En dan ga jij er weer van uit dat je een berekning zomaar kunt omdraaien, wat ik al 80+ posts geleden aantoonde dat het niet kon.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:24 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
dan draaien we het om:
hele taart = 1 taart = 1/2 taart + 1/2 taart = 0,5 taart + 0,5 taart = halve taart + halve taart
er vanuitgaande dat je als je van een hele taart naar een halve taart gaat je dezelfde soort taart hebt
quote:Op donderdag 24 september 2009 16:25 schreef Trannellius het volgende:
[..]
En dan ga jij er weer van uit dat je een berekning zomaar kunt omdraaien, wat ik al 80+ posts geleden aantoonde dat het niet kon.
en daaraan toevoegend:quote:Op donderdag 24 september 2009 16:24 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
dan draaien we het om:
hele taart = 1 taart = 1/2 taart + 1/2 taart = 0,5 taart + 0,5 taart = halve taart + halve taart
er vanuitgaande dat je als je van een hele taart naar een halve taart gaat je dezelfde soort taart hebt
Het = teken, ook wel gelijk aan teken, zoals je net zei, betekent niets anders dan dat je beide kanten een gelijk aantal hebt, dus je kunt wel degelijk een berekening omdraaien:quote:Op donderdag 24 september 2009 16:25 schreef Trannellius het volgende:
[..]
En dan ga jij er weer van uit dat je een berekning zomaar kunt omdraaien, wat ik al 80+ posts geleden aantoonde dat het niet kon.
Klopt, en aangezien 0,5 x 2 geen oplossing heeft en 2 x 0,5 als uitkomst 1 hebt, kun je dus geen = teken zetten tussen 0,5 x 2 en 2 x 0,5quote:Op donderdag 24 september 2009 16:31 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het = teken, ook wel gelijk aan teken, zoals je net zei, betekent niets anders dan dat je beide kanten een gelijk aantal hebt, dus je kunt wel degelijk een berekening omdraaien:
1 = 0,5 x 2 en dus 2 x 0,5 = 1
en een andere:
5 x 2 = 10 en 10 = 5 x 2
dus jij zegt als je een halve taart hebt, en die vermenigvuldigt met 2 dat je dan geen hele taart hebtquote:Op donderdag 24 september 2009 16:32 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Klopt, en aangezien 0,5 x 2 geen oplossing heeft en 2 x 0,5 als uitkomst 1 hebt, kun je dus geen = teken zetten tussen 0,5 x 2 en 2 x 0,5
Dat jij het nog probeert uit te leggenquote:Op donderdag 24 september 2009 16:36 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
dus jij zegt als je een halve taart hebt, en die vermenigvuldigt met 2 dat je dan geen hele taart hebt![]()
halve taart x 2 = hele taart, want zoals al aangegeven werd:
halve taart + halve taart = hele taart = halve taart x 2 = 2 x halve taart
Nee, want (wat ik een post of 20 geleden al terecht opmerkte), zie van 2 halve taarten maar een hele te maken.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:36 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
dus jij zegt als je een halve taart hebt, en die vermenigvuldigt met 2 dat je dan geen hele taart hebt![]()
halve taart x 2 = hele taart, want zoals al aangegeven werd:
halve taart + halve taart = hele taart = halve taart x 2 = 2 x halve taart
Er vanuitgaand dat halve taart precies op de diameter is gesneden blablabla
ik probeer hem uit te leggen dat zijn theorie niet klopt als het gaat om 0,5 x 2 is geen 1quote:Op donderdag 24 september 2009 16:37 schreef Lonker het volgende:
[..]
Dat jij het nog probeert uit te leggen
Ik denk niet dat het nog veel zin heeftquote:Op donderdag 24 september 2009 16:38 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
ik probeer hem uit te leggen dat zijn theorie niet klopt als het gaat om 0,5 x 2 is geen 1
Je kunt er wel lekekr haakjes tussen gooien, maar 2* 1/2= 2/4quote:Op donderdag 24 september 2009 16:40 schreef Geqxon het volgende:
Ook een leuke theorie:
2 * 0.5 = 2 * 1/2 = (2 * 1) / 2 = 1.
Nog steeds 1!
Je moet is kijken in het Klaagbak ''huisgenoten''quote:Op donderdag 24 september 2009 16:40 schreef Geqxon het volgende:
Ook een leuke theorie:
2 * 0.5 = 2 * 1/2 = (2 * 1) / 2 = 1.
Nog steeds 1!
goed paint dan maar:quote:Op donderdag 24 september 2009 16:38 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Nee, want (wat ik een post of 20 geleden al terecht opmerkte), zie van 2 halve taarten maar een hele te maken.
Succes.
En probeer nu maar is de theorie van de halve taarten te doorbrekenquote:Op donderdag 24 september 2009 16:43 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
goed paint dan maar:
[ afbeelding ]
Ik heb het met paint nagegaan die streep is precies het midden
We hadden het de hele tijd over taarten. En kom je in ene aan met een witte pizza.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:43 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
goed paint dan maar:
[ afbeelding ]
Ik heb het met paint nagegaan die streep is precies het midden
tja, lezen is ook een vakquote:Op donderdag 24 september 2009 16:45 schreef Trannellius het volgende:
[..]
We hadden het de hele tijd over taarten. En kom je in ene aan met een witte pizza.
Samenhangende discussies zijn niet jouw sterkste punt he?
Vooruit, ik geef toe, dat is een hele taart.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:44 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
En probeer nu maar is de theorie van de halve taarten te doorbreken
Oke naatje,, hij probeert grappig te zijn voor zijn Fok vrienden,, dus het is nu wel genoeg geweestquote:Op donderdag 24 september 2009 16:45 schreef Trannellius het volgende:
[..]
We hadden het de hele tijd over taarten. En kom je in ene aan met een witte pizza.
Samenhangende discussies zijn niet jouw sterkste punt he?
nee dat is 0,5 x 2quote:Op donderdag 24 september 2009 16:47 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Vooruit, ik geef toe, dat is een hele taart.
2 x 0,5 = 1 taart. Knap dat je hebt aangetoond wat in de OP bekend was.
twee keer een halve taart = een hele taart.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:49 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
nee dat is 0,5 x 2daar hang je
ik laat op dat plaatje een halve taart en een halve taart zien, dus halve taart keer twee dus 0,5 taart 8 2quote:Op donderdag 24 september 2009 16:50 schreef Trannellius het volgende:
[..]
twee keer een halve taart = een hele taart.
2x0.5 = 1
1 iemand maar hoor,, traneliusquote:Op donderdag 24 september 2009 16:52 schreef SuperwormJim het volgende:
Het niveau hier is nog lager dan waar ik dagelijks mee moet werken.
nee, je zou moeten aantonen dat de helft van 2 taarten 1 is.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:51 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
ik laat op dat plaatje een halve taart en een halve taart zien, dus halve taart keer twee dus 0,5 taart 8 2
leg jij het dan is uitquote:Op donderdag 24 september 2009 16:52 schreef SuperwormJim het volgende:
Het niveau hier is nog lager dan waar ik dagelijks mee moet werken.
We hebben het al 7x uitgelegdquote:
WE zijn klaarquote:Op donderdag 24 september 2009 16:56 schreef Trannellius het volgende:
Ik ga overigens naar huis nu. Ik zie vanavond wel in welke vreemd redeneringen jullie je gekronkeld hebben om maar niet je ongelijk toe te geven.
Vertel...quote:
quote:Op donderdag 24 september 2009 16:58 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
SWJ werkt met allemaal hoogbegaafden
quote:Op donderdag 24 september 2009 16:56 schreef Trannellius het volgende:
Ik ga overigens naar huis nu. Ik zie vanavond wel in welke vreemd redeneringen jullie je gekronkeld hebben om maar niet je ongelijk toe te geven.
nouquote:Op donderdag 24 september 2009 17:13 schreef Rijpie het volgende:
[..]
laten we het er maar op houden dat trannelius niet zo dom is als hij zich voordoet
Gelukkig hij zijn grote mattie Biels een topic geopend over dat hij heeft gewonnen met de discussie die wij hadden over 1/2 +1/2 = 2/4quote:Op donderdag 24 september 2009 17:18 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
nou![]()
en nog een toevoeging: Hoe maak je een oen duidelijk dat ie een oen is
uhuquote:Op donderdag 24 september 2009 17:23 schreef Allantois het volgende:
[..]
Een "is-gelijk-teken" heeft toch als definitie dat wat links staat gelijk is aan rechts, en dus per definitie altijd links en rechts omgedraaid kunnen worden (als het toch gelijk is)?
Lonken ?quote:Op donderdag 24 september 2009 17:56 schreef Baszh het volgende:
Hebben Naatje en Lonken niet door dat TS gewoon met hun zit te fokken en zelf ook wel weet dat hij onzin typt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |