abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2009 @ 22:36:30 #176
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73196583
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:11 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee ze zijn de tegenhanger van de PVV als het op immigratie en criminaliteit aankomt.
Dat is ook wat ze virtueel zo groot heeft gemaakt.
Mogelijk.
pi_73197689
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:44 schreef ouderejongere het volgende:
De beste combinatie: SP - PVV - D'66
En dat gaat volgens jou werken? Nou...als die 3 een regering moeten vormen dan geef ik dat kabinet hooguit een week voor het explodeert.
pi_73197784
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:44 schreef ouderejongere het volgende:
De beste combinatie: SP - PVV - D'66
PVV-D66 reëel?

D66-SP ook al verre van realistisch.
pi_73198243
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:07 schreef IHVK het volgende:

[..]

PVV-D66 reëel?

D66-SP ook al verre van realistisch.
SP-PVV zie ik ook niet gebeuren.
pi_73198489
We kunnen altijd nog een minderheidsregering krijgen met gedoogsteun uit de rechterzijde.
pi_73198604
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:26 schreef Klopkoek het volgende:
We kunnen altijd nog een minderheidsregering krijgen met gedoogsteun uit de rechterzijde.
Lijkt mij ook niet erg waarschijnlijk, eerder een coalitie van 4 dan maar laten we reeel zijn, er zijn nog lang geen verkiezingen.
pi_73198953
Denemarken kent sinds 1972 alleen maar minderheidsregeringen toen een tax-cut partij de burelen bestormde. Volgens mij heette die club die Fremdskrittspartiet (oid).
pi_73199212
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:40 schreef Klopkoek het volgende:
Denemarken kent sinds 1972 alleen maar minderheidsregeringen toen een tax-cut partij de burelen bestormde. Volgens mij heette die club die Fremdskrittspartiet (oid).
En Zweden en Noorwegen hebben andere ervaringen:

http://www.volkskrant.nl/(...)rager_en_instabieler

Wat voor Denemarken werkt is blijkbaar niet werkbaar voor 2 andere scandinavische landen.
pi_73199694
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En Zweden en Noorwegen hebben andere ervaringen:

http://www.volkskrant.nl/(...)rager_en_instabieler

Wat voor Denemarken werkt is blijkbaar niet werkbaar voor 2 andere scandinavische landen.
Daar werkt het inderdaad een stuk minder. Het heeft niet mijn voorkeur vanwege het nog grotere democratische tekort wat dan ontstaat maar op zich zou het een werkbare noodgreep kunnen zijn. Als je daarmee minkukels als Brinkman en Graus uit het kabinet houdt.
  dinsdag 29 september 2009 @ 00:25:50 #185
177885 JoaC
Het is patat
pi_73200171
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:03 schreef yyentle het volgende:

[..]

[..]

Typisch.

Die Pechtold, wat een giller.
Die yyentle, wat een onderbouwing en inhoud
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_73208507
Ik gun Pechtold het huidige succes van harte. Ik ben het niet in alle opzichten met D66 eens, maar op veel punten hebben ze een goede mening en Pechtold manifesteert zich steeds beter.

Volgens mij is D66 ook nog nooit ZO dicht bij de positie van grootste partij geweest. Ze zijn slechts 4 zetels verwijderd van het CDA en wie weet hoe veel potentie erin zit. De stijgende lijn in de peilingen zet zich voort.

Als het bij de komende verkiezingen uitdraait op een nek-aan-nekrace tussen CDA, PVV en D66, stem ik honderd procent zeker op D66; iets wat ik landelijk nog nooit eerder heb gedaan.
pi_73208604
Ik stem dan op het CDA. CDA is trouwens ook gewoon uit op een nek aan nek race met de PVV. Wordt het hier net Amerika: keuze uit extreem-rechts en gematigd christelijk-rechts.

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2009 13:33:35 ]
pi_73209604
Ik zal hoe dan ook NOOIT op een politieke partij stemmen die religie aan politiek koppelt. Ik zou dus nog eerder op de PVV stemmen (kans nihil) dan op het CDA. Het misselijkmakende aan religieuze politiek is en blijft dat ze de neiging hebben om religieuze opvattingen aan andere mensen op te leggen.
pi_73210088
Beetje jammer dat D66 roept dat ze zo voor privacybescherming zijn maar er ondertussen wel zelf verantwoordelijk voor zijn dat onze vingerafdrukken in een database komen...
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:46:14 #190
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73210763
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:09 schreef isogram het volgende:
Ik zal hoe dan ook NOOIT op een politieke partij stemmen die religie aan politiek koppelt. Ik zou dus nog eerder op de PVV stemmen (kans nihil) dan op het CDA. Het misselijkmakende aan religieuze politiek is en blijft dat ze de neiging hebben om religieuze opvattingen aan andere mensen op te leggen.
Het misselijkmakende aan niet-religieuze partijen is dat ze niet-bestaande concepten als "marktwerking" aan andere mensen willen opleggen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_73211689
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het misselijkmakende aan niet-religieuze partijen is dat ze niet-bestaande concepten als "marktwerking" aan andere mensen willen opleggen.
Niet-werkende vrijheden zijn nog altijd beter dan achtelijke beperkingen. Want dat is wat christenen ons willen opleggen, met hun anti-koopzondag, anti-abortus, anti-homohuwelijk, anti-vrouwen-die-carrière-maken, anti-drugs-voor-eigen-gebruik, enzovoort enzovoort.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2009 15:15:41 ]
pi_73212269
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:46 schreef ethiraseth het volgende:
Dat betreft niet specifiek de niet-religieuze partijen. En evenmin is marktwerking een uitgangspunt van niet-gelovigen. Marktwerking is vooral een liberaal stokpaardje dat (inderdaad) heeft gefaald. Maar het CDA heeft in Nederland volop meegewerkt aan de invoering van allerhande marktwerking...
pi_73216596
Probleem-Pechtold lost zichzelf op.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_73216825
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:25 schreef JoaC het volgende:

[..]

Die yyentle, wat een onderbouwing en inhoud
Sorry JoaC,
Ik ging er vanuit dat mensen met gevoel voor ironie het bericht wel zouden begrijpen.
Omdat jij het bericht niet begrijpt zal een poging wagen het op een simpele manier aan je uit te leggen (in jouw terminologie is uitleggen geloof ik onderbouwen en inhoud geven).
quote:
Iets grimmiger werd de sfeer toen Pechtold met het idee kwam de basisbeurs af te schaffen en voortaan slechts leningen aan studenten te verstrekken. De zaal was verdeeld. Hoe zit het bijvoorbeeld met allochtone studenten die om geloofsredenen niet lenen? Verder kan een beperktere vrijheid het activisme schaden en is het maar de vraag of de harde knip leidt tot meer kwaliteit.
Pechtold geeft na het debat toe proefballonnetjes te hebben opgelaten waarmee hij min of meer aangeeft gevoel voor humor te hebben.

Ik ga er vanuit dat je begrijpt waarom er een paar woorden uit het overgenomen stukje zijn onderstreept en vetgedrukt maar mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik het graag.
pi_73219311
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:26 schreef doubleyouteaare het volgende:
Beetje jammer dat D66 roept dat ze zo voor privacybescherming zijn maar er ondertussen wel zelf verantwoordelijk voor zijn dat onze vingerafdrukken in een database komen...
Dit dus. Daarnaast is de houdbaarheid van D66 nogal twijfelachtig aangezien deze partij behoorlijk meelift op het succes van de PVV.
Burning bridges gives you so much more
pi_73220459
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:35 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Dit dus. Daarnaast is de houdbaarheid van D66 nogal twijfelachtig aangezien deze partij behoorlijk meelift op het succes van de PVV.
Inderdaad, zonder de opkomst van Wilders was er geen opkomst van Pechtold geweest. Dat hij daarmee de 'kroonjuwelen' verkwanselt zal mannetje Pechtold daarmee een zorg zijn.
pi_73231243
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:00 schreef damian5700 het volgende:
Probleem-Pechtold lost zichzelf op.
Want? D66 moet nog wel even tot ze in de peilingen weer terug zijn op het niveau van 3 zetels...
  woensdag 30 september 2009 @ 01:28:29 #198
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73231294
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:14 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Inderdaad, zonder de opkomst van Wilders was er geen opkomst van Pechtold geweest. Dat hij daarmee de 'kroonjuwelen' verkwanselt zal mannetje Pechtold daarmee een zorg zijn.
En zonder de opkomst van de Islam was er geen Wilders geweest. Wat wil je precies zeggen?
pi_73232928
quote:
Op woensdag 30 september 2009 01:22 schreef isogram het volgende:

[..]

Want? D66 moet nog wel even tot ze in de peilingen weer terug zijn op het niveau van 3 zetels...
Ik beschouw het iets breder, want regeringsdeelname van D'66 (niet ondenkbaar mocht D'66 een verkiezingsoverwinning behalen gelijk de peilingen) resulteert in een onvermijdelijke zetelverlies, zoals het verleden heeft laten zien.
Of het nu gaat om van Agt II, Paars of Balkenende II telkens kampt deze partij in een kabinet met te weinig profiel en zelfs haar kroonjuwelen, de instrumenten voor nieuwe politieke besluitvorming, waar de partij initieel voor is opgericht, valt nergens terug te zien.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 30 september 2009 @ 09:11:36 #200
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73233162
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik beschouw het iets breder, want regeringsdeelname van D'66 (niet ondenkbaar mocht D'66 een verkiezingsoverwinning behalen gelijk de peilingen) resulteert in een onvermijdelijke zetelverlies, zoals het verleden heeft laten zien.
Of het nu gaat om van Agt II, Paars of Balkenende II telkens kampt deze partij in een kabinet met te weinig profiel en zelfs haar kroonjuwelen, de instrumenten voor nieuwe politieke besluitvorming, waar de partij initieel voor is opgericht, valt nergens terug te zien.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')