abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73171638
De ruk naar rechts nu in Duitsland volgend jaar in England gaat een positieve impuls zijn om het jaar erop, het liefst nog eerder om ook ervoorzorg te dragen dat ook in ons land het gezonde rechtse verstand gaat zegevieren !
In de hoop dat Merkel nu zich ook gaat keren tegej een Turks EU lidmaatschap en samen met o.a Berlusconi.en Sarkozy gaat werken om illegale en andere gelukzoekers te weren. Dat bespaart niet alleen miljarden, maar het vergroot ook de veiligheid van het doorsnee gezin
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  maandag 28 september 2009 @ 07:54:58 #127
262650 kitao
prikplaatje
pi_73171883
quote:
Op maandag 28 september 2009 07:09 schreef DikVoormekaar het volgende:
De ruk naar rechts nu in Duitsland volgend jaar in England gaat een positieve impuls zijn om het jaar erop, het liefst nog eerder om ook ervoorzorg te dragen dat ook in ons land het gezonde rechtse verstand gaat zegevieren !
In de hoop dat Merkel nu zich ook gaat keren tegej een Turks EU lidmaatschap en samen met o.a Berlusconi.en Sarkozy gaat werken om illegale en andere gelukzoekers te weren. Dat bespaart niet alleen miljarden, maar het vergroot ook de veiligheid van het doorsnee gezin
Ik zit ook iedere dag bevend achter mijn raam te wachten totdat er weer een illegaal gaat inbreken en én passant mijn keel wil doorsnijden.......
.
megalomaniac
  maandag 28 september 2009 @ 08:08:34 #128
66825 Reya
Fier Wallon
pi_73171974
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:39 schreef freako het volgende:
Sommige districten wijken wel heel erg veel af van het landelijke gemiddelde:

Berlin-Friedrichshain - Kreuzberg - Prenzlauer Berg Ost

Direktmandat naar de Groene kandidaat Ströbele (ook al in 2005)

Lijststemmen:

Grüne 27,4%
Linke 25,0%
SPD 20,2%
CDU 11,9%
FDP 6,1%
Piraten 6,0%
Tierschutzpartei 1,1%
NPD 0,9%
Andere partijen <0,5%

En dan winnen CDU/FDP ook nog 2,4%.
Er zijn wijken in Amsterdam waar je eenzelfde soort afwijkingen ziet. Friedrichshain/Kreuzberg is natuurlijk ook wel een buitengewoon district, om het mild uit te drukken
  maandag 28 september 2009 @ 08:55:11 #129
66825 Reya
Fier Wallon
pi_73172402
  maandag 28 september 2009 @ 09:12:26 #130
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73172644
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

CU is een van de meest rechtse partijen in Nederland.
Zou best kunnen hoor, ik weet niets van die partij.
pi_73172763
ChristenUnie is rechts in de zin dat ze culturele issues en hierarchie hoog in het vaandel hebben staan. Tegelijkertijd zijn ze wel zo fatsoenlijk om de uitkeringen in stand te houden en de zorg en onderwijs niet te privatiseren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 28 september 2009 @ 09:21:11 #132
262650 kitao
prikplaatje
pi_73172791
Schwarz-Gelb

gegen Schwarz-Rot

Misschien tijd voor een nieuwe muur ?
megalomaniac
  maandag 28 september 2009 @ 09:36:12 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73173053
quote:
Op maandag 28 september 2009 07:54 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik zit ook iedere dag bevend achter mijn raam te wachten totdat er weer een illegaal gaat inbreken en én passant mijn keel wil doorsnijden.......
.

Je zit achter het raam?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 28 september 2009 @ 09:38:32 #134
45206 Pietverdriet
pi_73173097
quote:
Op maandag 28 september 2009 07:09 schreef DikVoormekaar het volgende:
Laten we wel even eerlijk zijn, Teflon Tony en zijn opvolger Gordon Brown zijn in vergelijking tot het CDU veel rechtser en liberaler.
  maandag 28 september 2009 @ 09:39:34 #135
45206 Pietverdriet
pi_73173115
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:35 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Is CU (economisch) rechts te noemen? En PvdA zou ik ook nog steeds centrum-links te noemen.
Je kan het beleid van deze regering niet bepaald rechts noemen.
  maandag 28 september 2009 @ 09:40:11 #136
262650 kitao
prikplaatje
pi_73173132
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:24 schreef kitao het volgende:

Met slechts 2/3 van de bevolking die gaan stemmen , is de democratie een mislukking , waar weinig mensen nog in geloven , een dinosaurus uit vervlogen tijden.
Om dit systeem nog enige geloofwaardigheid te geven zal eens onderzocht moeten worden waar de niet-stemmers zitten en waarom er niet gekozen wordt.
Misschien is de verklaring simpel , dat het slechts op één dag wordt gehouden terwijl dit makkelijk over een week uitgesmeerd zou kunnen worden , het gaat tenslotte om de komende 4 jaar , dus 1 week op 208 weken is weinig.
Een complexere verklaring kan zijn dat wat hetgeen mensen ook kiezen , tenzij er ineens massaal op splinterpartijen wordt gekozen , er toch niets veranderd.
Misschien dat die complexere (verkronkelde) redenen aardig in beeld gebracht worden door onderstaande politicus die voor zijn 5 minuten inspanningen 2 jaar cel kreeg voor staatsondermijnende activiteiten :

.......
megalomaniac
  maandag 28 september 2009 @ 09:44:10 #137
262650 kitao
prikplaatje
pi_73173201
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:

Je zit achter het raam?

Als je dit soort insinuaties gaat gebruiken dan snap ik niet waarom je zo loopt te klagen en een ander een ban probeert aan te smeren voor gelijkwaardige opmerkingen.
Ik was het eerst wel gedeeltelijk met je eens over jouw klacht , maar zie nu dat je geen kuthaartje beter bent.
megalomaniac
  maandag 28 september 2009 @ 10:05:10 #138
45206 Pietverdriet
pi_73173604
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:44 schreef kitao het volgende:

[..]

Als je dit soort insinuaties gaat gebruiken dan snap ik niet waarom je zo loopt te klagen en een ander een ban probeert aan te smeren voor gelijkwaardige opmerkingen.
Ik was het eerst wel gedeeltelijk met je eens over jouw klacht , maar zie nu dat je geen kuthaartje beter bent.

Hap Hap Hap
  maandag 28 september 2009 @ 10:22:07 #139
262650 kitao
prikplaatje
pi_73173931
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:

Hap Hap Hap
Ben jij content met de uitslag en met de mogelijk aanstaande coalitie ?
megalomaniac
  maandag 28 september 2009 @ 10:32:06 #140
45206 Pietverdriet
pi_73174142
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:22 schreef kitao het volgende:

[..]

Ben jij content met de uitslag en met de mogelijk aanstaande coalitie ?
Het is het kleinere kwaad.
De SPD was onder Schroeder goed op weg een nieuwe partij te worden, meer in de richting zoals New Labor in de UK. Maar Schroeder kreeg koudwatervrees, zette niet door en de partij nu rukt als een gek naar links. De Union heb ik niets mee, conservatief, christelijk en voor een sterke sociaal duitse staat.
Een FDP Union coaltie zal ook niet veel gaan veranderen.
Maar het is beter dan een Rood Rood Groene coalitie
pi_73174237
Interessante standpunten heeft die FDP. Tijd voor nadere bestudering.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  maandag 28 september 2009 @ 10:38:36 #142
45206 Pietverdriet
pi_73174299
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:35 schreef axis303 het volgende:
Ja, het is een echte liberale partij, veel meer dan de VVD dat is
pi_73174481
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, het is een echte liberale partij, veel meer dan de VVD dat is
Ik zie dat jij de verkiezingen best goed gevolgd hebt en ik heb begrepen dat Merkel op voorhand al aangaf graag met de liberalen te willen regeren, maar in hoeverre denk je dat de standpunten van de FDP werkelijkheid worden. Dat zou echt een geweldige kans zijn voor de economie.

Natuurlijk is het passen en meten in een coalitie, take some give some. Maar niettemin een interessante uitslag.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_73174600
Wat mij aan de FDP erg aanspreekt is dat ze in de campagne behoorlijk erop hebben gehamerd dat ze de "aantasting van de burgerrechten" willen terugdraaien - iets waar ik volkomen achter sta. Nu de FDP groter dan ooit geworden is, durf ik te hopen dat ze in de coalitie-onderhandelingen tenminste op dit punt hun zin krijgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2009 10:53:14 ]
  maandag 28 september 2009 @ 10:55:48 #145
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73174671
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:46 schreef axis303 het volgende:

[..]

Ik zie dat jij de verkiezingen best goed gevolgd hebt en ik heb begrepen dat Merkel op voorhand al aangaf graag met de liberalen te willen regeren, maar in hoeverre denk je dat de standpunten van de FDP werkelijkheid worden. Dat zou echt een geweldige kans zijn voor de economie.
Vanochtend in de krant gelezen dat de FDP als winnaar van de verkiezingen zijn standpunten fel zal (kunnen) verdedigen. Daarnaast heeft de FDP altijd gezegd alleen met de CDU/CSU samen te willen regeren. Ik denk dat ze al met vrij veel van hun programma kunnen doorvoeren.

Met wie regeerde de SPD eigenlijk in de Schroeder-jaren?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 28 september 2009 @ 10:59:28 #146
66825 Reya
Fier Wallon
pi_73174749
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:55 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Vanochtend in de krant gelezen dat de FDP als winnaar van de verkiezingen zijn standpunten fel zal (kunnen) verdedigen. Daarnaast heeft de FDP altijd gezegd alleen met de CDU/CSU samen te willen regeren. Ik denk dat ze al met vrij veel van hun programma kunnen doorvoeren.

Met wie regeerde de SPD eigenlijk in de Schroeder-jaren?
Die Grünen.
  maandag 28 september 2009 @ 11:32:29 #147
262650 kitao
prikplaatje
pi_73175426
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:35 schreef axis303 het volgende:
FDP ; volgens de stemwijzer kom ik dan uit op een partij die onder andere :

- voor kerncentrales is
-de minimumlonen niet wil invoeren
-voor buitenlandse Wehrmacht interventies is
-voor onbegrensde topsalarissen is.

Compleet los geslagen in mijn opvattingen en een gevaar voor de samenleving , deze zogenaamd liberale partij die hun kiezers onder een atoomwolk willen laten leven , gestuurd door een paar verafgode Azteekse priestermanagers die de jeugd opofferen aan de Euro-zon(e).
Echt droevig dat mensen hier een voorkeur voor hebben.
.

.
megalomaniac
  maandag 28 september 2009 @ 11:40:17 #148
45206 Pietverdriet
pi_73175605
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef kitao het volgende:

[..]

- voor kerncentrales is

Compleet los geslagen in mijn opvattingen en een gevaar voor de samenleving , deze zogenaamd liberale partij die hun kiezers onder een atoomwolk willen laten leven , gestuurd door een paar verafgode Azteekse priestermanagers die de jeugd opofferen aan de Euro-zon(e).

1. Je zal ergens stroom vandaan moeten halen, en met windmolens gaat dat niet lukken
2. Als je nu het minimumloon zou invoeren in Duitsland komen er miljoenen werkelozen bij. Het probleem van Duitsland is niet het minimumloon, maar de totaal kapotte binnenmarkt. Als in Duitsland in de jaren 80 net als in NL men een liberale koers was gaan varen had het land nu waarschijnlijk een nationaal inkomen per capita als Luxemburg
3. Wat is tegen VN missies?
4. Het is aan bedrijven om te bepalen wat een manager hun waard is.
  maandag 28 september 2009 @ 11:49:20 #149
262650 kitao
prikplaatje
pi_73175813
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:

1. Je zal ergens stroom vandaan moeten halen, en met windmolens gaat dat niet lukken
Dus als alternatief nemen we maar een energievorm die bij een ongeluk half Europa kanker kan bezorgen ?
quote:
2. Als je nu het minimumloon zou invoeren in Duitsland komen er miljoenen werkelozen bij. Het probleem van Duitsland is niet het minimumloon, maar de totaal kapotte binnenmarkt. Als in Duitsland in de jaren 80 net als in NL men een liberale koers was gaan varen had het land nu waarschijnlijk een nationaal inkomen per capita als Luxemburg
Dan maar miljoenen werklozen erbij , als jouw bewering waar is. We zijn geen slaven die de Porches voor de rijken gaan aanslepen voor nog geen ijsje per uur.
quote:
3. Wat is tegen VN missies?

Wat is tegen SS-blitzkrieg ?
quote:
4. Het is aan bedrijven om te bepalen wat een manager hun waard is.
Het is aan de bevolking om te bepalen in hoeverre instellingen en bedrijven hun belangen dienen.
megalomaniac
  maandag 28 september 2009 @ 11:52:16 #150
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73175902
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef kitao het volgende:

[..]

- voor kerncentrales is

.

.
Grow up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')