Mogelijk.quote:Op maandag 28 september 2009 22:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee ze zijn de tegenhanger van de PVV als het op immigratie en criminaliteit aankomt.
Dat is ook wat ze virtueel zo groot heeft gemaakt.
En dat gaat volgens jou werken? Nou...als die 3 een regering moeten vormen dan geef ik dat kabinet hooguit een week voor het explodeert.quote:Op zondag 27 september 2009 17:44 schreef ouderejongere het volgende:
De beste combinatie: SP - PVV - D'66
PVV-D66 reëel?quote:Op zondag 27 september 2009 17:44 schreef ouderejongere het volgende:
De beste combinatie: SP - PVV - D'66
SP-PVV zie ik ook niet gebeuren.quote:Op maandag 28 september 2009 23:07 schreef IHVK het volgende:
[..]
PVV-D66 reëel?
D66-SP ook al verre van realistisch.
Lijkt mij ook niet erg waarschijnlijk, eerder een coalitie van 4 dan maar laten we reeel zijn, er zijn nog lang geen verkiezingen.quote:Op maandag 28 september 2009 23:26 schreef Klopkoek het volgende:
We kunnen altijd nog een minderheidsregering krijgen met gedoogsteun uit de rechterzijde.
En Zweden en Noorwegen hebben andere ervaringen:quote:Op maandag 28 september 2009 23:40 schreef Klopkoek het volgende:
Denemarken kent sinds 1972 alleen maar minderheidsregeringen toen een tax-cut partij de burelen bestormde. Volgens mij heette die club die Fremdskrittspartiet (oid).
Daar werkt het inderdaad een stuk minder. Het heeft niet mijn voorkeur vanwege het nog grotere democratische tekort wat dan ontstaat maar op zich zou het een werkbare noodgreep kunnen zijn. Als je daarmee minkukels als Brinkman en Graus uit het kabinet houdt.quote:Op maandag 28 september 2009 23:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En Zweden en Noorwegen hebben andere ervaringen:
http://www.volkskrant.nl/(...)rager_en_instabieler
Wat voor Denemarken werkt is blijkbaar niet werkbaar voor 2 andere scandinavische landen.
Die yyentle, wat een onderbouwing en inhoudquote:Op maandag 28 september 2009 20:03 schreef yyentle het volgende:
[..]
[..]
Typisch.![]()
Die Pechtold, wat een giller.![]()
Het misselijkmakende aan niet-religieuze partijen is dat ze niet-bestaande concepten als "marktwerking" aan andere mensen willen opleggen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:09 schreef isogram het volgende:
Ik zal hoe dan ook NOOIT op een politieke partij stemmen die religie aan politiek koppelt. Ik zou dus nog eerder op de PVV stemmen (kans nihil) dan op het CDA. Het misselijkmakende aan religieuze politiek is en blijft dat ze de neiging hebben om religieuze opvattingen aan andere mensen op te leggen.
Niet-werkende vrijheden zijn nog altijd beter dan achtelijke beperkingen. Want dat is wat christenen ons willen opleggen, met hun anti-koopzondag, anti-abortus, anti-homohuwelijk, anti-vrouwen-die-carrière-maken, anti-drugs-voor-eigen-gebruik, enzovoort enzovoort.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:46 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het misselijkmakende aan niet-religieuze partijen is dat ze niet-bestaande concepten als "marktwerking" aan andere mensen willen opleggen.
Dat betreft niet specifiek de niet-religieuze partijen. En evenmin is marktwerking een uitgangspunt van niet-gelovigen. Marktwerking is vooral een liberaal stokpaardje dat (inderdaad) heeft gefaald. Maar het CDA heeft in Nederland volop meegewerkt aan de invoering van allerhande marktwerking...quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:46 schreef ethiraseth het volgende:
Het misselijkmakende aan niet-religieuze partijen is dat ze niet-bestaande concepten als "marktwerking" aan andere mensen willen opleggen.
Sorry JoaC,quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:25 schreef JoaC het volgende:
[..]
Die yyentle, wat een onderbouwing en inhoud![]()
Pechtold geeft na het debat toe proefballonnetjes te hebben opgelaten waarmee hij min of meer aangeeft gevoel voor humor te hebben.quote:Iets grimmiger werd de sfeer toen Pechtold met het idee kwam de basisbeurs af te schaffen en voortaan slechts leningen aan studenten te verstrekken. De zaal was verdeeld. Hoe zit het bijvoorbeeld met allochtone studenten die om geloofsredenen niet lenen? Verder kan een beperktere vrijheid het activisme schaden en is het maar de vraag of de harde knip leidt tot meer kwaliteit.
Dit dus. Daarnaast is de houdbaarheid van D66 nogal twijfelachtig aangezien deze partij behoorlijk meelift op het succes van de PVV.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:26 schreef doubleyouteaare het volgende:
Beetje jammer dat D66 roept dat ze zo voor privacybescherming zijn maar er ondertussen wel zelf verantwoordelijk voor zijn dat onze vingerafdrukken in een database komen...
Inderdaad, zonder de opkomst van Wilders was er geen opkomst van Pechtold geweest. Dat hij daarmee de 'kroonjuwelen' verkwanselt zal mannetje Pechtold daarmee een zorg zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:35 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Dit dus. Daarnaast is de houdbaarheid van D66 nogal twijfelachtig aangezien deze partij behoorlijk meelift op het succes van de PVV.
Want? D66 moet nog wel even tot ze in de peilingen weer terug zijn op het niveau van 3 zetels...quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:00 schreef damian5700 het volgende:
Probleem-Pechtold lost zichzelf op.
En zonder de opkomst van de Islam was er geen Wilders geweest. Wat wil je precies zeggen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:14 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Inderdaad, zonder de opkomst van Wilders was er geen opkomst van Pechtold geweest. Dat hij daarmee de 'kroonjuwelen' verkwanselt zal mannetje Pechtold daarmee een zorg zijn.
Ik beschouw het iets breder, want regeringsdeelname van D'66 (niet ondenkbaar mocht D'66 een verkiezingsoverwinning behalen gelijk de peilingen) resulteert in een onvermijdelijke zetelverlies, zoals het verleden heeft laten zien.quote:Op woensdag 30 september 2009 01:22 schreef isogram het volgende:
[..]
Want? D66 moet nog wel even tot ze in de peilingen weer terug zijn op het niveau van 3 zetels...
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op woensdag 30 september 2009 08:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik beschouw het iets breder, want regeringsdeelname van D'66 (niet ondenkbaar mocht D'66 een verkiezingsoverwinning behalen gelijk de peilingen) resulteert in een onvermijdelijke zetelverlies, zoals het verleden heeft laten zien.
Of het nu gaat om van Agt II, Paars of Balkenende II telkens kampt deze partij in een kabinet met te weinig profiel en zelfs haar kroonjuwelen, de instrumenten voor nieuwe politieke besluitvorming, waar de partij initieel voor is opgericht, valt nergens terug te zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |