abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2009 @ 12:46:03 #51
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_73177236
Wiskunde A. Waarschijnlijk zou ik heel die college's met open mond zitten
Do androids dream of electric sheep?
  maandag 28 september 2009 @ 12:47:43 #52
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_73177271
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:45 schreef Nebo het volgende:

[..]

Dat wilde er bij hem niet in

Hij was ook echt heel boos dat je bij het voltooien van de Bachelor een Bachelor of arts hebt bij filo en bij psycho Bachelor of science

edit: hij vond zelfs dat psychologie dichter bij een religie stond dan bij een wetenschap
dat laatste is wel heel erg naïef
It's a bird! It's a plane! Wait, it's just that flying fuck I don't give.
[i]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.[/i]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
pi_73177284
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:45 schreef Nebo het volgende:

[..]

Dat wilde er bij hem niet in

Hij was ook echt heel boos dat je bij het voltooien van de Bachelor een Bachelor of arts hebt bij filo en bij psycho Bachelor of science

edit: hij vond zelfs dat psychologie dichter bij een religie stond dan bij een wetenschap
Dan moet je hem uit de tent lokken door hem te proberen wetenschap te definiëren zonder dat psychologie daar binnen valt gaat hem echt niet lukken!

(al vind ik zelf wel dat psychologie een beetje enthousiast is, ik ken geen enkele andere tak van de wetenschap die zo snel achter elkaar zulke uiteenlopende theorieën accepteert)
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  maandag 28 september 2009 @ 12:49:01 #54
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_73177310
Iets gemist?
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_73177343
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:44 schreef Nebo het volgende:
Heb je wiskunde A of B gehad? Als je wiskunde B hebt gehad dan zal statistiek je echt enorm meevallen. Ik heb daar een opgevoerde kinderjuf voor als docente die dingen zo uitgebreid uitlegt dat ik me daar echt verveel, terwijl mensen met wiskunde A soms met hun mond openhingen omdat ze er geen reet van snapten.
Wiskunde A
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 28 september 2009 @ 12:50:28 #56
182714 RitseB
pi_73177350
psychologie een religie, wat een onzin
pi_73177469
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:48 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Dan moet je hem uit de tent lokken door hem te proberen wetenschap te definiëren zonder dat psychologie daar binnen valt gaat hem echt niet lukken!

(al vind ik zelf wel dat psychologie een beetje enthousiast is, ik ken geen enkele andere tak van de wetenschap die zo snel achter elkaar zulke uiteenlopende theorieën accepteert)
Het probleem met psychologie is gewoon dat het in veel aspecten subjectief is en daardoor in veel gevallen moeilijk falsifieerbaar, en dat wordt niet als wetenschappelijk ervaren. Die beste jongen is best een gedreven filosoof, maar heeft wat sommige dingen gewoon oogklepjes op (is in dit soort gevallen best komisch )
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
  maandag 28 september 2009 @ 12:57:29 #58
182714 RitseB
pi_73177538
Of hij probeert je uit je tent te lokken
pi_73177612
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:54 schreef Nebo het volgende:

[..]

Het probleem met psychologie is gewoon dat het in veel aspecten subjectief is en daardoor in veel gevallen moeilijk falsifieerbaar, en dat wordt niet als wetenschappelijk ervaren. Die beste jongen is best een gedreven filosoof, maar heeft wat sommige dingen gewoon oogklepjes op (is in dit soort gevallen best komisch )
quote:
Traditioneel worden de wetenschappen in twee grote groepen ingedeeld:

de formele wetenschappen en de ervaringswetenschappen.

1. Tot de formele of deductieve wetenschappen rekent men de logica en de wiskunde. De uitspraken of stellingen die men erin vindt, worden bekomen zonder gebruik te maken van de ervaring. Men beperkt zich tot het onderzoek naar en het gebruik van een aantal denkwetten, en maakt bijvoorbeeld logische afleidingen van stellingen uit axioma's volgens vooraf vastgelegde regels. Deze wetenschappen leren op zichzelf niets over de werkelijkheid rondom ons, maar ze verschaffen ons wel symboolsystemen of vormen, die bruikbaar zijn om deze werkelijkheid uit te drukken; daarom noemt men ze "formeel".
2. De ervaringswetenschappen, ook empirische of inductieve wetenschappen genoemd, zijn die waarin wordt onderzocht hoe de werkelijkheid, dat wil zeggen de totaliteit van alle dingen, in mekaar zit. Men noemt ze ervaringswetenschappen omdat wordt aangenomen dat betrouwbare kennis over de werkelijkheid slechts bereikbaar is door een beroep te doen op ervaring. In het bijzonder betreft het ervaringsgegevens, of "empirische data", die we via de zintuigen bekomen. Hoewel scherpe scheidingslijnen niet kunnen worden getrokken, is het nuttig om de ervaringswetenschappen in drie deelgroepen te onderscheiden.

* De natuurwetenschappen (zoals de natuurkunde, scheikunde, biologie en geologie) die de wetten van de dode materie en van de levende wezens bestuderen;

* de gedragswetenschappen of sociale wetenschappen (ook menswetenschappen genoemd), waarin het gedrag van de mens als individu of in groep wordt onderzocht (hiertoe behoren ondermeer de psychologie, sociologie, economie), en

* de cultuurwetenschappen , die de produkten van de menselijke creativiteit tot voorwerp hebben (zoals kunst en literatuur). Hiertoe behoren de filologieën, de kunst- en literatuurwetenschap, de linguïstiek (of taalstudie), de rechtswetenschap, de archeologie en de geschiedenis.

Natuur-, gedrags- en cultuurwetenschappen

De grenzen tussen (1) de natuurwetenschappen, (2) de gedragswetenschappen en (3) de cultuurwetenschappen zijn moeilijk scherp te trekken. Er bestaan bijvoorbeeld wetenschappen over het gedrag van dieren (dierenpsychologie en ethologie) die bij (1) en (2) thuishoren; de studie van de techniek veronderstelt soms kennis van (1) en (3); de geschiedenis kan ook als een soort sociologie beoefend worden (2 en 3); de menselijke fysiologie en neurofysiologie hebben raakvlakken met de psychologie (1 en 2), enzovoort.

Vaak maakt men een onderscheid tussen "natuurwetenschappen" en "geesteswetenschappen" (ook "humane" wetenschappen genoemd); deze laatste moeten dan (2) en (3) omvatten. Dit onderscheid is echter verouderd. Zo staan de methodes van bijvoorbeeld de psychologie dichter bij de natuurwetenschappen dan bij de filologie, en bovendien is de term "geesteswetenschappen" vaag en misleidend.

Soms noemt men de natuurwetenschappen, samen met de wiskunde, exacte wetenschappen. Ook deze benaming is onhoudbaar. Alle wetenschappen moeten streven naar exactheid, dat wil zeggen dat ze een ondubbelzinnige taal dienen te gebruiken. De ene wetenschap kan dit evenwel beter dan de andere; zo is de natuurkunde exacter dan de biologie, maar deze laatste is niet meer exact dan sommige takken van de psychologie of de linguïstiek.

In de praktijk kan men soms een onderscheid maken tussen "zuivere" en "toegepaste" wetenschappen. Deze laatste hebben betrekking op technieken waarbij de wetenschappelijke gegevens worden gebruikt om menselijke noden te bevredigen en om praktische problemen op te lossen. Zo wordt de kennis van de fysica en de chemie in de ingenieurswetenschappen gebruikt; deze van de menselijke biologie en fysiologie in de geneeskunde; deze van de psychologie in de psychodiagnostiek en psychotherapie, enzovoort.

Uit het voorgaande blijkt dat de "Faculteit Wetenschappen" eigenlijk de "Faculteit Natuurwetenschappen" zou moeten heten en dat de wiskunde en de logica in een aparte faculteit thuishoren, wegens het heel speciaal karakter van deze wetenschappen. De huidige benamingen zijn echter historisch gegroeid in een periode toen nog niet alle wetenschappen waren ontstaan.

Tenslotte hoort men soms nog de term "positieve wetenschappen". Hiermee bedoelde men in de 19e eeuw die wetenschappen die op gegevens - feiten - berusten (m.a.w. de ervaringswetenschappen). Ze werden geplaatst tegenover de wetenschappen die men als "speculatief" beschouwde (d.w.z. bestaande uit bespiegelingen). Aangezien men evenwel kan aantonen dat ook de geschiedenis, de rechtswetenschap, de literatuurwetenschap, enzovoort kunnen worden opgebouwd op basis van nauwkeurig feitenmateriaal, is ook dit onderscheid niet erg nuttig. Alleen de speculatieve gedeelten van de wijsbegeerte en de theologie kunnen strikt genomen als "niet-positief" worden beschouwd.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_73177710
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:00 schreef Tain het volgende:

[..]

[..]

pi_73177736
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:57 schreef RitseB het volgende:
Of hij probeert je uit je tent te lokken
Nee, het is er eentje die heilig overtuigd is over wat hij vindt dat waar is
  maandag 28 september 2009 @ 13:12:43 #62
182714 RitseB
pi_73177889
Probeer hem dan nog maar te overtuigen
pi_73178397
Ook een psycho Nebo!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73178475
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:31 schreef Reintji het volgende:
Ook een psycho Nebo!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DOOR FIVE!!

Welk jaar zit je?
pi_73178783
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:34 schreef Nebo het volgende:

[..]

DOOR FIVE!!

Welk jaar zit je?
Dat zou slechts mijn status als oude lul definitief bevestigen.
pi_73178789
Spank komt binnen en het niveau verhoogt
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_73178948
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:47 schreef Poit het volgende:
Spank komt binnen en het niveau verhoogt
Jeweet ouwe! Een en al klasse die Spankers!
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_73179012
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:47 schreef Reintji het volgende:

[..]

Dat zou slechts mijn status als oude lul definitief bevestigen.
Ouwe lullen moeten er ook zijn om de jonge lullen in een goed daglicht te zetten
  maandag 28 september 2009 @ 13:56:26 #69
182714 RitseB
pi_73179039
The prestige is trouwens een toffe film
pi_73179195
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:55 schreef Nebo het volgende:

[..]

Ouwe lullen moeten er ook zijn om de jonge lullen in een goed daglicht te zetten
1996-2001 SWI. Zat sowieso in de sociaal, A&O hoek. Veel statistiek trouwens, heel veel. Daarna andere studie gedaan omdat ik toch iets meer de medische kant op wilde. Was sowieso een beetje een parkeerstudie voor mij, ben noord nederlands kampioen uitloten. Veel van mijn jaargenoten trouwens ook. Wel veel dames inderdaad, mentorgroepjes van 12 met steevast één of twee heren.
pi_73179244
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:53 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Jeweet ouwe! Een en al klasse die Spankers!
Een en al!
mooie neger van me!
pi_73179303
Poit, jij doet me met die laatste reactie even denken aan het kleine teentje van de voet van die oude opa in de cartoon met dat bange, roze hondje! (wat trouwens een briljant programma is, die afleveringen moet ik weer eens opzoeken; vooral die met die vieze kapper)
  maandag 28 september 2009 @ 14:13:04 #73
182714 RitseB
pi_73179469

pi_73180826
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:06 schreef Nebo het volgende:
Poit, jij doet me met die laatste reactie even denken aan het kleine teentje van de voet van die oude opa in de cartoon met dat bange, roze hondje! (wat trouwens een briljant programma is, die afleveringen moet ik weer eens opzoeken; vooral die met die vieze kapper)
Courage was dat hondje toch? Geweldige tekenfilmserie
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_73180958
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_73181980
ik ben stiekem ook een opa.
pi_73182094
Ik weet haar naam niet meer
  maandag 28 september 2009 @ 16:02:34 #79
182714 RitseB
pi_73182312
Caroline ?
  maandag 28 september 2009 @ 16:02:35 #80
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_73182315
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:56 schreef Edwinuss het volgende:
Ik weet haar naam niet meer
Ik ben verliefd.. Op wie? wist ik het maar...

It's a bird! It's a plane! Wait, it's just that flying fuck I don't give.
[i]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.[/i]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
pi_73182421
Er waren nieuwe trainees, maar deze meid gaat naar het project in Groningen. We hebben gezellig wat gegeten bij de Subway enzo en ze zocht me de hele tijd op.
Nu weet ik niet meer hoe ze heet

Edit : niet wat ik haar naam wist
pi_73182589
ze heet karel denk..
pi_73182660
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:10 schreef Poit het volgende:
ze heet karel denk..
pi_73182712
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:13 schreef RitseB het volgende:
[ afbeelding ]

Welke film is dat?

Ik heb net een vingerskateboardje gekocht incl extra wieltjes, truckverhoogdingen en zo'n schroefsetje enzo
pi_73184228
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:14 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

Welke film is dat?

Ik heb net een vingerskateboardje gekocht incl extra wieltjes, truckverhoogdingen en zo'n schroefsetje enzo
Awesome, hoe duur?
pi_73184287
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:59 schreef marvdeparv het volgende:

[..]

Awesome, hoe duur?
10eu maar, 8eu heb je ze zonder die extra zooi.

Gaan we vanavond wel even mee kloten terwijl we persona 4 spelen

Hoelaat ben jij bij bas?
  maandag 28 september 2009 @ 17:09:42 #87
182714 RitseB
pi_73184543
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:14 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

Welke film is dat?

Weet niet welke film, vond ik de mooiste foto van scarlett
pi_73184579
Die ene van de zijkant vind ik ook wel interessant
  maandag 28 september 2009 @ 17:14:40 #89
182714 RitseB
pi_73184672
Ik vind ze allemaal wel interessant
pi_73184692
pi_73184696
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  maandag 28 september 2009 @ 17:18:31 #92
182714 RitseB
pi_73184778
SPOILER
Zal wel nep zijn
pi_73184817

maandag 28 september 2009 @ 17:19:58 #94
182714 RitseB
pi_73184829
Doet het niet
pi_73184890
pi_73185380
Tering jullie gaan veel te snel Ik hou 't niet bij
  maandag 28 september 2009 @ 17:38:24 #97
182714 RitseB
pi_73185392
Sorry
pi_73185544
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:18 schreef RitseB het volgende:
SPOILER
Zal wel nep zijn
ontzettend nep. Scarlett heeft heul andere tepels.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_73185582
Ik kan ritses plaatje niet zien
  maandag 28 september 2009 @ 17:52:19 #100
182714 RitseB
pi_73185763
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')