In excel 2007 staat bij het lint controleren de optie "wijzigingen bijhouden". Ik heb het nog nooit gebruikt, maar misschien is het wat?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:23 schreef SarahD. het volgende:
Hoe kun je in excel mutaties bijhouden? Ik heb namelijk een spreadsheet gemaakt om mijn maandelijkse inkomsten en uitgaven bij te houden, dit staat allemaal in 1 werkblad. Het probleem is alleen dat ik vaak bij de variabele kosten zoals kleding en boodschappen etc., niet zie waar het geld heen gaat, omdat dit nergens wordt bijgehouden. Ik zie alleen welk bedrag ik die maand nog mag uitgeven aan de desbetreffende kostenpost en dat is niet echt overzichtelijk.
Het liefst zou ik in een extra werkblad de mutaties willen bijhouden met de bijhorende bedragen. Verder wil ik dit zo in elkaar zetten dat de mutaties in werkblad 2 worden verrekend met de variabele kostenpost in werkblad 1.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
Ik verwacht dat je hier wat aan hebt:quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:39 schreef teamlead het volgende:
Ik ben bezig met de opzet voor een uren-administratie. De bedoeling is dat in kolom A t/m E wat algemene info komt (datum, aantal uren etc) en dan ik kolom F de categorie. Deze categorieën staan vast en heb ik middels validatie in een dropdown geselecteerd.
In kolom G zou de subcategorie moeten komen. De keuzemogelijkheden van de subcategorie zouden afhankelijk moeten zijn van de eerder gekozen categorie
bijvoorbeeld:
categorie administratie, subcategorieën: facturatie, postverwerking, financiële administratie
categorie promotie, subcategoriën: expositie, beurzen, workshops
undsoweiter
Hoe krijg ik die subcategorieën in een leuk keuzelijstje
www.surfspot.nl of via de wat minder legale wegen is office gewoon verkijgbaar..quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:14 schreef pikstert het volgende:
hallo
ik moet voor school met een programma werken dat in ms excel werkt.
Helaas heb ik geen ms office, dus heb ik openoffice gedownload,
maar hierop werkt het porgrammatje niet goed. Er stond al dat ik de macro-
beveiliging uit moest schakelen, maar dat hielp niks.
Dus ik ben opzoek naar een oplossing of een xls programma?
im desperate
ik weet niet of ik goed begrijp welk gegeven onder welk kopje moet staan.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:34 schreef benboek het volgende:
Hallo , ik ben niet huis in exel , maar met enige moeite heb ik het volgende gemaakt :
merk type inkoop datum verkoop datum verschil
opel corsa 1000 voorraad
opel astra 1000 1250 250
als ik bij inkoop een bedrag invoer en bij verkoop niets komt er onder verschil voorraad te staan
Nu wil ik graag het einde van de maand, de voorraad op een nieuw werkblad hebben.
Of dat als er voorraad staat deze regel automatisch op blad 2 komt te staan zodat ik hier dan alleen de voorraad zie.
Ik heb het net geprobeerd en er gebeurt helaas niet echt veel. Het lijkt er ook op dat je die optie kunt gebruiken om bij te houden wie welke gegevens heeft aangepast in Excel en dat is niet wat ik zoek. Toch bedankt voor het meedenken .quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:37 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
In excel 2007 staat bij het lint controleren de optie "wijzigingen bijhouden". Ik heb het nog nooit gebruikt, maar misschien is het wat?
perfect!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:14 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat je hier wat aan hebt:
http://helpdeskgeek.com/o(...)down-lists-in-excel/
Met behulp van een voorbeeld, heb ik onderstaande macro opgesteldquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:27 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik hoop dat iemand me even kan helpen met een administratie-dingetje .
[ afbeelding ]
F3 is het bedrag inc. BTW (is normaal excl. BTW inderdaad, maar ik heb kleine ondernemers-aftrek), en alle L-vakken hebben de inkoopprijzen van de verkochte producten.
Met wat voor formule kan ik tellen hoe vaak bijv. vak L26 wordt gebruikt in de lijst 'winst' / de rij H?
Dit om zo zicht te krijgen op hoe vaak een bepaald product is verkocht, bijv. L26 = 12 keer verkocht, L20 is 7 keer verkocht.
1 2 3 | MsgBox "Aantal verwijzingen naar cel: " & ActiveCell.Dependents.Count End Sub |
Bedankt . Ik heb echter soms ook (2*L12) staan, en dat wordt dan als 1 geteld. Toch bedankt .quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:29 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Met behulp van een voorbeeld, heb ik onderstaande macro opgesteld
[ code verwijderd ]
Wanneer je op een cel gaat staan en de macro uitvoert, wordt geteld hoeveel verwijzingen er naar de actieve cel zijn. Dit is dan wel over het hele werkblad in plaats van alleen kolom H.
Misschien kunnen mensen met wat meer VBA kennis deze macro naar jouw wensen aanpassen.
Succes ermee in ieder geval!
Gaat het om veel regels? Anders zou ik een kolom toevoegen en het aantal daarin vermelden.quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:37 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Bedankt . Ik heb echter soms ook (2*L12) staan, en dat wordt dan als 1 geteld. Toch bedankt .
In andere programmeeromgevingen wil ik dat wel gebruiken, maar in Excel zou ik niet weten hoe ik het moet aanpakken. Ik heb nu gewoon een beetje een omslachtige methode gebruikt door data naar een excelsheet te schrijven en deze weer te laten ophalen in userform 2.quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:44 schreef DaFan het volgende:
Ja met global variables (oid). Ik gebruik het amper, maar je moet deze declareren buiten je subs.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Private Sub CommandButton1_Click() test = "Blaat" End Sub Private Sub CommandButton2_Click() MsgBox test End Sub |
1 2 3 4 5 | Application.WindowState = xlMaximized End Sub |
Als je een eenvoudig excel-programma’tje wil maken, waar de mutaties helder blijven en de maandinkomsten en uitgaven worden getotaliseerd is het volgende programma geschikt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:23 schreef SarahD. het volgende:
Hoe kun je in excel mutaties bijhouden? Ik heb namelijk een spreadsheet gemaakt om mijn maandelijkse inkomsten en uitgaven bij te houden, dit staat allemaal in 1 werkblad. Het probleem is alleen dat ik vaak bij de variabele kosten zoals kleding en boodschappen etc., niet zie waar het geld heen gaat, omdat dit nergens wordt bijgehouden. Ik zie alleen welk bedrag ik die maand nog mag uitgeven aan de desbetreffende kostenpost en dat is niet echt overzichtelijk.
Het liefst zou ik in een extra werkblad de mutaties willen bijhouden met de bijhorende bedragen. Verder wil ik dit zo in elkaar zetten dat de mutaties in werkblad 2 worden verrekend met de variabele kostenpost in werkblad 1.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |