abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73158172
Ik zal het voor de liefhebbers nog even in dit topic vermelden, andere was al dicht.

Misschien leuk voor de liefhebbers:
www.openbeelden.nl en tik bijv. in het zoekscherm: trein
je vind hele leuke filmpjes met oude treinen erin.

o.a. dit:
http://www.openbeelden.nl(...)weer_geheel_hersteld
pi_73158514
quote:
Op zondag 27 september 2009 18:00 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Lint 44 te Almelo

[ afbeelding ]
Goederentrein te Almelo

[ afbeelding ]
Het perron van Mariënberg

[ afbeelding ]
Het perron van Coevorden waar geen oude generatie CTA´s meer hangen!

[ afbeelding ]
Een doorkijkje naar het perron van Leeuwarden
Leuke foto's
Toch wel apart dat er toch nog wel best veel goederen op Almelo staan.
pi_73159000
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:21 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

Leuke foto's
Toch wel apart dat er toch nog wel best veel goederen op Almelo staan.
STAAN vooral ja. Die trein met die staalrollen staat er al 2 jaar of zo lijkt wel Of zetten ze daar ELKE week weer een nieuwe neer of zo

Die old-school CTA's op de Emmerlijn zijn al een tijdje weg trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 27 september 2009 @ 20:37:37 #29
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73159096
quote:
Op zondag 27 september 2009 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Net nog even naar Den Haag op en neer geweest. Welk helder licht ooit bedacht heeft dat er met schommelboten over die veengrond gestuiterd moet worden....
Ben jij niet toevallig een ver familielid van Michael van der Vlis?
pi_73159357
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:37 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ben jij niet toevallig een ver familielid van Michael van der Vlis?
Want?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 27 september 2009 @ 20:45:44 #31
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73159436
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Want?
Had in 1994 al geen vertrouwen meer in de IRM en wilde de Koploper terug, ondanks dat hij niet dagelijks tussen Amsterdam en Utrecht pendelde.
pi_73159727
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

STAAN vooral ja. Die trein met die staalrollen staat er al 2 jaar of zo lijkt wel Of zetten ze daar ELKE week weer een nieuwe neer of zo

Die old-school CTA's op de Emmerlijn zijn al een tijdje weg trouwens.
Volgens mij komen die staalrollen van het bedrijvenpark in Almelo
En je hebt gelijk, die staalrollen staan er heeeel vaak
pi_73161246
2 foto's van 2 museumdiesels van de NMBS in Mariembourg:


pi_73161348
Oh ja dat was dit weekend ook weer Ik wil nog steeds een keer naar Treignes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73163675
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja dat was dit weekend ook weer Ik wil nog steeds een keer naar Treignes
Volgend jaar
Laatste weekend van september
  zondag 27 september 2009 @ 22:31:40 #36
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73166044
tvp!
pi_73166809
Shit, ik kan geen e-ticket kopen op ns.nl, krijg de volgende foutmelding:
quote:
In verband met technische problemen is de webshop tijdelijk gesloten.

Onze excuses voor het ongemak. Wij zien u graag op een ander moment terug.
Is dit de hele dag/weekend al? Ik heb er weinig vertrouwen in dat dit nog wordt opgelost in het komende uur... moet ik morgen weer eerder opstaan om een kaartje bij het automaat te kopen...
pi_73167696
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:51 schreef shibaloma het volgende:
Shit, ik kan geen e-ticket kopen op ns.nl, krijg de volgende foutmelding:
[..]

Is dit de hele dag/weekend al? Ik heb er weinig vertrouwen in dat dit nog wordt opgelost in het komende uur... moet ik morgen weer eerder opstaan om een kaartje bij het automaat te kopen...
Luiwammes
Je kan ook gewoon eerder eens een stapel zonder datum kopen en dan alleen afstempelen 's ochtends...
dag
  maandag 28 september 2009 @ 08:03:30 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73171940
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Want? Buiten enkele proefritten in Frankrijk waar de vonken er vanafvlogen heb ik nog nooit iets gehoord of gezien van 160 km/h of 200 km/h met 1500 V.
Ah, een "ik zie het niet, dus het kan niet"-adept...

Die vonken in Frankrijk was tijdens een proefrit met 300+ hč, dat moet je er wel even bij vermelden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 28 september 2009 @ 08:39:51 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73172242
Nou, waar rijdt men dan 160 onder 1500 V? Ik weet dat ze in Frankrijk op de klassieke lijnen ook onder 1500 V rijden, maar of men daar 160 of 200 rijdt?
  maandag 28 september 2009 @ 08:41:41 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73172267
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:39 schreef James1988 het volgende:
Nou, waar rijdt men dan 160 onder 1500 V? Ik weet dat ze in Frankrijk op de klassieke lijnen ook onder 1500 V rijden, maar of men daar 160 of 200 rijdt?
quote:
Ah, een "ik zie het niet, dus het kan niet"-adept...
BTW: http://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_BB_9200
En: http://fr.wikipedia.org/wiki/Le_Capitole_(train)
Et aussi: http://fr.wikipedia.org/wiki/CC_6500
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73172301
Bier und Bratwurst-Alert!!

http://www.eisenbahnfreunde-grenzland.de/

Komende zaterdag Bahnhofsfest in Walheim (onder Aachen)
quote:
Anfang Oktober veranstalten die Eisenbahnfreunde Grenzland im Zuge des Erntedankfestes in Walheim ein großes Bahnhofsfest. Den Besuchern erwarten viele interessante Attraktionen, wie z.B. Gleisbauvorführungen, Besichtigungen des Stellwerks, Stände von anderen Museumsbahnen aus der Region und vieles mehr! Der Eintritt ist frei.
Wir freuen uns auf Ihren Besuch!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 28 september 2009 @ 08:46:49 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73172306
Ok, dat wist ik niet. Bij deze geef ik dan toe dat ik fout zat.

Blijft staan: waarom blijt men in NL dan op 140 km/h steken, en zegt men dat voor hogere snelheden 1500V niet genoeg is?
  maandag 28 september 2009 @ 08:49:46 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73172340
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:46 schreef James1988 het volgende:
Ok, dat wist ik niet. Bij deze geef ik dan toe dat ik fout zat.
NP
quote:
Blijft staan: waarom blijt men in NL dan op 140 km/h steken, en zegt men dat voor hogere snelheden 1500V niet genoeg is?
Goede vraag. Zal wel te maken hebben met kortere halte-afstanden, slappere grond. Plus het feit dat je, om harder te rijden, ook de hele seinplaatsing op een baanvak overhoop moet halen. Pas sinds de jaren '80 wordt er bovenleiding gebouwd die geschikt is voor 160 (Schiphollijn, Flevolijn), met de oudere bovenleiding wil het niet zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73172430
Er reed vanochtend een VIRM 4 als stopper gouda naar amsterdam



Geen overvolle DD-AR met je brakke hoofd

pi_73172597
Mijn lief heeft ook altijd geluk.

In plaats van DD-AR had ie eerder al een keertje een VIRM4, en vanmorgen vroeg een koploper!
Noes. ;{ Ik wil ook.
pi_73173012
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:46 schreef James1988 het volgende:
Ok, dat wist ik niet. Bij deze geef ik dan toe dat ik fout zat.

Blijft staan: waarom blijt men in NL dan op 140 km/h steken, en zegt men dat voor hogere snelheden 1500V niet genoeg is?
Kwam deze discussie niet in een vorig topic al eens langs?

Volgens mij was het antwoord dat 200 km/u onder 1500V in Frankrijk weliswaar voorkomt, maar dat dat erg veel slijtage veroorzaakt en daarom niet echt wenselijk is. (Alhoewel er toen niet bij stond wat voor slijtage)
  maandag 28 september 2009 @ 09:37:46 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73173086
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Kwam deze discussie niet in een vorig topic al eens langs?
Ja, komt telkens terug.
quote:
Volgens mij was het antwoord dat 200 km/u onder 1500V in Frankrijk weliswaar voorkomt, maar dat dat erg veel slijtage veroorzaakt en daarom niet echt wenselijk is. (Alhoewel er toen niet bij stond wat voor slijtage)
Voornamelijk rijdraadslijtage.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73173597
Kreeg gisteren gewoon een overgang 2-1 dagkaart van de conductrice
pi_73174076
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:04 schreef RubenK het volgende:
Kreeg gisteren gewoon een overgang 2-1 dagkaart van de conductrice
Waarom? Dat wil ik ook wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')