uitgeven aan de desbetreffende kostenpost en dat is niet echt overzichtelijk.

Het liefst zou ik in een extra werkblad de mutaties willen bijhouden met de bijhorende bedragen. Verder wil ik dit zo in elkaar zetten dat de mutaties in werkblad 2 worden verrekend met de variabele kostenpost in werkblad 1.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
Als je een eenvoudig excel-programma’tje wil maken, waar de mutaties helder blijven en de maandinkomsten en uitgaven worden getotaliseerd is het volgende programma geschikt.
Werk altijd via de mutaties van het banksaldo.
Open een werkblad: Banksaldo

Dan zet je in kolom A de datum
Kolom B komt bv: Albert Heijn
Kolom C het bedrag
Kolom D cumuleert het banksaldo (checken met je dagafschrift of via internet)
Kolom F geef je de rubriek (in dit geval “boodschappen”)
Kolom G: de code
=+JAAR(A2)*100+MAAND(A2)Dan krijg je b.v.: 200910 als code voor de maand.Kolom H: de formule:=+F2&"/"&g2

Dat wordt dan bv: boodschappen/200910

De totalen van allen uitgaven kun je in Blad1 neerzetten:

Zet bv in A3: boodschappen
Zet in C1: Oktober
Zet in C3:
=SOM.ALS(Banksaldo!$h:$h;"Boodschappen/200910";Banksaldo!$c:$c)
En dat doe je met alle maanden in combinatie met alle posten.
Zo kun je in het blad “Banksaldo” de mutaties bijhouden en de standen in blad 1.

Geen hoogdravende Excel-formules.
Maar 't bulkt van de de degelijkheid
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_74073591


[ Bericht 100% gewijzigd door Twentsche_Ros op 26-10-2009 12:16:51 (Verwijderd) ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_74073930
Of SUMPRODUCT
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:20:03 #226
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74075463
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:17 schreef DaFan het volgende:
Hierzo voor global (Public) variables:
[ code verwijderd ]
En gelukt, thanks
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:23:57 #227
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_74077391
Ik heb een column met daarin drie letters (verschillende) codes, nu zijn er soms wat toevoegingen (bijvoorbeeld ABC123, of ABC-553); hoe kan ik kiezen voor alleen de eerste drie letters eventueel in een andere kolom? Het gaat om ca. 600 rijen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:27:49 #228
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74077524
met

=left(a1;3)

en dat doortrekken
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:43:04 #229
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_74078008
Thanks.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_74104464
Ik heb een formulier gemaakt met radiobuttons. Om de radiobuttons te maken heb ik gebruik gemaakt van de formulieren werkbalk. Nu is het probleem dat ik meerdere radiobuttons die onafhankelijk van elkaar moeten kunnen worden ingevuld. Het probleem is dat als ik een radiobutton aanklik boven in het formulier de radiobutton beneden in het formulier uitgezet wordt en andersom. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?
pi_74105295
In de Eigenschappen van de radio-buttons zit een eigenschap 'Groepnaam'
Deze moet je aanpassen, nu behoren ze tot 1 groep en kan je er maar 1 aanklikken.
pi_74106754
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:27 schreef DaFan het volgende:
In de Eigenschappen van de radio-buttons zit een eigenschap 'Groepnaam'
Deze moet je aanpassen, nu behoren ze tot 1 groep en kan je er maar 1 aanklikken.
ik had ook al zoiets gelezen op internet. Maar ik zie de groupsnaam niet staan. Kan het dat ik de verkeerde radiobutton component gebruik? Ik gebruik de radiobutton in het forms werkblad.
pi_74106879
Bij mij heet het Groupname. Ik gebruik de standaard 'Keuzerondje' ( ) uit de Werkset Besturingselementen.
Ook via een Userform heb ik bij de Eigenschappen Groupname staan (hij is wel leeg hier itt als je m rechtstreeks op je werkblad neerzet).
pi_74107537
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:15 schreef DaFan het volgende:
Bij mij heet het Groupname. Ik gebruik de standaard 'Keuzerondje' ( ) uit de Werkset Besturingselementen.
Ook via een Userform heb ik bij de Eigenschappen Groupname staan (hij is wel leeg hier itt als je m rechtstreeks op je werkblad neerzet).
Ik heb nu ook dit keuzerondje gepakt maar ik kan hier niet op klikken. Zie de groupname wel staan. Weet je ook waarom hierop niet kan worden geklikt?
pi_74111544
Heb je m op Enabled = False staan?
En je moet zeker weten uit Design mode gaan.
pi_74129370
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Als je een eenvoudig excel-programma’tje wil maken, waar de mutaties helder blijven en de maandinkomsten en uitgaven worden getotaliseerd is het volgende programma geschikt.
Werk altijd via de mutaties van het banksaldo.
Open een werkblad: Banksaldo

Dan zet je in kolom A de datum
Kolom B komt bv: Albert Heijn
Kolom C het bedrag
Kolom D cumuleert het banksaldo (checken met je dagafschrift of via internet)
Kolom F geef je de rubriek (in dit geval “boodschappen”)
Kolom G: de code
=+JAAR(A2)*100+MAAND(A2)Dan krijg je b.v.: 200910 als code voor de maand.Kolom H: de formule:=+F2&"/"&g2

Dat wordt dan bv: boodschappen/200910

De totalen van allen uitgaven kun je in Blad1 neerzetten:

Zet bv in A3: boodschappen
Zet in C1: Oktober
Zet in C3:
=SOM.ALS(Banksaldo!$h:$h;"Boodschappen/200910";Banksaldo!$c:$c)
En dat doe je met alle maanden in combinatie met alle posten.
Zo kun je in het blad “Banksaldo” de mutaties bijhouden en de standen in blad 1.

Geen hoogdravende Excel-formules.
Maar 't bulkt van de de degelijkheid

Dank je wel ! Ik ga morgen even puzzelen, laat wel weten als het is gelukt .
Toegang is geen open deur.
pi_74138195
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:43 schreef DaFan het volgende:
Heb je m op Enabled = False staan?
En je moet zeker weten uit Design mode gaan.
Enabled stond op true. maar ik was niet uit de design modus . Oliedom weer. Thx!
pi_74138875
Vraagje...

Ik moet een excel formulier drukken in het bereik van A3:F24 nu wil ik echter het bereik van A16:F18 niet drukken...

dus ik dacht 'ok ik geef een drukbereik in van A3:F15;A19:F24'

Nu het probleem is is dat hij dan de twee bereiken verdeelt over 2 pagina's terwijl als ik het bereik A3:F24 doe gewoon op 1 pagina krijg... hoe zorg ik er dus voor dat de cellen A16:F18 niet worden gedrukt maar tegelijkertijd het bereik A3:F15;A19:F24 gewoon op 1 pagina wordt gedrukt...
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:11:02 #239
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74139134
Kun je niet het beste deze rijen even verbergen? Rijen selecteren, rechtsklik en verbergen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_74139377
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:11 schreef sanger het volgende:
Kun je niet het beste deze rijen even verbergen? Rijen selecteren, rechtsklik en verbergen.
Kan wel maar de mensen die het formulier moeten gaan gebruiken op de andere afdeling kunnen dat vast niet

-edit- of misschien met visual basic? Bestaat misschien een event functie die aangeroepen wordt als je het document gaat printen?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:26:40 #241
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74139488
je kunt ook met print area werken en (A3:F15;A19:F24' selecteren en dan zeggen set print area) en dan met page setup ervoor zorgen dat het op 1 pagina komt.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:34:23 #242
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74139686
hé, dat wil hij zelfs niet doen, gek.
Zal mss niet mogelijk zijn dan

[ Bericht 32% gewijzigd door Beregd op 28-10-2009 09:39:26 ]
pi_74139829
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:26 schreef Beregd het volgende:
je kunt ook met print area werken en (A3:F15;A19:F24' selecteren en dan zeggen set print area) en dan met page setup ervoor zorgen dat het op 1 pagina komt.
Dat had ik dus gedaan maar dat werkte niet
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:42:22 #244
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74139888
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:21 schreef ReWout het volgende:

[..]

Kan wel maar de mensen die het formulier moeten gaan gebruiken op de andere afdeling kunnen dat vast niet

Heb je de rijen nodig dan? Als jij ze verbergt dan zijn ze ook voor anderen verborgen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:44:41 #245
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74139947
in vb kan je wel hiden (.hidden = true) maar triggeren als je afprint weet ik niet. Je kan natuurlijk altijd een button in de sheet plaatsen die de printtaak vervolgens uitvoert.
pi_74140171
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:42 schreef sanger het volgende:

[..]

Heb je de rijen nodig dan? Als jij ze verbergt dan zijn ze ook voor anderen verborgen
Ik heb ze niet nodig maar de werknemers wel, echter de klant niet Zal wel eens kijken met de button hoewel dat ook natuurlijk niet idiaal is... best raar dat excel zoiets eenvoudigs niet kan.
pi_74140278
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)

End Sub

pi_74140505
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:58 schreef DaFan het volgende:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)

End Sub

Ah nice had net zelf
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Sub printTemplate()
    Sheets("Deckblatt").Select
    Rows("16:18").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = True
    Sheets("Protokoll").Select
    Rows("4:10").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = True
    ActiveWorkbook.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
    Rows("3:11").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = False
    Sheets("Deckblatt").Select
    Rows("15:19").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = False
End Sub
geschreven.

Eerste gedeelte kan dus daarin. Zal vast ook AfterPrint zijn (hoop ik)

-edit- Niceeee http://www.nttn.nl/?p=111

In workbook modul
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
    Sheets("Deckblatt").Select
    Rows("16:18").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = True
    Sheets("Protokoll").Select
    Rows("4:10").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = True

    Application.OnTime Now, "Workbook_AfterPrint"
End Sub


In normale modul
1
2
3
4
5
6
7
8
Sub Workbook_AfterPrint()
    Sheets("Deckblatt").Select
    Rows("15:19").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = False
    Sheets("Protokoll").Select
    Rows("3:11").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = False
End Sub


[ Bericht 18% gewijzigd door ReWout op 28-10-2009 10:21:05 ]
pi_74140679
Denk het niet. Beter doe je dan een andere Sub aanroepen.
Denk eraan dat ie in ThisWorkbook staat!
pi_74146889
kun je een blad beveiligen zodat je wel je lijst kan gebruiken?
gurdi
pi_74148634
'Je lijst'?
Als je een dropdown in een cel bedoeld, moet je eerst die cel via Eigenschappen niet blokkeren (tabblad Bescherming).
pi_74149835
quote:
[..]

De formule is niet helemaal OK.
Ik zit met die breuken te hannesen.
Volgens mij moet ie zo:

=+ALS(+REST(+A86+13/48;1)>29/48;+A86;+AFRONDEN.NAAR.BOVEN(A86-1/3;0)+8/24)

Maar controleer 'm wel even.
Ik gebruik nu al een tijdje deze formule en hij doet wat ik wil. Hij sorteert mijn workload aan email exact binnen 08-00-17:30.

Nu wil ik om de boel toch helemaal perfect te krijgen de zaterdag en zondag bij de maandag 08:00 op tellen.
Ik heb zelf wat zitten vogelen, maar ik kom nergens.

Als iemand weet hoe deze formule aangepast moet worden, of hoe ik er een andere formule overheen kan gooien.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:46:18 #253
251202 ruudtb205
Ik weet het niet meer!
pi_74152802
Beste mensen,
In de Excelversies van voor 2007 bestond de functie Cellen splitsen. Daarmee kon je een cel in 2 cellen opdelen. In Excel 2007 (Nederlands) kan ik die functie niet meer vinden. Bestaat dat niet meer, of kijk ik niet goed?
Bedankt voor het meedenken!
Leven is leren!
pi_74153637
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:27 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik gebruik nu al een tijdje deze formule en hij doet wat ik wil. Hij sorteert mijn workload aan email exact binnen 08-00-17:30.

Nu wil ik om de boel toch helemaal perfect te krijgen de zaterdag en zondag bij de maandag 08:00 op tellen.
Ik heb zelf wat zitten vogelen, maar ik kom nergens.

Als iemand weet hoe deze formule aangepast moet worden, of hoe ik er een andere formule overheen kan gooien.
=+ALS(WEEKDAG(A86+61/48)<3;+AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(2-WEEKDAG(A86+61/48)+A86+61/48;0)+1/3;+ALS(+REST(+A86+13/48;1)>29/48;+A86;+AFRONDEN.NAAR.BOVEN(A86-1/3;0)+8/24))

Oef!!
Controleer 'm even. Volgens mij is ie goed.
Het houdt dus geen rekening met de feestdagen, want ik weet niet of je aan loofhuttendag doet, nieuwjaarsdag, jom kippoer, kerst, suikerfeest, biddag voor 't gewas, wasdag voor 't gebid etc. etc. etc. etc.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_74154967
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:46 schreef ruudtb205 het volgende:
Beste mensen,
In de Excelversies van voor 2007 bestond de functie Cellen splitsen. Daarmee kon je een cel in 2 cellen opdelen. In Excel 2007 (Nederlands) kan ik die functie niet meer vinden. Bestaat dat niet meer, of kijk ik niet goed?
Bedankt voor het meedenken!
Bedoel je het weer uit elkaar trekken van samengevoegde cellen?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_74155324
of misschien text to columns?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_74175542
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

=+ALS(WEEKDAG(A86+61/48)<3;+AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(2-WEEKDAG(A86+61/48)+A86+61/48;0)+1/3;+ALS(+REST(+A86+13/48;1)>29/48;+A86;+AFRONDEN.NAAR.BOVEN(A86-1/3;0)+8/24))

Oef!!
Controleer 'm even. Volgens mij is ie goed.
Het houdt dus geen rekening met de feestdagen, want ik weet niet of je aan loofhuttendag doet, nieuwjaarsdag, jom kippoer, kerst, suikerfeest, biddag voor 't gewas, wasdag voor 't gebid etc. etc. etc. etc.


Ik ga hem zo proberen!!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:44:39 #258
251202 ruudtb205
Ik weet het niet meer!
pi_74176119

Ik bedoelde Tabel tekenen. En dat zit in Word
Misschien moet ik de drank maar eens wat meer laten staan.....
Leven is leren!
pi_74176158
Tabellen tekenen
In Excel

Haha, that's funny to me
pi_74176996
hee DA FAN

als je rechtermuisknop klikt en dan lijst maken kllikt.
zodat je de bovenste cel kan sorteren wat eronderstaat zeg maar, zo een lijst bedoelde ik.
ik zou deze graag beveiligen dat niet de inhoud kna worden gewijzigt maar wel kan worden gebruikt om te sorteren.
gurdi
pi_74177112
AutoFilter bedoel je?
Als je je hele werkblad beveiligd, krijg je een lijstje met dingen die WEL mogen. In die lijst staat ook AutoFilter gebruiken.
Dan kan je die wel gebruiken, maar verder niets aanpassen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:15:27 #262
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_74182073
Ik heb ook even een filtervraagje. Excel 2007, engels.

Ik heb in een pivot table een kolom met nummers en text, nu wil ik de text eruit hebben, maar heb al van alles geprobeerd met de filters maar het lukt niet echt.

ik dacht aan iets "begins with 1 of 2 of 3 or 4 etc...."
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_74182685
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:15 schreef Martijn85 het volgende:
Ik heb ook even een filtervraagje. Excel 2007, engels.

Ik heb in een pivot table een kolom met nummers en text, nu wil ik de text eruit hebben, maar heb al van alles geprobeerd met de filters maar het lukt niet echt.

ik dacht aan iets "begins with 1 of 2 of 3 or 4 etc...."
Je kunt doen: Filter, Aangepast,
Lijst waarvoor geldt: is groter dan: -1000000
Dan worden de tekstvariabelen er uitgemikt.
Er van uitgaande dat er geen numerieke variabelen zijn van onder de -1000000
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:38:55 #264
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_74182857
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je kunt doen: Filter, Aangepast,
Lijst waarvoor geldt: is groter dan: -1000000
Dan worden de tekstvariabelen er uitgemikt.
Er van uitgaande dat er geen numerieke variabelen zijn van onder de -1000000

Die optie heb ik niet in de pivot table Ik kan boven de table nog een andere filter maken, die werkt dan wel, maar dan gooit ie m'n hele pivot table overhoop
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_74182944
Ja hoi, weer even een vraagje met betrekking tot een draaitabel. Ik ben een heel eind gekomen, maar ik krijg het niet zoals ik wil

Ik heb een tabel met een heleboel rijen, en de kolommen: Kostensoort en Bedrag. Ik wil nu per kostensoort een boxplot maken over het bedrag. Het boxplot maken lukt me inmiddels via wat omwegen, maar het per kostensoort opbouwen niet

Ik had bedacht om een draaitabel te maken, en dan als kolommen 1e kwartiel, minimum, mediaan, 3e kwartiel, maximum, maar dat krijg ik niet echt voor elkaar. Iemand tips?

Excel 2000, NL trouwens
pi_74187663
Ik heb een vraag wat niet over Excel gaat maar over Word, maar ik kon geen "Stel hier je vragen over Word" topic vinden, daarom maar even hier proberen.

Nu ben ik dus bezig in een document en nu valt me op dat als ik woorden fout type dit niet wordt opgemerkt. Maw er komt geen rood lijntje onder. De taal staat wel op Nederlands.

Sinds gisteren werk ik met Office 2007 pakket, heb hiervoor altijd met Word 2000 gewerkt, daarom weet ik nog niet alle knopjes en menu's goed te vinden.. hoop dat jullie het wel weten .
pi_74187949
Office knop - Opties
Spelling & Grammatica - Spellingcontrole tijdens het typen.
pi_74188026
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

=+ALS(WEEKDAG(A86+61/48)<3;+AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(2-WEEKDAG(A86+61/48)+A86+61/48;0)+1/3;+ALS(+REST(+A86+13/48;1)>29/48;+A86;+AFRONDEN.NAAR.BOVEN(A86-1/3;0)+8/24))

Oef!!
Controleer 'm even. Volgens mij is ie goed.
Het houdt dus geen rekening met de feestdagen, want ik weet niet of je aan loofhuttendag doet, nieuwjaarsdag, jom kippoer, kerst, suikerfeest, biddag voor 't gewas, wasdag voor 't gebid etc. etc. etc. etc.

Werkt als een zonnetje!

Ok nog eentje dan:
Nu wil ik 2 tijden van elkaar aftrekken, als er echter een weekend tussen zit moet hij dat niet meetellen. (Dus vrijdag 14:30 - maandag 14:30 = 24 uur. Of beter nog 9,5 uur (werkdag))
pi_74190318
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:51 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]


Werkt als een zonnetje!

Ok nog eentje dan:
Nu wil ik 2 tijden van elkaar aftrekken, als er echter een weekend tussen zit moet hij dat niet meetellen. (Dus vrijdag 14:30 - maandag 14:30 = 24 uur. Of beter nog 9,5 uur (werkdag))

a79 = begintijd
b79 = eindtijd
c79 wordt het aantal uren in numerieke weergave.
Dus maak van c79 geen datum of tijdveld, maar een numeriek veld.
Plaats in c79 de volgende formule:
=+(B79-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(+(B79-7063/3)/7;0)*19/24-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(+(B79-7063/3);0)*14,5/24-(+A79-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(+(A79-7063/3)/7;0)*19/24-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(+(A79-7063/3);0)*14,5/24))*24
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_74190772
Hmm deze werkt niet volgens mij.

10:57 tegen 8:23 volgende doordeweekse dag wordt 1,575.
pi_74192310
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:05 schreef Cracka-ass het volgende:
Hmm deze werkt niet volgens mij.

10:57 tegen 8:23 volgende doordeweekse dag wordt 1,575.
Op A79 doe ik: 15-10-2009 8:23
Op B79 doe ik: 15-10-2009 10:57
Op C79 krijg ik: 2,567
Klopt volgens mij wel.
Nogmaals de formule:
=+(B79-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(+(B79-7063/3)/7;0)*19/24-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(+(B79-7063/3);0)*14,5/24-(+A79-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(+(A79-7063/3)/7;0)*19/24-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(+(A79-7063/3);0)*14,5/24))*24
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_74206737
ik moet wel steeds lachen om je formules, zien er maf uit met van die rare getallen maar werken als een tiet.

Wat is nou weer 7063/3 en waarom 14,5/24?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:55:21 #273
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_74210978
Simpel vraagje, Ik heb 2 gegevens, een bedrag en de daarbij behorende kosten.

als ik in cel a1 een bedrag van 33 euro invul, hoe krijg ik datn in cel b1 de juiste kosten( van 6,49 dus)


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
25   5,99
30   6,49
50   7,49
100   8,99
250   13,99
500   19,99
750   29,99
1000   39,99
1500   59,99
2500   59,99
2999   59,99
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:18:29 #274
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_74211335
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 00:55 schreef glasbak het volgende:
Simpel vraagje, Ik heb 2 gegevens, een bedrag en de daarbij behorende kosten.

als ik in cel a1 een bedrag van 33 euro invul, hoe krijg ik datn in cel b1 de juiste kosten( van 6,49 dus)
[ code verwijderd ]


Volgens mij moet dat wel lukken met in b1 =VLOOKUP(a1,"kolommen met gegeven",2,false) of NL versie VLOOKUP vervangen door VERT.ZOEKEN en komma's door ;

Dit lukt alleen niet als 33 niet in de gegeven voorkomt zoals in jouw voorbeeld het geval is
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:12:54 #275
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74213189
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 01:18 schreef Martijn85 het volgende:

[..]

Volgens mij moet dat wel lukken met in b1 =VLOOKUP(a1,"kolommen met gegeven",2,false) of NL versie VLOOKUP vervangen door VERT.ZOEKEN en komma's door ;

Dit lukt alleen niet als 33 niet in de gegeven voorkomt zoals in jouw voorbeeld het geval is
als je TRUE gebruikt ipv FALSE lukt dat wel
pi_74213286
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Op A79 doe ik: 15-10-2009 8:23
Op B79 doe ik: 15-10-2009 10:57
Op C79 krijg ik: 2,567
Klopt volgens mij wel.
Nogmaals de formule:
=+(B79-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(+(B79-7063/3)/7;0)*19/24-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(+(B79-7063/3);0)*14,5/24-(+A79-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(+(A79-7063/3)/7;0)*19/24-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(+(A79-7063/3);0)*14,5/24))*24
Ik heb nu losse data ingevoerd in excel en dan werkt het perfect, ook over de weekenden heen.
Ik zal mijn eigen tabellen nog eens nalopen.

Maar echt, hulde voor je skills!
pi_74213293
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:48 schreef Deetch het volgende:
ik moet wel steeds lachen om je formules, zien er maf uit met van die rare getallen maar werken als een tiet.

Wat is nou weer 7063/3 en waarom 14,5/24?
7063/3 is het tijdstip maandag: 11-6-1906, 8:00 uur.
Een soort beginpunt.
Van een bepaald tijdstip reken ik uit hoeveel weekend-gaten en nacht-gaten er zijn geweest, dan hou ik de werktijd over.
Dat doe ik ook met een ander tijdstip.
14,5 uur is een nachtgat. (van 17.30 uur dag 1 tot 8 uur dag 2)
14,5/24 is "overzichtelijker(??)" vanwege het aha-erlebnis met 24 (uren per etmaal).
Alleen is 't niet consequent, want ergens anders staat weer 1/3 of 91/48.
Maar goed, 't werkt.
De vele "+"jes komen doordat ik kleinere formules eerst test of ze werken, voordat ik ze definitief aan elkaar ga nesten.
Dan koppel ik ze met een ampersand (&) als tekstvariabele, om vervolgens het aanhalingsteken aan 't begin te verwijderen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:20:08 #278
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_74214225
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 08:12 schreef Beregd het volgende:

[..]

als je TRUE gebruikt ipv FALSE lukt dat wel
Dat was ik inderdaad vergeten te vermelden
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:27:48 #279
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_74214361
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 01:18 schreef Martijn85 het volgende:

[..]

Volgens mij moet dat wel lukken met in b1 =VLOOKUP(a1,"kolommen met gegeven",2,false) of NL versie VLOOKUP vervangen door VERT.ZOEKEN en komma's door ;

Dit lukt alleen niet als 33 niet in de gegeven voorkomt zoals in jouw voorbeeld het geval is
Het werkt! Met 'true' inderdaad. Ik was zelf ook al met VLOOKUP in de weer geweest, maar voerde de "kolommen met gegevens" verkeerd in. Daarom lukte het niet
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:55:31 #280
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74214909
Ik heb een vraag.

Ik heb documenten die veelvuldig gebruik maken van text(123456,789;"#.##0,00")
dan krijg ik mooi 123.456,79
(engelse versie 2003)

maar als ze dat bij de klant afdrukken krijgen ze 123456.789 waarschijnlijk omdat hun excel naar engelse formats of zo ingesteld staan
(ook engels 2003)

Hoe los ik dit euvel op zodat ik en mijn klant dezelfde sheet kunnen gebruiken? één of ander instelling?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:20:18 #281
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74217594
opgelost,

fyi:
tools- options -international.
pi_74263214
een heel simpel probleem maar ik vind de oplossing niet

stel dat ik in cel A1 dit heb ingevuld =C18 , en in A2 staat =C22 (celtype staat gwn op standaard ,die =C18 is dus geen tekst maar weldegelijk een functie --> dus je ziet een 0 op je sheet)

hoe kan ik er nu voor zorgen dat er in cel A3 =C26 komt te staan, Excel doet dit niet wanneer ik de formule sleep functionaliteit gebruik


Bij voorbaat dank,
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:54:56 #283
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74263325
Oeh, ik ben bang dat dat niet mogelijk is. Wellicht met een macro, ik ga even kijken.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:04:56 #284
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74263556
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Sub testje()
    Dim i, c As Integer
    Dim Location, Value As String
    
    For i = 1 To 10
        Location = "A" & i
        c = 14 + 4 * i
        Value = "=C" & c
        Range(Location).Value = Value
    Next
End Sub


Dit moet werken. Even plakken in sheet1 in VBA
pi_74264131


bedankt man , werkt perfect
pi_74273767
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:50 schreef hypnobe het volgende:
een heel simpel probleem maar ik vind de oplossing niet

stel dat ik in cel A1 dit heb ingevuld =C18 , en in A2 staat =C22 (celtype staat gwn op standaard ,die =C18 is dus geen tekst maar weldegelijk een functie --> dus je ziet een 0 op je sheet)

hoe kan ik er nu voor zorgen dat er in cel A3 =C26 komt te staan, Excel doet dit niet wanneer ik de formule sleep functionaliteit gebruik


Bij voorbaat dank,
Ook zonder macro kan 't
Zet in cel a1 "a=c"
Copieer a1 naar a2 t/m a100
Zet in cel j1 "18" (kolom j of meer naar rechts, waar ruimte is)
Zet in cel j2 "22"
Selecteer het blok j1 en j2
Sleep de 4-ophogingen door tot j100 (of verder als je wil)
Zet in cel k1 "=deel(a1;2;2)&j1"
Er komt "=c18" te staan.
Selecteer cel k1
Dubbelklik op het vierkantje rechtsbeneden.
Hij sleept de formules vanzelf naar k2 t/m k100
Selecteer kolom K
Control C (copieren dus)
Selecteer kolom A
Doe nu bewerken "plakken speciaal" waarden ( /wsw in mijn versie van excel)
Nu is kolom K als waarden gecopieerd in kolom A
Selecteer kolom A (als 't goed is, is dit nog 't geval)
Bewerken Vervang "=" door "=".
Als 't goed is, wordt het nu een formule
Gooi kolom J en K weer weg
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 1 november 2009 @ 18:57:11 #287
165594 SarahD.
Nostalgia.
pi_74285571
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
knip
Hij doet het . Ik heb het format hier en daar wel wat aangepast, maar nu ziet het eruit zoals ik wilde . Ik dank u zeer Twentsche_Ros !
Toegang is geen open deur.
pi_74286128
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:57 schreef SarahD. het volgende:

[..]

Hij doet het . Ik heb het format hier en daar wel wat aangepast, maar nu ziet het eruit zoals ik wilde . Ik dank u zeer Twentsche_Ros !
Het mooiste is natuurlijk als je niet je dagafschrift hoeft over te tikken, maar dat je gebruik kunt maken van de “download” die op internet is.
Bijvoorbeeld die van ING-postbank, die ik zelf heb.
Daar bevindt zich een zgn. digitaal dagafschrift wat je kunt omvormen tot het format van “datum / omschrijving / bedrag”.
Ik heb het als volgt gemaakt:

Maak een werkblad "ING invoer"
en een werkblad "ING uitvoer"

Je gaat op internet naar af- en bijschrijvingen
Downloaden
Kies formaat: Ascii-Girotel


Je copieert de tekst naar je klembord (Ctrl-A, Ctrl-C)
Je gaat naar Cel A1 van je werkblad "ING-invoer"
En je copieert het klembord (Ctrl-V)

Vervolgens zet je in het werkblad "ING uitvoer"

Type in Cel AA1:
=DEEL(+'ING invoer'!A1;11;8)

Type in Cel AB1:
=DEEL(+'ING invoer'!A1;19;2)

Type in Cel AC1:
=DEEL(+'ING invoer'!A1;22;13)*1

AD1:
=DEEL(+'ING invoer'!A1;35;113)

AE1:
=DEEL(+'ING invoer'!A1;87;12)/100

AF1:
=DEEL(+'ING invoer'!A1;99;1)

AG1:
=SPATIES.WISSEN(+DEEL(+'ING invoer'!A1;101;10000))

A1:
=DATUMWAARDE(+RECHTS(AA1;2)&"-"&DEEL(AA1;5;2)&"-"&LINKS(AA1;4))

Type in Cel B1:
=+AB1

Type in Cel C1:
=+AC1*1

Type in Cel D1:
=+AD1&AG1

Type in Cel E1:
=+AE1*(1-2*(AF1="A"))


Nu kun je dat deel dat tekst bevat copieren (Ctrl-C /wsw, dus de Waarden copieren via Plakken Speciaal).
Naar een werkblad waar je de vorige digitale dagafschriften hebt gedumpt.
Tip: Zet het "blok" er eerst een aantal posities naast (rechts ervan) en sorteer op datum en daarna op
bedrag.
Neem als begindatum altijd een datum die een weekje voor de laatste datum ligt van de einddatum van je lijst digitale dagafschriften. Dan kun je ze per rij even met elkaar vergelijken of ze gelijk zijn.
En daarna kun je ze helemaal naar links plakken.
Pff wat is dat moeilijk uitleggen als je het niet voor je ziet.

Ik heb zoiets ook voor de Rabobank, die ik ook heb.

[ Bericht 4% gewijzigd door Twentsche_Ros op 01-11-2009 20:11:27 (Enkele formules gewijzigd) ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 1 november 2009 @ 19:49:01 #289
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_74287230
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik heb zoiets ook voor de Rabobank, die ik ook heb.
* qu63 interesse heeft
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_74287531
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:49 schreef qu63 het volgende:

[..]

* qu63 interesse heeft
You dream it, I live it.
pi_74288058
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:49 schreef qu63 het volgende:

[..]

* qu63 interesse heeft
Maak een werkblad “Invoer” en een werkblad “Uitvoer”
In het werkblad “Invoer” copieer je de ascii-gegevens vanuit de download van de Rabobank:
De volgende formules zet je in “Uitvoer”:


Zet in AA1:
=+DEEL(Invoer!A1;14;8)

Zet in AB1:
=+DEEL(Invoer!A1;23;11)

Zet in AC1:
=+DEEL(Invoer!A1;35;2)

Zet in AD1:
=+DEEL(Invoer!A1;37;10)

Zet in AE1:
=+DEEL(Invoer!A1;47;24)

Zet in AF1:
=+DEEL(Invoer!A1;79;2)

Zet in AG1:
=+DEEL(Invoer!A1;87;160)

Zet in AH1:
=+DEEL(Invoer!A1;22;1)

Zet in AI1:
=+AB1*1+AC1/100

Zet in AJ1:
=ALS(AH1="d";-AI1;AI1)

Zet in A1:
=LINKS(Invoer!A1;10)

Zet in B1:
=DATUMWAARDE(+RECHTS(AA1;2)&"-"&+DEEL(AA1;5;2)&"-"&LINKS(AA1;4))

Zet in C1:
=+AF1

Zet in D1:
=+AD1

Zet in E1:
=+SPATIES.WISSEN(+AE1)&";"&+SPATIES.WISSEN(AG1)

Zet in F1:
=+AJ1

Zo moet ie 't geloof ik doen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_74289516
Werkt, allee de datum kolom moest ik even handmatig instellen
You dream it, I live it.
  zondag 1 november 2009 @ 21:09:35 #293
165594 SarahD.
Nostalgia.
pi_74291784
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het mooiste is natuurlijk als je niet je dagafschrift hoeft over te tikken, maar dat je gebruik kunt maken van de “download” die op internet is.
Bijvoorbeeld die van ING-postbank, die ik zelf heb.
Daar bevindt zich een zgn. digitaal dagafschrift wat je kunt omvormen tot het format van “datum / omschrijving / bedrag”.
Ik heb het als volgt gemaakt:

Maak een werkblad "ING invoer"
en een werkblad "ING uitvoer"

Je gaat op internet naar af- en bijschrijvingen
Downloaden
Kies formaat: Ascii-Girotel


Je copieert de tekst naar je klembord (Ctrl-A, Ctrl-C)
Je gaat naar Cel A1 van je werkblad "ING-invoer"
En je copieert het klembord (Ctrl-V)

Vervolgens zet je in het werkblad "ING uitvoer"

Type in Cel AA1:
=DEEL(+'ING invoer'!A1;11;8)

Type in Cel AB1:
=DEEL(+'ING invoer'!A1;19;2)

Type in Cel AC1:
=DEEL(+'ING invoer'!A1;22;13)*1

Type in Cel A1:
=DATUMWAARDE(+RECHTS(AA1;2)&"-"&DEEL(AA1;5;2)&"-"&LINKS(AA1;4))

Type in Cel B1:
=+AB1

Type in Cel C1:
=+AC1*1

Type in Cel D1:
=+AD1&AG1

Type in Cel E1:
=+AE1*(1-2*(AF1="A"))


Nu kun je dat deel dat tekst bevat copieren (Ctrl-C /wsw, dus de Waarden copieren via Plakken Speciaal).
Naar een werkblad waar je de vorige digitale dagafschriften hebt gedumpt.
Tip: Zet het "blok" er eerst een aantal posities naast (rechts ervan) en sorteer op datum en daarna op
bedrag.
Neem als begindatum altijd een datum die een weekje voor de laatste datum ligt van de einddatum van je lijst digitale dagafschriften. Dan kun je ze per rij even met elkaar vergelijken of ze gelijk zijn.
En daarna kun je ze helemaal naar links plakken.
Pff wat is dat moeilijk uitleggen als je het niet voor je ziet.

Ik heb zoiets ook voor de Rabobank, die ik ook heb.
Ik wist helemaal niet dat je op deze manier je afschriften kon invoeren (ik tik alles op dit moment ook allemaal over idd ). Heb je niet toevallig een dergelijk format liggen voor de ABN (dat is namelijk de bank die ik het meest gebruik). Verder heb ik ook 'reserve rekeningen' bij de Rabo en de ING, dus mocht je niks hebben liggen voor de ABN, dan mag je die voor de Rabo of ING ook toesturen hoor .
Toegang is geen open deur.
pi_74294087
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:09 schreef SarahD. het volgende:

[..]

Ik wist helemaal niet dat je op deze manier je afschriften kon invoeren (ik tik alles op dit moment ook allemaal over idd ). Heb je niet toevallig een dergelijk format liggen voor de ABN (dat is namelijk de bank die ik het meest gebruik). Verder heb ik ook 'reserve rekeningen' bij de Rabo en de ING, dus mocht je niks hebben liggen voor de ABN, dan mag je die voor de Rabo of ING ook toesturen hoor .
Ivm privacy (banknummer staat erop) ga ik geen Ascii-download geven.
Maar als je de download van Rabo of ING-postbank bekijkt zie je dat alle gegevens van een bij en afschrijving op 1 regel staan. Nou is het de kunst om deze in mootjes te hakken (met "deel" en zo) zodat alle belangrijke informatie per kolom wordt gegeven. De functie Datumwaarde is handig, en ook Spaties.wissen om rijen van 2 of meer spaties tot 1 te beperken. Soms staat bij een afboeking ergens de code "D" van debet. Dan moet je via "Als" een negatief bedrag formuleren. Kortom: leuk puzzelwerk voor de donkere dagen. Zet je gewone dagafschrift er maar naast. Uiteindelijk moet het saldo kloppen.
Succes!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_74308929
Waarom zo moeilijk met al die formules, met text to columns krijg je alle informatie getallen ook netjes in aparte kolommen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 2 november 2009 @ 11:40:59 #296
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_74310352
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:01 schreef Deetch het volgende:
Waarom zo moeilijk met al die formules, met text to columns krijg je alle informatie getallen ook netjes in aparte kolommen.
Als ik bij ING voor kommagescheiden kies kom alles al netjes in kolommen te staan
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  maandag 2 november 2009 @ 12:08:57 #297
267694 CAP.
Child Approved Porn
pi_74311346
Voor een enquête wil ik a-select uit een e-mailadressenlijst adressen pikken. Nu heb ik achter de e-mailadressen deze formule geplakt: =AFRONDEN((ASELECT()*12291)+1;0). Werkt perfect, alleen dat ding herberekend steeds bij elke verandering, wat betekent dat ik niet aflopend kan selecteren in de zin van 1,2,3,4,5... etc. Zodoende kan ik de adressen die overbodig zijn heel simpel verwijderen.

Hoe kan ik dat altijd herberekenen uitzetten zodat ik gewoon de a-selecte getallen op volgorde kan selecteren?


Alvast bedankt
pi_74311447
Extra - Opties - Berekenen - Handmatig.
Dan blijft ie staan.

Denk er wel aan dat je m later weer terugzet.
  maandag 2 november 2009 @ 12:22:28 #299
267694 CAP.
Child Approved Porn
pi_74311712
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:12 schreef DaFan het volgende:
Extra - Opties - Berekenen - Handmatig.
Dan blijft ie staan.

Denk er wel aan dat je m later weer terugzet.
Zo simpel is het, dank je

Volgende probleem: zo a-select is het dus niet, ik heb dubbele getallen

Hoe kan ik uit 74 mailadressen er a-select 50 trekken, iemand ervaring mee?
pi_74313056
Misschien deze macro gebruiken?

http://www.ozgrid.com/VBA/RandomNumbers.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')