Pinda's komen alleen kleine vogeltjes op af, mezen en vinken. Kleine zangvogels en ook daaraan irriteren mensen zich tegenwoordig.quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, volgens mij wordt het door iedere gemeente afgeraden om pinda's op te hangen en vogelvoer (of oud brood) te strooien omdat daardoor de natuurlijke gang van zaken wordt verstoord waardoor de gemeente vogels moet afschieten dan wel vergiftigen om de populatie onder controle te houden.
Lijkt mij toch een iets ander geval.
Ik kan geen begrip opbrengen voor mensen die zich irriteren aan kindergeluid. Sterker nog, aan dat soort mensen zit een heel raar steekje los.quote:Op vrijdag 25 september 2009 07:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Snap ik nou ook meteen wat er mis is gegaan in jouw opvoeding, dat je het nodig vindt je frustratie en onbegrip voor andere standpunten hier in het topic te komen wegschelden...
Waarom niet? Kunnen die kinderdagverblijven gelijk een stuk goedkoper.quote:
Hier in Maastricht probeert de organisatie ook zoveel mogelijk op locaties te gaan zitten waar zowel geluidsoverlast als verkeersoverlast beperkt zal zijn... Maar dat is lang niet altijd mogelijk helaas.quote:Op donderdag 24 september 2009 19:04 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tja ik zou er ook niet blij van worden. Heb ooit eens gekeken bij een huis wat vlak bij een basisschool was, vond ik toch ook niks. Nu zit ik ook vlakbij twee basisscholen, maar net ver genoeg om er niet echt last van te hebben. Je hoort ze wel goed, maar het is niet storend. Maar ze produceren wel een aardig volume ja.
Zou he took niet gek vinden als ze scholen wat meer aan de rand van een wijk zouden doen, bijvoorbeeld gelijk met gymzaal en sportvelden, naschoolse opvang, parkeerplaats of drop-zone en schooltuin, zodat je wat meer afstand hebt tot de huizen en het meteen wat veiliger is ook. Op scholen/kinderdagverblijven krijg je het toch niet stil.
quote:Op donderdag 24 september 2009 15:50 schreef Heremeteit het volgende:
En dat terwijl het geluid van die jengelende kankerkabouters door merg en been gaat. Dan kun je nog beter lawaai hebben van vliegtuigen, daar heb je tenminste nog voordeel van. Gelukkig hoef je alleen maar het gerucht te verpreiden dat er ergens een pedo in de buurt woont, dan halen die bange losers van ouders hun inferieure kroost wel weg.
Hier inderdaad ook. De scholen staan hier ook aan de rand van de wijk, op één na. Maar goed, dan gaan er alsnog mensen tegenover wonen, want dat is makkelijk i.v.m. de kinderen. Alleen blijven die mensen daar dan wonen, als de kinderen allang het huis uit zijn. En dan willen ze ineens rust.quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hier in Maastricht probeert de organisatie ook zoveel mogelijk op locaties te gaan zitten waar zowel geluidsoverlast als verkeersoverlast beperkt zal zijn... Maar dat is lang niet altijd mogelijk helaas.
Schreeuwen met als doel herrie te maken, hoeft ook inderdaad niet. Als een groepje kinderen op straat loopt te spelen, schreeuwen ze ook niet.quote:Ik vind trouwens dat een kind heus niet altijd maar mag schreeuwen. En hier thuis als een olifant de trap afdenderen mag ook niet, ik vind het niet prettig als de buurkinderen dat doen, dus die van mij ook niet...
Dat is één kant van het verhaal, namelijk dat overheden vooral bezig zijn het zichzelf makkelijk te maken. Maar tegelijkertijd zie je de neiging van bedrijven en particulieren om hun probleem maar over de schutting te gooien. Ik ben een ruimdenkend mens, maar ik ben van opvatting dat zowel de lusten als de lasten van een bedrijfsactiviteit op het bord van de ondernemer horen te liggen. Als ik vanuit mijn schuur een bedrijfje draaiend houdt dan mik ik toch ook niet al het afval over de schutting? Geluid is in wezen niet anders dan afval.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:40 schreef Igen het volgende:
Ja, maar dat is 10 jaar geleden.
Tegenwoordig kan in Amsterdam niks meer. De Wallen geven overlast en moeten weg. De terrassen in de Jordaan geven overlast en moeten om middernacht dicht. Terrassen geven sowieso overlast dus mag je niet staand iets drinken. De draaiorgelman geeft overlast en moet opzouten. De kinderdagverblijven en basisscholen geven overlast en moeten liefst weg. Enzovoort.
Weet je wat ik dan denk? Als je zo nodig absolute volstrekte stilte wil, ook overdag, hoepel dan op en ga fijn Drenthenieren.
Man ga toch in een hutje op de hei wonen als je rust wil. In een woonomgeving is nu eenmaal altijd geluid.quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Bladiebla....
Hier mogen kinderen anders nog gewoon echt buitenspelen hoor.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, maar dat is 10 jaar geleden.
Tegenwoordig kan in Amsterdam niks meer. De Wallen geven overlast en moeten weg. De terrassen in de Jordaan geven overlast en moeten om middernacht dicht. Terrassen geven sowieso overlast dus mag je niet staand iets drinken. De draaiorgelman geeft overlast en moet opzouten. De kinderdagverblijven en basisscholen geven overlast en moeten liefst weg. Enzovoort.
Weet je wat ik dan denk? Als je zo nodig absolute volstrekte stilte wil, ook overdag, hoepel dan op en ga fijn Drenthenieren.
Willen = eisen?quote:Op donderdag 24 september 2009 22:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Laat ik even andere dingen te doen hebben gehad.
En dat de overheid het eist, zie bijv:
http://www.inoverheid.nl/(...)en-aan-het-werk.html
Jij kan je ook ergeren aan astmapatienten die klagen over rook, jij ergert je aan iedereen die klaagt, je ergert je omdat je het 'leuk' vind.quote:Op vrijdag 25 september 2009 08:35 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Ik kan geen begrip opbrengen voor mensen die zich irriteren aan kindergeluid. Sterker nog, aan dat soort mensen zit een heel raar steekje los.
Ik zie nergens staan dat de overheid dat eist. Ze bieden betere kansen en stimuleren dat vrouwen gaan werken, maar dat is nog geen eisen!!quote:Op donderdag 24 september 2009 22:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Laat ik even andere dingen te doen hebben gehad.
En dat de overheid het eist, zie bijv:
http://www.inoverheid.nl/(...)en-aan-het-werk.html
Dat bedoel ik: Je bent gewoon compleet geobsedeerd met je eigen nageslacht en jezelf en lijdt aan ernstige blikvernauwing.quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Man ga toch in een hutje op de hei wonen als je rust wil. In een woonomgeving is nu eenmaal altijd geluid.
Pas na 22.00 uur hoeft het rustig te zijn.
En als je aan je rust gehecht bent, ga je niet boven of naast een kroeg wonen. Dat is wel het stomste wat je kan doen.
Een buurtkroeg veroorzaakt over het algemeen nauwelijks herrie. De kroegen in de uitgaansgebieden wel, maar daar staan dan weer geen woningen omheen.
Je bent gewoon een zeur.
Waarom kunnen de mensen nooit een middenweg vinden ... Als de scholen proberen het aantal decibel omlaag te brengen (wat nooit geheel naar nul kan) en de omwonenden wat toleranter..quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Jij kan je ook ergeren aan astmapatienten die klagen over rook, jij ergert je aan iedereen die klaagt, je ergert je omdat je het 'leuk' vind.
Dat vind ik te kort door de bocht. Geluid hoort nou eenmaal bij het menselijk leven, dus ik vind niet dat alle soorten geluid op één hoop mogen worden gegooid en door één en dezelfde norm mogen worden beoordeeld.quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is één kant van het verhaal, namelijk dat overheden vooral bezig zijn het zichzelf makkelijk te maken. Maar tegelijkertijd zie je de neiging van bedrijven en particulieren om hun probleem maar over de schutting te gooien. Ik ben een ruimdenkend mens, maar ik ben van opvatting dat zowel de lusten als de lasten van een bedrijfsactiviteit op het bord van de ondernemer horen te liggen. Als ik vanuit mijn schuur een bedrijfje draaiend houdt dan mik ik toch ook niet al het afval over de schutting? Geluid is in wezen niet anders dan afval.
Nee. Waarom gaat men in de Jordaan wonen? Omdat het zo'n gezellige en levendige buurt is. Welnu, als je daarvoor kiest dan moet je ook de consequenties accepteren.quote:Naast de vertrutting van het openbaar bestuur, heb je ook de verhuftering van de openbare ruimte, al dan niet geholpen door het bestuur. Kroegen zetten nou eenmaal liever de deur open zodat de hele buurt wakker ligt, dan dat ze een ventilatiesysteem aanleggen, want dat kost geld. Ze blokkeren liever een verkeersader, dan dat ze het terras binnen de regels houden, want dat scheelt geld. De overheid doet het ook, ze verzinnen een onzalige regel als een rookverbod in de horeca, en laat de omwonenden maar wakker liggen van de rokers op straat.
In het geval van die dansschool heb je groot gelijk.quote:Als kinderdagverblijfondernemer, of als schoolbestuur geldt het zelfde. Het makkelijkste is gewoon om van jouw activiteit het probleem van de omwonenden te maken. Het zo organiseren dat die niet overmatig hinder ondervinden kost nou eenmaal geld, moeite of aandacht. Er was hier laatst iemand die het had over een dansschool waarvan de ramen open moesten omdat de ventilatie niet goed was. Hallo, een dansschool, geluidswering en dus ventilatie lijkt me wel het eerste vereiste voor een dansschool, als je dat niet hebt, heb je gewoon geen dansschool. Punt. De kosten daarvan moeten uit je inkomsten komen, dus moeten je prijzen daarnaar zijn, dus moet je je hebzucht wat temperen.
Samenlevingsgeorienteerd... jij? Rightquote:Op vrijdag 25 september 2009 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik: Je bent gewoon compleet geobsedeerd met je eigen nageslacht en jezelf en lijdt aan ernstige blikvernauwing.
Ik weet dat je niet in uitgaansgebieden komt, maar je hebt er vast wel een beeld bij. Wat denk je dat die ramen daar op 1e, 2e en 3e verdieping doen? Zitten die er voor de sier? Is het een gevel met niks erachter, of zouden daar ook gewoon mensen wonen? Nee natuurlijk niet, want het is niet Gia zelf en ook niet haar gebroed, dus is het niemand. Het is die stuitende zelfobsessie waardoor ouders zich als nijlpaarden gedragen en wat meer samenlevingsgeorienteerde mensen niet hoeven te pikken.
Jij was toch degene die vind dat mensen die in een kroeg gaan werken, maar tegen de rook moeten kunnen!!quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik: Je bent gewoon compleet geobsedeerd met je eigen nageslacht en jezelf en lijdt aan ernstige blikvernauwing.
Ik weet dat je niet in uitgaansgebieden komt, maar je hebt er vast wel een beeld bij. Wat denk je dat die ramen daar op 1e, 2e en 3e verdieping doen? Zitten die er voor de sier? Is het een gevel met niks erachter, of zouden daar ook gewoon mensen wonen? Nee natuurlijk niet, want het is niet Gia zelf en ook niet haar gebroed, dus is het niemand. Het is die stuitende zelfobsessie waardoor ouders zich als nijlpaarden gedragen en wat meer samenlevingsgeorienteerde mensen niet hoeven te pikken.
Het gaat niet over geluid, wat een tunnelvisie bij sommigen. Het gaat over herrie, dus over geluid wat een vastgestelde barriere overschrijdt waardoor nu die barriere wordt weggenomen. Dus niet gewoon geluid. Kindergeluid is leuk, herrie kan ergelijk zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Aan iedereen die zich stoort aan het geluid van kinderen:
Denk eens terug aan toen jij kind was.
Was jij toen ook altijd stil? Hoe zou jij het destijds gevonden hebben als je gezegd werd dat je geen geluid mag maken omdat de buren het storend vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |