nee dat is 0,5 x 2quote:Op donderdag 24 september 2009 16:47 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Vooruit, ik geef toe, dat is een hele taart.
2 x 0,5 = 1 taart. Knap dat je hebt aangetoond wat in de OP bekend was.
twee keer een halve taart = een hele taart.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:49 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
nee dat is 0,5 x 2daar hang je
ik laat op dat plaatje een halve taart en een halve taart zien, dus halve taart keer twee dus 0,5 taart 8 2quote:Op donderdag 24 september 2009 16:50 schreef Trannellius het volgende:
[..]
twee keer een halve taart = een hele taart.
2x0.5 = 1
1 iemand maar hoor,, traneliusquote:Op donderdag 24 september 2009 16:52 schreef SuperwormJim het volgende:
Het niveau hier is nog lager dan waar ik dagelijks mee moet werken.
nee, je zou moeten aantonen dat de helft van 2 taarten 1 is.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:51 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
ik laat op dat plaatje een halve taart en een halve taart zien, dus halve taart keer twee dus 0,5 taart 8 2
leg jij het dan is uitquote:Op donderdag 24 september 2009 16:52 schreef SuperwormJim het volgende:
Het niveau hier is nog lager dan waar ik dagelijks mee moet werken.
We hebben het al 7x uitgelegdquote:
WE zijn klaarquote:Op donderdag 24 september 2009 16:56 schreef Trannellius het volgende:
Ik ga overigens naar huis nu. Ik zie vanavond wel in welke vreemd redeneringen jullie je gekronkeld hebben om maar niet je ongelijk toe te geven.
Vertel...quote:
quote:Op donderdag 24 september 2009 16:58 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
SWJ werkt met allemaal hoogbegaafden
quote:Op donderdag 24 september 2009 16:56 schreef Trannellius het volgende:
Ik ga overigens naar huis nu. Ik zie vanavond wel in welke vreemd redeneringen jullie je gekronkeld hebben om maar niet je ongelijk toe te geven.
nouquote:Op donderdag 24 september 2009 17:13 schreef Rijpie het volgende:
[..]
laten we het er maar op houden dat trannelius niet zo dom is als hij zich voordoet
Gelukkig hij zijn grote mattie Biels een topic geopend over dat hij heeft gewonnen met de discussie die wij hadden over 1/2 +1/2 = 2/4quote:Op donderdag 24 september 2009 17:18 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
nou![]()
en nog een toevoeging: Hoe maak je een oen duidelijk dat ie een oen is
uhuquote:Op donderdag 24 september 2009 17:23 schreef Allantois het volgende:
[..]
Een "is-gelijk-teken" heeft toch als definitie dat wat links staat gelijk is aan rechts, en dus per definitie altijd links en rechts omgedraaid kunnen worden (als het toch gelijk is)?
Lonken ?quote:Op donderdag 24 september 2009 17:56 schreef Baszh het volgende:
Hebben Naatje en Lonken niet door dat TS gewoon met hun zit te fokken en zelf ook wel weet dat hij onzin typt.
Sluitend bewijsquote:Op donderdag 24 september 2009 17:13 schreef naatje_1 het volgende:
[ afbeelding ]
En dat stond in mijn wiskunde boek
Oh, ik denk dat ik nu eindelijk zie wat er verkeerd is aan jouw redenering. Jij telt 2 halve taarten bij elkaar op, maar we hebben het hier over vermenigvuldigen (al een post of 130 ofzo, maar maakt niet uitquote:Op donderdag 24 september 2009 16:51 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
ik laat op dat plaatje een halve taart en een halve taart zien, dus halve taart keer twee dus 0,5 taart 8 2
Vermenigvuldigen is herhaald optellen.quote:Op donderdag 24 september 2009 19:50 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Oh, ik denk dat ik nu eindelijk zie wat er verkeerd is aan jouw redenering. Jij telt 2 halve taarten bij elkaar op, maar we hebben het hier over vermenigvuldigen (al een post of 130 ofzo, maar maakt niet uit)
Ik neem het mee in de evaluatiegesprekken.quote:Op maandag 28 september 2009 16:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
2 keer een halve vlaai is een kwart vlaai. Lijkt me logies.
Vond het originele draadje leukerder.
waar haal je dat optellen vandaanquote:Op donderdag 24 september 2009 19:50 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Oh, ik denk dat ik nu eindelijk zie wat er verkeerd is aan jouw redenering. Jij telt 2 halve taarten bij elkaar op, maar we hebben het hier over vermenigvuldigen (al een post of 130 ofzo, maar maakt niet uit)
in een tabel met 4 vakjes dus zo:quote:Op donderdag 24 september 2009 19:40 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Sluitend bewijs![]()
![]()
Wat is dan de definitie van een kruistabel? Ik kan ook best andere getallen erin gooien hoor, maar dan komt er een andere uitkomst uit
Beter een half ei dan twee halve eieren...quote:Op maandag 28 september 2009 16:54 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ik neem het mee in de evaluatiegesprekken.
een ovulatiegesprek?quote:Op maandag 28 september 2009 17:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Beter een half ei dan twee halve eieren...
9 | 7quote:Op maandag 28 september 2009 17:43 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
in een tabel met 4 vakjes dus zo:
-|-
Zet je 4 getallen, de getallen die schuin tegenover elkaar staan vermenigvuldig je, en dan heb je precies het zelfde als je de andere diagonaal neemt... Is handig bij bijvoorbeeld het uitrekenen van procenten.
En trouwens, met jouw redenatie geef je dus aan dat 0,5x2=0,5x2 geldt. Ja duh. Bij beide sommen is er geen uitkomst, dus is dat =teken etrecht.quote:Op maandag 28 september 2009 19:11 schreef Trannellius het volgende:
[..]
9 | 7
-------
2 | 15
2x7=14
9x15=135
14=135
Voel jij je wel helemaal goed?
Bij deze ga ik er vanuit dat ik de discussie gewonnen heb.quote:Op maandag 28 september 2009 19:15 schreef Trannellius het volgende:
[..]
En trouwens, met jouw redenatie geef je dus aan dat 0,5x2=0,5x2 geldt. Ja duh. Bij beide sommen is er geen uitkomst, dus is dat =teken etrecht.
Geef nou eens sluitend bewijs dat geldt 0,5x2=2x0,5. Of geef gewoon toe dat het er niet is.
meestal is dat met verhoudingstabellen zoquote:Op woensdag 30 september 2009 14:52 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Bij deze ga ik er vanuit dat ik de discussie gewonnen heb.
quote:Op woensdag 30 september 2009 15:59 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
meestal is dat met verhoudingstabellen zoje kan niet lukraak een cijfer nemen
als 9 boven de 10 staat en naast de 9 staat 18 moet je de 10 20 laten worden
![]()
Dus nee
Ik toon daar mee aan dat je dan getallen in een andere volgorde kunt zetten bij het vermenigvuldigenquote:Op woensdag 30 september 2009 16:07 schreef Trannellius het volgende:
[..]
-Zeg dat dan meteen
-Je toont ermee aan dat 0,5x2=0,5x2 geldt, en 2x0,5=2x0,5. Beide gevallen hebben een hoog gehalte van DUH.
Toon nou eens aan dat 0,5x2=2x0,5 geldt
Dat je getallen in een andere volgorde kunt zetten blijkt niet in ene uit dat plaatjequote:Op woensdag 30 september 2009 16:15 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik toon daar mee aan dat je dan getallen in een andere volgorde kunt zetten bij het vermenigvuldigennl:
5 | 5
--------
10 | 10
dus 5 x 10 = 10 x 5
Als je namelijk uit zo'n tabel er eentje wilt berekenen (bijv een 10): 5 x 10 / 5 = 10
Ik hoop dat je weet dat het = teken een weegschaaltje is met aan beide kanten het zelfde, en als je dan aan de ene kant deelt door 5 dat je dat dan ook aan de andere kant kan doen
*zucht*quote:Op woensdag 30 september 2009 16:24 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Dat je getallen in een andere volgorde kunt zetten blijkt niet in ene uit dat plaatjeVerder klopt je definitie van het =teken wel, maar je gebruikt het verkeerd, immers geldt 0,5x2!+2x0,5 zoals meerdere keren aangegeven en bewezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |