Gezien je eerdere post leek dit eerder cynisme, mijn excuses als je er werkelijk humor in zag.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:09 schreef yyentle het volgende:
[..]
Sorry JoaC,
Ik ging er vanuit dat mensen met gevoel voor ironie het bericht wel zouden begrijpen.![]()
Omdat jij het bericht niet begrijpt zal een poging wagen het op een simpele manier aan je uit te leggen (in jouw terminologie is uitleggen geloof ik onderbouwen en inhoud geven).![]()
[..]
Pechtold geeft na het debat toe proefballonnetjes te hebben opgelaten waarmee hij min of meer aangeeft gevoel voor humor te hebben.![]()
Ik ga er vanuit dat je begrijpt waarom er een paar woorden uit het overgenomen stukje zijn onderstreept en vetgedrukt maar mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik het graag.
D'66 is in woorden wel een onderwijspartij, maar in de praktijk moet ik het nog zien. Een paar maanden terug stemden ze nog tegen een motie die een stokje probeerde te steken voor de verplichte -en ieder draagvlak missende- invoering van yet another onderwijsvernieling.quote:Op maandag 28 september 2009 19:53 schreef Wheelgunner het volgende:
Ugh, als hij dat echt serieus overweegt hebben we dus niet eens een echte onderwijspartij meer...
Dat ik het niet met je oneens bent maar dat mijn stelling dat zonder een Wilders een Pechtold zich niet zo zou kunnen profileren nog steeds staat.quote:Op woensdag 30 september 2009 01:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En zonder de opkomst van de Islam was er geen Wilders geweest. Wat wil je precies zeggen?
Zonder Wilders was er nog steeds een kabinet waar Pechtold keihard tegen tekeergaat. Zeker is dat de VVD en Verdonk er beter voor zouden staan dan nu.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:45 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat ik het niet met je oneens bent maar dat mijn stelling dat zonder een Wilders een Pechtold zich niet zo zou kunnen profileren nog steeds staat.
Wat ik daarmee verder wil zeggen is dat Pechtold net zo'n populist als een Wilders is, alleen heeft hij een andere doelgroep.
Ja maar zonder Wilders geen spotlicht, dat weet kereltje Pechtold ook.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:54 schreef JoaC het volgende:
[..]
Zonder Wilders was er nog steeds een kabinet waar Pechtold keihard tegen tekeergaat. Zeker is dat de VVD en Verdonk er beter voor zouden staan dan nu.
Dat is moeilijk te zeggen, ik gok dat D66 minder groot was geweest, maar dit kabinet was evengoed wel op de feiten gewezen.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:34 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ja maar zonder Wilders geen spotlicht, dat weet kereltje Pechtold ook.
Maar dat is toch niets bijzonders? Dat doen Groenlinks en de SP ook, Agnes Kant krijgt juist het verwijt vaak dat ze teveel in het offensief zit. Wat maakt Pechtold dan zo bijzonder, mij ontgaat dat.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:37 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dat is moeilijk te zeggen, ik gok dat D66 minder groot was geweest, maar dit kabinet was evengoed wel op de feiten gewezen.
Excuses aanvaard. Ik reageerde ook een beetje pinnig op je reactie maar ik vond het wel komisch die luchtballonnetjes. De reacties vond ik, iemand die nogal gevoelig is voor mensen die zich te pas en te onpas achter hun geloof verschuilen, nog leuker, vandaar.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:17 schreef JoaC het volgende:
[..]
Gezien je eerdere post leek dit eerder cynisme, mijn excuses als je er werkelijk humor in zag.
De ideeën van de partij staan standaard bovenaan(niet altijd eerste) bij de rekenkamer. Verder is die spitsvondigheid/scherpte juist waardoor hij opvalt: hij weet dingen los te krijgen en legt de vingers op de zere plekken. Toch knap voor een fractie met 3 zetels.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:45 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar dat is toch niets bijzonders? Dat doen Groenlinks en de SP ook, Agnes Kant krijgt juist het verwijt vaak dat ze teveel in het offensief zit. Wat maakt Pechtold dan zo bijzonder, mij ontgaat dat.
Ja, hij is scherp en soms spitsvondig. Maar ik vertrouw die man voor geen meter, niet bij zijn aantreden en nu niet.
Jammer dat ie ze hun ideeën en ideologie steeds weer weten te verloochenen.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:46 schreef JoaC het volgende:
[..]
De ideeën van de partij staan standaard bovenaan(niet altijd eerste) bij de rekenkamer. Verder is die spitsvondigheid/scherpte juist waardoor hij opvalt: hij weet dingen los te krijgen en legt de vingers op de zere plekken. Toch knap voor een fractie met 3 zetels.
(Ik ben zelf lid van D66, just for the record)
Op welke manier?quote:Op woensdag 30 september 2009 23:25 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Jammer dat ie ze hun ideeën en ideologie steeds weer weten te verloochenen.
Door ineens hun principes op te geven als ze kunnen regeren. Leuk dat ze regeringsverantwoordelijkheid nemen, maar gooi dan niet je idealen over je schouder weg.quote:
Elke keer weten ze wel bestuurlijke vernieuwing in het akkoord te krijgen. Welke idealen worden er weggegooid?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:13 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Door ineens hun principes op te geven als ze kunnen regeren. Leuk dat ze regeringsverantwoordelijkheid nemen, maar gooi dan niet je idealen over je schouder weg.
Voor elke bestuurlijke vernieuwing weten ze wel 3 andere verkiezingspunten overboord te zetten.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:15 schreef JoaC het volgende:
[..]
Elke keer weten ze wel bestuurlijke vernieuwing in het akkoord te krijgen. Welke idealen worden er weggegooid?
Zoiets heet prioritering.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:17 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Voor elke bestuurlijke vernieuwing weten ze wel 3 andere verkiezingspunten overboord te zetten.
De beginselen van een vrije samenleving inruilen voor bestuurlijke hervorming is een slechte zaak.quote:
En peilingen voor de verkiezingen manipuleren stemmers. Afschaffen dan maar?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:57 schreef Y. het volgende:
Peilingen zonder dat er binnenkort verkiezingen zijn, zijn zinloos.
Een half jaar voor de vorige verkiezingen stond de PvdA nog op ruim 60 zetels in de peiling. Bij de verkiezingen was daar de helft van over. Binnen een half jaar.
Dus het zegt totaal niets. Als zo'n muts van een onderzoeksbureau mij belt, zeg ik dat ik SGP stem. Gewoon, voor de leuk.
Toen vond de partijleiding dat dat nodig was, de aanhang heeft hier vervolgens op gereageerdquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:05 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
De beginselen van een vrije samenleving inruilen voor bestuurlijke hervorming is een slechte zaak.
Een onderzoeksbureau is vrij dit soort peilingen te doen, een medium is vrij dit te plaatsen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:01 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
En peilingen voor de verkiezingen manipuleren stemmers. Afschaffen dan maar?
Als het zou kunnen: graag!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:01 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
En peilingen voor de verkiezingen manipuleren stemmers. Afschaffen dan maar?
Dat is de reden dat ik D66 een stuk minder serieus neem.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:15 schreef JoaC het volgende:
[..]
Toen vond de partijleiding dat dat nodig was, de aanhang heeft hier vervolgens op gereageerd
Eens. Hoewel ik het geen slecht idee vind om een week voor verkiezingen geen peilingen te publiceren.quote:[..]
Een onderzoeksbureau is vrij dit soort peilingen te doen, een medium is vrij dit te plaatsen.
Of je moet willen censureren.
De minst slechte keus is de beste keus in de ogen van een democraat.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:57 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Dat is de reden dat ik D66 een stuk minder serieus neem.
Als mensen er gevoelig voor zijn, dan zegt dat meer over die mensen dan de peilingen.quote:[..]
Eens. Hoewel ik het geen slecht idee vind om een week voor verkiezingen geen peilingen te publiceren.
En je kunt je afvragen de 'consument' die peilingen wel wil 'consumeren', maar dat is weer een heel andere discussie.
Er is een behoorlijk verschil tussen 'minst slechte keus op basis van partijprogramma' en 'minst slechte keus in de praktijk'.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:31 schreef JoaC het volgende:
[..]
De minst slechte keus is de beste keus in de ogen van een democraat.
Beste keus qua programma en praktijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:53 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Er is een behoorlijk verschil tussen 'minst slechte keus op basis van partijprogramma' en 'minst slechte keus in de praktijk'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |