abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 september 2009 @ 20:23:11 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73158579
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Verschrikkelijk. En die Guido WEsterwelle is ook verschrikkelijk.
Gaat er weer een homobash komen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 27 september 2009 @ 20:25:15 #77
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73158652
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:06 schreef qonmann het volgende:
Wat een mooie uitslag !!
CDU/CSU nauwelijks verloren ..
Maak daar CDU van, ik weet niet of CSU de kiesdrempel gehaald heeft.

Complimenten voor Angie en Guido natuurlijk, al zijn de belastingverlagingen zeer irreëel.

Bovendien zou de SPD flink verliezen, ongeacht de partijleider. De hoofdreden waarom linksen vaak de dupe worden van verkiezingen is omdat ze tegen zichzelf dan andere partijen vechten. De SPD heeft dus niet geleerd van Frankrijk, Italië, België en Nederland.
  zondag 27 september 2009 @ 20:25:47 #78
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73158666
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In Beieren hebben ze het niet zo op alles wat niet Beiers is, ben daar regelmatig uitgemaakt voor Saupreiß of Preußensau
Als dan bleek dat ik geen pruis maar Nederlander was, werd ik vrolijk aan de stamtafel gevraagd.
Ik heb alleen ervaring met München, ik vond het allemaal ontzettend vriendelijk daar.
  zondag 27 september 2009 @ 20:26:41 #79
111382 Ofyles2
pi_73158696
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Verschrikkelijk. En die Guido WEsterwelle is ook verschrikkelijk.
Jij bent weer vroeg met je politieke conclusies...
pi_73158699
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:25 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik heb alleen ervaring met München, ik vond het allemaal ontzettend vriendelijk daar.
München stemt rood. Is anders dan het platteland. Echt waar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 27 september 2009 @ 20:27:12 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73158713
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:25 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik heb die ervaring in heel Beieren, maar München is idd erg geweldig
Ga er binnenkort weer een paar dagen heen ff chillen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73158714
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gaat er weer een homobash komen?
Ik had er wel zin in.

Hoe kan het eigenlijk dat de FDP is geradicaliseerd qua standpunten, extremer is geworden?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73158759
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:25 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Complimenten voor Angie en Guido natuurlijk, al zijn de belastingverlagingen zeer irreëel.

Bovendien zou de SPD flink verliezen, ongeacht de partijleider. De hoofdreden waarom linksen vaak de dupe worden van verkiezingen is omdat ze tegen zichzelf dan andere partijen vechten. De SPD heeft dus niet geleerd van Frankrijk, Italië, België en Nederland.
Tegen zichzelf? Hoezo dan?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73158779
quote:

[..]

CSU Is alleen in Freistaat Bayern dacht ik , vroeger hadden ze daar de absolute meerderheid, dat was nog met Franz Josef Strauss.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 27 september 2009 @ 20:33:55 #85
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73158950
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb die ervaring in heel Beieren, maar München is idd erg geweldig
Ga er binnenkort weer een paar dagen heen ff chillen
Over homobashen gesproken; mijn vrienden en ik waren er net tijdens een Gay Pride weekend. Tot onze verassing overigens, maar wel wat grappige en schokkende dingen gezien.
  zondag 27 september 2009 @ 20:35:17 #86
111382 Ofyles2
pi_73159014
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tegen zichzelf? Hoezo dan?
Europese Verkiezingen gemist toevallig?
  zondag 27 september 2009 @ 20:36:37 #87
111382 Ofyles2
pi_73159062
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:29 schreef qonmann het volgende:

[..]

CSU Is alleen in Freistaat Bayern dacht ik , vroeger hadden ze daar de absolute meerderheid, dat was nog met Franz Josef Strauss.
Hun huidige wat minder conservatieve koers wordt CSU langzamerhand zum Verhängnis.
pi_73159258
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Europese Verkiezingen gemist toevallig?
Nee, leg nou eens uit.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73159272
Samenvatting van het FDP-programma trouwens:
quote:
Van alle partijen pleit de FDP voor de meest vergaande hervorming van de arbeidsmarkt en de verzorgingsstaat. De partij is voorstander van privatisering en belastingverlaging en wil het belastingrecht radikaal vereenvoudigen. De FDP wil de inkomstenbelasting verdelen in drie heffingscategorieën: 15, 25 en 35 procent. De BTW moet volgens de partij niet verhoogd worden. De bedrijfsbelasting moet worden afgeschaft en de ontslagbescherming voor werknemers moet alleen nog gelden voor bedrijven met meer dan vijftig werknemers. De werkloosheidsuitkering moet verder worden geprivatiseerd, evenals de ziekenfondsen. Ook zijn de liberalen voor invoering van collegegeld aan de universiteiten.
Zum kotsen
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 27 september 2009 @ 21:24:43 #90
262650 kitao
prikplaatje
pi_73161555
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:

Hilarische momenten kort voor de de herverkiezing van Schröder van iemand die teveel op exitpolls vertrouwde..

Zat met een flink aantal mensen in Berlijn dit te kijken die zich verslagen voelden.

Mijn antwoord was
Dewey defeats Truman
http://farm4.static.flickr.com/3105/2544447858_812fb4ec4e.jpg
Zelf wel video's rond smijten en een ander verwijten geen standpunt te hebben ?
Mooi is dat.

Ok, hier komt dan een zelfverzonnen standpunt :
Met slechts 2/3 van de bevolking die gaan stemmen , is de democratie een mislukking , waar weinig mensen nog in geloven , een dinosaurus uit vervlogen tijden.
Om dit systeem nog enige geloofwaardigheid te geven zal eens onderzocht moeten worden waar de niet-stemmers zitten en waarom er niet gekozen wordt.
Misschien is de verklaring simpel , dat het slechts op één dag wordt gehouden terwijl dit makkelijk over een week uitgesmeerd zou kunnen worden , het gaat tenslotte om de komende 4 jaar , dus 1 week op 208 weken is weinig.
Een complexere verklaring kan zijn dat wat hetgeen mensen ook kiezen , tenzij er ineens massaal op splinterpartijen wordt gekozen , er toch niets veranderd.
We zien dit in de VS , mooie beloften van Obama , maar puntje bij paaltje , Guanatamo bijvoorbeeld blijft in stand.

Wat de reden ook is , Duitsland blijft in Afghanistan en kiest ervoor een internationale strijdmacht te blijven ,
ter versterking van de machtsuitbreidende Navo en heeft dus niets geleerd van de geschiedenis.
megalomaniac
pi_73161651
De niet-stemmers zouden best wel ons de voormalige SPD-kiezers kunnen zijn. Dat zit er dik in. Dankzij verrader Schröder met zijn Hart-IV (waarvan de FDP nog eens 30% op wil bezuinigen, dat u het even weet).
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 27 september 2009 @ 21:52:13 #92
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73163390
quote:

[..]

Het maakt niet of de CSU meer of minder dan 5% op landelijk niveau gehaald heeft. In Beieren winnen ze sowieso bijna alle zetels die via de kiesdistricten verdeeld worden, de Direktmandaten. Voor elke partij die 3 of meer Direktmandaten haalt is de kiesdrempel niet meer van toepassing. Deze delen dan ook eventueel mee in de zetels die via de lijststemmen verdeeld worden, als ze daar nog recht op hebben.
  zondag 27 september 2009 @ 21:53:59 #93
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73163501
De ARD gaat inmiddels uit van 22 overhangmandaten, een nieuw record. Drie voor de CSU, en 19 voor de CDU, waarvan alleen al 10 in Baden-Württemberg.
pi_73163573
Is er een verklaring voor dat record?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73163590
quote:
[quote]DEN HAAG - Het resultaat van de Duitse verkiezingen kan ernstige sociale gevolgen hebben. Dat heeft staatssecretaris Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) zondag in Den Haag gezegd. Na de verkiezingen van zondag lijkt voorzetting van een coalitie tussen van CDU en SPD onmogelijk.

Timmermans: „De FPD heeft een forse verlaging van de belastingen beloofd. Als die in een nieuwe coalitie met de CDU worden uitgevoerd, kunnen er zeker in de vroegere Oostduitse deelstaten harde klappen vallen.”

De bewindsman denkt niet dat een nieuwe regering van CDU en FPD een ander buitenlands beleid zal voeren. Het historische verlies van de SPD acht de staatssecretaris zeker niet als een drama. „Met de SPD, Linke en de Groenen is links nog steeds een stevig blok.”
aldus een bezorgde Timmermans..
pi_73163854
En harde klappen in oost-Duitsland zullen vooral voor de SPD vervelend zijn....
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 27 september 2009 @ 22:00:17 #97
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73163914
Laatste ARD-prognose, 20:54

CDU/CSU 33,7% (-1,5%)
SPD 23,1% (-11,1%)
FDP 14,6% (+4,8%)
Linke 12,0% (+3,3%)
Grüne 10,6% (+2,5%)
Piraten 1,9% (+1,9%)
Overig 4,1% (+0,2%)

Zetels

CDU/CSU 237 (+11)
SPD 147 (-75)
FDP 93 (+32)
Linke 76 (+22)
Grüne 67 (+16)
Overige 0 (0)

Totaal 620 (+6)
  zondag 27 september 2009 @ 22:01:36 #98
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73164004
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:53 schreef freako het volgende:
De ARD gaat inmiddels uit van 22 overhangmandaten, een nieuw record. Drie voor de CSU, en 19 voor de CDU, waarvan alleen al 10 in Baden-Württemberg.
Zou iemand die overhangmandaten even kort kunnen uitleggen, want ik volg het niet helemaal..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 27 september 2009 @ 22:02:42 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73164070
Je zal maar een fractie van 237 zetels moeten leiden
pi_73164165
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:01 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zou iemand die overhangmandaten even kort kunnen uitleggen, want ik volg het niet helemaal..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overhangmandaat
sorry..maar het staat daar beter dan ik kan typen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')