Op wiens naam staat de internetaansluiting? Op naam van een van de bewoners, of is het een Wohnheim en is de aansluiting van het Studentenwerk?quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:38 schreef Mierplezier het volgende:
Denk je dat ze je voor 1 ding pakken en daarna met rust laten? Ik woon namelijk ook in duitsland sinds 7 maanden en heb in die tijd flink zitten downloaden! (nu doe ik dat dus noooooit meer in duitsland). En ons studentenhuis heeft ook een brief gehad laatst, over een gedownload album ergens in augustus. We weten niet wie het gedaan heeft omdat hier nogal wat mensen verhuisd zijn in die tijd... Ik hoop dat we hier onderuit kunnen komen... pfff
In dit topic staan al 'oplossingen' om te voorkomen dat je dergelijke boetes krijgt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:48 schreef vandenborre het volgende:
dit is de voornaamste reden dat ik niet in duitsland ga wonen.
Euhm, het is nieuw voor je dat 'stelen' niet mag?quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:50 schreef deenigeechteTS het volgende:
nooit uploaden. torrents uploaden automatisch, daarom moet je nooit torrents gebruiken.
het feit dat je niet mag downloaden in duitsland was trouwens nieuws voor mij
wij leven op dit moment in een tijd waarin het heel makkelijk is muziek te krijgen via internet van anderen. prijs jezelf dus gelukkig
quote:Op donderdag 1 april 2010 09:19 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Euhm, het is nieuw voor je dat 'stelen' niet mag?
quote:Op donderdag 1 april 2010 09:19 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Euhm, het is nieuw voor je dat 'stelen' niet mag?
Hoe je iets kroms ogenschijnlijk recht kunt praten...quote:
Moraalridderquote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:03 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Hoe je iets kroms ogenschijnlijk recht kunt praten...
Iemand hier nog antwoord opquote:Op woensdag 31 maart 2010 22:34 schreef ReWout het volgende:
ps. wanneer bijvoorbeeld me oude huisbaas me nu nog belt dat hij een brief heeft gekregen over zus en zo... kunnen ze me dan eigenlijk, nu ik weer terug ben in NL, eigenlijk wat maken?
Jawel.quote:Op zondag 2 mei 2010 00:25 schreef THEFXR het volgende:
heeft de ts nog updates hoe het is afgelopen?
Wat klopt er niet aan dan?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:03 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Hoe je iets kroms ogenschijnlijk recht kunt praten...
Moet je ns naar de boekwinkel gaan en een boek meenemen, naar de dichtstbijzijnde copyshop lopen, het boek kopieren, en dan het boek weer terugbrengen naar de winkel zonder ook maar een cent te betalen.quote:
quote:Op zondag 2 mei 2010 02:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Moet je ns naar de boekwinkel gaan en een boek meenemen, naar de dichtstbijzijnde copyshop lopen, het boek kopieren, en dan het boek weer terugbrengen naar de winkel zonder ook maar een cent te betalen.
Van diefstal is geen sprake, want je hebt niet het oogmerk van wederrechtelijke toeeigening van het boek zelf. Maar dat wil nog niet zeggen dat wat je doet dus maar moet kunnen, want waar het werkelijk om gaat is de inbreuk op het auteursrecht.
Aha.. dat geldt dus ook voor dvd's etc. Ik kende de 'privé gebruik kopie' wel al van boeken.quote:Op zondag 2 mei 2010 09:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Doe datzelfde bij de bibliotheek en er is niks aan de hand hoor
Om dezelfde reden is het ook geen enkel probleem om films, series en muziek van tv/radio op te nemen. Ook niet van HDTV in uitstekende kwaliteit.
Ook mag je een cd lenen bij de bieb en die voor jezelf kopiëren en dvd's en blu-ray's die je leent van buren of vrienden mag je zonder probleem voor eigen gebruik kopiëren of rippen.
Ja.quote:Op zondag 2 mei 2010 11:21 schreef Dromer het volgende:
[..]
Aha.. dat geldt dus ook voor dvd's etc. Ik kende de 'privé gebruik kopie' wel al van boeken.
Is dat de reden dat downloaden van andere media in Nederland niet illegaal is? (dat zou je natuurlijk moeilijk kunnen rijmen met de bestaande regelgeving omtrent privé-kopieën.
De junk kan je hoogstens aanklagen wegens schending van zijn portretrecht.quote:Op zondag 2 mei 2010 11:30 schreef Igen het volgende:
Ik zit nu ineens te denken - als je privékopieën van een illegale bron verbiedt, kun je dan ook bestraft worden als je een junk met een gestolen fiets op de foto zet?
Het grappige is dat het bij boeken nou juist wél verboden is... Daar geldt de thuiskopieregeling niet voor.quote:Op zondag 2 mei 2010 11:21 schreef Dromer het volgende:
[..]
Aha.. dat geldt dus ook voor dvd's etc. Ik kende de 'privé gebruik kopie' wel al van boeken.
Is dat de reden dat downloaden van andere media in Nederland niet illegaal is? (dat zou je natuurlijk moeilijk kunnen rijmen met de bestaande regelgeving omtrent privé-kopieën.
Zodra het Europees gelijkgetrokken wordt zal het in Nederland ook wel illegaal worden...
Bron?quote:Op zondag 2 mei 2010 16:23 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Het grappige is dat het bij boeken nou juist wél verboden is... Daar geldt de thuiskopieregeling niet voor.
Het gaat dus om boeken die nog gewoon in de winkels verkocht worden.quote:De juridische discussie ligt hier iets anders dan bij het downloaden van muziek en films. Boeken zijn namelijk uitgesloten van het recht om een thuiskopie -en dus ook een download- te maken. Je mag alleen een “klein gedeelte” van een boek kopiëren, tenzij “redelijkerwijs mag worden aangenomen [dat] geen nieuwe exemplaren tegen betaling, in welke vorm ook, aan derden ter beschikking zullen worden gesteld”.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |