Leuke foto'squote:Op zondag 27 september 2009 18:00 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Lint 44 te Almelo
[ afbeelding ]
Goederentrein te Almelo
[ afbeelding ]
Het perron van Mariënberg
[ afbeelding ]
Het perron van Coevorden waar geen oude generatie CTA´s meer hangen!
[ afbeelding ]
Een doorkijkje naar het perron van Leeuwarden
STAAN vooral ja. Die trein met die staalrollen staat er al 2 jaar of zo lijkt welquote:Op zondag 27 september 2009 20:21 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Leuke foto's![]()
Toch wel apart dat er toch nog wel best veel goederen op Almelo staan.
Ben jij niet toevallig een ver familielid van Michael van der Vlis?quote:Op zondag 27 september 2009 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Net nog even naar Den Haag op en neer geweest. Welk helder licht ooit bedacht heeft dat er met schommelboten over die veengrond gestuiterd moet worden....
Want?quote:Op zondag 27 september 2009 20:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ben jij niet toevallig een ver familielid van Michael van der Vlis?
Had in 1994 al geen vertrouwen meer in de IRM en wilde de Koploper terug, ondanks dat hij niet dagelijks tussen Amsterdam en Utrecht pendelde.quote:
Volgens mij komen die staalrollen van het bedrijvenpark in Almeloquote:Op zondag 27 september 2009 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
STAAN vooral ja. Die trein met die staalrollen staat er al 2 jaar of zo lijkt welOf zetten ze daar ELKE week weer een nieuwe neer of zo
![]()
Die old-school CTA's op de Emmerlijn zijn al een tijdje weg trouwens.
Volgend jaarquote:Op zondag 27 september 2009 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja dat was dit weekend ook weerIk wil nog steeds een keer naar Treignes
Is dit de hele dag/weekend al? Ik heb er weinig vertrouwen in dat dit nog wordt opgelost in het komende uur... moet ik morgen weer eerder opstaan om een kaartje bij het automaat te kopen...quote:In verband met technische problemen is de webshop tijdelijk gesloten.
Onze excuses voor het ongemak. Wij zien u graag op een ander moment terug.
Luiwammesquote:Op zondag 27 september 2009 22:51 schreef shibaloma het volgende:
Shit, ik kan geen e-ticket kopen op ns.nl, krijg de volgende foutmelding:
[..]
Is dit de hele dag/weekend al? Ik heb er weinig vertrouwen in dat dit nog wordt opgelost in het komende uur... moet ik morgen weer eerder opstaan om een kaartje bij het automaat te kopen...
Ah, een "ik zie het niet, dus het kan niet"-adept...quote:Op zondag 27 september 2009 15:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Want? Buiten enkele proefritten in Frankrijk waar de vonken er vanafvlogen heb ik nog nooit iets gehoord of gezien van 160 km/h of 200 km/h met 1500 V.
quote:Op maandag 28 september 2009 08:39 schreef James1988 het volgende:
Nou, waar rijdt men dan 160 onder 1500 V? Ik weet dat ze in Frankrijk op de klassieke lijnen ook onder 1500 V rijden, maar of men daar 160 of 200 rijdt?
BTW: http://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_BB_9200quote:Ah, een "ik zie het niet, dus het kan niet"-adept...
quote:Anfang Oktober veranstalten die Eisenbahnfreunde Grenzland im Zuge des Erntedankfestes in Walheim ein großes Bahnhofsfest. Den Besuchern erwarten viele interessante Attraktionen, wie z.B. Gleisbauvorführungen, Besichtigungen des Stellwerks, Stände von anderen Museumsbahnen aus der Region und vieles mehr! Der Eintritt ist frei.
Wir freuen uns auf Ihren Besuch!
NPquote:Op maandag 28 september 2009 08:46 schreef James1988 het volgende:
Ok, dat wist ik niet. Bij deze geef ik dan toe dat ik fout zat.
Goede vraag. Zal wel te maken hebben met kortere halte-afstanden, slappere grond. Plus het feit dat je, om harder te rijden, ook de hele seinplaatsing op een baanvak overhoop moet halen. Pas sinds de jaren '80 wordt er bovenleiding gebouwd die geschikt is voor 160 (Schiphollijn, Flevolijn), met de oudere bovenleiding wil het niet zo.quote:Blijft staan: waarom blijt men in NL dan op 140 km/h steken, en zegt men dat voor hogere snelheden 1500V niet genoeg is?
Kwam deze discussie niet in een vorig topic al eens langs?quote:Op maandag 28 september 2009 08:46 schreef James1988 het volgende:
Ok, dat wist ik niet. Bij deze geef ik dan toe dat ik fout zat.
Blijft staan: waarom blijt men in NL dan op 140 km/h steken, en zegt men dat voor hogere snelheden 1500V niet genoeg is?
Ja, komt telkens terug.quote:Op maandag 28 september 2009 09:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Kwam deze discussie niet in een vorig topic al eens langs?
Voornamelijk rijdraadslijtage.quote:Volgens mij was het antwoord dat 200 km/u onder 1500V in Frankrijk weliswaar voorkomt, maar dat dat erg veel slijtage veroorzaakt en daarom niet echt wenselijk is. (Alhoewel er toen niet bij stond wat voor slijtage)
Waarom?quote:Op maandag 28 september 2009 10:04 schreef RubenK het volgende:
Kreeg gisteren gewoon een overgang 2-1 dagkaart van de conductrice
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |