Waarom is een norm die je hanteert niet reeel?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is 'n mogelijkheid. En die norm vind ik op zich wel mooi om na te leven, maar het is niet geheel reeel en zeker niet rationeel. Op de 'waarom valt het af te keuren' komt geen gegronde reden.
Heb je al eens langer dan een paar maanden een relatie gehad?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:33 schreef jg888 het volgende:
Het is gewoon heel simpel:
Als ze echt van je houd dan wilt ze jou alleen maar en heeft ze nergens maar dan ook helemaal nergens in der lichaam het gevoel dat ze het met een ander wil doen.
Als ze echt van je houd dan denkt ze elke dag aan je en doet ze moeite voor je.
Geld dat nodig is om jou te spreken of te zien speelt ook niet een grote rol.
- Dat noemen ze liefde, zo kan je zien of iemand echt van je houd.
Deze meid vond je wel leuk maar houd niet echt van je. Van iemand houden word tegenwoordig wel erg makkelijk gezegd. Maar als iemand het echt meent en echt zonder twijfel, zonder aarzeling van je houd dan wilt ze geen ander hebben hoor.
Ik zou zeggen, kijk is wat verder, ga andere meiden leren kennen en ga niet alleen maar voor de sex als je een serieuze relatie wil maar leer iemand echt kennen.
Ik bedoelde meer in het algemeen, het is niet reeel dat die norm voor iedereen geldt, en ook niet rationeel want er zit geen andere reden achter dan een gevoelsmatige norm. En omdat niet iedereen die norm hanteert slaat het dus nergens op het af te keuren. Let op: ik keur díe mentaliteit af, de mensen die het 'rondneuken' negatief bekritiseren. Als je niet wil rondneuken hoor je mij niet hoor, ik ben niet degene met een klacht (nouja, een klacht over de klacht, maar niet de aanleiding).quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:10 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Waarom is een norm die je hanteert niet reeel?
Wat is er niet rationeel aan?
Op de "waarom valt het goed te keuren" komt geen gegronde reden.
Ja dat heb ik. Hoezo wat suggereer jij dan? Of hoe denk jij erover?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Heb je al eens langer dan een paar maanden een relatie gehad?.
Wat jij omschrijft is nihilisme.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:45 schreef Taurus het volgende:
Ik bedoelde meer in het algemeen, het is niet reeel dat die norm voor iedereen geldt, en ook niet rationeel want er zit geen andere reden achter dan een gevoelsmatige norm. En omdat niet iedereen die norm hanteert slaat het dus nergens op het af te keuren.
Ja dat kan wel maar dat hoeft niet. Er zijn manieren om te zorgen dat ze alleen jou wil en dat ze zo'n aantrekkingskracht richting jou heeft dat ze geen andere meer wilt of hoeft.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:02 schreef speknek het volgende:
Dat het kalverliefde is die jij beschrijft, na een aantal jaar gaan andere mannen/vrouwen heus wel weer seksueel interessant worden.
Wat schattigquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:15 schreef jg888 het volgende:
[..]
Ja dat kan wel maar dat hoeft niet. Er zijn manieren om te zorgen dat ze alleen jou wil en dat ze zo'n aantrekkingskracht richting jou heeft dat ze geen andere meer wilt of hoeft.
Maar niet iedereen weet hoe hij dat doet.
Maar goed daar gaat het nu even niet om, ik denk inderdaad dat het voor de meeste kalverliefde is en dat voor de meeste mensen inderdaad geld dat na een aantal jaren de andere mannen/vrouwen weer interessant worden. Maar ik denk dus gewoon dat TS moet stoppen met zijn vriendin want dit is gewoon geen goed teken en misschien dat ze over een aantal jaar weer terug komt en dan merkt wat voor goede man TS is. Maar dat is maar de vraag, dus TS ik zou zeggen: Het gaat niet meer werken want ze wilt naast jou nog andere mannen binnen laten en het kan dat ze dat wil maar als jullie nog een relatie hebben kan ze dat niet doen of jij moet het goed vinden. Maar het is wel goed dat ze dat eerlijk kenbaar maakt aan jou. Nu kan jij dus een keuze maken, ik zou haar de keuze geven: Of ze neemt jou alleen met alles erop en eraan Of ze neemt jou niet en kiest voor meer ervaring en andere mannen!
Inderdaad, helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:04 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik ben het in ieder geval met jg888 eens. Dat is en blijft het concept van liefde, of je nou 13 of 73 bent. Tuurlijk zijn er ups en downs in een relatie, maar als je gaat twijfelen of je niet liever rond wilt neuken omdat dit nou eenmaal je studententijd is, nou sorry hoor, dan is er van liefde geen sprake.
Mensen zullen altijd het gedrag van anderen afzeiken. Dat komt, wat speknek ook al aangeeft, omdat dit soort zaken niet gaan over feitelijke waarheden, maar over gevoelens, voorkeuren, waarden en normen. En het komt omdat het gedrag van een individu direct of indirect altijd invloed heeft op de omgeving. Dit intermenselijke spanningsveld zal er altijd zijn en de ene keer is de ene partij dominant en de volgende keer de andere.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer in het algemeen, het is niet reeel dat die norm voor iedereen geldt, en ook niet rationeel want er zit geen andere reden achter dan een gevoelsmatige norm. En omdat niet iedereen die norm hanteert slaat het dus nergens op het af te keuren. Let op: ik keur díe mentaliteit af, de mensen die het 'rondneuken' negatief bekritiseren. Als je niet wil rondneuken hoor je mij niet hoor, ik ben niet degene met een klacht (nouja, een klacht over de klacht, maar niet de aanleiding).
En natuurlijk komt er wel een gegronde reden op het 'waarom zou je rondneuken/dit goedkeuren'> omdat die persoon dat blijkbaar wil en lekker vindt. Dat lijkt me een gegronde reden om het niet af te zeiken. Als jij niet wil rondneuken en je beschouwt seks als iets heiligs doe je het toch niet? Ik verbaasde me over de negativiteit rondom mensen die wél willen 'rondneuken'.
Het gaat hier sowieso om de in een bepaald tijdvak aanwezige algemeen aanvaarde normen en waarden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:44 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Mensen zullen altijd het gedrag van anderen afzeiken. Dat komt, wat speknek ook al aangeeft, omdat dit soort zaken niet gaan over feitelijke waarheden, maar over gevoelens, voorkeuren, waarden en normen. En het komt omdat het gedrag van een individu direct of indirect altijd invloed heeft op de omgeving. Dit intermenselijke spanningsveld zal er altijd zijn en de ene keer is de ene partij dominant en de volgende keer de andere.
Die zijn op dit terrein momenteel anders behoorlijk verdeeld. Dat zie je terug in deze topic, maar ook op een breed maatschappelijk niveau is er wrijving.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:48 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het gaat hier sowieso om de in een bepaald tijdvak aanwezige algemeen aanvaarde normen en waarden.
Dus dat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:04 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik ben het in ieder geval met jg888 eens. Dat is en blijft het concept van liefde, of je nou 13 of 73 bent. Tuurlijk zijn er ups en downs in een relatie, maar als je gaat twijfelen of je niet liever rond wilt neuken omdat dit nou eenmaal je studententijd is, nou sorry hoor, dan is er van liefde geen sprake.
Klopt, maar binnen de ethiek wordt 'algemeen aanvaard' vaak gelijkgetrokken aan 'door de meerderheid aanvaard'. Dat kan dan een grote meerderheid zijn, maar ook een geringe.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:59 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Die zijn op dit terrein momenteel anders behoorlijk verdeeld. Dat zie je terug in deze topic, maar ook op een breed maatschappelijk niveau is er wrijving.
Maar dan nog laat dat onverlet dat er altijd een spanningsveld is. Je kunt niet zeggen tegen iemand met een afwijkende opvatting: "jij moet je stil houden, want de meerderheid is het oneens met je." Daar zal de persoon niet bepaald van onder de indruk zijn en terecht.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Klopt, maar binnen de ethiek wordt 'algemeen aanvaard' vaak gelijkgetrokken aan 'door de meerderheid aanvaard'. Dat kan dan een grote meerderheid zijn, maar ook een geringe.
Je hebt gelijk - sowieso, hoe kan er anders tot andere normen en waarden gekomen wordenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:11 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Maar dan nog laat dat onverlet dat er altijd een spanningsveld is. Je kunt niet zeggen tegen iemand met een afwijkende opvatting: "jij moet je stil houden, want de meerderheid is het oneens met je." Daar zal de persoon niet bepaald van onder de indruk zijn en terecht.
Als ze weet dat zij jou daarmee kwetst , en ze wil het toch doorzetten (lees OVERGEVEN AAN HAARquote:Op maandag 28 september 2009 14:23 schreef ElFets het volgende:
Hallo,
Mijn vriendin en ik zitten met een probleem wat het einde van de relatie kan betekenen. Ik ben 24, zij is 20. Ik heb al ruime ervaring op het gebied van sex, zij niet; ik ben voor haar de eerste. Nu is dus het probleem ontstaan dat ze niet weet of ze wel verder wil gaan met onze relatie na 2 jaar, omdat ze ook wil meemaken wat ik heb meegemaakt. Ze zit namelijk midden in haar studententijd en ik heb die net gehad...Ik weet het, het klinkt raar, en zij vindt het ook maar stom, maar ze kan die gedachtes toch niet stoppen.
Hoe nu te handelen? Ze twijfelt heel erg. Ikzelf wil dat de relatie aan blijft.
Misschien is het een idee om haar toch eens met iemand anders naar bed te laten gaan. Via een parenclub of trio'tje ofzo...Ik weet het echt niet anders.
Iemand idee's/tips//gedachten/opmerkingen hierover??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |